ျမန္မာႏို္င္ငံတြင္ ေဒသအာဏာပိုင္ဆိုေသာ စကားလံုးကို ေဒသႏၲရအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္မ်ားကို ရည္ၫႊန္းလိုသည့္အခါတြင္ အမ်ားက သံုးစြဲေလ့ရွိပါသည္။ ၁၉၈၈ မတိုင္မီက ၎တို႔သည္ ျပည္နယ္/တုိင္း ျပည္သူ႔ေကာင္စီမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီး ယခုအခါ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီဟု ေခၚပါသည္။
၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္း ေဒသအာဏာပိုင္မ်ားသည္ ျပည္သူ႔၀န္ထမ္းမ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီး ၁၉၈၈ မတိုင္မီကမူ တစ္ပါတီစနစ္က ခန္႔အပ္ေသာ ပါတီ၀န္ထမ္းမ်ားျဖစ္ခဲ့ရာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ နီးပါး ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေဒသႏၲရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ျပည္သူလူထု၏ ပါ၀င္ေဆာက္ရြက္ခြင့္ဆိုသည္မွာ ျဖစ္ႏိုင္ခဲေသာ အရာတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း မၾကာမီေပၚေပါက္မည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္တြင္ ျပည္သူလူထုသည္ မိမိတို႔ လုိလားေသာ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရ သို႔မဟုတ္ ေဒသအာဏာပိုင္ဆိုသူမ်ားကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခြင့္ ရၾကေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒအရ ေပၚေပါက္မည့္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရမ်ားကို ျပည္သူလူထုက ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ေသာ ျပည္နယ္ႏွင့္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္မ်ားရွိ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား (အမ်ားစု)ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေဒသအာဏာပိုင္မ်ားကို ျပည္သူလူထု ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္သူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အမွန္အားျဖင့္ ေဒသတစ္ခု၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏွင့္ အျခားအေျခအေနအရပ္ရပ္သည္ ေဒသအာဏာပိုင္မ်ားအေပၚ မူတည္ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တာ၀န္ယူတတ္ေသာ၊ တာ၀န္ယူရဲေသာ၊ တာ၀န္မေရွာင္ေသာ ေဒသဆိုင္ရာအာဏာပိုင္မ်ား ရရွိေသာ ကာလမ်ားတြင္ ေဒသခံ ျပည္သူလူထု၏ဘ၀ အဆင္ေျပတတ္ၿပီး တာ၀န္မယူရဲေသာ မလုပ္မ႐ႈပ္မျပဳတ္ လူစားႏွင့္ေတြ႔လွ်င္ ေဒသခံျပည္သူလူထု၏ ဘ၀မွာ အဆင္မေျပျဖစ္တတ္ပါသည္။
ယခုအခါ အဆိုပါေဒသဆုိင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားကို တစ္ၿမိဳ႕နယ္လွ်င္ ႏွစ္ဦးက် ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ေသာ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ရွိ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းမည္ျဖစ္ရာ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရမ်ားကို ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္ႏုိင္သည့္သေဘာ ျဖစ္သြားေပသည္။
ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရမ်ားသည္ အေျခခံဥပေဒစာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ (၁၈၁) ဇယား (၁) ပါ ျပည္ေထာင္စုဥပေဒျပဳစာရင္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ ရဲလုပ္ငန္း၊ လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရး၊ ပညာေရး၊ အခြန္အေကာက္ စသည့္ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ အာဏာမပိုင္ေသာ္လည္း စာမ်က္ႏွာ (၁၈၈) ျပည္နယ္ဥပေဒျပဳစာရင္းပါ ကိစၥရပ္မ်ားကို အာဏာပိုင္ၾကမည္ျဖစ္ရာ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ အေျပာင္းအလဲႀကီးတစ္ခုဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။
ေဒသခံျပည္သူလူထုသည္ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ မိမိတို႔ေဒသအတြက္ ေဒသအာဏာပိုင္ေကာင္းမ်ား ရရွိေရးအတြက္ တစ္ၿမိဳ႕နယ္လွ်င္ ႏွစ္ဦးက် တင္ေျမႇာက္မည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို စနစ္တက် စဥ္းစားေရြးခ်ယ္ရမည့္အခ်ိန္ ျဖစ္ေပသည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ရွိ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ခုကို ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ ရည္ရြယ္သူမ်ားကိုသာ ေတြ႔ရွိေနရသျဖင့္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရျဖစ္ၾကမည့္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္မ်ားသို႔ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္သူ နည္းပါးမည္ကို စိုးရိမ္ရပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ တိုင္းရင္းသားမ်ားက လက္ေတြ႔က်က် စဥ္းစားလုပ္ေဆာင္သည္ကို ေတြ႔ေနရေသာ္လည္း ျပည္မ,ဟု ေျပာရမည့္ တုိင္းေဒသႀကီးမ်ားတြင္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ လုိအပ္သည္ဟု သေဘာေပါက္သူနည္းသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ဤကိစၥတြင္ သက္ဆုိင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္အသီးသီး၏ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖမ်ား၊ ရန္ကုန္တြင္ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ၿမိဳ႕နယ္အသင္းမ်ားက တက္တက္ႂကြႂကြ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ေနသည္ဟု ယူဆပါသည္။ ႏုိင္ငံေရးပါတီႀကီးမ်ား ကြက္ေက်ာ္ျမင္၍ တက္ႂကြခဲ့ပါလွ်င္ ဤေဒသအာဏာပိုင္ကိစၥ စိတ္ပူရန္မလိုေသာ္လည္း အခုအခါ တက္ႂကြ၍ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ စဥ္းစားႏိုင္သူမ်ား မရွိသေလာက္ျဖစ္ေနရာ သက္ဆုိင္ရာၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖမ်ား၊ ၿမိဳ႕နယ္အသင္းမ်ားက သက္ဆုိင္ရာၿမိဳ႕နယ္မ်ားကို ကုိယ္စားျပဳ၍ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကမည့္ တစ္သီးပုဂၢလမ်ား ေရြးခ်ယ္တိုက္တြန္း ကူညီအားေပးၾကရန္ လိုအပ္သည္ဟု ထင္ပါသည္။
ျပည္နယ္ႏွင့္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္မ်ားေပၚအေရာက္တြင္ ထိုလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားထဲမွ ၀န္ႀကီးမ်ား ေရြးခ်ယ္ ခန္႔ထားမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္အခ်ိဳ႕သည္ ဥပေဒအာဏာသက္သက္ မဟုတ္ဘဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာတြင္ပါ ၀င္ေရာက္တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ရမည္ျဖစ္၍ ေဒသဆုိင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ား ျဖစ္ၾကမည္ဟု ေျပာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ေဒသဆုိင္ရာအာဏာပို္င္မ်ား ေရြးခ်ယ္ေရးကိစၥကို သက္ဆုိင္ရာ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖအသီးသီး၊ ရန္ကုန္ရွိ သက္ဆုိင္ရာၿမိဳ႕နယ္မ်ားတို႔က စိတ္ပါ၀င္စားစြာ ၀င္ေရာက္ကူညီခဲ့ၾကပါလွ်င္ တစ္ၿမိဳ႕နယ္လွ်င္ ႏွစ္ဦးက် ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားရရွိေရး၊ ဘာ႑ာေငြရရွိေရးတို႔မွာ ခက္ခဲလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ သို႔မဟုတ္ပါက တစ္ေယာက္ထဲေျပး ပထမရသည့္ အျဖစ္မ်ိဳးကို ႀကံဳေတြ႔ၾကရၿပီး ေနာင္တရၾကလွ်င္ ေနာက္ထပ္ ငါးႏွစ္ ေစာင့္ရေပလိမ့္မည္။
အတြဲ (၆) အမွတ္ (၂၁)
Monday, March 29 - April 4, 2010
စာမ်က္ႏွာ - ၁၇
No comments:
Post a Comment