ကၽြႏ္ုပ္သည္ အကၽြႏ္ုပ္၏ ဆရာကို ျမတ္ႏိုးေလးစားပါသည္။
သို႔ေသာ္
ကၽြႏ္ုပ္သည္ အကၽြႏ္ုပ္၏ ဆရာကို ေလးစားျခင္းထက္ အမွန္တရားကို ပို၍ ျမတ္ႏိုးပါသည္။
(အရစၥတိုတယ္၊ ဂရိဂႏၴ၀င္ ဒႆနပညာရွင္)
သို႔ေသာ္
ကၽြႏ္ုပ္သည္ အကၽြႏ္ုပ္၏ ဆရာကို ေလးစားျခင္းထက္ အမွန္တရားကို ပို၍ ျမတ္ႏိုးပါသည္။
(အရစၥတိုတယ္၊ ဂရိဂႏၴ၀င္ ဒႆနပညာရွင္)
[ေျပာတတ္လိုက္တာ၊ ေျပာရဲလုိက္တာ အရစၥတိုတယ္ရယ္လို႔ပဲ ဆိုရမယ္ထင္ပါရဲ႕။ အင္းေလ... သူကေတာ့ ေျပာႏုိင္ရွာမွာေပါ့။ သူ႔ဆရာကလည္း ပေလတို ျဖစ္ေနတာကိုး။ တစ္ခုပဲ စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ႏိုင္ခ်င္လည္း ႏိုင္မွာေပါ့ေနာ္။ ဒီလိုပါ... အရစၥတိုတယ္သာ အခုေခတ္မွာ သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနေသးရင္ ဘယ္လိုမ်ား ေနထိုင္ျပဳမူေျပာဆုိမလဲဆိုတဲ့ အေတြးပါ။ မေကာင္းေက်ာင္းပို႔လို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ခဏခဏ ၾကားဖူးေျပာဖူးတယ္။ အိမ္မွာဆိုးခ်င္တုိင္းဆိုး၊ ေျပာစကားလည္းနားမေထာင္၊ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္တတ္ၿပီး ထိန္းလို႔မႏိုင္တဲ့ ကေလးေတြကို ေက်ာင္းကေန ဆံုးမလိမ့္မယ္ဆိုၿပီး ဆရာ၊ ဆရာမေတြလက္ထဲကို ၀ကြက္အပ္လိုက္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္တယ္ထင္ပါရဲ႕။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ ဘာေတြအထိေတာ့ ျပန္မဆင္းေတာ့ပါဘူးေနာ္။ အခုလည္း အဲဒီလိုေျပာရမယ္ထင္တယ္။ မေကာင္းရင္ ေခတ္ကို လက္ညႇိဳးထိုးၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနတဲ့ လူေတြကို လက္ညႇိဳးထိုးတာထက္စာရင္ေတာ့ ေခတ္ဆိုတာႀကီးကို လက္ညႇိဳးထိုးတာက ပိုၿပီးမ်ား အႏၲရာယ္ကင္းမလားလို႔ပါ။ မေျပာခ်င္ေပမယ့္ ေျပာရဦးမယ္။ အရစၥတိုတယ္ရဲ႕စကားကို ေစာ္ကားသလိုလည္း ျဖစ္မွာစိုးရေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ဆရာေတြကို ျမတ္ႏိုးေလးစားပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ေတာင္လဲဆိုရင္ အမွန္တရားထက္ေတာင္ သူတို႔ကို ပိုေလးစားရပါေသးတယ္။ အို... စာဖတ္သူ၊ ခံစားခ်က္ေတြမ်ား တူေနခဲ့ရင္ စိ္တ္မညစ္လိုက္ပါနဲ႔။ မုန္တုိင္းရဲ႕ေနာက္မွာ ေလေျပေလးေတြ ပါလာတတ္စၿမဲပါတဲ့။ ယံုၾကည္လုိက္ၾကရေအာင္ပါ။]
မွတ္စု (၁၈)
လူငယ္ဟူသည္...
တက္ႂကြလႈပ္ရွား၏
႐ုန္းကန္ ထိုးေဖာက္၏
တီထြင္ႀကံဆ၏
႐ိုးသားပြင့္လင္း၏
စူးစူးနစ္နစ္ လံု႔လျပဳ၏
ဖန္တစ္ရာေတ ေခါက္႐ိုးက်ိဳး လမ္းေဟာင္းကို စြန္႔၏
အသစ္ကို တ႐ိႈက္မက္မက္ ေပြ႔ဖက္ရင္ခုန္၏။
(အုပ္စိုးခိုင္)
တက္ႂကြလႈပ္ရွား၏
႐ုန္းကန္ ထိုးေဖာက္၏
တီထြင္ႀကံဆ၏
႐ိုးသားပြင့္လင္း၏
စူးစူးနစ္နစ္ လံု႔လျပဳ၏
ဖန္တစ္ရာေတ ေခါက္႐ိုးက်ိဳး လမ္းေဟာင္းကို စြန္႔၏
အသစ္ကို တ႐ိႈက္မက္မက္ ေပြ႔ဖက္ရင္ခုန္၏။
(အုပ္စိုးခိုင္)
[ဘယ္စာအုပ္ထဲက ကူးယူထားမွန္း မသိတာကို ခြင့္လႊတ္ပါ။ လူငယ္ေတြနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြဟာ ကမၻာေပၚမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံတုိင္း၊ လူမ်ိဳးတုိင္းအတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ မ႐ိုးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြပါ။ လူငယ္ေတြကို ဘာျဖစ္လို႔ ဦးစားေပးခိုင္းရတာလဲ၊ လူငယ္ေတြကို ဘာျဖစ္လို႔ ေရွ႕တန္းတင္ေနရတာလဲ ဆိုတာကိုေလာက္မွ မသိတဲ့လူတစ္ေယာက္ဟာ ေလာကႀကီးေကာင္းဖို႔ ဘာမ်ားလုပ္ႏိုင္မလဲလို႔ စဥ္းစားမိတာ အႀကိမ္ႀကိမ္ပါ။ လူငယ္ဆိုတာ ျပႆနာရွာတတ္သူေတြလို႔ပဲ နားလည္ထားၾကတဲ့ လူႀကီးေတြနဲ႔ လူႀကီးေတြဆိုတာ အလကားေရွး႐ိုးစြဲ ဖုန္တက္ေနတဲ့ စာအုပ္ႀကီးေတြလို႔ ျမင္တတ္ၾကတဲ့ လူငယ္ေတြၾကားမွာ အၿမဲတေစ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ၿပီး သဟဇာတမျဖစ္တာဟာ ေနရာတုိင္းမွာပါ။ ဘယ္သူမွားတယ္၊ မွန္တယ္ဆိုတာကို မေျပာခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ လူႀကီးေတြအခုလုပ္ေနတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးကို ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ လူႀကီးျဖစ္လာမယ့္ အခုလူငယ္ေတြက လုပ္ႏိုင္လာမွာပါ။ အဲ... အခုလူငယ္ေတြ လုပ္ႏိုင္တာမ်ိဳးကိုေတာ့ လူႀကီးျဖစ္ေနတဲ့လူေတြ လုပ္ႏိုင္ေတာ့မွာမဟုတ္တာ အေသအခ်ာပါပဲ။ အရင္တုန္းက အဲဒီအရြယ္မွာ လုပ္ခဲ့သလား၊ မလုပ္ခဲ့သလားဆိုတာေတာ့ မေသခ်ာျခင္းပါပဲ။ ကမၻာႀကီးရဲ႕ တုိးတက္မႈကို တုိင္းတာတယ္ဆိုတဲ့ ေပတံအမ်ားစုကို လူငယ္ေတြက ျပဳလုပ္ဖန္တီးခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ သမုိင္းစာအုပ္ ႏွစ္အုပ္ေတာင္ လွန္စရာလိုမယ္ မထင္ပါဘူး။ ေၾသာ္.. အေပၚကမွတ္စုကို မ်က္ေျချပတ္သြားသလို ျဖစ္သြားပါတယ္။ လူငယ္ဆိုတာ အေပၚကေျပာသလို အခ်က္ေတြအျပင္ အျခားအခ်က္ေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေသးတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်က္ေတြနဲ႔အညီ လႈပ္ရွား႐ုန္းကန္ႀကိဳးစားခြင့္ လူငယ္ေတြရဖို႔အတြက္ေတာ့ ဖန္တီးေပးဖို႔လိုတယ္ဆိုတာ ေမ့မထားၾကပါနဲ႔ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံကို လြတ္လပ္ေရးရေအာင္ ေခါင္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဆိုတာ အသက္(၂၀)ေက်ာ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀နဲ႔ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးအတြက္ စတင္ႀကိဳးပမ္းခဲ့တာျဖစ္ၿပီး လုပ္ႀကံခံရတဲ့အခ်ိန္မွာ အသက္(၃၂)ႏွစ္သာ ရွိေသးတဲ့ လူငယ္တစ္ဦးဆိုတာ ေျပာလို႔ရပါလ်က္နဲ႔ အျခားႏုိင္ငံေတြကိုပဲ ေက်ာ္မၾကည့္ၾကပါနဲ႔လို႔လည္း တစ္ဆက္တည္း တုိက္တြန္းလိုပါတယ္။ ေအာင္ဆန္းဆိုတဲ့ လူငယ္ေလးကို အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက လူႀကီးေတြက ေလးစားၾက၊ ကူညီအားေပးၾက၊ ယံုၾကည္ၾကတာေတြသာ မရွိခဲ့ဖူးဆိုရင္ ဘယ္လိုမ်ားျဖစ္လာႏိုင္သလဲလို႔ စဥ္းစားစရာေကာင္းတယ္။ အခုလူႀကီးေတြဟာ အရင္တုန္းက လူႀကီးေတြေလာက္ေတာင္ အေျမာ္အျမင္မရွိဘူူး၊ အျမင္မက်ယ္ဘူးလို႔ မဆိုခ်င္ပါဘူးဗ်ာ။ အဲ... ငါတို႔က အဲဒီလိုပဲကြလို႔ေတာ့ ကုိယ့္စာတန္းကုိယ္ကပ္ၿပီး လုိက္မေၾကာ္ျငာၾကပါနဲ႔လို႔ေတာ့ ေတာင္းပန္ခ်င္သားပါ။]
မွတ္စု (၁၉)
ဇာတ္ႀကီး (၁၀) ဘြဲ႔
- ေတမိယ
- ဇနက
- သု၀ဏၰသာမ
- ေနမိ
- မေဟာသဓ
- ဘူရိဒတ္
- စႏၵကုမာရ
- နာရဒ
- ၀ိဒူရ
- ေ၀ႆႏၲရာ
ေတ၊ ဇ၊ သု၊ ေန၊ မ၊ ဘူ၊ စံ၊ နာ၊ ၀ိ၊ ေ၀ - လို႔ အတိုမွတ္ၾကပါတယ္။
[မသိေသးသူေတြအတြက္၊ သိခ်င္သူေတြအတြက္ ျပန္တင္ေပး႐ံုသက္သက္ပါ။ ဇာတ္ပြဲေတြၾကည့္တဲ့အခါ၊ ႐ုပ္ေသးပြဲေတြၾကည့္တဲ့အခါ၊ အၿငိမ့္ေတြမွာ လူရႊင္ေတာ္ေတြက ျပက္လံုးထုတ္တဲ့အခါ ၾကားသာၾကားေနရတယ္၊ ၾကည့္သာၾကည့္ေနရတယ္ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဘြဲ႔ဆိုတာ ဘာေတြမွန္းလည္းမသိ၊ အဲဒီဇာတ္ေတြက ဘယ္ေတြလဲဆိုတာလည္း မသိတဲ့လူေတြ အေတာ္မ်ားတာကို ေတြ႔မိတဲ့အတြက္ လိုလိုမယ္မယ္ တင္ေပးထားတာပါ။]
မွတ္စု (၂၀)
ကၽြႏ္ုပ္အား ေ၀ဖန္ၾကသူမ်ားကို ကၽြႏ္ုပ္၏ ဆရာအျဖစ္ မွတ္ယူမည္။
ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ သေဘာထားခ်င္း တူညီသူမ်ားကို ကၽြႏ္ုပ္၏ မိတ္ေဆြမ်ားအျဖစ္ ဆက္ဆံမည္။
ကၽြႏ္ုပ္အား ေျမႇာက္ပင့္ေျပာဆိုသူမ်ားကိုမူ ကၽြႏ္ုပ္၏ ရန္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္မည္။
(ဆြန္ဇု၊ တ႐ုတ္စစ္ပညာရွင္ႀကီး)
ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ သေဘာထားခ်င္း တူညီသူမ်ားကို ကၽြႏ္ုပ္၏ မိတ္ေဆြမ်ားအျဖစ္ ဆက္ဆံမည္။
ကၽြႏ္ုပ္အား ေျမႇာက္ပင့္ေျပာဆိုသူမ်ားကိုမူ ကၽြႏ္ုပ္၏ ရန္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္မည္။
(ဆြန္ဇု၊ တ႐ုတ္စစ္ပညာရွင္ႀကီး)
[ႏိုင္ငံတကာစီးပြားေရးဂ်ာနယ္၊ အတြဲ-၇၊ အမွတ္-၅ ထဲက မွတ္သားဖြယ္ရာအဆိုအမိန္႔မ်ား ဆိုတာကေန ကူးယူထားလုိက္တာျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္စုစာအုပ္မွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီတုန္းကလည္း စဥ္းစားခဲ့ဖူးမွာ ေသခ်ာတယ္။ အခုျပန္ဖတ္ေတာ့လည္း စဥ္းစားရျပန္ေရာ။ သေဘာက်လြန္းလို႔ ကူးထားမိတယ္ဆိုတာေတာ့ သံသယမရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အရင္ဖတ္ခဲ့၊ မွတ္ခဲ့တုန္းက ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ ထပ္တူမက်ေတာ့မွန္း သိေနတယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကလည္း ျပတ္သားႏုိင္ေသးတယ္၊ လူကလည္းငယ္ေသးေတာ့ အတက္ႂကြလြန္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေလ။ ဒါဆိုရင္ဒါပဲ။ အခုေတာ့ အသက္ကေလးကလည္းရလာ၊ အေတြ႔အႀကံဳေတြကလည္း (အမ်ားႀကီးမဟုတ္ေတာင္) ရွိသင့္သေလာက္ ရွိလာၿပီဆိုေတာ့ အေပၚက ဆြန္ဇုရဲ႕ စာသားေတြကို ျပန္ဖတ္ရတာ တစ္မ်ိဳးပဲ။ အိုး.... ေမ့ေနလိုက္တာ။ အခုလိုေျပာေနေတာ့ အဓိပၸါယ္ေတြက တစ္မ်ိဳးျဖစ္သြားမယ္ထင္ပါရဲ႕။ အရင္တုန္းကေတာ့ ကုိယ့္ကိုလာၿပီး ေျမႇာက္ပင့္ေနသူေတြကိုလည္း မႀကိဳက္ဘူး။ အျခားသူေတြကိုလည္း ေျမႇာက္ပင့္ေျပာဆုိဖို႔ အင္မတန္ ၀န္ေလးတယ္။ အခုေတာ့ ဘ၀ကသင္ေပးလုိက္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြအရ အျခားလူေတြအတြက္ လိုအပ္တယ္ထင္ရင္ ေျမႇာက္ပင့္ေျပာဆိုေနရတယ္။ အံ့ၾသစရာေကာင္းတာက သူတို႔ေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကို ရန္သူလို႔ မသတ္မွတ္ၾကတာပဲ။ ေအးေလ၊ သူတို႔ေတြက ဆြန္ဇုမွ မဟုတ္ၾကတာပဲ။ အဲ... ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆြန္ဇုမဟုတ္တာ ေသခ်ာပါတယ္။ စာဖတ္သူေရာ? ဆြန္ဇုလိုလူမ်ိဳးလား၊ သိခ်င္စမ္းလိုက္တာဗ်ာ။]
မွတ္စု (၂၁)
ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ အခ်က္ (၄) ခ်က္
ဆႏၵ - ဆႏၵႀကီးမားဖို႔
၀ီရိယ - ၀ီရိယႀကီးမားဖို႔
စိတၱ - စိတ္အားထက္သန္ဖို႔
ပညာ - လုိအပ္ေသာပညာ ျပည့့္စံုဖို႔
(ဗုဒၶ)
ဆႏၵ - ဆႏၵႀကီးမားဖို႔
၀ီရိယ - ၀ီရိယႀကီးမားဖို႔
စိတၱ - စိတ္အားထက္သန္ဖို႔
ပညာ - လုိအပ္ေသာပညာ ျပည့့္စံုဖို႔
(ဗုဒၶ)
[ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ နယ္ပယ္အသီးသီးမွာ ရွိၾကတာပဲမဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ ဘာလုပ္ငန္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္နယ္ပယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္လိုစာေမးပြဲပဲျဖစ္ျဖစ္ ေအာင္ျမင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ အထက္ကေျပာတဲ့ (၄) ခ်က္နဲ႔ ကိုက္ညီျပည့္စံုရမယ္ဆိုတာ သံသယျဖစ္စရာ မရွိပါဘူး။ ဘယ္သူ႔ကိုပဲေမးေမး ေအာင္ျမင္ခ်င္ၾကတယ္လို႔ပဲ ေျဖၾကမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ ဘာေတြလုိသလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ သိတဲ့သူ အေတာ္နည္းတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ေအာင္ျမင္တဲ့လူဆိုတဲ့ အေရအတြက္ဟာ နည္းနည္းေလးပဲ ရွိေနတာျဖစ္တယ္။ ထပ္ေျပာရရင္ ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ လုိတာေတြကို သိေနရင္ေတာင္မွ အဲဒီလိုတာေတြကို မျဖည့္ဆည္းႏို္င္၊ မလုပ္ႏုိင္လို႔ မေအာင္ျမင္တဲ့သူေတြကလည္း ဒုနဲ႔ေဒး။ ဘယ္သူကေတာ့ ျဖစ္ခ်င္စိတ္သိပ္ႀကီးတာ၊ သိပ္ႀကိဳးစားတာ စတဲ့စကားသံေတြကို ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ နားနဲ႔မဆံ့ေလာက္ေအာင္ စာဖတ္သူ ၾကားဖူးေနက် ျဖစ္မွာပါ။ မသိရင္ေတာ့ တကယ္ပဲ အဲဒီလူဟာ ႀကိဳးစားေနတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ႀကိဳးစားသေလာက္၊ ျဖစ္ခ်င္စိတ္ရွိသေလာက္ ျဖစ္မလာဘူး၊ မေအာင္ျမင္ဘူးလို႔ ၿငီးတတ္ၾကတယ္။ အေရးအႀကီးဆံုးနဲ႔ အခက္ခဲဆံုးအခ်က္ကို သူတို႔စိတ္မ၀င္စားၾကဘူးေလ။ ပညာဆိုတာကို ေမ့ထားၾကတာကိုး။ လိုအပ္ေသာပညာ ျပည့္စံုဖို႔ဆိုတာ အေရးအႀကီးဆံုးနဲ႔ အခက္ခဲဆံုးဆိုတာကို ျမင္ႏုိင္၊ နားလည္ႏုိင္တဲ့လူ အေတာ္နည္းေနေသးတာကေတာ့ အေတာ္ႀကီးကို ရင္နာဖို႔ေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံႀကီးကို ေအာင္ျမင္၊ တိုးတက္၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးစည္ပင္၊ ႀကီးပြားေစခ်င္ၾကတယ္တဲ့။ အေပၚက(၄)ခ်က္နဲ႔ ညီတဲ့တစ္ေန႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိပ္မက္ေတြ တကယ္ျဖစ္လာမယ္ဆိုတာ အေသအခ်ာပါ။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ လူတစ္ဦးခ်င္းဆီက ေအာင္ျမင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကစမ္းပါလို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။]
မွတ္စု (၂၂)
ဦးမင္းလူ ႏုတ္ထြက္သြားျခင္း
ေယာက္်ားပီသတယ္ဆုိတာ
ကုိယ္ႏိုင္တဲ့လူကို ဖိတြယ္တတ္တာဆိုရင္....။
႐ိုးသားတယ္ဆိုတာ သူမ်ား မေကာင္းေၾကာင္းနဲ႔ ကုိယ့္ေကာင္းေၾကာင္းကုိ
မကြယ္မ၀ွက္ ဖြင့္ေျပာတတ္တာဆိုရင္....။
ႀကိဳးစားတယ္ဆိုတာ
ကိုယ့္မိသားစုေကာင္းစားေရး တစ္ခုတည္းအတြက္ ႀကံစည္တာဆိုရင္....။
ဂုဏ္သေရရွိတယ္ဆိုတာ
သူတစ္ပါးအေပၚ အထက္စီးက ဆက္ဆံခြင့္ရတာဆိုရင္....။
အားကိုးရတယ္ဆိုတာ
ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ရဲ႕ပီေအနဲ႔ ခင္တယ္ဆိုတာကို ေျပာတာဆိုရင္....။
မင္းရဲ႕ ဧည့္သည္ေတာ္စာရင္းထဲက ငါ့နာမည္ရဲ႕ေဘးမွာ
"ရာသက္ပန္ဖ်က္သိမ္း" ဆိုတာေလး
တဆိတ္ေလာက္ ေတးမွတ္ထားလုိက္စမ္းပါကြယ္။
(မင္းလူ-၁၉၈၁၊ မင္းလူ၏ ကဗ်ာစု၊ ဦးမင္းလူ ေကာင္းမႈ မွ)
ေယာက္်ားပီသတယ္ဆုိတာ
ကုိယ္ႏိုင္တဲ့လူကို ဖိတြယ္တတ္တာဆိုရင္....။
႐ိုးသားတယ္ဆိုတာ သူမ်ား မေကာင္းေၾကာင္းနဲ႔ ကုိယ့္ေကာင္းေၾကာင္းကုိ
မကြယ္မ၀ွက္ ဖြင့္ေျပာတတ္တာဆိုရင္....။
ႀကိဳးစားတယ္ဆိုတာ
ကိုယ့္မိသားစုေကာင္းစားေရး တစ္ခုတည္းအတြက္ ႀကံစည္တာဆိုရင္....။
ဂုဏ္သေရရွိတယ္ဆိုတာ
သူတစ္ပါးအေပၚ အထက္စီးက ဆက္ဆံခြင့္ရတာဆိုရင္....။
အားကိုးရတယ္ဆိုတာ
ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ရဲ႕ပီေအနဲ႔ ခင္တယ္ဆိုတာကို ေျပာတာဆိုရင္....။
မင္းရဲ႕ ဧည့္သည္ေတာ္စာရင္းထဲက ငါ့နာမည္ရဲ႕ေဘးမွာ
"ရာသက္ပန္ဖ်က္သိမ္း" ဆိုတာေလး
တဆိတ္ေလာက္ ေတးမွတ္ထားလုိက္စမ္းပါကြယ္။
(မင္းလူ-၁၉၈၁၊ မင္းလူ၏ ကဗ်ာစု၊ ဦးမင္းလူ ေကာင္းမႈ မွ)
[ကဲ... ဘယ္ေလာက္မ်ား ေခတ္မီတဲ့ကဗ်ာလဲ။ ဒီေန႔အထိ ဖတ္မိတိုင္း ေတြးေနရတုန္းပဲ။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လည္း စဥ္းစားမိတယ္။ လူ႔ေလာကႀကီး တိုးတက္လာတယ္ဆိုတာ ဟုတ္မွဟုတ္ရဲ႕လားေပါ့။ အရင္တုန္းက တဲကုပ္ကေလးေတြဟာ ဒီေန႔မွာ မိုးပ်ံတုိက္ႀကီးေတြ ျဖစ္သြားၾကတယ္။ အရင္တုန္းက ႏြားလွည္းေတြနဲ႔ သြားေနရာကေန ဒီေန႔မွာ ေလယာဥ္ပ်ံေတြ၊ မီးရထားေတြျဖစ္သြားတယ္။ အရင္တုန္းက...... အခုေတာ့.....။ စသျဖင့္ေပါ့ေလ။ အဲဒါေတြကို တိုးတက္တယ္လို႔ ေျပာေနၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေတြေရာ တိုးတက္လာရဲ႕လား၊ ျမင့္မားလာရဲ႕လားဆိုတာ ဘာျဖစ္လို႔ အေရးတယူ မရွိၾကသလဲလို႔ ေတြးမိတဲ့အခါ သက္ျပင္းေတြ အခါခါခ်မိတယ္။ အခုပဲၾကည့္ေလ၊ ဟိုးတစ္ခ်ိန္းတုန္းက သူခံစားရသလို ေရးထားတဲ့ ဆရာမင္းလူရဲ႕ ကဗ်ာဟာ ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔၊ စာဖတ္သူတို႔ ထုိင္ဖတ္ေတာ့လည္း အဲဒီတုန္းကအတိုင္းပဲ ျပန္ျမင္၊ ျပန္ခံစားၾကရတာပဲ မဟုတ္လား။ တကယ္တမ္းသာ လူ႔ေလာကႀကီး တုိးတက္ခဲ့႐ိုးမွန္ရင္ အေပၚကကဗ်ာကို ဖတ္ေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာေရးထားမွန္းမသိဘူးလို႔ ျဖစ္ေနရမွာ။ နားမလည္တဲ့အတြက္ လူႀကီးသူမေတြကို ျပန္ရွင္းျပခုိင္းေနရမွာေလ။]
ေနာက္မ်ားမွ ဆက္ပါဦးမည္။
အမွတ္တရ
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ေမလ ၁၄ ရက္၊ ေသာၾကာေန႔။
နံနက္ ၁၀ နာရီ ၁၈ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ေမလ ၁၄ ရက္၊ ေသာၾကာေန႔။
နံနက္ ၁၀ နာရီ ၁၈ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
No comments:
Post a Comment