Monday, August 30, 2010

သတင္းမ်ား၊ အင္တာဗ်ဴးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍


သတင္းမ်ား ေဖာ္ျပရာတြင္လည္းေကာင္း၊ အင္တာဗ်ဴူးမ်ား လုပ္ရာတြင္လည္းေကာင္း၊ သတင္း၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ရွိေသာ အေၾကာင္းအရာကို သိရွိၿပီး ပါးနပ္လိမၼာမႈရွိရန္ႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ၏ အက်ိဳးစီးပြား (Public Interest) ကုိ ဦးတည္ရန္လိုေၾကာင္း ၀ါရင့္သတင္းစာဆရာႀကီးမ်ား အပါအ၀င္ ေလ့လာသူမ်ား၊ စာဖတ္သူမ်ားက သံုးသပ္မႈမ်ား ရွိေနပါသည္။

ထိုကဲ့သို႔ေသာ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားကို ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ပုိင္းအတြင္းက ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ ျပည္တြင္းထုတ္ သတင္းဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္တြင္ ေမာ္ဒယ္တစ္ဦး၏ အင္တာဗ်ဴးကို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းႏွင့္ အျခားသတင္းဂ်ာနယ္ တစ္ေစာင္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ဒါ႐ုိက္တာတစ္ဦး၏ အင္တာဗ်ဴးမ်ားကို မူတည္၍ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

"ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ သ႐ုပ္ေဆာင္ေမာ္ဒယ္ေလာကမွာ ဒီေလာကကို ၀င္လာကတည္းက ႏုိင္ငံျခားေစ်း၀ယ္ တစ္ခါထြက္ရင္ ေဒၚလာ ကိုးေသာင္း၊ တစ္သိန္း ျဖဳန္းႏုိင္ေလာက္တဲ့အထိ ခ်မ္းသာတဲ့ အ၀န္းအ၀ုိင္းက ေပါက္ဖြားလာတာ တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ဒီေလာကသားေတြရဲ႕ အတြင္းေရးေတြကို သိသင့္သေလာက္ သိေနတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က Tabloid မဟုတ္တဲ့အတြက္ အဲဒါေတြကို ႏိႈက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ ေရးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရးစရာလည္း အေၾကာင္းမရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ မီဒီယာေပၚကို တက္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ သတင္းမီဒီယာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေထာက္ျပသင့္တာေတြကိုေတာ့ ေထာက္ျပရမွာပါပဲ။ ဘယ္သူမဆုိပါ။ Celebrity မွ ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ Celebrity မဆို သူတို႔ဟာ ပရိသတ္ရဲ႕ စံနမူနာျပ မဟုတ္ေတာင္မွ ပရိသတ္ေတြ အတုယူမွားေစတဲ့ အေၾကာင္းအရာ၊ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ျပဳမူေျပာဆို ေနထုိင္မႈေတြကို သတင္းမီဒီယာေပၚ တက္လာၿပီး ထင္ထင္ေပၚေပၚ လုပ္လာမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေ၀ဖန္ေရးသား ေထာက္ျပမွာပါပဲ" ဟု Eleven Media Group ၏ အႏုပညာက႑ အႀကီးတန္းအယ္ဒီတာ ကိုေနထြန္းႏိုင္က ေျပာပါသည္။

"ကၽြန္မတို႔လည္း အႏုပညာသတင္းေတြကို စိတ္၀င္စားပါတယ္။ အိမ္မွာလည္း စာအုပ္ဆုိင္ ဖြင့္ထားပါတယ္။ အိမ္ရွိလူကုန္ ေငြရွာႏုိင္မွ မိသားစုတစ္စု အဆင္ေျပႏုိင္မယ့္ ေခတ္ႀကီးထဲမွာ ဒီေမာ္ဒယ္ေလးအေနနဲ႔ ဒီေလာက္သံုးႏုိင္၊ ျဖဳန္းႏုိင္တာ အံ့ၾသဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ဘယ္က ၀င္ေငြေတြ ဒီေလာက္ရေနသလဲဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္စရာပဲ။ ဒီလုိ အေၾကာင္းေတြကို ေဖာ္ျပတဲ့ ဂ်ာနယ္ေတြကိုလည္း အံ့ၾသမိပါတယ္။ သူ႔အေနနဲ႔ ဒီလိုသံုးႏုိင္တယ္ပဲ ထားပါေတာ့၊ ဒီလိုႂကြားစရာ မလိုပါဘူး" ဟု တကၠသိုလ္ဆရာမ တစ္ဦးျဖစ္သူ ေဒၚခင္ေအး၀င္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

"ျမန္မာႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ အႏုပညာအသိုင္းအ၀ုိင္းကသူေတြ အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီး အႏုပညာရွင္ေတြနဲ႔ အႏုပညာေလာကထဲကို၀င္ဖို႔ တာစူေနၾကတဲ့ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေတြ ေရလုိက္လြဲမွားေနၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတင္းေတြ အမ်ားႀကီးရထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရးဖို႔ေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေရလုိက္မလြဲေစခ်င္ဘူး။ မီဒီယာေတြေပၚမွာ ထင္ထင္ေပၚေပၚ ျဖစ္လာတာေတြ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ ဒါ ဂုဏ္ယူစရာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ယူဆပါတယ္။ အဲဒါကို ေရးတယ္။ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာ မင္းသမီးတစ္ေယာက္နဲ႔ အရင္က ျပႆနာျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေမးျမန္းသူကပဲ ဒီအေၾကာင္းကုိ အင္တာဗ်ဴးေမးၿပီး ေဖာ္ျပထားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဒီအင္တာဗ်ဴးရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ ကြဲလြဲေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ သတင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က တစ္မ်ိဳး၊ အင္တာဗ်ဴူးရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ကြဲလြဲေနတယ္" ဟု ကိုေနထြန္းႏိုင္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

"တုိင္းျပည္က ဆင္းရဲေနတယ္။ တုိင္းျပည္မွာရွိတဲ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေငြကို ဒီေလာက္အထိ မသံုးႏုိင္ဘူး။ မသံုးႏုိင္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက တစ္ေန႔စာတစ္ေန႔ကို အႏုိင္ႏုိင္ ရွာေဖြေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီလိုစကားမ်ိဳး ေျပာတယ္ဆိုတာ အဓိပၸါယ္မရွိပါဘူး။ ႂကြားပဲေျပာေျပာ၊ ဘာပဲေျပာေျပာ ေရးသားေဖာ္ျပတဲ့လူက ေနာက္ကြယ္ကအေၾကာင္းကို သိကိုသိမွရမယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ သ႐ုပ္ေဆာင္ေမာ္ဒယ္ေလာကရဲ႕ အေျခအေနကို အားလံုးသိၿပီးသားပါ။ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ႏုိင္ငံျခားေစ်း၀ယ္ တစ္ခါထြက္ရင္ ဘယ္ေလာက္သံုးတယ္လို႔ ေျဖတဲ့ ေမာ္ဒယ္ရဲ႕ အေျဖစကားအေပၚ အားလံုးေ၀ဖန္ေနၾကခ်ိန္မွာ အဲဒီေမာ္ဒယ္ကိုပဲ ထပ္ေမးတဲ့ သတင္းေထာက္နဲ႔ ထည့္တဲ့ဂ်ာနယ္ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္က ေမးခြန္းထုတ္စရာပါ။ ဒါေပမယ့္ မီဒီယာသမားဆုိတာ ဘယ္ကိစၥမဆို မွန္တဲ့ဘက္က ရပ္တည္ရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ principle အရ အမွန္တရားဘက္ကပဲ ရည္တည္သြားမွာပါ။ အမ်ားျပည္သူရဲ႕ အခက္အခဲေတြနဲ႔ ဒုကၡခံစားရတာေတြကို စာနာဖို႔ လိုပါတယ္။ ကိုယ္ထင္ေပၚေရး၊ ကုိယ့္ဂ်ာနယ္ ေစာင္ေရတက္ေရး တစ္ခုတည္းကိုပဲ မၾကည့္သင့္ပါဘူး" ဟု Weekly Eleven News ဂ်ာနယ္ တာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာ ကိုေ၀ၿဖိဳးက ေျပာပါသည္။

[Bi Weekly ELEVEN, အတြဲ-၃၊ အမွတ္-၂၂၊ ၾသဂုတ္ ၂၇၊ ၂၀၁၀၊ စာမ်က္ႏွာ-၂၀၊ ၂၁၊ သတင္းမ်ား ေဖာ္ျပရာတြင္လည္းေကာင္း၊ အင္တာဗ်ဴးမ်ား လုပ္ရာတြင္လည္းေကာင္း၊ သတင္း၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ရွိေသာ အေၾကာင္းအရာကို သိရွိၿပီး ပါးနပ္လိမၼာမႈရွိရန္ႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ၏ အက်ိဳးစီးပြား (Public Interest) ကို ဦးတည္ရန္လို သတင္းမွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပပါသည္။]

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics