အင္တာနက္ေပၚမွာ ဖတ္ရတဲ့သတင္းေတြအရ ကၽြန္ေတာ္စိတ္အ၀င္စားဆံုးနဲ႔ အေတြးျဖစ္ဆံုး အေၾကာင္းအရာက မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ ဘာသာေရးအေျခခံတဲ့၊ တစ္နည္း ဘာသာေရးဆက္ႏႊယ္တဲ့၊ တစ္နည္း ဘာသာေရးအမည္ခံတဲ့ ျပႆနာေတြျဖစ္တယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေဒသအႏွံ႔အျပားမွာ အဲဒီျပႆနာဟာ တကယ့္ကို ကိုင္တြယ္ရခက္တဲ့ ပုစၧာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္လာေနပါတယ္။
အေၾကာင္းျပခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ သံုးသပ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေ၀ဖန္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဖတ္႐ႈရပါတယ္။ အဲဒီထဲက လူေျပာအမ်ားဆံုး အသံုးအႏႈန္းက "ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ျပႆနာေတြကို ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္လိုတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ တစ္နည္း အဖြဲ႕အစည္းေတြ၊ တစ္နည္း အာဏာရွိသူေတြ၊ တစ္နည္း ပါတီေတြက ေနာက္ကြယ္ကေန ဖန္တီးေနတယ္" ဆိုတာပါပဲ။ ျဖစ္ႏုိင္၊ မျဖစ္ႏုိင္၊ ဟုတ္၏၊ မဟုတ္၏ ဒီေနရာမွာ မေျပာလိုပါ။
ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ေသခ်ာေပါက္ လက္ခံရမွာတစ္ခုကေတာ့ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရမတိုင္မီ နယက လက္ထက္အခါတုန္းက အခုလို ဘာသာအခ်င္းခ်င္းအၾကား ျပႆနာျဖစ္ပြားတယ္ဆိုတာ မရွိသေလာက္ ဆိုတာပါပဲ။ ဒါဟာ တစ္ခ်ိန္က တပ္မေတာ္အစိုးရကို တမ္းတေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ လြမ္းဆြတ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ ခ်ီးက်ဴးေနတာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီတုန္းက အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့လူဟာ ဘယ္သူျဖစ္တယ္ဆုိတာ ျပည္သူက ေသခ်ာသိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘာျဖစ္ရင္ ဘယ္လိုျဖစ္မယ္ဆိုတာ အားလံုးက သိၿပီးျဖစ္တယ္။ ေျပာရရင္ေတာ့ အေၾကာက္တရားက အားလံုးကို ဟန္႔တားထားခဲ့တယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ေရာက္ေတာ့ အရာအားလံုးဟာ ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ ဆႏၵျပတာဟာ ဒီမိုကေရစီ၊ စီတန္းလွည့္လည္တာဟာ ဒီမုိကေရစီ၊ ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ မကိုက္ညီရင္ ေ၀ဖန္တာ၊ ဆန္႔က်င္တာဟာ ဒီမုိကေရစီ၊ လမ္းေဘးနံရံေတြေပၚမွာ ေတြ႕ရာအ႐ုပ္ေရးတာဟာ ဒီမိုကေရစီ၊ ဗီႏုိင္းတစ္ခုထုတ္ၿပီး လမ္းလယ္မွာ ငုတ္တုတ္ထုိင္ေနတာလည္း ဒီမိုကေရစီ၊ စသည္စသည္ျဖင့္ ကုိယ့္အယူအဆနဲ႔ကုိယ္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြ မ်ားလာခဲ့တယ္။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာလုပ္ဖို႔အတြက္ အရာအားလံုးကို ဒီမိုကေရစီ၊ လူ႔အခြင့္အေရး စတဲ့ေခါင္းစဥ္ေတြေအာက္ကို ဆြဲသြင္းလုိက္ၾကတယ္။ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းလာတာကိုး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လိုခ်င္တဲ့ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းမႈ ဟုတ္၊ မဟုတ္ေတာ့ သိပ္မေသခ်ာဘူး။
ကုလားတစ္ေယာက္က အျခားကုလားတစ္ေယာက္ကုိ သတ္လိုက္တယ္။ ဒါဟာ လူသတ္မႈပဲ။ တည္ဆဲဥပေဒအရ အေရးယူအျပစ္ေပးရမယ္။ ကုလားတစ္ေယာက္က ဗမာတစ္ေယာက္ကုိ သတ္လိုက္တယ္။ ဒါလည္း လူသတ္မႈပဲ။ တည္ဆဲဥပေဒအရ အေရးယူအျပစ္ေပးရမယ္။ အဲ... လက္ေတြ႕မွာ အဲလိုမဟုတ္ဘူး။ ကုလားတစ္ေယာက္က ဗမာတစ္ေယာက္ကို သတ္ဖို႔ေ၀းစြ၊ ကုလားတစ္ေယာက္က ဗမာတစ္ေယာက္ကုိ အမွတ္တမဲ့ ၀င္တုိက္မိရင္ေတာင္ ကုလား-ဗမာ အဓိက႐ုဏ္းျဖစ္ဖို႔ အေၾကာင္းျပခ်က္ လံုေလာက္ေနတယ္။ အျခားအရာေတြ ဆက္မေျပာလိုဘူး။ အားလံုးသိၿပီးသားျဖစ္တယ္။
က်ဳပ္တို႔ကိုုးကြယ္ဆည္းကပ္တဲ့ ျမတ္စြာဗုဒၶဆိုတာ သူ႔ရဲ႕တရားဓမၼေတြကို ေစာ္ကားတာ၊ သူ႔ရဲ႕ ကုိယ့္က်င့္သိကၡာကို ပုတ္ခတ္တာ၊ စတဲ့လုပ္ရပ္ေတြ အသာထားဦး၊ သူ႔အသက္ကို အေသသတ္ဖို႔ ႀကံစည္တဲ့လူကိုေတာင္ လက္သီးတစ္ခ်က္ ျပန္ထိုးခဲ့သူ မဟုတ္ဘူး၊ ေဒါသတစ္ခ်က္ ျပန္ထြက္ခဲ့သူ မဟုတ္ဘူး၊ ငါေတာ့ အဲဒီေကာင္ကုိ မေက်နပ္ဘူးလို႔ ေနာက္ပါသံဃာေတြကို တစ္ခ်က္မိန္႔ခဲ့သူ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလို ႀကီးျမတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ တရားဓမၼေတြကို ယံုၾကည္သက္၀င္ က်င့္ႀကံေနၾကပါတယ္ဆိုတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြက မ်က္လံုးတစ္လံုးဆို မ်က္လံုးတစ္လံုး၊ လက္ေခ်ာင္းတစ္ေခ်ာင္းဆို လက္ေခ်ာင္းတစ္ေခ်ာင္း လုပ္ေနၾကတာဟာ သင့္ေလ်ာ္၏ မသင့္ေလ်ာ္၏ စဥ္းစားဖို႔သင့္တယ္။
ဘာသာေရးဟာ သူ႔ခ်ည္းျဖဴျဖဴစင္စင္ဆိုရင္ ဘာျပႆနာမွ မရွိပါဘူး။ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ဆက္ႏႊယ္သြားရင္ေတာ့ အင္မတန္မွ အႏၲရာယ္ႀကီးပါတယ္။ ရွင္အရဟံနဲ႔ မင္းျမတ္အေနာ္ရထာ ပထမဆံုး ရင္ဆုိင္ခဲ့ရတာက အရည္းႀကီးေတြပါ။ သူတို႔ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ျမင့္ခဲ့ဖူးတာလည္း မရွိပါဘူး၊ ေတြ႕ခဲ့ဖူးတာလည္း မရွိပါဘူး။ စာေတြထဲမွာ ေဖာ္ျပထားခ်က္ေတြအရ၊ လူႀကီးသူမေတြ လက္ဆင့္ကမ္း ေျပာျပခ်က္ေတြအရ ကၽြန္ေတာ္ပံုေဖာ္ထားမိတာက အရည္းႀကီးဆိုတာ သကၤန္း၀တ္ထားၿပီး လူလိုေနတဲ့ လူေတြပါပဲ။ သေဘာကေတာ့ သာမန္လူနဲ႔ မတူတာက သကၤန္း၀တ္ထားမယ္၊ က်န္တာက လူလိုပဲ အိပ္၊ စား၊ ကာမ ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္ယူဆခ်က္ ဧကန္အမွန္လို႔ ကၽြန္ေတာ္မေျပာလို၊ မွားလွ်င္ ျပင္ေပးၾကေပါ့။ ေျပာခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ ဒုတိယအေနာ္ရထာကို ေမွ်ာ္ရေတာ့မွာလား၊ ဒုတိယရွင္အရဟံကို ေတာင့္တရေတာ့မွာလား ဆိုတာပါ။
လူအမ်ားအေပၚမွာ ၾသဇာလႊမ္းမိုးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ (ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ၊ စာေရးဆရာေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား မင္းသမီးေတြ၊ အဆိုေတာ္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ စတဲ့) ဟာ လူထုကို လမ္းမွားမေရာက္ေအာင္ ထိန္းေပးဖို႔လိုတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေတြးမိတယ္။ သူတို႔ကုိယ္တုိင္က ကိုယ္ပုိင္ခံယူခ်က္မရွိဘဲ ဟိုနားစုစုဆို ပါလိုက္၊ ဒီနားစုစုဆို ပါလိုက္ လုပ္ေနၾကတာ ျမင္ေနရေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတယ္။ အထူးသျဖင့္ စာေရးဆရာေတြ ဒီကိစၥမွာ ကေလာင္ေတြ ၀ွက္ထားၾကတယ္၊ ကေလာင္ေတြကို သိမ္းထားၾကတယ္။ လူထုက မွားရင္မွားတယ္၊ မွန္ရင္မွန္တယ္ ေျပာျပရမွာေပါ့။ အခုျဖစ္ေနတဲ့ ဘာသာေရးျပႆနာေတြဟာ မျဖစ္သင့္ဘူးဆိုရင္ မျဖစ္သင့္ေၾကာင္း ေရးျပ၊ ေျပာျပသင့္တယ္။ ျဖစ္သင့္တယ္၊ မွန္တယ္ထင္ရင္လည္း အေၾကာင္းအက်ိဳးနဲ႔ ေရးျပသင့္တယ္။ အခုေတာ့ ႏွာေစးေနလိုက္ၾကတယ္။ သာမန္လူၿပိန္းေတြး ေတြးၾကည့္လုိက္တယ္။ အခုျဖစ္ေနတာေတြသာ မွန္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္သူကမွ် မေရးရဲစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ ေသခ်ာေပါက္ ၀မ္းသာအားရနဲ႔ ခ်ီးက်ဴးၿပီး ေရးၾကမွာပဲ။ အခုလို ႏႈတ္ဆိတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့....။ ဒါလည္း စဥ္းစားသင့္တယ္။
တစ္ေနရာမွာ ဘာျဖစ္လို႔တဲ့ဆိုရင္ မွန္လား၊ မွားလား မစဥ္းစားအားဘူး။ လူစုစု၊ လက္နက္စုစုနဲ႔ ေသြးဆူဖို႔၊ ေဒါသထြက္ဖို႔က အရင္။ ရပ္ကြက္၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္၊ တုိင္း စတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာပိုင္ တာ၀န္ရွိသူေတြက ဘာေျပာေျပာ ဘယ္သူကမွ် အေရးမလုပ္ေတာ့တာလည္း ျမန္မာထံုးတမ္းတစ္ခု ျဖစ္သြားၿပီ။ အဲဒီအတြက္ တာ၀န္အရွိဆံုးက မီဒီယာေတြပဲ။ အုပ္ခ်ဳပ္သူဆိုရင္ ဆန္႔က်င္ပုန္ကန္ရမယ္ ဆိုတဲ့အေတြး၊ တာ၀န္ရွိသူဆိုတာ မဟုတ္တာလုပ္ေနတဲ့လူေတြ ဆိုတဲ့အေတြး၊ ငါတို႔က လူအမ်ားစုဆိုရင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူနည္းစုက လုိက္ေလ်ာရမယ္ဆိုတဲ့ အေတြး စတဲ့စတဲ့ အေတြးေတြကို ျပည္သူေတြေခါင္းထဲေရာက္ေအာင္ ထည့္ေပးခဲ့တာက မီဒီယာေတြပဲ။ အခု ဘာသာေရးျပႆနာေတြမွာ မီဒီယာေတြ ဘာေတြတာ၀န္ေက်သလဲ ေစာင့္ၾကည့္ၾကေစခ်င္တယ္။
ျပႆနာတစ္ခုခုျဖစ္လို႔ သံသယရွိသူ၊ သို႔မဟုတ္ ဆက္ႏႊယ္သူ၊ သို႔မဟုတ္ ပတ္သတ္သူကို တာ၀န္ရွိသူေတြက ထိန္းသိမ္းတဲ့အခါ၊ တစ္နည္း ရဲစခန္းေတြမွာ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားတဲ့အခါ လူအုပ္နဲ႔၀ိုင္းၿပီး သူ႔ကိုအပ္ပါတို႔၊ သူ႔ကို ထုတ္ေပးပါတို႔ဆိုတာ ဘယ္ဥပေဒနဲ႔အညီ ေတာင္းဆိုၾက၊ လုပ္ၾကတာလဲ။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာလည္း တရားစီရင္ခြင့္၊ စစ္ေဆးခြင့္၊ အေရးယူခြင့္ကို ျပည္သူေတြထံ ေပးအပ္ထားတယ္လို႔ မဖတ္မိပါဘူး။ ဘာလဲကြ... ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံသား၊ လူအုပ္စုနဲ႔ ရဲစခန္း၀ိုင္းၿပီး ဖမ္းထားတဲ့ တရားခံကို သူတို႔လက္အပ္ပါဆိုတာ။ အဲဒါ မင္းမဲ့စ႐ိုက္ မဟုတ္လို႔၊ ဘာတုန္း။ စာေရးဆရာေတြ၊ မီဒီယာေတြ ေျပာၾကေလဗ်ာ။ ကုိယ့္ဂ်ာနယ္ မေရာင္းရမွာေၾကာက္လို႔ ျပည္သူမွားတာကို ေထာက္မျပရဲတာေတာ့ သိပ္မနိပ္လွပါဘူးဗ်ာ။
မီဒီယာဆရာႀကီးေတြ၊ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြေျပာတဲ့ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ လွည့္လိုသူေတြဆိုတာ ဘယ္သူ႔ကို ဆိုလိုမွန္းကို ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ျဖင့္ တကယ္မသိရပါဘူးဗ်ာ။ ကုိယ္က အရမ္းကို ၿပိန္းလြန္းေတာ့ ဉာဏ္မမီတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္သိတာကေတာ့ ဘာသာေရးပဋိပကၡေတြဟာ သူျဖစ္ခ်င္တဲ့ေနရာမွာ သူျဖစ္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ ဘာမဟုတ္တာေလး တစ္ခုနဲ႔လည္း ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ေနရာမွာ ျဖစ္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ျဖစ္တဲ့ ဘာသာေရးပဋိပကၡေတြကို ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ လွည့္လိုသူေတြက ဖန္တီးတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုမွကို ဆက္စပ္လို႔မရဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဘာသာေရးပဋိပကၡေတြ ျဖစ္ေပၚေစႏုိင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေျပာတဲ့သူ၊ ေရးတဲ့သူ၊ ျဖန္႔တဲ့သူ ဘယ္ဘာသာ၀င္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ထားမွ ျဖစ္ေခ်ေတာ့မယ္။ အဲဒီအခါ ကၽြန္ေတာ္မသိေသးတဲ့ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ လွည့္လိုသူေတြရဲ႕ အမည္စာရင္း ရလာလိမ့္မယ္လို႔ ထင္မိတာပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိသမွ်ပါ။
အမွတ္တရ
ကုိဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၂၉ ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔။
နံနက္ ၂ နာရီ ၀၂ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
....
ReplyDelete၁။ မိတၳိလာၿမိဳ႕တြင္ အျပစ္ရွိသူ ေရႊဆိုင္ပိုင္ရွင္ႏွင့္ ဘုန္းႀကီးသတ္သူမ်ားအား အျပစ္ဒဏ္စီရင္္ၿပီး သကာလ ... က်န္ရွိေသာ လူဆယ္ဂဏန္းအထိ ေသေၾကေအာင္ တိုက္ခိုက္ အၾကမ္းဖက္သူမ်ား၊ မီးရိႈ႕အၾကမ္းဖက္သူမ်ားကို ... ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ ဖမ္းဆီး အေရးယူရန္ ျပဳလုပ္ေနသည္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မသိရ။ အၾကမ္းဖက္သူ ရာဇဝတ္သားမ်ား အားလံုး ဖမ္းမိတာ ဟုတ္သလား ဆိုေသာ ေနာက္ဆက္တြဲ သတင္းလည္း မၾကားရ။
ReplyDelete၂။ ဥကၠံၿမိဳ႕တြင္ လူေသသည္အထိ ရိုက္ႏွက္သူ၊ သူမ်ားအိမ္ယာမ်ားကို မီးရႈိဖ်က္စီးသူ လူရမ္းကားမ်ားကို ဖမ္းဆီးမိထားသည္ ဆိုေသာ သတင္းမၾကားရ။ လြတ္ေျမာက္ေနေသာ အၾကမ္းဖက္သူမ်ားကို ဖမ္းဆီးရန္ ႀကိဳးပမ္းေနသည္ဟူေသာ သတင္းလည္း မၾကားရ။
၃။ ပဲခူးတိုင္း အေနာက္ျခမ္းက အၾကမ္းဖက္သူမ်ားကို ဖမ္းဆီးအေရးယူသည္ဟူေသာ သတင္းမ်ား လံုးဝ မၾကားရ။
၄။ လားရႈိးတြင္ ၿမိဳ႕ေနလူထုအား အႏၱရာယ္ေပးႏိုင္ၿပီး တၿမိဳ႕လံုးရွိ ၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားမ်ား အားလံုး မီးေဘးသင့္ႏိုင္သည့္အထိ အႏၱရာယ္ေပးသူမ်ားကို ဖမ္းဆီးရန္၊ တားျမစ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနသည္ဟု ... အသံ တစ္ခုမွ မၾကားရေသး။
အစိုးရ၏ တာဝန္မွာ ပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္လွ်င္ ၿပီးၿပီဟု ထင္မွတ္ေနပံုရ၏။ ျမန္မာအစိုးရ၏ ထူးျခားေသာ တာဝန္ေက်ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ပံု မွာ မွတ္တမ္းတင္ရေလာက္၏။
အလားတူ ... သတင္းသမားမ်ားကလည္း အေရးအခင္း ျဖစ္ေနသည္ဟူေသာ "ျဖစ္ေၾကာင္းျပ" သတင္းမ်ား ေရးတာကို တာဝန္ေက်ေသာ သတင္းသမားမ်ားဟု ထင္မွတ္ေနၾကပံုရသည္။ ေနာက္ဆက္တြဲ သတင္းမ်ား၊ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားကို ေဖၚထုတ္မႈမ်ား၊ အစိုးရတာဝန္ရွိသူမ်ား၏ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားကို ကိုင္တြယ္ရာတြင္ ညံ့ဖ်င္းခ်က္မ်ားကို ေဖၚထုတ္ ေရးသားမႈမ်ားအား လံုးဝ မေတြ႔ရ။
အေမရိကန္မွာ သမၼတ နစ္ဆင္ကို ရာထူးက ထြက္သြားေအာင္အထိ လုပ္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ ဝါးတားဂိတ္ အရႈပ္ေတာ္ပံုကို ေဖၚထုတ္ခဲ့တဲ့ သတင္းသမား ဆိုတဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြကို တန္ဖိုးထားၾကပါလို႔သာ ... သတင္းမီဒီယာမ်ားကို တိုက္တြန္း ႏႈိးေဆာ္ပါရေစ။
(ကိုထိုက္)
(ကိုထိုက္) ေရ... ကြန္းမန္႔အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေတြးစရာေတြ က်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။
ReplyDelete