ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ လူသာမန္
မင္းကိုႏုိင္ အဂၤလိပ္စကားေျပာျခင္း
လာျပန္ၿပီလား ၀ီရသူ
ေက်ာ္ကုိကို ျမန္မာ့လက္ေရြးစင္ မဟုတ္ေတာ့ၿပီ
ပထမဆံုး မေျပာမျဖစ္တာေလးကို အရင္ဆံုး ေျပာလုိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္သည္ လူသာမန္ တစ္ဦးသာ ျဖစ္သည္ဆိုေသာ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာ့ေသြးဘေလာ့ဂ္ဆိုသည္က ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ျမန္မာ့ေသြးမိတ္ေဆြ ၃၀၀ ၀န္းက်င္မွ် ေန႔စဥ္ဖတ္႐ႈေသာ သာမန္ဘေလာ့ဂ္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ဘေလာ့ဂ္ေလးတစ္ခုကို ေရးေနသည့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အခ်ိဳ႕ေသာ စာဖတ္သူမ်ား ထင္ျမင္ေနသကဲ့သို႔ ႏုိင္ငံေရးတတ္သိနားလည္သူ၊ ဗဟုသုတႂကြယ္၀သူ၊ စာေရးေကာင္းသူ မဟုတ္ေၾကာင္းကို ၀န္ခံထားလိုပါသည္။ စာဖတ္ျခင္းကို ထမင္းဆာသလို ဆာေနတတ္တာကလြဲ၍ အျခားေသာအရည္အခ်င္း ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္တြင္ သိပ္ၿပီး မယ္မယ္ရရ မရွိလွပါ။ ဟိုေတြး ဒီေတြး ေတြးမိသည္မ်ားရွိလွ်င္ ဖတ္႐ႈမွတ္သား စဥ္းစားဆင္ျခင္ထားသည့္ မေတာက္တေခါက္ ဉာဏ္ေလးမ်ားျဖင့္ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားကာ ဟိုေရးဒီေရး ေရးေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အတြက္ အရာအားလံုးတြင္ ကၽြန္ေတာ္သိလိမ့္မည္ဟု မည္သည့္အခါမွ် မေတြးၾကေစလိုသည့္အေၾကာင္း အသိေပး ေတာင္းပန္ခ်င္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္၊ ကၽြန္ေတာ့္အေတြး မည္သို႔ရွိသည္ကို သိလိုလွ်င္ေတာ့ျဖင့္ နဂိုကတည္းက က,ခ်င္ေနသူမို႔ ပါးစပ္ဆိုင္းႏွင့္လည္း ေကြးေနေအာင္ က,တတ္ပါေၾကာင္းခင္ဗ်ား။ ေအာက္တြင္ ေရးသားထားသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ပါးစပ္ဆုိင္း တီးေပးထားၾကသူမ်ားေၾကာင့္ လက္ေျမာက္၊ ေျခေျမာက္ က,ထားရျခင္းမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။
မင္းကိုႏုိင္ အဂၤလိပ္စကားေျပာျခင္း
အြန္လိုင္းေပၚမွာ အေတာ္ေပါက္ေနတဲ့ ဗီဒီယိုဖိုင္တစ္ခုကို ၾကည့္ရပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက အဲဒီဗီဒီယိုဖိုင္၊ အဲ... ဗီဒီယိုဖိုင္ဆိုတာထက္ မင္းကိုႏုိင္ေျပာတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လုိရာဆြဲၿပီး ေရးၾကေျပာၾကတာေတြဟာ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတာပါပဲ။ မင္းကိုႏုိင္ကို လိုလားသူေတြ၊ ေထာက္ခံသူေတြက သူတို႔ျမင္တဲ့ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္တာေတြကို ေရးၾကေျပာၾကတယ္။ အျခားတစ္ဖက္ကေတာ့ မင္းကိုႏုိင္ရဲ႕ အဂၤလိပ္စကားေျပာ စြမ္းရည္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေ၀ဖန္ပုတ္ခတ္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးတဲ့လူ အေတာ္မ်ားသမို႔ ဒီေနရာကေနပဲ ေျဖလိုက္ပါတယ္။ မင္းကိုႏုိင္ေျပာသြားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မႏွစ္ၿမိဳ႕တာဟာ ရာခိုင္ႏႈန္းအေတာ္မ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ အဂၤလိပ္စကားေျပာ စြမ္းရည္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေ၀ဖန္ၾကတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လံုး၀ကို ကန္႔ကြက္ပါတယ္။ ဒါဟာ မင္းကိုႏုိင္ကို ေျပာတာမို႔ ဒီလိုေျပာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မင္းကိုႏိုင္ေနရာမွာ အျခားလူတစ္ဦး ေျပာေနလို႔ အဲဒီလို ျဖစ္ေနရင္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ရပ္တည္ခ်က္က အဲဒီအတိုင္းပါပဲ။ မင္းကိုႏုိင္ဆိုတာလည္း ကၽြန္ေတာ္သိပ္ၿပီး ၾကည့္လို႔ရတဲ့လူေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဟိုေယာင္ေယာင္ ဒီေယာင္ေယာင္နဲ႔ ဒီအသက္အရြယ္အထိ ေက်ာင္းသားဆုိၿပီး နာမည္ခံထားတာကစၿပီး အျခားေသာ ကၽြန္ေတာ္မႀကိဳက္တဲ့အခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အဲဒီအေၾကာင္းအရာေတြကို မေျပာလိုပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးၾကေျပာၾကတဲ့ လူေတြက သူ႔ရဲ႕ အဂၤလိပ္စကားေျပာဟာ ဘယ္ေလာက္ညံ့တဲ့အေၾကာင္း ေျပာၾကၿပီး ဘယ္လိုျမင္သလဲလို႔ ေမးတာကိုပဲ ေျဖခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မင္းကိုႏိုင္ အဂၤလိပ္စကားေျပာ မေကာင္းတာဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ တစ္စက္ကေလးမွ် အေရးမပါပါ။ စိတ္လည္းမ၀င္စားပါ။ မင္းကိုႏိုင္ အဂၤလိပ္စကားေျပာ မေကာင္းတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံအတြက္လည္း ဘာတစ္ခုမွ် နစ္နာသြားတာ မရွိပါ။ အဲေလာက္လည္း အေရးပါတဲ့ကိစၥ မဟုတ္ပါ။ သူ႔ဟာသူ အဲ... အီး.... အူး..... ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ ျမန္မာျပည္အတြက္ ဘာမွ်မဆုိင္ဘူးလို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။ လူဆိုတာမ်ိဳးက ဘက္စံုထူးခၽြန္ေနဖို႔ လြယ္တာမွ မဟုတ္တာ။ နာဆာက သိပၸံပညာရွင္တစ္ေယာက္ကမ်ား ေဟ့ေကာင္ကိုဉာဏ္ မင္းဆိုတဲ့ေကာင္ဟာ စၾကာ၀ဠာနဲ႔ပတ္သက္ရင္၊ ေနအဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ဘာတစ္ခုမွ် မယ္မယ္ရရ သိတဲ့ေကာင္လည္း မဟုတ္ပါလားကြာလို႔ လာေျပာၿပီး ရယ္ပြဲဖြဲ႕မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အဲဒီပညာရွင္ကို သနားၾကည့္ေလးနဲ႔ ျပန္ၾကည့္ၿပီး ရယ္မိမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာလည္း သူမယွဥ္ႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ရွိေနမယ္ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္ေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာရဲပါတယ္။ အနည္းဆံုးေတာ့ ေဘာလံုးၿပိဳင္ကန္တာ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။ ေျပာခ်င္တာက ဘတ္(စ္)ကား မစီးတတ္တဲ့ ေတာသားကို ေလွာင္စရာမဟုတ္သလို ကၽြဲမစီးရဲတဲ့ ၿမိဳ႕သားကိုလည္း ေၾကာက္တတ္လွခ်ည္ရဲ႕လို႔ မေျပာသင့္ဘူးလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္က အေျဖေပးခ်င္ပါရဲ႕ဗ်ာ။
လာျပန္ၿပီလား ၀ီရသူ
အဲဒီသကၤန္း၀တ္ကလည္း အေတာ္ခက္တယ္...။ သကၤန္း၀တ္ၿပီး ကိုယ့္အလုပ္ကုိယ္ မလုပ္တဲ့အထဲမွာ အဲဒီကုိယ္ေတာ္ ထိပ္ဆံုးကပါတယ္။ ဘာသာအတြက္၊ သာသနာအတြက္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္၊ .... အတြက္၊ စသည္ျဖင့္ .... အတြက္ဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြဟာ နားေထာင္လို႔ေတာ့ အင္မတန္ေကာင္းသဗ်။ အဲဒီ ၀ီရသူဆိုတဲ့ သကၤန္း၀တ္ကိုယ္ေတာ္နဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့လူေတြမ်ားရွိရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိယ္စား ေမးေပးစမ္းပါဗ်ာ။ သကၤန္း၀တ္ရျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ဘုရားသားေတာ္အျဖစ္ သာသနာ့ေဘာင္ကုိ ၀င္ရျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ ဘာလဲလို႔။ အရွင္၀ီရသူဟာ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔၊ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အေတာ္ေလးကို ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ရွိတာ၊ ဗဟုသုတရွိတာကို ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ မျငင္းပါ။ သို႔ေသာ္ အဲဒီလို သိေန၊ ရွိေနတာနဲ႔ လုပ္ေနတာေတြဟာ ဘာမွ်မဆိုင္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ဦးအေနနဲ႔ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳတာထက္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္တာ ဘာမ်ားရွိလုိ႔လဲဗ်ာ။ အဲဒီလို အသာလြန္ဆံုး၊ အျမင့္ျမတ္ဆံုး အရာကို လက္လွမ္းယူခြင့္ ရွိပါလ်က္နဲ႔ ဘာကိစၥမ်ား မဆီမဆုိင္ေတြမွာ အဲဒီကုိယ္ေတာ္ လိုက္လွ်ာရွည္ေနရသလဲလို႔ ေတြးမိတယ္ဗ်ာ။ ကုိယ္က သကၤန္း၀တ္ထားတဲ့လူပဲ၊ တပည့္ဒကာဒကာမေတြကို အပူေတြၿငိမ္းေအာင္၊ စိတ္ေတြေအးခ်မ္းေအာင္ ႀကံေဆာင္ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ေဆာင္ရြက္မယ္ မရွိဘူး၊ ထစ္ကနဲရွိ ဆႏၵျပမယ္၊ လမ္းေလွ်ာက္မယ္ ဆိုတာခ်ည္းပဲ။ လူစုစုမ်ား ျဖစ္ၿပီလားဆိုတာနဲ႔ အဲဒီ၀ီရသူဆိုတဲ့ကုိယ္ေတာ္ ေရွ႕ဆံုးကခ်ည္းပဲ။ အဲဒီေလာက္ ဆႏၵထက္သန္ေနရင္၊ ႏုိင္ငံေရးပိုး၀င္ေနရင္ လူ၀တ္လဲပါ၊ ပါတီေထာင္ပါ၊ ဒါမွမဟုတ္ ပါတီတစ္ခုခု၀င္ပါ၊ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ၀င္ၿပိဳင္ပါ၊ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ပါ။ အခုဟာက သာသနာကို ခုတံုးလုပ္ၿပီး ႏုိင္ငံေရးဖက္ေန႐ံုတင္ မဟုတ္ဘူး၊ ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကိုပါ ႏုိင္ငံေရးဇာတ္သြင္းၿပီး သာသနာေတာ္ညစ္ႏြမ္းေအာင္ လုပ္ေနတယ္လိ္ု႔ ကၽြန္ေတာ္က အတိအလင္းပဲ ေ၀ဖန္ပါတယ္။ အခုအင္တာနက္ေပၚမွာ အရမ္းပ်ံ႕ေနတဲ့ NLD ကို ေ၀ဖန္ထားတဲ့ ဗီဒီယိုဖိုင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမးတဲ့လူေတြအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ကို ေျပာျပပါ့မယ္။ စာဖတ္သူဟာ ဒူးရင္းသီးႀကိဳက္သူတစ္ဦး ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ဒူးရင္းသီးနံ႔ကို နည္းနည္းေလးမွ်ကို မခံႏုိင္တဲ့သူလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ႀကိဳက္တဲ့လူအတြက္ ဒူးရင္းသီးနံ႔ဟာ အင္မတန္မွ သြားရည္ယိုစရာေကာင္းတဲ့ ရနံ႔ခ်ိဳေမႊးျဖစ္ၿပီး မႀကိဳက္တဲ့လူအတြက္ေတာ့ ပ်ိဳ႕ခ်င္စရာ၊ အန္ခ်င္စရာ၊ ထြက္ေျပးခ်င္စရာ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့ အသီးကို မႀကိဳက္ရေကာင္းလားဆုိၿပီး အနံ႔ေတာင္ မခံႏုိင္တဲ့လူကို ေမးေငါ့ဖို႔ မသင့္သလို၊ ဒီေလာက္နံေစာ္ေနတဲ့ အသီးကို ဒင္းမို႔လို႔ ႀကိဳက္တယ္ဆိုၿပီး ေ၀ဖန္ေနဖို႔လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဟာ ဘာမွ် အေရးပါလွတာ မဟုတ္တဲ့ သစ္သီးတစ္မ်ိဳးနဲ႔ ပတ္သက္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာတရားဆိုတာကေတာ့ ဒီထက္ အမ်ားႀကီး က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ ကုိယ္ယံုၾကည္တဲ့ ဘာသာတရားကို ကိုယ့္ဘာသာကုိယ္ ကိုးကြယ္တာဟာ ဘာျပႆနာမွ မရွိပါ။ ေ၀ဖန္ပုတ္ခတ္စရာလည္း မဟုတ္ပါ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိင္းဟာ သူေတာ္ေကာင္း မဟုတ္ၾကသလို၊ မြတ္စလင္တုိင္းဟာလည္း သူခိုးဓားျပေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ ခရစ္ယာန္လည္း ခရစ္ယာန္အေလ်ာက္၊ အစၥလာမ္ဟာလည္း အစၥလာမ္အေလ်ာက္၊ ဗုဒၶဘာသာဟာလည္း ဗုဒၶဘာသာအေလ်ာက္ သူတို႔ယံုၾကည္သက္၀င္ရာကို ကိုးကြယ္ၾကမွာပါပဲ။ ဒူးရင္းသီးကို ႀကိဳက္တဲ့လူက ဒူးရင္းသီးစားသလို၊ ပိႏၷဲသီးႀကိဳက္တဲ့လူကလည္း ပိႏၷဲသီး စားမွာပါပဲ။ အခု အရွင္၀ီရသူ ေျပာတဲ့အေၾကာင္းအရာက ဒူးရင္းသီး မႀကိဳက္တဲ့လူကို ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့အသီး မႀကိဳက္ရေကာင္းလားဆိုၿပီး အတင္းပါးစပ္ဖြင့္ခုိင္းၿပီး ထိုးေကၽြးေနတယ္လို႔ ျမင္မိေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။
ေက်ာ္ကုိကို ျမန္မာ့လက္ေရြးစင္ မဟုတ္ေတာ့ၿပီ
အျပင္လက္ေတြ႕ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္က ဘယ္လိုလဲေတာ့ မသိရေသးပါဘူး။ အြန္လိုင္းေပၚမွာကေတာ့ ေက်ာ္ကိုကိုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာၾကဆိုၾကတာေတြက မိုးမႊန္ေနတာပါပဲ။ အမ်ားစုက ေက်ာ္ကိုကိုဟာ ျမန္မာေဘာလံုးသမားေတြထဲမွာ အလားအလာအေကာင္းဆံုး ကစားသမား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလို ျဖစ္သြားတာဟာ မျဖစ္သင့္ဘူး၊ နည္းျပဟာ ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္ေပါ့။ ေၾသာ္... ကၽြန္ေတာ္က ကုိယ့္အေတြးနဲ႔ကုိယ္ ေျပာခ်င္ရာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနမိတယ္။ သိၿပီးလူေတြအတြက္ အေၾကာင္းမဟုတ္ေပမယ့္ မသိေသးတဲ့လူေတြအတြက္ စကားနိဒါန္း ပ်ိဳးပါရေစဦး။ ေက်ာ္ကုိကိုဆိုတာ ျမန္မာေဘာလံုးသမားပါ။ အခု ရန္ကုန္ယူႏိုက္တက္ကလပ္မွာ ကစားေနပါတယ္။ အရင္ကေတာ့ ေဇယ်ာေရႊေျမ ကလပ္အသင္းမွာ ကစားခဲ့ပါတယ္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွရဲ႕ အေကာင္းဆံုး ေဘာလံုးသမားေတြထဲကမွ အေကာင္းဆံုးတစ္ဦးအျဖစ္ Goal.com က ေရြးခ်ယ္ျခင္း ခံခဲ့ရဖူးသူပါ။ နည္းျပအဖြဲ႔ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ေစာ္ကားပုတ္ခတ္တဲ့အတြက္ ဆုိၿပီးေတာ့ မၾကာေသးမီ ရက္ပိုင္းအတြင္းကပဲ ေက်ာ္ကိုကိုဟာ ျမန္မာ့လက္ေရြးစင္အသင္းကေန ထုတ္ပယ္ျခင္း ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါက ေနာက္ခံ အေၾကာင္းအရာေလးေတြပါ။ အဲဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ကို ေျပာျပရမယ္ဆိုရင္ ေက်ာ္ကုိကိုဟာ အာရွအဆင့္၊ ကမၻာ့အဆင့္မေျပာနဲ႔ ျမန္မာ့အဆင့္ေလာက္ပဲ ရွိေသးတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္ နည္းျပရဲ႕ နည္းစနစ္ကို ေ၀ဖန္တာတို႔၊ နည္းျပရဲ႕ ေလ့က်င့္ခန္းေတြကို ေ၀ဖန္တာတို႔ လုပ္တယ္ဆိုတာ အေတာ္မေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္လို႔ ေ၀ဖန္ခ်င္ပါတယ္။ ေဘာလံုးပြဲတစ္ခုရဲ႕ အႏိုင္အ႐ံႈး၊ ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ၊ က်႐ံႈးမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အဓိကတာ၀န္ခံရတာဟာ နည္းျပ/မန္ေနဂ်ာပါ။ အဲဒီအတြက္ သူရဲ႕ နည္းစနစ္ေတြ၊ ေလ့က်င့္မႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာဆုိေ၀ဖန္တယ္ဆိုတာ ျဖစ္သင့္မျဖစ္သင့္ စဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေသာသူေတြက နည္းျပဟာလည္း ကစားသမားရဲ႕ ေ၀ဖန္တာ၊ ေထာက္ျပတာကို လက္ခံႏိုင္ရမယ္လို႔ ေရးၾကတာ ဖတ္ရပါတယ္။ ကစားသမား ၃၀ ေလာက္ ရွိတဲ့အထဲမွာ တစ္ေယာက္ေလာက္နဲ႔ အဆင္မေျပတာကို နည္းျပမွားတယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္မဆြဲေစခ်င္ပါဘူး။ ေက်ာ္ကိုကို အားလံုးမွန္တယ္လို႔ ေျပာဆိုေရးသား ေနၾကသူေတြကို ေဘာလံုးအသင္းတစ္ခုရဲ႕ နည္းျပအျဖစ္ တစ္ပတ္ေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ ခန္႔အပ္ခ်င္မိေၾကာင္းပါဗ်ာ။
ကခ်င္ဘင္လာဒင္
ဦးလွေဆြက လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ သူ႔အျမင္ကို သူေျပာတယ္၊ ေဆြးေႏြးတယ္။ အားလံုးက မွန္လွပါဘုရား၊ အင္မတန္မွ ေလ်ာ္ကန္ သင့္ျမတ္လွေၾကာင္းပါဘုရားလို႔ ေျပာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူေျပာခဲ့၊ ေဆြးေႏြးခဲ့တာဟာ အထူးအဆန္း ျဖစ္ခဲ့တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ သူက သူေျပာတဲ့အတိုင္း လုပ္ကိုလုပ္ရမယ္လို႔ ေျပာခဲ့၊ ေဆြးေႏြးခဲ့တာမွ မဟုတ္တာပဲ။ အဲဒီလို လုပ္သင့္တယ္၊ ျဖစ္သြားမယ္ စသျဖင့္ သူ႔အျမင္နဲ႔သူ ေျပာခဲ့တာပဲ။ နားခံရခက္ေစတဲ့ စကားလံုးေတြ ပါတာကိုလည္း မျငင္းပါဘူး။ အျခားစကားလံုးေတြနဲ႔ ဖလွယ္ၿပီး သံုးရင္လည္း ဒီအဓိပၸါယ္မ်ိဳးထြက္ေအာင္ ေျပာလို႔ရပါလ်က္နဲ႔ ဦးလွေဆြဟာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲ တုတ္ထိုးအုိးေပါက္ ေျပာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကဲ... အဲဒီကိစၥက ထားပါေလ။ အခုေနာက္ဆံုး အျဖစ္အပ်က္က ဦးလွေဆြဆီကို ကခ်င္တုိင္းရင္းသား ဆိုတဲ့လူတစ္ေယာက္က စာပို႔လုိက္ပါသတဲ့။ ဦးလွေဆြအပါအ၀င္ သားစဥ္ေျမးဆက္ကို ရန္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္ပါသတဲ့။ အေတာ္ရယ္ရတဲ့လူဗ်ာ။ ပထမအခ်က္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို လုပ္ႀကံဖို႔အတြက္ ေခါင္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဂဠဳန္ဦးေစာကို ျမန္မာျပည္က မုန္းတီးၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ သားစဥ္ေျမးဆက္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေျပာလို႔လဲ။ ဦးေစာ လုပ္ခဲ့တာအတြက္ ဦးေစာ ခံခဲ့ရၿပီးၿပီပဲ။ ကခ်င္ဘင္လာဒင္ ဆိုတဲ့လူဟာ အဲဒီလို ေတြးမိပံု မရပါဘူး။ ဒုတိယအခ်က္ ဦးလွေဆြဟာ လႊတ္ေတာ္မွာ တရား၀င္ေျပာတာ၊ ေဆြးေႏြးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူဘယ္သူလဲ၊ ဘယ္မဲဆႏၵနယ္ကလည္းဆိုတာ လူတုိင္းအသိ ျဖစ္ပါတယ္။ ကခ်င္ဘင္လာဒင္ ဆိုတဲ့လူဟာ သူ႔ကုိယ္သူပဲ ကခ်င္ေသြးအျပည့္လိုလို၊ ကခ်င္ေတြအတြက္ပဲ သူရဲေကာင္းလိုလုိနဲ႔ ဘယ္သူဘယ္၀ါပါ ဆိုတာက်ေတာ့ အတိအက် မေဖာ္ျပရဲဘူး။ က်ဳပ္ကေတာ့ ဦး/ေဒၚ ဘယ္သူပါ၊ ဘယ္မွာေနတယ္၊ ဦးလွေဆြကို မေက်နပ္ဘူး၊ ရန္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္တယ္ စသျဖင့္ သတၱိရွိရွိ ေျပာင္စိန္ေခၚပါ့လား။ အခုေတာ့ ဘယ့္ႏွယ္ဗ်ာ... တိတ္တိတ္ပုန္းလည္း စာေရးေသးတယ္၊ နာမည္ခံေတာ့လည္း ၾကည့္ပါဦး ကခ်င္ဘင္လာဒင္တဲ့။ ၿပီးေတာ့ သို႔... ဦးလွေရႊ တဲ့။ ေတာက္... အေတာ္ဟုတ္တဲ့လူဗ်ာ။ ဦးလွေဆြကလည္း ျပန္ေျပာတာ ျပတ္သားသလား မေမးနဲ႔။ သူ႔မိသားစုရဲ႕ ခံယူခ်က္ဟာလည္း သူ႔လိုပါပဲတဲ့။ ထပ္ေျပာေသးတယ္... ကခ်င္ဘင္လာဒင္ဆိုမွေတာ့ ဘင္လာဒင္လိုပဲ ဇာတ္သိမ္းရလိမ့္မယ္တဲ့။ ကဲ... မေကာင္းဘူးလား။ တစ္လက္စတည္း လႊတ္ေတာ္ကို ေမးခ်င္တာက အခုလို ကုိယ္စားလွယ္တစ္ေယာက္ကို အသက္အႏၲရာယ္ ၿခိမ္းေျခာက္တဲ့အထိ လုပ္လာတဲ့ ကခ်င္ဘင္လာဒင္ကုိ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕စည္းၿပီး စစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္ဖို႔ ရွိ၊ မရွိပါ။ ေဒါက္တာဆိတ္ဖြားဆိုတာက သိကၡာပိုင္းေလာက္ကုိသာ ထိခိုက္ေစတာပါ။ အခုဟာက အသက္ကိုအထိ ရန္ရွာေနၿပီေလ။ မဟုတ္ဘူးလားဗ်။
အမွတ္တရ
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၄ ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔။
နံနက္ ၂ နာရီ ၅၁ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
ေကာင္းတယ္ဗ်ာ..ခင္ဗ်ားျမင္တာေတြနဲ႕က်ေနာ္ျမင္တာေတြ အတူူတူျဖစ္ေနလုိ႕..
ReplyDeleteဆိတ္ဖြားကိစ ၿပီးမွ ကခ်င္ဘင္လာဒင္အေရး ေဆြးေႏြးပါမယ္။ အခု ေကာ္မတီ ဖြဲ႔ရတာ အရမ္းမ်ားေနလို႕ လႊတ္ေတာ္ အမတ္မင္းေတြ မအားေသးလို႕ပါ။ ေကာ္မတီ ဖြဲ႕ၿပီ ဆိုရင္ သိတဲ႕ အတုိင္းပဲ။ နိုင္ငံေတာ္အဆင္႔ သတ္မွတ္ရမွာမို႕ စစ္ အသံုးစရိတ္ထက္ ပိုသြားမွာမို႕ ဒီႏွစ္ဘတ္ဂ်က္မွာ ခ်န္ထားပါရေစ။ လုပ္ေပးပါမယ္။
ReplyDeleteအေတြးမေခါင္စမ္းပါနဲ႔ဗ်ာ။
ReplyDeleteလမ္းေဘးက ေကာက္ရတဲ့ စာရြက္တစ္ရြက္ေပၚ ဗမာစာ ေကာင္းေကာင္းတတ္သူတစ္ဦးက ဟိုဟိုသည္သည္ျခစ္ၿပီး ကခ်င္ေတြအေပၚ ပံုခ်လိုက္ရံုနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒီေတြ ျပဴးျပဴးျပဲျပဲ ျဖစ္သြားမယ္ဆိုတာ ႀကိဳတြက္လို႔ ရၿပီးသားေတြပါ။ ပိုေသခ်ာေအာင္ ကုလားမုန္းတဲ့ ဗမာေတြနဲ႔ကြက္တိ "ဘင္လာဒင္"ဆိုၿပီး ထည့္လိုက္ေတာ့၊ အစာကို ေျပးဟပ္ၾကသေပါ့ဗ်ာ။ အမ်ားျပဴးတိုင္း လိုက္မျပဲစမ္းပါနဲ႔။
လက္ခံတယ္...
Deleteမင္းစာကိုဖတ္ရတာေတာ့ မဆိုးပါဘူး ။ ဒါေမပဲ့ မင္းကိုယ္တုိင္မွာ မင္းေရးသလိုပဲ ခံယူခ်က္ရွိတယ္ဆိုရင္
ReplyDeleteမင္းကိုယ္တုိင္ ဦးဝီရသူနဲ႔သြားျပီး မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ သြားျပီး ေမးျမန္းေဆြးေႏြးပါ ။ ဒီလို အြန္လိုင္းကေနျပီး
ေလမေဖါခ်င္စမ္းပါနဲ႔ ။ အမွန္တရားတစ္ခုအတြက္ မင္းကိုယ္တုိင္က သတၱမရွိလို႔ သူ႔ဆီကို မင္းသြားျပီး
မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ စကားမေျပာရဲဘူး မဟုတ္လား ။ မင္းမွာ မင္းေျပာတဲ့အတိုင္း မွန္တယ္ထင္တဲ့ အရာ တစ္ခုအတြက္ မင္းရင္ဆုိင္ရဲတဲ့သတၱိရိရင္ တစ္ပါးသူကို ေမးလိုက္စမ္းပါဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ေျပာမွာ မဟုတ္ဘူး ။ ဒီစကားကိုေျပာေသာ
အားျဖင့္ မင္းဟာ ဘာေကာင္လဲဆိုတာ အေတာ့္ကိုေပၚလြန္ေနတယ္ ။ ဦးဝီရသူနဲ႔ သြားျပီး မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္
ေဆြးေႏြးပါ ။ စကားေျပာပါ ။ မင္းဘက္က မွန္တယ္လို႔ မင္းခံယူရဲရင္ အဲဒီအမွန္တရားအတြက္ မင္း ေသရဲတဲ့ သတၱိ
ေတာင္ရွိရလိမ့္မယ္ ။ ဒီလို မဟုတ္ယင္ေတာ့ မင္းဟာ အာေရွာင္ျပီး အလကားေကာင္ပဲ ။ ဦးဝီရသူက အဲလိုမဟုတ္ဘူး
မင္းေတြ႔တဲ့ျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ သူမွန္တဲ့လို႔ထင္တဲ့အရာအတြက္ သူ ေျပာရဲဆိုရဲ လုပ္ရဲျပီး ရင္ဆိုင္ရဲတယ္ ။
မင္းကိုယ္တုိင္ သြားလိုက္စမ္းပါ ။ တိုက္တြန္းတယ္ကြာ ။ မင္းကိုယ္တိုင္သြားလိုက္စမ္းပါ ။ ဒီေနရာကေန ေလမေဖါပါနဲပ ။
မင္းကိုယ္တိုင္သြားျပီး သူနဲ႔မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေဆြးေႏြးျပီး ဗီြဒီယိုရိုက္ခါ မင္းဒီေနရာ တင္လိုက္စမ္းပါ ။
ကြန္းမန္႔ေတြအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျမင္မတူတာ၊ အေတြးမတူတာကို လက္ခံပါေၾကာင္းခင္ဗ်ား။ ျမန္မာျပည္သားေရးတဲ့ ကြန္းမန္႔အတြက္လည္း ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။ စိတ္ရွည္လက္ရွည္နဲ႔ ကြန္းမန္႔ကို ေရးထားတဲ့အတြက္၊ ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့စာကို ဖတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ပါ။ ဒီအတုိင္းေနရင္လည္း ရေပမယ့္ ကြန္းမန္႔ေရးထားတဲ့လူကို ဘာတံု႔ျပန္မႈမွ် မလုပ္ဘူးဆိုရင္ ႐ိုင္းသလို ျဖစ္ေနမွာစိုးတဲ့အတြက္ ျပန္ေရးလုိက္တာပါ။ အရွင္၀ီရသူနဲ႔ ေတြ႕ဖို႔အစီအစဥ္ ရွိပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ေတြ႕ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ရခုိင္မွာ အလုပ္တာ၀န္နဲ႔ ေနခဲ့ရစဥ္က အရွင္၀ီရသူနဲ႔ ေတြ႕ဖို႔အေၾကာင္း ဖန္လာခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီတုန္းက မႏၲေလးမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကိစၥေၾကာင့္ အရွင္၀ီရသူ မလာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေတြ႕ခြင့္မရခဲ့ပါဘူး။ အရွင္၀ီရသူကို အရမ္းကို သေဘာက်တဲ့၊ အရမ္းကို ယံုၾကည္ကိုးစားတဲ့ ရဟန္ပ်ိဳသမဂၢက ဦးပၪၨင္းအခ်ိဳ႕နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ခင္မင္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ကို အကူအညီေတာင္းၿပီး အရွင္၀ီရသူနဲ႔ စကားေျပာၾကည့္ခ်င္ေၾကာင္း ေတာင္းဆိုခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ အေပၚမွာ ေျပာခဲ့တဲ့အတုိင္း အခြင့္မသင့္ခဲ့ပါ။ ရဟန္းပ်ိဳသမဂၢက ဦးဇင္းေတြကိုလည္း သူတို႔လုပ္ေနတာ ေလာကီကိစၥေတြမ်ားသမို႔ မသင့္ေတာ္တဲ့အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ေလွ်ာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ရခုိင္ျပည္နယ္က ရဟန္းပ်ိဳသမဂၢရဲ႕ အခန္းက႑ကို ရခုိင္သူငယ္ခ်င္းေတြရွိရင္ ေမးၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဒီေလာက္ပဲ ေျပာပါရေစ။
ReplyDeleteကခ်င္ကိစၥ ေခ်ာ္ေနတယ္လို႔ ထင္ေပမယ့္၊ ဦၸဇင္းဝီရသူကိစၥကိုေတာ့ ၈၀% ေထာက္ခံတယ္။
Deleteကိစၥတစ္ခုမွာ ဦးေဆာင္သူ ဘာလုပ္ ဘာေျပာသလဲဆိုတာ အေရးႀကီးသလို၊ အေျခေနနဲ႔ လားရာလမ္းေတြကိုလည္း ေနာက္လိုက္ေတြကိုၾကည့္ရံုနဲ႔ သိသာတယ္။
အေပၚက ျမန္မာျပည္သား ကိုပဲၾကည့္၊ နာမည္ခံထားတာကအစ က်န္တဲ့လူေတြက ႏိုင္ငံျခားသားေတြလိုလို၊ သူနဲ႔ သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္ရံုနဲ႔ သတ္ရဲ ေသရဲ အသတ္ခံရဲတဲ့ မိုက္ရူးရဲစိတ္ေတြ ရွိရမလို ျဖစ္ေနတယ္။
ဆႏၵျပတာဟာ လိုအပ္ရင္ လုပ္ရမယ့္အရာတစ္ခုပဲ။ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ ၾကမ္းတမ္းတာေတြလည္း ရွိႏိုင္တယ္။ ဒါေတြဟာ လက္ခံရမယ့္၊ ျဖတ္ေက်ာ္ရမယ့္ အေျခအေနေတြလို႔ လက္ခံတယ္။ သို႔ေသာ္ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ဘီးကိုေတာ့ တြဲဖက္ဖို႔ ႀကိဳးစားတာမ်ိဳးက မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ျမင္တယ္ ။ ဘာနဲ႔မွ မပတ္သက္ရဘူးလို႔ ေျပာတာမဟုတ္၊ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး အဓိကရုဏ္းတို႔လို ဆံုးရႉံးမႈႀကီးမားလြန္းမယ့္ ဟာမ်ိဳးေတြကို တရားနဲ႔ေသြဖည္ၿပီး ေဟာေျပာေနတာမ်ိဳးကို ေျပာတာ။
တစ္ျခားနိုင္ ငံေတြ မွာေတာင္ မ်ိဳးေစာင့္ ဥပ ေဒရွိလွ်င္ ျမန္မာနိုင္ ငံမွာလဲရွိသင့္တာေပါ့။
ReplyDelete