Wednesday, January 27, 2010

ISO အခန္းက႑


ISO လက္မွတ္ရဆိုတာက ISO Specification နဲ႔ ထုတ္ထားတဲ့ ပစၥည္းကိုသာ ဆိုတယ္။ ISO ရဲ႕ Standard ေတြက အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ISO 9001 တို႔ ဘာတို႔ဆိုတာက ဒီ Product ေတြရဲ႕ Quality Standard ကို သတ္မွတ္ေနတာ၊ လုိင္းသီးသန္႔ရွိတယ္။ ပစၥည္းေတြကို တစ္ခုခ်င္း အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္တဲ့အခါမွာ Quality Assurance ရႏိုင္ေအာင္လို႔ Quality Inspection ကို ငွားၿပီးေတာ့ Chemical test ေတြ၊ Physical test ေတြ လုပ္ရတယ္။ Commercial inspection လို႔ ေခၚတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက သူ႔ႏိုင္ငံရဲ႕လူထုကို Protect လုပ္ဖို႔ သူ႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ေစ်းကြက္ထဲမွာ မေကာင္းတဲ့ပစၥည္း မေရာက္ဖို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေတြမွာ Inspection Authority ရွိေနတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဂ်ပန္ဆိုလို႔ရွိရင္ သူ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ျပည္သူေတြ မထိခုိက္ဖို႔ Protect လုပ္ထားတယ္။ ဂ်ပန္ဆိုရင္ ဆန္သြင္းဖို႔ဆိုရင္ စစ္ေဆးတာ အရမ္းမ်ားတယ္။ စစ္ေဆးတဲ့ ပစၥည္းေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာေတာင္ မရွိဘူး။ ကမၻာမွာ ဆန္အေကာင္းဆံုးထြက္တဲ့ ေနရာမ်ိဳးမွာေတာင္ ဂ်ပန္ကိုသြင္းဖို႔ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ခက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြက ျမင့္တယ္လို႔ေျပာရင္ သူတို႔က နိမ့္တယ္လို႔ ေျပာရင္ေျပာမယ္။ အဲဒါကို Assure လုပ္ဖို႔က 3rd Party ေတြကိုသံုးၿပီး လုပ္တာရွိတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕ Brand Name ကို တည္ေဆာက္ၿပီး အဲဒီ Brand Name မွာ Customer ရဲ႕ Confidence ရွိလာေအာင္ လုပ္ၿပီးေတာ့မွ Quality ကို Assurance လုပ္တဲ့နည္းေတြ ရွိတယ္။ Brand Name ေဘးကေနၿပီးေတာ့ ISO 9001 စသျဖင့္ ေျပာလုိက္လို႔ရွိရင္ ေၾသာ္၊ ဒီအဖြဲ႔အစည္းႀကီးဟာေတာ့ အင္မတန္မွ စည္းစနစ္က်က် လုပ္တာပဲလို႔ ယံုၾကည္ၾကတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ISO ဆိုတာ အဖြဲ႔အစည္းက ထုတ္တဲ့ပစၥည္းဟာ Quality Product ျဖစ္မယ္ဆိုတာကို လူေတြက ယံုၾကည္ေအာင္လို႔ အဖြဲ႔အစည္းကို Quality Mark ေပးတာ၊ ပစၥည္းကို Quality Mark ေပးတာ မဟုတ္ဘူး။ ႏုိင္ငံျခားမွာေတာ့ တခ်ိဳ႕ဆို ေၾကာ္ျငာကို လုိက္ပိတ္တာေတာင္ရွိတယ္။

လူေတြက အဖြဲ႔အစည္းကို ယံုၾကည္စိတ္ခ်ေနၿပီဆိုရင္ ဘယ္သူမွ သူ႔ကို ေထာက္ခံစရာ မလိုေတာ့ဘူး။ ဥပမာ SONY တို႔၊ Panasonic တို႔၊ HITACHI တို႔ဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ Quality Control က သိပ္ေကာင္းတာ။ လူေတြကလည္း ဒီ Brand Name ဆို ျပႆနာ မရွိဘူး၊ လက္ခံၾကတယ္။ သူ႔ရဲ႕ Brand Name ဟာ သူ႔ရဲ႕ ကြာလတီလိုပဲ သြားေနၾကတာ။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲဒီပစၥည္းေတြဆိုရင္ ၾကားထဲကေန အာမခံစရာ မလိုဘူး။ ေထာက္ခံခ်က္ေပးစရာ မလိုဘူး။ သူတို႔ကလည္း သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ယံုၾကည္မႈက အျပည့္ပဲ။ ၂ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ပ်က္ရင္ ဘာမွမေမးေတာ့ဘဲ ေလ်ာ္ေပးလုိက္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ပစၥည္းျပန္လဲေပးတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳး သူတို႔ရဲ႕ Product ကို သူတို႔လည္း ယံုၾကည္တယ္။ ေစ်းကြက္ကလည္း ယံုၾကည္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ Brand Name ကကုိ Quality Assurance ေပးၿပီးသားျဖစ္တယ္။ စားေသာက္ကုန္ပစၥည္းလို တခ်ိဳ႕ Product ေတြကကေတာ့ Brand Name က သိပ္မႀကီးဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ ခုိင္မာပံုကို သက္ေသထူခ်င္တဲ့အတြက္ Quality Inspection နဲ႔  Assurance လုပ္လာၾကတယ္။ ကုိယ့္ပစၥည္းကို ကုိယ္ ေကာင္းတယ္လို႔ လူတိုင္းက ေျပာမွာပဲ။ ဒါကို သက္ေသထူတဲ့အေနနဲ႔ 3rd Party ၾကားေနအဖြဲ႔ေတြကို သံုးၿပီးေတာ့ Assurance လုပ္ၾကတယ္။ ၀ယ္တဲ့လူနဲ႔ ေရာင္းတဲ့လူက တစ္ေနရာစီ ျဖစ္ေနၿပီး ပစၥည္းပို႔တာကလည္း တစ္ေနရာဆိုရင္ ႏွစ္ဖက္လံုးက မျမင္ရဘူး။ ပစၥည္းစစ္ေတာ့လည္း တစ္ေယာက္တည္းထုိင္ၿပီး မစစ္ႏုိင္ဘူးဆိုရင္ ၀ယ္သူနဲ႔ ေရာင္းသူၾကားမွာ 3rd Party က Quality ကို Assurance လုပ္ဖို႔ လိုလာတယ္။ Quality တင္မက ပစၥည္းရဲ႕ အေလးခ်ိန္တို႔လို တျခားအရာေတြပါ Assurance လုပ္ရတယ္။

(၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလထုတ္ CEO မဂၢဇင္း၊ အရည္အေသြးစစ္ေဆးထိန္းသိမ္းသူတို႔ရဲ႕ စာေတြ႔နဲ႔ လက္ေတြ႔ ေဆာင္းပါးမွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics