Tuesday, August 10, 2010

အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈ


"အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ သိပ္ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ဒီေန႔ သိကၡာရွိရွိ ေနႏိုင္တာဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈေၾကာင့္ေပါ့"

[ဒီအပိုဒ္ကေလး ဖတ္ၾကည့္ရင္ပဲ ေတြးစရာေတြ ရွိသည္ထင္သည္။ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံကုိပင္ ကိုယ္စားျပဳသည္။ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးကုိပင္ ကုိယ္စားျပဳသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၎သည္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ အရာအျဖစ္ တည္ရွိေနသည္။ အဲဒီလိုျဖစ္မည္ ထင္ပါသည္။ ထိုအခါ အဲဒီႏုိင္ငံ၊ လူမ်ိဳးရဲ႕ အေကာင္းအဆိုးကို ၎က ဆံုးျဖတ္ေပးႏုိင္စြမ္းသည္။ အဲဒီလိုဆိုလိုရာ ေရာက္ေပမည္။ ဥပမာ ေစာင့္ၾကည့္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယေန႔အခ်ိန္အခါမွာ သိကၡာရွိစြာ ေနထိုင္ႏုိင္ျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ျမန္မာအမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သိကၡာဟူသည္ လူတစ္ေယာက္၏ စိတ္ေနျမင့္ျမတ္မႈ၊ စိတ္ဓာတ္ျဖဴစင္မႈ ျဖစ္သည္။ တစ္နည္း စိတ္လံုၿခံဳစြာ ေနထိုင္ရမႈဟု ဆိုႏုိင္လိမ့္မည္ ထင္သည္။ သည္ေန႔ စိတ္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ထိုအရာမ်ား ရရွိခံစားေနရသည္ဆိုလွ်င္ သိကၡာရွိေနသည္။ (သိကၡာရွိ၊ မရွိဆိုတာ ကုိယ္တုိင္သာ အသိဆံုးျဖစ္သည္။) အဲသလို သိကၡာရွိေနရျခင္းက ကုိယ္ရပ္တည္ေသာ ႏုိင္ငံ၊ လူမ်ိဳး၏ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။]

"ကၽြန္ေတာ္တို႔က အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈႀကီးကို ထိန္းထားတာ မဟုတ္ဘူး။ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈႀကီးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ထိန္းထားတာဗ်။"

[သူလိုငါလို သြားၾကလာၾက၊ ၀တ္ၾကဆင္ၾက၊ ေျပာၾကဆိုၾကႏွင့္ အခ်ိန္အခါတစ္ခုမွာ ေကာင္းမယ္ထင္တာေလးကို ယခင္ပံုစံမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲနဲ႔ သြားလာ၀တ္ဆင္ ေျပာဆိုၾကရင္း "ယခင္ႏွင့္မတူတဲ့ တစ္မူထူးျခားမႈ" တစ္ခုကို ရရွိလာခဲ့ပါလိမ့္မည္။ ထိုရရွိမႈသည္ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈက ထိန္းထားျခင္း၊ ထိန္းမထားျခင္းဆိုတာကို စဥ္းစားျခင္းမျပဳဘဲႏွင့္ ရရွိလာေသာ ရရွိမႈျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေကာင္းမယ္ထင္တာေလးကို လုပ္ၾကည့္ဆုိတဲ့ေနရာမွာ ထင္တာက တခဏပဲ ျဖစ္မည္။ ထိုတခဏ လြန္ေသာအခါ ေကာင္းခ်က္ဘက္ ေကာင္းေနတတ္သလို၊ မေကာင္းဘူးဟု ေျပာင္းလဲထင္တတ္ သြားတာမ်ိဳးလည္း ရွိမည္။ အဲဒီလို ထင္ျခင္းမထင္ျခင္းကပဲ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈႀကီးက ထိန္းလုိက္တာမ်ားလား။ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။]

"ခင္ဗ်ားတို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ အရိပ္ေအာက္က ထြက္ၿပီး သီးျခားရပ္တည္ၾကည့္။ ဘယ္ကလာၿပီး ရပ္တည္ၾကည့္လို႔ ရမလဲ။ ကုိယ့္ေနာက္ကို လုိက္လာၾကလိမ့္မယ္ မထင္နဲ႔။ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ ျပင္ပေနတဲ့သူဟာ အထီးက်န္ျဖစ္သြားမယ္"

[ဆရာႀကီး ေဒါက္တာကိုကိုႀကီးကေတာ့ ျပတ္ျပတ္သားသားကို အဲဒီလိုဆိုသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ခပ္ေရးေရး ျမင္လာသလိုရွိသည္။ သည္ေန႔ အထီးက်န္သူမ်ားစာရင္းကုိ ေကာက္ၾကည့္သည္။ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ ျပင္ပမွာ ေနခဲ့ျခင္း၊ မေနခဲ့ျခင္းကိစၥကို စိစစ္သည္။ အေျဖ ဘာထြက္သလဲ ေစာင့္ၾကည့္သည္။ ႐ိုး႐ိုးမ်က္စိႏွင့္ မျမင္ရသျဖင့္ ဉာဏ္မ်က္စိကို ခဏတပ္ၾကည့္ရေသးသည္။]

"မယံုရင္ အေရးအသား၊ အေျပာအဆို၊ အေနအထိုင္၊ အျပဳအမူ၊ စမ္းခ်င္ရာစမ္းၾကည့္၊ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ကင္းလြတ္လို႔မရဘူး၊ ဒီေန႔ေခတ္ လူငယ္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈက လက္ခံႏုိင္သေလာက္ပဲ ေခတ္မီလို႔ ရတာဗ်"

[အမွန္တရားတစ္ခုသည္ အခ်ိန္ကာလ မ်ားစြာၾကာမွ တိက်စြာ ရတတ္သည့္ သေဘာတရားမ်ိဳးလည္း ရွိပါသည္။ အဲဒီသေဘာတရားနဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈဆုိတဲ့ စာလံုးကို ဓာတ္ခြဲစမ္းသပ္ရမည္ ျဖစ္သည္။ အဲဒီမွာ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈက လက္ခံႏုိင္သေလာက္ပဲ ေခတ္မီလို႔ရသည္ ဆိုတဲ့စကားကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္"စြဲ"သြားမိသည္။
ပထမဆံုး ေခတ္လူငယ္ေတြကို သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္ၾကည့္သည္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔၏ ေခတ္မီျခင္း အရပ္အေမာင္းကို တုိင္းထြာၾကည့္သည္။ အဘယ္ေသာ ဒီဂရီတစ္ခုမွာ ေခတ္မီလို႔ရၿပီး အဘယ္ေသာ ဒီဂရီတစ္ခုမွာ ေခတ္မီလို႔ မရေတာ့တာလဲ ဆိုသည္ကို တြက္ခ်က္ၾကည့္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ အေတြးလမ္းေျပာင္းၾကည့္သည္။ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈက လက္ခံႏုိ္္င္သေလာက္ပဲ ေခတ္မီလို႔ရတယ္ဆိုတဲ့ စကားက ႏုိင္ငံေရးစနစ္ တစ္ခုကေတာင္ ၀တ္ၾကည့္လို႔ရတဲ့ အက်ႌတစ္ထည္ႏွင့္ တူေနေသးေတာ့သည္။
ႏုိင္ငံေရးစနစ္တစ္ခုသည္ က်င့္သံုးမည့္ ထိုႏုိင္ငံ၏ ေနာက္ခံအေနအထားက လက္ခံႏုိင္ျခင္း၊ လက္မခံႏိုင္ျခင္းဟူေသာ အတိုးအေလွ်ာ့၊ အေဖာ့ အဖိႏွင့္ ညႇိမွ အံ၀င္ခြင္က် ရွိႏိုင္လိမ့္မည္ ဟူေသာ ၾကားဖူးနား၀ စကားကုိ ျပန္ၿပီး အမွတ္ရခ်င္စရာပင္ ေကာင္းေနသည္။]

"ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈႀကီး ပ်က္စီးမယ္လို႔ မယံုဘူး။ စိုးလည္း မစိုးရိမ္ဘူး။ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ကင္းလြတ္ေနသူေတြသာ ဆံုး႐ံႈးသြားမွာပဲ။ အဲသလိုပဲ ျမင္တယ္"

[ေနာက္ဆံုး႐ုိက္ခ်က္မွာ အဆံုးအျဖတ္တစ္ခု ေပးသြားတာက အေတာ္ေလး တိက်သလို အေတာ္ေလးလည္း လွပါသည္။ သည္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ကင္းလြတ္ေနသူေတြကို တန္းစီခုိင္းလုိက္ပါသည္။ အလွ်ိဳလွ်ိဳ ေပၚလာသည္။ သူတို႔၏ ေနာက္ဆံုးပန္းတုိင္ တည္ရာအရပ္အထိ ကၽြန္ေတာ္လုိက္ၾကည့္ပါသည္။
အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈဟူသည္လည္း ကၽြန္ေတာ္ဆက္လက္ေလ့လာရဦးမည့္ ဘာသာရပ္တစ္ခုအျဖစ္ ျမင္လုိက္မိပါသည္။]


********မွတ္ခ်က္*********
အထက္ပါစာသားမ်ားသည္ ေမာ္နီတာဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည့္ ဆရာေႏြသင္ႏုိင္ ၏ "အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈအပါး တိုးကပ္သြားမိသည့္ ေျခတစ္လွမ္းစ၊ ေျခႏွစ္လမ္းစ" ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မ်က္ေတာင္အဖြင့္အပိတ္အတြင္း စာလံုးမည္းမ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပထားသည္မွာ ေဒါက္တာ ကိုကိုႀကီး (စိတ္ပညာ) ေျပာခဲ့သည့္ စကားမ်ားဟု စာေရးသူက စာထဲတြင္ ၫႊန္းထားပါသည္။ စာေရးသူ ဆရာေႏြသင္ႏုိင္၏ အာေဘာ္မ်ားကိုေတာ့ ေလးေထာင့္ကြင္းအတြင္းတြင္ ထည့္ေရးေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics