တစ္ခါေသာ္ နယ္ၿမိဳ႕ကေလးတစ္ၿမိဳ႕သို႔ ဂ်က္ ေရာက္သြား၏။ ပင္လယ္ႀကီးႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းမွ လပြတၱာမည္ေသာ ၿမိဳ႕ကေလးတည္း။ သစ္စိုးဟူေသာ စာေပသမားေလး ဦးစီးကာ လူငယ္တစ္သိုက္ႏွင့္ စကား၀ိုင္းဖြဲ႔ရေခ်၏။ စကား၀ိုင္းသည္ ဆရာေမာင္ထင္၏ ငဘ ၀တၳဳဆီသို႔ ေရာက္သြား၏။ တစ္ဦးက ငဘသည္ လယ္သမားဘ၀ကို သ႐ုပ္ေဖာ္သည္ထက္ လယ္သမားတို႔ကို ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္ဟူေသာ ဆရာေမာင္သာႏိုး၏ ေ၀ဖန္မႈကို ေဆြးေႏြး၏။ အႏွီတြင္ ဂ်က္က….
“ဦးထင္ဖတ္ရဲ႕ ငဘက ဂ်ပန္ေခတ္ လယ္သမားဘ၀ ေပၚလြင္ပါေပတယ္ဗ်ာ။ အဲ… သဟာနဲ႔ မစကားမစပ္ ကိုခင္ေမာင္တင့္ကလည္း လယ္သမားေနာက္ခံ၀တၳဳေတာ့ ေရးဖူးေသးတာပါပဲ။ ဦးႀကီးဘထိုက္ (သို႔မဟုတ္) မိုးႏွင့္ေျမကို ေအာင္ႏိုင္ျခင္းဗ်ာ။ အႏို႔ေသာ္ ကိုခင္ေမာင္တင့္က လယ္သမားဘ၀ကို သိပ္အကၽြမ္းမ၀င္လွဘူး။ သူက ခမ္းနားတဲ့ အခ်စ္၀တၳဳႀကီးေတြ၊ ရသသေဘာတရားေတြ၊ သမုိင္းေနာက္ခံ ၀တၳဳေတြမွာပဲ အားသန္တာ”
ကၽြႏ္ုပ္က ဆရာေမာင္ထင္ကို ဦးထင္ဖတ္၊ ဆရာတကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ကို ကိုခင္ေမာင္တင့္ စသည္ျဖင့္ လုပ္ထည့္လုိက္ရာ ကုိသစ္စိုးက မ်က္စိကေလး ေပကလပ္ ေပကလပ္ ျဖစ္ေနေသာ သူ႔ရဲေဘာ္ကေလးမ်ားကို ဦးထင္ဖတ္ ညီမွ်ျခင္း ေမာင္ထင္၊ ကိုခင္ေမာင္တင့္ ညီမွ်ျခင္း တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ စသည္ျဖင့္ တီးတိုးကေလး ရွင္းျပေနေခ်၏။ သို႔စဥ္ေတာ့မွ တစ္ေယာက္က…
“တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ကို ဆရာႀကီးဂ်က္ ႀကိဳက္သလားခင္ဗ်”
“အဟက္ ရင္ခုန္ခဲ့ေခ်သေပါ့။ ကိုေမာင္ေမာင္ႀကီးကိုလည္း ႀကိဳက္တာပါပဲ။ ေငြေတာင္လို သုေတသနစာအုပ္ ေရးခဲ့သူက အခ်စ္၀တၳဳစကားေျပမွာလည္း ညက္ေပသဗ်ာ”
အႏွီတြင္ ကိုသစ္စိုးက ကိုေမာင္ေမာင္ႀကီး ညီမွ်ျခင္း ၿငိမ္းေက်ာ္ ဟူ၍ တီးတိုးရွင္းျပေနရျပန္ပါေခ်၏။ အခ်ဳပ္ကို ဆိုရေသာ္ လပြတၱာသားကေလးတို႔ ဂ်က္ကုိ ၿဖံဳသြား တုန္သြားဘိေတာ့ေခ်သည္တကား။
(***)
တစ္ရံေရာအခါ၌ ဂ်က္ကြမ္းၿခံကုန္းတည္းဟူေသာ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာႀကီးသည္ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕သို႔ ဆိုက္ေရာက္၏။ ေပေလးပင္ ရွင္ေလးပါးအစ ရွင္ဥကၠ႒အလယ္၊ ဆရာေအာင္သင္းအဆံုး၊ ေမာင္ခင္သာ (ေတာင္တြင္း)၊ ေမာင္ၾကည္သာ (ေတာင္တြင္း)၊ ေတာင္တြင္း ေမာင္မုန္းမာန္၊ ေတာင္တြင္းေမာင္သင္းေက်ာ္ စသည္ စသည္ျဖင့္ တ႐ုန္း႐ုန္း ၿမိဳ႕ကေလး၌ ေမာင္မုန္းမာန္ဦးေဆာင္ေသာ လူငယ္တစ္သိုက္တို႔က ဂါရ၀ျပဳ စာေပ၀ုိင္းကေလးျဖင့္ ခင္းက်င္းဧည့္ခံ၏။ တူးလက္စ ဗိႆႏိုးၿမိဳ႕ေဟာင္းဆီ စကားေရာက္သြားၾကကာ မဟူရာေမတၱာ အစခ်ီေသာ ရာဇ၀င္ေနာက္ခံ ၀တၳဳမ်ားဆီသို႔ ေရာက္သြားၾကသည္တြင္…
“ပသို႔ဆိုေစ ရာဇ၀င္ေနာက္ခံေခၚေခၚ သမုိင္းေနာက္ခံဆိုဆို ကိုေက်ာ္စြာကို ခ်န္ထားလို႔ကေတာ့ မျဖစ္ေခ်ဘူးေပါ့။ ခုနစ္အိမ္တန္းက မိဂ်မ္းဘံုလို ဟာသကလြဲရင္ ကုိေက်ာ္စြာဟာ”
အႏွီသို႔ စကားဆိုေနစဥ္အတြင္း ေမာင္မုန္းမာန္ကေလးက ကိုေက်ာ္စြာ ညီမွ်ျခင္း ခ်စ္ဦးညိဳ၊ ကိုေက်ာ္စြာ ညီမွ်ျခင္း ခ်စ္ဦးညိဳႏွင့္ တီးတိုးရွင္းျပေနခဲ့ရာ ေတာင္တြင္းသားတို႔ ကၽြႏ္ုပ္ကို အံ့အံ့ၾသၾသ ေငးေငးေမာေမာႏွင့္ေပတကား။
(***)
အၾကင္တစ္ေခါက္ကမူ ဂ်က္သည္ ရတုဘုရင္ႀကီး နတ္ရွင္ေနာင္၏ ေကတုမတီ ေတာင္ငူၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ ေရာက္သြားမိျပန္ပါေခ်၏။ အႏွီတြင္လည္း တပင္ေရႊထီး ထန္းေတာအတြင္း၌ ျမန္မာကဗ်ာေရွ႕ေရး ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကေလရာ ေမာင္နီမြန္၏ ဦးေဆာင္မႈႏွင့္အတူ ေအာင္ခုိင္ျမတ္ကေလးတို႔၊ ေမာင္ထင္ဘိုကေလးတို႔၊ ေအာင္လြန္းၿမိဳင္ ကေလးတို႔သည္ ကၽြႏု္ပ္၏ မ်က္ႏွာကို ေငးေမာကာ လာေရာက္နားေထာင္ၾကေခ်၏။
“ကိုသန္း၀င္း ဆိုတဲ့လူက နည္းနည္းရမ္းခ်င္တယ္ဗ်။ ကာရန္၀ါဒ က်ဆံုးပါေစဆိုေတာ့ ဆရာဦးေဌးၿမိဳင္ ဘယ္ေလာက္ခံစားရမလဲ။ တစ္ဖန္ စာေပ ဓမၼႏၲရာယ္ဆိုၿပီး ထိုးႏွက္လိုက္တာ ဦးေဇာ္ျမင့္ ရင္နာေလမေပါ့”
အႏွီတြင္ ေမာင္နီမြန္ႀကီးက ကိုသန္း၀င္း ညီမွ်ျခင္း ေအာင္ေ၀း၊ ဦးေဌးၿမိဳင္ ညီမွ်ျခင္း ဆရာဒဂုန္တာရာ၊ ဦးေဇာ္ျမင့္ ညီမွ်ျခင္း ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ စသည္ စသည္ျဖင့္ ရွင္းျပေနခဲ့ရာ ေတာင္ငူသားကေလးတို႔ အတင္းလုိက္မွတ္ေနၾကရွာေလ၏။
အႏို႔ႏွင့္ ႏွစ္ကာလမ်ား ရွည္လ်ားေထြျပား မေနမနားစြာ ေမာင္းႏွင္လ်က္ ရွိၾကေခ်ကုန္၏။
ဂ်က္ကား မည္သည့္အႏုသုခုမသမားကိုမွ အႏုပညာအမည္ မေခၚေတာ့။
ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းကို ဦးေဖသိန္း၊ ဆရာေဇာ္ဂ်ီကို ဦးသိန္းဟန္၊ ဆရာနတ္ႏြယ္ကို ကိုလွျမင့္၊ ဆရာထင္လင္းကို ဦးသိန္းေမာင္၊ ဆရာေမာင္၀ံသကို အစ္ကို ကုိစိုးသိမ္း၊ ကိုေအာ္ပီက်ယ္ကို ကို၀င္းႏုိင္ စသည္ စသည္ျဖင့္ ေျပာဆို ေဆြးေႏြး ေ၀ဖန္ သံုးသပ္လ်က္ရွိေတာ့ရာ စာေပေလာကႀကီးတစ္ခုလံုး ဂ်က္သည္ ထိုပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္မ်ားႏွင့္ တကယ့္ အတြင္းလူဟု ထင္မွတ္သြားေတာ့ကာ ဂ်က္ကြမ္းၿခံကုန္းသည္လည္း ေရာေရာေယာင္ေယာင္ ေသာက္႐ွဴးၾကယ္ေရာင္ ထြန္းလင္းလ်က္ ရွိေတာ့ပါေခ်၏။
………………………………
………………………………………
အႏို႔ႏွင့္ တစ္ခါသားေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ မဂၢဇင္းတုိက္တစ္ခု၀ယ္ အယ္ဒီတာ ျဖစ္လ်က္ရွိ၏။
သို႔ရွိစဥ္ တစ္ေန႔ေသာ္ ဂ်က္ထံ လူငယ္တစ္ဦး ေရာက္လာ၏။
“စာမူပို႔ခ်င္လို႔ပါ”
“ရပါတယ္ ေမာင္ရင္”
“ကဗ်ာအေၾကာင္း ေဆာင္းပါးကေလးပါ”
“ဘယ္သူ႔ကဗ်ာအေၾကာင္းပါလိမ့္”
“အန္ကယ္ ကိုျမတ္စံပါ”
“ဘယ္ ကိုျမတ္စံလဲ၊ ေျမာက္ဒဂံုကလား”
“ကဗ်ာဆရာ အန္ကယ္ ကုိျမတ္စံေလဗ်ာ”
“ကိုျမတ္စံ”
ဤေနရာ၌ ဂ်က္ကြမ္းၿခံကုန္း စိတ္႐ႈပ္ေနသည္။
“မဲဇာေတာင္ေျခေရးတဲ့ အန္ကယ္ကိုျမတ္စံေလဗ်ာ”
“လက္၀ဲသုဒၵရ မဟုတ္လားကြ ေမာင္ရင္ရဲ႕”
“အဲ… ဟုတ္ပ ကၽြန္ေတာ္က ကိုျမတ္စံပဲ ႏႈတ္စြဲေနလို႔”
“ေတာက္…. မင္းႏွယ္ကြာ”
ဂ်က္ဆရာကား လက္မပါေအာင္ မနည္းထိန္းသိမ္းလိုက္ရေခ်သည္တမံု႔။
(ဂ်က္ကြမ္းၿခံကုန္း၊ ဆင္ေတာ္မွာ ခေလာက္ကိုဆြဲပါလို႔၊ အမည္သညာေခၚစရာကား အန္ကယ္ကိုျမတ္စံ မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
ကၽြန္ေတာ့္စကား။ အၿမဲတေစ ႀကံဳေနရတာျဖစ္ေပမယ့္ အခုတေလာ ပုိၿပီးေတာ့ ႀကံဳလာရလို႔ တင္ေပးလိုက္တာပါ။ ဘယ္ဘေလာ့ဂ္ကေတာ့ ဘယ္သူေရးတာ၊ ဘယ္သူကေတာ့ ဘာနာမည္နဲ႔ ေရးေနတာ၊ အဲဒီဘေလာ့ဂ္ဂါက ဘယ္သူႀကီးေလ စသည္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာတတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ပါသည္။ နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာႀကီးမ်ားေသာ္မွ နာမည္အမ်ားအျပားထားလ်က္ စာေရးတတ္ၾကသည္ကို အားလံုးအသိ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕ေသာ စာေရးဆရာႀကီးမ်ားသည္ သူတို႔၏ ကေလာင္အမည္အားလံုးကို ပရိသတ္သိရွိရန္ လိုလားၾကသည္ မဟုတ္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုသည္ကို စာေရးသူတုိင္း နားလည္ႏိုင္ၾကပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ စာဘယ္ေလာက္ပင္ေကာင္းေကာင္း နာမည္ေအာက္သို႔ ေရာက္သြားသည့္အတြက္ ေပးလိုသည့္ အေၾကာင္းအရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို စာဖတ္သူမ်ား မရဘဲ ရွိတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ မိမိ၏ ကေလာင္အမည္မ်ားကေတာ့ ဒါေတြ၊ ဒါေတြပါဟု ထုတ္ေဖာ္မေျပာလွ်င္ မေျပာသည့္အတိုင္း ထားလိုက္သည္က အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါသည္။ ဘေလာ့ဂ္မ်ားတြင္ နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္၍ ေရးသားေနၾကသူမ်ားတြင္လည္း သူတို႔အေၾကာင္းႏွင့္သူတို႔ ရွိၾကပါလိမ့္မည္။ အခ်ိဳ႕က ေပၚေပၚတင္တင္ သူဘယ္သူပါဟု ေျပာဆိုေရးသားၾကပါမည္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း နာမည္၀ွက္၊ ကေလာင္၀ွက္မ်ားျဖင့္ ေရးသားၾကပါလိမ့္မည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဘယ္သူဘယ္၀ါ ဆိုသည္ထက္ ဘယ္စာက ပိုအေရးႀကီးသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ျမင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အယူအဆ မွားေကာင္းမွားပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ခံယူခ်က္ကေတာ့ ထိုအတိုင္းပဲ ျဖစ္ပါသည္။ အထက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သည့္အတုိင္း ဘယ္ဘေလာ့ဂ္ကေလ ဘယ္သူေရးေနတာသိလား၊ ဘယ္သူကေတာ့ ဘာနာမည္နဲ႔ ဘယ္သူေတြကို ကစ္ေနတာ စသည္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို လာေျပာတတ္သည့္ မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ား၊ ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ ထိုအေၾကာင္းအရာမ်ားကို စိတ္မ၀င္စားပါ။ ထို႔ျပင္ စိတ္ပူမိသည္ကား အျခားသူမ်ားကိုသြား၍ ကိုဉာဏ္ကေတာ့ ဘယ္သူေလ၊ ဘယ္၀ါေလဟု အားအားလ်ားလ်ား စကားစမ်ား ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားမွာကို ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ ဘယ္သူဘယ္၀ါ ျဖစ္သည္ဆိုသည္ထက္ ကၽြန္ေတာ္ေရးသည့္စာမ်ားက ပိုအေရးႀကီးပါသည္။ ေရးသည့္စာမ်ား ညံ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေ၀ဖန္ႏုိင္၊ ဆဲႏုိင္၊ ဆိုႏိုင္၊ ေျပာႏိုင္ပါသည္။ မေကာင္းဘူးထင္လွ်င္ မဖတ္ဘဲ ေနႏိုင္ပါသည္။ ထိုသို႔မဟုတ္ဘဲ ဆရာဂ်က္၏ သေရာ္စာထဲကလို ဆိုလွ်င္ျဖင့္ အင္း.... လက္မပါေအာင္ မနည္းပင္ ထိန္းရေခ်မည္တမံု႔။
No comments:
Post a Comment