ကၽြန္ေတာ္တို႔လဲ ေဆြးေႏြးပါရေစ။
ခုေခတ္ လူငယ္ေတြဟာ အေတြးေကာင္းတယ္၊ စူးစူးရွရွ နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈင္း ထက္ထက္ျမက္ျမက္ ေတြးႏုိင္တယ္။ နည္းနာမွာေတာ့ နည္းနည္းလိုအံုးမယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။ နည္းနာမွာေတာ့ သူတို႔ ဘာမွစမ္းလုိ႔ မရေသးဘူး။ ေကာင္းသြားတာလဲ ရွိတယ္၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ ေကာင္းသြားတာလဲ။ ဒါလဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေျပာႏိုင္ဘူး၊ ႀကိဳက္သြားတာေလးပဲ ရွိတယ္။
ကၽြန္ေတာ္လဲ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြကို ဖတ္တယ္၊ ႀကိဳက္သြားတဲ့ ကဗ်ာေတြရွိတယ္။ ဘာေၾကာင့္ႀကိဳက္မိတာလဲ ၾကည့္ေတာ့ တစ္ခ်က္က အေတြးေကာင္းလို႔ ႀကိဳက္တာ၊ ႏွစ္က နည္းနာ။ ဒါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ ႀကိဳက္တဲ့ဟာ ႀကိဳက္တယ္၊ မႀကိဳက္တဲ့ဟာ မႀကိဳက္ဘူး။ သည္နည္းနာဟာ ဘာလဲ။ ႀကိဳက္သြားတဲ့ကဗ်ာမွာ ဘာကိုႀကိဳက္တာလဲ မေျပာႏိုင္ဘူး။ တစ္ခါတေလ ဖတ္လို႔ေကာင္းသြားတယ္။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ ခုနင္ကေျပာသလုိ နိမိတ္ပံုေတြ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါမ်ဳိးက်ေတာ့ ခံစားလို႔မရဘူးေပါ့ဗ်ာ။ နည္းနာမွာက်ေတာ့လည္း လုိတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။ အေတြးမွာေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ နည္းနာျပႆနာကေတာ့ ႐ုတ္တရက္ ဆံုးျဖတ္ဖို႔လဲ ခက္တယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔လည္း ဆံုးျဖတ္ဖို႔ ခက္လိမ့္မယ္။ ဘယ္သူမွ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဘူး။ ေတြ႕သြားမွ ဆံုးျဖတ္ႏုိင္မယ္။ ေတြ႕သြားတယ္ ဆိုတာကလဲ ဒါေတာ့ေတြ႕ၿပီ၊ သည္လုိ ခ်က္ခ်င္းေကာက္ေျပာလုိ႔ ရတာမဟုတ္ျပန္ဘူး။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ သည္တစ္ခုကုိေတာ့ျဖင့္ အားလံုး လက္ခံတယ္၊ ဘ၀င္က်တယ္ဆိုပါမွ ဒါ established ျဖစ္မယ္။ အဲဒါ ဘယ္ဟာလဲ၊ သည္နည္းနာလုိအပ္မႈဆိုတာလဲ ဒါသဘာ၀က်တယ္။
သို႔ေသာ္ တစ္ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာ ရွိတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲ ေျပာမယ္။ တခ်ဳိ႕ လူငယ္ ကဗ်ာဆရာေတြက stunt နည္းနည္းမ်ားတယ္။ အသစ္အဆန္း လုပ္ခ်င္လြန္း အားႀကီးေနၾကတယ္။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့လဲ အသစ္အဆန္း လုပ္ခ်င္လြန္းအားႀကီးေတာ့ အစြန္းေရာက္သြားၿပီး နားမလည္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ က်န္တဲ့လူေတြလဲ နားမလည္ဘူး။ သူတစ္ေယာက္တည္းပဲ နားလည္တယ္။ သည္အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ၾကည္ေအးတို႔နဲ႔ မတူဘူး။ ကဗ်ာဆုိတာ ကိုယ့္ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ပဲ၊ ဘာပဲ၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္စပ္တယ္ စသျဖင့္။ ဒါဆိုရင္ ကိုယ္ဟာကိုယ္ပဲ စပ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လာမဖတ္ခိုင္းနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္ မဖတ္ဘူး။ ကဗ်ာတို႔စာတို႔ဆိုတာ လူဖတ္ဖို႔ ေရးတာ။ ကိုယ့္ရင္ထဲရွိတာ ကိုယ္ေရးလုိက္တာပဲ၊ နားလည္လည္ မလည္လည္ဆိုတဲ့ အယူအဆကို ကၽြန္ေတာ္ လက္မခံဘူး။ လံုး၀ လက္မခံဘူး။
ဒါအခု ကၽြန္ေတာ္မေရးသင့္ေသးလို႔ မေရးတာ။ စာေရးဆရာ ခပ္ႀကီးႀကီးေတြကလဲ ဒါမ်ဳိး ေျပာေနၾကတယ္။ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း သည္အခ်ိန္မွာ စကားမ်ားေနရမယ့္အခ်ိန္ မဟုတ္လို႔ မေျပာေသးတာ၊ မေရးေသးတာ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုလိုတာက ကဗ်ာကို စာမတတ္တဲ့ကေလးကလဲ နားလည္ရမယ္ဆိုတဲ့သေဘာ မဟုတ္ဘူး။ နည္းနည္းေလး educated ျဖစ္တဲ့လူကလည္း နည္းနည္းေလးေတာ့ နားလည္ဖို႔လုိတယ္။ ဘယ္သူမွ သေဘာမေပါက္ဘူး။ Educated ျဖစ္တဲ့လူေတြကလဲ သေဘာမေပါက္ဘူးဆုိရင္ ဒါမ်ဳိး ကၽြန္ေတာ္မဖတ္ဘူး။ ဒါ သူ႔ personal ကိစၥ၊ ကၽြန္ေတာ့္ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္စာဖတ္တယ္၊ ကဗ်ာဖတ္တယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္ personal ပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔သည္လိုပဲ ခင္ဗ်ားတုိ႔ personal အရ ဖတ္တာ။ ဒါအားလံုး သည္လိုပါပဲ။ Pleasure တစ္ခုအတြက္ အပ်င္းေျပဖတ္ေနၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ အဲသည္စာထဲက တစ္ခုခု လုိခ်င္လို႔၊ သိခ်င္လို႔၊ စာေရးဆရာအေၾကာင္း၊ ေလာကအေၾကာင္း၊ ဘ၀အေၾကာင္း သိခ်င္လို႔ ဖတ္တာ။
ဒါေၾကာင့္ ခုေခတ္ တခ်ဳိ႕လူငယ္ေတြက ေရွ႕ေရာက္လြန္းေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ သိပ္နည္းပါတယ္။ ဆုိပါေတာ့၊ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွာ ေကာင္းေနၿပီး တျခားကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွာ ေရွ႕ေရာက္လြန္း ေနတာမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္။ ဒါကေတာ့ သူ႔ mood ေပၚမွာ တည္တယ္ေပါ့။ အဲသလုိ ကဗ်ာမ်ဳိးကို ကၽြန္ေတာ္ မခံစားတတ္ဘူး။ ဆုိပါေတာ့၊ ကိုေအာင္ေ၀းရဲ႕ ကဗ်ာ၊ ကိုသင္းခုိင္ရဲ႕ ကဗ်ာ။ ဆယ္ပုဒ္စီေရးၾကလို႔ ၉ ပုဒ္စီ ႀကိဳက္ခ်င္ႀကိဳက္မယ္။ တစ္ပုဒ္စီက နားမလည္ဘူးဆုိရင္ အဲသည္တစ္ပုဒ္ကို ကၽြန္ေတာ္ မဖတ္ေတာ့ဘူး။ ဆယ္ပုဒ္စလံုးကို နားမလည္ေအာင္ေရးရင္ အဲသည္လုိ ကဗ်ာဆရာရဲ႕ ကဗ်ာကို ကၽြန္ေတာ္ မဖတ္ေတာ့ဘူး။ သည္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ အခ်ိန္ကုန္မခံဘူး။ ကိုယ္ေရးခ်င္တာ ေရးလုိက္တာ၊ နားမလည္ရင္လဲ ေနေပါ့ဆိုတာက ေလာကကို ေစာ္ကားတာ။ ကၽြန္ေတာ္ အေစာ္ကားမခံဘူး။
အေနာက္ကဗ်ာဆရာေတြလဲ သည္လုိပဲ။ ဂ်ိမ္းဂၽြိဳက္စ္၊ သူေျပာခ်င္တာ ဘာလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ဘူး။ သည္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မဖတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါက တခ်ဳိ႕သြားေနတဲ့ trend ကို ေျပာတာ။ အားလံုးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ သည္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေယဘုယ်ေတာ့ ေျပာခ်င္တယ္။ အေတြးေကာင္းတဲ့လူငယ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ နိမိတ္ပံုေတြ အားေကာင္းတယ္။ ဆန္းသစ္ၿပီး မထင္တဲ့ နိမိတ္ပံုေတြ ေတြ႕ရတယ္။ သေဘာက်တယ္။ နည္းနာအားနည္းတာကေတာ့ လူပုဂိၢဳလ္ အားနည္းခ်က္ မဟုတ္ဘူး။ ေရးသူနဲ႔ဖတ္သူရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြလဲမဟုတ္ဘူး။ ဒါက စမ္းေနတဲ့ အခ်ိန္ကိုး။ ကၽြန္ေတာ္ စိုးရိမ္တာက အားနည္းေနတဲ့ နည္းနာကို အေကာင္းလို႔ ယူဆလုိက္မွာ စိုးတယ္။ အားနည္းေနတဲ့နည္းနာကို established ျဖစ္ေနၿပီထင္မွာ စိုးတယ္။ ဒါကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆန္းစစ္ရမယ္။ သည္ေခတ္ကဗ်ာေတြဟာ ေခတ္စမ္းထက္သာတယ္၊ အားေကာင္းတယ္။ ဒါက ခင္ဗ်ားတို႔ဘ၀က ေခတ္စမ္းျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ဘ၀နဲ႔ မတူတာလဲ ပါတယ္။
ေခတ္စမ္း ျဖတ္သန္းမႈဘ၀က အမ်ဳိးသားေရးလႈပ္ရွားမႈ ဆုိတယ္ဆုိေပမယ့္ သမား႐ိုးက် ဆန္တယ္။ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ အေကြ႕အခ်ဳိးေတြ မ်ားတယ္။ Current, Counter Current စသျဖင့္ သိပ္ကို ၀ကၤပါဆန္တယ္။ ႐ႈပ္ေထြးေနတဲ့ေခတ္ကို ျဖတ္သန္းရတဲ့ေခတ္မွာ ခင္ဗ်ားတို႔က ေခတ္စမ္းထက္ ပိုအားေကာင္းတယ္လုိ႔ပဲ ေျပာရမွာပဲ။ ဒါကတစ္ခ်က္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေခတ္စမ္း။ ေခတ္စမ္းမွာ ေကာင္းတာရွိတယ္၊ မေကာင္းတာ ရွိတယ္။ မေကာင္းတာ ေဘးဖယ္ထားခဲ့မယ္၊ ေကာင္းတာဆက္ သယ္ေဆာင္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လဲ ဟုိတုန္းက ျပင္းထန္ခဲ့တာပဲ။ ဟိုတုန္းက ကုန္းေဘာင္ေခတ္ စာေပ၊ ကိုလိုနီေခတ္စာေပဆုိရင္ ဓနရွင္စာေပ ေခၚခဲ့ၾကတာပဲ။ ျပန္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ကုန္းေဘာင္ေခတ္စာေပထဲမွာ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈ ရွိတယ္။ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈ ဆင္းသက္လာတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဆင္းလာတဲ့ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈထဲက ေကာင္းတာ ဆက္သယ္သြားခဲ့ၾကတာပဲ၊ မေကာင္းတာ ထားခဲ့ရတာပဲ။ ဒါေယဘုယ်ေပါ့ဗ်ာ။ တခ်ဳိ႕ လူငယ္ေတြက ေခတ္စမ္း႐ိုက္ခ်ဳိးရမယ္ ဘာညာ "....."စတာ၊ ကၽြန္ေတာ္သေဘာမတူဘူး။ သူ႔မွာလဲ အေၾကာင္းေတာ့ ရွိမယ္။ ဒါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က သေဘာမတူဘူး။ "....."က ေခတ္သာေရွ႕ေရာက္တယ္ ထင္ရတာ အင္မတန္ ကြန္ဆာဗတစ္ျဖစ္တဲ့လူ။ ေခတ္စမ္းကို ႀကိဳက္ေတာ့လည္း "ဦး...."ရဲ႕ ဂိုဏ္းကိုႀကိဳက္တာ ေတြ႕ရတယ္။ ေနာက္ျပန္ေရာက္တဲ့ ဂိုဏ္းကိုမွ သေဘာက်ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ေခတ္စမ္းမွာလဲ တုိးတက္တဲ့ဂိုဏ္း၊ ေဖာက္ျပန္တဲ့ဂိုဏ္း ႏွစ္ဂိုဏ္း ရွိခဲ့တာပါပဲ။ ဆရာႀကီးကုိ ေစာ္ကားခဲ့တဲ့ ဂိုဏ္း၊ ဒါ ရွိခဲ့တာပါပဲ။ သို႔ေသာ္ ေခတ္စမ္းလဲ သူ႔ေခတ္နဲ႔သူ တုိးတက္တာပဲေပါ့ဗ်ာ။ "...."က ေခတ္စမ္းကုန္ၿပီဆိုလိုက္ေတာ့ ေနာက္ပိုင္း ႐ိုက္ခ်ဳိးရမယ္ေတြ ဘာေတြျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ေခတ္စမ္း ႐ိုက္ခ်ဳိးရင္ ဒဂုန္တာရာကို ေခတ္စမ္းက ေမြးထုတ္လုိက္တာ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို ေခတ္စမ္းရဲ႕ လူေတြက ေမြးထုတ္လုိက္တာ။ ဒါ သူ႔အပိုင္းနဲ႔သူ ရွိခဲ့တာပဲ။ လူငယ္ေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အဲလို ပစ္ပယ္ခ်င္တဲ့သေဘာေတြ ရွိေနတာကို စိစစ္ဖို႔၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေမးဖို႔လဲ လုိတယ္။ ဟုတ္ေကာ ဟုတ္ရဲ႕လား။ ပယ္ေကာ ပယ္မလား၊ ပယ္ရင္ေကာ ဘာေၾကာင့္ ပယ္မလဲ စသည္ျဖင့္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ရဲရဲေျပာရဲတာက ကေန႔လူငယ္ေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚဟာ ေခတ္စမ္းထက္ သာတယ္။
ေခတ္စမ္း ဘယ္မွာကုန္သြားသလဲ ၾကည့္ရင္ "ပ်ဥ္းမငုတ္တို"မွာ ကုန္သြားတယ္။ အေတြးအေခၚကို ေျပာတာ။ ေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ "ေဗဒါလမ္း" မွာ ကုန္သြားတယ္။ မေကာင္းဘူးေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ေလာကနဲ႔ ဘ၀ကို ဆင္ျခင္တာ သည္မွာ ကုန္သြားတယ္။ ဒါနဲ႔ ၿပီးသြားတယ္။ ဒါကို ေျပာတာ။ ခင္ဗ်ားတို႔က်ေတာ့ ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းရေတာ့ သည့္ထက္ ႐ႈပ္ေထြးရတာကို ဆင္ျခင္ေနၾကရတယ္။
"ဒါ ကေန႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တယ္၊ ေယဘုယ် ေျပာရေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ျဖည့္နားလည္ေပးဖုိ႔လဲ လုိမယ္"
Sunday, March 21, 2010
ယေန႔ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာအေပၚအျမင္ - ျမသန္းတင့္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment