မွတ္စု (၂၆)
ေမး။ "ဆရာႀကီးခင္ဗ်ား၊ ေလာကမွာ အခက္ခဲဆံုးပညာဟာ ဘာပါလဲ"
ေျဖ။ "မိမိကုိယ္မိမိ သိနားလည္ျခင္း ျဖစ္သည္"
ေမး။ "ေလာကမွာ အလြယ္ဆံုးပညာက ဘယ္လိုပညာမ်ိဳးပါလဲ"
ေျဖ။ "ၾသ၀ါဒေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္"
[ေရွးဂရိေခတ္က ဆိုဖီဆရာႀကီးတစ္ဦးရဲ႕ အေျဖလို႔ မွတ္ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဘယ္စာအုပ္ကလဲဆိုတာေတာ့ မေရးထားဘူး၊ ဒါေပမယ့္ "ဖန္တြတြ" မွလို႔ေတာ့ ေရးထားတယ္။ ေနာက္ၿပီး စာ-၁၀၁၊ ပိုဒ္-၄ ဆိုတာကလည္း ပါေသးတယ္။ ဟားဟားဟား၊ ဘယ္စာအုပ္က စာမ်က္ႏွာ-၁၀၁ ကို လုိက္ရွာရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ဘူး။ ေရွ႕ကမွတ္ထားတာေတြကို ဖတ္ၿပီး ေတြးၾကည့္ရသေလာက္ကေတာ့ ဆရာနႏၵာသိန္းဇံ၊ သို႔မဟုတ္ ဆရာမႀကီး ေဒါက္တာမတင္၀င္းရဲ႕ စာအုပ္တစ္ခုခု ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ထားပါေတာ့ဗ်ာ။ အေပၚက အေမးအေျဖေလး (၄)ေၾကာင္းကို အေတာ္ေလးကို သေဘာက်ေနမိတယ္။ ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ သိနားလည္ဖို႔ဟာ အခက္ခဲဆံုးပညာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုထားတယ္။ အခ်ိဳ႕ေသာ မ်က္လံုးပိတ္ေနသူေတြကေတာ့ အဲဒီစကားကို လက္ခံခ်င္ၾကမယ္ မထင္ဘူးဗ်။ ကုိယ့္အေၾကာင္းကုိယ္ သိတာေပါ့၊ နားလည္တာေပါ့လို႔ ထင္တတ္ၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ေတြနဲ႔အၿပိဳင္ ျငင္းခုန္မေနခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ဒုတိယအေမးအေျဖေလးကို ဖတ္လုိက္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ရွင္းစရာေတာင္ လိုအံ့မထင္ေတာ့ပါဘူး။ ၾသ၀ါဒေပးတာဟာ အလြယ္ဆံုးပညာပါတဲ့။ အဲဒါကိုေတာ့ ဘယ္သူကမွ သံသယျဖစ္ၾကမယ္ မထင္ပါဘူး။ ေျပာလို႔ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြကလည္း ၾသ၀ါဒေပးတာကို အင္မတန္မွကို သေဘာက်ၾကတဲ့ သတၱ၀ါေတြကိုးဗ်။ ကုိယ္တုိင္သာ ေနခ်င္သလိုေနမယ္၊ လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္မယ္၊ သူမ်ားကို ၾသ၀ါဒေပးရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ရႊန္းရႊန္းကိုေ၀ေနေအာင္ ေျပာတတ္ၾကတယ္ဗ်ိဳ႕။ သူေျပာေနတဲ့စကားနဲ႔ သူစ႐ုိက္ကို ဘယ္လုိမွကို ကပ္ၾကည့္လို႔ မရဘူး။ ႀကံဳတုိင္းမို႔ တဆက္တည္း ေျပာလုိက္ခ်င္ပါေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ၾသ၀ါဒေတြ ေပးတတ္ေသာသူမ်ားခင္ဗ်ား၊ မွတ္စုစာအုပ္ထဲမွာ မွတ္သားထားမိတာေတြကို အျခားသူေတြလည္း ဖတ္ပါေစေတာ့ဟု ျပန္လည္ေ၀ငွျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္ခင္ဗ်ား။ မင္းက ငါ့ကိုမိတၱဴေပးတာလား၊ မင္းက ငါ့ကို ဒဲ့(တည့္)အရွက္ခြဲတာလား၊ ငါ့ကိုေစာင္းေျပာတာလားဟု ေမးလာၾကမည္ကို ႀကိဳတင္သိေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ၾသ၀ါဒမ်ားကို သေဘာက်ပါသည္။ ကာတြန္းကားၾကည့္ရသလို ရယ္ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။]
မွတ္စု (၂၇)
"ေလာကတြင္ ရွင္သန္ျခင္းမွလြဲ၍ အဓိပၸါယ္ရွိေသာ အရာဟူ၍ မရွိ။ အသက္ရွင္ျခင္းသာလွ်င္ အဓိပၸါယ္ရွိသည္။ ေသဆံုးလွ်င္ အရာရာသည္ ၿပီးဆံုးသြားျခင္းသာ ျဖစ္မည္....."
[ဘယ္ကေန ေရးမွတ္ထားတယ္ဆိုတာ အေထာက္အထား မေတြ႔ရဘူး။ ရွိပါေစေတာ့။ အဲဒီတုန္းကမသိတဲ့ အားနည္းခ်က္၊ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြကို အခုသိေနတာပဲ အျမတ္မဟုတ္လား။ အေပၚကစကားေလးကို ဆက္ရေအာင္ပါ။ အသက္ရွင္ေနတယ္ဆိုတာ ဘ၀ရဲ႕အဓိပၸါယ္ပါလို႔ အတိအလင္း ဆိုထားတာကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ အသက္ရွင္ေနသေရြ႕ သူလုပ္ခ်င္တာမွန္သမွ်ကို ႀကိဳးစားခြင့္၊ လုပ္ခြင့္ရွိေနပါတယ္။ ျဖစ္တာ၊ မျဖစ္တာဟာ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါေပၚမွာ မူတည္ေနတယ္ဆိုေပမယ့္ အသက္ရွင္ေနသေရြ႕ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ေတာ့ ႀကိဳးစားခြင့္ ရွိေနေသးတာပါပဲ။ အဲဒါကိုကလည္း ဘ၀ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ အဲဒီလိုေတြးမိတဲ့အခါ အသက္ရွင္ေနေပမယ့္လည္း ဘ၀ေသေနသူေတြ ဘာေၾကာင့္ရွိေနသလဲလို႔ စဥ္းစားရျပန္ပါေရာ။ သူတစ္ပါးေၾကာင့္ ဘ၀ေသေနရသူေတြ ရွိတယ္၊ ကုိယ့္ဘာသာကိုယ္ ဘ၀ကို သတ္ထားတဲ့လူေတြ ရွိတယ္။ မ်ိဳးစံုပါပဲ။ အသက္႐ႈတဲ့အလုပ္တစ္ခုကလြဲရင္ အဲဒီလိုလူေတြမွာ ရွင္သန္ျခင္းဆိုတဲ့အရာ ဘာမ်ားရွိပါလိမ့္လို႔ ေတြးေနမိဖူးတယ္။ အသက္ရွင္လ်က္နဲ႔ အရာရာၿပီးဆံုးေနတဲ့ သူတို႔ကိုေတြ႔တိုင္း ကၽြန္ေတာ္အရမ္းမုန္းတယ္။ အသက္႐ွဴေနတဲ့ လူေသေကာင္ေတြလို႔ ကၽြန္ေတာ္က နာမည္ေပးထားတယ္။]
မွတ္စု (၂၈)
က်ဴးဘားသမၼတေဟာင္း ဖီဒယ္ကက္(စ)ထ႐ို မီခဲ့တဲ့ အေမရိကန္သမၼတမ်ားဆိုတဲ့ မွတ္စုေလးကိုဖတ္မိတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ ေတြးေနမိျပန္ပါတယ္။ က်န္းမာေရးအေျခအေနအရသာ သူ႔ညီကို အာဏာလႊဲေပးလုိက္ရေပမယ့္ အခုအခ်ိန္အထိ စိတ္ဓာတ္မာေနဆဲ ကက္(စ)ထ႐ုိဟာ ကမၻာ့ႏုိင္ငံအသီးသီးက လူေတြအတြက္ ထူးျခားတဲ့ ေျပာစရာဇာတ္ေကာင္တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အေမရိကန္ကို အၿမဲတေစ ဆန္႔က်င္အာခံခဲ့တဲ့ သူ႔လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ စာအုပ္စာေပေတြမွာ ဖတ္ရတာေတြအရေတာ့ အေမရိကန္ေတြကလည္း ကက္(စ)ထ႐ိုကို လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္ဖို႔အတြက္ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ကဲ.. က်ဴးဘားေခါင္းေဆာင္ေဟာင္း ကက္(စ)ထ႐ို မီခဲ့တဲ့ အေမရိကန္သမၼတေတြကို ၾကည့္ရေအာင္ပါ။
- အုိက္ဆင္ေဟာင္၀ါ
- ကေနဒီ
- ဂၽြန္ဆင္
- နစ္ဆင္
- ဂ်ရယ္ဖို႔(ဒ္)
- ဂ်င္မီကာတာ
- ေရာ္နယ္(လ္)ရီဂင္
- ေဂ်ာ့(ခ်္)ဘု(ရွ္)
- ဘီ(လ္)ကလင္တန္
- ေဂ်ာ့(ခ်္)ဒဗလ်ဴဘု(ရွ္)
မွတ္စု (၂၉)
ေတာပင္ကို ေတာ္ေတာ္ခုတ္ၾကပါ့
ေတာျပဳတ္လိမ့္ ေနာက္ေနာင္၊
ေတာျပဳတ္လို႔ ေတာေျပာင္ရင္၊
မိုးေခါင္ေတာ့မွာပဲ၊
မိုးေခါင္လို႔ ေရမႂကြယ္ရင္၊
သဲပင္လယ္ ျဖစ္လိမ့္မလြဲ....။
[၁၄-၃-၂၀၀၆ ရက္ေန႔ထုတ္ ဖတ္စရာဂ်ာနယ္ထဲမွာ ဖတ္လိုက္ရတဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ပါ။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီဟာ ကဗ်ာဘုရားလို႔ ဆိုရေလာက္ေအာင္ ကဗ်ာနဲ႔ပတ္သက္ရင္ တစ္ဖက္ကမ္းခပ္သူပါ။ ေခတ္ေရွ႕ကို ႀကိဳေတြးႏုိင္၊ ႀကိဳျမင္ႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္းမွာလည္း အံ့ၾသစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ထက္ျမက္လွသူပါ။ သူ႔ကဗ်ာေတြဟာ ဒီေန႔အထိ အဓိပၸါယ္ျပည့္၀ေနေသးတာ၊ ခံစားလို႔ရေနေသးတာဟာ အထင္ရွားဆံုးဥပမာပါပဲ။ အေပၚက ကဗ်ာကိုပဲ ၾကည့္ပါဦး။ ဒီေန႔ေခတ္ ကဗ်ာဆရာေတြရဲ႕ ဘယ္ကဗ်ာကမ်ား ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀)ေလာက္ ၾကာတဲ့အခ်ိန္မွာ အခုလုိမ်ိဳး မွန္လိုက္တာ၊ ဟုတ္လိုက္တာဆိုၿပီး တသသျဖစ္ေစမလဲဆိုတာကို စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းလိုက္ပါဘိဗ်ာ။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ေလ... ေနာက္ထပ္ အႏွစ္(၁၀၀)ေလာက္ အသက္ရွင္လုိက္ခ်င္ပါေသးတယ္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ေျပာခဲ့သမွ်ေတြကေတာ့ မွန္ေနပါၿပီ။ သဲပင္လယ္ေတြ ျဖစ္တဲ့အထိေတာ့ မဆိုးေသးဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တာပါပဲ။ ဒါဆိုရင္ ဘာလုပ္ၾကမလဲ။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ကဗ်ာကို ေျပာင္းျပန္ျပန္ေကာက္ၿပီး ကုစားၾကရင္ေရာ???]
မွတ္စု (၃၀)
တစ္နာရီေပ်ာ္ခ်င္ရင္ တစ္ေရးအိပ္
တစ္ရက္ေပ်ာ္ခ်င္ရင္ ငါးဖမ္းထြက္
တစ္လေပ်ာ္ခ်င္ရင္ အိမ္ေထာင္ျပဳ
တစ္ႏွစ္ေပ်ာ္ခ်င္ရင္ အေမြေတာင္း
တစ္သက္လံုးေပ်ာ္ခ်င္ရင္ေတာ့ တစ္ပါးသူကို ကူညီပါ။
[၁၄-၃-၂၀၀၆ ရက္ေန႔ထုတ္ ဖတ္စရာဂ်ာနယ္ကပါပဲ။ ဘယ္သူေရးတဲ့ဟာလဲေတာ့ မွတ္မထားမိဘူး။ အေပၚကစာေလးေတြကို ျပန္ဖတ္ၾကည့္စမ္းပါဦး။ နည္းနည္းမ်ား ဆန္းေနသလားလို႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖတ္ဖူးေနက်၊ ၾကားဖူးေနက် စကားလံုးေတြမဟုတ္ဘဲ မူတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနသလားလို႔ပါ။ ကုိယ္သန္ရာသန္ရာကို ယူၾကတာျဖစ္တဲ့အတြက္ နားလည္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္လေပ်ာ္ခ်င္ရင္ အိမ္ေထာင္ျပဳ ဆိုတာကေတာ့ ဘံုအေနနဲ႔ ပါေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ စဥ္းစားမိတာက အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းဟာ တစ္လပဲ ေပ်ာ္ေစသလားဆိုတာကိုပါ။ အဲဒီလိုဆိုေတာ့ သတင္းစာေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြထဲမွာ (၂၅)ႏွစ္ျပည့္ မဂၤလာႏွစ္ပတ္လည္ေန႔တို႔၊ ႏွစ္(၄၀)ျပည့္ မဂၤလာႏွစ္ပတ္လည္ေန႔တို႔ ေၾကာ္ျငာေတြကို ဖတ္ရတာဟာ လိမ္ေနတာေတြလား၊ တကယ္ပဲ သာယာေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ အိမ္ေထာင္တစ္ခုကို ျဖတ္သန္းေနၾကတာလား ဆိုတာကို ဒြိဟပြားမိျပန္ေရာ။ ကၽြန္ေတာ္အႀကိဳက္ဆံုးကေတာ့ တစ္သက္လံုးေပ်ာ္ခ်င္ရင္ တစ္ပါးသူကို ကူညီပါဆိုတဲ့ စကားေလးကိုပါပဲ။ စာဖတ္သူကိုယ္တုိင္သာ ေတြးၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။]
ဆက္ၾကေသးတာေပါ့။ အခုေတာ့ နားပါဦးမည္။ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစ။
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဇြန္လ ၈ ရက္၊ အဂၤါေန႔။
ည ၉ နာရီ ၁၃ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
No comments:
Post a Comment