ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္ကို တိတိပပ ျဖတ္သန္းေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးျဖစ္စဥ္ကို ျဖတ္သန္းေနခ်ိန္ျဖစ္၍ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို စပ္ကူးမတ္ကူး ပံုသဏၭာန္ျဖင့္ ျမင္ေတြ႔ရသည္မွာ မဆန္းေခ်။ ယခုကဲ့သို႔ေသာ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးျဖစ္စဥ္တြင္ အခရာအက်ဆံုး အေျပာင္းအလဲမွာ Depoliticization ေခၚ အရာရာကို ခြင့္မျပဳႏုိင္ေသာ ႏိုင္ငံေရးအျဖစ္ ေကာက္ယူမႈ ေလ်ာ့ပါးလာသည့္ အေျခအေနျဖစ္သည္။ ဤကိစၥသည္ ပညာရွင္မ်ားက သတ္မွတ္ၾကသည့္ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ဆိုေသာျဖစ္စဥ္တြင္ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္သည့္ မွတ္တုိင္ (Milestone)တစ္ခုလည္း ျဖစ္ေပသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယခင္က ျဖစ္ထြန္းခြင့္မရွိေသာ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးစကားမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးသံုးသပ္ခ်က္မ်ားသည္ ယခုအခါ တျဖည္းျဖည္း ျဖစ္ေပၚလာေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။ ဤမွတ္တုိင္မ်ားသည္ Depoliticization မျဖစ္ဘဲ ေပၚထြန္းရန္ အေၾကာင္းမရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ၎၏ အဆင့္တစ္ခုျဖစ္ေသာ Depoliticization ျဖစ္စဥ္မ်ား ေပၚေပါက္ေနသည္ ဆိုေသာအခ်က္မွာ ေသခ်ာသည္ဟု ေျပာႏိုင္ပါသည္။
ဤေနရာတြင္ ေဆြးေႏြးရန္ရွိလာသည္မွာ Depoliticization ၏ အတုိင္းအဆျဖစ္သည္။ ယေန႔ ႀကံဳေတြ႔ေနရသည့္ အေျခအေနအေပၚ သံုးသပ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးသည္ Depoliticization ၏ အတုိင္းအဆအေပၚ နည္းသည္၊ မ်ားသည္ စေသာ သံုးသပ္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အဆိုပါ Depoliticization ကို ရရွိခံစားလိုသည့္ဘက္မွ (တစ္နည္းအားျဖင့္) Demand Side မွ သံုးသပ္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။
Supply Side ႐ႈေထာင့္မွၾကည့္လွ်င္ ယေန႔ျဖစ္ေပၚေနသမွ် အေျခအေနအရပ္ရပ္သည္ ယခင္ Standard Operation Procedure အရ ခြင့္မျပဳႏိုင္သည့္ ကိစၥရပ္ျဖစ္ရာ ယခင္ Mindset ျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ မည္သို႔မွ် ခံစား၍ ရႏုိင္ဖြယ္မရွိပါ။ Demand Side ေပတံျဖင့္ နည္းသည္ဆုိေသာကိစၥသည္ Supply Side ေပတံျဖင့္ မ်ားသည္ဟု ယူဆဖြယ္ရွိရာ ကန္႔သတ္ရန္ႀကိဳးစားေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား အစိတ္အပုိင္းမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရႏုိင္ေပသည္။ ဤသည္မွာပင္ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး၏ စ႐ုိက္လကၡဏာ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ အဓိကက်ေသာ အခ်က္မွာ စိတ္ရွည္သည္းခံေရးပင္ ျဖစ္ေပသည္။
စိတ္ရွည္သည္းခံေရးဆိုရာတြင္ Demand Side ကသာလွ်င္ စိတ္ရွည္သည္းခံရသည္မဟုတ္ဘဲ Supply Side ကလည္း စိတ္ရွည္သည္းခံ ၾကရသည္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ အထူးသျဖင့္ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ လုပ္ၾကမည့္သူမ်ားသည္ ဤအေျခအေနအေပၚတြင္ စိတ္ရွည္သည္းခံရန္ အေရးႀကီးေပသည္။
မ်ားစြာေသခ်ာသည့္အခ်က္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ႏိုင္ငံေရးပါရာဒိုင္း အေျပာင္းအလဲတစ္ခုႏွင့္ ႀကံဳႀကိဳက္ေနရၿပီဆိုေသာ အခ်က္ျဖစ္ၿပီး ထိုပါရာဒိုင္းအသစ္ကို မ်ားစြာေသာျပည္သူတို႔ ရိပ္စားသိရွိျခင္း မရွိေသးဆိုေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ပါရာဒိုင္းအသစ္ဟု ရိပ္စားသိရွိသူ အမ်ားစုကလည္း ထိုပါရာဒိုင္းအသစ္၏ ပံုသဏၭာန္ကို ခန္႔မွန္းသိရွိႏိုင္ျခင္း မရွိၾကေသးသည့္ အခ်က္ကို ျမင္ေတြ႔ေနရသည္။
အေျခခံဥပေဒသစ္သည္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာမ်ား အတြင္းသို႔ အရပ္ဘက္ႏုိင္ငံေရး အင္အားစုမ်ား ၀င္ေရာက္ခြင့္ကို ဖြင့္လွစ္ေပးလုိက္ရာ ေအာက္ထစ္ဆံုး ဥပေဒျပဳအာဏာထဲတြင္ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုမ်ား ေရာက္ရွိသြားသည္ကို ၂၀၁၁ ႏွစ္ဆန္းခ်ိန္၌ အေသအခ်ာ ျမင္ေတြ႔ရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ ပါရာဒိုင္းအသစ္ ျဖစ္သည္။ ဂူထဲတြင္ ျခေသၤ့တစ္ေကာင္ထက္ပို၍ ေအာင္းႏုိင္သည္ဆိုေသာ သေဘာကို မူအားျဖင့္ သေဘာတူထားသည္ကို အေသအခ်ာ ျမင္ေတြ႔ေနရၿပီ ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုသည္မွာ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း စတင္ခ်ိန္တြင္ ႐ုပ္သံ၌ သတင္းေဖာ္ျပခံရေသာ၊ လံုၿခံဳေရးမ်ားက တံခါးဖြင့္ေပးျခင္းကို ခံရေသာ၊ ဂုဏ္သေရရွိေသာ၊ အမ်ားအားက်ေသာ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ႀကီးမ်ားအျဖစ္ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ျမင္ေတြ႔ေနရခ်ိန္တြင္ ပါရာဒိုင္း ေျပာင္းလဲသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း Supply Side ေကာ Demand Side ပါ ႏွစ္ဖက္စလံုးမွ လူအမ်ား လက္ခံရသည့္ ပါရာဒိုင္းအသစ္ တစ္ရပ္အျဖစ္ ေပၚေပါက္လာေပလိမ့္မည္။ ထိုေန႔သည္ ေနာင္ျဖစ္ေပၚမည့္ Libralization ႏွင့္ အရွိန္အဟုန္ႏွင့္ စတင္ေတာ့မည့္ Depoliticization တို႔၏ အစျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
Sunday, August 15, 2010
ပါရာဒိုင္းအသစ္ - ေအာင္ထြဋ္
Posted by Ko Nyan Posted Time 5:56 PM
Labels Political, ႏိုင္ငံေရး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment