Wednesday, December 26, 2012

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ မိန္႔ခြန္း (၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၆ ရက္)



အစိုးရဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္အစိုးရ အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားအား ေျပာၾကားသည့္ မိန္႔ခြန္း


ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အစိုးရ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာ အႀကီးအကဲမ်ားအားလံုး မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစလို႔ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရအေနနဲ႔ ႏိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာဝန္ယူၿပီး ႏိုင္ငံအက်ိဳး၊ ျပည္သူ႔အက်ိဳး ထမ္းေဆာင္ခဲ့တာ တစ္ႏွစ္နဲ႔ ကိုးလခန္႕ရွိျပီျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္သစ္ စနစ္သစ္ ထူေထာင္တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလမွာ  ျပည္ေထာင္စုအစုိးရနဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ အစိုးရအဆင့္ဆင့္ ဖြဲ႕စည္းမႈမ်ား စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ေခတ္စနစ္သစ္အတြက္ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိမယ့္ ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ၊ ျပင္ဆင္သင့္တာေတြ၊ အသစ္ေရးဆြဲသင့္တာေတြ ေရးဆြဲေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကိစၥရပ္မ်ားဟာ မၿပီးျပတ္ေသးဘဲ က႑အလုိက္နဲ႔ ေဒသအလုိက္ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၊ အမ်ိဳးသားအဆင့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္းပေဆာင္ရြက္ဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား အတည္ျပဳျပ႒ာန္းရန္ ျပင္ဆင္ဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္ေဟာင္းစနစ္ေဟာင္းက ေခတ္သစ္စနစ္သစ္ကို ကူးေျပာင္းရာမွာ ေတြ႕ႀကံဳရေလ့ရွိတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳနည္းပါးမႈ၊ အေျပာင္းအလဲ အတြက္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္လိုအပ္မႈနဲ႔ အျခားရင္ဆုိင္ေၿဖရွင္းရတဲ့ အခက္အခဲေတြ မည္သို႔ပင္ရွိေစကာမူ ယခုထိ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈကို ညင္သာေခ်ာေမြ႕ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ေပးၾကတဲ့ လႊတ္ေတာ္၊ အစုိးရ၊  တရားလႊတ္ေတာ္၊ တပ္မေတာ္နဲ႔ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးကိုေရာ၊ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ျပည္တြင္းျပည္ပ မိတ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း ဦးစြာေျပာၾကားလိုပါတယ္။

ယခင္အစိုးရက ျပည္သူမ်ားရဲ႕ လိုအင္ဆႏၵနဲ႔အညီ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႔ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္တို႔ကို ထူေထာင္ႏိုင္ရန္ လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့မႈအေပၚ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရအေနနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ အေျခခံမူမ်ားနဲ႔အညီ စစ္မွန္၍ စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ ထြန္းကားေရး၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈတာဝန္ႀကီးကို ပထမအဆင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္အျဖစ္ စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။

အမ်ိဳးသားျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရးနဲ႔ တုိင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးဟာ၊ တိုင္းျပည္တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းမႈနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ မရွိမျဖစ္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္တဲ့အတြက္၊ ပါတီအသီးသီးနဲ႔ေရာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစု လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ပါ၊ မတူတာေတြ ေဘးမွာထားၿပီး၊ တူညီတဲ့ သေဘာထားေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံအက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းေတြ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းခဲ့တာေၾကာင့္၊ အထုိက္အေလ်ာက္ ေအာင္ျမင္မႈရရွိေနေသာ္လည္း၊ အခ်ိဳ႕ေနရာတြင္ ဆက္လက္ညႇိႏႈိင္း ေဆာင္ရြက္သြားရမယ့္ လုပ္ငန္းေတြလည္း က်န္ရွိပါတယ္။ က်န္ရွိတဲ့လုပ္ငန္းေတြ ေအာင္ျမင္ေရးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔အစိုးရ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းေရး၊ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္မႈမ်ားမွာ တိုင္းရင္းသားညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမအားလံုး၊ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး လက္တြဲပါဝင္ပူးေပါင္းၿပီး ေဆာင္ရြက္ေပးၾကပါလို႔ ႏိႈးေဆာ္ပန္ၾကားလိုပါတယ္။

ႏိုင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္စဥ္ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ စားဝတ္ေနေရး၊ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းရရွိေရး၊ ျပည္သူ႔ဘဝလံုၿခံဳမႈနဲ႔ လူမႈစီးပြားေရး တိုးတက္မႈတို႔အတြက္ ျပည္သူဗဟိုျပဳ လူမႈစီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ဒုတိယအဆင့္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ မူဝါဒ ခ်မွတ္ေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးနဲ႔ လူမႈေရးအေျခအေနေတြဟာ ေဒသတြင္း အျခားႏိုင္ငံမ်ားထက္ ေနာက္က်က်န္ေနၿပီး၊ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ လုပ္ငန္းပမာဏဟာ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔တဲ့အတြက္၊ ကာလတို၊ ကာလရွည္ ဦးစားေပး အစီအမံေတြကို စနစ္တက် ေရးဆြဲစီမံမွသာ၊ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ ျပည္သူေတြအတြက္ ထိေရာက္အက်ိဳးရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားေရးနဲ႔ လူမႈေရး အႀကံေပးေကာင္စီနဲ႔ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ပညာရွင္မ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာ အဆင့္ျမင့္ အရာရွိႀကီးမ်ား ပူးေပါင္းေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းၿပီး “စီးပြားေရးနဲ႔ လူမႈေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ အေျခခံမူေဘာင္”  ေရးဆြဲၿပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီေန႔က်င္းပမယ့္ စီမံကိန္းေကာ္မရွင္ အစည္းအေဝးမွာ ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

စီးပြားေရးနဲ႔ လူမႈေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ အေျခခံမူေဘာင္ ညႇိႏိႈင္းေရးဆြဲေနစဥ္ တစ္ျပိဳင္တည္းမွာ စီးပြားေရးက႑အလိုက္ ျပဳျပင္ရမယ့္ မူဝါဒ၊ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးဌာန အသီးသီးကလည္းေကာင္း၊ ေဒသအလိုက္ လူမႈစီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ မူဝါဒ၊ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို တုိင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ အစိုးရမ်ားကလည္းေကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ျပည္တြင္းျပည္ပ ပညာရွင္မ်ား၊  ျပည္သူမ်ားအပါအဝင္ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲမ်ားက်င္းပၿပီး သေဘာထားအႀကံဉာဏ္မ်ား ရယူခဲ့ၾကပါတယ္။

အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္းပေနစဥ္မွာပဲ လိုအပ္တဲ့ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြကို ေခတ္နဲ႔ဆီေလ်ာ္ၿပီး၊ ျပည္သူမ်ား လက္ေတြ႕လုပ္ကိုင္ႏိုင္မယ့္ အေျခအေနေတြနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒီလိုအခ်ိန္တိုအတြင္း တစ္ခုၿပီးမွတစ္ခု လုပ္ျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ေဆာင္ရြက္ရန္ရွိတဲ့ အလုပ္ေတြကို တစ္ျပိဳင္တည္း လုပ္ေဆာင္ေနသလို၊ ျပည္သူေတြအတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းရဖို႔နဲ႔ လူမႈစီးပြားေရးမွာ တိုးတက္ေစမယ့္ လုပ္ငန္းေတြကို တည္ဆဲဥပေဒ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားနဲ႔  ခြင့္ျပဳေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ ရွိပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ကာလအတြင္းမွာ ေငြလဲႏႈန္းနဲ႔ ေငြေၾကးက႑ အေျပာင္းအလဲမွာ မက္ခ႐ိုစီးပြားေရး တည္ၿငိမ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရင္း တစ္ဖက္က တိုင္းျပည္စီးပြားေရးမွာ အေရးပါတဲ့ ကုန္သြယ္မႈနဲ႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူမ်ားရဲ႕ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ပိုမိုတိုးတက္ ရရွိေရးအတြက္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းမ်ား၊ စက္မႈဇုန္နဲ႔ စက္႐ံုစုစီမံကိန္းမ်ား၊ ၿမိဳ႕ျပေက်းရြာဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ စီမံကိန္းမ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔      ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ သို႔ရာတြင္ ကမၻာ့စီးပြားေရး တိုးတက္မႈ ေႏွးေကြးမႈနဲ႔ ေစ်းကြက္ဝယ္လိုအား က်ဆင္းေနျခင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႕ထားမႈ အၿပီးတိုင္႐ုပ္သိမ္းရန္ လိုအပ္ေနျခင္း၊ ကမၻာ့ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္မႈေၾကာင့္ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ခံစားရျခင္း၊ စတဲ့ အေျခအေနမ်ား၏ ႐ိုက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈ ေႏွးေကြးေနတဲ့အတြက္ လက္ရွိအေျခအေနကေနၿပီး ျပည္သူတို႔ရဲ႕ လက္ရွိစီးပြားေရး သိသာထင္ရွားစြာ တုိးတက္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပမ္းၾကဖို႔ တိုက္တြန္းႏိႈးေဆာ္လိုပါတယ္။

ယခုလို ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈလုပ္ငန္းစဥ္မ်ား သာမန္စီမံ႐ံုျဖင့္ အလုိအေလ်ာက္ ျဖစ္ထြန္းတိုးတက္လာမွာ မဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မႈ ထိေရာက္မွသာ ေအာင္ျမင္တိုးတက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္မႈ ထိေရာက္ေအာင္ျမင္ဖို႔ အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္မႈယႏၲရားရဲ႕ စီမံလုပ္ကိုင္မႈ ထိေရာက္ထက္ျမက္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ျဖစ္ထြန္းတုိးတက္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းရာမွာ ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ မေအာင္ျမင္ျခင္းဟာ အစုိးရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား စြမ္းေဆာင္ရည္ ထိေရာက္ထက္ျမက္မႈအေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ ေခတ္စနစ္သစ္တစ္ရပ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာမွာလည္း ေရွးယခင္ အေတြးအျမင္ လုပ္နည္းအတိုင္း ေဆာင္ရြက္လို႔မရေတာ့ဘဲ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိမယ့္ ႏိုင္ငံေရးအျမင္၊ စီးပြားေရးအျမင္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအျမင္၊ လူမႈေရးအျမင္မ်ားနဲ႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ လုပ္ေဆာင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုေဆာင္ရြက္ရာမွာ ျပည္သူေတြက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္း အေနနဲ႔ေရာ၊ ျပည္သူမ်ားရဲ႕ အခြန္ဘ႑ာနဲ႔ ျပည္သူ႔ဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ေနၾကတဲ့ ႏိုင္ငံဝန္ထမ္းအားလံုးကို ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ရွိတဲ့ သန္႔ရွင္းတဲ့ အစိုးရ ( Good Governance, Clean Government ) ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၿပီး ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ လူမႈေရး ကိစၥအဝဝမွာ ျပည္သူလူထုအတြက္ ျပည္သူလူထုဗဟိုျပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ မွာၾကားတိုက္တြန္းခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

သို႔ရာတြင္ ျပည္သူလူထုနဲ႔ ထိေတြ႕ေနတဲ့ ဌာနဆိုင္ရာနဲ႔ ၿမိဳ႕နယ္၊ ရပ္ေက်း အဆင့္အထိ အဆင္မေျပမႈမ်ားစြာ ရွိေနတဲ့အျပင္ အခ်ိဳ႕ေနရာေဒသ၊ ဌာနေတြမွာ -
  • ျပည္သူလူထု သေဘာထားဆႏၵနဲ႔ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အသံကို နားမေထာင္ဘဲ မတိုင္ပင္ဘဲ မိမိတို႔သေဘာအေလ်ာက္ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း၊
  • မိမိတို႔လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိျခင္း၊ ျပည္သူလူထု က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔သိေအာင္ ခ်ျပမႈမရွိျခင္း၊
  • ျပည္သူလူထုက သိလို၍ ေမးျမန္းျခင္းနဲ႔ ျပည္သူလူထုရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ ေတာင္းဆိုျခင္းမ်ားအေပၚ တာဝန္ယူေျဖရွင္းေပးမႈ မရွိျခင္း၊
  • က႑အလိုက္၊ ဌာနဆိုင္ရာ ဥပေဒလုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားနဲ႔ ေဒသႏၲရအလုိက္ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္း လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားနဲ႔အညီ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္မႈ မရွိျခင္း၊
  • ထိုသို႔ ဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္မႈမရွိျခင္းေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ အဂတိ လိုက္မႈ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚျခင္း၊
  • အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရားသည္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ လ်င္ျမန္ေခ်ာေမြ႕မႈမရွိဘဲ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာ၍ အခက္အခဲမ်ား ေတြ႕ရွိေနျခင္း၊
  • စီမံခန္႔ခြဲအုပ္ခ်ဳပ္မႈစြမ္းရည္ က်ဆင္းေနျခင္း၊

စတဲ့ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ရွိတဲ့ သန္႔ရွင္းေသာအစိုးရရဲ႕ အဂၤါရပ္မ်ား၊ အရည္အေသြးမ်ား ခ်ိဳ႕ယြင္းအားနည္းေနတာကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ထိုသို႔ အားနည္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္တြင္ ျပည္သူႏွင့္ ထိေတြ႕ေျဖရွင္းႏုိင္စြမ္းမရွိသည့္ ျပႆနာမ်ား၊ အခ်ိဳ႕ေဒသတြင္ ရပ္ကြက္ေက်းရြာအဆင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကို ျပည္သူမ်ားက လိုလားႏွစ္သက္ျခင္းမရွိသည့္ အေျခအေနမ်ား ေပၚေပါက္တာကို ေတြ႕ရွိရတဲ့အတြက္ ေအာက္ေျခ ရပ္ေက်းအဆင့္မွ အထက္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အထိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ သင့္သည္မ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသြားဖို႔ လိုအပ္လာပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အစိုးရဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ားရဲ႕ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္ကို ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္  ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး မဟာဗ်ဴဟာ တတိယအဆင့္ လုပ္ငန္းအျဖစ္ သတ္မွတ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရာမွာ ျပည္သူဗဟိုျပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး မဟာဗ်ဴဟာနဲ႔အညီ ျပည္သူ႔ဝန္ကိုေဆာင္ေသာ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းမ်ားျဖစ္ေအာင္ ရပ္ေက်းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းမွ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အထိ ပုဂၢိဳလ္ေရးပိုင္းဆုိင္ရာ အေတြးအျမင္၊ အမူအက်င့္၊ လုပ္ပံုလုပ္နည္းမ်ား ေျပာင္းလဲျခင္း လုပ္ေဆာင္ရမွာျဖစ္သလို အစိုးရအဖြဲ႕အစည္းယႏၲရားရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ပံု ေျပာင္းလဲျခင္းကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆုိင္ရာ အေတြးအျမင္၊ အမူအက်င့္၊ လုပ္ပံုလုပ္နည္းမ်ား ျပင္ဆင္ရာမွာ ေခါင္းေဆာင္မႈေနရာေတြမွာ တာဝန္ယူၾကရတဲ့ ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး အဆင့္ကအစ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး အဆင့္အထိ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းအဂၤါရပ္နဲ႔ ညီၫြတ္ေအာင္ ျပဳမူက်င့္ႀကံ အားထုတ္ဖို႔နဲ႔ ျပည္သူေတြ အားကိုးယံုၾကည္ စိတ္ခ်ရေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖို႔ ေျပာၾကားလိုပါတယ္။

ယခုျပဳလုပ္လ်က္ရွိေသာ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားနဲ႔အတူ ဒီမိုကေရစီေဖာ္ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို မိမိတို႔ဝန္ထမ္းတစ္ဦးစီ၏ ကိုယ္ရည္္ကိုယ္ေသြးႏွင့္ အရည္အခ်င္းမ်ား ျမႇင့္တင္ရန္ လိုအပ္သကဲ့သို႔ မိမိတို႔ ဝန္ထမ္းအဖြဲ႕အစည္းအသီးသီး၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမႇင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း အာ႐ံုစိုက္ လုပ္ေဆာင္သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေဆာင္ရြက္ရာမွာ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္တစ္ရပ္တြင္ အစိုုးရနဲ႔ျပည္သူ အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ ေကာင္းဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ ထြန္းကားေရးနဲ႔ တုိင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအတြက္ ျပည္သူမ်ား ပူးေပါင္းပါဝင္ ေဆာင္ရြက္လာႏိုင္မယ့္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ လုပ္ကိုင္မႈကို ေျပာင္းလဲသြားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုမွာ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးနဲ႔ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ ဌာနဆိုင္ရာမ်ား၊ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖ၊ လူမႈေရး စီးပြားေရး လူထုလူတန္းစား ကိုယ္စားလွယ္ပါဝင္တဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းၿပီး ၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး၊ လံုၿခံဳေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး စသည့္ အေရးအရာကိစၥ အရပ္ရပ္အတြက္ ၿမိဳ႕နယ္ေကာ္မတီ ေအာက္မွာ ဆပ္ေကာ္မတီမ်ား ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ အေရးအရာ ကိစၥအားလံုးကို ၿမိဳ႕နယ္ ေကာ္မတီ အစည္းအေဝးျဖင့္ စုေပါင္းေဆြးေႏြး၊ စုေပါင္းဆံုးျဖတ္၊ စုေပါင္းဦးေဆာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သည့္ စနစ္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းျပင္ဆင္ ေဆာင္ရြက္သြားေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုပဲ ခ႐ိုင္ေကာ္မတီ အဆင့္မွာလည္း အလားတူ ေဆာင္ရြက္သြားေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရပ္ကြက္ေက်းရြာ အဆင့္မွာ ရပ္ကြက္ေက်းရြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ား ခန္႔ထားၿပီးလွ်င္ အျခားရပ္ကြက္ ေက်းရြာလူႀကီးမ်ား ေရြးခ်ယ္ပူးေပါင္းပါဝင္တဲ့ ရပ္ကြက္ေက်းရြာေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းၿပီး စုေပါင္းေဆြးေႏြး တုိင္ပင္ဆံုးျဖတ္၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္တဲ့စနစ္ ဆက္လက္ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္မွသာ ေရွးယခင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း အဆံုးအျဖတ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ ျပည္သူလူထု မလိုလားတဲ့ ျပႆနာေတြ ေလ်ာ့နည္းလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္ အစိုးရမ်ားအေနနဲ႔ ေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းမႈ အဆင့္ဆင့္ ခိုင္မာေကာင္းမြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔နဲ႔ ေဆာင္ရြက္မႈကိစၥမ်ားမွာ ဥပေဒနဲ႔အညီျဖစ္ေရး စီမံေဆာင္ရြက္သြားရန္ မွာၾကားလိုပါတယ္။

ျပည္သူလူထုရဲ႕ စားဝတ္ေနေရးနဲ႔ လူေနမႈအဆင့္အတန္း ျမင့္မားေရး၊ ၿမိဳ႕နယ္ေက်းရြာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရး လုပ္ငန္းဟာ အထူးအေရးႀကီးတဲ့အတြက္ အစိုးရဌာနဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသက္သက္ျဖင့္ ျပည္သူ႔ဆႏၵနဲ႔အညီ ျပည္သူ႔လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းရာမွာ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ၁၈၉၈ ခုႏွစ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအက္ဥပေဒ အမွတ္ (၃) အရ ျပ႒ာန္းခဲ့တဲ့ ျမဴနီစီပါယ္အက္ဥပေဒဟာ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္အထိ တည္ရွိခဲ့ၿပီး၊ ျမဴနီစီပါယ္ေကာ္မတီမွာ ျပည္သူလူထုအတြင္းက ေရြးေကာက္တင္ေျမာက္ထားတဲ့ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားနဲ႔ စည္ပင္သာယာေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့သလို၊ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွာ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီကို ၿမိဳ႕နယ္လူထုအတြင္းက ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ ပါဝင္ဖြဲ႕စည္းမႈနဲ႔ သီးျခားရပ္တည္ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေအာင္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ေလ့လာသံုးသပ္ ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ မွာၾကားလိုပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စု အစိုးရဝန္ႀကီးဌာနမ်ားအေနနဲ႔လည္း ဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ေျဖေလွ်ာ့ၿပီး ႐ံုးလုပ္ငန္းစနစ္ ျမန္ဆန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းတို႔အျပင္ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ေလ်ာ့နည္းသက္သာေစရန္ ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း စီးပြားေရးဆန္ဆန္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ ဦးစီးဌာန၊ ဘုတ္၊ ေကာ္ပိုေရးရွင္း ဖြဲ႕စည္းမႈ၊ ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ား ျပ႒ာန္းေဆာင္ရြက္သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနအခ်င္းခ်င္း ေပါင္းစပ္ညႇိႏိႈင္းမႈ အားနည္းေနျခင္းကို အစိုးရအဖြဲ႕ က႑အလုိက္ ေကာ္မတီ (Cabinet Committee) မ်ား ဖြဲ႕စည္းၿပီး ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္း ဆံုးျဖတ္ျခင္းျဖင့္ မူဝါဒခ်မွတ္မႈမ်ား ခိုင္မာေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စုအစိုးရဝန္ႀကီးဌာနမ်ားနဲ႔ တုိင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္ အစိုးရအၾကား ေပါင္းစပ္ညႇိႏိႈင္းမႈ အားနည္းေနျခင္းကို ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ ခြဲေဝအပ္ႏွင္းမႈကို ေဆာင္ရြက္ရာ၌ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနမ်ားက တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ လုပ္ငန္းမ်ားနဲ႔ တုိင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္မ်ားက တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို စနစ္တက် ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ျခင္းမ်ားကုိလည္း ပိုမိုထိေရာက္မည့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား သတ္မွတ္လုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ပါတယ္။ အလားတူ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တုိင္း၊ ေဒသမ်ား၊ ခ႐ိုင္အဆင့္၊ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ စသည့္ အဆင့္ဆင့္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ ခြဲေဝပိုင္းျခားမႈကို သတ္မွတ္ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနမ်ားအေနနဲ႔ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမူေဘာင္မ်ား စီမံထိ္န္းသိမ္းမႈကို အဓိကထား၍ တာဝန္ခံေဆာင္ရြက္ေပးရမွာျဖစ္ၿပီး၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ အစိုးရမ်ားကေတာ့ ေဒသမွာရွိတဲ့ ဝန္ထမ္းအဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးကို ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲ၍ လံုျခံဳေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး၊ ျပည္သူတို႔ရဲ႕ လူမႈစီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ကိစၥအဝဝအတြက္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၅၆ တြင္ တုိင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရသည္ မိမိတိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္အတြင္း တာဝန္ထမ္းေဆာင္လ်က္ရွိေသာ နယ္ဘက္ဝန္ထမ္းအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကိုလည္း ဥပေဒႏွင့္အညီ ႀကီးၾကပ္ျခင္း၊ စစ္ေဆးျခင္း၊ ေပါင္းစပ္ညႇိႏိႈင္းေပးျခင္း ျပဳႏို္င္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဥပေဒႏွင့္အညီ တိက်စြာ လိုက္နာေဆာင္ရြက္သြားၾကဖိို႔ မွာၾကားလိုပါတယ္။

အစိုးရဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ေဆာင္ရြက္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္သည္ ယေန႔ မိမိတို႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ ႏုိ္င္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၊ ဒီမိုကေရစီ အေလ့အက်င့္မ်ား ရွင္သန္လာေရးအတြက္ အဓိကအခန္းက႑မွေန၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ၾကရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဌာနအသီးသီးတြင္ ပါဝင္တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ ဝန္ထမ္းအသီးသီးတို႔၏ ႏုိင္ငံေရးေစတနာ မွန္ကန္စြာႏွင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကရန္ အေလးအနက္ တုိက္တြန္းလိုပါတယ္။ ယေန႔အခ်ိန္အခါဟာ ႏိုင္ငံသား တစ္ဦးခ်င္းစီအေနနဲ႔လည္းေကာင္း၊ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးအေနနဲ႔လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီအားလံုး အေနနဲ႔လည္းေကာင္း က်ရာက႑မွ စိတ္ရင္းေစတနာေကာင္းျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ မိမိတို႔ ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ အခက္အခဲ၊ စိန္ေခၚမႈအားလံုးကို ေအာင္ျမင္စြာ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာတဲ့ အနာဂတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသစ္ကို ေမွ်ာ္မွန္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

နိဂံုးခ်ဳပ္အားျဖင့္ -
ႏိုင္ငံတကာက ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚမွာ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ရွိ မရွိ တိုင္းတာခ်က္စံမ်ားအရ မ်ားစြာအားနည္းေနတာ ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ ျဖစ္ထြန္းတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ အခ်က္မ်ားအနက္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ တားဆီးထိန္းသိမ္းၾကပါလို႔ မွာၾကားလိုပါတယ္။ တားဆီးထိန္းသိမ္းရာမွာ လာဘ္ေပးသူေရာ၊ လာဘ္ယူသူပါ တာဝန္ရွိတဲ့အေလ်ာက္ အမ်ိဳးသားအက်င့္စာရိတၱ မထိခိုက္ေအာင္ ျပည္သူမ်ားအားလံုး ပါဝင္ထိန္းသိမ္း ေပးၾကပါလို႔ ပန္ၾကားလိုပါတယ္။ ျပည္သူ႔ဘ႑ာ၊ လစာရယူၿပီး ျပည္သူ႔ဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္း၊ ႏိုင္ငံ့သားေကာင္းမ်ားအေနနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္နဲ႔ တစ္ဦးခ်င္း၊ တစ္ဌာနခ်င္းေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ၾက ေဆာင္ရြက္ၾကၿပီး တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးဂုဏ္သိကၡာကို ျပန္လည္ျမႇင့္တင္ရန္ လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရားတစ္ခုလံုး ျပန္လည္ေကာင္းမြန္ေအာင္ စိတ္ဓါတ္ေကာင္းေကာင္း၊ စည္းကမ္းေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ႏိုင္ငံအက်ိဳး၊ ျပည္သူ႔အက်ိဳးကို ေစတနာေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ရွိတဲ့ သန္႔ရွင္းေသာ အစိုးရျဖစ္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။

(စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုအခ်ိဳ႕ ျပင္ဆင္ထားသည္မွလြဲ၍ သမၼ႐ံုးစာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္အတုိင္း ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္) 

1 comment:

 
Web Statistics