ဒီႏွစ္မွာေတာ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ႏွစ္သစ္ကူး အတာသႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို ျမန္မာ့႐ိုးရာဓေလ့စ႐ုိက္ေတြနဲ႔ ကင္းကြာမသြားေအာင္ တာ၀န္ရွိသူေတြက ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကတာကို ေတြ႔ရဖတ္ရတဲ့အတြက္ ၀မ္းသာရတယ္။ အမ်ားစုကေတာ့ အေကာင္းျမင္ၾကမယ္ မထင္ပါဘူး။ အုပ္စုႏွစ္ခု ကြဲေနတယ္လို႔ ျမင္မိတယ္။ လူႀကီးေတြက ႀကိဳဆိုၾကတယ္၊ ၀မ္းေျမာက္ၾကတယ္၊ ျဖစ္သင့္တာၾကာၿပီလို႔ မွတ္ခ်က္ျပဳၾကတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ လူငယ္ေတြကေတာ့ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္လုပ္ရပ္လို႔ ျမင္ၾကတယ္၊ အဓိပၸါယ္မရွိဘူးလို႔ ျမင္ၾကတယ္။
သႀကၤန္အဓိပၸါယ္ေတြလြဲေနတယ္
ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ကေတာ့ လုပ္သင့္တာၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ လုပ္ရပ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ အခုမွ အေရးတယူ ထလုပ္တာဟာ နည္းနည္းမ်ားေတာင္ ေနာက္က်ေနသလားလို႔ ျမင္မိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း မလုပ္တာထက္စာရင္ ေနာက္က်တာက ပိုေကာင္းတယ္မဟုတ္လား။ သႀကၤန္ဆိုတာ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ျဖစ္ခ်င္တုိင္းျဖစ္ေနတဲ့ ပြဲေတာ္တစ္ခု ျဖစ္ေနခဲ့တယ္ဆိုတာ အားလံုးနီးနီး သိၾကပါတယ္။ အရက္ေသာက္ပြဲေတာ္၊ မူးယစ္ရမ္းကားတဲ့ပြဲေတာ္၊ စိတ္ထင္တိုင္းႀကဲတဲ့ ပြဲေတာ္တစ္ခု ျဖစ္ေနတာ အေတာ္ေလးေတာင္ ၾကာခဲ့ပါၿပီေရာ။ အရက္ေသာက္ၿပီး မူးယစ္ရမ္းကားတာဟာ ျမန္မာ့႐ိုးရာမဟုတ္ပါဘူး၊ သႀကၤန္တြင္းဆိုၿပီး ႏွမခ်င္း မစာမနာ ႏႈတ္အားျဖင့္၊ ကုိယ္အားျဖင့္ ထိကပါးရိကပါးလုပ္တာဟာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ မဟုတ္ပါဘူး၊ သႀကၤန္တြင္းမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြစုေ၀း အရက္ေသာက္ၿပီး မူးမူး႐ူး႐ူး ကခုန္တာဟာလည္း ျမန္မာမႈဓေလ့မဟုတ္ပါဘူး။
ျမန္မာႏွစ္သစ္ ဘယ္ေလာက္ကိုကူး
သႀကၤန္ဆိုတာ ေပ်ာ္စရာအခါသမယဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြအတြက္ တကယ့္ကို အႏွစ္သာရအျပည့္နဲ႔ ေပ်ာ္စရာကာလျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ ႏွစ္သစ္ကူးအခ်ိန္အခါ ျဖစ္တာေၾကာင့္မို႔ ထူးျခားတဲ့ အခ်ိန္ကာလလို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ အျခားႏိုင္ငံေတြမွာ Happy New Year ဆိုၿပီး ႐ူးသြပ္ၾကသလိုမ်ိဳး ျမန္မာေတြမွာလည္း ကုိယ္ပိုင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ Happy New Year ရွိတယ္လို႔ ဂုဏ္ယူႏိုင္တဲ့ပြဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ သႀကၤန္က်လို႔သာ ေပ်ာ္ၾက၊ ရႊင္ၾက၊ ကဲၾက၊ ကြဲၾကတယ္။ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ဘယ္ႏွခုႏွစ္ကို ကူးေျပာင္းမွန္းေတာင္ မသိတဲ့လူေတြက ဒုနဲ႔ေဒး ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရင္နာဖို႔ေကာင္းလိုက္ပါသလဲ။ ကုိယ့္ရဲ႕ ကုိယ္ပိုင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ဟာ ဘယ္ႏွခုႏွစ္ကို ကူးေျပာင္းတယ္ဆိုတာ မသိပါဘဲ သႀကၤန္ကို ခုတံုးလုပ္ၿပီး လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေနၾကတာကို ဘယ္လိုမ်ား ေျပာရပါ့မလဲ။
ၿမိဳ႕မကိုေက်းဇူးတင္တယ္
သႀကၤန္မွာ ေရကစားတဲ့အေလ့အထဟာ ဘယ္လိုျဖစ္လာသလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ေရပက္ေလာင္းၾကသလဲ၊ ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈနဲ႔အညီ ေရသဘင္ပြဲ ဆင္ယင္ႏႊဲတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲ ဆိုတာေတြကို အခုေခတ္လူငယ္ေတြ မသိသေလာက္ ျဖစ္သြားၾကပါၿပီ၊ သိလည္းမသိခ်င္ၾကေတာ့ပါဘူး။ သူတို႔အတြက္ သႀကၤန္ဆိုတာ မူးမယ္၊ ကမယ္၊ ေပ်ာ္မယ္၊ သြားမယ္ဆိုတာေလာက္ပဲ အေရးႀကီးေတာ့တာကိုး။ သႀကၤန္ၿမိဳ႕ေတာ္လို႔ တင္စားၾကတဲ့ မႏၲေလးလို ေနရာမွာေတာင္ အခုေနာက္ပုိင္း သ႐ုပ္ပ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔လာရၿပီ။ ေျဖသာတာတစ္ခုကေတာ့ ေခတ္လူငယ္ေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ႀကီးပဲ ေခတ္ဆန္တယ္ေျပာေျပာ ၿမိဳ႕မတီး၀ိုင္းကိုေတာ့ သိေသးတာ၊ ေလးစားေသးတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕မနဲ႔ မႏၲေလး၊ မႏၲေလးနဲ႔သႀကၤန္၊ သႀကၤန္နဲ႔ၿမိဳ႕မ ဆိုတာေတြဟာ တစ္သားတည္း ျဖစ္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ အမွတ္အသားေတြ၊ သ႐ုပ္သကန္ေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ သႀကၤန္လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ လူတိုင္းနီးနီး တြဲၿပီးမွတ္မိေနတာက မႏၲေလးနဲ႔ၿမိဳ႕မ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္အဆိုေတာ္ ဘယ္ေလာက္ပဲ နာမည္ႀကီးႀကီး၊ ဘယ္သီခ်င္းေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲေကာင္းေကာင္း၊ သႀကၤန္မွာ ၿမိဳ႕မတီး၀ိုင္းနဲ႔ ျမနႏၵာေလာက္ ရင္ခုန္ဖို႔ေကာင္းတာ မရွိေသးဘူးလို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ ေခတ္သီခ်င္းေတြဟာ နားေထာင္ေနတုန္းခဏေတာ့ လုိက္ေအာ္လို႔ေကာင္း၊ လိုက္ကလို႔ေကာင္းေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ၿမိဳ႕မတီး၀ိုင္းရဲ႕ xxx ျမနႏၵာ၊ ေရညိဳညိဳရစ္ကာသန္းေတာ့၊ ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္၊ အတူတူခိုမယ္ ပ်ိဳျဖဴေတြရယ္ xxx ဆိုတဲ့ အသံကသာ ရင္ထဲအထိ ခံစားရတာျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာမွန္ရင္ေလ အဲဒီသီခ်င္းၾကားတာနဲ႔ အလုိလိုကို ေပ်ာ္သလိုလို၊ ၀မ္းနည္းသလိုလို ျဖစ္လာရပါမယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈေတြကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းကေန ထိန္းသိမ္းေပးေနသလို ျဖစ္ေနတဲ့ ၿမိဳ႕မအဖြဲ႔ႀကီးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈေတြကို အမွန္တကယ္ ထိန္းသိမ္းေနတဲ့ NGO စစ္စစ္ တစ္ခုလို႔ေတာင္ ျမင္မိပါတယ္။
စီးပြားေရးသမားေတြ ေပ်ာ္တဲ့အခ်ိန္
သႀကၤန္မွာ ျမန္မာေတြေပ်ာ္တာမေပ်ာ္တာ၊ လူငယ္ေတြ ေပ်ာ္တာမေပ်ာ္တာေတာ့ အေသအခ်ာ မသိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ စီးပြားေရးသမားေတြကေတာ့ ေပ်ာ္ေနမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီလိုအခ်ိန္အခါဆိုတာ သူတို႔အတြက္ ပိုက္ဆံေတြကို ဒလေဟာကို သဲ့ယူလို႔ရေနတဲ့ကာလ ျဖစ္ေနတာကိုး။ ဓာတ္ဆီေရာင္းတဲ့လူေတြ၊ ဒီဇယ္ေရာင္းတဲ့လူေတြ၊ သႀကၤန္ပစၥည္းေရာင္းတဲ့လူေတြ၊ မ႑ပ္ေတြအတြက္ သစ္ေတြ၀ါးေတြ ေရာင္းတဲ့လူေတြ၊ ဘီယာဆုိင္ေတြ၊ အရက္ဆုိင္ေတြ၊ အထူးကုေဆးခန္းႀကီးေတြ စတဲ့စတဲ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ လုပ္ငန္းႀကီးေတြဟာ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ သိပ္ေပ်ာ္ၾကမွာေပါ့။ သူတို႔အတြက္ သႀကၤန္ဆိုတာ ေရသဘင္ပြဲေတာ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ပိုက္ဆံရွာပြဲေတာ္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကုိယ္ႀကိဳက္တဲ့ေစ်းတင္ၿပီး သႀကၤန္တြင္းမို႔ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္ရင္ ၿပီးသြားတာပဲကိုး။
အရင္တုန္းကနဲ႔ အခု သႀကၤန္
ငယ္ငယ္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကံဳခဲ့ရဖူးတဲ့သႀကၤန္ကို ျပန္လြမ္းမိပါတယ္။ သႀကၤန္ဆိုတာနဲ႔ နယ္ၿမိဳ႕မွာေနခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ မ်က္စိထဲမွာ ေျပးျမင္မိတာက အုန္းလက္မ႑ပ္ရယ္၊ မုန္႔လံုးေရေပၚရယ္၊ ယိမ္းအကေတြရယ္၊ သႀကၤန္အလွျပကားေတြရယ္၊ ဘုရားသြားေက်ာင္းတက္ လုပ္ၾကတဲ့ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြရယ္ပါ။ သႀကၤန္တြင္းဆိုရင္ လူႀကီးေတြက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ စိတ္ေအးလက္ေအး၊ နားေအးပါးေအး ဥပုသ္ယူမယ္၊ တရားနာမယ္၊ တခ်ိဳ႕ေတြက ႐ံုးပိတ္ရက္မွာ ဒုလႅဘ၀တ္ၾကတယ္၊ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ အိမ္မွာပဲ ေအးေအးေဆးေဆး နားၾကတယ္။ လူငယ္ေတြကေတာ့ ဘယ္မ႑ပ္မွာ ေရပက္မယ္၊ ဘယ္ၿမိဳ႕က သႀကၤန္ကို သြားလည္ၾကမယ္၊ ညပိုင္းမွာ ၿမိဳ႕လယ္မ႑ပ္မွာ သႀကၤန္ယိမ္းအကေတြ သြားၾကည့္ၾကမယ္၊ စသျဖင့္ေပါ့ေလ။ အခုေတာ့ နယ္ေတြမွာလည္း အတုျမင္အတတ္သင္ေတြ ျဖစ္ကုန္ပါၿပီေလ။ ၿမိဳ႕ျပယဥ္ေက်းမႈေတြက အဆီးအတားမရွိ နယ္ေတြဆီကိုပါ ကူးစက္လာၾကပါၿပီ။ သႀကၤန္ဆိုတာနဲ႔ လူငယ္ေတြက ဘယ္မွာသြားမူးၾကမလဲ၊ ဘယ္မ႑ပ္မွာ သြားကဲၾကမလဲ၊ ဘယ္လိုသ႐ုပ္ပ်က္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈေတြ လုပ္ရမလဲ ဆိုတာေတြကိုပဲ ေတြးေနၾကၿပီ။ ဆံပင္ကလည္း အေရာင္မ်ိဳးစံုထြက္ၿပီး ေထာင္ေနတယ္၊ ေဘာင္းဘီကလည္း ဒူးေနရာကၿပဲ၊ အနားကဖြာလန္ႀကဲ၊ အက်ႌမွာလည္း အဂၤလိပ္စာလံုးအျပည့္နဲ႔ စတစ္ကာေတြ၊ ေပါက္ကရအ႐ုပ္မ်ိဳးစံုနဲ႔ ဒီဇိုင္းေတြ၊ လက္မွာကလည္း အခၽြန္ေတြအတက္ေတြ ပတ္ထားလိုက္တာ ဘာေတြမွန္းမသိေတာ့ဘူး၊ ေႏြရာသီ ပူပူေလာင္ေလာင္ႀကီး၊ ေရတစိုစိုမွာ စီးထားတဲ့ဖိနပ္ကလည္း တစ္ထြာေလာက္ျမင့္တဲ့ သားေရဘြတ္ဖိနပ္နဲ႔၊ အရက္၊ ဘီယာေသာက္ထားလို႔ မ်က္ႏွာကနီၾကင္ၾကင္၊ မ်က္လံုးကရီေ၀ေ၀ ျဖစ္ေနပါတယ္ဆိုမွ အေရာင္မ်ိဳးစံုကိုလည္း မ်က္ႏွာေပၚမွာ ေၾကာင္ျခစ္သလို ျခစ္ထားေသးတယ္၊ ေခါင္းေပၚမွာကလည္း ဘာတံဆိပ္ေတြမွန္းမသိတဲ့ ေခါင္းစည္းေတြ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္နဲ႔။ ကဲ... အဲဒါ ျမန္မာသႀကၤန္လား။
ေတာ္တဲ့လူငယ္ေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္
အဲဒီလိုေတြေျပာေနေတာ့ ဒီေန႔ေခတ္လူငယ္ေလးေတြ အသံုးမက်ဘူး ေျပာေနတယ္လို႔ မထင္ေစခ်င္ဘူး။ တခ်ိဳ႕လူငယ္ေလးေတြက်ေတာ့လည္း အင္မတန္မွကို ေတာ္ၾကပါတယ္။ သႀကၤန္တြင္းမွာ ရပ္ကြက္အလိုက္၊ ၿမိဳ႕အလိုက္ စည္စည္ကားကားျဖစ္ေအာင္ တက္တက္ႂကြႂကြနဲ႔ လုပ္ေနၾကတဲ့ လူငယ္ေတြရွိတယ္၊ တရားစခန္းေတြမွာ အားထုတ္ေနၾကတဲ့ လူငယ္ေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္၊ သႀကၤန္တြင္းမွာ ဘုရားေက်ာင္းကန္ေတြကို သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ဖို႔ ညီညီၫြတ္ၫြတ္နဲ႔ စိတ္တူကိုယ္တူ ေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ လူငယ္အဖြဲ႔ေလးေတြရွိတယ္၊ သက္ႀကီးရြယ္အုိေတြကို ေခါင္းေလွ်ာ္ေပးျခင္း၊ လက္သည္းေျခသည္းညႇပ္ေပးျခင္း စတာေတြလုပ္ေပးၾကတဲ့ လူငယ္ေတြရွိတယ္။ အဲသည္လူငယ္ေတြကေရာ သႀကၤန္မွာ မေပ်ာ္ၾကဘူးလားဆိုေတာ့ သူတို႔ေတြလည္း ေပ်ာ္ၾကတာပါပဲ။ သူတို႔လည္း ေရပက္ၾကတယ္၊ ေရေလာင္းၾကတယ္၊ မ႑ပ္ေတြသြားၾကတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ကေတာ့ သႀကၤန္ဆိုတာ အရက္နဲ႔ေပ်ာ္ရတဲ့ ပြဲေတာ္မဟုတ္ဘူးဆုိတာကို ေကာင္းေကာင္းသိၾကသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္ဖို႔အတြက္ အရက္ေသာက္စရာ မလိုပါဘူး။ ေစာေစာကေျပာတဲ့ ကုသိုလ္ေရးအလုပ္ေတြကို လုပ္ျခင္းဟာလည္း မိမိစိတ္ကို အတိုင္းအဆမရွိ ေပ်ာ္ရႊင္ေစပါတယ္။ ကုသိုလ္ရသလို၊ လူသာဓုေခၚ၊ နတ္သာဓုေခၚရတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
အရက္ကို ခါးခါးသီးသီး
ေျပာခဲ့သမွ် အေၾကာင္းအရာေတြက အရက္နဲ႔လြတ္တာကို မရွိတဲ့အတြက္ အခ်ိဳ႕က တစ္မ်ိဳးျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ သႀကၤန္တြင္းမွာ အရက္ေသာက္တာကို အျပစ္ႀကီးတစ္ခုလုပ္ၿပီး ေျပာေနတယ္လို႔ ျမင္စရာရွိပါတယ္။ သႀကၤန္တြင္းမွာမွ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အရက္ေသာက္တာဟာ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အရက္သမား အမွားတစ္ေထာင္လို႔ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အမွားက တစ္ေထာင္ကမယ္ေတာင္ မထင္ပါဘူး။ အရက္သမား အမွားမ်ားစြာလို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာပညာရပ္ေတြမွာ တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ေအာင္ ေတာ္ပါလ်က္နဲ႔ အရက္ေၾကာင့္ ဘ၀ပ်က္သြားသူေတြ၊ က်န္တဲ့အခ်ိန္မွာ လူတုိင္းအေပၚ ကူညီတတ္၊ ႐ုိင္းပင္းတတ္ေပမယ့္ အရက္ေသာက္ၿပီးသြားရင္ ဉာဥ္ဆိုးလြန္းတဲ့အတြက္ ၀ိုင္းအက်ဥ္ခံထားရသူေတြကို ပတ္၀န္းက်င္မွာေရာ၊ စာေတြထဲမွာေရာ ျမင္ေနရတဲ့အတြက္ အရက္ရဲ႕ဆိုးက်ိဴးကို ကုိယ္တုိင္ေသာက္စရာမလိုဘဲ သိေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ အရက္သမားဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ပဲေတာ္ေတာ္ အထင္မႀကီးပါဘူး။ ငါးပါးသီလထဲမွာ အရက္ေသာက္ျခင္းဟာ အဆိုးဆံုးလို႔ သိနားလည္ထားပါတယ္။ အရက္ေသာက္ၿပီး မူးယစ္ေနၿပီဆိုရင္ လူစိတ္ကင္းမဲ့ၿပီး က်န္တဲ့ ေလးပါးလံုးကို က်ဴးလြန္ဖို႔ ၀န္မေလးတတ္ၾကဘူးလို႔ ေဟာေျပာတာေတြ၊ ေရးသားတာေတြကို ဖတ္ဖူး၊ နာဖူး၊ ၾကားဖူးေနပါတယ္။ တကယ္လက္ေတြ႔မွာလည္း အဲဒီအတုိင္း ႀကံဳခဲ့ဖူးတာ မနည္းလွပါဘူး။ အရက္မူးၿပီး ျဖစ္သြားရတဲ့ အမႈေတြ ျမန္မာျပည္မွာမွ မဟုတ္ဘူး၊ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ဘယ္ေလာက္မ်ားေနသလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ အဲလိုေတြ သိေနတဲ့အတြက္ သႀကၤန္တြင္းကာလတိုေလးမွာ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ အရက္ေၾကာင့္ အမွားမွားအယြင္းယြင္း မျဖစ္ေစခ်င္၊ ဘ၀ေတြမပ်က္ေစခ်င္လို႔ ခါးခါးသီးသီးကို ဆန္႔က်င္ေနရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အရက္မဟုတ္ဘူး ဘီယာေသာက္တာပါလို႔ ေျပာလာၾကမွာေတြကိုလည္း ႀကိဳတင္ၾကားေယာင္ေနမိေသးတယ္။
ျမန္္မာဆန္ဆန္ ေပ်ာ္ၾကရေအာင္
သႀကၤန္ဟာ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈပြဲေတာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတစ္ႏွစ္တည္း ႀကံဳရမယ့္ပြဲေတာ္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ကမၻာတည္သေရြ႕၊ ျမန္မာဆိုတာရွိေနသေရြ႕ ႀကံဳေနရဦးမယ့္ ပြဲေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိပြဲေတာ္မွာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈနဲ႔အညီပဲ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ျဖတ္သန္းေစခ်င္ပါတယ္။ စိတ္ထင္တုိင္းႀကဲၿပီး လုပ္ခ်င္တာလုပ္ရမယ့္ ပြဲေတာ္ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားၾကရင္ေတာ့ ေနာင္ဆိုရင္ ျမန္မာ့႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ ဘာလဲလို႔ ျပန္ေမးရတဲ့အထိ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ခဏလာလည္တဲ့ ႏုိင္ငံျခားသား တိုးရစ္ေတြက ပုဆိုးေတြ၊ ထဘီေတြ၀တ္၊ သေျပခက္နဲ႔ ေရေလာင္းေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာေတြက ရင္ဟိုက္၊ ေက်ာဟိုက္၊ ေဘာင္းဘီတို ေပါင္လည္ေလာက္၀တ္၊ ေရစိုစိုမွာ မျမင္သင့္တာေတြ အကုန္ျမင္ရေအာင္၀တ္စားၿပီး သ႐ုပ္ပ်က္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင့္ေတာ္မယ္မထင္ဘူးလို႔ ေတြးမိပါတယ္။ ေခတ္နဲ႔အညီ ေပ်ာ္တာေတာ့ ေပ်ာ္ၾကပါ၊ ေခတ္လူငယ္ပီပီ ကဲတာေတာ့ ကဲၾကပါ၊ ေခတ္မီမီ ေရကစားၾကတာေတာ့ ကစားၾကပါ၊ ဒါေပမယ့္ အ႐ိုးေပၚကို အရြက္ဖံုးတဲ့အထိေတာ့ မျဖစ္ေစဖို႔ စဥ္းစားေပးၾကပါဦးလို႔ ဒီေနရာကေန တိုက္တြန္းလိုက္ပါရေစ။
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၅ ရက္၊ တနလၤာေန႔။
နံနက္ ၁၀ နာရီ ၃၅ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။
No comments:
Post a Comment