Friday, July 30, 2010

အသိနဲ႔ ခံစားမႈကို ဘယ္အရာက ျပ႒ာန္းေပးသလဲ - လူထုစိန္၀င္း


useinwin.jpg
လက္ပြန္းတတီးနဲ႔ သိပ္ၿပီးရင္းႏွီးတဲ့ တပည့္မတစ္ေယာက္ တစ္ရက္မွာ ေရာက္လာၿပီး ရန္ေထာင္ပါတယ္။ ဘတ္(စ္)ကားသမားေတြ သိပ္ၿပီး ႐ုိင္းစို္င္းတဲ့အေၾကာင္း စာေတြေရးၾက၊ ကာတြန္းေတြဆြဲၾက လုပ္ေနၾကတာမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး၊ ကုိယ့္ဘက္က ခံရတာေတြခ်ည္း မၾကည့္ဘဲ ဘတ္(စ္)ကားသမားမ်ားဘက္က ေျပာစရာရွိတာေတြကိုလည္း ေျပာခုိင္းၿပီး နားေထာင္ၾကည့္ဖို႔လိုတဲ့အေၾကာင္း "သူမ်ားဖိနပ္ကိုစြပ္ၿပီး စဥ္းစားပါ" ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စာေရးခဲ့တာကို မေက်နပ္လို႔ပါတဲ့။

ဘတ္(စ္)ကားစီးမ်ားရဲ႕ ဒုကၡ
သူရန္ေထာင္တဲ့ စကားေတြထဲမွာ ဘတ္(စ္)ကား မစီးဖူးဘဲနဲ႔ ဘတ္(စ္)ကားစီးေနရသူေတြရဲ႕ ဒုကၡကို မသိႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ စကားတစ္ခြန္း ပါပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ ဘတ္(စ္)ကားစီးသူမ်ားရဲ႕ အေစာ္ကားခံရမႈမ်ိဳးစံုကို အက်ယ္တ၀င့္ ရွင္းျပပါတယ္။ စပယ္ယာေတြက ႐ုိင္း႐ုိင္းပ်ပ် ေစာ္ကားတယ္ ဆိုတာေတြကေတာ့ ၾကားဖူးေပါင္မ်ားလို႔ မဆန္းေတာ့ပါဘူး။ ဆန္းတာတစ္ခုပဲ ေျပာျပပါမယ္။ သတင္းစာဆရာႀကီး ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ေမာင္က ခါးပိုက္ႏိႈက္ေနတာကို သိသိႀကီးနဲ႔ ခါးပိုက္ႏိႈက္ ရွက္သြားမွာစိုးလို႔ ဘာမွမေျပာဘဲ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး အႏိႈက္ခံလိုက္တဲ့အေၾကာင္းကို စာေရးဆရာေတြက စာဖြဲ႔ၾကတယ္။ ဦးခ်စ္ေမာင္လိုလူ ရွားတဲ့အေၾကာင္း အမႊန္းတင္ၾကတယ္။

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ေတြ အမ်ားႀကီး
ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ေမာင္ ေခတ္က သူလိုလူမ်ိဳး ရွားေပမယ့္ ဒီေခတ္မွာေတာ့ သူလိုလူမ်ိဳးေတြ ေပါမ်ားလွပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေတြေတာ့ ဘယ္သူကမွ ေရးေဖာ္မရၾကဘူးလို႔လည္း ေျပာပါတယ္။ ကားထဲမွာ လူေတြႁပြတ္သိပ္ညပ္ေနတဲ့ၾကားက ခါးပိုက္ႏိႈက္က ကိုယ့္အိတ္ခြဲေနတာကို သိလည္းသိိသိနဲ႔ ၿငိမ္ေနလို္က္ရတယ္။ ဘလိတ္ဓားနဲ႔ ပါးကို ျခစ္သြားမွာစိုးလို႔ မေျပာရဲဘူး။ အဲဒါထက္ ပိုဆိုးတာ ရွိေသးတယ္။ ငါးေသတၱာထဲက ငါးေတြကို တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ထပ္ညပ္ေနရခ်ိန္မွာ ကုိယ့္ေဘးမွာ ကပ္ေနတဲ့ ေကာင္ေလးနဲ႔ ေကာင္မေလးစံုတြဲက ေဘးလူေတြကို ရွိတယ္ေတာင္ သေဘာမထားဘဲ တစ္ေယာက္ခါး တစ္ေယာက္ဖက္ရင္းက ပါးခ်င္းအပ္ေနၾကတာေတြကို ေအာင့္အည္းသည္းခံ ေနရတာပါပဲတဲ့။

နသယ္ကုိ တူနဲ႔ႏွက္သလို
အဲဒီလို အခ်ိန္မွာ မ်က္စိရွက္လို႔ ေရွာင္ထြက္ခ်င္လို႔လည္း ထြက္လို႔မရတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဒုကၡကို ဆရာ စဥ္းစားေတာင္ ၾကည့္ဖူးမွာ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ သူက စကားကို နိဂံုးခ်ဳပ္လုိက္ပါတယ္။ သူေျပာတာေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘတ္(စ္)ကား မစီးဖူးဘဲနဲ႔ ဘတ္(စ္)ကားစီးသူေတြရဲ႕ ဒုကၡကို မသိႏိုင္ပါဘူးဆိုတဲ့ စကားတစ္ခြန္းက ေခါင္းထဲမွာ ပဲ့တင္ထပ္ၿပီး စြဲက်န္ရစ္တယ္။ တကယ့္အမွန္တရားကို သူက တည့္တည့္ႀကီး ေျပာထည့္လုိက္တာကိုး။ သူ႔စကားက နားသယ္ကို တူနဲ႔ႏွက္သလို ဒိုင္းခနဲ ဒိုင္းခနဲ ေဆာင့္၀င္သြားတယ္။ အခံရခက္ေပမယ့္ ဘာမွ ျပန္မေခ်ပႏိုင္ဘူး။ အမွန္တရားဆိုတာ ခါးသီးလွပါတယ္။

ကုိယ္မခံရေတာ့ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္တယ္
ဒုကၡိတဘ၀နဲ႔ အိမ္ထဲက အိမ္ျပင္မထြက္ႏုိင္တဲ့ အခ်ိန္ကတည္းက ဘတ္(စ္)ကား မစီးခဲ့ဖူးတာဆိုေတာ့ကာ ဘာလိုလိုနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္တိတိ ရွိခဲ့ၿပီ။ ဘယ္ကမွာလဲ၊ ေထာင္ထဲ ကၽြန္းထဲေနခဲ့တဲ့ ကာလေတြနဲ႔ပါဆိုရင္ ေလးဆယ့္သံုးႏွစ္ေတာင္ ရွိၿပီေပါ့။ အဲဒီ မတုိင္ခင္ကလည္း အိမ္နဲ႔အလုပ္က တစ္ေနရာတည္းျဖစ္ေနေတာ့ ဘတ္(စ္)ကားစီးဖို႔ မလိုဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘတ္(စ္)ကားအေၾကာင္း ဘာမွမသိဘူးဆိုတဲ့ တပည့္မရဲ႕ စကားက မွန္ပါတယ္။ ဒုကၡမခံဖူးသူကေတာ့ လြယ္လြယ္ကူကူ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္မွာေပါ့။ ကိုယ္ခံရတာမွ မဟုတ္ဘဲကိုး။ ခံရသူကေတာ့ ဘယ္ေမ့ႏုိင္မွာလဲ။

နာဇီမုဆိုးမ်ား
ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ၿပီးသြားေတာ့ နာဇီအေသခံစခန္းေတြကေန အသက္ရွင္လ်က္ ျပန္လြတ္လာသူေတြရွိတယ္။ အဲဒီထဲက တခ်ိဳ႕က အဖမ္းမခံရဘဲ လြတ္ေျမာက္သြားတဲ့ နာဇီစစ္တရားခံေတြကို မရမက လိုက္လံရွာေဖြၿပီး စစ္ခံု႐ံုးတင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ "အိုက္ခမန္း" လို ထိပ္သီးလူသတ္သမား စစ္ရာဇ၀တ္ေကာင္ေတြကို ဖမ္းဆီးအျပစ္ေပး ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ စစ္ႀကီးၿပီးတာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္တဲ့အထိ နာဇီမုဆိုးေတြဟာ ေသြးေအးမသြားခဲ့ဘူး။ နာဇီအုိႀကီးေတြကို လိုက္လံရွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္ေနၾကဆဲ ျဖစ္တယ္။ မိသားစုတစ္ခုလံုး ဘိုးဘြားမိဘေတြကအစ သားငယ္၊ သမီးငယ္ေတြပါ မက်န္ရစ္ေအာင္ အသတ္ခံခဲ့ၾကရသူေတြဟာ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ေသြးေအးသြားႏုိင္မွာလဲ။

မခံရသူ သေဘာထားႀကီးႏုိင္
ဒီလူေတြကိုသြားၿပီး နာဇီေတြကို မမုန္းပါနဲ႔၊ ရန္သူလို သေဘာမထားပါနဲ႔လို႔ ေျပာရင္ ရက္စက္ရာ မက်ဘူးလား။ သူ႔ေသြးသားရင္းခ်ာေတြ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ဇြတ္အတင္း ဆြဲေခၚသြားတာကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရၿပီး သူကုိယ္တုိင္ေတာင္မွ ေသလုေသခင္အျဖစ္က သီသီကေလး လြတ္ခဲ့ရတာ။ သူလို မခံစားခဲ့ရသူအဖို႔ေတာ့ သေဘာထားႀကီး ခြင့္လႊတ္ရတာ လြယ္မွာျဖစ္ေပမယ့္ ခံရသူအဖို႔ေတာ့ လြယ္မွာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ သူအမုန္းႀကီးၿပီး အၿငိဳးမေျပႏုိင္တာကုိ အျပစ္မတင္သင့္ေပဘူး။

အသိကို ဘာက ျပ႒ာန္းသလဲ
ေက်ာင္းသူေဟာင္း ျပန္သြားေပမယ့္ ဒီအေၾကာင္း အေတြးမျပတ္ဘဲ က်န္ရစ္တယ္။ လူ႔အသိဉာဏ္တို႔ ခံစားမႈတို႔၊ ယံုၾကည္မႈတို႔ဆုိတာေတြကို ဘယ္အရာက ျပ႒ာန္းသလဲ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို စဥ္းစားေနမိတယ္။ ေမြးရာပါဗီဇတို႔၊ ပါရမီတို႔က ျပ႒ာန္းလိုက္တာလား၊ မိုးေပၚက က်လာတာလား။ ဘတ္(စ္)ကား မစီးဖူးဘဲ ဘတ္(စ္)ကားစီးသူေတြရဲ႕ ဒုကၡကို မသိႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ တပည့္မရဲ႕ စကားဟာ မွန္ေသာစကားပဲ။ ဒီဒုကၡကို မခံဖူးတဲ့သူက သေဘာထားႀကီးႏိုင္၊ အလြယ္တကူ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ေပမယ့္၊ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် တစ္ေန႔ကို ႏွစ္ႀကိမ္နဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဒီဒုကၡေတြကို ခံလာခဲ့ရသူအဖို႔ေတာ့ အလြယ္တကူ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္လွပါဘူး။ ဒါကို အျမင္က်ဥ္းတယ္၊ တစ္ဖက္သတ္ၾကည့္တယ္၊ ေမတၱာစိတ္ ေခါင္းပါးတယ္လို႔ အျပစ္ေျပာရင္ ေျပာတဲ့သူလြန္တာပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။

ၿမိဳ႕သားက ေႁမြကိုခ်စ္ေပမယ့္
တကယ္ေတာ့ လူ႔အသိဉာဏ္တို႔၊ ခံစားမႈတို႔၊ ယံုၾကည္မႈတို႔ဆိုတဲ့ အရာအားလံုးကို အဲဒီလူ က်င္လည္ေနတဲ့ ဘ၀နဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္က ျပ႒ာန္းေပးလိုက္တာပဲ။ ဘယ္တန္ခိုးရွင္ကမွ ဖန္ဆင္းေပးလုိက္တာ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ နီယြန္မီးေရာင္ေအာက္က ကြန္ကရစ္လမ္းမႀကီးေတြေပၚမွာ လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးသားက ေႁမြကို မေၾကာက္ဘူး။ ရန္သူလို႔ သေဘာမထားဘူး။ အလွေမြး ေႁမြေလးေတြကိုေတာင္ ၀ယ္ၿပီး အိမ္မွာ ေမြးခ်င္ေမြးထားဦးမယ္။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္က လယ္ကြင္းေတြထဲ အခ်ိန္မေတာ္၊ အခ်ိန္ေတာ္ အလုပ္လုပ္ေနရတဲ့ လယ္သမားေတြကေတာ့ ေႁမြဟာ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုး ရန္သူပဲ။ ေတြ႔တာနဲ႔ ႐ိုက္သတ္မွာပဲ။ သူက ဦးေအာင္႐ိုက္မထားရင္ ေႁမြက သူ႔ကို တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အေသကိုက္မွာ မဟုတ္လား။

ေတာသားက ေႁမြ ေၾကာက္တယ္
ၿမိဳ႕သားေႁမြခ်စ္တာ အျပစ္မေျပာပါဘူး။ သူက ေႁမြကိုက္မခံရဖူးသလို သူ႔ေဆြမ်ိဳးေတြထဲမွာလည္း ေႁမြကိုက္လို႔ ေသတာ တစ္ေယာက္မွမရွိတာပဲ။ ေတာက လယ္သမား ေႁမြကို ရြံေၾကာက္ႀကီးျဖစ္ၿပီး အႀကီးဆံုးရန္သူလို႔ သေဘာထားတာ၊ ေတြ႔တာနဲ႔ ဦးေအာင္သတ္တာကိုလည္း ၿမိဳ႕သားက အျပစ္မတင္ဘဲ ေနတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အသိနဲ႔ ခံစားမႈဆိုတာ လက္ေတြ႔ဘ၀က ျပ႒ာန္းေပးလိုက္တာပါ။ ေဂဟစနစ္ ထိန္းသိမ္းေရးသမားေတြက ေႁမြေတြဟာ ႂကြက္ေတြ ႏွိမ္နင္းေပးေနတာျဖစ္လို႔ လယ္သမားရဲ႕ မိတ္ေဆြပါလို႔ ေျပာေနေပမယ့္ လက္ေတြ႔အားျဖင့္ေတာ့ လယ္သမားက သူ႔ဘ၀ေပး အသိနဲ႔ ေႁမြကို ရန္သူအျဖစ္ပဲ သေဘာထားေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အိမ္ျပန္ေရာက္တိုင္း မွန္ေျပးၾကည့္ရ
ဘတ္(စ္)ကား ဒုကၡမခံဖူးတဲ့ ဆရာျဖစ္သူက ဘတ္(စ္)ကားဆရာေတြကို နားလည္ေပးဖို႔၊ စာနာစိတ္နဲ႔ သည္းခံဖို႔ စာေတြေရးၿပီး လူႀကီးလူေကာင္း ပီသျပေနေပမယ့္၊ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ လူမွဟုတ္ေသးရဲ႕လားလို႔ အိမ္ျပန္ေရာက္တုိင္း မွန္ေျပးၾကည့္ရတဲ့အထိ အေစာ္ကားခံေနရတဲ့ တပည့္မကေတာ့ လူႀကီးလူေကာင္း မဆန္ႏုိင္ဘူး ဆရာေရလို႔ ဘြင္းဘြင္းရွင္းရွင္းပဲ ေျပာလုိက္တယ္။ အဲဒါ သူ႔ကို အျပစ္တင္လို႔ရမလား။ ေႁမြကို ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုး ရန္သူအျဖစ္ သေဘာထားတဲ့ ေတာကလယ္သမားကိုေရာ အျပစ္တင္လို႔ ရမလား။ အသိကို ဘ၀က ဖန္တီးေပးတာပဲေလ။
၂၀-၇-၂၀၁၀

3 comments:

  1. ဘိုဘိုလန္းစင္ေၾကာ္ျငာေၾကာင့္ လာဖတ္ျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်။
    မွန္တာေတြခ်ည္း ေရးသြားတာမို႔ ျငင္းစရာလည္း တစ္ကြက္မွ မေတြ႕မိပါဘူး။

    တစ္ခုပဲရွိပါတယ္၊
    စစ္ဒဏ္ခံၾကရတဲ့ နယ္စပ္က တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ အမုန္းကိုက်ေတာ့ အျမင္က်ဥ္းတယ္လို႔ အေတာ္မ်ားမ်ားက ျမင္တဲ့ကိစၥပါ။ အမွန္ေတာ့ သူတို႔တေတြဟာ ထုတ္လုပ္သူမဟုတ္ပဲ ထုတ္ကုန္ေတြဆိုတာ ေမ့ေနၾကတာ စိတ္ေတာ့မေကာင္းစရာပါ။

    နာတာရွည္အနာအတြက္ ေဆးလိုေနတာကို အလြယ္တကူ ပိစပ္ရြက္ (ေဆးမီးတို) ကပ္လိုက္ ၿပီးေရာေပါ့လို႔ဆိုသူေတြ မ်ားေနသ၍ ျမန္မာျပည္အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းစရာလမ္း သိပ္မျမင္ပါ။ စာနာစိတ္ေတြ မရွိၾကသ၍ ဒီမိုကေရစီအစိုးရ ဆိုတာဟာလည္း တတ္ႏိုင္မွာမဟုတ္ပါ။

    ၾကံဳဆံုရင္း မဆိုင္တာေတြ ဝင္ေရာက္ေျပာဆိုသလို ျဖစ္သြားရင္ေတာ့ သည္းညည္းခံ ဖတ္ေပးၾကပါလို႔သာ။

    ReplyDelete
  2. thank sayar gyi for the article.

    ReplyDelete
  3. ကြန္းမန္႔ေတြအတြက္ ေက်းဇူးပါ။ စာေကာင္းတာက ဆရာလူထုစိန္၀င္း ေကာင္းလုိ႔႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္က တစ္ဆင့္ခံျပန္တင္ေပးၿပီး ဇြန္းတပ္ေပးတာပါ။ အဲဒီလို ျပန္တင္ေပးတဲ့စာေလးကို သေဘာက်တယ္ဆိုတဲ့အတြက္ ပီတိျဖစ္ရပါတယ္။ အဲဒီပီတိေလးအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

    ReplyDelete

 
Web Statistics