Wednesday, July 17, 2013

ေသမင္းတမန္ကားလမ္းမွာ သမၼတႀကီး ခရီးသြားၿပီး အာဇာနည္ေန႔မွာ ဥၾသဆြဲမယ္


အခုတေလာ ဖတ္ရတဲ့သတင္းေတြဟာ ေပ်ာ္စရာနည္းပါးၿပီး စိတ္ညစ္ညဴးစရာ မ်ားလွပါတယ္။ ဘယ္သူေတြကိုေတာ့ျဖင့္ ရာထူးက ထုတ္ပယ္လိုက္တယ္။ ဘယ္သူေတာ့ျဖင့္ ကားမေတာ္တဆျဖစ္ၿပီး ဆံုးသြားရွာတယ္။ ဘယ္သူကျဖင့္ သမီးအရင္းကို အလိုမတူဘဲ သားမယားျပဳက်င့္တယ္။ ဘယ္ၿမိဳ႕မွာ စကားမ်ားၿပီး လူသတ္မႈျဖစ္တယ္။ ဘယ္ေစတီမွာေတာ့ တာ၀န္ရွိသူေတြနဲ႔ သတင္းေထာက္ စကားမ်ားတယ္၊ လံုၿခံဳေရးဆုိင္ရာ မသကၤာစရာလူကို ဖမ္းမိတယ္၊ ဘယ္ပါတီကျဖင့္ ဘယ္လိုျပႆနာေတြ ရင္ဆုိင္ေနရတယ္၊ စသျဖင့္ စသျဖင့္ ေပ်ာ္စရာမေကာင္းတဲ့ သတင္းေတြကို အဖတ္ရမ်ားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အခ်ိဳ႕ေသာ သတင္းေတြကလည္း အရမ္းကို လူေျပာမ်ားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေျပာခ်င္စိတ္နဲ႔ ေျပာစရာေတြ ရွိေပမယ့္ မေျပာျဖစ္ေအာင္ ထိန္းထားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာ တအံု႔ေႏြးေႏြး ခံစားေနရတာဟာ အေတာ္ႀကီးကို ခံရခက္တာမို႔ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ေတြကို ဘေလာ့ဂ္မွာ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္လိုက္ပါတယ္။ အားလံုးနဲ႔ ထပ္တူမက်ႏုိင္တာကို ႀကိဳတင္တြက္ဆထားၿပီးသားမို႔ ေ၀ဖန္လာမွာေတြကိုလည္း ေမွ်ာ္လင့္ထားၿပီးသားပါ။

ေသမင္းတမန္ကားလမ္းတဲ့လား
ေသမင္းတမန္ရထားလမ္းဆိုတာကို ျမန္မာတုိင္းနီးပါး သိၾကပါတယ္။ အဲဒီအသံုးအႏႈန္းကို ပံုစံေျပာင္းၿပီး ေသမင္းတမန္ကားလမ္းဆုိၿပီး သံုးႏႈန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အျခားမဟုတ္ပါဘူး ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးကို ရည္ၫႊန္းသံုးစြဲခဲ့တာပါ။ အဲဒီလို သံုးႏႈန္းရေလာက္ေအာင္ အျမန္လမ္းမႀကီးဟာ မေကာင္းဆိုးရြား ျဖစ္ေနၿပီလားဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္လိုပါတယ္။ အျမန္လမ္းမွာ ကားမေတာ္တဆမႈ တစ္ခုခုျဖစ္တုိင္း အစိုးရကိုပဲ ဘာျဖစ္လို႔ ဆဲဆိုေ၀ဖန္ အျပစ္တင္ေနၾကသလဲဆိုတာ စဥ္းစားမရပါဘူး။ ဒီအျမန္လမ္းမကို ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ ေဖာက္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအျမန္လမ္းကို မသံုးမေနရ အသံုးျပဳရမယ္လို႔ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ထားတာ၊ ဥပေဒျပ႒ာန္းထားတာ မရွိပါဘူး။ ေသမင္းတမန္ ကားလမ္းလို႔ ေခၚရေလာက္ေအာင္ ဆိုးရြားေနတယ္၊ ေၾကာက္စရာေကာင္းေနတယ္ဆိုရင္လည္း အသံုးမျပဳဘဲ ေနဖို႔ေကာင္းၾကပါတယ္။ ဒီေလာက္အႏၲရာယ္မ်ားတဲ့လမ္းကို အသက္စြန္႔ၿပီးေတာ့ အသံုးျပဳတဲ့လူျဖင့္ ရွိမယ္မထင္ပါဘူး။ အျမန္လမ္းမႀကီးမွာ တစ္ေန႔ကို ကားအစင္းေရေပါင္း ၅၀၀၀ ၀န္းက်င္ သြားလာေနတယ္လို႔ ဖတ္မွတ္လိုက္ရပါတယ္။ အဲဒီကားေတြထဲကေန တစ္ေန႔ကို ကားအစင္း ၅၀ ေလာက္ မေတာ္တဆ ျဖစ္ေနပါသလား။ တစ္ေန႔ကို လူ ၁၀ ဦးေလာက္ အျမန္လမ္းမေပၚမွာ ေသဆံုးေနပါသလား။ ကားအစင္း ၅၀၀၀ မွာ တစ္စင္းကို လူ ၁ ဦးပဲ ပါတယ္လို႔ပဲ တြက္ပါဦး။ လူ ၅၀၀၀ ေလာက္မွာ ၁၀ ဦးေလာက္ေတာင္ မေသတဲ့လမ္းကို ဘာျဖစ္လို႔ ေသမင္းတမန္လမ္းလို႔ ေခၚၾကတာပါလဲ။ ကားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ သတိေပးဆိုင္းဘုတ္ ေျမာက္မ်ားစြာ စိုက္ထူထားတာကို အျမန္လမ္းက ခရီးသြားဖူးသူတိုင္း သတိထားမိပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခုပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ မိုင္ႏႈန္းဘယ္ေလာက္ထက္ ပိုမေမာင္းရဘူးလို႔ သတိေပးထားတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ေတြဆိုတာလည္း ခပ္စိတ္စိတ္ပါပဲ။ ဘယ္ကားကမ်ား အဲဒီအတုိင္း လိုက္နာပါသလဲ။ အျမန္လမ္းေပၚ ေရာက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ေဇာင္းထဲကလႊတ္လိုက္တဲ့ ျမင္းေပါက္ေတြလို၊ ေလယာဥ္ကြင္းက ပ်ံတက္လာတဲ့ ဂ်က္ေလယာဥ္ေတြလို အားကုန္မိုင္ကုန္ ေမာင္းၾကေတာ့တာပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ လမ္းမေကာင္းရင္ အရွိန္မမ်ားေစနဲ႔ေပါ့။ မေတာ္တဆမႈေတြ ခဏခဏျဖစ္ေနတာကို သိေနရင္ ထိန္းေမာင္းေပါ့။ အျမန္လမ္းမႀကီးက အရည္အေသြး မျပည့္မီလို႔ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ လက္မခံခ်င္ပါဘူး။ လမ္းအရည္အေသြးေၾကာင့္ မေတာ္တဆ ျဖစ္ဖို႔ရာခိုင္ႏႈန္း မ်ားတယ္ဆိုတာကို လက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားတို႔ေျပာတဲ့ အျခားႏုိင္ငံေတြက ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ လမ္းမႀကီးေတြမွာေရာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြ မျဖစ္ၾကဘူးလား။ လူေတြ မေသၾကဘူးလား။ ကားေတြ မေမွာက္ၾကဘူးလား။ အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ကားေမွာက္တိုင္း၊ ကားေမွာက္လို႔ လူေသတိုင္း အစိုးရကို ေသာက္ျပစ္တင္ၿပီး ေ၀ဖန္တာေတြပဲ လုပ္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္က်န္းမာေရးဆရာ၀န္နဲ႔ ျပသင့္ေနၿပီလို႔ အႀကံေပးပါရေစ။

သမၼတႀကီးရဲ႕ ျပည္ပခရီးစဥ္
ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာတစ္ခုထဲမွာ ဖတ္လိုက္ရတဲ့ ကာတြန္းေလးတစ္ကြက္ကို ျပန္ေျပာပါရေစ။ ၀မ္းသာအားရ ျပန္ေျပာတာမဟုတ္ဘဲ စိတ္မသက္မသာနဲ႔ ျပန္ေျပာရတယ္ဆိုတာ ႀကိဳတင္ၿပီး စကားပလႅင္ ခံပါရေစ။ ဒီလိုပါ... ကာတြန္းထဲမွာ ေလယာဥ္တစ္စင္းကို ျပထားပါတယ္။ ေလယာဥ္တံခါးက ပြင့္ေနၿပီး အဲဒီတံခါးကေန လက္၀ါးျဖန္႔ထားတဲ့ လက္အရွည္ႀကီး ထြက္ေနတာကို ျပထားပါတယ္။ လက္ျဖန္႔ေတာင္းေနတဲ့ သေကၤတေပါ့။ အဲဒီလက္ျဖန္႔ထားတာကို လက္ညႇိုးထိုးၿပီး အေနာက္တုိင္း၀တ္စံုနဲ႔ လူတစ္ဦးက (အေနာက္ႏုိင္ငံသားတစ္ဦး ဆိုပါေတာ့) ေျပာေနတဲ့ပံုစံ ေရးဆြဲထားတာပါ။ အဲဒီလူကေျပာတဲ့ ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ကို ေရးျပထားပါတယ္။ "Oh! လူကျဖင့္ မျမင္ရေသးဘူး" တဲ့။ ကာတြန္းေလးက ဒါပါပဲ။ အဲဒီကာတြန္းတစ္ကြက္က ကၽြန္ေတာ့္ရင္ကို ႏြမ္းလ်သြားေစခဲ့ပါတယ္။ သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္ ဥေရာပခရီးစဥ္ သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ အခ်ိန္ကိုက္ေရးဆြဲတဲ့ ကာတြန္းမို႔ ဘာအဓိပၸါယ္၊ ဘာအနက္ေဆာင္တယ္ဆိုတာ စာဖတ္သူတို႔ သိၿပီးျဖစ္မွာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္အေတြး မွားေကာင္းမွားေနႏုိင္ေပမယ့္ ကာတြန္းဆရာဟာ မႀကိဳက္တဲ့ဘက္က၊ သေဘာမက်တဲ့ဘက္က၊ အလိုမတူတဲ့ဘက္က ေရးထားတယ္လို႔ ခံစားရတယ္။ သမၼတႀကီး ျပည္ပခရီးစဥ္ေတြ အေခါက္ေခါက္သြားတာ၊ သြားတုိင္းလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ အကူအညီေတြေတာင္းတာ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ လာေရာက္လုပ္ကုိင္ဖို႔ ဖိတ္ေခၚတာ၊ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ လက္ရွိႏုိင္ငံေရး အေျခအေနေတြကို ရွင္းလင္းျပတာ၊ စတဲ့စတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြဟာ ဘယ္သူေတြအတြက္မ်ားပါလိမ့္ဗ်ာ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြလုပ္ဖို႔ အေျခခံအေဆာက္အအံုေတြ၊ စနစ္ေတြ တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ အကူအညီေတြ ေတာင္းခံခဲ့တာ မနည္းပါဘူး။ အိုဘားမား ပထမ ၄ ႏွစ္သက္တမ္းမွာ လုပ္ျပတယ္ဆိုတာ ေနာက္ထပ္ရာထူးသက္တမ္းအတြက္ ေမွ်ာ္မွန္းတာေတြ အမ်ားႀကီးပါတယ္။ ဘယ္သမၼတပဲတက္တက္ ေနာက္သက္တမ္းအတြက္ မေသခ်ာဘူးဆိုတာ သိထားၿပီးျဖစ္တဲ့ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးမွာ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္က ဘာျဖစ္လို႔ အပင္ပန္းခံၿပီး၊ ေအာက္က်ိဳ႕ခံၿပီး ျပည္ပႏုိင္ငံေတြကိုသြား အကူအညီေတြေတာင္း၊ ပိုက္ဆံေတြေခ်း လုပ္ေနရသလဲဆိုတာ အျပဳသေဘာဘက္ကေန နည္းနည္းေလးျဖစ္ျဖစ္ စဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ သမၼတႀကီးလုပ္သမွ်ဟာ ေျခာက္ျပစ္ကင္း သဲလဲစင္ ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္ပါလိမ့္မယ္၊ ေဆာင္ရြက္သမွ်တိုင္းဟာ ရာႏႈန္းျပည့္အက်ိဳးေက်းဇူး ခံစားခ်င္မွ ခံစားရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာႏုိင္ငံကို ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစခ်င္တဲ့ စိတ္၊ ေစတနာ၊ ဆႏၵ အျပည့္ရွိတာကိုေတာ့ သမၼတႀကီးရဲ႕ ရင္ထဲကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ဖူးသူတိုင္း သိၾကပါလိမ့္မယ္။ အေမရိကကိုသြားၿပီး အကူအညီေတာင္းတာ သူ႔အိမ္ေဆာက္ဖို႔မွ မဟုတ္တာပဲ၊ ေနာ္ေ၀ကိုသြားၿပီး ကမ္းလွမ္းတာလည္း သူ႔စီးပြားေရးအတြက္မွ မဟုတ္တာပဲ၊ ၿဗိတိန္ကိုသြားၿပီး ေဆြးေႏြးတာလည္း သူ႔ကိုဆုတံဆိပ္ေပးဖို႔မွ မဟုတ္တာပဲ၊ စင္ကာပူသြားၿပီး ေအာက္က်ိဳ႕တာလည္း သူ႔မိသားစုအတြက္ ဂြင္ရခ်င္လို႔မွမဟုတ္တာပဲ၊ အျခားႏုိင္ငံေတြကိုသြားၿပီး သူေတာင္းစားေတာင္းသလို ေတာင္းရမ္းေနရတာလည္း သူ႔ႏွလံုးခုန္စက္ကေလးကို အသစ္လဲဖို႔မွ မဟုတ္တာပဲဗ်ာ။ ဦးသိန္းစိန္ဘာလုပ္လုပ္၊ ဘယ္သြားသြား အျပစ္တင္ရမယ္၊ ေ၀ဖန္ရမယ္လို႔ စိတ္ႏွလံုးမွာ ျပ႒ာန္းၿပီးသား လူေတြအတြက္ေတာ့ျဖင့္ ရင္ထဲမွာ ထားစရာေနရာေတြ ရွိမွရွိေသးရဲ႕လားလုိ႔ စိုးရိမ္မိပါသဗ်ာ။

အာဇာနည္ေန႔မွာ ဥၾသဆြဲခ်င္တယ္
ရွည္မေနေတာ့ဘူး၊ ၀ိုက္မေနေတာ့ဘူး၊ သြယ္မေနေတာ့ဘူး။ တဲ့ပဲေျပာေတာ့မယ္။ အဓိက လိုရင္းက ဘာလဲ။ အာဇာနည္ေန႔မွာ က်ဆံုးသြားတဲ့ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြကို ဂုဏ္ျပဳခ်င္တာမလား။ ႏုိင္ငံေတာ္က ဥၾသဆြဲေပးမွ အာဇာနည္ေန႔ ပီသမွာလား။ ဥၾသဆြဲျခင္းသည္ အာဇာနည္ႀကီးေတြကို အျမတ္ဆံုး ဂုဏ္ျပဳျခင္းမည္သလား။ အစိုးရက မလုပ္ေပးႏုိင္ဘူးဆိုတာကို ေျပာစရာပစ္မွတ္ထားၿပီး အစိုးရကို တိုက္ခုိက္၊ ေ၀ဖန္၊ ပုတ္ခတ္၊ ဆဲဆို လုပ္ေနၾကတဲ့လူေတြကို ကၽြန္ေတာ္ျမင္တာကေတာ့ လက္ေ၀ွ႔ပြဲမွာ မ်က္ခံုးကြဲသြားတဲ့ ၿပိဳင္ဘက္ကို က်န္တစ္ေယာက္က အဲဒီကြဲတဲ့ေနရာကိုခ်ည္း ဖိထိုးတဲ့လုပ္ရပ္လို႔ ျမင္တယ္။ တစ္ဖက္လူေမွာက္သြားဖို႔၊ တစ္ဖက္လူ အကြဲအၿပဲျဖစ္သြားဖို႔၊ ကုိယ္အမွတ္ေတြ ပိုရဖို႔၊ ကုိယ္အႏုိင္ရဖို႔ စတဲ့စတဲ့ စိတ္ေတြျပင္းျပစြာနဲ႔ ထိုးတဲ့လက္ေ၀ွ႔ပြဲေတြကို ၾကည့္ဖူးသူတုိင္း ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာကို နားလည္ၾကပါလိမ့္မယ္။ ဥၾသဆြဲၿပီး အေလးျပဳခ်င္တဲ့လူေတြကို ကၽြန္ေတာ္တစ္ခုေလာက္ ေမးပါရေစ။ အစိုးရကို ဥၾသဆြဲဖို႔ အတင္းအဓမၼ ဖိအားေပးေနၾကသလိုမ်ိဳး ျမန္မာအမ်ိဳးေကာင္းသား၊ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးမွန္သမွ် ႐ုပ္ရွင္႐ံုထဲမွာ ႏုိင္ငံေတာ္အလံနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္း တီးလံုးလာတုိင္း မတ္တတ္ရပ္ၿပီး အေလးျပဳတတ္ေအာင္ ပညာေပး၊ လံႈ႕ေဆာ္၊ တိုက္တြန္းမယ့္ အစီအစဥ္ေလးမ်ား မရွိဘူးလား။ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္း တီးလံုးဆံုးေအာင္ေတာင္ မတ္တတ္မရပ္ႏုိင္သူေတြ၊ ႏို္င္ငံေတာ္အလံကို ဂါရ၀မျပဳႏုိင္သူေတြက အာဇာနည္ေန႔မွာ ဥၾသဆြဲၿပီး အားလံုးၿငိမ္သက္ ရပ္တန္႔ၿပီး အေလးျပဳခ်င္ေသးသတဲ့။ က်ဳပ္သာ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဆိုလို႔ကေတာ့ ဥၾသသံလႈပ္ရွားမႈကို ဦးေဆာင္တဲ့လူေတြနဲ႔ လည္ပင္းျဖတ္ေၾကးဆိုၿပီး ေလာင္းေၾကးစားေၾကးေတာင္ လုပ္လိုက္ခ်င္ေသးတယ္။ အခု ဥၾသမဆြဲတာက အစိုးရကို ရွိသမွ်အျပစ္ ပံုခ်လို႔ရတယ္။ အာဇာနည္ေန႔မွာ ဥၾသဆြဲတဲ့အခ်ိန္ ဘယ္သူမွ ေသာက္ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ ကားေမာင္းမပ်က္၊ ဆုိင္ကယ္စီးမပ်က္၊ လမ္းေလွ်ာက္မပ်က္၊ အေအးဆုိင္ထုိင္မပ်က္၊ စကားေျပာမပ်က္၊ ခ်စ္ရည္လူးတာမပ်က္၊ အင္တာနက္အသံုးမပ်က္၊ ဖုန္းေျပာမပ်က္၊ ........ မပ်က္၊ ...........မပ်က္ ျဖစ္ၾကလွ်င္ျဖင့္ ဘယ္ႏွာလုပ္ၾကမတုန္း။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ ထင္ပါရဲ႕။ အစၥေရးမွာ ဥၾသဆြဲတဲ့အခ်ိန္ ကားေတြအားလံုးရပ္ၿပီး လူေတြက ကားေတြေပၚကဆင္းၿပီး ေသဆံုးသြားတဲ့ ဂ်ဴးေတြအတြက္ အမွတ္တရ လုပ္ၾကတာဆိုတဲ့ ဗီဒီယိုဖိုင္တစ္ခုကို ၾကည့္လိုက္ရတယ္။ ဟားဟားဟား.... ျမန္မာျပည္က ကားေမာင္းတဲ့လူေတြ၊ ျမန္မာျပည္က လမ္းေလွ်ာက္တဲ့လူေတြ အဲဒီလို ျဖစ္မယ္လို႔မ်ား ခင္ဗ်ားတို႔က ထင္ေနၾကတာလားဗ်။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္တဲ့ အလုပ္ကလြဲၿပီး ဘာအလုပ္မွမရွိတဲ့ ႐ုပ္ရွင္႐ံုထဲမွာေတာင္ ႏုိင္ငံေတာ္အလံကို အေလးမျပဳႏုိင္ဘဲ သမီးရည္းစား စကားေျပာမပ်က္တဲ့၊ ေနၾကာေစ့၀ါးမပ်က္တဲ့၊ ေျခေထာက္ခ်ိတ္မပ်က္တဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြကို ခင္ဗ်ားတို႔ေတြက အစၥေရးေတြနဲ႔ သြားႏိႈင္းေနရေသးတယ္ဗ်ာ။ ဒီေလာက္ေတာင္ အာဇာနည္ေန႔ကို အေသအလဲ အေလးအျမတ္ထားေနရင္ ပထမဆံုး လုပ္ရမယ့္အလုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိေသးတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ လူတုိင္းကို အာဇာနည္ ၉ ဦးဟာ ဘယ္သူပါဆိုတာ သိေအာင္လုပ္ေပးၾကဦး။ ကုိယ့္နီးစပ္ရာ ေမးၾကည့္ၾကေပါ့ဗ်ာ။ အာဇာနည္ ၉ ဦးက ဘယ္သူေတြလဲကြလို႔။ အဲဒီအာဇာနည္ေတြရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းေတြ၊ ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈေတြ မပါေသးဘူးေနာ္။ ဒီ ၉ ဦးရဲ႕ အမည္ကိုေတာင္ မသိတဲ့လူေတြကို ဥၾသဆြဲခ်ိန္မွာ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ မတ္တတ္ရပ္ၿပီး အေလးအျမတ္ျပဳ ဂုဏ္ျပဳေစတာဟာ ဘယ္ေလာက္မ်ား အက်ိဳးရွိမွာလဲဗ်။ ဘယ္သူေတြဆိုတာ နာမည္ေတာင္ မသိတဲ့လူေတြက အဲဒီအာဇာနည္ေတြရဲ႕ ဘာဂုဏ္ေက်းဇူးေတြကို ေအာက္ေမ့ရမွာလဲ။ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ပဲ ဘာအကိုးအကားမွမပါဘဲ မညႇာတမ္း ျပန္ေမးၾကည့္။ အာဇာနည္ ၉ ဦးရွိတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ဖယ္လုိက္။ က်န္တဲ့ ၈ ဦးရွိတယ္။ ဟုတ္ၿပီး အဲဒီထဲကမွ က်န္တဲ့လူေတြကို ထပ္ဖယ္လိုက္ၿပီး ဦးဘ၀င္း တစ္ဦးတည္းကိုပဲ ခ်န္ထားလုိက္။ ဦးဘ၀င္းအေၾကာင္း ေမးရတာက အလြယ္ဆံုးပဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ ညီအစ္ကိုအရင္းကိုး။ ဘာကိုမွ ရွာေဖြမၾကည့္ဘဲ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ ေျဖၾကည့္ပါဦး။ ဦးဘ၀င္းဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ ေမြးခ်င္းထဲမွာ ဘယ္ႏွေယာက္ေျမာက္လဲ။ ဦးဘ၀င္း က်ဆံုးခ်ိန္ အစိုးရအဖြဲ႕မွာ သူ႔ရဲ႕ရာထူးတာ၀န္ကဘာလဲ၊ ဦးဘ၀င္းရဲ႕ ဇနီးက ဘယ္သူလဲ၊ ဦးဘ၀င္းမွာ သားသမီး ဘယ္ႏွေယာက္ ရွိသလဲ၊ ဦးဘ၀င္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းထက္ အသက္ဘယ္ေလာက္ ႀကီးသလဲ။ ကဲ... ဒီေလာက္ပါပဲ။ ဘာမွ် မခက္လွပါဘူး။ အဲဒီေလာက္သိရင္ပဲ သူ႔ကို ဂုဏ္ျပဳလို႔ရပါတယ္။ ဦးဘ၀င္းအေၾကာင္းကိုမွ် မသိဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဦးရာဇတ္တို႔၊ ဦးျမတို႔ဆိုရင္ ပိုဆိုးကုန္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ကဲပါ... အာဇာနည္ေတြကို ဂုဏ္ျပဳခ်င္တာမ်ား ကိုယ့္ဘာသာကုိယ္၊ ကုိယ့္အစီအစဥ္နဲ႔ကုိယ္ ဂုဏ္ျပဳလို႔ရပါတယ္။ အစိုးရကို ေ၀ဖန္တာေတြ လုပ္မေနပါနဲ႔။ ေန႔တုိင္း ခုနစ္အိမ္ၾကား၊ ရွစ္အိမ္ၾကား ဘုရားေအာ္ၿပီး ကန္ေတာ့ေနဖို႔ မလိုပါဘူး။ ကုိယ့္ရင္ထဲမွာ ဗုဒၶရဲ႕ တရားေတာ္ေတြ ကိန္းေအာင္ေနၿပီး မေကာင္းမႈေရွာင္၊ ေကာင္းမႈေဆာင္ဖို႔ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ အာဇာနည္ေန႔ကြ၊ ဥၾသဆြဲကြ၊ ၿငိမ္သက္ကြ၊ ပန္းေခြခ်ကြ၊ အေလးျပဳကြ၊ သီခ်င္းဖြင့္ကြ လုပ္ေနစရာ မလိုပါဘူး။ အာဇာနည္ေတြရဲ႕ တုိင္းျပည္ခ်စ္စိတ္၊ တာ၀န္သိစိတ္၊ စြန္႔လႊတ္စိတ္ စတာေတြကို ကုိယ့္ရင္ထဲမွာ ကိန္းေအာင္လုပ္ၿပီး တုိင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးအက်ိဳးကို က်ရာေနရာကေန တစ္တပ္တစ္အား ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။ ဥၾသမဆြဲတဲ့လူေတြကပဲ အာဇာနည္ေတြကို မခ်စ္သေယာင္၊ အာဇာနည္ေန႔ကို အေလးမထားသေယာင္ ေျပာဆိုေနတာေတြဟာ အရမ္းကေလးဆန္လြန္းေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ ျမင္မိပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္အျမင္၊ ကၽြန္ေတာ့္အေတြးေတြပါ။ ဖတ္႐ႈေ၀ဖန္ႏုိင္ၾကေၾကာင္းပါ။
အမွတ္တရ
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၁၇ ရက္ေန႔၊ ဗုဒၶဟူးေန႔။
နံနက္ ၀၀ နာရီ ၁၃ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics