Thursday, October 29, 2009

ေခတ္ေရွ႔ကေျပးပါ - လူထုစိန္၀င္း


"ေခတ္မီေအာင္ လုပ္ပါ"
ဒီစကားဟာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ လူတုိင္းေျပာေလ့ရွိတဲ့စကား ျဖစ္ပါတယ္။ တိုးတက္ေနတဲ့ အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆေတြ၊ တိုးတက္ေနတဲ့ နည္းပညာေတြ၊ တိုးတက္ေနတဲ့ ေနထိုင္မႈပံုစံေတြကို ေလ့လာအတုယူဖို႔ တိုက္တြန္းႏိႈးေဆာ္တာျဖစ္တယ္။

သူမ်ားေနာက္လိုက္ျဖစ္ေအာင္
တကယ္ေတာ့ ဒီစကားကိုမႀကိဳက္ပါဘူး။ ဒီစကားရဲ႔သေဘာက လူငယ္ေတြကို ထူးခၽြန္တိုးတက္လာေအာင္ ႏိႈးေဆာ္တုိက္တြန္းရာမက်ဘဲ သူမ်ားေနာက္လိုက္ျဖစ္ေအာင္ တြန္းပို႔တဲ့စကားလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီစကားအစား လူငယ္ေတြကို "ေခတ္ေရွ႔ကေျပးပါ"လို႔သာ ေျပာသင့္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ေရွ႔ကသြားသူရဲ႔ေနာက္က မီေအာင္လိုက္တာဟာ ေနာက္လိုက္လုပ္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစိတ္ဓာတ္ဟာ မေကာင္းပါဘူး။ ေရွးက လူႀကီးေတြ ေျပာခဲ့ၾကတဲ့ "ကၽြန္စိတ္" ဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ေခတ္မီေအာင္ လိုက္တာ။ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီေအာင္ လိုက္တာဆိုတာ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ အဲဒီ "ကၽြန္စိတ္" သာျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္စိတ္ေတြေဖ်ာက္
လူငယ္ေတြကို ေနရာတုိင္းမွာ ေရွ႔ေဆာင္ေရွ႔ရြက္ျပဳႏုိင္တဲ့သူေတြ ျဖစ္ေအာင္ တပ္လွန္႔ႏိႈးေဆာ္ေပးသင့္ပါတယ္။ သူမ်ားေနာက္ကလိုက္ဖို႔ မလံႈ႔ေဆာ္သင့္ဘူး။ သူမ်ားႏုိင္ငံက လူငယ္ေတြလည္း လူငယ္ပဲ။ ဘာကြာျခားမႈရွိလို႔လဲ။ ဘာေၾကာင့္ သူတို႔ေနာက္လိုက္လုပ္မွာလဲ။ သူတို႔ထက္သာေအာင္ ဘာ့ေၾကာင့္ မလုပ္ႏုိင္ရမွာလဲ။ အေရးႀကီးတာက "ကၽြန္စိတ္"ေတြ ေဖ်ာက္ပစ္ၿပီး "သခင္စိတ္" ေမြးဖို႔သာျဖစ္တယ္။

လမ္းေၾကာင္းထြင္သူျဖစ္ပါေစ
လူငယ္ဆိုတာ လန္းဆန္းတယ္၊ တက္ႂကြတယ္၊ အးမာန္ရွိတယ္၊ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ မွတ္ထားတဲ့ပမာဏ သိပ္မ်ားလြန္းတာမဟုတ္လို႔ အားေကာင္းတဲ့ကာလျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ အသစ္အသစ္ေတြ ေတြးေခၚႀကံဆ တီထြင္ႏိုင္စြမ္းရွိတယ္။ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းအတုိင္း လုိက္ပါစီးေမ်ာမေနဘဲ ေရွ႔ကဦးေဆာင္ၿပီး လမ္းေၾကာင္းထြင္သူ Trend Setter ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ခ်င္စိတ္သာရွိ၊ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ႏိုင္တယ္။ လုပ္ခ်င္စိတ္ရွိေအာင္၊ လုပ္ရဲေအာင္ ႏိႈးေဆာ္ေပးဖို႔ပဲလိုပါတယ္။

လူႀကီးေတြရဲ႔တာ၀န္
လူငယ္ေတြကို ႏိႈးေဆာ္ေပးဖို႔က လူႀကီးမ်ားရဲ႔ တာ၀န္ျဖစ္တယ္။ လူႀကီးေတြကုိယ္တုိင္က သူမ်ားေနာက္ကလုိက္တဲ့ "ကၽြန္စိတ္"ေတြ ႀကီးမားေနဆဲဆိုရင္ လူငယ္ေတြကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး လမ္းၫႊန္ႏိုင္မွာလဲ။ ဒါေၾကာင့္ ပထမဆံုး အေရးႀကီးဆံုးလိုအပ္ခ်က္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူႀကီးေတြရဲ႔ ေခါင္းထဲက "ကၽြန္စိတ္"ေတြ ေဖ်ာက္ပစ္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ေကာ္ပီလုပ္ ေက်နပ္ေနၾက
"သခင္စိတ္"ရွိတဲ့ လူႀကီးေတြကသာ လူငယ္ေတြကို "သခင္စိတ္" အေမြေပးႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ သခင္စိတ္ရွိတဲ့ လူငယ္ေတြကသာ ႏိုင္ငံကို တိုးတက္ထြန္းကားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကမွာျဖစ္တယ္။ ဒီေန႔ စာေပေလာက၊ ဂီတအႏုပညာေလာက၊ ပန္းခ်ီေလာက၊ ႐ုပ္ရွင္ေလာက စတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈမ်က္ႏွာစာ ဘယ္ေလာကပဲ ၾကည့္လိုက္ၾကည့္လိုက္ သူမ်ားဆီက "ေကာ္ပီလုပ္"ၿပီး ေနာက္ကလိုက္ေနၾကတာပဲ ေတြ႔ရတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ ဦးေဆာင္ဖို႔ စိတ္ကူးမရွိၾကတာလဲ။ စဥ္းစားလို႔ကို မရဘူး။

ရွိတာေတြနဲ႔ပဲ ေရာင့္ရဲေနၾက
ဥပမာ-ပန္းခ်ီဆြဲတာဆိုပါစို႔။ ေဆး၊ စုတ္တံနဲ႔၊ ကင္းဗတ္နဲ႔ ဆြဲၾကရတာခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္လို႔ ဒါေတြက အဓိကမဟုတ္ဘူး။ အေရးႀကီးဆံုးက "ေခါင္း"ပဲ။ စက္ပစၥည္းကိရိယာေတြ သံုးတဲ့ေနရာမွာဆို ထားပါေတာ့။ "ေခါင္း"တစ္ခုပဲသံုးရတဲ့ ပန္းခ်ီဆြဲတဲ့ကိစၥမ်ိဳးမ်ာ ဘာ့ေၾကာင့္ သူတို႔ကို ပံုတူကူးခ်ေနၾကရတာလဲ။ ကုိယ့္ယဥ္ေက်းမႈ အေျခခံ၊ ကုိယ့္အေတြးအေခၚ အေျခခံနဲ႔ ကုိယ္က နည္းတစ္ခု၊ "အစ္ဇင္" တစ္ခု တီထြင္ႏိုင္ေအာင္ ဘာ့ေၾကာင့္ မႀကိဳးစားၾကတာလဲ။ ဘာ့ေၾကာင့္ ရွိၿပီးသား "အစ္ဇင္"ေတြနဲ႔ ေရာင့္ရဲေနၾကတာလဲ။

ကၽြန္စိတ္
မညႇာမတာေျပာရရင္ ဒါ သူမ်ားေနာက္က ေနာက္ၿမီးဆြဲၿပီး လိုက္ခ်င္တဲ့ "ကၽြန္စိတ္" မေပ်ာက္တာပဲျဖစ္တယ္။ ဂီတ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ စာေပေတြမွာလည္း အလားတူပါပဲ။ ကုိယ္က တီထြင္ဆန္းသစ္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္တာ မေတြ႔ရပါဘူး။ သူမ်ားခင္းထားတဲ့လမ္းေပၚ ေလွ်ာက္ေနၾကတာပဲ ေတြ႔ရတယ္။ ဒီစိတ္မ်ိဳးေတြနဲ႔ေတာ့ မျဖစ္ေသးဘူးလို႔ပဲ ေျပာလိုက္ပါရေစေတာ့။

ေဘးဆိုး၊ ကပ္ဆိုး ကင္းေ၀းတဲ့ႏုိင္ငံ
နဖူးေပၚလက္တင္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။ ျမန္မာျပည္ေလာက္ သာယာလွပတဲ့ႏုိင္ငံ အေတာ္ရွားတယ္။ တခ်ိဳ႔ႏိုင္ငံေတြလို အပူလြန္ကဲလို႔ လူေတြေထာင္ခ်ီ ေသဆံုးရတာမ်ိဳး၊ တားမႏိုင္ ဆီးမရတဲ့ ေတာမီးႀကီးေတြေလာင္လို႔ ကုိယ့္ႏုိင္ငံသာမက ေဘးပတ္၀န္းက်င္က ႏိုင္ငံေတြပါ မီးခိုးမိႈင္းေတြ ဖံုးလႊမ္းသြားတာမ်ိဳး ဘယ္ေခတ္ဘယ္အခါကမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ ေအးလြန္းလို႔ မနက္မိုးမလင္းခင္မွာ ျမဴနီစပယ္က ပလက္ေဖာင္းေပၚ ေတာင့္တင္းေသဆံုးေနသူေတြ လိုက္ေကာက္ရတယ္ဆိုတာမ်ိဳးလည္း မရွိပါဘူး။ မိုးႀကီးမားလြန္းလို႔ လူေတြေထာင္ေသာင္းခ်ီ ေသကုန္ၾကတယ္ဆိုတာမ်ိဳးလည္း မရွိပါဘူး။ မိုးေခါင္လြန္းလို႔ သေရာႀကီးခုိင္းၿပီး လူသူ၊ ကၽြဲ၊ ႏြား တိရစၧာန္ေတြ ေသာင္းနဲ႔ခ်ီ ေသၾကရတယ္ဆိုတာမ်ိဳးလည္း မရွိပါဘူး။ ၿခံဳေျပာရရင္ ေဘးဆိုး၊ ကပ္ဆိုးႀကီးေတြ ကင္းေ၀းတဲ့ႏိုင္ငံလို႔ေတာင္ ဆိုႏိုင္မယ္ထင္ပါရဲ႔။

မရွိဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ရွိတယ္
အပူလြန္တာမရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ သဲကႏၲာရသဘာ၀ကို ခံစားၾကည့္႐ႈႏိုင္တဲ့ သဲကႏၲာရဆန္ဆန္ေဒသမ်ိဳး ရွိတယ္။ အေအးလြန္တာမရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ႏွင္းေတြဖံုးတဲ့ အလွအပကို ခံစားၾကည့္႐ႈႏိုင္တဲ့ ေတာင္တန္းျမင့္ျမင့္ႀကီးေတြ ရွိတယ္။ ထင္း႐ွဴးပင္ေတြနဲ႔ ယူကလစ္ပင္ေတြရွိတယ္။ အေမဇုန္လို မုတ္သံုသစ္ေတာ စိမ္းစိမ္းညိႇဳ႔ညိႇဳ႔ႀကီးေတြရွိတယ္။ လမုေတာေတြနဲ႔ လတာျပင္ေတြရွိတယ္။ ပန္းစံုပြင့္တယ္။ ေက်းငွက္သာရကာမ်ိဳးစံု ေပ်ာ္ျမဴးက်က္စားတယ္။ ဘာလိုေသးလဲ။

သံုးပန္လွႏိုင္ငံ
ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္း သံုးမ်ိဳးစလံုးလွတဲ့ "သံုးပန္လွ"ႏိုင္ငံျဖစ္တယ္။ ရာသီသံုးမ်ိဳးစလံုးမွာ အေရာင္ေတြစံုလွတယ္။ ဒီေလာက္လွတဲ့ အေရာင္ေတြ၊ ဒီေလာက္လွတဲ့ ေရေျမေတာေတာင္ေတြဟာ ပန္းခ်ီဆြဲခ်င္စရာ၊ ကဗ်ာစပ္ခ်င္စရာေတြ မဟုတ္ဘူးလား။ ဒါေတြကို အေျခခံတဲ့ "အစ္ဇင္"ေတြ ဘာ့ေၾကာင့္ ေပၚထြက္မလာၾကတာလဲ။ ကုိယ္မျမင္ဖူးတဲ့ "ဂူအာနီကာ" ပန္းခ်ီကားႀကီးအေၾကာင္း လူအထင္ႀကီးေအာင္ ေလလံုးထြားေနမယ့္အစား "ေရႊစက္ေတာ္သြားေတာလား" ထဲက ႐ႈခင္းသာေတြကို ပန္းခ်ီကားႀကီးေတြျဖစ္လာေအာင္ စိတ္ကူးၾကသင့္တယ္ထင္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္လည္း ကာဠဳဒါယီေထရ္ရဲ႔ တေပါင္းလဖြဲ႔ေတြကို ပန္းခ်ီကားႀကီးေတြျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးသင့္ၾကတယ္ ထင္ပါတယ္။

ေခၽြးတပ္စခန္းနဲ႔ ေသမင္းတမန္ရထားလမ္း
အလွကိုမႀကိဳက္လို႔ "အနိ႒ာ႐ံု"ေတြနဲ႔ ဘာ၀နာပြားေစခ်င္ရင္လည္း "သံျဖဴဇရပ္ ေခၽြးတပ္စခန္း"လို၊ "ေသမင္းတမန္ မီးရထားလမ္း"လို သမိုင္း၀င္ ကမၻာေက်ာ္ျဖစ္ရပ္မွန္ ကိစၥႀကီးေတြ မနည္းလွပါဘူး။ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းရဲ႔ "တစ္သက္တာမွတ္တမ္း" စာအုပ္ႀကီးထဲမွာပါတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ႀကီးကို ဂ်ပန္ေတြက ခရစၥမတ္လက္ေဆာင္ ဗံုးႀကဲခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာလည္း "ဂူအာနီကာ"လိုပဲ ပန္းခ်ီဆြဲဖို႔ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြပါပဲ။ ေသမင္းတမန္ မီးရထားလမ္းအေၾကာင္း၊ သံျဖဴဇရပ္ေခၽြးတပ္စခန္းအေၾကာင္းတာ့ လ်စ္လ်ဴ႐ႈၿပီး ကိုယ္မျမင္ဖူးတဲ့ "ဂူအာနီကာ"အေၾကာင္း ဘာ့ေၾကာင့္ စာဖြဲ႔ၿပီးေျပာေနၾက၊ ေရးေနၾကတာလဲ။ ေတာ္ေတာ္ရယ္စရာေကာင္းတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒါ "ကၽြန္စိတ္"ပဲ။ သူမ်ားေနာက္ကလိုက္တဲ့စိတ္ပဲ။ လူႀကီးေတြမွာ ဒီစိတ္မ်ိဳးေတြရွိေနေသးရင္ လူငယ္ေတြကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး မွန္မွန္ကန္ကန္ လမ္းၫႊန္ႏိုင္မွာလဲ။ အဲဒီစိတ္က "ေခတ္မီေအာင္လုပ္ၾက" ဆိုတဲ့ ဆံုးမစကး ထြက္လာတာပဲျဖစ္တယ္။ "ေခတ္ေရွ႔ကေျပးၾက"၊ "လမ္းေဖာက္သူျဖစ္ေအာင္လုပ္ၾက"ဆိုတဲ့ လံႈ႔ေဆာ္စကားေတြ မ်ားမ်ားၾကားရဖို႔ လိုေနပါၿပီ။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics