အစစ ျပင္ဆင္မႈၿပီးေသာအခါ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ ၄ ရက္၊ ၁၃၀၉ ခုႏွစ္၊ ျပာသိုလဆုတ္ ၉ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံအျဖစ္ျဖင့္ လြတ္လပ္ေရး ရရွိခဲ့ေလသည္။ ေညာင္ေရႊေစာ္ဘြား ေစာေရႊသိုက္အား သမၼတအျဖစ္ တင္ေျမာက္ကာ အစိုးရအဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔စည္းခဲ့ေလသည္။ က်ဆံုးေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ စ်ာပနကို ၁၃၁၀ ျပည့္ႏွစ္ (၁၉၄၈ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၁၁ ရက္) တြင္ အာဇာနည္ကုန္း၌ သၿဂႋဳဟ္ေလသည္။ ထိုလုပ္ႀကံမႈႀကီးအတြက္ ဦးေစာႏွင့္ ၅ ဦးကို ေသဒဏ္ေပး၍ က်န္ပါ၀င္သူမ်ားကို ေထာင္ဒဏ္ စီရင္ခ်မွတ္ခဲ့ေလသည္။
လြတ္လပ္ေရးရ၍ မၾကာမီပင္ ကြန္ျမဴနစ္မ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ ရဲေဘာ္ျဖဴမ်ားသည္လည္းေကာင္း ေတာခိုၾကေလသည္။ လြတ္လပ္ေရးကို ထိန္းသိမ္း၍ ႏုိင္ငံထူေထာင္ရမည့္အေရးတြင္ အယူအဆ ကြဲျပားမႈမ်ားႏွင့္ နယ္ခ်ဲ႕တို႔၏ ေသြးခြဲမႈမ်ားေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုႀကီးတြင္ ေသာင္းက်န္းမႈအႏၲရာယ္မ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့ေလရာ ၿမိဳ႕နယ္အမ်ားကို ေသာင္းက်န္းသူမ်ားက စီးနင္းႏုိင္သည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ခဲ့ေလသည္။ ကရင္သူပုန္ႏွင့္ မြန္သူပုန္မ်ားလည္း ေပၚေပါက္ခဲ့ေလသည္။ ၁၃၁၁ ခုႏွစ္ (၁၉၄၉ ခုႏွစ္ဆန္း) တြင္ ကရင္သူပုန္တို႔က အင္းစိန္ကိုပင္ သိမ္းပိုက္စြဲရပ္ထားၾကေလသည္။ ဗမာ့တပ္မေတာ္ႏွင့္ ရဲေဘာ္ေဟာင္းမ်ား၊ မ်ိဳးခ်စ္ျပည္သူမ်ားက စုေပါင္းတြန္းလွန္ရေလသည္။ ထိုႏွစ္ ဧၿပီ ၄ ရက္ေန႔တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္းသည္ ဒုတိယ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အျဖစ္ ၀င္ေရာက္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရေလသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ သူပုန္လက္မွ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားကို အစိုးရက ျပန္လည္သိမ္းပိုက္ႏိုင္ေလသည္။
လြတ္လပ္ေရးရေအာင္ အားသြန္ခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသားတပ္ေပါင္းစုႀကီးျဖစ္သည့္ ဖဆပလ အဖြဲ႔ႀကီးမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း က်ဆံုးၿပီးေနာက္ ညီၫြတ္ေရး အားနည္းရာမွ တစ္စတစ္စ ၿပိဳက်လာခဲ့ေလသည္။ ဆိုရွယ္လစ္မ်ားလည္း ႏွစ္ပိုင္းကြဲ၍ တစ္ပုိင္းက ဖဆပလႏွင့္ စင္ၿပိဳင္အင္အား စုစည္းေလသည္။ ေနာင္ေသာ္ ျပည္တြင္းအမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရး တပ္ေပါင္းစုဟူ၍ ပမညတအဖြဲ႔ ေပၚထြက္လာေလသည္။ ပါတီမ်ားေနာက္သို႔လုိက္၍ ေတာင္သူလယ္သမားႏွင့္ အလုပ္သမားတို႔လည္း အကြဲကြဲအျပားျပား ျဖစ္ၾကရေလသည္။ ႏိုင္ငံထူေထာင္ေရးအတြက္ ဆိုရွယ္လစ္၀ါဒကို ဦးတည္ေသာ္လည္း ထိေရာက္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဘဲ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားတြင္ မဲရရွိေရးအတြက္ ဓနရွင္မ်ားကို မ်က္ႏွာသာေပး၍ စည္း႐ံုးအားျပဳ ရပ္တည္ေနခဲ့ၾကရေလသည္။ အယူအဆႏွင့္ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္နည္းတို႔တြင္လည္း သေဘာကြဲလြဲၾကေလသည္။ ၁၃၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ျပည္ေတာ္သာညီလာခံ စီမံကိန္းခ်မွတ္၍ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကုိင္ေသာ္လည္း တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္သူအခ်ိဳ႕မွာ မ႐ိုးမသား ကိုယ္က်ိဳးရွာၾကသျဖင့္ လုပ္ငန္းထိေရာက္ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။
၁၃၂၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ကား ဖဆပလ အဖြဲ႔ႀကီးမွာ တည္ၿမဲသန္႔ရွင္းဟူ၍ ႏွစ္ဖက္အထင္အရွား ကြဲကြာသြားၿပီး တည္ၿမဲဖဆပလက သန္႔ရွင္းဖဆပလ အစိုးရကို အယံုအၾကည္မရွိ အဆိုတင္သြင္းေလသည္။ အဆို႐ံႈးနိမ့္ေသာ္လည္း တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ အင္အားခ်င္း မတိမ္းမယိမ္းျဖစ္ေန၍ အလုပ္လုပ္ရာတြင္လည္း ေခ်ေမြ႔ျခင္းမရွိေတာ့ေပ။ မိမိတို႔ပါတီ အႏိုင္ရေရးအတြက္ စည္း႐ံုးရသည္ႏွင့္ ႏိုင္ငံအတြက္ လုပ္ငန္းမ်ားကို အာ႐ံုမစိုက္ႏုိင္ဘဲ ရွိခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုႏွစ္ (၁၉၅၈ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၂၆ ရက္)တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္းက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာ၀န္ လႊဲေျပာင္းလက္ခံ၍ အိမ္ေစာင့္အစိုးရကို ဖြဲ႔စည္းကာ အေျခအေနကို ထိန္းအုပ္လုိက္ရေလသည္။ အိမ္ေစာင့္အစိုးရလက္ထက္တြင္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားေရးႏွင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို အားသြန္ေဆာင္ရြက္သျဖင့္ အေျခအေနေကာင္းမြန္လာေလရာ ၁၃၂၂ ခုႏွစ္ (၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၆ ရက္) တြင္ ပါလီမန္ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား က်င္းပေပးေလသည္။ သန္႔ရွင္း ဖဆပလက အမတ္ဦးေရ အႏုိင္ရသျဖင့္ အစိုးရအဖြဲ႔ ဖြဲ႔ေလရာ ထိုႏွစ္ (ဧၿပီလ ၄ ရက္) တြင္ အိမ္ေစာင့္အစိုးရက တာ၀န္ျပန္၍ လႊဲအပ္ေပးေလသည္။
ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားသည္ တုိင္းျပည္ေရးထက္ ပါတီေရးကို ေရွ႕တန္းသို႔ တင္လာၾကသျဖင့္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး တြန္တိုက္ေနရာယူႏွင့္ ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုရန္သာလွ်င္ အားထုတ္ၾကသျဖင့္ ျပည္သူတို႔လည္း စိတ္၀မ္းကြဲျပားေလသည္။ တုိင္းျပည္ေရး လစ္ဟင္း၍ စည္း႐ံုးေရး ၿပိဳကြဲေလသည္။ ႏုိင္ငံေရးပေယာဂ၊ နယ္ခ်ဲ႕ပေယာဂမ်ားလည္း ၀င္ေလသည္။ ျပည္ေထာင္စုကို ျပည္နယ္အစိတ္စိတ္ ခြဲျခမ္းလိုသူမ်ား ေပၚေပါက္လာ၍ မဲအင္အားျဖင့္ ရပ္တည္ရေသာ အစိုးရအား အက်ပ္ကိုင္လာၾကေလသည္။ ရွမ္းျပည္တြင္ သီးျခားႏုိင္ငံထူေရး ပိုေရွး႐ႈသည့္ ဖက္ဒရယ္မူကို အေျခခံ၍ လႈပ္ရွားလာၾကေလသည္။ ပါတီအၿပိဳင္လု၍ တက္ရေသာ အစိုးရသည္ မိမိ အႏုိင္ရေရးအတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲအတြင္းက တစ္ေဒသလွ်င္တစ္မ်ိဳး အႀကိဳက္ေပး၍ ကတိေပး မဲစုခဲ့ရသည္တြင္ ထိုကတိအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရမည့္ အေျခသို႔ ေရာက္ေနရျပန္ေလသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း စည္း႐ံုးခဲ့ေသာ ျပည္ေထာင္စုသည္ အစိတ္စိတ္ ၿပိဳကြဲရေတာ့မည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိလာေလသည္။ ၁၃၂၃ ခုႏွစ္တြင္ ဗုဒၶဘာသာကို ႏုိင္ငံေတာ္ဘာသာအျဖစ္ ျပ႒ာန္းလုိက္ရာတြင္ ျမန္မာႏို္င္ငံရွိ ဘာသာကြဲမ်ားက မေက်မနပ္ျဖစ္ၾက၍ ျမန္မာႏိုင္ငံေျမာက္ပုိင္းတြင္ လႈပ္ရွားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ေလသည္။
Wednesday, March 24, 2010
လြတ္လပ္ေရးေခတ္
Posted by Ko Nyan Posted Time 9:27 AM
Labels Brief History of Myanmar
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment