Sunday, June 06, 2010

ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးအျမင္ - ေအာင္ထြဋ္


ယခုအခါ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား က်င္းပေတာ့မည္ျဖစ္၍ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားကိုလည္း တျဖည္းျဖည္း စတင္ခြင့္ျပဳလာခဲ့ရာ ႏုိင္ငံေရးပါတီေပါင္း ၄၀ ခန္႔ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ႏုိင္ငံေရးပါတီ ၄၀ ခန္႔ ေပၚေပါက္လာေသာ္လည္း ျပည္သူအမ်ားစုသည္ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ရက္ေပါင္း ၁၈၀ ခန္႔ နီးကပ္လာသည့္တုိင္ ထိုပါတီမ်ားကို ျပည္သူအမ်ား သိရွိၾကျခင္း မရွိေသးသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အဆိုပါ ပါတီမ်ားက ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ တာ၀န္ရွိသည့္ စီးပြားေရးအေျပာင္းအလဲမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ မူ၀ါဒသေဘာထား အသီးသီးကို ျပည္သူမ်ား သိရွိသေဘာေပါက္ေရးဆိုလွ်င္ကား ေ၀းပါေသးသည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္ေပသည္။

ေစ်းကြက္စီးပြားေရးဆိုသည္မွာ ႏုိင္ငံသားတိုင္းကို ကံ ဉာဏ္ ၀ီရိယရွိသေလာက္ အလုပ္လုပ္ေစၿပီး ႀကီးပြားခ်မ္းသာခြင့္ေပးကာ အဆိုပါႏုိင္ငံသားတုိင္းလည္း ပန္းတုိင္ေရာက္ ႏုိင္ငံေတာ္လည္း ပန္းတုိင္ေရာက္ စီမံေပးရေသာ စီးပြားေရးစနစ္ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီပန္းတိုင္ ဆိုသည္မွာ လက္ေတြ႔က်က်ေျပာရလွ်င္ မျဖစ္ႏုိင္ေသးသည့္တုိင္ လူအနည္းငယ္ အလုပ္လုပ္ခြင့္၊ ႀကီးပြားခ်မ္းသာခြင့္ရေသာ ပံုသဏၭာန္မွ လူတုိင္း အလုပ္လုပ္ခြင့္ရၿပီး ႀကီးပြားခ်မ္းသာခြင့္ရေသာ စီးပြားေရးပံုသဏၭာန္သို႔ ကူးေျပာင္းေရးမွာ အဟန္႔အတားျဖစ္ေနေသာ အမိန္႔ႏွင့္ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကို ပယ္ဖ်က္ေပး႐ံုႏွင့္ ရႏုိင္ေပသည္။

တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရလွ်င္ ႏုိင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲကို လူထုက ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္းမွာ စီးပြားေရးအဆင္ေျပေရးအတြက္ ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူလူထု၏ အဓိကလုိအပ္ခ်က္မွာ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အခက္အခဲမ်ား ေျပလည္သြားေစေရးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီပန္းတုိင္ဆုိသည္မွာ စီးပြားေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ မွ်တသည့္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ (Level Playing Field) အပါအ၀င္ ေရခံေျမခံမ်ား ဖန္တီးေပးႏိုင္ေသာ ေရခံေျမခံေကာင္းအျဖစ္ ေမွ်ာ္လင့္၍ လိုလားၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။ စင္ကာပူႏိုင္ငံသည္ အတိုက္အခံပါတီမ်ား တည္ရွိသည့္ ႏုိင္ငံေရးစနစ္ကို ခြင့္မျပဳႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ကန္႔သတ္ထားသည့္တုိင္ မွ်တေသာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ၊ လူတုိင္းအလုပ္လုပ္ခြင့္၊ ႀကီးပြားခ်မ္းသာခြင့္မ်ား ေပးထားခဲ့၍ ကမၻာေပၚတြင္ တစ္ဦးခ်င္း၀င္ေငြ ျမင့္မားေသာႏုိင္ငံ ျဖစ္ေနခဲ့ပါသည္။ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏုိင္ငံ၊ ဗီယက္နမ္ႏုိင္ငံတို႔သည္လည္း စင္ကာပူ၏ ေျခရာကိုနင္းရန္ ႀကိဳးစားေနေသာႏိုင္ငံမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အတုိက္အခံပါတီမ်ား၏ Check and Balance မရွိေသာ ထိုႏုိင္ငံမ်ားထက္ သာလြန္ေကာင္းမြန္ေသာ စီးပြားေရးေရခံေျမခံတစ္ရပ္ကို အနိမ့္ဆံုးဖန္တီးေပးရန္ တာ၀န္ရွိမည္ ျဖစ္ေပသည္။

ႏိုင္ငံသားတုိင္း အလုပ္လုပ္ခြင့္ ရရွိေရးဆိုသည္မွာ လုပ္ငန္းလုိင္စင္၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အတည္ျပဳခ်က္မ်ားကို လူက မဆံုးျဖတ္ဘဲ မူက ဆံုးျဖတ္ျခင္း၊ လုပ္ငန္းလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ တယ္လီဖုန္း၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးယာဥ္၊ အင္တာနက္ဆက္သြယ္ေရး စသည္မ်ားကို ကမၻာေပၚတြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္အညီ ေစ်းမႀကီးလြန္းဘဲ ရရွိေစျခင္း စသည္မ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။

ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး တက္လာေသာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္၏ အဓိက တာ၀န္မွာ ဥပေဒမ်ားက ခြင့္ျပဳထားၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း၊ အမိန္႔၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္၍ ကန္႔သတ္ထားျခင္းေသာ အက်ိဳးခံစားခြင့္ မရရွိႏုိင္ေသးေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကို ဥပေဒႏွင့္အညီ ခံစားရရွိေရးကို စီစဥ္ေပးႏုိင္ေရး ျဖစ္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္မ်ားေပၚတြင္ စီးပြားေရးႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ ေကာ္မတီမ်ားလည္း ရွိေနမည္ျဖစ္ရာ ထိုေကာ္မတီမ်ားေပၚသို႔ နားလည္တတ္ကၽြမ္းသူမ်ား ေရာက္ရွိေရး၊ ေျပာရဲဆိုရဲရွိေသာ အမတ္မ်ားရရွိေရးသည္ အေရးႀကီးပါသည္။

ဥပမာအေနႏွင့္ေျပာရလွ်င္ ၁၉၉၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားက ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ ပုဂၢလိကအာမခံလုပ္ငန္းမ်ား ဥေပဒကို ျပႏုိင္ပါသည္။ ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္အတန္ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည့္တုိင္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ျပ႒ာန္းထားၿပီးျဖစ္သည့္ အာမခံဥပေဒအရ ပုဂၢလိကအာမခံလုပ္ငန္းမ်ား ေပၚေပါက္မလာျခင္းမွာ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း၊ အမိန္႔၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္က အဟန္႔အတားျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဥပေဒမ်ားက ခြင့္ျပဳထားသည့္တိုင္ ျပည္သူမ်ားအက်ိဳးခံစားခြင့္ မရရွိႏိုင္ေသးဘဲ လူအနည္းငယ္သာ လုပ္ကုိင္ခြင့္ရရွိေနသည့္ ပံုသဏၭာန္မ်ားကို ျပဳျပင္ရန္ အေရးတႀကီး လိုအပ္ပါသည္။ ႏုိင္ငံသားတိုင္း ပန္းတုိင္မေရာက္ဘဲ လူအနည္းငယ္သာ ပန္းတုိင္ေရာက္ျခင္းေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္လည္း ပန္းတုိင္သို႔ မေရာက္ႏိုင္ပါ။ ႏုိင္ငံသားတိုင္း ပန္းတုိင္ေရာက္မွသာ ႏုိင္ငံေတာ္လည္း ပန္းတုိင္ေရာက္မည္ျဖစ္ရာ ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခုိင္ေရးပါတီ အပါအ၀င္ ပါတီမ်ားက ဤအခ်က္ကို အာမခံၾကပါမည့္အေၾကာင္း ျပည္သူမ်ားက ေစာင့္စားလ်က္ရွိပါသည္။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics