အေျခအေနက တြန္းပို႔လုိက္တဲ့အတြက္ အိမ္ထဲကအိမ္ျပင္ မထြက္ႏုိင္တဲ့ မသန္မစြမ္းဘ၀မွာ ေမွ်ာ္မွန္းမထားတဲ့ ေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္သြားခဲ့ဖူးတယ္။ မူလက ၀ါသနာမပါေပမယ့္ လုပ္ရင္းနဲ႔ ေပ်ာ္ေမြ႔သြားၿပီး ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အစိတ္နီးပါး လုပ္ျဖစ္သြားတယ္။ က်န္းမာေရးက ဘယ္လိုမွ စာမသင္ႏိုင္ေတာ့လို႔ နားလုိက္ရေပမယ့္ ေက်ာင္းဆရာဘ၀ကို ဒီေန႔ထိ လြမ္းေနရေသးတယ္။
ပခံုးငွားရတဲ့ ဆရာဘ၀
ေက်ာင္းဆရာဆိုတာ စာသင္႐ံုပဲလို႔ အစက ထင္ထားတာ။ ကိုယ္တိုင္လုပ္ေတာ့မွ တာ၀န္ေတြ မ်ားလွပါလားဆုိတာ သိရတယ္။ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္ေလာက္ ဘယ္အလုပ္မွ ဒါေလာက္တာ၀န္ေတြ မ်ားလိမ့္မယ္မထင္ဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြကို စာသင္ေပး႐ံု သြန္သင္ဆံုးမ႐ံုသာမက အတုိင္ပင္ခံ (Consultant)လည္း လုပ္ရတယ္။ သူတို႔ တိုင္တည္သမွ် စိတ္ရွည္လက္ရွည္ နားေထာင္ေပးရတယ္။ ၿပီးေတာ့ (Counselor) အႀကံေပးလည္း လုပ္ရတယ္။ သူတို႔ ဘ၀ေရွ႕ေရးနဲ႔ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း အလုပ္အကိုင္အတြက္ သင့္ရာသင့္ရာ လမ္းၫႊန္ေပးရတယ္။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ သူတို႔ အားရပါးရ ငိုခ်လိုက္ခ်င္တဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ သူတို႔ေခါင္းမွီဖို႔ ပခံုးငွားေပးရေသးတယ္။ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားလာေတာ့ သိပ္ငိုခ်င္ေနတဲ့သူကို မငိုဖို႔ အားေပးႏွစ္သိမ့္ စကားေတြ ေျပာမယ့္အစား ပါးစပ္ပိတ္ထားၿပီး ပခံုးငွားေပးလိုက္တာ အေကာင္းဆံုးေသာ ႏွစ္သိမ့္နည္း ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိလာခဲ့ရတယ္။
လူဆိုတာ ငိုခ်င္ပါသလား
အရြယ္ေရာက္ၿပီးသား သူေတြကို သင္ရတာ ျဖစ္ေလေတာ့ မူလတန္းကေလးေတြလို ငိုတာယိုတာမ်ိဳးေတာ့ ရွိလိမ့္မယ္လို႔ ဘယ္ထင္ထားမလဲ။ ဒါေပမယ့္ တကယ္လက္ေတြ႔ ႀကံဳေတြ႔ရတဲ့ အခါက်ေတာ့မွ ကေလးျဖစ္ျဖစ္၊ လူႀကီးျဖစ္ျဖစ္၊ ေယာက္်ားျဖစ္ျဖစ္၊ မိန္းမျဖစ္ျဖစ္ လူဆုိတာ ငိုခ်င္တတ္ၾကပါလားဆိုတာ သိခဲ့ရတယ္။ ကိုယ့္ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြသာ မဟုတ္ဘူး။ ေက်ာင္းသားမိဘေတြ ထဲကေတာင္ သားကိစၥ၊ သမီးကိစၥ လာေရာက္တုိင္တည္ရင္းနဲ႔ ေယာက္်ားရင့္ႀကီး ကိုယ္တိုင္ငိုတာ မ်က္ရည္က်တာမ်ိဳး တစ္ခါတစ္ရံ ႀကံဳခဲ့ရတယ္။ ဘယ္မိဘမဆို သားသမီးနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ မ်က္ရည္လြယ္တတ္ၾကပါလားဆုိတဲ့ ဗဟုသုတလည္း ေကာင္းေကာင္းရခဲ့တယ္။ ဆရာဆုိတာ သူမ်ားေတြကို သင္ၾကားေပးရင္းနဲ႔ ကိုယ္လည္း ယူတတ္မယ္ဆိုရင္ ပညာေတြ ထားစရာေနရာ မရွိေအာင္ကို အမ်ားႀကီး ရႏိုင္တာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဆရာအလုပ္မွာ ေပ်ာ္ေမြ႔သြားတာ ထင္ပါရဲ႕။
အႀကိဳက္မတူ စ႐ုိက္မတူတာေတြ
ဆရာဘ၀မွာ အမ်ားဆံုး ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ျပႆနာကေတာ့ မိဘနဲ႔ သားသမီးၾကားက ျပႆနာေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ အျမင္ မတူတာေတြ အသြင္ မတူတာေတြ၊ အႀကိဳက္ မတူတာေတြ၊ စ႐ုိက္ မတူတာေတြ၊ မိဘက ရင္အုပ္မကြာ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ခ်င္တာနဲ႔ သားသမီးက အထိန္းအခ်ဳပ္ ေအာက္ကထြက္ၿပီး သူ႔လည္း လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရပ္တည္ခ်င္တာ စတဲ့ ျပႆနာမ်ဳိးေတြပါ။ မိသားစုတုိင္း ႀကံဳေတြ႔ျဖတ္သန္း ခဲ့ဖူးတာေတြမုိ႔ ထူးဆန္းလွတယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ျဖတ္ေက်ာ္လြန္ေျမာက္ သြားေတာ့လည္း ဘာမွ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ စိတ္ညစ္စရာ အျဖစ္မ်ဳိးေတြခ်ည္းပါပဲ။ တခ်ဳိ႕မ်ား ေန႔စဥ္ ပူညံဆူညံ ျဖစ္ေနရတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ အိမ္မွာ သီခ်င္းနားေထာင္တာမ်ဳိး ဆုိပါေတာ့။ သားသမီးက ျမဴးႂကြသြက္လက္တဲ့ ဟစ္ေဟာ့လုိ သီခ်င္းေတြ နားေထာင္ေတာ့ အေဖေတြ အေမေတြက ဆူလြန္း ညံလြန္းလုိ႔ဆိုၿပီး ပိတ္ခိုင္းတယ္။ အေဖ အေမေတြက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းက ေငြလမင္းတုိ႔၊ ခ်စ္ေရစင္တုိ႔၊ နတ္ရွင္ေနာင္တုိ႔ ဖြင့္ေတာ့ သားသမီးေတြက အိပ္ငိုက္လုိ႔ စာက်က္မရဘူးဆုိၿပီး ကန္႔ကြက္ၾကတယ္။
သီရိေဂဟာနဲ႔ ဖီလာဆန္႔က်င္
ဒါက အေသးအဖြဲ နမူနာေလးသာ ျဖစ္တယ္။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ဒါမ်ဳိးေတြက မိုးလင္းကမိုးခ်ဳပ္ထိ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ေပၚေပါက္ေနၾကတာ ျဖစ္ေလေတာ့ အိမ္ဆုိတာ စိတ္ညစ္စရာ ေနရာႀကီးပါလားဆုိတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြ လူႀကီးေတြေရာ၊ လူငယ္ေတြပါ ေပၚေပါက္လာၾကရေတာ့တယ္။ သီရီေဂဟာတုိ႔ Home Sweet Home တုိ႔ ဆုိတာေတြနဲ႔ေတာ့ ဖီလာဆန္႔က်င္ေပါ့။ ဆရာဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ဒီျပႆနာမ်ဳိးေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ႀကံဳေတြ႔ ေျဖရွင္းခဲ့ရေလေတာ့ မိဘနဲ႔သားသမီး ႏွစ္ဖက္စလံုးက ေျပာၾကတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြ အားလံုးေလာက္ကို အလြတ္ရသေလာက္ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ အဓိကက်တာကေတာ့ မိဘမ်ားရဲ႕အျမင္မွာ ဒီေခတ္လူငယ္ေတြ ႐ိုင္းလာတယ္။ ဂါရ၀တရား မရွိဘူး။ လူႀကီးမိဘ စကားကို နာခံရေကာင္းမွန္း မသိဘူး။ ဟုတ္တာေတြကို မႀကိဳက္ဘူး။ မဟုတ္တာမွန္သမွ် အကုန္ႀကိဳက္တယ္။ သီခ်င္းပဲ ၾကည့္ပါလား သူတို႔ ႀကိဳက္တာေတြက ေတးဂီတ မဟုတ္တဲ့ ဆူညံသံေတြပဲ မဟုတ္လား စတဲ့ အေၾကာင္းေတြပဲ ျဖစ္တယ္။
ေနရာတကာ ခ်ဳပ္ခ်ယ္လြန္းတယ္
လူငယ္ သားသမီးေတြဘက္ကေတာ့ လူႀကီးမိဘေတြဟာ ေနရာတကာ ခ်ဳပ္ခ်ယ္လြန္းတယ္။ လူငယ္ေတြကို လြတ္လပ္ခြင့္ မေပးဘူး ဘာကိစၥမဆုိ သူတုိ႔ရဲ႕ ေခတ္ေဟာင္း ေခတ္ေဆြး အျမင္ေတြနဲ႔ပဲ ၾကည့္ၿပီး ေျပာၾကတယ္။ လူခ်င္းတူေပမယ့္ စ႐ိုက္ခ်င္း မတူႏုိင္၊ အႀကိဳက္ခ်င္း မတူႏုိင္တာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္ဆုိတာကို အသိအမွတ္ မျပဳခ်င္ဘူး။ ငါ မိဘပဲ ဆုိၿပီး ေနရာတကာ တစ္ဖက္သတ္ ဆံုးျဖတ္ၾကတယ္။ စသျဖင့္ ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္သံုးဆယ္ေလာက္က ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ ဒီစကားမ်ဳိးေတြ ေျပာခဲ့ၾကသလုိ ခု ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြလည္း ဒီစကားမ်ဳိးေတြပဲ ေျပာေနၾကပါတယ္။ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မ်ား အတြင္းက မိဘေတြနဲ႔ ဒီေခတ္ မိဘေတြရဲ႕ စကားသံေတြလည္း အတူတူပါပဲ။ ဘာမွ တယ္ၿပီး မထူးျခားလွပါဘူး။
သူမ်ားေနရာကေနၾကည့္ပါ
အတုိင္နဲ႔ အေဖာက္ေတြဘက္က ဘာမွ ကြာျခားမႈ မရွိေလေတာ့ ၾကားက ပုဏၰားတုိင္ လုပ္သူရဲ႕ ေျဖပံုေျဖနည္းကလည္း ကြာျခားစရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ "သူမ်ား ဖိနပ္ကို စြပ္ၿပီး စဥ္းစားပါ" ဆုိတဲ့ သိုးေဆာင္းစကားကုိ လက္သံုးထားၿပီး ေျပာလုိက္႐ံုပါပဲ။ မိဘနဲ႔ သားသမီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တစိမ္းေတြ ၾကားမွာျဖစ္ျဖစ္၊ ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္လာရတဲ့အခါမွာ ဘယ္သူမဆုိ ကိုယ့္ဘက္က ၾကည့္လုိ႔ျမင္တဲ့ အျမင္နဲ႔ပဲ ေျပာေလ့ရွိတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သူ႔ေနရာမွာထားၿပီး ၾကည့္ေလ့မရွိၾကဘူး။ မိဘေတြက သားသမီးမ်ားကို ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ကိုယ့္လက္ရွိ အသက္အရြယ္ကေနၿပီးပဲ ၾကည့္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ သူတုိ႔ သားသမီးေတြ အရြယ္တုန္းက ဘာေတြ ႀကိဳက္ခဲ့ၿပီး ဘာေတြလုပ္ခဲ့သလဲဆုိတာ ျပန္စဥ္းစားဖုိ႔ သတိမရၾကပါဘူး။ ကိုယ္ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း "အ႐ူး ခ်ီးပန္း ဂီတ" ကို လူႀကီးေတြ ႐ႈတ္ခ်ခဲ့တဲ့ ေရာ့ခ္အင္႐ိုး ႀကိဳက္ခဲ့၊ "လမ္းသရဲ အက" လုိ႔ ေခၚခဲ့ၾကတဲ့ "ဖင္လိန္ကြင္း" အက ႀကိဳက္ခဲ့တာကို ေမ့ထားၿပီး သားသမီး ဟစ္ေဟာ့ႀကိဳက္တာကို တားဆီးပိတ္ပင္ ခ်င္တာကေတာ့ ဘယ္တရားမွာလဲ။
အသံျပာေအာ္ဟစ္ခဲ့တာေတြ
ကိုယ္ငယ္စဥ္အခါက မိန္းကေလးေဆာင္ေတြေရွ႕ ညတိုင္းသြားၿပီး မယ္ဒလင္နဲ႔ ဘင္ဂ်ဳိနဲ႔ အသံျပာေအာင္ ေအာ္ဟစ္ခဲ့တာေတြကို ေမ့ထားၿပီး ကိုယ့္သားသမီးက လမ္းထိပ္မွာထုိင္ၿပီး ဂစ္တာတီးတာကိုပဲ ပ်က္စီးတာလုိ႔ ေျပာရင္ေတာ့ ဘယ္တရားမွာလဲ။ ဟုတ္တယ္ေနာ္။ နဖူးေပၚ လက္တင္ၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားလုိက္ရင္ သေဘာတူႏုိင္မွာပါ။ ကိုယ္ငယ္ငယ္ မူလတန္း ေက်ာင္းစတက္ရတဲ့ အခ်ိန္တုန္းက ေက်ာင္းလိုက္ပို႔တဲ့ အေမျပန္သြားတာနဲ႔ အတန္းထဲမွာ ႐ိႈက္ႀကီးတငင္ ငိုေနခဲ့တာ မဟုတ္လား။ အဲဒီ အရြယ္တုန္းကေတာ့ ဘယ္သြားသြား အေမပါမွ ထမင္းစားလည္း အေမ ခြံေကြၽးမွနဲ႔ တစ္ေမထဲ ေမခဲ့ၾကတာပဲေလ။ ေဟာ ၁၀ ႏွစ္ ၁၁ ႏွစ္ အရြယ္လည္းေရာက္ေရာ အေမက ေက်ာင္းလာႀကိဳရင္ မ်က္ႏွာစူပုပ္ၿပီး မႀကိဳက္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ၁၂ ႏွစ္ ၁၃ ႏွစ္လည္းေရာက္ေရာ အေမ လာႀကိဳရင္ "ဘာလုိ႔ လာႀကိဳတာလဲ" လုိ႔ ေဆာင့္ႀကီးေအာင့္ႀကီးနဲ႔ ဆီးေျပာေတာ့တာ မဟုတ္လား။ အဲဒီ လူ႔စ႐ိုက္ လူ႔သဘာ၀ေတြကို ကေလးေတြက နားမလည္ေသးေပမယ့္ မိဘေတြကေတာ့ သေဘာေပါက္ နားလည္သင့္ၾကပါတယ္။
မီးဖိုႀကီးနားမွာ ဒီအတုိင္း ၾကည့္ေနမလား
သားသမီးေတြ ဘက္ကလည္း အၿမဲတမ္းမဟုတ္ေတာင္ တစ္ခါတရံေတာ့ မိဘေတြရဲ႕ ဖိနပ္ကိုစြပ္ၿပီး ၾကည့္သင့္တယ္။ အဲဒီလုိမွ မၾကည့္ခ်င္ရင္လည္း ကိုယ့္ေအာက္က ညီငယ္ ႏွမငယ္ေလးေတြ မီးပံုႀကီးေဘးမွာ ေျပးလႊားခုန္ေပါက္ ေဆာ့ကစားေနတာ ျမင္ေတြ႔ရရင္ ကိုယ္ဘာလုပ္မလဲလို႔ စဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္တယ္။ မီးေလာင္ဖူးမွ ပူတဲ့ေ၀ဒနာသိၿပီး ေနာင္ ေရွာင္ၾကဥ္လိမ့္မယ္ဆုိၿပီး ဒီအတိုင္း ၾကည့္ေနလုိက္မလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္ညီေလး ႏွမေလး မီးပူေလာင္တာ မခံရေအာင္ဆုိၿပီး တားတာဆီးတာ လုပ္မလား။ စိတ္ဓာတ္ပံုမွန္ရွိတဲ့ အစ္ကိုမွန္ရင္ ဒီအတုိင္းေတာ့ လႊတ္ထားလုိက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဟန္႔တားမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ မိဘေတြရဲ႕ တားဆီးပိတ္ပင္မႈဆုိတာ အဲဒီသေဘာပါလားလုိ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားလုိက္ရင္ သေဘာေပါက္သြားမွာပါ။
မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈဆိုတဲ့ ဆင္ေျခ
မိဘမ်ားရဲ႕ ဟန္႔တားမႈတုိင္းကို မတရားခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈလုိ႔ တစ္ဖက္သတ္ မ႐ႈျမင္သင့္ဘူး။ ဟန္႔တားမႈရဲ႕ေနာက္မွာ ေမတၱာတရားက ေပၚထြက္လာတဲ့ စိုးရိမ္ပူပန္မႈ ရွိသလား မရွိဘူးလားလို႔ စဥ္းစားၾကည့္သင့္တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီေခတ္လူငယ္ေတြ အက်ဳိးသင့္အေၾကာင္းသင့္ သဘာ၀က်က် ျပန္လည္ေခ်ပတာမ်ဳိး မလုပ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့အခါမွာ ေျပာၿမဲ လက္သံုးစကားအတုိင္း "မ်ဳိးဆက္ ကြာဟမႈ" (Generation Gap) ဆုိတဲ့ စကားလံုးႀကီးနဲ႔ ကိုင္ေပါက္ၿပီး ယုတၱိမဲ့ဆင္ေျခ မေပးေစခ်င္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ လူႀကီးတုိင္းဟာ ေခတ္ေဟာင္းေခတ္ေဆြးႀကီးထဲမွာ က်န္ေနရစ္တာ မဟုတ္သလုိ လူငယ္တုိင္းလည္း ေခတ္မီအေတြးအေခၚ အယူအဆေတြ ရွိေနၾကတာ မဟုတ္လုိ႔ပဲ။
ေက်ာက္ေခတ္ေခါင္းတပ္တဲ့ ေခတ္လူငယ္
ကြန္ပ်ဴတာ အင္တာနက္ေခတ္မွာ ေခတ္မီပညာရပ္ေတြကို ဆည္းပူခ်င္တဲ့ ဆႏၵရွိသူတုိင္း၊ စာသင္ခန္းထဲ ကိုယ္တုိင္မသြားဘဲနဲ႔ အိမ္မွာေနရင္း ေလ့လာသင္ယူလုိ႔ ရေနတာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္က အုိမင္းေနေပမယ့္ အေတြးအေခၚေတြက သစ္လြင္ႏုပ်ဳိေနတဲ့ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ အဖိုးအိုေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ အသက္အရြယ္ ပ်ဳိမ်စ္နုနယ္ေပမယ့္ အေတြးအေခၚမွာ ေက်ာက္ေခတ္လူသားေတြလုိ ေနဘုရား၊ လဘုရား၊ ေျမနတ္၊ ေရနတ္၊ ေလနတ္စတဲ့ နတ္ဘုရားမ်ဳိးစံုကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ေနတဲ့ လူငယ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒီလူငယ္ေတြဟာ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကသာ ႏုပ်ဳိသစ္လြင္ေနတာ၊ ဦးေခါင္းကေတာ့ ေက်ာက္ေခတ္လူသားရဲ႕ ဦးေခါင္းႀကီး တပ္ထားသလုိပါပဲ။
ေလ့လာမႈရပ္ရင္ တိုးတက္မႈရပ္
အေတြးအေခၚ ေခတ္မီတာ မမီတာ၊ မွန္တာ မမွန္တာဟာ အသက္အရြယ္နဲ႔ မဆုိင္ပါဘူး။ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ ေလ့လာသင္ယူမႈ အေပၚမွာပဲ တည္ပါတယ္။ ေခတ္ကို မ်က္ျခည္မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေနသူဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ေခတ္ေနာက္က်န္ မေနရစ္ဘူး။ လူဟာ ႀကီးသည္ငယ္သည္မဟူ ေလ့လာဆည္းပူမႈ ရပ္ပစ္လိုက္တာနဲ႔ တုိးတက္မႈ ရပ္သြားတာျဖစ္တယ္။ လူမ်ားစုက ေက်ာင္းသင္ပညာေရး ၿပီးဆံုးသြားတာနဲ႔ သင္ယူမႈလည္း ရပ္သြားၾကၿပီး ရွိတာေလးနဲ႔ပဲ တစ္သက္လံုး လုပ္စားသြားၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလုိ လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚဟာ ဘယ္ေခတ္မီမွာလဲ။ ေခတ္ကိုမမီ၊ ေခတ္ကိုမသိရင္ သူ႔အျမင္ သူ႔အဆံုးအျဖတ္ေတြကေရာ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး မွန္ႏုိင္ေတာ့မွာလဲ။
ေခတ္ကို ခါးေစာင္းတင္ႏုိင္
လူႀကီးေတြကလည္း ငါလူႀကီးပဲဆုိၿပီး လူငယ္ေတြကို အၿမဲတမ္း ငံု႔ၾကည့္တာမ်ဳိး မလုပ္သင့္ဘူး။ အသက္ငယ္ေပမယ့္ အသိဉာဏ္ ဗဟုသုတမ်ားၿပီး ႂကြယ္၀ေနတဲ့ "နက္တီဇင္" ေခတ္လူငယ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ လူငယ္ေတြဘက္ကလည္း အသက္အရြယ္အရသာ လူႀကီးျဖစ္ေနေပမယ့္ နက္တီဇင္ေခတ္ကို ခါးေစာင္းတင္ႏုိင္တဲ့ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ အဖိုးႀကီးေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနတယ္ဆုိတာကို သိထားဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အေရးႀကီးတာက မ်ဳိးဆက္ကြာဟမႈ မဟုတ္ဘူး။ လူတုိင္းလူတုိင္း ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ့ ေနရာကေန တစ္ဖက္သတ္ ၾကည့္႐ႈသံုးသပ္ မလုပ္ဘဲ သူမ်ားေနရာသြားၿပီး သူမ်ားဖိနပ္ စီးၾကည့္တတ္ဖို႔သာ ျဖစ္ေၾကာင္းပါ။
Wednesday, June 09, 2010
သူ႔ေနရာသြားၿပီး သူ႔ဖိနပ္စီးၾကည့္ပါ - လူထုစိန္၀င္း
Posted by Ko Nyan Posted Time 9:43 AM
Labels ေဆာင္းပါး-Article
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment