(၁)
“ေငြေၾကးဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ လူသားအားလံုး ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ တူညီသြားၾကသည္” -------[ေဗာ္လ္တုိင္းယား]ေတာ္လုိက္တဲ့ပညာရွိလို႔ ခ်ီးက်ဴးရင္လည္း လူရယ္စရာျဖစ္ဦးမယ္ထင္ပါရဲ႕။ စိတ္ထဲကေနပဲ ခ်ီးက်ဴးလုိက္ေတာ့တယ္။ ေခတ္ကိုႀကိဳျမင္ေနတာလား၊ ေခတ္ေရွ႕ေျပးစြာနဲ႔ စဥ္းစားေတြးေတာၿပီး ေျပာခဲ့တာလားဆိုတာကေတာ့ သူကိုယ္တုိင္မွပဲ သိႏုိင္မယ္ထင္ပါရဲ႕။ ေနာက္တစ္ခု စဥ္းစားမိတာက သူတို႔ေခတ္တုန္းက လူသားေတြလည္း အခုေခတ္လူသားေတြနဲ႔မျခား ေနထိုင္က်င့္ႀကံခဲ့ၾကသလား ဆိုတဲ့ေမးခြန္းပါ။ အဲဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ တိုးတက္မႈဆိုတာေတြကို သံသယျဖစ္စရာ ရွိလာၿပီ။ အရင္တုန္းက တဲကုပ္ကေလးေတြမွာ ေနၾကတယ္။ အခုေတာ့ မိုးေမွ်ာ္တုိက္ႀကီးေတြမွာ ေနၾကတယ္။ အရင္က ျမင္းလွည္းေတြ၊ ႏြားလွည္းေတြနဲ႔ သြားလာၾကတယ္။ အခုေတာ့ က်ည္ဆံရထားေတြ၊ ေလယာဥ္ပ်ံေတြနဲ႔ ကမၻာပတ္ေနၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူသားရဲ႕စ႐ုိက္၊ လူသားရဲ႕ အတၱေတြကေတာ့ တိုးတက္လာသလားလို႔ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ရတယ္။ ေငြေၾကးဟာ အရာအားလံုးကို မဖန္တီးႏုိင္ဘူးလို႔ ေျပာၾကတဲ့အခါ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ေျပာၾကတာလားဆိုတာ ဆန္းစစ္ၾကည့္သင့္တယ္။ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္းပဲ Money makes everything လို႔ ေႂကြးေၾကာ္ၾကတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ေငြကို ဘုရားသခင္ကဲ့သုိ႔ ကိုးကြယ္ၾကတာ ျဖစ္လိမ့္မယ္ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ။ ေဗာ္လ္တိုင္းယားကုိယ္တုိင္ေရာ အျခားသူေတြနဲ႔ ကိုယ္ကြယ္တဲ့အရာ တူညီသလားဆိုတာကို မေမးလုိက္ရတာ အေတာ္နာသကိုးဗ်။
(၂)
လူေတြကို လႊမ္းမိုးႏိုင္တဲ့အရာ သံုးခု ရွိတယ္လို႔ စာအုပ္ထဲမွာ မွတ္ထားတယ္ဗ်။ ဘယ္အထဲက ကူးယူထားမိသလဲ မသိေတာ့ဘူး။ ျပန္ေ၀ငွပါရေစ။ မွတ္စုထဲမွာ အတုိေကာက္အျဖစ္ 3M လို႔ ဆိုပါတယ္။1. Music
2. Movies
3. Money တို႔ပါတဲ့။
ကဲ... ဘယ္လိုသေဘာရသလဲ မိတ္ေဆြ....? ေၾသာ္.. ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပန္ေမးေနျပန္ပါၿပီဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္လား? အင္း... ဂီတလည္းႀကိဳက္တယ္။ ႐ုပ္ရွင္လည္း ႀကိဳက္တာပဲ။ ပိုက္ဆံကေတာ့ မႀကိဳက္လို႔မရတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ပဲဗ်ာ။ ေျပာစရာမလိုပါဘူး။ အဲ...ဘာျဖစ္လို႔ အဲဒီ (၃)ခုကိုပဲ အဓိကထားၿပီး ေျပာထားသလဲဆိုတာ စဥ္းစားလို႔မရဘူး။ အျခားေသာ လႊမ္းမိုးႏုိင္တဲ့အရာေတြလည္း ရွိပါေသးသဗ်။ ကၽြန္ေတာ့္အထင္ေတာ့ လူတုိင္းလူတိုင္း မႀကိဳက္သူမရွိတဲ့ အခ်က္ေတြလို႔လား ဆိုလိုခ်င္သလား မသိပါဘူး။ စာအုပ္ထဲမွာ မွတ္ထားမိလို႔ပါ။
(၃)
တစ္ခုခုကို အ႐ူးအမူးစြဲၿပီဆိုရင္ ဘ၀ေသၿပီလို႔ မွတ္ပါ။ဘယ္သူေျပာသလဲဆိုတာ မွတ္မထားဘူးဗ်။ အဲဒီစကားက စဥ္းစားစရာေတာ့ ေကာင္းတယ္။ အ႐ူးအမူးဆိုတာ ဘယ္အဆင့္အထိကို ဆိုလိုသလဲဆိုတာေတာ့ နည္းနည္းေမးစရာရွိတယ္။ တစ္ဖက္စြန္းေရာက္တဲ့အထိလား၊ စားလည္းဒီစိတ္၊ သြားလည္းဒီစိတ္၊ အိပ္လည္းဒီစိတ္လား။ အေတြးေခါင္ေခါင္နဲ႔ ထပ္ၿပီးစဥ္းစားမိတာက သီခ်င္းေတြမွာ၊ ကဗ်ာေတြမွာ၊ စာေတြထဲမွာ မင္းကို အ႐ူးအမူး ခ်စ္ေနတယ္၊ လြမ္းေနတယ္ဆိုတာ မင္းေၾကာင့္ ငါ့ဘ၀ေသၿပီလို႔ ေၾကညာေနတယ္လို႔ ဆိုလိုခ်င္သလား ဆိုတာပါပဲ။ အဲလိုလည္း မဟုတ္ေသးဘူးထင္ပါရဲ႕။ က်ဳပ္ကေတာ့ အရက္ကို မေသာက္ရ မေနႏိုင္ေအာင္ အ႐ူးအမူးျဖစ္ေနၿပီ ဆိုတာမ်ိဳးကေတာ့ လက္ခံလို႔ ရသားဗ်။ မသိေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။ စာဖတ္သူလည္း ႀကိဳက္သလိုသာ စဥ္းစားပါေတာ့။
(၄)
I'm only really alive when I'm working. --------------[Tennessee Williams]အင္း... ေတြးစရာစကားေလးပါ။ သိေတာ့သိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခက္သားေနာ္။ တစ္ခါတေလမွာ ေျပာရတာထက္ လုိက္လုပ္ရတာ အေတာ္ခက္တာဗ်။ အဲဒီအထဲမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေျပာရတာ၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ဆံုးမရတာ သာၿပီးခက္ေသးတယ္။ တစ္ခုပဲ စိတ္၀င္စားတယ္။ ဒီစကားကို ေျပာခဲ့တဲ့ ၀ီလ်ံဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ေသခ်ာမသိဘူးဗ်။ သူ႔စကားက အရမ္းေကာင္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူေရာ အဲဒီစကားနဲ႔အညီ ျဖစ္ခဲ့ရဲ႕လားဆိုတာကို သံသယျဖစ္မိတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သူ႔ကို မသိဘူး။ (ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေလ့လာမႈအားနည္းတာ၊ ဗဟုသုတ မက်ယ္ျပန္႔တာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္မွာပါ။) ေျပာခ်င္တာက အခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြလိုမ်ိဳး နာမည္ၾကားလုိက္တာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းသိတဲ့ ပညာရွင္မ်ိဳး၊ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ဘူးဆိုတာပါပဲ။ သူ႔ဘ၀သက္တမ္း ဘယ္ေလာက္ရွည္ခဲ့သလဲ၊ သူဘာေတြ လုပ္ခဲ့သလဲဆိုတာကို စိတ္၀င္စားေနမိတယ္။ စကားေနာက္မွာ တရားပါရဲ႕လားလို႔ ဆန္းစစ္ၾကည့္ခ်င္လို႔ပါ။
(၅)
ဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ားသည္ မူလက ကုိယ္ပိုင္ႏုိင္ငံမရွိ၊ အာေရးဘီးယား သဲကႏၲာရတြင္ လွည့္လည္ေနထုိင္ခဲ့ၾက။ ဘီစီ ၁၄၀၀ မွ ၁၂၀၀ ၾကားမွာ ပါလက္စတုိင္းေဒသသို႔ ၀င္ေရာက္ေနထိုင္ အေျခခ်ခဲ့ၾက။ အဆီးရီးယန္းႏွင့္ ေရာမလူမ်ိဳးမ်ားက ေဂ်႐ုဆလင္ကို ၀င္ေရာက္တိုက္ခုိက္၍ ႏုိင္ငံမဲ့။ First World War မွာ ၿဗိတိသွ်က ပါလက္စတုိင္းသိမ္းၿပီး ထိုေဒသ၌ ဂ်ဴးအတြက္ ႏုိင္ငံတည္ေထာင္ေပးေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သေဘာထား ေၾကညာစာတမ္းထုတ္။ လမ္းစရၿပီး ဂ်ဴးႏိုင္ငံ တည္ေထာင္ႏုိင္ေအာင္ႀကိဳးပမ္း။ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္မွာ ဂ်ဴးတို႔က ေဒသကို လြတ္လပ္ေသာ အစၥေရးႏိုင္ငံအျဖစ္ ေၾကညာခဲ့။မွတ္ထားတဲ့အတိုင္း ျပန္ေရးေပးထားပါတယ္။ ဘာရယ္မဟုတ္ဘူး။ အခုျပန္ဖတ္ေတာ့လည္း ျပန္ေတြးေနမိတာပဲ။ အခုလတ္တေလာက အစၥေရးနဲ႔ ပါလက္စတုိင္းျပႆနာက ထိပ္တန္းအေၾကာင္းအရာ ျဖစ္ေနတာကိုး။ တရားက်ဖို႔ေတာ့ အေကာင္းသားေနာ္။ သူမ်ားႏုိင္ငံကို က်ဴးေက်ာ္ခဲ့တယ္ဆိုၿပီး ႐ံႈ႕ခ်ရမွာလား၊ ဘာမွမရွိတဲ့ဘ၀ကေန ကမၻာသိ ကုိယ္ပိုင္ႏုိင္ငံတစ္ခု ျဖစ္လာေအာင္၊ အစၥေရးဆိုတဲ့ႏိုင္ငံကို ကမၻာသိျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏို္င္တာကိုပဲ ခ်ီးက်ဴးရမလား ေ၀ခြဲမရဘူး။ ေသခ်ာတာကေတာ့ အစၥေရးေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ဟာ ေတာတြင္းဥပေဒ ဆန္တယ္ဆိုတာပါပဲ။ အားႀကီးသူက အားနည္းသူကို အႏုိင္ယူစၿမဲ၊ စားစၿမဲေလ။ အာရပ္ေတြဘက္ကေန ေတြးၾကည့္မိေတာ့လည္း မ်က္ရည္ပဲ က်ရမလို၊ အေတာ္အသံုးမက်တဲ့ အေကာင္ေတြဆိုၿပီးပဲ ေဒါသထြက္ရမလိုလိုပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္က လူမ်ိဳးေရးေတြ၊ ဘာသာေရးေတြ၊ ပထ၀ီေတြ၊ ဘာေတြညာေတြကို မေျပာခ်င္ဘူး။ စိတ္၀င္စားတာ တစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ အစၥေရးဟာ ပါလက္စတုိင္းေတြရဲ႕ နယ္ေျမကို မတရားက်ဴးေက်ာ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ တစ္ကမၻာလံုးသိတယ္။ သူတို႔ကုိယ္တိုင္လည္း သိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပါလက္စတိုင္းေတြဟာ အစၥေရးကို ဘာေၾကာင့္အခုအခ်ိန္အထိ မယွဥ္ႏုိင္သလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ အသာမရသလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကိုပဲ စိတ္၀င္စားတယ္။ စာဖတ္သူလည္း ေတြးၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ ႐ႈေထာင့္ေတာ့ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တဲ့ ႐ႈေထာင့္နဲ႔ စာဖတ္သူ႔ရဲ႕ အေတြးတူညီခဲ့မယ္ဆိုရင္ အဲဒီစိတ္၀င္စားစရာ အခ်က္ကို ေသေသခ်ာခ်ာကို ျမင္ပါလိမ့္မယ္။ အျခားအခ်က္ေတြဆိုတာ ထည့္တြက္လို႔သာ ပါေနၾကတာပါ။ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားလို႔ ရတယ္။ အဲဒီအခ်က္ကေတာ့ ဘယ္လိုပဲတြက္တြက္ မပါမျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ ဆိုပါေတာ့။ ကၽြန္ေတာ့္အေတြးပါေနာ္။
(၆)
“နတၳိ ေလာေက အနိႏၵိေတာ”ေလာကမွာ အျပစ္တင္ အကဲ့ရဲ႕ မခံရတဲ့သူ မရွိပါဘူး။
ကဲ... စာဖတ္သူမိတ္ေဆြ၊ ရွင္းပါရဲ႕ေနာ္။ သင့္ရဲ႕ တစ္ေန႔တာဘ၀ေတြမွာ ႀကံဳလာသမွ်ကို အလကားေနရင္း စိတ္ပင္ပန္းခံမေနပါနဲ႔။ အဆူခံရတဲ့အခါ ဒီ႐ံုးမွာ အဆူမခံဘူးတဲ့လူ မရွိဘူး။ အေငါက္ခံရတဲ့အခါ ဒီဌာနမွာ အေငါက္မခံရဘဲ အၿငိမ္းစားယူသြားတဲ့လူ မရွိဘူး။ အျပစ္တင္ခံရတဲ့အခါ ဒီအလုပ္မွာ အျပစ္တင္မခံရဘဲ ၿပီးသြားတဲ့လူ မရွိဘူးဆိုတဲ့ စိတ္ကေလးေတြထားၿပီး ေျဖေတြးလိုက္မယ္ဆိုရင္ ဘ၀ဟာ အနည္းငယ္ေတာ့ ေပါ့ပါးသြားမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သံုးေလာကထြဋ္ထား ျမတ္စြာဘုရားေသာ္မွ အကဲ့ရဲ႕ အျပစ္တင္ေတြ ခံခဲ့ရေသးတယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြက သာမန္လူသား ပုထုဇဥ္ေတြပါ။ စာဖြဲ႔မေနစမ္းပါနဲ႔။
(၇)
If you deliberately set out to be less than you are capable, you will be unhappy for the rest of your life.ကိုယ္တတ္ႏုိင္ပါလ်က္နဲ႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ကို မလုပ္ဘဲ တမင္တကာ ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ေပါ့ေပါ့ လုပ္လုိက္မယ္ဆိုရင္ သင္ဟာ တစ္သက္တာလံုး စိတ္မခ်မ္းမသာနဲ႔ ေနသြားရေတာ့မယ္။
အို.... ေကာင္းလုိက္တဲ့စကားေလးပါဗ်ာ။ ဘယ္သူေျပာခဲ့သလဲဆိုတာ မွတ္မထားဘူးဗ်။ ဘာပဲလုပ္လုပ္ အေကာင္းဆံုးပဲလုပ္ပါလို႔မ်ား ဆိုလို႔ရမလား မသိပါဘူးဗ်ာ။ အခ်ိဳ႕ေတြက ကိုယ္လုပ္ႏုိင္သေလာက္ေတာင္ လုပ္ဖို႔ေနေနသာသာ လုပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းေနၾကတယ္ေလ။ အေပၚကစကားကို ဖတ္ၿပီးတဲ့အခါ အဲဒီလူေတြက ရယ္ၾကမွာပဲေနာ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ကိုယ္ေစာင့္နတ္ကလည္း သူ႔ကို ရယ္ေနတယ္ဆိုတာ သိႏုိင္မယ္ မထင္ဘူး။ ကို္ယ္ေစာင့္နတ္ဆိုတာလည္း တကယ္တမ္းေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ပဲလို႔ ထင္ပါရဲ႕။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဘယ္သူေတြသိသိ၊ မသိသိ ကုိယ္တုိင္ေတာ့ သိေနတယ္မဟုတ္လား။ သိစိတ္၊ မသိစိတ္တို႔ ဆိုတာေတြကလည္း ဒါပဲနဲ႔ တူပါရဲ႕ဗ်ာ။
(၈)
အေတြးေတြကို သတိထားပါ။ သူတို႔ဟာ စကားလံုးေတြ ျဖစ္လာတယ္။စကားလံုးေတြကို သတိထားပါ။ သူတို႔ဟာ အျပဳအမူေတြ ျဖစ္လာတယ္။
အျပဳအမူေတြကို သတိထားပါ။ သူတို႔ဟာ အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာတယ္။
အေလ့အက်င့္ေတြကို သတိထားပါ။ သူတို႔ဟာ စ႐ိုက္ ျဖစ္လာတယ္။
စ႐ုိက္ကို သတိထားပါ။ သူက ကံၾကမၼာ ျဖစ္လာတယ္။
ေျပာစရာစကား၊ ရွင္းျပစရာစကား မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဖတ္လိုက္တာနဲ႔ကို သိႏိုင္၊ နားလည္ႏိုင္တဲ့ စကားေတြပါဗ်ာ။ အားတုိင္းေတြးေနတတ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္ပဲ ျပန္ဆန္းစစ္မိတယ္။ အိုး.... အံ့ၾသစရာ ေကာင္းလုိက္ပါရဲ႕ဗ်ာ။ ဘာေတြမ်ား အံ့ၾသေနသလဲဆိုတာကို သိခ်င္ရင္ စာဖတ္သူကိုယ္တုိင္ပဲ အေတြးေတြကို စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွာ ခ်ေရးထားၾကည့္ပါ။ ေနာက္တစ္လေလာက္ ေနတဲ့အခါ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ေပါ့ဗ်ာ။ မွန္မမွန္ ျပန္သံုးသပ္ၾကည့္ေစခ်င္တာပါ။ အဲ... အျခားအရာေတြေရာေပါ့။
(၉)
အာ႐ံု (၆) ပါး1. အဆင္း (႐ူပါ႐ံု)
2. အသံ (သဒၵါ႐ံု)
3. အနံ႔ (ဂႏၶာ႐ံု)
4. အရသာ (ရသာ႐ံု)
5. အထိအေတြ႔ (ေဖာဌဗၺာ႐ံု)
6. စိတ္ခံစားမႈ (ဓမၼာ႐ံု)
မွတ္ထားတာကို ျပန္ေရးေပး႐ံုသက္သက္ပါ။ အခ်ိဳ႕ေတြအတြက္ အသံုး၀င္ပါလိမ့္မယ္။ သိၿပီးတဲ့လူ အမ်ားစုျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ဗဟုသုတအျဖစ္ ျပန္ဖတ္ရတယ္လို႔ သေဘာထားလိုက္ပါ။
(၁၀)
စိတ္ေကာင္းရွိဖို႔က | ပထမ |
၀ိနည္းေလးစားဖို႔က | ဒုတိယ |
က်န္းမာဖို႔က | တတိယ |
သန္႔ရွင္းဖို႔က | စတုတၳ |
၀တ္စားတတ္ဖို႔က | ပဥၥမ |
အေနအထိုင္တတ္ဖို႔က | ဆ႒မ |
အေျပာအဆိုတတ္ဖို႔က | သတၱမ |
အသြားအလာတတ္ဖို႔က | အ႒မ |
စည္းကမ္းလုိက္နာဖို႔က | န၀မ |
စာတတ္ဖို႔က | ဒႆမ |
(မဟာဂႏၶာ႐ံု ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ)
တစ္ခါက စာေပေဟာေျပာပြဲအေၾကာင္း ျပန္ေရးျပတုန္းက ဆရာခ်စ္ႏိုင္ေျပာတဲ့အထဲမွာ ပါတဲ့(၁၀)ခ်က္ပါ။ အဲဒီတုန္းက မွတ္ထားတာကို ျပန္ရွာမေတြ႔ဘူး။ အခုမွ စာအုပ္ဖတ္ရင္း အမွတ္မထင္ ျပန္ေတြ႔တယ္။ ေနာင္ျပန္ဖတ္ခ်င္ရင္ အလြယ္တကူ ဖတ္လို႔ရွာလို႔ရေအာင္ တင္ေပးလုိက္တာပါ။ စိတ္ေကာင္းရွိဖို႔က ပထမတဲ့။ အင္မတန္ရဲတင္းလုိက္ပါဘိ ဆရာေတာ္ရယ္လို႔ပဲ မွတ္ခ်က္ခ်မိပါတယ္။ အေၾကာင္းမဲ့ေတာ့ ဆိုခဲ့ဟန္ မတူပါ။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ပညာ၊ ဆရာေတာ္ရဲ႕ အေတြ႔အႀကံဳအရ ဆိုခဲ့တာျဖစ္လို႔ ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလားလို႔ ေတြးရတာေတာင္ မ၀ံ့မရဲျဖစ္မိတယ္။ နားလည္ေအာင္ေတာ့ အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားရဦးမယ္ထင္ပါရဲ႕၊
အလ်ဥ္းသင့္သလို ဆက္ေရးပါဦးမည္။ ေ၀ဖန္အႀကံျပဳမႈမ်ားကို ႀကိဳဆိုလ်က္ပါ။
အမွတ္တရ
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ေမလ ၇ ရက္၊ ေသာၾကာေန႔။
ညေန ၃ နာရီ ၁၃ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
No comments:
Post a Comment