Thursday, August 12, 2010

သဘာ၀က်က္သေရအလွမ်ားကို ထိန္းသိမ္းၾကရန္ - ခင္မ်ိဳးခ်စ္


natureqh.jpg

တစ္ခါက ႏိုင္ငံျခားသူ အမ်ိဳးသမီးမိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကို ကုိယ္တို႔၀င္းၿခံထဲ လမ္းေလွ်ာက္လွည့္ပတ္ျပရင္း စပ္မိစပ္ရာ ေျပာမိတယ္။

"ကုိယ္တို႔အဖို႔ ဟင္းျဖစ္ဖို႔ လြယ္တယ္။ ပုစြန္ေျခာက္ေလး၊ ၾကက္သြန္နီ၊ ျဖဴႏွင့္ ေရေရာ၊ မီးဖိုေပၚတယ္ၿပီး... ၿခံထဲေလွ်ာက္၊ အရြက္ႏုေလးေတြခူး၊ ခပ္လုိက္ရင္ ဟင္းခ်ိဳတစ္ခြက္ရတာပဲ" လို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ သူ႔ဆီက မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခု ထြက္လာတယ္။

"ၿခံထဲက အရြက္ေတြထဲမွာ ဘယ္အရြက္က စားေကာင္းတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုလုပ္သိသလဲ" တဲ့။

အေျဖရခက္
ကုိယ္လည္း တစ္ခဏေတာ့ ေတြသြားတယ္။ ဘယ္အရြက္ စားေကာင္းတယ္ဆိုတာ ဘယ္တကၠသိုလ္၊ ဘယ္အင္စတီက်ဳကမွ သင္ေပးလုိက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္လိုလုပ္ သိသလဲဆိုတာ.... အေျဖရခက္သားပဲ... ဒါႏွင့္ ....

"ဟာကြာ... ဒါေလာက္ေတာ့ မိဘဘိုးဘြားလက္ထက္ကတည္းက စားေကာင္းတဲ့အရြက္ေတြ ခ်က္ျပဳတ္စားတာ ျမင္ေတြ႔ေနေတာ့ သိတာေပါ့" လို႔ပဲ ေျဖလိုက္ရတယ္။

ဒီေတာ့ အမ်ိဳးသမီးက ... "ေအးကြာ... ကိုယ္ ေစ်းထဲသြားတဲ့အခါ ဟင္းရြက္ဟင္းသီးဆုိင္မွာ အရြက္ေတြမ်ိဳးစံုပဲ။ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ၀ယ္ခ်င့္စဖြယ္ပဲကြာ။ ခက္တာက အဲဒါေတြ ဘယ္လိုလုပ္စားရမွန္း မသိဘူး" လို႔ ေျပာတယ္။

ကုိယ္က အႀကံေပးလုိက္တယ္။

"မင္းတို႔အိမ္မွာ ျမန္မာလူမ်ိဳး အိမ္ေဖာ္ေတြ ရွိတာပဲ။ တစ္ခါတေလ သူတို႔ကို ရာသီအလိုက္ေပၚတဲ့ အရြက္ေတြ နည္းနည္းပါးပါး ၀ယ္ခ်က္ခုိင္းၿပီး စားၾကည့္ေပါ့"

ဟုတ္တယ္ေလ။ ဟင္းရြက္ ဟင္းသီးဆုိင္မွာ သူတို႔ မျမင္ဖူးမေတြ႔ဖူးတဲ့ ဂံုမင္း၊ ဖလံေတာင္ေ၀ွး၊ ကင္းပံုသီး၊ ေစာင္းလ်ားသီး၊ ကင္းမြန္ရြက္၊ ဆူးပုပ္ရြက္ အစရွိတာေတြအေၾကာင္း ေျပာျပတယ္။

ေစာင္းလ်ားသီးမွည့္ကို သၾကားႏွင့္ နယ္စား၊ ကင္းပြန္းရြက္ႏုကို ပုစြန္စိမ္းႏွင့္ ခ်က္စားၾကည့္၊ ဆူးပုပ္ရြက္ႏုကို ၾကက္ဥေၾကာ္ထဲ ထည့္စားၾကည့္၊ ဖလံေတာင္ေ၀ွးႏုကို ေၾကာ္စားလို႔ အႀကံေပးလိုက္ပါတယ္။ တစ္ခါေလာက္ စမ္းစားၿပီး ႀကိဳက္ရင္ စိတ္ကူးနဲ႔ ခ်ဲ႕ၿပီး လုပ္စားေပါ့။

သဘာ၀ႏွင့္ ကင္းကြာေန
ဒီလိုေတြ႔ရႀကံဳရေတာ့ ကုိယ္လည္း မီးခိုးႂကြက္ေလွ်ာက္ ေတြးမိတယ္။ စက္မႈသိပၸံထြန္းကားတဲ့ ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာ လူေတြဟာ သဘာ၀ႏွင့္ ကင္းကြာေနၾကတယ္။ သစ္ပင္၊ ၀ါးပင္ေတြႏွင့္ အကၽြမ္းတ၀င္ မရွိၾကဘူး။

အဲဒီကိစၥမွာ .... ဘယ္အရြက္၊ ဘယ္အသီးကို ဟင္းခ်က္စားဖို႔ နားမလည္တာေလာက္က ဘာမွ မေရးမႀကီးပါဘူး။ လူေတြဟာ သဘာ၀ႏွင့္ ကင္းကြာေတာ့ ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့ စိတ္ေတြ ေျခာက္ခန္းသြားမလားလို႔ စိုးရိမ္မိတယ္။

ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ေရာက္တတ္ေလးဆယ္ အေတြးပဲလို႔ ဆိုခ်င္ဆိုၾကေပါ့။ ကိုယ္သတိျပဳမိတာ တစ္ခုရွိတယ္။ သစ္ေတာဘက္မွာ အမႈထမ္းတဲ့ လူေတြဟာ သူတို႔ကို ၾကည့္ရတာ သစ္ပင္ႀကီးေတြလိုပဲ စိုျပည္တယ္၊ သန္႔ျပန္႔တယ္၊ ပြင့္လင္းတယ္။ သဘာ၀အတုိင္း ႐ိုးသားေျဖာင့္စင္းတဲ့ ပံုပန္းမ်ိဳး ေပၚေနတယ္။ သူတို႔ ေန႔စဥ္ ထိေတြ႔ေနရတဲ့ သဘာ၀ရဲ႕ ၾသဇာက သူတို႔ကို လႊမ္းမိုးေနတယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ႏွင့္ စကားေျပာရင္ ေတာေတာင္၊ ေရေျမ၊ သစ္ပင္၊ ၀ါးပင္၊ ေက်းငွက္၊ သတၱ၀ါေတြအေၾကာင္း ပါလာေတာ့တာပဲ။ တစ္ခါက အၿငိမ္းစား သစ္ေတာဘက္ အရာရွိႀကီးတစ္ဦးက ေျပာဖူးတယ္။

လူ႔ေလာက သာယာေရး
"သစ္ပင္ေတြဟာ လူ႔ေလာကအဖို႔ သိပ္ၿပီး အေရးႀကီးတယ္။ လူ႔ေလာက သာယာေရးအတြက္ အရိပ္အာ၀ါသ၊ စားစရာအသီး ေပး႐ံုသာမဟုတ္ဘူး။ ၾကည့္ေလ...။ လူေတြကို ယဥ္ေက်းလိမၼာေအာင္ ဆံုးမတဲ့ တရားေတြ ဘယ္က အစျပဳလာသလဲ။ လုဗၺနီဥယ်ာဥ္ထဲမွာ ဖြားျမင္တဲ့ သိဒၶတၳမင္းသားက စတာ မဟုတ္လား။

ၿပီးေတာ့ ေလာကႀကီးရဲ႕ ဆင္းရဲမႈေတြ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ ရွာေဖြတဲ့အခါမွာ ဘယ္ေနရာ သြားသလဲ။ ရွာလို႔ေတြ႔ၿပီး ေရွးဦးစြာ ေဟာၾကားေတာ့ေကာ ဘယ္မွာ ေဟာသလဲ။ လူ႔ေလာကႀကီးမွာ ခ်မ္းသာၿငိမ္းခ်မ္းမႈေတြ ရႏုိင္ဖို႔ ရွာေတာ္ပံုႀကီးကို ၾကည့္လုိက္ရင္ ေရခံေျမခံဟာ ဥ႐ုေ၀ဠေတာ မိဂဒါ၀ုန္ဆိုတဲ့ ေနရာေတြပဲ မဟုတ္လား။ သဘာ၀ႏွင့္ နီးစပ္ၿပီး သာယာစုိျပည္တဲ့ ေနရာအရပ္ေတြပဲ မဟုတ္လား..."

အဲသလို ေျပာပါတယ္။ ဟုတ္သားပဲ။ ဥတုသံုးလီမွာ အပူအေအးမွ်တေအာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ ဇိမ္ခံပစၥည္း.... သက္မဲ့သက္ရွိ အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ေျဖေဖ်ာ္မႈေတြႏွင့္ ၀န္းရံထားတဲ့ ရမၼ-သုရမၼ အစရွိတဲ့ နန္းေတာ္ႀကီးထဲကေနၿပီး လူ႔ေလာကကို ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေပးႏုိင္တဲ့ တရားေတြ ထြက္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး။

ခုမ်က္ေမွာက္ေခတ္ စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ (Sky Scraper)ေခၚတဲ့ မိုးေပၚထိခန္း ေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ တိုက္တာႀကီးေတြထဲက "အဲယားကြန္ဒီးရွင္း" ေတြ၊ ဆန္းၾကယ္တဲ့ ေကာ္ေဇာေတြ၊ အိစက္ညက္ေညာတဲ့ ဆိုဖာႀကီးေတြႏွင့္ ဆင္ယင္ထားတဲ့ အခန္းေတြထဲက လူ႔ေလာက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ေရးတရားေတြ ထြက္မလာပါဘူး။

သဘာ၀ႏွင့္ ရင္ဆုိင္ရင္းႏွီးဖို႔
ဒီေတာ့ လူသားေတြအဖို႔ သဘာ၀ႏွင့္ ရင္းႏွီးဖို႔ သိပ္လိုအပ္တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ထင္ပါရဲ႕။ စက္မႈသိပၸံေတြ၊ အလြန္အမင္းထြန္းကားတဲ့ ႏို္င္ငံႀကီးေတြက ... စာသင္ေက်ာင္းေတြရဲ႕ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းေတြမွာ အတန္းငယ္ေလးေတြက စၿပီး Nature Study ဆိုတဲ့ "သဘာ၀ေလ့လာမႈ" ဘာသာရပ္တစ္ခု ထည့္ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ သစ္ပင္၀ါးပင္ေတြအေၾကာင္း လြယ္ကူတဲ့ စကားေျပႏွင့္ ေရးထားတဲ့ ဖတ္စာအုပ္ေတြ ကို္င္ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကြင္းဆင္းတဲ့သေဘာနဲ႔ ေျမခင္းျပင္က်ယ္ေတြဆီကို သြားၿပီး ျမက္ပင္၊ ေတာ႐ုိင္းပန္းပင္ေတြ ရႏုိင္သေရြ႕ စုေဆာင္းၾကရတယ္။ ၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးအမည္ကို ရွာေဖြရတယ္။

အဲသလို ေလ့လာတဲ့နည္းေတြႏွင့္ ကေလးေတြကို သဘာ၀ႏွင့္ ထိေတြ႔ေစပါတယ္။ ေျမေပၚေပါက္တဲ့ ျမက္ပင္ေလးေတြကစၿပီး စိတ္၀င္စားတတ္လာၾကတယ္။ ျမက္ပင္ဆုိလို႔ စပ္မိလို႔ ေျပာရဦးမယ္။ ေျမစာျမက္ပင္ဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားရဲ႕ ႐ိုးရာ ရတနာသံုးပါး မိဘဆရာေတြ ကန္ေတာ့တဲ့ပြဲေတြမွာ အၿမဲပါ,ပါတယ္။ သႀကၤန္ခ်ိန္ခါ ႏွစ္သစ္ႀကိဳတဲ့အခါမွာ ေျမစာျမက္ အၿမဲပါတယ္။ အဲဒါ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကမၻာေဟာင္းပ်က္ၿပီး ကမၻာသစ္ ျဖစ္ေပၚတဲ့အခါမွာ ပထမဦးဆံုး ေပါက္တဲ့အပင္က ေျမစာျမက္ပင္တဲ့။ အဲဒါ ေျမစာပင္ ျဖစ္တယ္လို႔ လူႀကီးသူမေတြ ေျပာဖူးတာပဲ။

ေျမစာပင္ျဖစ္တယ္လို႔
စကားေျပာတဲ့အခါမွာလည္း "ေတာင္လဲၿပိဳရာ ေျမစာပင္္ေလးေတြ ျပတ္သတ္ကုန္ၾကရတယ္" လို႔ ဥပမာတင္ၿပီး ေျပာၾကတယ္။ စစ္ႀကီးျဖစ္တဲ့အခါမွာ ဘာမွမဆုိင္တဲ့လူေတြ၊ ကေလးေတြ ေသေၾကပ်က္စီးရတာကို "ေျမစာပင္ ျဖစ္တယ္" လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ မေန႔တစ္ေန႔ဆီက ထင္ရွားခဲ့တဲ့ ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးဘဂ်မ္းရဲ႕ ကာတြန္းဇာတ္ေဆာင္တစ္ဦးဆိုရင္ [ေမာင္ေျမဇာ] လို႔ နာမည္ေပးထားတယ္။ ဘယ္အခါမ်ိဳးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ... ထစ္ခနဲရွိရင္ [ေမာင္ေျမဇာ] ပဲ ခံရရွာတာေပါ့။ တစ္ခါတုန္းက "႐ႈမ၀" မဂၢဇင္းမွာ ဆရာမင္းသု၀ဏ္ေရးတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ခု ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေခါင္းစဥ္က "ေအာက္ငံု႔ေတာလား" တဲ့။ ျမက္ေတြအေၾကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အေသးစိတ္ေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ........ ခက္တာပဲ။ ဥပမာ... လူတစ္ေယာက္ကို "မင္း ေခ်ာင္းဆိုးတာ ဘာနဲ႔ေပ်ာက္လဲ" လို႔ ေမးေတာ့....

"ဘာေဆးလဲေတာ့ မမွတ္မိဘူး။ ေသာက္တဲ့ခြက္ပဲ မွတ္မိေတာ့တယ္။ ခြက္အနီေလး" တဲ့ .... ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနၿပီ။ အခုလည္း ေခါင္းစဥ္ပဲ မွတ္မိေတာ့တယ္ေလ။ အဲဒီသဲလြန္စႏွင့္ပဲ ဆက္သုေတသန လုပ္ၾကေပါ့။

ျမန္မာျပည္ေျမေပၚမွာေပါက္တဲ့ ျမက္ပင္ေတြအေၾကာင္း သစ္ေတာမင္းႀကီးတစ္ဦးျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဦးသိန္းလြင္က သုေတသနျပဳလို႔ စာအုပ္ငယ္ေလးတစ္အုပ္ ထြက္လာတာ ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ႀကိဳးစားမႈေၾကာင့္ အစက ဘယ္သူမွ မသိေသး၊ မေတြ႔ဖူးေသးတဲ့ ျမက္တစ္မ်ိဳးကို အဲဒီပုဂၢိဳလ္ႀကီးရွာေဖြမွ ေတြ႔ရတယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္။ ဒါလည္း အေသအခ်ာ မမွတ္မိလို႔ က်က်နန မေျပာတတ္ပါဘူး။ "ခြက္ပဲမွတ္မိ" ဆိုတာမ်ိဳးပါပဲ။

အသက္ရွင္ေနၾကရတယ္
ျမက္ဆိုလို႔ အထင္မေသးႏွင့္။ လူေတြဟာ ျမက္အမ်ိဳးအႏြယ္ရဲ႕ အသီးကိုစားၿပီး အသက္ရွင္ေနၾကရတယ္။ စပါး၊ ဂ်ံဳ၊ မုေယာဆိုတဲ့ သီးႏွံေတြဟာ "ျမက္" ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးအႏြယ္ထဲမွာ ပါတယ္။ ဒီေတာ့ လူေတြဟာ "ျမက္" သီးကိုစားၿပီး ႀကီးျပင္းခဲ့ၾကရတာပဲ။ အေျခအျမစ္ အရင္းစစ္ေတာ့ ဒီလို ေတြ႔ရတာပဲေလ။

ဒီေတာ့ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ ေျမျပင္ေပၚမွာ ေပါက္သမွ် အပင္ေတြကို ျမက္ကစၿပီး စိတ္၀င္စားဖို႔ ေကာင္းတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကေလးသူငယ္ေတြကို ငယ္စဥ္ကစၿပီး သဘာ၀ႏွင့္ထိေတြ႔ေအာင္ နီးစပ္ေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ သဘာ၀ႏွင့္နီးစပ္မွ စိတ္ေရာကုိယ္ပါ ႀကံ့ခုိင္တယ္၊ ျဖတ္လတ္ရွင္သန္တယ္။

စက္မႈသိပၸံတိုးတက္တဲ့ ႏုိင္ငံႀကီးေတြမွာ ဒီအခ်က္ကို လူငယ္မ်ားရဲ႕ ပညာေရးအတြက္ ေနရာထားၾကပါတယ္။

အခုဆိုရင္ ပတ္၀န္းက်င္သန္႔ရွင္းသာယာေရးဆိုတဲ့ ကိစၥကို ႏုိင္ငံတကာ အဖြဲ႔အစည္းႀကီးေတြ လုပ္ၿပီး လႈပ္ရွားေနၾကတာကို သတင္းစာ၊ ေရဒီယို၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားေတြမွာ "သတင္းတန္ဖိုး" ထားၿပီး ေဖာ္ျပေနၾကပါတယ္။ လူ႔ေလာကရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ၊ သာယာ၀ေျပာမႈအတြက္ သဘာ၀ျဖစ္တဲ့ ေတာ၊ ေတာင္၊ ေရ၊ ေျမ၊ သစ္ပင္၊ ၀ါးပင္ေတြဟာ အဓိကက်တဲ့ ေနရာမွာ ရွိေနၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ကို လူေတြ သေဘာေပါက္ေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ပညာေပးေနၾကပါတယ္။

သဘာ၀တန္ဖိုးကိုသိဖို႔
ႏုိင္ငံတကာ အဖြဲ႔အစည္းႀကီးေတြက သစ္ေတာမျပဳန္းတီးေရး အစရွိတဲ့ ကိစၥေတြကို ကုိင္တြယ္လႈပ္ရွားေနၾကတာလည္း တစ္ဌာနေပါ့ေလ။ လူတုိင္းလူတုိင္း ဒီေျမေပၚမွာေနတဲ့ သူေတြနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့အတြက္ သဘာ၀ရဲ႕ တန္ဖိုးကို လူတုိင္း သိတတ္ ျမင္တတ္ဖို႔က အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။

ဒီကိစၥဟာ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ လူရဲ႕ကိစၥေတြအားလံုး အက်ံဳး၀င္ေနပါတယ္။ လူတုိင္း လူတုိင္း သဘာ၀ႏွင့္ နီးစပ္ၿပီး ျမတ္ႏိုးတဲ့စိတ္ကုိ ေမြးၾကမွသာ အဖြဲ႔အစည္းႀကီးေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈကို ေထာက္ခံအားေပးရာ ေရာက္ပါလိမ့္မယ္။

တကယ္ေတာ့ သဘာ၀ရဲ႕တန္ဖိုး၊ သဘာ၀ရဲ႕ အလွက်က္သေရကို စာေပ၊ အႏုပညာ၊ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပုေတြက သ႐ုပ္ေဖာ္ၾကပါတယ္။ ဒီမွ်သာ မကေသးပါဘူး။ သဘာ၀ရဲ႕ အလွက်က္သေရႏွင့္ တန္ဖိုးကို လူတို႔ရဲ႕ အထြတ္အထိပ္ အေတြးအေခၚျဖစ္တဲ့ ဘာသာတရားေတြထဲမွာ ေဖာ္က်ဴးၾကပါတယ္။ တစ္ပါးတည္းေသာ ဖန္ဆင္းရွင္၊ တန္ခိုးရွင္၊ ဘုရားသခင္ကို ကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာတရားေတြထဲမွာ ဒီလို ေတြ႔ရပါတယ္။

"သဘာ၀ႏွင့္ နီးစပ္မွ၊ ဘုရားသခင္ ဖန္ဆင္းတဲ့ ၾသကာသေလာကႀကီးရဲ႕ အလွက်က္သေရေတြ ျမင္မွ ဘုရားသခင္ရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္ကို သိတတ္မယ္" လို႔ ဆိုမိန္႔ၾကပါတယ္။

ဆင္ျခင္ၿပီး ၾကည္ႏူးမိ
ဗုဒၶဘာသာတရားမွာဆိုရင္ ရတနာသုတ္ ပရိတ္ေတာ္မွာပါရွိတဲ့ စာတစ္ပိုဒ္ကို ရြတ္ဆိုတုိင္းမွာ အနက္အဓိပၸါယ္ကို ဆင္ျခင္ၿပီး ၾကည္ႏူးမိပါတယ္။

ဂိမွနံ၊ ေႏြလတို႔၏ ပဌမသႎၼဂိေမွ၊ ေရွးဦးစြာေသာ ေႏြလျဖစ္ေသာ၊ မာေသ၊ တန္ခူးလ၌ ဖုႆိတေဂၢ၊ ပြင့္ေသာ အဖ်ားရွိေသာ၊ ၀နပၸဂုေမၺ၊ ေတာအုပ္သည္၊ သီရိေကာယထာ၊ အသေရရွိသကဲ့သို႔၊ တထူပမံ၊ ထိုေတာအုပ္လွ်င္ ဥပမာရွိေသာ၊ နိဗၺာနဂါမႎ၊ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေစတတ္ေသာ၊ ဓမၼ၀ရံ၊ တရားေတာ္ျမတ္ကို၊ ပရမံ၊ ဟိတာယ၊ ျမတ္ေသာနိဗၺာန္ အက်ိဳးငွာ၊ အေဒသယီ၊ ေဟာေတာမူၿပီ။ ဗုေဒၶ၊ ဗုဒၶႆ ျမတ္စြာဘုရား၏၊ ဣဒမၸိရတနံ၊ ဤရတနာ၏ အျဖစ္သည္လည္း၊ ပဏီတံ ျမတ္၏။ ဧေတန သေစၥန၊ ဤသို႔မွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္၊ ဣေမသံ၊ ဤသတၱ၀ါတို႔အား၊ သု၀တၳိ။ ခ်မ္းသာျခင္းသည္၊ ေဟာတု၊ ျဖစ္ေစသတည္း။

လမ္း သြားရင္း လာရင္း သစ္ပင္ ပန္းပင္ေတြ ျမင္တုိင္းပဲ၊ စိတ္ထဲက "၀နပၸဂုေမၺ" အစခ်ီတဲ့ ပါဠိစာပိုဒ္ကို ရြတ္ဆိုမိပါတယ္။

"၀နပၸဂုေမၺ၊ ယထ ဖုႆိတေဂၢ၊
ဂိမွာန မာေသ ပဌမသႎၼဂိေမွ
တထူပမံ ဓမၼ၀ရံ အေဒသယိ
နိဗၺာန-ဂါမႎ ပရမံ ဟိတာယ
ဣဒမၸိ ဗုေဒၶရတနံ ပဏိတံ
ဧေတန သေစၥန သု၀တၳိေဟာတု"

သဘာ၀အလွကို အရင္းတည္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားကို ၾကည္ညိဳရတယ္။ အဲဒီၾကည္ညိဳစိတ္ႏွင့္ သစၥာတရား အမွဴးထားရတယ္။ သတၱ၀ါအမ်ားကို ေမတၱာပြားရပါေတာ့တယ္။
(မိုးဂ်ာနယ္၊ ဇူလိုင္၊ ၁၉၉၇ မွ)

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics