အေမရိကန္ႏိုင္ငံ အေရွ႕အာရွႏွင့္ ပစိဖိတ္ေဒသေရးရာ လက္ေထာက္ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး Mr. Kurt Campbell ႏွင့္အဖြဲ႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေမလ ၉ ရက္ေန႔၌ ေနျပည္ေတာ္သို႔ သြားေရာက္ၿပီး အစိုးရအဖြဲ႔ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုခဲ့သည္။
ေမလ ၉ ရက္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး႐ံုး အစည္းအေ၀းခန္းမ၌ ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုခဲ့သည္။ အဆိုပါေတြ႔ဆံုပြဲတြင္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္ဆန္း၏ ေျပာၾကားခ်က္အခ်ိဳ႕မွာ |
- ပထမအခ်က္မွာ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒ ပုဒ္မ (၆) အပုိဒ္ခြဲ (ဂ)ပါ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားသည္ “ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမည္” ဆိုသည့္အခ်က္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ၎တို႔က အေျခခံဥပေဒကို ျပည္လည္ညႇိႏိႈင္းျပင္ဆင္ခြင့္ ေတာင္းခံထားသည့္အတြက္ ဤျပ႒ာန္းခ်က္ကို လက္မခံႏိုင္ဟု ဆိုပါေၾကာင္း၊ ဤျပ႒ာန္းခ်က္သည္ အေျခခံဥပေဒကို ထိန္းသိမ္းရန္ဟုသာ ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ၿပီး အေျခခံဥပေဒကို မည္သည့္အခါမွ် မျပင္ဆင္ပါ၊ ျပင္ဆင္ရန္ မႀကိဳးစားပါဟု ကတိေပးရျခင္း မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ခြင့္မရွိ၊ ျပင္ဆင္ျခင္းမျပဳရဟု ျပ႒ာန္းခ်က္ မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ အေျခခံဥပေဒ အခန္း (၁၂) ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ျပင္ဆင္ခြင့္ရွိပါေၾကာင္း၊ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ေရာက္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ျဖစ္လာသည့္အခါ လႊတ္ေတာ္အတြင္း ေဆြးေႏြးၿပီး အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္း လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ ဆက္လက္ျပင္ဆင္သြားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္ျပင္ပမွာ ျပင္၍မရႏုိင္ပါေၾကာင္း၊ NLD မွာလည္း ျပင္ဆင္ခြင့္မရွိပါေၾကာင္း၊ အစိုးရမွာလည္း ျပင္ဆင္ခြင့္အာဏာ မရွိပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူအမ်ားစုက တစ္ခဲနက္ ေထာက္ခံအတည္ျပဳၿပီး ျဖစ္၍ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ေပၚေပါက္လာသည့္အခါ ျပည္သူ႔ကုိယ္စားလွယ္ျဖစ္သည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္း လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ ျပင္ဆင္ခြင့္ရွိမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္လိုပါက ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ၿပီး ဥပေဒႏွင့္အညီ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရန္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔မဟုတ္ဘဲ အေျခခံဥပေဒကို ညႇိႏိႈင္းျပင္ဆင္ခြင့္ ေတာင္းဆိုေနျခင္းမွာ မျဖစ္ႏုိင္သည္ကို ေတာင္းဆိုေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၎အခ်က္အေပၚ အေျခခံလ်က္ မွတ္ပံုမတင္ဟု ဆံုးျဖတ္ျခင္း၊ ေရြးေကာက္ပြဲမ၀င္ဟု ေျပာေနျခင္းမ်ားသည္လည္း မည္သည့္အက်ိဳးမွ် မရႏိုင္ဘဲ အေျခအေနကို ပိုမို႐ႈပ္ေထြး ခက္ခဲေစ႐ံုသာ ရွိမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထိပ္တိုက္ရင္ဆုိင္ေရး လမ္းေပၚေရာက္ေစ႐ံုသာ ရွိမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ဤျပ႒ာန္းခ်က္သည္ အေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ျပ႒ာန္းခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ (၄၀၅) တြင္ “ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားသည္ ဤဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားကို ေလးစားလုိက္နာရမည္” ဟု ျပ႒ာန္းထားပါေၾကာင္း။
- ဒုတိယအခ်က္မွာ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒ ပုဒ္မ (၁၀)၊ အပိုဒ္ခြဲ (င) ပါ “ေထာင္ဒဏ္က်ခံေနရသူမ်ားကို ပါတီ၀င္အျဖစ္ စည္း႐ံုးျခင္းမျပဳရ” ဟူေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဤျပ႒ာန္းခ်က္မွာ လက္ရွိေထာင္ဒဏ္က်ခံေနရသူမ်ား ပါတီ၀င္မျဖစ္ႏုိင္ေသာ္လည္း ေထာင္ဒဏ္လြတ္ေျမာက္ၿပီးသည့္အခါ ပါတီ၀င္မျဖစ္ရဟု သတ္မွတ္ျခင္း မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီဆိုသည္မွာ ျပည္သူမ်ား အားကိုးအားထားျပဳရမည့္ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုတြင္ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သျဖင့္ ေထာင္က်ေနသူမ်ား ပါသင့္/မပါသင့္ စဥ္းစားၾကေစလိုေၾကာင္း၊ ေထာင္က်ေနသူမ်ားထဲတြင္ သာမန္ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူမ်ား ပါႏုိင္သကဲ့သို႔ ရာဇ၀တ္ျပစ္မႈႀကီးမ်ားကို က်ဴးလြန္သူမ်ားလည္း ပါ၀င္ႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္ကိုဦးေဆာင္သည့္ ပါတီတစ္ခုတြင္ ထိုကဲ့သို႔ ေထာင္က်ေနဆဲသူမ်ား မပါ၀င္သင့္ဆုိသည္မွာ သာမန္အေတြးျဖင့္ပင္ သိႏုိင္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒတြင္ ေထာင္ဒဏ္က်ခံေနရသူမ်ားကို ပါတီ၀င္အျဖစ္ စည္း႐ံုးခြင့္မျပဳျခင္းသည္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ႏွင့္ မဆုိင္ဘဲ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ အက်ဥ္းေထာင္အသီးသီးတြင္ ေထာင္ဒဏ္က်ခံေနရသူမ်ား အားလံုးကို ရည္ရြယ္ျခင္းသာျဖစ္သည္မွာ ထင္ရွားပါေၾကာင္း။
- တတိယအခ်က္မွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒပုဒ္မ (၁၀)၊ အပုိဒ္ခြဲ (က) ပါ “ေထာင္ဒဏ္က်ခံေနရသူမ်ား ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ခံပိုင္ခြင့္ မရွိေစရ” ဆုိသည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၎ပုဒ္မသည္ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ခြင့္မရေအာင္ ရည္ရြယ္ျပ႒ာန္းျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေ၀ဖန္စြပ္စြဲၾကပါေၾကာင္း၊ ဤသည္မွာ အမွန္တရားႏွင့္ အလွမ္းေ၀းသည့္ လိုရာစြဲ ေ၀ဖန္ခ်က္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အမွန္စင္စစ္ ထိုျပ႒ာန္းခ်က္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏စံႏႈန္းမ်ား၊ ႏုိင္ငံတကာ၏ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္အညီ ျပ႒ာန္းျခင္းသာျဖစ္ၿပီး အသစ္အဆန္း ျပ႒ာန္းျခင္းမဟုတ္ပါေၾကာင္း။
- ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒတြင္ “လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ေထာင္ဒဏ္က်ခံေနရစဥ္ကာလႏွင့္ ေထာင္ဒဏ္မွ ကင္းလြတ္ၿပီးေနာက္ ၅ ႏွစ္ကာလအထိ လႊတ္ေတာ္အမတ္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရွိ” ဟု ျပ႒ာန္းခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒတြင္လည္း “ေထာင္ဒဏ္က်ခံေနရသူမ်ား ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ခံခြင့္ မရွိရ” ဟု ျပ႒ာန္းထားပါေၾကာင္း၊ ထို႔အတူ စင္ကာပူ၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ ထိုင္း၊ အိႏၵိယ၊ ပါကစၥတန္ႏုိင္ငံမ်ား အပါအ၀င္ အာရွႏိုင္ငံအမ်ားစု၏ ဥပေဒမ်ားတြင္လည္း ေထာင္ဒဏ္က်ခံေနရသူမ်ား ၀င္ေရာက္ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရွိ ဆိုသည့္အခ်က္ကိုလည္းေကာင္း၊ အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံမ်ားဆိုပါလွ်င္ ေထာင္ဒဏ္က်ခံေနစဥ္သာမက ေထာင္ဒဏ္မွလြတ္ၿပီး ၅ ႏွစ္ မေက်ာ္ေသးလွ်င္ ၀င္ေရာက္ေရြးခ်ယ္ခံခြင့္မရွိဆိုသည့္ အခ်က္ကိုလည္းေကာင္း ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းထားသည္ကို ေတြ႔ရပါေၾကာင္း။ ယခု မိမိတို႔၏ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒသည္ ေထာင္ဒဏ္က်ခံေနရစဥ္ ကာလအတြင္းသာ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ခြင့္ မျပဳျခင္းျဖစ္ၿပီး ေထာင္မွလြတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ေရာက္ခြင့္ရွိေၾကာင္း၊ သို႔ပါ၍ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ယခင္က ျပ႒ာန္းက်င့္သံုးခဲ့သည့္ ဥပေဒမ်ားထက္လည္းေကာင္း၊ အျခားႏုိင္ငံမ်ား၏ ဥပေဒမ်ားထက္လည္းေကာင္း ပုိမိုေပ်ာ့ေပ်ာင္းသည္ကို ေတြ႔ႏုိင္ပါေၾကာင္း၊ ထိုျပ႒ာန္းခ်က္သည္ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားက စြပ္စြဲေျပာဆိုေနသည့္အတုိင္း လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ရည္ၫႊန္းျပ႒ာန္းခဲ့ျခင္း မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံတစ္၀န္းလံုးရွိ ေထာင္ဒဏ္က်ခံေနရသူအားလံုးကို ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္သည္ ဆိုသည္မွာ ထင္ရွားပါေၾကာင္း၊
- မိမိတို႔အေနႏွင့္ ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲဆုိင္ရာ ဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲကိုလည္း လြတ္လပ္တရားမွ်တၿပီး ပြင့္လင္းျမင္သာရွိေအာင္ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က စီမံေဆာင္ရြက္ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန ဧည့္ခန္းမ၌ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး ဦးဉာဏ္၀င္း ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးရာ၌ Mr. Campbell ႏွင့္ ဦးဉာဏ္၀င္းတုိ႔၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား |
Mr. Campbell
ျမန္မာ-အေမရိကန္ တုိက္႐ိုက္ထိေတြ႔ဆက္ဆံေရးလုပ္ငန္းစဥ္ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သည္မွာ (၈)လခန္႔ ရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းလုပ္ငန္းစဥ္အေပၚ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ သေဘာထားအျမင္ႏွင့္ အေမရိကန္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးပြဲလုပ္ငန္းစဥ္အေပၚ ျမန္မာႏုိင္ငံဘက္မွ မည္သို႔ေသာ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ား ထားရွိသည္ကို သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေမးျမန္းခဲ့သည္။ဦးဉာဏ္၀င္း
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အေမရိကန္အပါအ၀င္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအားလံုးႏွင့္ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးစြာ ဆက္ဆံလိုေၾကာင္း၊ ျမန္မာ-အေမရိကန္ ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ေစရန္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ၏ သေဘာထားအျမင္၊ အယူအဆသည္ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈ၊ ဗီဇာကန္႔သတ္မႈႏွင့္ ဖိအားေပးမႈမ်ားေၾကာင့္သာ ျမန္မာ-အေမရိကန္ ဆက္ဆံေရး အားနည္းခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ပါ၍ ယခု တိုက္႐ိုက္ထိေတြ႔ ဆက္ဆံေရးမွတစ္ဆင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မည္ဟု ထင္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။Mr. Campbell
ျမန္မာဘက္မွသေဘာထား သိရွိရသျဖင့္ ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း၊ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္တို႔တြင္ ပထမအႀကိမ္ ေတြ႔ဆံုခဲ့ၿပီးေနာက္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ အျပန္အလွန္ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရမႈ ရေစရန္ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ တိုးခ်ဲ႕ရန္ အဆင့္ဆင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ တိုက္႐ုိက္ထိေတြ႔ဆက္ဆံမႈ လုပ္ငန္းစဥ္၏ အေျခခံအခ်က္မွာ ပံုမွန္သြားလာ ေဆြးေႏြးရပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခြင့္ရရန္ ညႇိႏိႈင္းရာတြင္ ခက္ခဲမႈႏွင့္ ၾကန္႔ၾကာမႈရွိပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ဦးဉာဏ္၀င္း
ထိုကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ပြင့္လင္းစြာ ေျပာၾကားလုိေၾကာင္း၊ အခ်ိဳ႕ေသာ Delegates မ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးရာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားအေပၚ ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်မႈ၊ ေ၀ဖန္ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုမႈမ်ားသာ ျပဳလုပ္တတ္ၾကေၾကာင္း၊ ထိုကဲ့သို႔ ထပ္တလဲလဲ ေျပာလာေသာဧည့္သည္ကို လက္ခံရန္၀န္ေလးသည္မွာ သဘာ၀ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏွစ္ဖက္ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ျမႇင့္တင္ရန္ အျပဳသေဘာအျမင္ျဖင့္ ေတြ႔ဆံုမည္ဆုိပါက အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါေၾကာင္း ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေျပာၾကားသည္။သိပၸံႏွင့္နည္းပညာ၀န္ႀကီးဌာန ဧည့္ခန္းမ၌ သိပၸံႏွင့္နည္းပညာ၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး ဦးေသာင္း ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးရာ၌ Mr. Campbell ႏွင့္ ဦးေသာင္းတုိ႔၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား |
ဦးေသာင္း
(၁၄)ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံဆက္ဆံေရး ျပတ္ေတာက္ခဲ့သျဖင့္ အေဆြေတာ္တို႔ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ သတင္းမွန္မ်ား မရရွိႏုိင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္မႈ ျပန္လည္ျပဳလုပ္ေသာ (၆) လ၊ (၇) လ ကာလအတြင္းတြင္ ႏွစ္ႏုိင္ငံအၾကား ေကာင္းမြန္ေသာ ဆက္ဆံေရးရရန္ လက္တြဲႀကိဳးပမ္းၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အေဆြေတာ္ ေရာက္မည့္ရက္ႏွင့္ အခ်ိန္ုကိုက္၍ ျမန္မာႏို္င္ငံအေပၚပိတ္ဆို႔ေရး တစ္ႏွစ္သက္တမ္းတိုးရန္ ဆီးနိတ္၌ ေဆြးေႏြးျပင္ဆင္ေနသည္ကို သိရပါေၾကာင္း၊ ဤျဖစ္စဥ္ကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ၏ ဆီးနိတ္မွ ေဆာင္ရြက္မႈသည္ အျပဳသေဘာမေဆာင္ပါေၾကာင္း၊ ဤကဲ့သို႔ ေဆြးေႏြးဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္ခဲ့ျခင္းသည္ အေဆြေတာ္တို႔ အစိုးရႏွင့္ အထက္လႊတ္ေတာ္အၾကား သေဘာထားအျမင္ မတူညီမႈကို ျပသျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။Mr. Campbell
ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ေျမာက္ကိုရီးယားဆက္ဆံေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံမ်ားမွ လြန္စြာစိုးရိမ္ပူပန္ၾကပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ဦးေသာင္း
မိမိတို႔အစိုးရအေနျဖင့္ ကုလသမဂၢလံုၿခံဳေရးေကာင္စီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ (၁၇၁၈) ႏွင့္ (၁၈၇၄) တို႔အား အျပည့္အ၀ လုိက္နာမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို လူသိရွင္ၾကား ေျပာၾကားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမည့္ တာ၀န္ရွိသည္ကို သတိျပဳရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ျပန္လည္ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။ေနျပည္ေတာ္ရွိ ႐ံုးအမွတ္ (၂၂) ဧည့္ခန္းမ၌ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ ဦးသိန္းစိုးႏွင့္ ေတြ႔ဆံုရာ၌ Mr. Campbell ဦးေဆာင္ေသာ ကုိယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ႏွင့္ ဦးသိန္းစိုးတုိ႔၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား |
Mr. Larry M. Dinger (အေမရိကန္သံ႐ံုး ယာယီတာ၀န္ခံ)
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပမည့္ေန႔ရက္ကုိ သိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းသည္။ဦးသိန္းစိုး
ေရြးေကာက္ပြဲကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္အတြင္း က်င္းပမည္ဟု ေၾကညာထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေရြးေကာက္ပြဲဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားကို အခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးညီ အဆင့္ဆင့္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးစီးပါက ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပမည့္ရက္ကို ေၾကညာသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။Mr. Larry M. Dinger (အေမရိကန္သံ႐ံုး ယာယီတာ၀န္ခံ)
ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပါတီႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေမးျမန္းလိုေၾကာင္း၊ ၀န္ႀကီးမ်ားအေနျဖင့္ ပါတီတည္ေထာင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားျခင္းမွာ ဥပေဒႏွင့္ ညီ/မညီ၊ ပါတီတည္ေထာင္ခြင့္ ျပဳႏုိင္/မျပဳႏုိင္ ေမးျမန္းသည္။
ဦးသိန္းစိုး
ပါတီတည္ေထာင္လုိမ်ားတြင္ ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္းမ်ား မပါ၀င္ရန္သာ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ၀န္ႀကီးမ်ားသည္ ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္းမဟုတ္ဘဲ Political Post သာျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၄၄၈ ၌ ဤဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အာဏာစတင္တည္သည့္ေန႔တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီလက္ေအာက္၌ ဖြဲ႔စည္းထားရွိသည့္ တပ္မေတာ္အပါအ၀င္ ဌာနဆုိင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၌ အမႈထမ္းရြက္ဆဲ ျဖစ္ၾကေသာ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္းမ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက အျခားျပ႒ာန္းျခင္း မျပဳသမွ် ဆက္လက္ အမႈထမ္းရမည္ဟုလည္းေကာင္း၊ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၄၄၄ (က) ဤဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အာဏာတည္သည့္ေန႔၌ တည္ရွိေနေသာ အစိုးရအဖြဲ႔သည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ တာ၀န္ေပးအပ္သည့္ အစိုးရအဖြဲ႔ မေပၚေပါက္မီ မိမိတို႔၏ သက္ဆိုင္ရာတာ၀န္မ်ားကို ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရမည္ ဟုလည္းေကာင္း ျပ႒ာန္းထားရွိသည္ျဖစ္ရာ လက္ရွိ၀န္ႀကီးမ်ားက ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပါတီ တည္ေထာင္ျခင္းမွာ ဥပေဒႏွင့္ ညီၫြတ္ပါေၾကာင္း၊ အျခားႏုိင္ငံမ်ားတြင္လည္း သမၼတ၊ ၀န္ႀကီးမ်ားက ပါတီလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ေဆာင္ရြက္ေနမႈမ်ား ရွိပါေၾကာင္း၊ ေနာင္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသစ္အရ ဖြဲ႔စည္းမည့္အစိုးရအဖြဲ႔တြင္ ၀န္ႀကီးအျဖစ္ ခန္႔အပ္ျခင္း ခံရသူမ်ားသာ ပါတီလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္လုပ္ကုိင္မႈမျပဳရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။Mr. Kurt Campbell
ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ႏိုင္ငံတကာ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႔မ်ား အထူးသျဖင့္ အာစီယံအဖြဲ႔မ်ား လာေရာက္ခြင့္ ျပဳ/မျပဳ သိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းသည္။ဦးသိိန္းစိုး
ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မိမိတို႔ႏုိင္ငံတြင္ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားစြာ ရွိပါေၾကာင္း၊ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားမွ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္မည့္ ကုိယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားအေနျဖင့္ ၎တို႔အတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲကုိယ္စားလွယ္မ်ား ခန္႔ထားခြင့္ရွိျခင္း၊ မဲ႐ံုကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အကူကုိယ္စားလွယ္မ်ား၊ စာေရးမ်ား ခန္႔ထားခြင့္ရွိျခင္း၊ ယင္းပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနျဖင့္ ဆႏၵမဲေပးသည့္ေနရာ မဲ႐ံုမ်ားတြင္ ေစာင့္ၾကည့္ခြင့္ရွိျခင္းတို႔အျပင္ မဲေရတြက္သည့္အခါတြင္လည္း ယင္းတို႔ႏွင့္အတူ မဲဆႏၵရွင္မ်ား ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ေရတြက္ရမည္ဟု ျပ႒ာန္းေပးထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးထားသည္မွာ ထင္ရွားေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတကာ ေလ့လာေရးအဖြဲ႔မ်ား လာေရာက္ရန္ လိုအပ္မည္မဟုတ္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ေနျပည္ေတာ္ ဒကၡိဏသီရိၿမိဳ႕ရွိ ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအသင္း ဌာနခ်ဳပ္႐ံုး ဧည့္ခန္းမ၌ ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအသင္း အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေဌးဦး ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးရာ၌ Mr. Campbell ႏွင့္ ဦးေဌးဦး တုိ႔၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား |
ဦးေဌးဦး
ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပါတီကို ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအသင္းႀကီးအား အေမြခံအေျချပဳၿပီး ဖြဲ႔စည္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဖြဲ႔စည္းမည့္ ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပါတီအေနႏွင့္ ျပည္သူမ်ား၏ လုိအင္ဆႏၵအတုိင္း ေအးခ်မ္းသာယာၿပီး ေခတ္မီဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ဒီမုိကေရစီႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ အဓြန္႔ရွည္တိုးတက္ တည္တံ့ခုိင္ၿမဲေရးအတြက္ ျပည္သူမ်ားႏွင့္အတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ ရည္မွန္းဖြဲ႔စည္းျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပါတီဖြဲ႔စည္းထူေထာင္ရန္ စတင္အဆိုျပဳသူမ်ားသည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၏ ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒ၏ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအတုိင္း အစိုးရ၀န္ထမ္းမွ ႏုတ္ထြက္ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၀န္ႀကီး၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ရာထူးမ်ားသည္ အစုိးရ၀န္ထမ္းမဟုတ္ေသာ ႏုိင္ငံေရးတာ၀န္မ်ားသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပါတီအေနျဖင့္ စည္း႐ံုးသိမ္းသြင္းသည့္အခါတြင္ ပါတီ၀င္မ်ားကို သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ စည္း႐ံုးသိမ္းသြင္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မူလ ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအသင္းတြင္ အစိုးရ၀န္ထမ္းမ်ားလည္း ပါရွိပါေၾကာင္း၊ ပါတီ၀င္အျဖစ္ ၀င္ေရာက္မည္ဆိုလွ်င္ အစိုးရ၀န္ထမ္းမွ ႏုတ္ထြက္သူမ်ားကိုသာ လက္ခံမွာျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအသင္း၀င္မ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း ပါရွိေနေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ပါတီႏိုင္ငံေရးကင္းကင္းႏွင့္ ပညာသင္ၾကားေစလိုေသာ ဆႏၵရွိပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔အေနျဖင့္ ပါတီ၀င္အျဖစ္ သိမ္းသြင္းျခင္းမျပဳဘဲ ပညာသင္ၾကားေရးကိုသာ အားေပးေဆာင္ရြက္သြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိမိတို႔အေနႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူမ်ား၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ၊ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈတို႔အတြက္ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး၏ ဆႏၵႏွင့္ အတည္ျပဳထားၿပီးျဖစ္သည့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၊ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က ထုတ္ျပန္ထားေသာ ဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ ထုိက္တန္သည့္ အစိုးရတစ္ရပ္ ဖြဲ႔စည္းႏုိင္ေရးအတြက္ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးအား စည္း႐ံုးၿပီး ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပါတီအသီးသီး၊ လူပုဂၢိဳလ္အသီးသီးအေနႏွင့္ ယံုၾကည္ခ်က္၊ ခံယူခ်က္မ်ား၊ လမ္းစဥ္မ်ား ကြာျခားႏုိင္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူမ်ား၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဦးတည္ေဆာင္ရြက္ၾကမည္ ဆုိသည္ကို မိမိတို႔အေနျဖင့္ ယံုၾကည္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
Mr. Campbell
ယခင္ခရီးစဥ္ႏွင့္ ယခုခရီးစဥ္အၾကားတြင္ တုိးတက္ေျပာင္းလဲမႈ မ်ားစြာရွိခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး၏ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခ်က္မ်ားသည္ မ်ားစြာအက်ိဳးရွိပါေၾကာင္း၊ အသစ္ေပၚေပါက္လာမည့္ အစိုးရသည္ ႏွစ္ႏုိင္ငံဆက္ဆံေရး ပိုမိုတိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစရန္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို ပိုမို၍ အင္တုိက္အားတိုက္ အေလးအနက္ထား ေဆာင္ရြက္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ဦးေဌးဦး
အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ပိုမိုေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည္ႏွင့္အမွ် ႏွစ္ဖက္စလံုးအတြက္ အက်ိဳးေက်းဇူးရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သေဘာထားအျမင္ မတူညီမႈရွိသည္မ်ားကိုလည္း ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးမႈျဖင့္ ေျဖရွင္းႏုိင္ေၾကာင္း၊ အေဆြေတာ္၏ ယခုခရီးစဥ္သည္ ေအာင္ျမင္မႈရွိမည္ဟု ယံုၾကည္ေၾကာင္း ျပန္လည္ေဆြးေႏြး ေျပာၾကားခဲ့သည္။ကိုးကား
ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ
၁၃၇၂ ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လကြယ္ေန႔၊ ၂၀၁၀ ခုနွစ္၊ ေမ ၁၂ ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔၊ အတြဲ (၄၉)၊ အမွတ္ (၂၁၉)
စာမ်က္ႏွာ - ၅၊ ၆၊ ၇၊ ၁၀
No comments:
Post a Comment