Wednesday, June 09, 2010

World Trade Organization (WTO), Xenophobia, Yuppie


ကမၻာ့ကုန္သြယ္ေရးအဖြဲ႔ႀကီး World Trade Organization (WTO)
မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ အေရးပါေသာ ကုန္သြယ္ေရးအဖြဲ႔ႀကီးျဖစ္သည္။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္က ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ေသာ သြင္းကုန္ခြန္ႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရးဆုိင္ရာ အေထြေထြသေဘာတူစာခ်ဳပ္ (General Agreement on Tariffs and Trade - GATT) အဖြဲ႔၏ ကမကထျပဳမႈျဖင့္ ေပၚေပါက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ၁၉၉၅ တြင္ ဥ႐ုေဂြးအေက်ာ့ ေဆြးေႏြးပြဲမွ သေဘာတူဆံုးျဖတ္ကာ တည္ေထာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၅၀ ေက်ာ္ WTO အဖြဲ႔၀င္အျဖစ္ ပါ၀င္လ်က္ရွိသည္။ ဇန္န၀ါရီ ၂၀၀၇ အထိ WTO တြင္ ေလ့လာသူအဆင့္ ၃၁ ႏိုင္ငံ ရွိသည္။ WTO ၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ႏုိင္ငံတကာ ကုန္သြယ္ေရးတြင္ အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံ အခ်င္းခ်င္းသည္ အခြင့္အေရး အမ်ားဆံုးအေပးခံရေသာႏိုင္ငံ (Most Favoured Nation - MFN) အဆင့္ျဖင့္ အျပန္အလွန္ အခြင့္အေရးေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ ကုန္သြယ္ေရးအတားအဆီးမ်ားကို ဖယ္ရွားေပးျခင္း၊ အေကာက္ခြန္ ေလွ်ာ့ေကာက္ျခင္း၊ သြင္းကုန္ကန္႔သတ္မႈမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း စသည့္ အက်ိဳးတူ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား ရွိသည္။

ႏိုင္ငံျခားေၾကာက္ေရာဂါ Xenophobia
ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား၊ သူစိတ္တစ္ရံဆံမ်ားကို ေၾကာက္ရြံ႕ရာက မုန္းတီးဆန္႔က်င္သည္အထိ အစြဲျဖစ္ေပၚသြားျခင္းကို ႏုိင္ငံျခားေၾကာက္ေရာဂါဟု ဆိုသည္။ ယင္းသည္ ကုိယ့္ႏုိင္ငံမွ ကုိယ့္ႏိုင္ငံဟူေသာ လူမ်ိဳးႀကီး၀ါဒ ျပင္သစ္လို (Chauvinism) ႏွင့္ အဂၤလိပ္လို Jingoism ႏွင့္ မတူေခ်။ လူမ်ိဳးႀကီး၀ါဒမွာ တစ္ယူသန္မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကို အေျခခံ၍ ေပၚေပါက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံျခားတုိင္းျပည္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအေပၚ အဆိုးျမင္ပံုခ်င္း တူေသာ္လည္း Chauvinism ႏွင့္ Jingoism က ကုိယ့္ႏုိင္ငံ ကုိယ့္လူမ်ိဳးကို အျခားသူမ်ားထက္ ျမင့္ျမတ္သည္၊ သာလြန္သည္ဟု စြဲလမ္းကာ ႏုိင္ငံျခားကို ဆန္႔က်င္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏို္င္ငံျခားေၾကာက္ေရာဂါကမူ သိမ္ငယ္စိတ္ကို အေျခခံသည္။ အခ်ိဳ႕ကမူ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားအျဖစ္ ၀င္ေရာက္လာၿပီး သူတို႔ႏိုင္ငံတြင္ အေျခခ်ေနထိုင္ျခင္းေၾကာင့္ သူတို႔၏ အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ဆံုး႐ံႈးမည္ကို စိုးရိမ္ရာမွ ႏုိင္ငံျခားေၾကာက္ေရာဂါ ျဖစ္ေပၚၾကသည္။

ယစ္ပီ Yuppie
စာပုိဒ္တစ္ခုပါ အစစာလံုးမ်ားျဖင့္ ေ၀ါဟာရျပဳထားျခင္း ျဖစ္သည္။ "Young, Upwardly-mobile, Professional" ဟူေသာ စကားရပ္မွ ထိပ္စီးစာလံုးမ်ားကို တြဲစပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ "ငယ္ရြယ္၊ အတက္ဘက္ဦးတည္ေရြ႕လ်ား၊ ပညာျဖင့္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ႏိုင္" ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ျဖစ္သည္။ ၁၉၈၀ ႏွစ္မ်ားက ေပၚထြန္းလာၿပီး လူတြင္က်ယ္ျဖစ္လာသည့္ လူမႈအုပ္စုမ်ားကို ရည္ၫႊန္းေသာ စကားလံုးျဖစ္သည္။ အေမရိကန္ သတင္းစာဆရာမ်ားက တီထြင္သံုးႏႈန္းျခင္းျဖစ္သည္။ ဖြင့္ဆိုခ်က္တစ္ခုတြင္ u ကို urban ဟူ၍လည္း ထပ္ျဖည့္ေဖာ္ျပသည္။ "ၿမိဳ႕ျပတြင္ေနထုိင္" ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ "ငယ္ရြယ္၊ ၿမိဳ႕ျပတြင္ေနထုိင္၊ အတက္ဘက္ဦးတည္ေရြ႕လ်ား၊ ပညာျဖင့္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ႏုိင္" ေသာ လူငယ္ပိုင္းတို႔သည္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ နည္းပညာေရးတို႔တြင္ ဦးေဆာင္ေနၾကသည္ဟု ဆိုလိုသည္။ ေနာက္ထပ္ အလားတူ စကားလံုးတစ္ခုမွာ "Dinks" (Dual Income, No Kids) ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ "လင္မယားႏွစ္ေယာက္စလံုး ၀င္ေငြရွိ၊ သားသမီးမရွိ" သည့္ အိမ္ေထာင္သည္မ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ သားသမီးမ်ား ႀကီးျပင္းသြား၍ သားသမီးမ်ား၏ တာ၀န္ကို ယူစရာမလိုေတာ့သည့္ ၀င္ေငြရွိ သက္လတ္ပိုင္း ဇနီးေမာင္ႏွံမ်ားသည္လည္းေကာင္း ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးတို႔တြင္ ပါ၀င္အက်ိဳးျပဳႏိုင္ၾကသည္။ ထိုသို႔ေသာ ယစ္ပီမ်ား တိုးပြားျခင္းသည္ တုိင္းျပည္ေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစသည္ဟု ဆိုသည္။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics