Saturday, December 26, 2009

ၾကည့္ျဖစ္ခဲ့ေသာ ျမန္မာဗီဒီယိုဇာတ္ကားမ်ား (၂၅ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၀၉)


(၁)
ဇာတ္ကားအမည္ - ေရခဲျဖင့္ ေလာင္ကၽြမ္းေသာ
လပ္ကီးဆဲဗင္းဗီဒီယိုထုတ္လုပ္ေရးမွ မေအးေအး၀င္း စီစဥ္သည္။
ဇာတ္ၫႊန္း - ေအာင္ႀကီး
ဇာတ္လမ္း ႏွင့္ ဒါ႐ိုက္တာ - ေမာင္မ်ိဳးမင္း (ရင္တြင္းျဖစ္)
သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား - လူမင္း၊ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္၊ န၀ရတ္၊ ၀ိုင္းစုခုိင္သိန္း၊ ဆန္းထြဋ္၊ ေက်ာ္ဇင္ထြဋ္၊ ရဲမြန္၊ ဦးရဲေမာင္၊ ေဒၚႏွင္းဆီ၊ ေဒၚတင္တင္လွ

ဇာတ္လမ္းသေဘာ
စင္ကာပူတြင္ အလုပ္သြားလုပ္ေသာ ဆန္းထြဋ္က အလုပ္ခြင္တြင္ မေတာ္တဆေသဆံုးသြားသည္။ သူက ေအးေအးေဆးေဆး ႐ိုး႐ိုးကုပ္ကုပ္သမား။ မိခင္ႏွင့္ မိန္းမ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ ထိုႏိုင္ငံတြင္ပင္ ေက်ာင္းသြားတက္ေသာ မိုက္မိုက္ကန္းကန္း တဇြတ္ထိုး တေစာက္ကန္း သူေဌးသား လူမင္းကလည္း ေမြးရာပါႏွလံုးေရာဂါေၾကာင့္ ခြဲစိတ္ကုသလုိက္ရသည္။ က်န္ရစ္ခဲ့သူမ်ား၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ခိုင္ခန္႔၏ ႏွလံုးကို အစားထိုးကုသလုိက္သည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ လူမင္း၏ အျပဳအမူႏွင့္ ခံစားခ်က္မ်ား ေျပာင္းလဲလာရပံုႏွင့္ ယိမ္းျမသာ (မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္)၏ ကြယ္လြန္သြားသည့္ခ်စ္သူအေပၚ မေျပာင္းမလဲ ခ်စ္ေနေသးသည့္ အခ်စ္စိတ္ကို အံ့ၾသမိပံု၊ ယိမ္းျမသာကလည္း သူ႔ခ်စ္သူ၏ အသည္းႏွလံုး လူမင္းထံတြင္ ရွိေနေသးသည္ကို သူ႔ခ်စ္သူ အသက္ဆက္လက္ရွင္သန္ေနဆဲဟု ခံယူထားကာ တားဆီးပိတ္ပင္မႈမ်ား၊ ဂ႐ုစိုက္မႈမ်ား၊ ေနာက္ဆံုးတြင္ အဆံုးစြန္ထိ ခံစားခ်က္မ်ား ျဖစ္လာရေသာအခါ....။

ေ၀ဖန္သံုးသပ္ခ်က္

  • လူတစ္ေယာက္ဟာ ႏွလံုးခုန္ရပ္တဲ့အခ်ိန္က်မွ အသက္ေသတယ္လို႔ ေျပာတယ္၊ စိတ္ဆိုတာ ႏွလံုးသားမွာရွိတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ႏွလံုးစိတ္၀မ္းေအးခ်မ္းၾကပါေစလို႔ ေမတၱာပို႔ၾကတာေပါ့၊ လူတစ္ေယာက္ကို ထိန္းခ်ဳပ္လႊမ္းမိုးထားတာက ႏွလံုးသားပဲ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကေလးေတြက ရင္တြင္းျဖစ္ႀကီး ေပးခ်င္တဲ့ message ေတြလို႔ ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ။
  • ဘာပဲေျပာေျပာ သာမန္ဇာတ္လမ္းတစ္ခုမဟုတ္ေအာင္ တီထြင္ဖန္တီးထားတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း ဇာတ္ကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေမာင္မ်ိဳးမင္း ျပခ်င္ေနတာလည္း အဲဒါပဲလို႔ ယူဆပါတယ္။ သာမန္ဇာတ္လမ္းမဟုတ္ဘဲ အေတြးဆန္းဆန္း၊ တင္ျပပံုဆန္းဆန္းေလးေတြနဲ႔ ပရိသတ္ကို အသစ္ေတြ ေပးေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
  • အားမနာတမ္းေျပာရရင္ ဒီဇာတ္ကားကို ေမာင္မ်ိဳးမင္းသာ ကုိယ့္ဘာသာ ဇာတ္ၫႊန္းခြဲရင္ ဒီထက္ ပိုေကာင္းမလားလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ဇာတ္လမ္းက ေကာင္းခ်င္သလိုလုိနဲ႔ တစ္မ်ိဳးႀကီးျဖစ္ေနတယ္။
  • န၀ရတ္က ခပ္ေဟာ့ေဟာ့ သူေဌးသမီးေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ ပံုစံကို အေကာင္းဆံုး သ႐ုပ္ေဆာင္သြားႏိုင္တယ္။
  • မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္ကေတာ့ အငယ္ေတြနဲ႔အၿပိဳင္ အဓိကမင္းသမီးေနရာမွာ ပီျပင္ေအာင္ သ႐ုပ္ေဆာင္သြားပါတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ေကာင္းတာ မွန္ေပမယ့္ တျခားမင္းသမီးနဲ႔ဆို ပိုၿပီးမ်ား ၾကည့္ေကာင္းမလားလို႔ပါ။ အခုေတာ့ လူမင္းနဲ႔သူ႔ကို တြဲေပးထားေတာ့ ဘယ္လိုႀကီးမွန္းကို မသိဘူး။ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္ဆိုတဲ့အရွိန္ႀကီးကို ေပ်ာက္သြားေအာင္ ယိမ္းျမသာက လုပ္မျပႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။
  • လူမင္းကေတာ့ သူ႔ထံုးစံအတုိင္း သူ႔ဇာတ္႐ုပ္ကို ပံုေဖာ္သြားႏိုင္ပါတယ္။
  • ပထမဆံုး အခန္းေလးတစ္ခန္းအတြက္ ဆန္းထြဋ္ကို သံုးလိုက္တဲ့ စိတ္ကူးကိုလည္း နားမလည္ႏိုင္ဘူး။
  • ဆန္းထြဋ္နဲ႔ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္က ဘာလဲဆိုတာကိုလည္း ေသေသခ်ာခ်ာကို ကၽြန္ေတာ္နားမလည္ဘူး။ ခ်စ္သူလို႔လည္းေျပာတယ္။ တစ္အိမ္တည္းမွာလည္း အတူေနတယ္။ ေယာကၡမနဲ႔ ေခၽြးမလို႔လည္း သံုးႏႈန္းတယ္။ ဖုန္းဆက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ျမန္ျမန္နီးခ်င္ၿပီလို႔လည္း ေျပာတယ္။ က်န္ရစ္သူက ခြင့္ျပဳခ်က္ေပးေတာ့လည္း မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္က ေပးတယ္ဆိုေတာ့ သူ႔မိန္းမသေဘာမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္။ ထင္တဲ့အတုိင္းေျပာရရင္ Living Together ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ ေခတ္မီတာပဲလား မသိပါဘူး။
  • အဆိုးဆံုးအခန္းကေတာ့ ၀ိုင္းစုခုိင္သိန္း တိုက္ေပၚက ခုန္ခ်ဖို႔လုပ္ခါနီးမွာ လူမင္းကို အမႈမျဖစ္ေအာင္လို႔ မွတ္တမ္းအေနနဲ႔ ကင္မရာတစ္လံုး ခ်ိန္ထားတယ္လို႔ေျပာတယ္။ ၿပီးေတာ့သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ စကားေတြ အျပန္အလွန္ေျပာၾကတယ္။ အဲဒီအထိ အိုေကပဲ။ အဲ... ေနာက္ဆံုးအခန္းမွာ အဲဒီစကားေျပာတာေတြကို ကင္မရာကေန ႐ိုက္ထားတာကို လူမင္းက မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္ကို ျပန္ျပတဲ့အခန္းမွာက်မွ တစ္လံုးတည္းေသာ ကင္မရာက ေဘးကေန၊ ေနာက္ကေန၊ ေအာက္ကေန၊ အေပၚကေန ေထာင့္ေပါင္းစံုကေန ႐ိုက္ျပထားႏိုင္တာကို ေတြ႔ရေတာ့ ေကာင္းလုိက္တဲ့ကင္မရာလို႔ပဲ ခ်ီးက်ဴးရမလား၊ ေရွာ္လိုက္တဲ့ ဇာတ္ၫႊန္းနဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာလို႔ပဲ ေအာ္ရမလား မသိေတာ့ပါဘူး။
  • ေနာက္ဆံုးအခန္း ရဲအရာရွိက မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္ကို ေခၚေနပံုကလည္း မဟုတ္ေသးဘူးနဲ႔တူပါတယ္။ အျဖစ္မလုပ္ၾကပါနဲ႔ဗ်ာ။ တစ္ခန္းတည္းဆိုေပမယ့္ ရဲ၀န္ထမ္းေတြအေပၚ ၾကည့္ေနသူေတြက တစ္မ်ိဳးထင္သြားႏိုင္ပါတယ္။
  • ဘာအကန္႔မွ ရွိလို႔ မဟုတ္ဘူး။ သူေဌးေတြကို ေပါေတာေတာ၊ ႏွာဘူးျဖစ္ေအာင္လုပ္တာေတြ၊ စာေရးဆရာဇာတ္႐ုပ္ဆိုရင္ ဆင္းရဲစုတ္ျပတ္ၿပီး အရက္သမားပံုစံျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာေတြ၊ မန္ေနဂ်ာဆိုတဲ့ေကာင္ေတြက ဖြန္ေၾကာင္တဲ့အလုပ္ပဲ လုပ္တတ္သေယာင္ ႐ိုက္ျပတာေတြကို ျပင္သင့္ေနၿပီလို႔ ထင္လို႔ပါ။ ႐ိုက္တဲ့လူေတြ မရင့္က်က္၊ မျပည့္၀တာကို ျပေနတယ္ဆိုတာကို ျပေနသလို ျဖစ္ေနလို႔ပါ။ ဆင္ဆာေပးတဲ့လူကလည္း အဲဒါမ်ိဳးေတြကိုက် စိတ္၀င္စားပံုမရပါဘူး။
  • ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပံုမွန္ၾကည့္ေနက်ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးေတြထဲကေန ခြဲထြက္တင္ျပထားတဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုအေနနဲ႔ ၾကည့္သင့္တယ္လို႔ ၫႊန္းခ်င္ပါတယ္။ (ေမာင္မ်ိဳးမင္း မ်က္ႏွာနဲ႔ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့)

(၂)
ဇာတ္ကားအမည္ - ေမာင္
၀တၳဳ - လမင္းမိုမို
ဇာတ္ၫႊန္း - ထပ္ဆင့္အကယ္ဒမီ ၿငိမ္းမင္း
ဒါ႐ိုက္တာ - စင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္ ခံစားတင္ျပသည္။
သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား - ေနတိုး၊ အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္၊ ဂႏၳ၀င္၊ ျမင့္ျမင့္ခုိင္၊ ေဒၚတင္တင္လွ၊ ဇင္မ်ိဳး၊ မလံုးတင္

ဇာတ္လမ္းသေဘာ
ေျပာမေနေတာ့ဘူး။ လူတိုင္းနီးနီး သိၿပီးသားဇာတ္လမ္းမို႔ပါ။

ေ၀ဖန္သံုးသပ္ခ်က္
  • ေျပာရမွာ အားနာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျပာစရာရွိတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္အတိုင္း ေျပာရမွာပဲ။ အားနာနာနဲ႔ ေျပာရမွာဆိုပါေတာ့။
  • ဇာတ္ၫႊန္း အင္မတန္ညံ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အထင္ေျပာရရင္ အမ်ားႀကီး႐ိုက္ထားၿပီးကာမွ အခ်ိန္မကိုက္တဲ့အတြက္ ေလွ်ာ့ပစ္လိုက္ရတဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္းေတြေတာင္ ရွိေနမလားပဲ။ ဇာတ္ကြက္ခ်ိတ္တာကလည္း ဘယ္လိုမွကို အဆင္မေျပဘူး။
  • အခုမွၾကည့္ဖူးတဲ့ လူငယ္ေတြအတြက္ေတာ့ သေဘာက်ခ်င္လည္း က်ႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒါကို ကၽြန္ေတာ္မသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ငါးတန္းေျခာက္တန္းအရြယ္ေလာက္က ၾကည့္ဖူးတဲ့ "ေမာင္" ဇာတ္ကားကို ေမ့ပစ္သြားႏုိင္ေအာင္ ဒီဇာတ္ကားက မလုပ္ျပႏိုင္တာေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲ ၾကည့္ဖူးတဲ့လူေတြကလည္း အဲဒီလိုျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဘာမွမသိေသးတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ကိုေတာင္ တသသစြဲေနေအာင္ လုပ္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ "ေမာင္" ဇာတ္ကားကို အခုထိ ျပန္သတိရေနမိတယ္။
  • အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္က ယြန္းမွီမွီဇာတ္႐ုပ္ကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားလုပ္သြားႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါစို႔။ က်န္တဲ့လူေတြက အရင္ဇာတ္ကားရဲ႕ ဇာတ္ေကာင္ေတြကို တစ္ေယာက္မွ မမီဘူး။ အထူးသျဖင့္ ေနတိုးေပါ့။ သူနဲ႔ လံုး၀ကို မလုိက္တဲ့ဇာတ္႐ုပ္ပါ။
  • စ၀္ေနဗလျဖစ္တဲ့ ရန္ေအာင္ကို မ်က္စိထဲမွာ စြဲေနေတာ့ ေနတိုးသ႐ုပ္ေဆာင္ေနတာေတြက ရယ္စရာႀကီးျဖစ္ေနတယ္။ ယြန္းမွီမွီဆိုတဲ့ ေမသန္းႏုက အခုထိ မ်က္လံုးထဲမွာ လာေပၚေနေတာ့ အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္ကိုေတာင္ ၾကည့္လို႔မရဘူးျဖစ္သြားတယ္။
  • အဆိုးဆံုးကေတာ့ "ေမာင္" သီခ်င္းကို ေရဗကၠာ၀င္းကို ဆိုခုိင္းထားတာပါပဲ။ ေမဆြိဆိုထားတာကို ထည့္လုိက္ရင္ ဘာျဖစ္မွာမို႔လဲ။ အခုေတာ့ ေနာက္ခံသီခ်င္းေနရာမွာ ေမဆြိအသံေလးထြက္လာရင္ လူက ရင္ထဲမွာ သိမ့္ခနဲျဖစ္သြားရမွာကို ေရဗကၠာ၀င္းက ေပါေတာေတာနဲ႔ ၀င္ဆိုထားေတာ့ သိမ့္ခနဲမျဖစ္ဘဲ ေထာင္းခနဲေဒါသထြက္ၿပီး ဒါ႐ိုက္တာကို ေမတၱာပို႔လိုက္မိတယ္။ ေမဆြိဆိုထားတဲ့ "ေမာင္" နဲ႔ အခု ေရဗကၠာ၀င္း ဆိုတဲ့ "ေမာင္" ဟာ ဆီနဲ႔ေရလို ကြာတယ္ဆိုတာကို ျပန္ၿပီး နားေထာင္ၾကည့္ၾကပါဦးဗ်ာ။ "ေမာင္" ဆိုတာ ေမဆြိရဲ႕ အမွတ္အသားတစ္ခုလို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရတဲ့ သီခ်င္းဆိုတာကို ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ေမ့သြားတယ္ထင္ပါရဲ႕။
  • အားမနာတမ္းေျပာရရင္ ပရိသတ္ေတြကို တင္ျပခ်င္တာထက္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို အလြမ္းေျပအေနနဲ႔ စင္ေယာ္ႀကီး ဖန္တီးလိုက္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ထင္မိတာပါပဲ။
  • ရန္ေအာင္နဲ႔ ေမသန္းႏုတို႔ရဲ႕ "ေမာင္"ကို ေျခဖ်ားေတာင္ မမီပါေၾကာင္း အားနာနာနဲ႔ ေျပာရင္း...။
အမွတ္တရ
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၆ ရက္၊ စေနေန႔။
ေန႔လည္ ၁ နာရီ ၃၅ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics