Saturday, August 21, 2010

ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ အားႀကီးစိတ္ဆိုးတယ္ (၂)


ပို႔စ္အမွတ္ (၁) ရဲ႕ဂယက္
အခုေခါင္းစဥ္နဲ႔ ပို႔စ္အမွတ္(၁)ကို တင္ေပးလိုက္တဲ့အေပၚ အနည္းအက်ဥ္းေတာ့ အေျပာအဆို ခံလိုက္ရတယ္ဗ်။ ခင္ဗ်ားတို႔ထင္သလိုပါပဲ ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာ စာအုပ္ငွားဖတ္ေလ့ ရွိသူေတြေပါ့။ သူ႔ကုိလား၊ ငါ့ကိုလား၊ ဘယ္သူ႔ကိုလဲ စသည္ျဖင့္ သို႔ေလာ၊ သို႔ေလာေတြနဲ႔ စကားနာထိုးၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ သူတို႔ေတြဟာ အဲလိုမ်ိဳး တစ္ခါမွ မလုပ္ဖူးေၾကာင္း၊ ငွားထားတဲ့စာအုပ္ကို စည္းကမ္းမရွိ ဟိုေခ်ာင္ထိုး၊ ဒီေခ်ာင္ထိုးထားတာမ်ိဳး မရွိေၾကာင္း၊ ငွားၿပီးဖတ္ၿပီးရင္လည္း မပ်က္မကြက္ ျပန္ေပးေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ စံုလို႔ပါပဲဗ်ာ။ မ်က္ႏွာနာစရာေတြ၊ ငဲ့ညႇာစရာေတြ၊ ေထာက္ထားစရာေတြ ရွိေနတဲ့အတြက္သာ သူတို႔ကုိ ဘာမွျပန္မေျပာျဖစ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ေရးထားတဲ့ အထဲမွာလည္း ဘယ္သူဘယ္၀ါဆိုတာမ်ိဳး မပါပါဘူးဗ်ာ။ ငါ့ကိုမ်ားလားဆိုၿပီး ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ ေမးခြန္းထုတ္ေနၾကရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္မတတ္ႏိုင္ပါဘူး။ ႏွစ္အတန္ၾကာ ကာလအတြင္းမွာ စာအုပ္၊ ဂ်ာနယ္ေတြ ငွားရမ္းတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္မွာလည္း ခံစားခ်က္ေတြ ရွိမယ္ဆိုတာကို သူတို႔ေတြ နားလည္ေပးဖို႔ေကာင္းတယ္။ စာအုပ္ကုိ တန္ဖိုးထားတဲ့သူ၊ စည္းကမ္းရွိတဲ့သူေတြနဲ႔ခ်ည္းပဲ ကၽြန္ေတာ္ႀကံဳခဲ့ရတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို သူတို႔ေတြ ကုိယ္ခ်င္းစာေပးသင့္တယ္။ စာအုပ္ငွားတဲ့လူေတြကို အငွားရခက္ေအာင္၊ သူတို႔ေတြကို တစ္ဖက္လွည့္နဲ႔ မိတၱဴေပးရေအာင္ အဲဒီပို႔စ္ကို ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္တုိင္ ႀကံဳေတြ႔ခံစားေနရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို စာဖြဲ႔ၿပီး မွတ္တမ္းတင္ ဖြင့္အံတဲ့သေဘာသက္သက္ပါ။ စာအုပ္ငွားဖတ္လိုက္ရလို႔ စာအုပ္ထဲမွာပါတဲ့ သုတေတြ၊ ရသေတြ၊ ပညာေတြက ကုန္ဆံုးသြားတာမွ မဟုတ္တာပဲဗ်ာ။ တစ္ေယာက္က တစ္ရာ၊ တစ္ရာက တစ္ေသာင္း ပြားမ်ားပ်ံ႕ပြားသြားတဲ့အတြက္ ၀မ္းေတာင္သာရဦးမယ့္ ကိစၥပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာကေန ေျပာလုိက္ပါရေစဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္က ကိုယ္ေတြ႔နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပို႔စ္တစ္ခုခုေရးတုိင္း ငါတို႔ကို ေစာင္းေျမာင္းေရးတာပဲ၊ မိတၱဴေပးတာပဲဆိုတဲ့ ႐ႈေထာင့္ကေန မၾကည့္မျမင္ၾကဘဲ ကၽြန္ေတာ္ႀကံဳရသမွ်ကို ကၽြန္ေတာ္မွတ္တမ္းတင္ၿပီး ေရးသားေနတာလို႔ နားလည္ၿပီး ဖတ္႐ႈေပးၾကေစခ်င္ပါတယ္။ ေကာင္းေနတဲ့လူေတြကို လူဆိုးျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္လိမ္ညာၿပီး ေရးလို႔မရသလို လူဆိုးေတြကိုလည္း လူေကာင္းျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ေရးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပို႔စ္တစ္ခုခု ေရးၿပီးတင္လုိက္တုိင္း အဲဒါ ဘယ္သူ႔ကိုေျပာတာလဲတို႔၊ ငါမ်ားအဲလို လုပ္ခဲ့မိလားကြာ၊ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာပါတို႔ လာေမးၾက၊ ေျပာၾကသူေတြကို ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ အားႀကီးစိတ္ဆိုးတယ္ဗ်ာ။ ေရးရတာ ကီးဘုတ္ထစ္ထစ္သြားတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားမ်ား
ကၽြန္ေတာ္ဟာ ႏိုင္ငံျခားဗီဒီယိုဇာတ္ကားေတြၾကည့္တာ အေတာ္နည္းတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတဲ့သူတစ္ေယာက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံျခားဇာတ္ကားေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ဘယ္ဖက္ကစမ္းစမ္း၊ ညာဖက္ကစမ္းစမ္းဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးပါ။ သူမၾကည့္ဘူးတဲ့ ႏုိင္ငံျခားဇာတ္ကား ရွိရဲ႕လားလို႔ေတာင္ ေတြးယူရတဲ့အထိပါ။ ႏိုင္ငံျခားမင္းသား၊ မင္းသမီးေတြကိုလည္း သူမသိတာ မရွိသေလာက္ပဲ။ သူ႔ရဲ႕အားသာခ်က္က ၾကည့္ၿပီးသား ဇာတ္ကားေတြကို အျခားသူေတြကို ေျပာျပတဲ့ေနရာမွာ အင္မတန္မွကို ထူးခၽြန္ျခင္းပါပဲ။ သူ႔အေျပာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းသလဲဆိုရင္ တခ်ိဳ႕ေသာ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ၿပီးသား ဇာတ္ကားေတြကိုေတာင္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္လို ေနရာမ်ိဳးမွာ သူျပန္ေျပာေနတာကို နားေထာင္ၿပီးတဲ့အခါ အဲေလာက္ေတာင္ ေကာင္းသလားဆိုၿပီး အဲဒီၾကည့္ၿပီးသား ဇာတ္ကားကို ေနာက္တစ္ေခါက္ ျပန္ၾကည့္ရတဲ့အထိပါ။ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ ၾကည့္တုန္းက အဲဒီေလာက္လည္း မေတြးမိဘူး၊ အဲဒီေလာက္လည္း သတိမထားမိဘူး။ သူေျပာကာမွ ဘယ္အခန္းမွာ ဘယ္လိုေျပာသြားတာ၊ ဘယ္သူကေတာ့ ဘယ္လိုကိရိယာကို ဘယ္လိုသံုးသြားတာ၊ ဇာတ္ကြက္ကို ဘယ္ေနရာမွာ လွည့္ပစ္လုိက္တာ၊ ဘယ္နားကေတာ့ မွားသြားတာ စသည္ျဖင့္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါ ေတြ႔ရပါေတာ့တယ္။ သူ႔ရဲ႕ ခ်စ္စရာအေကာင္းဆံုး အက်င့္တစ္ခုကေတာ့ သူဘယ္ႏွႀကိမ္ ၾကည့္ၿပီးျဖစ္တဲ့ ဇာတ္ကားကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ ၾကည့္ေနတဲ့အခါ ၀င္ၾကည့္တတ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္သြားမွာ၊ ဘယ္သူကဘယ္လို ဆိုတာမ်ိဳး လံုး၀မေျပာတတ္ပါဘူး။ သူကုိယ္တုိင္ အဲဒီဇာတ္ကားကို အခုမွ ၾကည့္ရတဲ့အလား ၾကည့္တတ္သူပါ။ တစ္ခါတေလ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ဇာတ္လမ္းက ဘာဆိုလိုမွန္းမသိလို႔ သူ႔ကိုေမးတဲ့အခ်ိန္က်မွ သူက ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းျပတတ္ပါတယ္။ ပထမအခန္းမွာ ဘယ္လို၊ ဒုတိယအခန္းမွာ ပါတဲ့ဘယ္သူက ဘယ္လိုဆက္စပ္တယ္ စသည္ျဖင့္ ေျပာျပတတ္ပါတယ္။ ဒါက ႀကံဳႀကိဳက္တုန္းမို႔ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းအေၾကာင္း ႂကြားရတာပါ။ ေၾသာ္... သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေနာင္ေတာ္ႀကီးတစ္ေယာက္က နာမည္ေပးထားတာ ရွိေသးသဗ်။ "ဂူလိႈင္" တဲ့။ ဘာမ်ားလဲလို႔ ေတြးမေနပါနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြက နာမည္ေျပာင္အေနနဲ႔ သူ႔ကိုေခၚတဲ့ ႏွစ္လံုးတည္းေသာ နာမည္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးစာလံုးက "လိႈင္" ပါ။ အဲဒါကို ဂူဂဲလ္ရဲ႕ "ဂူ" နဲ႔ေပါင္းၿပီး "ဂူလိႈင္" လို႔ ေခၚတာပါ။ ႏုိင္ငံျခားဗီဒီယိုဇာတ္ကားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ဂူဂဲလ္လိုပဲ အားထားရတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာပါ။

အခုအခ်ိန္အထိ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက မေရာက္ေသးဘူးဗ်။ အဲ.. ေရာက္ဖို႔ကိုလည္း အခုလိုမ်ိဳး ေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာျပ၊ ရွင္းျပခဲ့မွ အဆင္ေျပမွာမို႔ပါ။ ျပန္ဆက္ရရင္ဗ်ာ... ကၽြန္ေတာ္က ျမန္မာဗီဒီယိုေတြကို စြဲစြဲလန္းလန္း ၾကည့္တတ္သူပါ။ မရွိဘူးဆိုရင္ တစ္ပတ္ကို ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္တဲ့ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားဟာ ၇-၈ ေခြ ၀န္းက်င္မွာ ရွိပါတယ္။ ပ်မ္းမွ် တစ္ရက္ကို တစ္ေခြႏႈန္းေလာက္ ၾကည့္ပါတယ္။ အားအားလ်ားလ်ား ၾကည့္ေနတယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ အိပ္ခ်ိန္ထဲကေပးၿပီး ၾကည့္ရတာေပါ့ဗ်ာ။ ထားလိုက္ပါဗ်ာ။ အဲဒါေတြကို သိပ္ရွင္းမျပခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ တစ္ခုပဲေျပာခ်င္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာဗီဒီယိုေတြ ၾကည့္တာကို အမ်ားစုက နားမလည္ၾကဘူးဗ်။ "မင္းမို႔ ျမန္မာကားေတြကို ၾကည့္တယ္" လို႔ ေျပာတဲ့လူတုိင္းကို ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ အားႀကီးစိတ္ဆိုးတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ၾကည့္ဖို႔အတြက္ ျမန္မာသ႐ုပ္ေဆာင္ေတြနဲ႔ ျမန္မာဒါ႐ုိက္တာက ႐ုိက္ထားတဲ့ ျမန္မာဇာတ္ကားကို ျမန္မာေတြမၾကည့္ရင္ ဘယ္သူၾကည့္မွာတုန္းဗ်။ တခ်ိဳ႕ကေျပာေသးတယ္ "ျမန္မာကားေတြက မစြံပါဘူးကြာ၊ တစ္ခါလာလည္း မဲျပာပုဆိုး၊ တစ္ခါလာလည္း ဒီပုတ္ထဲကဒီပဲ" ဆိုတဲ့ အေျပာမ်ိဳးပါ။ အားႀကီ္းစိတ္ဆိုးတယ္။ ကုိယ္ၾကည့္ဖူးတဲ့ ၃-၄ ကားေလာက္က မေကာင္းတာနဲ႔ပဲ ျမန္မာဗီဒီယုိဆိုရင္ ခပ္ညံ့ညံ့၊ ခပ္ေပါေပါလို႔ သတ္မွတ္လိုက္ၾကေတာ့တာကိုး။ အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ ဇာတ္ကားေတြကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မေျပာလိုပါဘူး။ ခ်ာတူးလန္႐ံုတင္မကဘူး၊ ခ်ာတူးပ်ံတဲ့အထိ ျဖစ္ေနတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သိပ္ၿပီးေတာ့ ရသေျမာက္တဲ့၊ တသသျဖစ္ရတဲ့ ဇာတ္ကားေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ဘယ္ေလာက္ေျပာေျပာ လက္မခံတတ္ၾကဘူး။ ေသနတ္ေတြ တဒိုင္းဒိုင္း၊ မီးေတြတဟုန္းဟုန္း၊ ေသြးေတြတရႊဲရႊဲ၊ ကြန္ပ်ဴတာျပဳလုပ္ခ်က္ေတြ လိႈင္လိႈင္သံုးထားတဲ့ ႏိုင္ငံျခားကားေတြကိုပဲ "ဟာ၊ ဟင္" ဆိုၿပီး အထင္တႀကီးနဲ႔ ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔ေဘာင္ေလာကႀကီးကို တည္ေဆာက္ႏိုင္တာဟာ ေသနတ္ေတြ၊ ဗံုးေတြ၊ ဒံုးပ်ံေတြ၊ အာကာသယာဥ္ေတြ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ေမတၱာတရား၊ သံေယာဇဥ္တရား၊ အၾကင္နာတရား၊ ဂါရ၀တရား၊ သစၥာတရား၊ ခ်စ္ျခင္းတရား၊ နားလည္ခြင့္လႊတ္မႈတရား စတာေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ရမွာဗ်။ အဲဒီလို အသိ၊ အျမင္ေတြေပးတဲ့ ျမန္မာဇာတ္ကားေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္ဆိုတာ နားမလည္ဘဲနဲ႔ ျမန္မာကားေတြ မေကာင္းဘူးလို႔ ၀ါးလံုးရွည္နဲ႔ သိမ္းၿပီးေတာ့ မရမ္းၾကပါနဲ႔ဗ်ာ။ အဲဒီလိုေျပာတာကို ၾကားရတဲ့အခါ၊ နားေထာင္ရတဲ့အခါတုိင္း ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ အားႀကီးစိတ္ဆိုးတယ္ဗ်။ ေအာ္... အခုေနာက္ပိုင္း ၀င္ေငြအေကာင္းဆံုး ေနရာေတြမွာ အခန္႔သားေနရာယူလာတတ္တဲ့ ကာတြန္းကားေတြရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ေတြကို နည္းနည္းေလာက္ သတိထားၾကည့္စမ္းပါဗ်ာ။ နည္းပညာျပဳလုပ္ခ်က္ေတြ ျမင့္လာလို႔ လူေတြႏွစ္ၿခိဳက္ၾကတာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ အင္မတန္ စိတ္၀င္စားဖို႔ ေကာင္းတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ဗီဒီယိုၾကည့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အခန္းကိုလာလည္တတ္တဲ့ ဧည့္သည္ေတြပါ။ အခန္းကိုလာတာကို မျငဴစူပါဘူး။ အျပစ္မေျပာပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ေနတဲ့ ဇာတ္ကားဟာ သူတို႔ၾကည့္ၿပီးသားျဖစ္ေနရင္ အဲဒီဇာတ္ကားမွာ ဇာတ္သိမ္းႀကီးကကြာ ဘယ္လိုႀကီးမွန္းမသိဘူး၊ ဘယ္သူက ဘာျဖစ္သြားတာ နားလည္လို႔ကိုမရဘူး စသည္ျဖင့္ ေျပာတတ္ၾကလို႔ပါ။ စိတ္၀င္တစားနဲ႔ ၾကည့္ေနတဲ့ကၽြန္ေတာ္က ပထမတစ္ခ်ပ္ မၿပီးေသးဘူး၊ အဲဒီလို ေက်းဇူးရွင္ေတြက ဇာတ္သိမ္းမွာ ဘယ္သူနဲ႔ဘယ္သူ ရမွာကြ၊ ဘယ္သူေသမွာကြ၊ ဘယ္လိုျဖစ္မွာကြဆိုၿပီး ေျပာလုိက္တဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္ဘယ္လို ခံစားရမလဲဆိုတာ စာဖတ္သူပဲ ကိုယ္ခ်င္းစား ခံစားၾကည့္ပါေတာ့ဗ်ာ။ ေျပာျပန္ရင္လည္း ကုိဉာဏ္အလြန္ ျဖစ္ဦးမယ္။ အဲဒီလို ယဥ္ေက်းမႈနားမလည္၊ လူမႈေရးမသိတတ္တဲ့ ေက်ာက္ေခတ္လက္က်န္ အ႐ုိင္းအစိုင္းေတြမ်ား ေရာက္လာၿပီဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ အားႀကီးစိတ္ဆိုးတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ အားႀကီးစိတ္ဆိုးတယ္ (၁)

အမွတ္တရ
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၂၁ ရက္၊ စေနေန႔။
နံနက္ ၁၀ နာရီ ၁၄ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics