Tuesday, July 08, 2008

ဦးလူ႐ႈပ္ရဲ႕သတင္းအင္တာနက္


ဦးလူ႐ႈပ္ရဲ႕ သတင္းအင္တာနက္
ကံခၽြန္

“ျမန္မာဟာ ျမန္မာလိုေကာင္းေအာင္လုပ္ျပႏိုင္စြမ္းရွိရမယ္ကြ။ ကုိယ္ညံ့တာကို ေပါက္တတ္ကရ စကားလံုးသံုး၊၊ ဆင္ေျခေပးၿပီး ေတာ္တဲ့လုပ္ရပ္ကိုလည္း လက္မခံႏိုင္ဘူးဆိုရင္ အဲဒီေလာကဟာ ဘယ္ေတာ့မွ တိုးတက္လာမွာမဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံေတာ္က ဘယ္ေလာက္ပဲ ပံ့ပိုးပံ့ပိုး အင္ဂ်င္မေကာင္းမွေတာ့ တြန္းသေလာက္ပဲေျပးတဲ့ကားလို ျဖစ္ေနမွာပဲ”။

“ဦးေလး႐ႈပ္”

“မင္းဆီကို ေဖာင္းေနတဲ့၀မ္းထဲက ေလေတြ ေလွ်ာ့ဖို႔လာတာ။ ငါေျပာစရာရွိတာေတြ ေျပာဦးမယ္ကြာ။ ဒီမယ္၊ ခုေနာက္ပိုင္း ကိုုရီးယား႐ုပ္ရွင္အေၾကာင္းက အေရးလုပ္ၿပီးေျပာစရာ ျဖစ္လာလို႔ ကိုရီးယား႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ ငါမွတ္ထားတာ။ အာ႐ွတုိက္သားအေနနဲ႔ ေဟာလီ၀ုဒ္ကို စိန္ေခၚႏိုင္တဲ့ ကိုရီးယား႐ုပ္ရွင္ အတြက္ ဂုဏ္ယူရမွာေပါ့။ ဒီမယ္ ဒါငါ႔ရဲ႕ အင္တာနက္ပဲ။ လိုခ်င္တဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ လိုခ်င္တဲ့ အခ်ိန္ရေအာင္ မွတ္ထားတာေတြ ဖတ္ၾကည့္”။

တစ္ခ်ိန္က ကိုရီးယားတို႔သည္ အိုင္ဒီယာအတြက္ အေမရိကန္တို႔ကို အားကိုးခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုမူ ထိုအေျခအေနသည္ ေျပာင္းျပန္သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္လာေနေပၿပီ။ ေဟာလီ၀ုဒ္သည္ ကိုရီးယား႐ုပ္ရွင္ကား ဒါဇင္ႏွင့္ခ်ီ၍ ျပန္လည္႐ုိက္ကူးရန္ ခြင့္ျပဳခ်က္မ်ား ရယူေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ၾကရသည္။
(အင္တာဗ်ဴးဂ်ာနယ္၊ ၁၂ ရက္ ေမလ ၂၀၀၄)

ကိုရီးယား႐ုပ္ရွင္ရာဇ၀င္
၁၉၀၃ ခုႏွစ္တြင္ ေဟာလီ၀ုဒ္ ကမၻာ့႐ုပ္ရွင္ စတင္ခဲ့သည္။ ၁၉၂၀ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္စတင္သည္။ ၁၉၂၃ ခုႏွစ္တြင္ ကုိရီးယား႐ုပ္ရွင္ စတင္သည္။
(၁၉၅၅-၁၉၆၉) ကုိရီးယား႐ုပ္ရွင္။ ထိုႏွစ္မ်ားကို (ေရႊ႐ုပ္ရွင္ေခတ္)ဟု ေခၚၾကသည္။ ၁၉၅၄ တြင္ ႐ုပ္ရွင္ (၈) ကားမွ ၁၉၅၉ တြင္ ႐ုပ္ရွင္ကား (၁၀၀)ကားအထိ တိုးတက္လာသည္။
၁၉၂၆ ခုႏွစ္ကာလ ကိုရီးယားသမၼတ ပတ္ခ်ံဳဟီးေခတ္၌ ႐ုပ္ရွင္တိုးတက္ရန္ ႐ုပ္ရွင္ဥပေဒသတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ႐ုပ္ရွင္ကုမၸဏီတိုင္း တစ္ႏွစ္ (၁၅)ကား ႐ိုက္ရမည္ဟု ဆိုသည္။
၁၉၈၀ က်မွ ကိုရီးယား႐ုပ္ရွင္စတင္တိုးတက္လာသည္။
ယေန႔ေဟာလီ၀ုဒ္ကပါ ကိုရီးယား႐ုပ္ရွင္ကို ေငြစိုက္ထုတ္ရန္ (၂)ကား ေငြထုတ္ေပးခဲ့သည္။ (Kang Je Gay) ႐ုိက္ေသာ (TAEGUKGI) ကားအတြက္ ေဒၚလာသိန္း ၁၅၀။ ဒါ႐ုိက္တာႀကီး (Kang Woo Suk) ႐ိုက္ေသာ (SILMEDO) ကားအတြက္ ေဒၚလာသိန္း ၁၀၀ ျဖစ္သည္။
ထြန္းလိႈင္
(႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း၊ ေမလ ၂၀၀၄)

“ေတာ္ၿပီ၊ ဆက္မဖတ္နဲ႔ေတာ့။ ငါ ခုေျပာခ်င္တာက တို႔ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေလာကက တစ္ဦးကေျပာတယ္။ ကိုရီးယားကားေတြ လူႀကိဳက္မ်ားတာ စကတ္တို၀တ္တာ၊ အရက္ေသာက္တာ၊ အက်ႌခ်က္ေပၚ၀တ္တာ ႐ိုက္ျပခြင့္ရလို႔ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳး၊ ႀကိဳက္ေနတဲ့ပရိသတ္ထဲက အသံကိုနားေထာင္မိဟန္ မတူဘူးကြာ။ ဘယ္သူကမွ စကတ္ကေလး၀တ္တာ ႀကိဳက္လိုက္တာ၊ ေကာင္မေလး အရက္ေသာက္တာ ႀကိဳက္လိုက္တာလို႔ မေျပာပါဘူး။ ဇာတ္လမ္းဇာတ္အိမ္ တင္ျပပံု၊ အခ်ိတ္အဆက္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္အားလံုး အႏုပညာေျမာက္ေနလို႔ ႀကိဳက္တာကြ။ စကတ္၀တ္လို႔ ေအာင္ျမင္မယ္ထင္ရင္ မွားမွာေပါ့။ အေမရိကန္ ႐ုပ္ရွင္က စကတ္ပါမ၀တ္ဘဲ ႐ုိက္ျပေနတာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ အဲဒီ ေဟာလီး၀ုဒ္ကို ဘာလို႔ ထုိးေဖာက္ႏိုင္ သလဲ။ ကိုရီးယား႐ုပ္ရွင္မွာ အေမရိကန္႐ုပ္ရွင္လို အားရပါးရနမ္းျပတာကို စိမ္ေျပနေျပ႐ိုက္ျပတာ မပါပါဘူး။ ဘယ့္ႏွယ္ကြာ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ ႏိုင္ငံတကာထုိးေဖာက္ႏိုင္ေအာင္ သူတို႔လို အခ်စ္ခန္း႐ုိက္ျပလို႔ ရမွာလားဆိုတာ အလြန္ေအာက္တန္းက်တဲ့ အေတြးအေခၚပဲ”။

“ဦးေလး႐ႈပ္၊ ေျပာတာေတာ့ေျပာေနာ္၊ ေဒါသေတာ့ မပါနဲ႔။ တစ္ေယာက္တည္း ရန္ျဖစ္ေနတာ ၾကည့္မေကာင္းလို႔ပါ”။

“ျဖစ္သင့္ရန္ ျဖစ္ရမွာပဲ ငါ့လူ။ လူဆိုတာ သတၱိရွိရမယ္။ အႏုပညာသမားဆိုတာ သတၱိပိုရွိရမယ္။ အဲဒီ သတၱိက အမွန္တရားကို လက္ခံရဲတဲ့သတၱိပဲ။ ညံ့ေနတာကို သိပ္ညံ့တာပဲလို႔ ေျပာရဲသလို၊ ေကာင္းေနတာကိုလည္း သိပ္ေကာင္းတာပဲလို႔ ေျပာရဲရမယ္။ ကုိယ့္ထက္သာရင္လည္း “ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ အမ်ားႀကီးသာတယ္” ဆုိၿပီး အသိအမွတ္ျပဳရဲရမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲဒီလို လုပ္ခြင့္မရလို႔ပါဆိုတဲ့ မေရမရာဆင္ေျခမ်ိဳးေတာ့ မေပးနဲ႔။ ျမန္မာက ကိုရီးယားလို လုပ္ျပဖို႔ မလိုပါဘူး။ ဂ်ပန္လို သ႐ုပ္ေဆာင္ျပဖို႔ မလိုပါဘူး။ ျမန္မာက ျမန္မာလိုပဲ လုပ္ျပရမွာေပါ့။ အေၾကာင္းအရာ အျပဳအမူေတြကို ေျပာတာပါ။ ငါ ခုလိုေျပာေနတာ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ား ကိုယ့္အားနည္းခ်က္ကုိ ပထမရွာၿပီးမွ တုိးတက္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲဆိုတာ စဥ္းစားေစခ်င္လို႔ပါကြား။ ႏိုင္ငံျခားသ႐ုပ္ေဆာင္ေတြလို လုပ္ျပလို႔ရတာေတြ၊ ႐ုိက္ျပလို႔ရတာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ တို႔ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေလာကမွာ မႀကီးသင့္တဲ့ေလာဘႀကီးေနၾကတာ အမ်ားႀကီးပဲ။ အားလံုးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး“။

“ဘာေတြမ်ားပါလိမ့္”

“မိတ္ကပ္ေလာဘႀကီးတယ္ကြာ။ အမူအရာေလာဘႀကီးတယ္ကြာ။ ဇာတ္လမ္းဇာတ္အိမ္က်ေတာ့ ေလာဘမရွိဘူးကြာ။ ဇာတ္လမ္းဇာတ္အိမ္ ခုိင္ခုိင္မခိုင္ခိုင္ မင္းသားနဲ႔ က်ားကန္ဖို႔ ႀကိဳးစားတာ၊ ဇာတ္ၫႊန္းအား ေပ်ာ့ေနလည္း မင္းသမီးနဲ႔ အေလးတင္ခ်င္တာ၊ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ေတာ့ ဒီေန႔ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသား အေတာ္မ်ားမ်ားက “ေဖာက္သည္” ထားၿပီး အလုပ္လုပ္ေနၾကတာကြ။ ဒါ႐ိုက္တာက သူအပ္ေနက် ၀တၳဳေရးသူ၊ ဇာတ္ၫႊန္းေရးသူဆီမွာ အပ္မယ္။ ႐ုိက္ေနက်မင္းသား၊ မင္းသမီးနဲ႔ ႐ုိက္မယ္။ ၾကည့္ေနက် ပရိသတ္က ၾကည့္လိမ့္မယ္ဆိုတာမ်ိဳး။ ဒီအခ်ိန္မွာ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ဆိုတဲ့ စားေသာက္ဆိုင္ေဘး ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲကလည္း ဆုိင္ေလးလာဖြင့္ေရာ။ ေဖာက္သည္ေတြက စားေကာင္းတဲ့ဆီ ေျပာင္းကုန္ၾကေတာ့တာကြ”။

“ကဲ မေက်နပ္တာေတြ အသာထား။ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ တိုးတက္ေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဘာလုပ္သင့္တယ္ဆိုတာ အႀကံေပးပါဦး”။

“၀ပ္ေရွာ့လုပ္ကြာ။ စာတမ္းေတြဖတ္ကြာ။ ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲ ဘာေၾကာင့္ လူႀကိဳက္မ်ားရသလဲ။ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္အိမ္ေရႊရတုေခတ္နဲ႔ စိန္ရတုေခတ္ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္၊ ဇာတ္ၫႊန္းရဲ႕ အေရးပါမႈ၊ ဇာတ္ကြက္ရဲ႕ ခြန္အား၊ ခန္းစဥ္အခ်ိတ္အဆက္ဆိုတာ ႐ုပ္ရွင္ကားရဲ႕ ပႏၷက္ဆိုတာမ်ိဳးေတြကြာ။ ခုဟာက တို႔ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္က ကြန္ပ်ဴတာ ဘယ္လိုသံုးရမလဲ စိတ္ေစာေနတာနဲ႔ က်န္တာေတြ အကုန္ျဖစ္သလို လုပ္ေနၾကတယ္ မွတ္ရတာပဲ။

ဒီေန႔အခန္းစဥ္ဆိုတာ ပီပီျပင္ျပင္ အပင္ပန္းခံ မလုပ္ၾကေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး အခ်ိတ္အဆက္၊ ဇာတ္ရွိန္အတက္အက်ကို ႀကိဳၿပီး တြက္လို႔ရေတာ့မွာလဲ။ ဇာတ္ၫႊန္းဆိုတာ အခန္းစဥ္က ေကာင္းေနရင္ အလိုလို ႂကြတက္လာတာပါကြာ။ အခန္းတုိင္းအတြက္ ဇာတ္ကြက္ေတြကို အေကာင္းဆံုး ထည့္ေပးဖို႔ကို ထပ္စဥ္းစား။ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္တာ အေသးစိတ္မက်သမွ်၊ မပီျပင္သမွ် ႐ုိက္ကူးထုတ္လုပ္တာဟာ “ျဖစ္သလို”ဆိုတဲ့ ေခါင္းစီးေအာက္ ေရာက္မွာပဲ။ ဒါက ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ကို ခ်စ္တဲ့ သတင္းေထာက္အိုရဲ႕ အျမင္ေပါ့ကြာ။ သူမ်ားေကာင္းတာကို ဘာလို႔ ေကာင္းတယ္ဆိုတာသိမွ ကိုယ္ဘယ္လိုေကာင္းေအာင္ လုပ္ရမလဲ။ ကိုယ့္အားနည္းခ်က္က ဘာေတြလဲဆိုတာ သိမွာေပါ့”။

“ဦးေလး႐ႈပ္ ဒါ႐ုိက္တာလုပ္ပါလား”

“ဒီမွာ ကံခၽြန္၊ ၾကည့္”

ဦးေလး႐ႈပ္က ပါးစပ္ဟျပပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ အံေတြက တိုေနပါၿပီ။

“ငါ့ေစတနာေတြကို မေစာ္ကားပါနဲ႔ကြာ။ တိုးတက္ေစခ်င္တာ သက္သက္ပါ”။
(ေရႊမႏၲေလး ဂ်ာနယ္)

(ဆရာကံခၽြန္ ၏ “သတင္းေထာက္ႀကီး ဦးလူ႐ႈပ္” စာအုပ္မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါသည္)

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics