Saturday, August 28, 2010

ႏုိင္ငံေရး၀တၳဳႀကီးမ်ားရဲ႕ ၾသဇာအရွိန္အ၀ါ - လူထုစိန္၀င္း


useinwin.jpg

"သတင္းစာဆရာဆိုတာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေခတ္ရဲ႕ မွတ္တမ္းေတြကို ေရးသားတဲ့ ေန႔စဥ္မွတ္တမ္း ေရးသူေတြ ျဖစ္တယ္"

နာမည္ႀကီး အဂၤလိပ္သတင္းစာဆရာတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ "ဖရန္စစ္၀ီလ်ံ" ေျပာခဲ့တဲ့ စကားျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာသတင္းစာဆရာႀကီး လူထု ဦးေလးလွကလည္း "သတင္းစာမ်ားသည္ သမုိင္းကို ေျပာေနၾကသည္" လို႔ ဆိုခဲ့ပါတယ္။

မင္းဒဏ္သင့္တဲ့အလုပ္
သတင္းစာဆရာတုိ႔၊ စာေရးဆရာတို႔ဆိုတာ သူ႔ေခတ္ သူ႔အခါရဲ႕ သမုိင္းေၾကာင္းကို မတိမ္းမေစာင္းရေအာင္ မွန္ကန္တိက်စြာ မွတ္တမ္းတင္တဲ့ တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ၾကရသူမ်ား ျဖစ္တယ္။ ဥေရာပမွာ သတင္းစာေပၚဦးစ ေခတ္အခါကဆိုရင္ ဒီတာ၀န္ကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ရင္းနဲ႔ သတင္းစာဆရာ၊ စာေရးဆရာႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ "ဒင္နီယယ္ဒီဖိုး" တို႔၊ "အီမိုင္းလ္ဇိုလာ" တို႔တစ္ေတြ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ သင့္ခဲ့ၾကရတယ္။ အခုႏွစ္ဆယ့္တစ္ရာစု ေရာက္တဲ့အထိလည္း သတင္းစာအလုပ္ဆိုတာ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား လုပ္ရတဲ့အလုပ္မ်ိဳးအျဖစ္ ရွိေနေသးတယ္။ ကမၻာေပၚမွာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပၿပီး အသတ္ခံရတဲ့ သတင္းစာဆရာဦးေရဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ငါးဆယ္ေအာက္ ေရာက္တယ္မရွိခဲ့ဘူး။ တခ်ိဳ႕ႏွစ္မ်ားဆိုရင္ ရာဂဏန္းအထိေတာင္ ရွိတာကို ေတြ႔ရတယ္။ ဒါက စစ္ေျမျပင္မွာ ေသရတဲ့သူေတြရဲ႕ စာရင္း မပါေသးဘူး။ ဒီလို သက္စြန္႔ဆံဖ်ား လုပ္ၾကရေပမယ့္လည္း သတင္းသမားေတြက ဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္တြန္႔သြားတယ္ မရွိခဲ့ပါဘူး။

ေရွ႕တန္းက ပါခဲ့တာခ်ည္းပဲ
ျမန္မာသတင္းစာဆရာ၊ စာေရးဆရာေတြလည္း "ဘိုး၀ဇီရ" တို႔ ေခတ္ကစၿပီး ဒီေခတ္အထိ ေနာက္က် က်န္မေနရစ္ပါဘူး။ တာ၀န္ေက်ခဲ့ၾကတယ္။

"ျမန္မာ့ႏိုင္ငံရဲ႕ သမုိင္းစဥ္တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ သတင္းစာဆရာ၊ သတင္းေထာက္ေခါင္းေဆာင္မႈ မပါခဲ့တဲ့ ေခတ္ဆိုလို႔ တစ္ေခတ္မွ မရွိပါဘူး။ အၿမဲ ေခါင္းေဆာင္မႈ ေပးေနတာပဲဆိုတာ  ရဲရဲႀကီး ေျပာခ်င္ပါတယ္" လို႔ေတာင္ ဆရာႀကီး ထြန္းေန႔စဥ္ ဦးထြန္းေဖက ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ မွန္လည္း မွန္ပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းရာေက်ာ္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး တုိက္ပြဲတစ္ေလွ်ာက္မွာ ဆီးဘန္နီဆရာေတာ္လို၊ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖလို ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြ ေရွ႕တန္းက ပါခဲ့သလို၊ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရး တုိက္ပြဲစဥ္တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာလည္း သတင္းစာဆရာေတြ၊ စာေရးဆရာေတြ သက္စြန္႔ႀကိဳးပမ္း ေရွ႕ဆံုးတန္းက ပါခဲ့ၾကတာပါပဲ။

ရန္သူေတာ္နံပါတ္တစ္
နယ္ခ်ဲ႕ေခတ္တစ္ေခတ္လံုး ျမန္မာစာေပနယ္ တစ္ခုလံုးရဲ႕ "မီး႐ွဴးတန္ေဆာင္" သဖြယ္ ေရွ႕က မားမားမတ္မတ္ရပ္ၿပီး ဦးေဆာင္မႈေပးခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္းကို နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ အစိုးရက "ရန္သူေတာ္ နံပါတ္တစ္" အျဖစ္ စာရင္းသြင္း မွတ္တမ္းအတင္ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဆရာႀကီးကလည္း တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးဆို ဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္ခ်န္ေနခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ အၿမဲတမ္း ေရွ႕ဆံုးက ထြက္တာ။

"ေ၀းခရီးေပမယ့္ အေရးႀကီးလွ်င္ျဖင့္ ေသြးနီးရာပါစၿမဲေပမို႔ ဆရာလဲကြာ၊ ပထမအရင္ ကနဦးဆီက ျမန္မာ့တစ္ခြင္မွာ သမၼတရွင္ဘုရင္ မလူးခင္ပ (ထ)ဆင္ထူးကို တျမည္ျမည္ သင္ခဲ့သမို႔ (ထီ)မထင္ ေက်ာင္းေတာ္သားေတြရဲ႕ အမည္အစဥ္ ေခါင္းေပၚဖ်ားတြင္မွ မင္း႐ို႕ဆရာကို စာရင္းတို႔ကာ ထားလိုက္ၾကေပေတာ့....."

ယူနီဗာစီတီသပိတ္ ေလးခ်ိဳးႀကီးမွာ စပ္ထားခဲ့တဲ့အတုိင္း ဆရာႀကီး ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး ျပည္သူေတြနဲ႔ တစ္သားတည္း ရွိခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။

မ်ိဳးေစ့မွန္လို႔ အပင္သန္
ဆရာႀကီး မ်ိဳးေစ့ခ်ေပးခဲ့တဲ့ ျမန္မာစာေပေလာကဟာ လြတ္လပ္ေရး တုိက္ပြဲစဥ္တစ္ေလွ်ာက္လံုး တက္တက္ႂကြႂကြ ပါ၀င္ခဲ့ၾကသလို လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးနဲ႔ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ေရွ႕တန္းက ဦးေဆာင္ခဲ့ၾကတယ္။ က်ဴးဘားေတာ္လွန္ေရး၊ ဗီယက္နမ္လြတ္ေျမာက္ေရးတုိက္ပြဲ၊ လက္တင္အေမရိကနဲ႔ အာဖရိက ကိုလိုနီထမ္းပိုးေအာက္က ႐ုန္းထြက္ေရး တုိက္ပြဲမွန္သမွ် ေထာက္ခံအားေပးခဲ့ၾကတယ္။ မ်ိဳးေစ့မွန္လုိ႔ အပင္သန္တယ္ ေျပာရလိမ့္မယ္။

လက္၀ဲ၀ါဒ ၾသဇာလႊမ္း
ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕နဲ႔ ဖက္ဆစ္စနစ္ေအာက္က ႐ုန္းထြက္ခဲ့ၾကရတဲ့ ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ လက္၀ဲအယူ၀ါဒေတြ အင္မတန္ ၾသဇာလႊမ္းမိုးခဲ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ ပညာတတ္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြအေပၚမွာ ပိုၿပီး ၾသဇာႀကီးခဲ့တယ္။ အဲဒီလို လက္၀ဲအယူ၀ါဒဘက္ တိမ္းၫြတ္ၾကတဲ့ ျမန္မာလူငယ္ အမ်ားစုဟာ ဘယ္လက္၀ဲပါတီေတြကမွ စည္း႐ံုးခဲ့ၾကတာ မဟုတ္သလို၊ ဘယ္လိုလက္၀ဲ၀ါဒီက်မ္းေတြမွ ဖတ္ဖူးခဲ့ၾကလို႔လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ စာေရးဆရာႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ သိန္းေဖျမင့္၊ ဒဂုန္တာရာ၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ လင္းယုန္နီ၊ သခင္ျမသန္း၊ ေအာင္လင္းတို႔ တစ္ေတြရဲ႕ စာေတြကို စြဲလမ္းအားက်ၿပီး လက္၀ဲသမားေပါက္စေလးေတြ ျဖစ္လာခဲ့ၾကတာပါ။

ဇာတ္လုိက္ကို အားက်တဲ့အရြယ္
ကုိယ္ေတြ႔ေျပာရရင္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းေရာက္မွ ကားလမတ္တို႔၊ အိန္ဂ်ယ္တို႔၊ လီနင္စတာလင္နဲ႔ ေမာ္စီတုန္းတို႔ကုိ ၾကားဖူးခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီမတုိင္မီ အလယ္တန္းေက်ာင္းသား ဘ၀ကတည္းက လက္၀ဲအယူအဆတခ်ိဳ႕ကို ႏွစ္သက္သေဘာက်ေနပါၿပီ။ လင္းယုန္နီရဲ႕ ဇာတ္လုိက္ ေမာင္ေစာလြင္ကုိ အားက်ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္တဲ့အခါ ေက်ာက္ခဲကို ကန္ရင္း ေလွ်ာက္တတ္သလို ဓာတ္တုိင္ကုိ ခဲနဲ႔ေပါက္တဲ့ ထူးထူးျခားျခား စ႐ိုက္ေတြကို အတုခိုးခဲ့တယ္။ ေမာင္ေစာလြင္ကို ဇာတ္လုိက္အျဖစ္ထားၿပီး ေရးတဲ့ ျမင့္၊ မမျမင့္၊ ခ်စ္မမ၊ မခ်စ္မမျမင့္၊ ခ်စ္ေသာ မမ၊ ခ်စ္မမ ဆိုတဲ့ စာအု္ပတြဲေတြကို အိပ္ရာေဘးထားၿပီး စကားလံုးေတြ အလြတ္ရလုနီးပါးျဖစ္ေအာင္ ဖတ္ခဲ့တယ္။

စာေရးဆရာေတြ ဂု႐ုႀကီးျဖစ္ခဲ့
အဲဒီေနာက္ေတာ့ ဆရာဦးသိန္းေဖျမင့္ရဲ႕ အေရွ႕ကေန၀န္းနဲ႔ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသား ၀တၳဳရွည္ႀကီးေတြရဲ႕ ၾသဇာ အလြန္ႀကီးခဲ့တယ္။ မႀကိဳက္တဲ့ လူငယ္ေက်ာင္းသား မရွိသေလာက္ ျဖစ္တယ္။ ကိုတင္ထြန္း၊ မျမင့္ဦးနဲ႔ မျမမွီတို႔ကို စြဲခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ရဲ႕ ကိုဘုန္းႏိုင္၊ ကိုတင္ဦး၊ ေအာင္လင္းရဲ႕ ေဗဒါ၊ ဒဂုန္တာရာရဲ႕ ေမ နဲ႔ ၿမိဳင္၊ သခင္ျမသန္းရဲ႕ မမိုးေစြ စတဲ့ စတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြကို စြဲလမ္းခဲ့ၾကရတယ္။ ၀တၳဳဇာတ္ေကာင္ေတြဟာ လူငယ္တုိင္းရဲ႕ စံျပဳပုဂၢိဳလ္ (Role Model)ေတြ ျဖစ္လာခဲ့သလို စာေရးဆရာေၽႊြကိလည္း "ဂု႐ုႀကီး" ေတြအျဖစ္ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ခဲ့ၾကတယ္။

လတ္တေလာ အေျခအေန
အခုလတ္တေလာ အေျခအေနကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ရာစုႏွစ္ တစ္၀က္ေလာက္ မၾကားရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးစကားေတြနဲ႔ ဒီမိုကေရစီအသံေတြ ျပန္ၾကားလာရ၊ ျပန္ဖတ္လာရေပမယ့္ အေရွ႕ကေန၀န္းလို၊ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားလို၊ သူပုန္ႀကီးလို၊ ျပည္ေတာ္သာ ခင္ခင္ဦးလို၊ မမျမင့္လို၊ မမိုးေစြလို ၀တၳဳႀကီးေတြနဲ႔ ဇာတ္ေကာင္ေတြ ထြက္ေပၚလာတာမ်ိဳးေတာ့ မေတြ႔ရေသးဘူး။ ၀တၳဳေကာင္းႀကီး မထြက္ၾကသလို အားက်အတုယူေလာက္တဲ့ စာေရးဆရာဆိုတာလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။

စာေရးဆရာရဲ႕ တာ၀န္
လူငယ္ဆိုတာ စိတ္ကူးယဥ္တတ္၊ အိပ္မက္ေတြ မက္တတ္တဲ့ သဘာ၀ရွိတယ္။ ၀တၳဳဇာတ္လမ္းနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ေတြၾကည့္ၿပီး အားက် အတုယူတတ္တယ္။ ဇာတ္ေကာင္ေတြၾကည့္ၿပီး စိတ္ကူးယဥ္တတ္တယ္။ စာေရးဆရာေတြကို စံျပဳပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြအျဖစ္ ေလးစားၾကည္ညိဳေလ့ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္က ၾကည္ညိဳေလာက္တဲ့ စာေရးဆရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့တယ္။ အမ်ားႀကီးမွ တကယ့္ကို အမ်ားႀကီးျဖစ္တယ္။ မရွိဘူးဆို အစိတ္သံုးဆယ္တာ့ အသာေလးရွိတယ္။ အခုေခတ္မွာ (ေျပာရမွာ စိတ္မေကာင္းဘူး၊ ရွက္လည္း ရွက္မိတယ္) သိန္းေဖျမင့္လို၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္လို၊ ျမသန္းတင့္လို၊ လင္းယုန္နီလို စာေရးဆရာမ်ိဳး တစ္ေယာက္မွ မရွိပါဘူး။ ေခတ္တစ္ေခတ္ကို စနစ္တစ္ခုကို ျပဳျပင္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပ လုပ္ဖို႔အတြက္ ႏုိင္ငံေရး၀တၳဳႀကီးေတြ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုအပ္ခ်က္ကို စာေရးဆရာေတြက ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔ တာ၀န္ရွိတဲ့အေၾကာင္း ႏိႈးေဆာ္လုိက္ပါရေစဗ်ာ။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics