ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဤလူသိုက္သည္ နတ္ကို ဤမွ် ကိုးကြယ္ၾကလိမ့္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ မထင္ခဲ့။
ထိုနည္းတူစြာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကၽြန္ေတာ္ မသိေသာနတ္မ်ား ဤမွ် မ်ားျပားလိမ့္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ မထင္ခဲ့။ ေတာင္ၿပံဳးဘုရားပြဲေတာ္ႏွင့္ ရတနာပူဘုရားပြဲေတာ္မ်ားသို႔ ေရာက္ရွိသြားသည့္အခါမွသာ ဘုရားကိုအမွီျပဳ၍ နတ္မ်ားေနရာရကာ ကၽြန္ေတာ္ မထင္ေသာ ကိုယ္ေတြ႔မ်ားကို ႀကံဳရပါေတာ့သည္။
အမွန္အားျဖင့္ကား ဘုရားပြဲေတာ္ (သို႔) ေတာင္ၿပံဳးပြဲေတာ္ဆိုလွ်င္ ေရႊဖ်င္းညီေနာင္ဟု ေခၚၾကေသာ မင္းႀကီးမင္းကေလး နတ္ႏွစ္ပါး၏ ပြဲေတာ္ဟု အမ်ားအားျဖင့္ နားလည္ၾကေလ့ရွိၾကသည္။ ေတာင္ၿပံဳးပြဲေတာ္သို႔ သြားေရာက္ေလ့လာေသာအခါ ေရႊဖ်င္းညီေနာင္၏ နတ္ကြန္းသာမက ပုပၸါးမယ္ေတာ္ႀကီး၊ အိမ္တြင္းအရွင္ ခုနစ္ပါးနန္းေတာ္၊ မဟာဂီရိ၊ ျမင္းျဖဴရွင္ႏွင့္ အေမေရႊနေဘ၊ သားေတာ္ေတာင္မင္းႀကီး၊ ကိုးၿမိဳ႕ရွင္၊ ပခန္းကိုႀကီးေက်ာ္နန္းေတာ္၊ အလံုဘိုးေတာ္၊ သခင္မ မမႏွဲတို႔၏နန္းေတာ္၊ အေမေရႊနေဘကန္ေတာ္ စသည္ျဖင့္ သက္ဆုိင္ရာ နတ္႐ုပ္အသီးသီးျဖင့္ နတ္ကြန္းမ်ားကို ေတြ႔ရသည္။ ထိုနတ္ကြန္းနန္းေတာ္မ်ားထက္ ႀကီးက်ယ္ကာ ကၽြန္းပင္ေမာင္ေတာ္ႏွမေတာ္ နတ္နန္း၊ မႏၲေလးဘိုးေတာ္၊ ေအာင္ပင္လယ္ဘိုးေတာ္၊ ကင္းကေတာ္သခင္မ နန္းေတာ္ႏွင့္ ရွမ္းကိုးၿမိဳ႕နတ္ကြန္းမ်ားတြင္ နတ္႐ုပ္အျပည့္အစံု၊ အ၀တ္အစား ေတာက္ေတာက္ေျပာင္ေျပာင္၊ ကန္ေတာ့ပြဲေပါင္းစံုသာမက နတ္ကြန္းတုိင္းတြင္ ဆုိင္း၀ိုင္းႀကီးမ်ားႏွင့္ နတ္ပင့္ကာ ကခုန္ေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
အံ့ၾသဖြယ္ရာေကာင္းလွသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔သိရသည္မွာ ဦးမင္းေက်ာ္နတ္တစ္ပါးသာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေတာင္ၿပံဳးပြဲေတာ္ရွိ နတ္ကြန္းနန္းေတာ္တခ်ိဳ႕တြင္ ေရးဆြဲထားေသာ စာမ်ားအရ တလုိင္းဦးမင္းေက်ာ္၊ ပုဂံ ဦးမင္းေက်ာ္၊ အညာဦးမင္းေက်ာ္၊ ပုခန္းဦးမင္းေက်ာ္ ဟု ဦးမင္းေက်ာ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ထြက္ေပၚလာသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
နတ္ကြန္းမ်ားတြင္ မင္းညီေနာင္မွအပ အျခားေသာနတ္မ်ားကို အဓိကထားေနသည္ကို ေတြ႔ရသျဖင့္ ေလ့လာသူမ်ားမွာ ထူးဆန္းလ်က္ရွိၾကသည္။ ထိုထက္ပို၍ ထူးဆန္းသည္မွာ နတ္ကြန္းတုိင္းတြင္ အရြယ္ေရာက္စ အပ်ိဳေပါက္ လွလွကေလးမ်ားထိုင္ကာ နတ္ကေတာ္ကေလးမ်ားအသြင္၊ နတ္ေကာက္ခံရသည့္ ကေလးမမ်ားအသြင္ အေကာင္းဆံုး၀တ္စားကာ လွလွပပ ျပင္ဆင္ထားျခင္းပင္။
တုိင္းတစ္ပါးမွ လာေရာက္ေလ့လာၾကေသာ ႏုိင္ငံျခားသားအမ်ားတို႔ကမူ ထိုေကာင္မေလးမ်ား အေၾကာင္းကို အမ်ားဆံုး ေမးျမန္းစံုစမ္းေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရပါေတာ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔အထင္မွာ နတ္ကိုးကြယ္သူလူသိုက္မွာ ေက်းလက္ေတာရြာမွသာဟု ထင္မွတ္တတ္ၾကသည္။ ေတာင္ၿပံဳးပြဲေတာ္ႏွင့္ ရတနာဂူပြဲေတာ္မ်ားသို႔ နတ္ကိုအဓိကထား၍ လာၾကသည့္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးမ်ားမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ရန္ကုန္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႏွင့္ မႏၲေလးေရႊၿမိဳ႕ေတာ္မွ နာမည္ႀကီးမိန္းမမ်ား ျဖစ္ေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ မင္းညီေနာင္နတ္ကြန္းတြင္ တက္ပြဲအၿပိဳင္ က်င္းပရာတြင္လည္း ထိုအမ်ိဳးသမီးႀကီးမ်ားသာျဖစ္၍ ေငြမ်ားစြာ သံုးစြဲႏုိင္ေသာေၾကာင့္ နတ္အုပ္နတ္ထိန္းမ်ားက ေနရာေပျခင္း ခံရသူမ်ားမွာလည္း ထိုအမ်ိဳးသမီးႀကီးမ်ားတစ္သိုက္ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ေတာင္ၿပံဳးနတ္ပြဲအေၾကာင္း ေလ့လာသူမ်ားကို အခ်ိဳ႕ေသာ နတ္၀င္သည္မ်ားက နတ္အုပ္နတ္ထိန္းမ်ားအေၾကာင္း ရင္ဖြင့္ၾကသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
နတ္ပြဲမွ စီးပြားရွာပြဲ ျဖစ္လာသည္ကို မေက်နပ္သည့္ နတ္၀င္သည္မ်ားကို ေတြ႔ခဲ့ရပါသည္။
အခ်ိဳ႕ေသာ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေတာင္ၿပံဳးႏွင့္ ရတနာဂူနတ္ပြဲမ်ားတြင္ ေနာက္ေျပာင္ျခင္း မူးၾကျခင္းအေၾကာင္း ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိယ္ေတြ႔အားျဖင့္ကား ေတာင္ၿပံဳးႏွင့္ ရတနာဂူပြဲေတာ္မ်ားကို သက္ဆုိင္ရာ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေကာ္မတီမ်ားက ေကာင္းစြာေစာင့္ေရွာက္ထားၾကပါသည္။ ေနာက္ေျပာင္မႈ လံုး၀မရွိၾကပါ။ မူးသူမ်ား ရွိၾကပါသည္။ ထိုသူမ်ား မရမ္းၾကပါ။ သူတို႔ အခ်င္းခ်င္း မူးၾကျခင္းသာ ရွိပါသည္။ မူး၍ ဆိုင္းဆရာကို ပိုက္ဆံေပးၿပီး ကၾကျခင္းသာ ရွိသည္။ မဖြယ္မရာျဖစ္မႈ နည္းလွပါသည္။ ရဲသားမ်ားလည္း ေနရာတုိင္းတြင္ ေစာင့္ၾကပ္လ်က္ ရွိၾကပါသည္။ ထိုပရိသတ္မ်ားတြင္ ထူးဆန္းသည္ ဆိုရသည္မွာ ကုလားကျပားမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ ကုလားဒိန္မ်ား ေပ်ာ္ပါးၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုအေၾကာင္းကို အမ်ားက ေျဖဆိုၾကသည္မွာ ေရႊဖ်င္းညီေနာင္သည္ ဗ်တ္၀ိဗ်တ္တ ကုလားညီေနာင္မွ ဆင္းသက္လာသျဖင့္ ကုလားဒိန္မ်ားအဖို႔ သူတို႔အမ်ိဳးအႏြယ္၏ နတ္ပြဲဆိုကာ အလြန္ေပ်ာ္ၾကသည္ဟု ေျဖဆိုၾကပါသည္။
လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ခြင့္အတြက္ ေတာင္ၿပံဳးႏွင့္ ရတနာဂူပြဲေတာ္မ်ားတြင္ အထူးရထား အပိုေျပးရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးသည္သာမက ေစာင့္ေရွာက္ေရးဖက္တြင္လည္း ေကာင္းစြာဂ႐ုျပဳသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ မူလကမူ ဤပြဲေတာ္မ်ားမွာ ဘုရားပြဲေတာ္မ်ားသာ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ယခုမူ နတ္ပြဲမ်ားျဖစ္ေနလ်က္ နတ္ပရိသတ္ လူသားမ်ားမွာလည္း ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမ်ားမွ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ဘုရား-နတ္ႏွင့္ လူသားတို႔မွာ ဤသို႔ပင္ ေထြးလံုးရစ္ပတ္ ေနေလေတာ့မည္လားဟု အေတြး၀င္ခဲ့ရပါေတာ့သတည္း။
႐ႈေထာင့္ဂ်ာနယ္၊ အမွတ္ (၆၀)
စက္တင္ဘာ (၁၅၊၁၉၇၁) မွ
thanks for this post.
ReplyDelete