Friday, March 26, 2010

ေတးေရးဆရာေတြကတစ္ဖက္၊ အဆုိေတာ္ေတြနဲ႔ ပြဲစီစဥ္သူေတြကတစ္ဖက္၊ လုိေနတာက ဒိုင္လူႀကီးမဟုတ္ဘူး၊ နားလည္မႈ...


ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ ဖြရဦးမယ္၊ အဲေလ... မွ်ရဦးမယ္။ သိထားသမွ်ေလးေတြ၊ ေတြးမိသမွ်ေလးေတြေပါ့။ အင္း... ဒီအေၾကာင္းအရာသတင္းက ေျပာလို႔လည္း မေကာင္း၊ မေျပာဘဲေနရင္လည္း မေကာင္းတာႀကီးပါဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ ေျပာရဦးမွာေပါ့ဗ်ာ။ အခုတေလာ အရမ္းေခတ္ထေနတဲ့ ေတးေရးဆရာေတြနဲ႔ အဆိုေတာ္ေတြရဲ႕ ပဋိပကၡေတြေပါ့ (ပြဲစီစဥ္သူေတြက အလိုလုိ ေဘးေရာက္သြားသလိုေတာင္ ျဖစ္ေနသလားလို႔)။ အစကေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ၿပီးသြားၾကမယ္ထင္တာေပါ့။ အခုေတာ့ အဲလို ဟုတ္မယ္မထင္ေတာ့ဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ မေလာက္ေလး မေလာက္စား မျဖစ္ညစ္က်ယ္ဉာဏ္ေလးနဲ႔ စဥ္းစားမိသေလာက္ေပါ့ေလ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သီခ်င္းေရးဆရာေတြစုၿပီး ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ MCLC ဆိုတဲ့အဖြဲ႔ႀကီးက သတင္းစာထဲမွာ စစခ်င္း ပထမအႀကိမ္ေၾကညာတုန္းက ကၽြန္ေတာ္နားလည္မိသေလာက္ ပြဲစီစဥ္သူေတြ၊ ပြဲတာ၀န္ခံေတြကို ဦးတည္ထားတာပါ။ ေအာက္မွာဖတ္ၾကည့္ပါဦး။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၂ ရက္ေန႔ရက္စြဲနဲ႔ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ေၾကညာခဲ့ေသာ ေၾကညာခ်က္ -
သီခ်င္းေရးဆရာမ်ားျဖစ္ၾကေသာ စိုင္းခမ္းလိတ္၊ ကိုေန၀င္း၊ သုခမိန္လိႈင္၊ ေမာင္သစ္မင္း၊ ၀င္းမင္းေထြး၊ မင္းခ်စ္သူ၊ ေသာ္ဒီေ၀၊ ဆဲ(လ္)၊ ေအာင္ႏိုင္စန္း၊ ညီညီသြင္၊ ေစာခူဆဲ၊ ထူးအိမ္သင္၊ ေရႊေဂ်ာ္ေဂ်ာ္၊ ျမင့္မိုးေအာင္၊ ေကေအတီ၊ ႏိုင္ႏုိင္း၊ Rခုိင္၊ ဇ၀ါ၊ အ႐ိုးအပါအ၀င္… တုိ႔၏ သီခ်င္း [ေတးစာသား(သို႔) ေတးစာသားႏွင့္သံစဥ္] မ်ားအား (ျပည္တြင္း/ျပည္ပ) မည္သည့္ေနရာတြင္မဆို စီးပြားေရးအသြင္ေဆာင္ေသာ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္မည္ဆိုလွ်င္ တာ၀န္ခံစီစဥ္သူမ်ားသည္ အထက္ပါသီခ်င္းေရးဆရာမ်ား၏ သေဘာတူခြင့္ျပဳခ်က္ကို ယေန႔မွစ၍ ၁-၁-၂၀၁၀ ရက္မတိုင္မီ (၁) စီစဥ္သူကိုယ္တုိင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ (၂) တီး၀ိုင္းမန္ေနဂ်ာမ်ားမွ တစ္ဆင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ (၃) အဆိုေတာ္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ေသာ္လည္းေကာင္း တရား၀င္ရယူထားၾကရန္ အေလးအနက္သတိေပးအပ္ပါသည္။

မွတ္ခ်က္။ စီးပြားေရးအသြင္ေဆာင္ေသာ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္မႈဆိုသည္မွာ အခေၾကးေငြယူ၍ သီဆိုၾကေသာ စင္တင္ဂီတပြဲမ်ား၊ သီခ်င္းဆိုၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ ေမြးေန႔၊ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲမ်ား၊ စားေသာက္ဆုိင္၊ ကာရာအိုေကေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားႏွင့္ အလားတူေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္မႈ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးအျပင္ စီးပြားေရးအသြင္ေဆာင္ေသာ အသံလႊင့္ျခင္း၊ ႐ုပ္သံထုတ္လႊင့္ျခင္း၊ Online လႊင့္တင္ျခင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးပါ အက်ံဳး၀င္ပါသည္။
ဆက္သြယ္ရန္
MCLC Co., Ltd. ဂီတအႏုပညာထုတ္ေ၀ေရးႏွင့္ ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း
အမွတ္ ၃၅၁၊ ေျမညီထပ္၊ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္လမ္း၊ ေက်ာက္တံတားၿမိဳ႕နယ္၊
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဖုန္း ၀၁-၃၉၂၅၆၆။

အဲ... ဒါေပမယ့္လို႔... ေနာက္ထပ္ေၾကညာတဲ့ ဒုတိယေၾကညာခ်က္မွာေတာ့ ပြဲစီစဥ္သူေတြကိုတင္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ၊ အဆိုေတာ္ေတြကိုပါ အတိအက် ထည့္သြင္းေဖာ္ျပ အသိေပးေၾကညာခဲ့တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေၾကညာခ်က္ပါ အခ်ိဳ႕အခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရရင္-
ပြဲစီစဥ္သူမ်ားသည္ အဆိုပါ သီခ်င္းေရးဆရာမ်ား၏ ေတးသီခ်င္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကိုယ္တုိင္ျဖစ္ေစ၊ သီဆိုမည့္ အဆိုေတာ္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ျဖစ္ေစ MCLC ထံမွ တရား၀င္ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ႀကိဳတင္ရယူရမည္ျဖစ္သည္။ အဆိုေတာ္မ်ားသည္လည္း အဆိုပါ သီခ်င္းေရးဆရာမ်ား၏ ေတးသီခ်င္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ MCLC ထံမွ တရား၀င္ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ႀကိဳတင္ရယူၿပီးမွသာ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖမႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ပါ၍ ဤေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ေသာေန႔မွစ၍ အထက္ပါအတုိင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရန္ ပ်က္ကြက္ပါက ပြဲစီစဥ္သူကိုျဖစ္ေစ၊ သီဆိုသူ အဆိုေတာ္ကိုျဖစ္ေစ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားအရ ထိေရာက္စြာ အေရးယူသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလးနက္စြာ သတိေပးေၾကညာအပ္ပါသည္။

၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၂၆ ရက္ေန႔ထုတ္၊ လွ်ပ္တစ္ျပက္သတင္းဂ်ာနယ္၊ အတြဲ (၂) အမွတ္ (၇၈)မွာ ေဖာ္ျပပါရွိတဲ့ "MCLC ၀င္ ေတးေရးဆရာမ်ား၏ သီခ်င္းမ်ားကို ႀကိဳတင္ခြင့္ေတာင္းျခင္းမရွိဘဲ သီဆိုသြားဟု ေတးေရးဆရာမ်ားမွ ေျပာဆို" ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ပါ သတင္းကို ေကာက္ႏုတ္ျပပါ့မယ္။
၂၀၁၀ မတ္လ ၁၉ ရက္ေန႔ ညေန ၆း၃၀ က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေမွ်ာ္စင္ကၽြန္းတြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ Iron Cross ဂီတေဖ်ာ္ေျဖပြဲတြင္ MCLC ၀င္ ေတးေရးဆရာမ်ား၏ ေတးသီခ်င္းမ်ားကို အဆုိေတာ္ ေလးျဖဴ၊ မ်ိဳးႀကီး၊ ၀ိုင္၀ိုင္း၊ ဟန္ထြန္း တို႔မွ ႀကိဳတင္ညႇိႏိႈင္း ခြင့္ေတာင္းျခင္းမရွိဘဲ သီဆိုသြားၾကေၾကာင္း MCLC ၀င္ ေတးေရးဆရာမ်ားျဖစ္ေသာ ေမာင္သစ္မင္း၊ ၀င္းမင္းေထြး၊ ညီညီသြင္ႏွင့္ ေကေအတီတို႔မွ ေျပာဆိုၾကသည္။
..........
...................
...........................
ယင္းေၾကညာခ်က္ႏွစ္ရပ္စလံုးကို MCLC ၀င္ ေတးေရးဆရာမ်ားက သံုးလအတြင္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ေသာ္လည္း ပြဲစီစဥ္သူမ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ အဆိုေတာ္မ်ားမွ တိက်လုိက္နာျခင္းမရွိခဲ့၍ ဆက္လက္၍ တရားဥပေဒေၾကာင္းအရ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း MCLC ၀င္ ေတးေရးဆရာတစ္ဦးမွ လွ်ပ္တစ္ျပက္သို႔ ေျပာဆိုသြားသည္။ ေတးေရးဆရာမ်ား၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ ၂၀၁၀၊ မတ္လ (၁၉) ရက္ေန႔က ေမွ်ာ္စင္ကၽြန္းတြင္ ေအာက္ပါသီခ်င္းမ်ားကို သီဆိုသြားေၾကာင္း MCLC ၀င္ ေတးေရးဆရာတစ္ဦးမွ ေျပာဆိုခဲ့သည္။
ေလးျဖဴ - လမ္း (ေမာင္သစ္မင္း)
ေလးျဖဴ - မာယာ (၀င္းမင္းေထြး)
ေလးျဖဴ - ႐ူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္မေနနဲ႔ (ညီညီသြင္)
ေလးျဖဴ - အိပ္မက္ကဗ်ာ (ႏိုင္းႏုိင္)
ေလးျဖဴ - အသံုးမက်တဲ့ႏွင္းဆီ (ေကေအတီ)
ေလးျဖဴ - ငါ့ရဲ႕လမင္း (ရယ္ဂ်ီ)
၀ိုင္၀ိုင္း - စည္း (ေကေအတီ)
၀ိုင္၀ိုင္း - လြမ္းေနဦးမယ္ (ေကေအတီ)
၀ို္င္၀ိုင္း - မုိးသည္းထဲမွာ (ေကေအတီ)
ဟန္ထြန္း - ရွိေနမယ္ (ေကေအတီ)
ဟန္ထြန္း - တို႔ဘ၀ေန႔သစ္ (ေကေအတီ)
မ်ိဳးႀကီး - ရင္ခုန္သံအရင္းႏွီးဆံုး (ေကေအတီ)

ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိသေလာက္ ေျပာဦးမယ္။ ေတးသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ေအာင္ျမင္ဖို႔ဆိုတာ ဘယ္သူ႔က အဓိကအက်ဆံုးလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းဟာ မေမးသင့္တဲ့ ေမးခြန္းလို႔ ထင္တာပဲ။ မူလဖန္တီးသူျဖစ္တဲ့ ေတးေရးဆရာေတြဟာ အေရးႀကီးတာ မွန္ပါတယ္။ သူတို႔ခံစားခ်က္ေတြ၊ သူတို႔ဦးေႏွာက္ေတြ၊ သူတို႔အေတြ႔အႀကံဳေတြ၊ သူတို႔၀မ္းစာေတြနဲ႔ ဖန္တီးထားတဲ့ သီခ်င္းေတြအတြက္ သူတို႔ေတြ တန္ဖိုးထားၾကမွာ၊ ဂုဏ္ယူၾကမွာကိုလည္း နားလည္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ့္အသက္နဲ႔ရင္းၿပီး ဖန္တီးထားတဲ့ သီခ်င္းပဲ ျဖစ္ပါေစဦးေတာ့ အဲဒီသီခ်င္းဟာ ဘယ္သူဆိုဆို ေအာင္ျမင္မယ္၊ နာမည္ႀကီးမယ္၊ ဆိုတဲ့လူေပါက္မယ္လို႔ ဘယ္ေတးေရးဆရာက အာမခံႏိုင္လို႔လဲဗ်ာ။

လွ်ပ္တစ္ျပက္ဂ်ာနယ္ထဲမွာပဲ "သီခ်င္းတစ္ပုဒ္၏ ျဖစ္တည္မႈႏွင့္ ဘူမိနက္သန္အျမဳေတသည္ ေတးဆို၏ ကံအေၾကာင္းတရားႏွင့္ပါ သက္ဆုိင္ေၾကာင္း အဆိုေတာ္ ေဂ်ညီညီကဆို" ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဖာ္ျပထားတဲ့ သတင္းထဲက ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ေလးေတြကိုလည္း ဖတ္ၾကည့္ပါဦး။
"ပထမကေတာ့ သီခ်င္းေတြ ဆိုစားေနတဲ့ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြ၊ ဇာတ္မင္းသားေတြ၊ စားေသာက္ဆုိင္က အဆိုေတာ္ေကာင္မေလးေတြဆီက၊ ပြဲစီစဥ္တဲ့သူေတြဆီက ပိုက္ဆံေတာင္းမယ္ဆိုေတာ့ ေတာင္းေပါ့။ အဲဒါ အားေပးတယ္။ လက္ခုပ္တီးၿပီးေတာ့ကို တကယ္အားေပးတာ။ မတ္လ (၁) ရက္ေန႔ကထုတ္တဲ့ (..........) ဂ်ာနယ္ထဲမွာက်ေတာ့ ေတးေရးေတြဆီက ခြင့္ျပဳခ်က္မေတာင္းဘဲဆိုရင္ တည္ဆဲဥပေဒအရ အေရးယူမယ္ဆိုေတာ့ ကုိယ္.. လက္ခုပ္မတီးေတာ့ဘူး။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ သီခ်င္းေရးဆရာသည္ အေမ၊ သီခ်င္းဆိုသူသည္ အေဖ၊ အဲဒီသီခ်င္းကို လွလွပပေလး ျဖစ္လာေအာင္ ဂီတနဲ႔ ပံ့ပိုးေပးတဲ့ ဂီတပညာရွင္ေတြက ဘႀကီးေတြ၊ ဦးေလးေတြေလ။ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ဥပမာေျပာတာေနာ္။ အဲဒီေတာ့ အေမနဲ႔အေဖကေန ေမြးဖြားေပးလိုက္ၿပီး အဲဒီသီခ်င္းကို လူေတာ၊ သူေတာတိုးလာေအာင္ လူေတြသိလာေအာင္ ႀကိဳးစားေပးခဲ့တဲ့ မူရင္းေတးသံရွင္ကို ပစ္ပစ္ခါခါႀကီးလုပ္တာေတာ့ သိပ္ဂိုက္မက်ဘူးလို႔ ထင္တယ္"
"သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေအာင္ျမင္ဖို႔ဆိုတာ ေရးတဲ့သူေကာင္းတုိင္းလည္း မဟုတ္ဘူး။ သီခ်င္းဆိုသူရဲ႕ ကံအေၾကာင္းတရာဆိုတာလည္း ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြေလ။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္တည္ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ ဘာမွမႀကိဳးစားခဲ့ဘဲ ဒီသီခ်င္းေအာင္ျမင္ နာမည္ႀကီးမွ လုပ္စားတဲ့သူေတြဆီက ေတာင္းတာမွန္တယ္။ ေနာက္ဆံုးဗ်ာ... ကုန္ေအာင္ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဂီတသက္တမ္း (၂၅)ႏွစ္အတြင္းမွာ သီခ်င္းဆိုတာ အပုဒ္ေရ (၁၀၀)ေက်ာ္ၿပီ။ ေဂ်ညီညီဆိုၿပီး ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ ပရိသတ္အသိအမွတ္ျပဳတာ (၁၅)ပုဒ္ပဲရွိတယ္။ က်န္တဲ့ အပုဒ္(၁၀၀)အတြက္ ဘယ္ေတးေရးဆရာက တာ၀န္ယူမလဲ။ ဘာသူမွ တာ၀န္မယူပါဘူး။ ေဂ်ညီညီပဲ တာ၀န္ယူရတာပါ။ အခုပံုစံက ဘယ္လိုျဖစ္ေနလည္းဆိုေတာ့ လင္မယားခ်င္း ျပႆနာရွာသလို ျဖစ္ေနတယ္။ တကယ္ဆို နားလည္မႈေလးေတြေတာ့ ရွိသင့္တယ္"

အင္း... ခက္ေတာ့လည္း ခက္ပါတယ္ဗ်ာ။ ေဂ်ညီညီေျပာသလိုပဲ ပြဲစီစဥ္သူေတြလို၊ မူရင္းအဆိုေတာ္မဟုတ္တဲ့ အျခားတစ္ေယာက္လိုမ်ိဳး သူေတြဆီက ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းခုိင္းတာ၊ ပိုက္ဆံယူတာက သဘာ၀က်ပါတယ္။ လူမသိတဲ့သီခ်င္းကို ဘယ္စင္တင္က အဆိုေတာ္ကမွ မဆိုဘူး။ အဲဒါအမွန္ပဲ။ အဲဒီလိုလူေတြဆီက ပိုက္ဆံေတာင္းရမယ္။ အဲဒါ သဘာ၀က်တယ္။ မင္းသမီးတစ္ေယာက္က နယ္မွာ႐ိႈးပြဲဆိုဖို႔ လုိက္သြားတယ္ဆိုပါေတာ့။ သူ႔မွာ ကိုယ္ပို္င္ဆိုထားတဲ့ သီခ်င္းမရွိဘူး။ အဲဒီေတာ့ နာမည္ႀကီးၿပီးသား၊ သူလည္းရၿပီးသား၊ ေအာက္ကပရိသတ္ကလည္း လက္ခံၿပီးသား၊ လိုက္ဆိုႏုိင္မယ့္ သီခ်င္းေတြကို ေရြးဆိုရမွာပဲ။ အဲဒီလိုလူေတြဆီက ပိုက္ဆံေတာင္း၊ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းခုိင္း၊ အဲဒါ သဘာ၀က်တယ္။ ပြဲစီစဥ္သူေတြဆိုတာ သူတို႔ျမတ္မယ္ထင္လို႔ စေတ့ခ်္႐ိႈးေတြ၊ အျခားပြဲေတြကို စီစဥ္ၾကတာ။ ဆိုေပးတဲ့အဆိုေတာ္အတြက္ ပိုက္ဆံေပးၿပီး ငွားရတယ္။ အိုေက.. ဟုတ္ၿပီ။ အဲဒီအဆိုေတာ္က ဘယ္သူမွမသိတဲ့၊ ပရိသတ္မသိတဲ့ သီခ်င္းေတြဆိုလို႔လည္း အဆင္ေျပမွာမဟုတ္ဘူး။ ပရိသတ္ကလည္း လက္ခံမွာမဟုတ္ဘူး။ သူနဲ႔တြဲၿပီးသိေနတဲ့ သီခ်င္းေတြကိုပဲ သီဆိုၾကမွာပဲ။ ဒါဆိုရင္ အဲဒီလိုသီခ်င္းေတြအတြက္ ပြဲစီစဥ္သူက ေတးေရးဆရာေတြကို ေပးသင့္တယ္။ အဲဒါ သဘာ၀က်တယ္။ ေဟာ... အဆိုေတာ္က ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းရမယ္၊ ေတးေရးဆရာကို ေပးရမယ္ဆိုတာေတာ့ သဘာ၀မက်ေတာ့ဘူး။ နားလည္သေလာက္ ေျပာရရင္ အဲဒီသီခ်င္းကို စဆိုကတည္းက ေတးေရးဆရာကို သီခ်င္းေရးခေပးၿပီးသား ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ အဲဒီသီခ်င္းကို ပိုက္ဆံေပးၿပီး ၀ယ္ထားတဲ့ အဆိုေတာ္က ပိုင္သြားတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ထင္တာပဲ။ ေတးေရးသူက ဆိုင္ပဲဆို္င္ေတာ့တယ္။ မပိုင္ေတာ့ဘူး။ သူဖန္တီးထားတဲ့သီခ်င္းဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္ကလြဲရင္ အဲဒီသီခ်င္းအေပၚမွာ သူဘာမွ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိမယ္မထင္ဘူး။ မူလ၀ယ္ၿပီးဆိုတဲ့ အဆိုေတာ္မဟုတ္ဘဲ အျခားတစ္ေယာက္ဆုိရင္ေတာ့ ေတးေရးဆရာနဲ႔ သက္ဆိုင္ခ်င္လည္း သက္ဆုိင္မွာေပါ့ေလ။ သိပ္ေတာ့မသိပါဘူး။

အေပၚမွာခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ ဆိုထားတယ္ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေတြထဲက ေလးျဖဴ ရဲ႕ ငါ့ရဲ႕လမင္း သီခ်င္းဆိုပါေတာ့။ အဲဒီသီခ်င္းကိုသာ ေလးျဖဴမဆိုဘဲ အျခားအဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ဆိုရင္ေကာ အခုလိုမ်ိဳး ေပါက္မွာလားဆိုတာက ၾကက္ဥအစရွာရသလိုပဲ ျဖစ္မွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေလးျဖဴဆိုတာကို နားေထာင္ၿပီးသားမို႔ နားယဥ္ေနလို႔လားမသိပါဘူး။ အျခားအဆိုေတာ္ေတြရဲ႕ အသံေတြကို လိုက္ထည့္ၾကည့္တာ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပဘူး။ အသံဆြဲတာ၊ ေအာ္တာ၊ အသံေဖာ့ခ်သြားတာေတြအားလံုးက ေလးျဖဴနဲ႔ပဲ လုိက္ဖက္တယ္လို႔ ခံစားရတယ္။ အဲ... အေျပာခ်င္ဆံုးက "စည္း" သီခ်င္းေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔မွန္းမသိဘဲ အဲဒီသီခ်င္းရဲ႕ တီးလံုးကိုၾကားတာနဲ႔ လိုက္ဆိုလိုက္ညည္းမိတဲ့ သီခ်င္းေပါ့။ ၀ိုင္၀ိုင္းရဲ႕ ေဆြးေျမ့ေၾကကြဲတဲ့ အသံနဲ႔ဆိုထားလို႔သာ အခုေလာက္ ခံစားရတာလို႔ ထင္တာပါပဲ။ ၀ိုင္၀ိုင္းအသံကိုက အသည္းကြဲအသံျဖစ္ေနေတာ့ "စည္း" သီခ်င္းနဲ႔ ၀ိုင္၀ိုင္း ကြက္တိျဖစ္ေနတာ ဆန္းေတာ့မဆန္းပါဘူး။ အခုေတာ့ ၀ိုင္၀ုိင္းလည္း ဆန္းေနၿပီထင္ပါရဲ႕။ ေတးေရးဆရာေတြနဲ႔ သူနဲ႔ စည္းျခားေတာ့မွာလား မသိပါဘူးေနာ္။

အခုဒီစာကိုေရးေနရင္းနဲ႔ ျဖတ္ခနဲ ဘာကိုသတိရလုိက္မိသလဲဆိုေတာ့ စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္သီခ်င္းေတြကိုသာ အဲဒီလို ပိုက္ဆံေတာင္းရရင္ အေတာ္ရမွာပဲဆိုတာပါ။ ဥပမာဗ်ာ - ေတာေဂၚလီ တစ္ပုဒ္တည္းနဲ႔တင္ တစ္ႏုိင္ငံလံုးဆိုသမွ်ကို လုိက္ေတာင္းရရင္ ဘာေျပာေကာင္းလုိက္မလဲ။ စင္တင္ေတြ၊ နယ္စေတ့ခ်္႐ိႈးေတြ၊ ဇာတ္ေတြ၊ သႀကၤန္မ႑ပ္ေတြမွာ ဒီေလာက္ဆိုၾကေအာ္ၾကတဲ့ သီခ်င္းဗ်ာ။ စိုင္းစိုင္းက ဘာေၾကာင့္အဲဒီအဖြဲ႔မွာ မပါသလဲဆိုတာလည္း မဆီမဆိုင္ ေတြးေနမိေသးတယ္။

ေဆာင္းဦးလိႈင္ကေတာ့ အေစာႀကီးကတည္းက စာသားေတြဖြဲ႔ထားပါတယ္။ အဆိုေတာ္ေတြကို ဦးတည္ထားတာပါ။ သူတို႔ဗီစီဒီေလးေတြ ေအာင္ျမင္လို႔ ခိုးကူးက်ေတာ့ မေက်နပ္တာကို သေရာ္ထားတာပါ။ သူမ်ားသီခ်င္းေတြယူဆိုတာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းၿပီး ကုိယ့္သီခ်င္းကို ခိုးကူးတာက်ေတာ့မွ မခံႏိုင္ျဖစ္ၾကတာကို ကလိထားတဲ့သီခ်င္းေလးကို လူတုိင္းေလာက္နီးနီး ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ "ကမၻာေက်ာ္သီခ်င္းေတြ xxx အံႀကိတ္ၿပီး ဆိုႏိုင္ၾကတဲ့ xxx အဆိုေတာ္ေတြေတာ့ အမ်ားႀကီးပါ xxx" စတဲ့အဖြင့္နဲ႔အတူ "စကားေျပာတတ္ရင္ရၿပီ xxx အဆိုေတာ္လုပ္မတဲ့ xxx အနဂၢတို႔ကယ္ပါဦး xxx" ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေပါ့။ အခုလည္း စာသားေျပာင္းရေတာ့မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ "သူတို႔သီခ်င္းေတြ xxx ခြင့္မေတာင္းဘဲဆိုတယ္ေနာ္ xxx အဆိုေတာ္နဲ႔ စီစဥ္သူေတြ xxx ဒါကိုေတာ့ မေက်နပ္ဘူး xxx သူမ်ားသီခ်င္းေတြ ေကာ္ပီေရး xxx ေတးေရးဆရာေတြ ေတာ္ေတာ္ေထာတယ္ xxx" ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့ဗ်ာ။

ကဲ... ေျပာတာလည္း အေတာ္ရွည္သြားပါၿပီဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာလည္း အားအားယားယား ကိုယ့္အလုပ္မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္ထမင္းကုိယ္စားၿပီး ႀကီးေတာ္ႏြား အငွားေက်ာင္းသလို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ မတတ္ႏိုင္ဘူးေလ။ ဖတ္မိေတာ့ ေတြးမိပါတယ္၊ ေတြးမိေတာ့ ေရးမိပါတယ္၊ ေရးမိေတာ့ ဘေလာ့ဂ္ေပၚတင္မိပါတယ္ ဆိုသလိုေပါ့ဗ်ာ။ ထူးေတာ့လည္း မထူးပါဘူး... ခင္ဗ်ားမွာလည္း မဆီမဆိုင္ ကၽြန္ေတာ္ေရးထားတာေတြကို ထုိင္ဖတ္ေနရတယ္။ အင္း... သူ႔ဟာနဲ႔ သူေတာ့လည္း ဟုတ္ေနတာပါပဲဗ်ာ။ တစ္ခုပဲ စဥ္းစားမိတယ္။ မေျပမလည္မ်ား ဆက္ျဖစ္ေနၾကရင္ ေနာင္မ်ားျဖင့္ အဲဒီေတးေရးေတြ ေရးထားတဲ့သီခ်င္းေတြကို မဆိုဘူးကြာ၊ အျခားသီခ်င္းေတြပဲ ဆိုမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေတးေရးေတြချမာ သီခ်င္းေရးစရာ အလုပ္မရွိ၊ ဘယ္သူမွ သီခ်င္းမအပ္ေတာ့ရင္ ဘယ့္ႏွယ့္လုပ္ၾကမတုန္း။ အဆိုေတာ္ကေတာ့ ကုိယ္တုိင္ေရးလည္းရတယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ အျခားေတးေရးေတြကို သေဘာတူညီမႈနဲ႔ ေရးရင္လည္း ရမယ္ထင္ပါတယ္။ ေတးေရးေတြကသာ အဆိုေတာ္သစ္ေလးေတြနဲ႔ပဲ ႏွစ္ပါးသြားေနရမယ္ဆိုရင္ သိပ္မလြယ္လွဘူး ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ျမင္သေလာက္ ေျပာရရင္ေတာ့ ဒီကိစၥဟာ ဘယ္သူမွားတယ္၊ မွန္တယ္ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ရမွာ၊ အေျဖရွာရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဆိုေတာ္နဲ႔ ေတးေရးေတြၾကားမွာ နားလည္မႈေလးတစ္ခု ထားေပးဖို႔ပဲ လိုတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ေတးေရးေတြဘက္ကလည္း အတၱေလးနည္းနည္းေလွ်ာ့၊ အဆုိေတာ္ေတြဘက္ကလည္း မာနေလး နည္းနည္းေလွ်ာ့ေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္ အဆင္ေျပသြားမွာပါ။ အမွန္တကယ္ ျဖစ္ရမွာက ေတးေရးေတြနဲ႔ ပြဲစီစဥ္သူေတြဗ်။ :D
အမွတ္တရ
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ မတ္လ ၂၆ ရက္၊ ေသာၾကာေန႔။
ည ၁၁ နာရီ ၄၅ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics