Thursday, August 12, 2010

လူႏွင့္ ဂဏန္းသခ်ၤာ - ေမာင္မိုးဦး


လူတုိင္းသည္ သခ်ၤာဘာသာရပ္ကို စိတ္မ၀င္စားေသာ္လည္း သခ်ၤာတြက္ျခင္းကိုေတာ့ မည္သူမွ် ဥေပကၡာျပဳလို႔မရေပ။ ေက်ာင္းသားက သခ်ၤာပုစၧာတြက္သလို အိမ္ရွင္မကလည္း ေစ်းဖိုးတြက္သည္။ အလုပ္သမားက ၀င္ေငြတြက္သကဲ့သို႔ လုပ္ငန္းရွင္ကလည္း အျမတ္အစြန္း တြက္သည္။ ေလာင္းကစားသမားမ်ားက အႏိုင္အ႐ံႈးတြက္သလို အိမ္ေထာင္ဦးစီးကလည္း သူ႔မိသားစု ရပ္တည္မႈအတြက္ သခ်ၤာတြက္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ မိမိတြက္သည့္ သခ်ၤာသည္ မွ်တဖို႔ႏွင့္ စာနာစိတ္ပါလွ်င္ ပိုေကာင္းမည္ထင္သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ သခ်ၤာဘာသာရပ္ကုိ ၀ါသနာမပါေသာ္လည္း သခ်ၤာတြက္သူတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္သခ်ၤာက မိမိ၀င္ေငြႏွင့္ ေလာက္ငေအာင္ မည္သို႔သံုးစြဲရမည္ဆုိေသာ သခ်ၤာပင္ျဖစ္သည္။

ဆရာဆိုသည္မွာ အနေႏၲာအနႏၲငါးပါးတြင္ တစ္ပါးအျဖစ္ ပါ၀င္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာဆိုသည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေလးစားၿပီးသား ျဖစ္သည္။ ယခုလို အစစအရာရာ ပညာက ေရွ႕ေဆာင္ေနေသာ ရာစုသစ္တြင္ လူတစ္ေယာက္၏ ဘ၀ႏွင့္ ေအာင္ျမင္တိုးတက္မႈအတြက္ ပညာေရး၏ အခန္းက႑က အဓိကက်လ်က္ရွိ၏။ ပညာေရးဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ တပည့္မ်ား မည္သို႔မွ် ခြဲျခားလို႔မရေတာ့ေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ အၿမဲလိုအပ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားမ်ား၏ ဘ၀မွာ ဆရာသံုးမ်ိဳးရွိသည္။ သင္ဆရာ (မုတာစရိယ)၊ ျမင္ဆရာ (ဒိ႒ာစရိယ)၊ ၾကားဆရာ (သုတာစရိယ) တို႔ ျဖစ္သည္။ သင္ဆရာတို႔သည္ "အတတ္လည္းသင္၊ ပဲ့ျပင္ဆံုးမ၊ သိပၸမခ်န္၊ ေဘးရန္ဆီးကာ၊ သင့္ရာအပ္ပို႔၊ ဆရာတို႔ က်င့္ဖို႔၀တ္ငါးျဖာ" ဟူေသာ ဆရာ့၀တၱရား ငါးပါးႏွင့္အညီ တပည့္မ်ားကို ေစတနာ၊ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ ထားကာ သင္ၾကားခဲ့သူမ်ားသာ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနယ္ပယ္တြင္ ဆရာမ်ားသည္ တပည့္မ်ားအတြက္ ခ်စ္ေၾကာက္႐ိုေသစြာ ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္ အားထားရမည့္ ေက်းဇူးရွင္မ်ား ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ "ေအာက္တိုဘာ ၅ ရက္" ကို ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔ (World Teachers' Day)အျဖစ္ သတ္မွတ္၍ ယူနက္စ္ကို၊ အုိင္အယ္လ္အို၊ ယူအင္ဒီပီႏွင့္ ယူနီဆက္တို႔က စုေပါင္းသ၀ဏ္လႊာမ်ား ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ကေလးတစ္ေယာက္ ေက်ာင္းစတက္သည္ႏွင့္ က်ဴရွင္ႏွင့္ ပတ္သက္ရသည္။ အစာအိမ္မ်ားအတြက္ အိမ္ရွိလူကုန္ အလုပ္ထြက္လုပ္ရေသာ အေနအထားတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိဘမ်ားကလည္း မိသားစု စား၀တ္ေနေရးအျပင္ သားသမီးမ်ား၏ ပညာေရးအတြက္ပါ အလုပ္ပိုလုပ္ရသည္။ စနစ္တက် တြက္ခ်က္ၿပီး သံုးစြဲရသည္။ အေရအတြက္ကို ေလွ်ာ့ရသည္။ အရည္အေသြးကို ေလွ်ာ့ရသည္။ ထိုပံုေသနည္းအတုိင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္မွာ သႀကၤန္စာမ်ားစြာ ေျပာင္းလဲခဲ့ရၿပီ ျဖစ္၏။

မိဘဆိုသည္မွာ မိမိသားသမီးကို ေတာ္ေစခ်င္ တတ္ေစခ်င္သူမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ သားသမီးမ်ားသည့္ မိဘက ကေလးအားလံုးကို ထူးခၽြန္ေစခ်င္သလို တစ္ဦးတည္းေသာ ကေလး၏ မိဘကလည္း မိမိ၏ ကေလးကို ေတာ္ေစခ်င္သည္မွာ သဘာ၀ပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလေအးစက္ႏွင့္ေနေသာ မိဘက ယပ္ေတာင္မလိုသည့္ က်ဴရွင္မွာ မိမိကေလးကို အပ္ႏွံသလို လုိင္းကားတိုးစီးသည့္ မိဘကလည္း သူတို႔၏ သားသမီးကို ျပတင္းေပါက္ ဖြင့္ထားသည့္က်ဴရွင္မွာ ပညာသင္ေစျခင္းသည္ လူတန္းစားႏွစ္မ်ိဳးအတြက္ မွန္ကန္ေသာ တြက္နည္းႏွစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္သည္။

မိဘတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ တစ္ဦးတည္းေသာ သားေလးကို ဘာသာရပ္တုိင္းမွာ တတ္ေစခ်င္သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ အတန္းထဲတြင္ အဆင့္ ၁ မွ ၁၀ အတြင္း မ၀င္လည္း ျပႆနာမရွိေပ။ ဂုဏ္ထူးပါျခင္း၊ မပါျခင္းကိုလည္း ရင္မခုန္ေပ။ သို႔ေသာ္ သူသင္ရသည့္ ဘာသာရပ္တိုင္းကိုေတာ့ နားလည္ေစခ်င္သည္။ (ကၽြန္ေတာ့္ကို ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေလာဘနည္းသူဟုလည္း ဆိုႏုိင္သည္။)

သည္လိုႏွင့္ န၀မတန္းေျဖၿပီးေသာသားကို အိမ္ရွင္မက ၁၀ တန္း က်ဴရွင္အပ္ဖို႔ စီစဥ္၏။ သို႔ေသာ္ ထိုအစီအစဥ္ကို ေလာေလာဆယ္ ကၽြန္ေတာ္ ကန္႔ကြက္လုိက္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကေလးတစ္ေယာက္သည္ မူလတန္း စတက္သည္ႏွင့္ သင္ခန္းစာေတြ၊ ေက်ာင္းေတြ၊ က်ဴရွင္ေတြ၊ စာေမးပြဲေတြ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရၿပီးေနာက္ လုပ္ငန္းခြင္ ေရာက္သည့္အခါမွာလည္း သင္တန္းေတြ၊ ေလ့က်င့္ခန္းေတြ၊ ရာထူးခန္႔ စာေမးပြဲေတြ၊ ၀င္ခြင့္စာေမးပြဲေတြ ရစ္ပတ္ေနရဦးမည္သာ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေမးပြဲေျဖၿပီးခါစေလးတြင္ ကေလး၏ ဦးေႏွာက္ထဲသို႔ မည္သည့္အေၾကာင္းအရာမွ် ထည့္မေပးေသးဘဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနေစခ်င္သည္။ ဦးေႏွာက္ကို အနားေပးထားေစခ်င္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလာေလာဆယ္ ကန္႔ကြက္ထားျခင္း ျဖစ္၏။

သည္လိုႏွင့္ သီတင္းပတ္ႏွစ္ပတ္ေလာက္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနေစၿပီးေနာက္ သားကို ၁၀ တန္း က်ဴရွင္အပ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္စံုစမ္းရသည္။ အတန္းေက်ာင္းႏွင့္ လြတ္သည့္အခ်ိန္၊ အိမ္ႏွင့္ မေ၀းသည့္ေနရာ၊ သင့္တင့္သည့္ က်ဴရွင္လခ စသည့္အခ်က္မ်ားႏွင့္ တိုင္းတာၿပီး လက္လွမ္းမီသေလာက္ အျခားမိဘမ်ားထံ စံုစမ္းရသည္။ မၾကာခင္ မိဘတစ္ဦး၏ လမ္းၫႊန္မႈျဖင့္ ေအာင္ခ်က္ေကာင္းသည္ဆိုေသာ  က်ဴရွင္တစ္ခုကို သိလုိက္ရေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ရက္မွာ ထိုေက်ာင္းသို႔သြားၿပီး ပိုင္ရွင္တာ၀န္ခံဆရာႏွင့္ ေတြ႔သည္။ ထိုဆရာ၏ စကားကို ၾကားလိုက္ရေသာအခါ ထိုဆရာဆိုသူကို မွတ္ခ်က္ခ်ရန္၊ ဘာသာျပန္ရန္ ခက္ခဲသြားေလေတာ့သည္။ တ႐ုတ္ဇာတ္လမ္းတြဲေတြထဲကလို "ဒီကိစၥမ်ိဳး တကယ္ရွိသလား" ဆိုသည့္ စကားတစ္ခြန္းကိုလည္း သတိရသြားမိသည္။

ထိုဆရာေျပာလုိက္သည့္ စကားမွာ "ကိုယ့္က်ဴရွင္က ကေလးတုိင္းကို လက္ခံတာမဟုတ္ဘူး။ ေက်ာင္းက A ခန္းမွာ တက္ေနတဲ့ကေလးေတြကိုပဲ လက္ခံတာ" ဆိုသည့္ စကားပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ ဆရာဆိုသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္နားလည္ထားသည္က တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ဆရာဆိုသည္မွာ "နားမလည္သည့္ တပည့္ကို နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပမည္။ မတတ္သည့္တပည့္ကို တတ္ေအာင္ သင္ေပးမည္။ နားလည္တတ္ေျမာက္သြားသည့္ တပည့္ကို ထူးခၽြန္ထက္ျမက္ေအာင္ သင္မည္" ဆိုသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟု ကၽြန္ေတာ္ ညီမွ်ျခင္း ဆြဲခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ေတာ္ၿပီး A ခန္းမွာ သင္ခြင့္ရေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုသာ ႏွမ္းျဖဴးသင္ေပးၿပီး "ေအာင္ခ်က္ေကာင္းသည္" ဆုိင္းဘုတ္ေထာင္ခ်င္သည့္ သခ်ၤာတြက္ေသာ လူမ်ိဳးကို ဆရာအျဖစ္ ကၽြန္ေတာ့္အေနႏွင့္ ေနာင္ဘ၀အထိ သတ္မွတ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ (ဆရာပီသေသာ ဆရာအစစ္မ်ားကိုေတာ့ ေလးစားပါသည္။)

နာရီမျပင္တတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ နာရီျပင္သူကို "ဆရာ" ဟု သတ္မွတ္ႏုိင္သလို၊ စက္ဘီးကို စီး႐ံုသာစီးတတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ စက္ဘီးျပင္သမားကို "ဆရာ" ဟု အတည္ျပဳႏုိင္ပါသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာ အားလံုးကို ကၽြန္ေတာ္ေလးစား ဦးၫြတ္ေနမည္သာ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ဆရာစိတ္ရွိေသာ ဆရာအစစ္မ်ားကိုသာ ျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics