ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘ၀အရြယ္ လူမွန္းသူမွန္းမသိခင္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြမွာ ကဗ်ာေတြႏွင့္ ရင္းႏွီးခဲ့ရသည္ဟု ထင္ျမင္မိသည္။ အငိုမရပ္သည့္သားငယ္၊ ဂ်ီက်ေနသည့္ သားငယ္ကို မိခင္တို႔ချမာ အငိုတိတ္ၿပီး အိပ္ေပ်ာ္သြားရေလေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေခ်ာ့ေမာ့၍ သိပ္ၾကရေလသည္။ ထိုအမ်ိဳးမ်ိဳးထဲတြင္ မိခင္တို႔အတြက္ အသံုးအ၀င္ဆံုးႏွင့္ အထိေရာက္ဆံုးမွာ ကဗ်ာသီခ်င္းမ်ားကို သီက်ဴးရြတ္ဆိုျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေနျဖင့္ ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ သံစဥ္မ်ား၊ ကာရန္မ်ားႏွင့္ ယဥ္ပါးေနခဲ့သည္ဟု ဆိုႏုိင္မည္ထင္သည္။ တစ္နည္းေျပာရလွ်င္ လူမွန္းမသိတတ္ေသးသည့္ အူ၀ဲအရြယ္ကတည္းက အျခားေသာနည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ေခ်ာ့ေမာ့သည္ထက္ ကာရန္သံခ်ိဳခ်ိဳေလးမ်ားကို ကၽြႏု္ပ္တို႔ ပိုမိုသေဘာက်ခဲ့သည္မွာ အေသအခ်ာျဖစ္ေပသည္။
"လူကေလးရယ္ငို၊ ခိုဖမ္းလို႔ေပး၊ ခိုျဖဴခုိျပာနက္ရယ္၊ ဖမ္းခက္လွေသး" ဟူ၍ ရြတ္ဆိုၿပီးလွ်င္ ငိုေနေသာသားငယ္၊ သမီးငယ္တို႔ကို ေခ်ာ့ျမဴခဲ့ၾကေလသည္။ ထို႔အတူပင္ "မိတၳီလာကန္ေတာ္ေအာက္က၊ ဖားေကာက္ခဲ့ပါ၊ ဖားပါရင္ တစ္ေကာင္ႏွစ္ေကာင္ေပးပါ၊ မ်က္လံုးရယ္ျပဴးေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႔ ဖားေကာင္ကေသး" ဟူေသာ အသံတို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ "လူကေလးရဲ႕အိပ္ခ်ိန္တန္၊ ဗ်ိဳင္းႀကီးေရွ႕ကပ်ံ၊ ပ်ံေလသည့္ကိုေရႊဗ်ိဳင္း၊ ၫြတ္ေတြက၀ိုင္း၊ ၫြတ္၀ိုင္းတဲ့ကုိဗ်ိဳင္းျဖဴ၊ ကယ္သူကြယ္ရွိဘူး၊ ျမစ္နဒီေသာင္စပ္မွာ၊ ေတာင္ခတ္လို႔လူး" ဟူ၍လည္းေကာင္း ကေလးငယ္တို႔ကို အိပ္ေပ်ာ္ေအာင္ ေခ်ာ့ျမဴခဲ့ၾကေလသည္။
နည္းနည္းေလး သိတတ္သည့္အရြယ္၊ စကားစေျပာသည့္အရြယ္ ေရာက္လာျပန္ေတာ့ အေမ့ရင္ခြင္ထဲမွာ အသာမွိန္းရင္း အေမဆိုျပေနသည့္ "ေရႊလမွာ ယုန္၀ပ္လို႔၊ ဆန္ဖြပ္သည့္အဘိုးအို၊ ေဟာၾကည့္ပါဆို၊ ဆိုသာဆို၊ ပိုမိုသည့္စကား၊ ကေလးအငိုတိတ္ေအာင္၊ အရိပ္အေယာင္ျပတယ္၊ ဖိုးလနတ္သား" ဟူေသာ အေမ့အသံကို နားေထာင္ရင္း ေကာင္းကင္တြင္ ထြန္းလင္းေနသည့္ လမင္းႀကီးထဲမွာ အဘိုးႀကီးအိုႏွင့္ သူ႔ေဘးက ယုန္ေလးကိုပင္ လွမ္းျမင္လုိက္မိေသးသည္။ အေတာ္အတန္အရြယ္ေရာက္သည္အထိ လမင္းႀကီးကို ေမာ့ၾကည့္မိတိုင္း ဆန္ဖြပ္ေနသည့္ အဘိုးအိုႏွင့္ ယုန္ေလးကို ျမင္ေနရဆဲ ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ မသိစိတ္ထဲ၌ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်းဘ၀ကပင္ ကဗ်ာအေပၚ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးစိတ္မ်ား ကိန္းေအာင္ေနခဲ့သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္က ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ ကဗ်ာအေပၚခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးျခင္းသည္ ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္အတန္း ျမင့္မားျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ယဥ္ေက်းလိမၼာေသာ ကေလးငယ္မ်ား၏ အနာဂတ္သည္လည္း သာယာေျဖာင့္ျဖဴးမည္မွာ ယံုမွားသံသယျဖစ္ဖြယ္ မရွိေခ်။ ငယ္စဥ္ကတည္းက ကဗ်ာသံမ်ား၊ ဂီတသံမ်ားၾကားတြင္ ေပ်ာ္ေမြ႔ခဲ့ရေသာ ကေလးငယ္မ်ား၏စိတ္သည္ မည္သည့္အေၾကာင္းႏွင့္မွ် ပတ္၀န္းက်င္ကို ဖ်က္ဆီးခ်င္စိတ္၊ ကမၻာေလာကႀကီးကို ဖ်က္ဆီးခ်င္စိတ္မ်ား ရွိလာႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။
ေက်ာင္းေနသည့္အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ "ေရႊဗဟိုရ္ စည္သံမ်ားကိုလ၊ မၾကားရ ၾကာေလၿပီ၊ ေလးလရာသီ။ တုိင္းဌာနီ မဟုတ္ပါၿပီလို႔၊ ၾကက္သံကို ဗဟိုရ္ျပဳရတယ္၊ ေတာသူ႔ရြာမို႔" ဟူ၍ ရြတ္ဆိုရင္း ေက်းလက္ေတာရြာအလွကို ျမင္ေယာင္ခံစားမိၾကရသည္။ "ရန္ႀကီးေအာင္၊ ကုန္းေဘာင္ခ၊ ငါးမည္ရျပည္ေရႊဘို၊ ေဘးရန္ကၿပိဳ၊ မုဆိုးဘို၊ ရန္ၿပိဳတဲ့နာသိဃၤ၊ ဘိုးေတာ္ေဒသ" ဟူ၍ ရြတ္ဆိုက်က္မွတ္ရင္း ဆရာ၊ ဆရာမတို႔ေျပာျပေသာ သမုိင္းေၾကာင္းႏွင့္ယွဥ္၍ ၾကက္သီးေမြးညင္းထကာ ၿမိဳ႕ေရႊဘိုသို႔ ခ်က္ခ်င္းပင္ေျပးၾကည့္ခ်င္စိတ္ ေပါက္မိခဲ့ၾကရသည္။ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ခါနီး ေလ႐ူးေပြခ်ိန္တြင္ "ေတာင္ေတာရယ္သာ၊ မာလာကငံုဖူး၊ တစ္ပင္ကိုႏွစ္ပင္ယွက္တယ္၊ ေက်းငွက္ကျမဴး"ဆိုၿပီး ရြတ္ဆိုရင္းက ဘာကိုလြမ္းမွန္း၊ ဘာကိုေဆြးမွန္းမသိ ျဖစ္ခဲ့ၾကရေသးသည္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကဗ်ာတို႔၏ အခန္းက႑သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ဘ၀တြင္ အနည္းႏွင့္အမ်ားဆိုသလို အေရးပါေသာ အခန္းက႑က ပါ၀င္ခဲ့သည္မွာ ျငင္းဆိုဖြယ္မရွိဟု ထင္ပါသည္။ ကဗ်ာသံေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ အိပ္ေပ်ာ္ခဲ့ရသည္၊ ကဗ်ာသံေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ ၿပံဳးေပ်ာ္ခဲ့ရသည္၊ ကဗ်ာသံေတြၾကားမွာ စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ၾကရသည္။ ကဗ်ာေတြဖတ္ၿပီး ရင္ခုန္ၾကည္ႏူးခဲ့ၾကရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြအားလံုး တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ကဗ်ာေတြႏွင့္ လံုးေထြးရစ္ပတ္ေနခဲ့ၾကသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ေရွးအဆက္ဆက္ ကဗ်ာက၀ိတို႔ေၾကာင့္ သင္ခန္းစာယူစရာမ်ား၊ လိုက္နာက်င့္ႀကံစရာမ်ား၊ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာမ်ား ခံစားခဲ့ၾကရသည္။ သူ႔ကၽြန္ဘ၀တြင္လည္း မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ရွင္သန္ထက္ျမက္ေရးအတြက္ ကေလာင္ကိုေသြး၍ ကဗ်ာေရးကာ ျမန္မာျပည္သူတို႔ကို အလုပ္အေကၽြးျပဳခဲ့ေသာ ကဗ်ာက၀ိသူရဲေကာင္းတို႔ ေပၚထြက္ခဲ့သည္မွာ အထင္အရွားပင္ ျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးသည့္ေနာက္တြင္လည္း တုိင္းျပည္တိုးတက္ေရး၊ ျမန္မာတို႔ ယဥ္ေက်းမႈျမင့္မားေရး၊ စည္းကမ္းရွိေရးတို႔အတြက္ ကဗ်ာက၀ိအဆူဆူတို႔က ေထာက္ျပခဲ့၊ ၫြႊန္ျပခဲ့၊ ေဖာ္ထုတ္စပ္ဆိုျပခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္ေပသည္။ ယခုအခ်ိန္အထိလည္း နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ပံုစံအသြယ္သြယ္ျဖင့္ အေၾကာင္းအရာအဖံုဖံု၊ ဘ၀အစံုစံုကို ကဗ်ာဆရာတို႔ ဖြဲ႔စပ္သီကံုးေနဆဲ၊ စပ္ဆိုေမြးထုတ္ေနဆဲပင္ ျဖစ္သည္။
ကဗ်ာဆရာမ်ားအတြက္ ထူးျမတ္လွသည့္ ယေန႔ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ မတ္လ ၂၁ ရက္ေန႔ ကဲ့သို႔ ကမၻာ့ကဗ်ာေန႔တြင္ ကမၻာ့ႏုိင္ငံအသီးသီးမွ လူမ်ိဳးမေရြး ဘာသာမေရြး ေရွးအဆက္ဆက္ ကဗ်ာက၀ိႀကီးမ်ားမွသည္ ယေန႔ေခတ္ ကဗ်ာက၀ိမ်ားအထိ ကဗ်ာမ်ားကို စပ္ဆိုခဲ့၊ စပ္ဆိုဆဲ၊ စပ္ဆိုေနဦးမည့္ ကဗ်ာေရးဖြဲ႔သူအေပါင္းကို မေမ့မေလ်ာ့ျဖင့္ ေလးျမတ္စြာ မွတ္တမ္းတင္ဂုဏ္ျပဳအပ္ပါသည္။
ေလာကအက်ိဳး၊ လူမ်ိဳးအက်ိဳး၊ ႏိုင္ငံအက်ိဳးအတြက္ ကဗ်ာေကာင္းမ်ား ဆထက္တပိုး ေရးသားစပ္ဆိုႏိုင္ၾကပါေစဟု…။
ကုိဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ မတ္လ ၂၁ ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔။
နံနက္ ၉ နာရီ ၃၀ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
No comments:
Post a Comment