Friday, January 01, 2010

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အေျခခံမဟာဗ်ဴဟာ ျပႆနာမ်ား - ေမာင္စူးစမ္း


လမ္း႐ိုးမလိုက္သူ
စာေရးသူသည္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခဲ့ဖူးသည္။ ပထမတစ္ႀကိမ္ကေတာ့ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ေရြးၿပီး ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္ေခတ္ စစ္တကၠသိုလ္၌ ကြန္ျမဴနစ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေတာခိုခဲ့သည္။ ေတာမွ ျပန္ေရာက္ၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ အဆက္ျပတ္သြားသည္။ ဒုတိယတစ္ႀကိမ္၌မူ ၈၈ ခုႏွစ္ အေရးအခင္း လိႈင္းတံပိုးႀကီးက စာေရးသူအား ႏိုင္ငံေရးထဲ ႐ိုက္ပုတ္သြင္းလုိက္သည္။ သို႔ေသာ္ ယခု ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ေ၀းေနသည္။

သို႔ျဖင့္ စာေရးသူ၏ ႏိုင္ငံေရးအေတြ႔အႀကံဳကို ျပန္စဥ္းစားမိသည္။ အသိပညာရွင္တစ္ဦး ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း ဗီဇႏွင့္ ပညာတို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူသည္ non conformist ျဖစ္ေနသည္။ လမ္း႐ိုးမလိုက္သူ၊ အစဥ္အလာမလိုက္သူ၊ သူမ်ားႏွင့္တစ္မူထူးျခား စဥ္းစားသူဟု ဆိုေသာ္ ဆိုႏိုင္သည္။ စာေရးသူ၏ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ကြယ္လြန္သြားသူ လန္ဘားႀကီး (သူ႔ကို ငယ္သူငယ္ခ်င္းတို႔က "ေက်ာက္ရွည္" လို႔ ေခၚသည္) ၏ စကားႏွင့္ေျပာရလွ်င္ "ကလန္တတ္သူ" လည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္သည္။

ဒါက စာေရးသူ၏ သဘာ၀ကို ပဏာမခင္းျပျခင္းျဖစ္သည္။ စာေရးသူ "ကလန္တတ္သည္"ဟု ဆိုလွ်င္လည္း စာေရးသူက "ကလန္" သည့္အေရးတို႔မွာ basic strategic issue အေျခခံမဟာဗ်ဴဟာျပႆနာတို႔ အေပၚတြင္ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေရးသမား တစ္ေယာက္အေနျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံေရးေ၀ဖန္ဆန္းစစ္သူ ဂ်ာနယ္လစ္တစ္ေယာက္ အေနျဖင့္လည္းေကာင္း စာေရးသူကိုယ္တိုင္ ရင္ဆုိင္ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသာ အေျခခံမဟာဗ်ဴဟာတို႔ကို စီတန္းျပရလွ်င္ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

  1. ဒုတိယ ကမၻာစစ္အၿပီး "ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈ" အယူအဆ၊ ဘေရာက္ဒါ၀ါဒလို႔လည္း ေခၚသည္။
  2. တုိင္းရင္းသား အရင္းရွင္စနစ္သည္ နယ္ခ်ဲ႕သမားႏွင့္ ျပန္မလာစတမ္း ပူးေပါင္းသြားၿပီဆိုေသာ အယူအဆ။
  3. လြတ္လပ္ေရး စစ္-မစစ္ဆိုေသာ အယူအဆ။
  4. လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲ လိုအပ္-မလိုအပ္။
  5. တိုက္ပြဲပံုသ႑ာန္ သပိတ္လား-လယ္သမားစစ္ပြဲလား။
  6. လက္၀ဲတပ္ေပါင္းစုျပႆနာ။
  7. ၿမိဳ႕သိမ္းႏွင့္ ေတာရြာ။
  8. တိုက္ပြဲပံုသ႑ာန္ ေျပာင္းသင့္-မသင့္။

အထက္ေဖာ္ျပပါ အေျခခံမဟာဗ်ဴဟာ ျပႆနာ (၈) ခ်က္သည္ ကြန္ျမဴနစ္ဘ၀၌ ကိုယ္တုိင္ရင္ဆုိင္ၿပီး ျငင္းခံုခဲ့ရေသာ ကိစၥတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ဤျပႆနာရပ္မ်ားတြင္ စာေရးသူႏွင့္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီတို႔ သေဘာကြဲလြဲခဲ့သည္။

သမိုင္းလိုအပ္ခ်က္လား
၁၉၆၂ ခုႏွစ္၌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္း အာဏာသိမ္းၿပီး ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ ဖြဲ႔စည္းခဲ့သည္။ ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ကို ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ စာေရးသူအား အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း၀န္ႀကီးဌာနတြင္ အထူးအရာရွိအျဖစ္ ခန္႔အပ္ခဲ့သည္။ အထူးအရာရွိအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေနစဥ္ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အေျခခံမဟာဗ်ဴဟာျပႆနာ (၃) ရပ္ကို စာေရးသူက တင္ျပေျပာဆိုသျဖင့္ သေဘာထားကြဲလြဲခဲ့သည္။

စာေရးသူတင္ျပေသာ အေျခခံမဟာဗ်ဴဟာျပႆနာ (၃)ရပ္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။
  1. ဆိုရွယ္လစ္စနစ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သမုိင္းလိုအပ္ခ်က္ (historical necessity) မဟုတ္ဟု စာေရးသူ တင္ျပခဲ့သည္။
  2. အာဏာရွိလွ်င္ အေျခအေန မမွည့္ေသးေသာ္လည္း လူမႈစနစ္အေျပာင္းအလဲကို ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္ဆိုေသာ အယူအဆကို စာေရးသူက ဆန္႔က်င္သည္။ လက္၀ဲဒႆနစကားႏွင့္ေျပာလွ်င္ ကတၱားပိုင္း(subjective factor) ျပည့္စံုလွ်င္ ကမၼပိုင္း(objective condition)ကို ေျပာင္းလဲပစ္ႏုိင္သည္ဆိုေသာ အယူအဆကို စာေရးသူက ဆန္႔က်င္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
  3. ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကို ဗဟိုဦးစီးစနစ္၊ ဗဟိုစီမံကိန္းစနစ္ျဖင့္ စခန္းသြားလိုျခင္းကို စာေရးသူက ဆန္႔က်င္၍ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ႏွင့္ ေစ်းကြက္ယႏၱရားတို႔ကို ထိမ္းျမားေပးရန္ စာေရးသူက တင္ျပခဲ့သည္။ Marriage between Socialism and Market ဟု ဆိုရမည္။

ဤျပႆနာမ်ားတြင္လည္း စာေရးသူႏွင့္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီတို႔ သေဘာထားကြဲလြဲခဲ့သည္။

ဂုဏ္ရွိထြက္ေပါက္
ဆိုခဲ့ပါအတုိင္း သေဘာထားကြဲလြဲေတာ့လည္း စာေရးသူ ရာထူးအသီးသီးမွ ႏုတ္ထြက္ခဲ့ရသည္။ သို႔ျဖင့္ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ျပန္ေ၀းခဲ့ၿပီး ေအးေအးေဆးေဆး ေရွ႕ေနလိုက္ေနသည္။ အခြင့္သင့္သလို ေဆာင္းပါးေတြေရးသည္။ ထိုစဥ္ ၈၈ အေရးအခင္းႀကီး ျဖစ္လာသည္။ စာေရးသူလည္း စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ အေနျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေရွ႕ေနတစ္ေယာက္ အေနျဖင့္လည္းေကာင္း ပါ၀င္ပတ္သက္ခဲ့ရသည္။

တပ္မေတာ္မွ အာဏာသိမ္းၿပီး ပါတီစံုထူေထာင္ခြင့္ျပဳ၍ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပျပဳလုပ္ေပးသည္။ စာေရးသူလည္း အေရြးခံရသည္။ ဤတြင္ အေျခခံက်ေသာ မဟာဗ်ဴဟာျပႆနာ (၃)ရပ္ ေပၚခဲ့ျပန္သည္။ ဤျပႆနာတို႔အေပၚ စာေရးသူ၏အျမင္ကို တင္ျပခဲ့သည္။ ၎ျပႆနာ(၃)ခုတို႔မွာ
  1. ေရြးေကာက္ပြဲႏိုင္ေသာ ပါတီသည္ အုပ္စိုးေသာအစိုးရပါတီ မျဖစ္ႏိုင္ေသး (Winning party cannot be ruling party)။ အႏုိင္ရပါတီက အတိုက္အခံပါတီအျဖစ္ ေနရဦးမည္။
  2. ေစ်းကြက္စီးပြားေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ခ်က္ခ်င္းပူးတြဲမလာႏိုင္။ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးႏွင့္ ဒီမုိကေရစီ သူ႔လမ္းႏွင့္သူ သီးျခားစီေရႊ႕မည္ ႏွင့္
  3. တပ္မေတာ္၏အခန္းက႑ကို အသိအမွတ္ျပဳရမည္၊ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

ဤတြင္ စာေရးသူႏွင့္ NLD ေခါင္းေဆာင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သေဘာထားကြဲသည္။

စပြန္စာ
သို႔ျဖင့္ တပ္မေတာ္အစိုးရက လမ္းစဥ္ (၇)ရပ္ ခ်မွတ္၍ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒကို ေရးဆြဲခ်မွတ္ရန္ ျပင္ဆင္သည္။ ထိုအခါ အေျခခံမဟာဗ်ဴဟာျပႆနာ (၃)ရပ္ ေပၚလာသည္။ ႏုိင္ငံေရးပါတီတို႔အဖို႔ ျဖစ္တည္မႈအက်ပ္အတည္း (existential crisis) ႏွင့္ ရင္ဆုိင္ရသည္။

ဤအေျခခံမဟာဗ်ဴဟာ ျပႆနာ (၃)ရပ္မွာ
  1. စစ္တပ္က စပြန္စာျပဳ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းေပးေသာ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒကို ေရွာင္ဖယ္လို႔ရမလား။ (Can we avoid the military sponsored constitution?)
  2. စစ္တပ္မွ စပြန္စာျပဳ ေရးဆြဲေပးေသာ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒေအာက္တြင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီတို႔ ေဆာင္ရြက္ရန္ အဆင္သင့္ ျဖစ္-မျဖစ္။
  3. ေရြးခ်ယ္စရာ အစီအစဥ္တို႔သည္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိပါသလား။ (ဤေနရာ၌ Politics is the Art of Possibles ဆိုေသာ အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုမႈကို ႏွလံုးမူရန္ျဖစ္သည္။ စာေရးသူက ျဖစ္ႏိုင္ေျခကိုသာ ဦးတည္စဥ္းစားသည္။)

ေခါင္းစဥ္ေလာက္
အထက္ပါတို႔ကား စာေရးသူ၏ ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္ အေနျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးေ၀ဖန္ဆန္းစစ္သူ ဂ်ာနယ္လစ္အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ကုိယ္ေတြ႔ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသာ အေျခခံမဟာဗ်ဴဟာျပႆနာတို႔ ျဖစ္သည္။ ၎တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အျငင္းအခံုတြင္ စာေရးသူက မလြဲမေရွာင္သာ ပါ၀င္ပတ္သက္ခဲ့ရသည္။ စာေရးသူ ပါ၀င္ပတ္သက္ပံုကို ေထာက္ခ်င့္၍ စာေရးသူသည္ လမ္း႐ိုးလိုက္တတ္သူမဟုတ္ေၾကာင္း အကဲခတ္ႏိုင္ၾကပါလိမ့္မည္။ အထက္တြင္ ကြန္ျမဴနစ္ဘ၀အေနျဖင့္ ေတြ႔ႀကံဳခဲ့ရေသာ အေျခခံမဟာဗ်ဴဟာ ျပႆနာတို႔ကို စာမ်က္ႏွာငဲ့ကြက္၍ ေခါင္းစဥ္တို႔ေလာက္သာ ေဖာ္ျပထားရသည္ကို ခြင့္လႊတ္ေစလိုပါသည္။

(၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလထုတ္ The Waves မဂၢဇင္း 1/09 မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics