Monday, June 28, 2010

မ်က္လံုး၊ အေပါင္းအသင္းႏွင့္ စာကိုးစကားကိုး - ေမာင္၀ံသ


mgwuntha.png
ဖတ္မိမွတ္မိတဲ့ စာေတြထဲက အမည္မသိ အဆိုအမိန္႔တစ္ခုကို စိတ္ထဲစြဲေနတယ္။ "လူတစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို အခ်င္းအရာ သံုးခုက ေျပာေနတယ္။။ သူ႔မ်က္လံုးေတြရယ္၊ သူေပါင္းသင္းတဲ့ မိတ္ေဆြေတြရယ္၊ သူႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ စာကိုးေတြရယ္" (Three things tell a man: his eyes, his friends and his favorite quotes.) လို႔ ဆိုပါတယ္။

အဲဒီအဆိုအမိန္႔ကို ဖတ္ဖူးကတည္းက လူေတြကိုေတြ႔ရင္ မ်က္လံုးကို အရင္ ဂ႐ုစိုက္ၾကည့္မိတယ္။ ဟုတ္ေပသားဗ်ာ။ လူ႐ိုးလူေကာင္းဟာ မ်က္လံုးမွာေပၚေနသလို လူဆိုးလူညစ္ဟာလည္း မ်က္လံုးမွာကို အရိပ္အေငြ႔ေတြ ေပၚေနသဗ်။

႐ုပ္ရွင္မင္းသား ဒါ႐ုိက္တာ ကုိျမတ္ေလးက အမူအရာလုပ္ရင္ မ်က္လံုးအမူအရာဟာ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဖူးတယ္။ မ်က္ႏွာကို အနီးကပ္ဆြဲ႐ိုက္ျပရင္ မ်က္လံုးနဲ႔ ငိုတတ္ရမယ္၊ မ်က္လံုးနဲ႔ ရယ္တတ္ရမယ္၊ မ်က္လံုးနဲ႔ ရက္စက္ပံုျပတတ္ရမယ္၊ မ်က္လံုးနဲ႔ သနားက႐ုဏာ ျပတတ္ရမယ္လို႔ သူကေျပာတယ္။

လူေတြရဲ႕ မ်က္လံုးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ၾကည့္ေနတာ ၾကာၿပီ။ မာန္တက္ေနတဲ့ မ်က္လံုး၊ လူေတြကို အထင္ေသးအျမင္ေသးနဲ႔ အေပၚစီးက ၾကည့္တဲ့မ်က္လံုး၊ ႀကိမ္လံုးသံၾကား႐ံုနဲ႔ ေၾကာက္ၿပီး႐ုန္းေျပးေနရွာတဲ့ ႏြားတစ္ေကာင္ရဲ႕ မ်က္လံုးနဲ႔တူတဲ့ မ်က္လံုး၊ အေၾကာက္ခံရတာကို ေက်နပ္ေနတဲ့မ်က္လံုး၊ ထန္းလ်က္ခဲေလး ထပ္ရဦးမလားလို႔ ေမွ်ာ္တဲ့မ်က္လံုး၊ လည္စင္းေပးပါၿပီလို႔ ေျပာေနတဲ့မ်က္လံုး၊ နယ္ခ်ဲ႕ပါးကြက္သား ေသနတ္ေျပာင္းေရွ႕က ပုဂံဗိုလ္ခ်ိဳရဲ႕ ထီမထင္မ်က္လံုး၊ ႏြိဳင္ႏြိဳင္းအာကြီႏိုရဲ႕ ႐ိုးရွင္းတဲ့ ေအာင္ပြဲခံမ်က္လံုး၊ ေဂၚဒန္ဘေရာင္းရဲ႕ မခ်ိၿပံဳးရိပ္ေပၚေနတဲ့ မ်က္လံုး၊ ကင္မ္ဂ်ံဳအီလ္ရဲ႕ ေအးစက္တဲ့မ်က္လံုး၊ မူဂါဘီရဲ႕ မာေၾကာတဲ့မ်က္လံုး၊ ဟူးဂိုးခ်ာဗက္ရဲ႕ စိန္ေခၚတဲ့မ်က္လံုး၊ လီေရွာင္လံုးရဲ႕ ေသာကမဲ့မ်က္လံုး၊ ယူဒိုယိုႏိုရဲ႕ ႐ိုးဂုဏ္ျပမ်က္လံုး၊ အာပါး..... မနည္းလွတဲ့ မ်က္လံုးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔ဖူးပါေသာ္ေကာ။

အေပါင္းအသင္းမိတ္ေဆြ
လူတစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္လိုလူေတြနဲ႔ မိတ္ျဖစ္ေနသလဲ ဆိုတာကလည္း အလြန္အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ပါ။ လူေပါင္းမွားတယ္ ဆိုတဲ့စကား၊ သူေတာ္ခ်င္းခ်င္း သီတင္းေလြ႔ေလြ႔ ဆိုတဲ့စကား၊ သည္ပုတ္ထဲကသည္ပဲ အတူတူပဲျဖစ္မွာေပါ့ ဆိုတဲ့စကားေတြ အရွိသား မဟုတ္လားဗ်ာ။

ကၽြန္ေတာ့္ကုိယ္ေတြ႔တခ်ိဳ႕ကို ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္က အထင္ေသးစရာျဖစ္ေအာင္ ေသာက္စားမူးယစ္ေနတတ္သူ တစ္ေယာက္နဲ႔ ခပ္ငယ္ငယ္ ေက်ာင္းသားဘ၀က ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့တာျဖစ္လို႔ (သူ႔ရဲ႕ လက္ရွိအေျခအေနကိုလည္း မသိလို႔) ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ဆက္ဆံမိတယ္။ အဲဒါကို ျမင္သြားတဲ့လူ အခ်ိဳ႕က ကၽြန္ေတာ့္ကိုပါ အရက္သမားလို႔ ထင္ျမင္သြားၾကတဲ့အေၾကာင္း၊ သူမ်ားအေႂကြးယူထားၿပီး ျပန္မဆပ္တဲ့ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ အတူလိုက္သြားမိလို႔ ပြဲ႐ံုတ႐ုတ္တစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကိုပါ ဂ်ပိုးသူခိုးတစ္ေယာက္လို ေအာ္ေငါက္ခဲ့ပံုအေၾကာင္း၊ လူႀကိဳက္မမ်ားတဲ့ အယူအဆေတြကို ထုတ္ေဖာ္ေလ့ရွိသူတစ္ေယာက္နဲ႔ တတြဲတြဲေနမိလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ေဖာက္ျပန္သြားၿပီလို႔ သံခ်ပ္ထိုးခံရတဲ့အေၾကာင္းေတြ၊ ဆရာႀကီး ဦးဆန္းထြန္း (မန္းတကၠသိုလ္)က ျငဳတ္သီးနားေရာက္ေနတဲ့ ၾကက္သြန္ဟာ ျငဳတ္သီးနဲ႔ ေရာအေထာင္းခံရတာပဲလို႔ ေျပာဖူးပံုေတြကို ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့ဖူးတယ္။

ဘယ္စာေတြကို ကိုးကားသလဲ
ကၽြန္ေတာ္သေဘာက်တဲ့ အဆိုအမိန္႔မွာ လူတစ္ေယာက္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ စာကိုးေတြ (favorite quotes)ကို ၾကည့္ၿပီး အဲဒီလူကို အကဲျဖတ္ႏုိင္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။ သိပ္မွန္တာပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေထာက္ခံခ်င္တယ္ဗ်ာ။

စာကိုး စကားကိုးေတြကို အသာထားဦး၊ လူေတြ အမွတ္တမဲ့ ေျပာပံုဆိုပံုကို ၾကည့္႐ံုနဲ႔တင္ အၾကမ္းဖ်င္း သိသာပါတယ္။ အဲဒီလူရဲ႕ အတိမ္အနက္ကို သူ႔စကားေတြက လွစ္ဟေနတာပဲ။ စာကိုး စကားကိုးေတြ ေျပာရင္ေတာ့ သူ ဘယ္လိုစာေတြကို ဖတ္ထားသလဲဆိုတာ ေပၚလာတာေပါ့။ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္လိုလူေတြကို ေပါင္းသလဲဆိုတာအျပင္ ဘယ္လိုစာေတြကို ဖတ္သလဲဆိုတာက သူ႔စ႐ုိက္သဘာ၀ကိုသာမက သူ႔အရည္အခ်င္းကိုပါ ေဖာ္ျပေနတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။

"ရက္စက္မွ မင္းျဖစ္" ဆိုတဲ့စကားကို ကိုးကားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားဟာ သူ မင္းျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ ရက္စက္ဖို႔လည္း ၀န္မေလးဘူးဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးဆိုတာ ေဖာ္ျပေနတာပဲေပါ့။

"အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္ႏုိင္မယ္" လို႔ ကိုးကားသူဟာ အူမ မေတာင့္ရင္ သီလမေစာင့္ႏုိင္ဘူး၊ အူမေတာင့္ေအာင္ (မိမိတစ္ကုိယ္ရည္ ခ်မ္းသာေအာင္) အရင္လုပ္ဦးမယ္လို႔ ဆိုလိုရာ ေရာက္မသြားႏိုင္ဘူးလား။

တခ်ိဳ႕လူေတြက အေျပာအဆို အလြန္႐ိုင္းစိုင္းတယ္။ ပါးစပ္ၾကမ္း႐ံုမက လက္ပါ,ပါသူေတြလည္း ေတြ႔ဖူးတယ္။ ျမန္မာေရွးလူႀကီးမ်ား ဆို႐ိုးစကားမွာ "အဖယုတ္က ကိုယ္အမူအရာ ၾကမ္းတမ္းသည္၊ အမိယုတ္က ႏႈတ္အမူအရာ ၾကမ္းတမ္းသည္" လို႔ အဆိုရွိတယ္ဗ်။

မိမိကုိ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ ျပန္လည္မခုခံ၀ံ့တဲ့ လက္ေအာက္ငယ္သားကို ထိုးႀကိတ္ ပါး႐ုိက္ရဲတဲ့ "သတၱိခဲ" တခ်ိဳ႕ ေတြ႔ဖူးတယ္။ သူ႔ကို ျပန္လုပ္မိရင္ ထမင္းအိုးကြဲမွာျဖစ္လို႔ မ်ိဳသိပ္ခ်ဳပ္တည္းေနရတာကို ေၾကာက္လို႔ထင္ၿပီး ေမာက္မာေနသူဟာ တကယ္ကေတာ့ လူ႔သိကၡာ သုညေအာက္ ေရာက္ေနသူပဲေပါ့ဗ်ာ။

ဖဆပလေခတ္က အာဏာရ ႏုိင္ငံေရးသမားအခ်ိဳ႕အေၾကာင္း စာဖတ္သူမ်ားလည္း ဖတ္ဖူး၊ ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ နယ္စားပယ္စားေတြလို ကိုယ့္အပိုင္နယ္ေတြမွာ လက္သတ္ေမြး တပည့္လူမိုက္ေတြနဲ႔ အႏုိင္က်င့္ စိုးမိုးခ်ယ္လွယ္ေနၾကတာ၊ မိမိကုိ ယွဥ္ၿပိဳင္လာတဲ့ ႏိုင္ငံေရး ၿပိဳင္ဖက္ေတြကို အသက္အႏၲရာယ္ ေပးသည္အထိ ရန္ျပဳတာ၊ အဲဒီေခတ္က ထုတ္ေ၀တဲ့ သတင္းစာေတြမွာ စာလံုးမည္းႀကီးေတြနဲ႔ ပါခဲ့တာပဲဗ်။

သူတို႔ရဲ႕ ျပင္းျပတဲံ အဓိကဆႏၵကေတာ့ အႏုိင္ရလိုျခင္းပါပဲ။ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ပဲျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ကိုႏုိင္ရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ေဇာက ျပင္းထန္လြန္းလွတယ္။ အႏုိင္ရဖို႔ဆိုရင္ ဘာပဲလုပ္ရလုပ္ရ ဆိုတဲ့လူေတြဟာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ တစ္ခဲနက္ တြန္းလွန္မႈေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အ႐ံႈးနဲ႔ ရင္ဆုိင္ခဲ့ၾကရတာပဲ မဟုတ္လားဗ်ာ။

သမုိင္းအပ္ေၾကာင္းထပ္ျခင္း (Repetition of History) ဆိုတဲ့ စကားရွိတယ္။ အဲသလို အေနအထားမ်ိဳးေတြ ထပ္ၿပီး ျဖစ္မလာဘူးလို႔ မေျပာႏုိင္ဘူးဗ်။ မဲဆႏၵရွင္ေတြကို စည္း႐ံုးသိမ္းသြင္းတဲ့နည္းနဲ႔ မဆြဲေဆာင္ဘဲ ၿခိမ္းေျခာက္ဟိန္းေဟာက္ၿပီး ေထာက္ခံမႈကို ရယူဖို႔ ႀကိဳးစားသူေတြ ရွိလာဦးမယ္ဆိုရင္ သမိုင္းအပ္ေၾကာင္းထပ္တာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္ေတြ႔ရဦးမယ္ ထင္တယ္ဗ်။

အဲသလိုႀကံဳရင္လည္း "ႏုိင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္အဖို႔ ရင့္က်က္တဲ့ ႏုိင္ငံျပဳေခါင္းေဆာင္ အျမန္ဆံုးျဖစ္လာေစတဲ့ နည္းကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲတစ္ပြဲေလာက္ ႐ံႈးဖူးျခင္းပါပဲ" ("The fastest way for a politician to become an elder statesman is to lose an election." - Earl Wilson) လို႔ ႏွလံုးသြင္းတတ္ရင္ အ႐ံႈးထဲက အျမတ္ထြက္လာႏိုင္ေၾကာင္းပါဗ်ာ။
Popular News, 27 May 2010

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics