Friday, September 24, 2010

ကြဲျပားျခင္းႏွင့္ ခြဲျခားျခင္း


လူမွာ ထူးျခားေသာ အခ်က္တစ္ခုက မိမိအမ်ိဳးအႏြယ္ႏွင့္ မိမိယဥ္ေက်းမႈ ထံုးဓေလ့မ်ားကို ျမတ္ႏိုး တန္ဖိုးထားျခင္း ျဖစ္သည္။

အဲဒါသည္ မိမိအမ်ိဳးအႏြယ္ တည္တံ့ေရးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သည္စိတ္ဓာတ္၏ ေဘးထြက္သက္ေရာက္မႈအျဖစ္ မိမိႏွင့္ မတူကြဲျပားေသာ တျခားမ်ိဳးႏြယ္မ်ားအေပၚ ခြဲျခားစိတ္ ျဖစ္ေပၚတတ္သည္။

မြန္ဂိုလီယံႏြယ္ဖြားေတြက မိမိ အသားအေရာင္ကုိ အေနေတာ္ဟု မွတ္ယူသည္။ ဥေရာပ လူျဖဴ၏ အသားအေရာင္မ်ိဳးကို ျဖဴေရာ္ေရာ္ဟု သူ သေဘာမက်။ အာဖရိကသားက်ေတာ့ မည္းလိုက္တာဟု ျမင္သည္။

သို႔ေသာ္ အာဖရိကသားေတြ သြားေမးလွ်င္ အသားဆိုတာ မည္းမွဟု ဆိုလိမ့္မည္။ အာဖရိကသို႔ ပထမဆံုး ေရာက္သြားသည့္ လူျဖဴသည္ နီဂ႐ိုးမ်ားအျမင္၌ အသားအေရ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ပါမလာသူ တစ္ဦးပမာ အံ့ၾသစရာ ျဖစ္လိမ့္မည္။

သို႔ေသာ္ "အလွအပဟူသည္ အေရျပား တစ္လႊာစာမွ်သာ" ဟူေသာ စကားလို လူလူခ်င္း ကြဲျပားမႈကလည္း အေပၚယံ သြင္ျပင္ေလာက္မွာသာ ရွိသည္။ အဲဒါကလြဲလွ်င္ လူဟူသည္ တစ္မ်ိဳးတည္းသာပဲ ျဖစ္သည္။ သတၱေဗဒအရ ေျပာလွ်င္ သတၱ၀ါမ်ိဳးစိတ္ (species) တစ္ခုတည္း။ ဘယ္သူကမွ ဘယ္သူ႔ထက္မသာ။

လူျဖဴ-လူ၀ါ-လူမည္း ကေလးသံုးေယာက္ကုိ ေမြးစကတည္းက တစ္ေနရာမွာ အတူေန၊ အတူစား၊ အတူသင္ၾကားေပးလွ်င္ ဘယ္သူ႔ထက္ ဘယ္သူမွ ညံ့စရာ မရွိ။

သို႔ေသာ္ လူေတြဆိုတာက ေနရင္းေဒသ၊ ပတ္၀န္းက်င္ သဘာ၀၊ ေျပာဆုိသည့္ ဘာသာစကား၊ မွတ္သားခဲ့သည့္ အစဥ္အလာ စတာေတြ အေၾကာင္းျပဳကာ ကုိယ့္မ်ိဳးႏြယ္စုႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ အစြဲအလမ္း သံေယာဇဥ္ေတြ အေကာင္းျမင္စိတ္ေတြ မ်ားတတ္ၾကသည္။ မိမိလူမ်ိဳး အျမင့္ဆံုးေရာက္ဖူးသည့္ အေနအထားကို မွတ္သားကာ တို႔က ရာဇ၀င္ဂုဏ္ေရာင္ ဘယ္လို ေျပာင္ခဲ့တာဟု ၀င့္ႂကြားခ်င္တတ္သည္။ သူ႔လူမ်ိဳးမွာလည္း သူ႔ရာဇ၀င္ အစဥ္အလာႏွင့္ သူ ရွိတာကို မသိ၊ သူမ်ား၏ ညံ့ကြက္ကုိသာ သတိထားမိေနတတ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္လည္း လူမ်ိဳးတုိင္းလိုလိုမွာ သူတစ္ပါးလူမ်ိဳးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေလွာင္ေျပာင္ေျပာဆိုစရာ ဟာသပံုျပင္မ်ား ရွိၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘယ္လူမ်ိဳးက သိပ္ႏံုတာ၊ ဘယ္လူမ်ိဳးက ဘယ္ေလာက္ ကပ္ေစးႏွဲတာ စသျဖင့္။

သည္ပံုျပင္ေတြသည္ ကုိယ္က အေလွာင္ခံရေနရာက မဟုတ္လွ်င္ ရယ္ရသည္။ သို႔ေသာ္ ပံုျပင္ထဲပါတာကို တစ္ဖက္လူမ်ိဳး၏ စ႐ိုက္သဘာ၀ အမွန္ဟု မွတ္ယူလွ်င္ လြဲသြားဖို႔ မ်ားသည္။

ဥပမာတစ္ခု နားေထာင္ၾကည့္ပါ။
လမ္းေထာင့္ တစ္ေနရာမွာ လူေလးေယာက္ ရပ္ေနသည္။ လူေလးေယာက္၊ လူမ်ိဳးေလးမ်ိဳး။ အေမရိကန္၊ ႐ုရွား၊ တ႐ုတ္ႏွင့္ အစၥေရး။
သတင္ေထာက္တစ္ေယာက္ သူတို႔အနား ေရာက္လာၿပီး ေမးသည္။
"ခြင့္ျပဳပါခင္ဗ်ာ... အသားျပတ္လပ္တဲ့ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ သေဘာထားအျမင္ေတြ သိပါရေစ"
အေမရိကန္က ျပန္ေမးသည္။ "ျပတ္လပ္တယ္ဆိုတာ ဘာလဲဗ်"
႐ုရွားက ေမးသည္။ "အသားဆိုတာ ဘာလဲဗ်"
တ႐ုတ္က "သေဘာထားအျမင္ဆိုတာ ဘာလဲဗ်"
အစၥေရးကေတာ့ "ခြင့္ျပဳပါခင္ဗ်ာ ဆိုတာ ဘာတုန္းဗ်" တဲ့။
ပံုျပင္က ဒါပဲျဖစ္သည္။

သူ ဘာေျပာသလဲ ထပ္ဖြင့္ရေသာ္၊
အေမရိကန္ေတြသည္ "ျပတ္လပ္မႈ" ဆိုတာ ဘာမွန္းမသိေလာက္ေအာင္ အလွ်ံပယ္ႂကြယ္၀သူေတြ ျဖစ္သည္။ ႐ုရွားေတြကေတာ့ မစားရတာ ၾကာသျဖင့္ "အသား" ဆုိတာ မၾကားဖူးသလို ျဖစ္ေနသည္။ တ႐ုတ္ကေတာ့ ကိုယ့္သေဘာ ကိုယ့္အယူအဆကို တစ္ခါမွ ေျပာခြင့္မရသျဖင့္ ဘာမွန္း မသိၾက။ အစၥေရးကေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈမရွိ၊ "ခြင့္ျပဳပါခင္ဗ်ာ" ဆိုေသာ အသံုးအႏႈန္းကို နားမလည္... ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ အဲဒါေတြက ဘယ္ေလာက္မွန္သလဲ။
အလွ်ံပယ္ႂကြယ္၀သည္ ထင္ရေသာ အေမရိကန္ေတြ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ပိုင္းမ်ားအတြင္း စီးပြားေရး က်ဆင္းသည့္ဒဏ္ကို အလူးအလဲ ခံေနရသည္။ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ ခြဲတမ္းေခတ္က အသားငတ္ခဲ့ေသာ ႐ုရွားျပည္မွာ ယေန႔ အသားမျပတ္ေတာ့။ တစ္ခ်ိန္က ဗဟိုဦးစီးစနစ္ တင္းက်ပ္လွသည့္ တ႐ုတ္ျပည္မွာလည္း ယခင္ႏွင့္စာေတာ့ အမ်ားႀကီး ေျပာခြင့္ဆိုခြင့္ရၿပီ။
အဲ၊ အစၥေရးေတြေကာ။ ႐ုိင္းတုန္းပဲလား။

သည္ပံုျပင္ကို ဖတ္ရသည္က အစၥေရး၏ စီးပြားေရး တိုးတက္မႈအေၾကာင္း ေဖာ္ျပသည့္ Start-Up Nation ဆိုေသာ စာအုပ္မွာျဖစ္သည္။ အစၥေရးေကာင္းေၾကာင္း ေရးသည့္စာအုပ္မွာ အစၥေရးမေကာင္းေၾကာင္း ေျပာသည့္ ပံုျပင္ကို ဘာေၾကာင့္ ေဖာ္ျပသလဲ။

ေကာင္းေသာဘက္က အဓိပၸါယ္ယူၿပီး ေျပာခ်င္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

သူက၊ အစၥေရးေတြသည္ ႐ိုင္းတာမဟုတ္၊ သူတို႔မွာ ပဋိသႏၶာရစကား ေျပာေနဖို႔ အခ်ိန္မရွိျခင္းသာ ျဖစ္သည္၊ အစၥေရးသည္ တုိင္းျပည္ေသးသည္၊ လူနည္းသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ တုိင္းျပည္ကို ကာကြယ္ဖို႔၊ တုိင္းျပည္ အင္အားရွိဖို႔၊ တစ္ဦးခ်င္း တိုးတက္ဖို႔၊ တစ္ဦးခ်င္း ႀကီးပြားခ်မ္းသာဖို႔ မျပတ္လႈပ္ရွားေနရသည္၊ ႏုိင္ငံတကာ စီးပြားေရးနယ္ပယ္မွာ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ဖို႔ မျပတ္ တီထြင္ ႀကံဆေနရသည္။ ႀကံဆ၍ ရသမွ်ကို ခ်က္ခ်င္းထ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ရန္သူေတြ ၀ိုင္း၀ိုင္းလည္ကာ စစ္ပြဲေတြ မၾကာခဏ ဆင္ႏႊဲေနရေသာ အစၥေရးသည္ စီးပြားေရးတြင္ ကမၻာ့ထိပ္တန္း၌ ရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္၊ စသျဖင့္ ေရးသည္။

အဲသည္ေတာ့ "ခြင့္ျပဳပါခင္ဗ်ာ" သည္ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ဳပ္တို႔မွာ အေရးႀကီးေသာ ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္ေသာ္လည္း အစၥေရးအဖို႔ေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈ စာရင္းထဲတြင္ မပါဟု ဆိုလိုေသာ သေဘာျဖစ္သည္။

သည္လိုပဲ၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ယဥ္ေက်းမႈေတြ မတူၾက။ ဒါကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး သူ႔လူမ်ိဳးက ႐ိုင္းသည္၊ တို႔လူမ်ိဳးက ယဥ္ေက်းသည္၊ တို႔အမ်ိဳးက ျမင့္ျမတ္၍၊ သူ႔အမ်ိဳးက နိမ့္က်သည္ စသျဖင့္ ခြဲျခား၍ မရ။
အဲဒါေတြသည္ အမွန္ဟု မူေသယူ၍ မရ။

သို႔ေသာ္၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ပင္ လူေတြ၏ အတၱစြဲ၊ လူမ်ိဳးစြဲ၊ ဘာသာစြဲေတြကို အသံုးက်ကာ အစြဲႀကီးေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔က ခြဲျခားမႈ၊ ႏွိပ္ကြပ္မႈေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။

ဟစ္တလာေခတ္ ဂ်ာမနီမွာ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ားကို သန္းခ်ီ သတ္ျဖတ္သည္အထိ ခြဲျခားႏွိပ္ကြပ္မႈ လြန္ကဲခဲ့သည္။ ေတာင္အာဖရိကမွာ အပတ္တိုက္ေခၚ အသားအေရာင္ ခြဲဲျခားမႈစနစ္ကို ကာလရွည္ၾကာ က်င့္သံုးခဲ့သည္။ အေမရိကန္ျပည္တြင္ လူမည္းမ်ားကို ေက်းကၽြန္အျဖစ္ ခိုင္းေစခဲ့သည္။

လြဲမွားေသာ အစြဲအလမ္းမ်ားေပၚတြင္ အေျခခံသည့္ အဲသည္ မတရားေသာ လုပ္ရပ္မ်ား အားလံုးပင္ ေနာက္ဆံုး၌ အ႐ံႈးႏွင့္ အဆံုးသတ္ခဲ့သည္။

ကမၻာ၌ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးႏွင့္တစ္မ်ိဳး မတူညီျခင္း၊ ကြဲျပားျခင္းသည္ အရွိအမွန္ အေနအထားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ခြဲျခားျခင္းကား မတရားမႈ ျဖစ္ပါသည္။

ျပည္သူ႔ေခတ္အယ္ဒီတာ
၁၅၊ ၉၊ ၂၀၁၀

1 comment:

 
Web Statistics