လူအမ်ားက ဒီမိုကေရစီ ဆိုေသာစကားကို တဖြဖြ ေျပာေသာအခါ တခ်ိဳ႕လူေတြ နားၾကားျပင္း ကတ္ၾကသည္။ ကုိယ္မႀကိဳက္ေသာသူ အေၾကာင္းကုိ တမ္းတမ္းတတ ေျပာေနတာ သည္းမခံတတ္ေသာ သဘာ၀ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
အဲသည္လို နားၾကားျပင္းကတ္သူေတြက "ဒီမိုကေရစီဆိုတာ မင္း ဘယ္ေလာက္နားလည္လို႔ ေျပာေနသလဲ။ သူမ်ားေျပာသံၾကားတုိင္း လုိက္ေယာင္မေနနဲ႔" စသျဖင့္ တစ္ဖက္လူ ပါးစပ္ပိတ္သြားေအာင္ ဖိေျပာတတ္ၾကသည္။
တကယ္လည္း သည္ပုဂၢိဳလ္ေတြေျပာသလို "မင္းဘယ္ေလာက္ နားလည္သလဲ" ေမးလွ်င္ "ကၽြန္ေတာ္ သိပ္ေတာ့ နားမလည္ပါဘူး" ဟု ၀န္ခံရသူေတြ မ်ားလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ "ခင္ဗ်ားေကာ" လို႔ ျပန္ေမးလွ်င္ သူေကာ ဘယ္ေလာက္က်က်နန ေျဖႏုိင္မည္လဲ။
အေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္ကုိ ခံစားနားလည္ ယံုၾကည္တာႏွင့္ အေမးျမန္း အစစ္ေၾကာခံႏုိင္တာ မတူပါ။ အမ်ားျပည္သူေတြသည္ ႏုိင္ငံေရးသေဘာတရားေတြ၊ က်မ္းဂန္ အဆိုအမိန္႔ေတြကို ရြတ္ဖတ္သရဇၥၽာယ္ မေနေသာ္လည္း သူတို႔ရင္ထဲမွာ ဒီမိုကေရစီ၏ အႏွစ္သာရေတြ အခုိင္အမာ အျမစ္တြယ္ေနသည္။
တျခားဟာေတြ မသိေသာ္လည္း ဒီမိုကေရစီဆုိလွ်င္ လြတ္လပ္မႈရွိမည္၊ တရားမွ်တမႈရွိမည္ဟူ၍ လူေတြ သိၾကသည္။
လြတ္လပ္မႈကို လိုခ်င္တာ လူ႔ပင္ကိုသဘာ၀ ျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္မႈရွိမွလည္း သူ႔အသက္ရွင္ ရပ္တည္မႈအတြက္ သူ အားထုတ္ႏုိင္မည္။ ကၽြန္ဘ၀ေရာက္ေနေသာ တုိင္းျပည္သည္ နာလန္မထူႏိုင္သကဲ့သို႔ လြတ္လပ္မႈကင္းမဲ့ေသာ သူသည္လည္း လူလံုးလွႏုိင္မည္ မဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း လူတုိင္း လူတုိင္း လြတ္လပ္စြာ ေမြးဖြားလာခဲ့သည္ဟူေသာ စကားတစ္ခုကို လူမ်ိဳး တစ္ရာ့တစ္ပါးတို႔ အထူးတလည္ အေရးတယူျပဳၿပီး ေရးခဲ့၊ မွတ္ခဲ့၊ အတည္ျပဳခဲ့ၾကတာ ျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္မႈသည္ လူ၏ ေမြးရာပါပစၥည္း။ သူ႔ပစၥည္း သူပိုင္ရမည္။ သူ မပိုင္လွ်င္ အျခားသူတစ္ဦးတစ္ေယာက္က ရယူသိမ္းဆည္းထား၍ ျဖစ္မည္။ အဲဒါဆိုလွ်င္ ဘယ္မွာ တရားမွ်တပါမည္လဲ။
လြတ္လပ္မႈဟု ဆိုလိုက္သည့္အခါ ဘာေတြ လြတ္လပ္ခ်င္တာလဲ။
ကုိယ့္၀မ္းစာ ကုိယ္ရွာစားသည့္အခါမွာ အေႏွာင့္အယွက္ အဟန္႔အတား မမ်ားဖို႔ျဖစ္သည္။ ကိုယ့္အိမ္ကုိယ္ရာမွာ ေနထုိင္သည့္အခါ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈ ရွိဖို႔ျဖစ္သည္။ လူအမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ကိစၥမ်ားမွာ ကိုယ္စိတ္၀င္စားတာေတြ ၀င္လုပ္ၿပီး မ၀င္စားတာေတြ မလုပ္ဘဲ ေအးေအးေဆးေဆး ေနႏိုင္ဖို႔ ျဖစ္သည္။
ရပ္ႏွင့္ရြာႏွင့္ ေနသည့္အခါ အမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေပါင္းသင္းရလိမ့္မည္ဟု လူတုိင္း သိၾကသည္။ အဲသည္လို ဆက္ဆံရသည့္အခါ အသင့္အတင့္ သည္းခံရ၊ လိုက္ေလ်ာရ၊ အနစ္နာခံရတာေတြ ရွိမည္ဆိုတာလည္း လူတုိင္း နားလည္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ "အသင့္အတင့္" သာ လက္ခံႏိုင္ၾကလိမ့္မည္။
လူအမ်ား ေရာေႏွာေနသည့္အခါ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး စည္း႐ံုးတာ၊ ဆြဲေဆာင္တာေတြ ရွိမည္။ သေဘာတူလွ်င္ ပါသြား၊ မတူလွ်င္ အသင့္အတင့္ လက္ခံနားေထာင္၊ သည့္ထက္မက ဆိုလွ်င္ေတာ့ ေတာ္ပါေတာ့ဗ်ာဟု ဆိုလိမ့္မည္။
အလုပ္အကုိင္ အဆင္မေျပသည့္ မိတ္ေဆြအား "ခင္ဗ်ား မုန္႔ဟင္းခါး မေရာင္းနဲ႔ဗ်ာ။ က်ဳပ္၀ပ္ေရွာ့လာလုပ္။ ဘယ္ေလာက္ေပးမယ္" ဟု ဆို၍ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ လက္ခံမခံက သူ႔သေဘာျဖစ္သည္။ အေရးႀကီး အသည္းအသန္ အေနအထားမွာ ေက်းဇူးတင္ လက္ခံခ်င္ လက္ခံမည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ေတာ့ စဥ္းစားဖို႔မ်ားသည္။ သူေျပာတာ ငါ့အတြက္လား။ သူ႔အတြက္္လား။ ေစတနာနဲ႔ ေျပာတာပဲဟု ယံုၾကည္လွ်င္ပင္ သူ႔ေစတနာသည္ ကုိယ့္အတြက္ အက်ိဳးျဖစ္မလား၊ မျဖစ္ဘူးလား...။ မုန္႔ဟင္းခါးဆုိင္က အက်ိဳးအျမတ္ မေသခ်ာ၊ သို႔ေသာ္ ကုိယ္ပိုင္ျဖစ္သည္၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ႏုိင္သည္။ ၀ပ္ေရွာ့မွာ လုပ္လွ်င္ သူ႔အလုပ္သမား ျဖစ္လိမ့္မည္။ လခေသခ်ာလွ်င္ပင္ လြတ္လပ္မႈေတာ့မရွိ... စသျဖင့္။
လူသည္ ကုိယ့္တစ္၀မ္းတစ္ခါးကို ကုိယ့္ဘာသာ လြတ္လပ္စြာ ရွာစားခ်င္ေသာစိတ္ ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း လူအမ်ားကို ဇိကုပ္ နတ္ျပည္တင္ေပးခ်င္သည့္ ဗဟိုဦးစီးစနစ္မ်ားႏွင့္ အမ်ားျပည္သူတို႔ သဟဇာတ မတည့္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
မလြတ္လပ္ျခင္းကို မႏွစ္သက္သလို တရားမွ်တမႈ မရွိျခင္းကိုလည္း လူတို႔ မလိုလား။
ကေလးေတြအားလံုး မုန္႔တစ္ေယာက္တစ္ခုစီ ေ၀သည့္အခါ ကုိယ့္မုန္႔ကေသးေနလွ်င္ သေဘာမက်။ ကုိယ္တစ္ခုရၿပီး သူႏွစ္ခုရလွ်င္လည္း လက္မခံႏိုင္။ ေက်ာင္းသားဘ၀၌ စာမရတာခ်င္းအတူတူ ဆရာမက သူ႔ကို ခပ္သာသာ တစ္ခ်က္႐ုိက္ၿပီး ကုိယ့္က်ေတာ့ ခပ္နာနာ ႏွစ္ခ်က္႐ုိက္လွ်င္ သေဘာမက်။ စာေမးပြဲမွာ အေျဖမွန္တာခ်င္း တူပါလ်က္ သူ႔က်ေတာ့ အမွတ္ျပည့္ေပးၿပီး ကုိယ့္က်ေတာ့ ကတ္ကတ္သတ္သတ္ အမွတ္ေလွ်ာ့ထားတာ မေက်နပ္။
လူႀကီး ျဖစ္လာသည့္အခါမွာလည္း ထိုနည္း၎...။
တရား႐ံုးမွာ ေငြမ်ား တရားႏိုင္တာ၊ မ်က္ႏွာႀကီးရာ ဟင္းဖတ္ပါတာ လက္မခံႏုိင္။ တရားဥပေဒသည္ တရားမွ်တမႈရွိရမည္။ တရား႐ံုးသည္ မ်က္ႏွာမလုိက္ရ။ တစ္ဖက္သတ္ မစီရင္ရ။ ျပန္လည္ခုခံ ေခ်ပခြင့္ရွိရမည္။ ႏွစ္ဖက္ေရွ႕ေနေတြ ေျပာၾကဆိုၾက၊ ေလွ်ာက္လဲၾက။ တရားသူႀကီးက သမာသမတ္က်စြာ ဆံုးျဖတ္။
သည္လိုပဲ...။
ရပ္ထဲရြာထဲမွာ ကုိယ့္အျမင္မေတာ္တာေတြ ရွိသည္။ အဲဒါေတြ ျပဳျပင္မြမ္းမံခ်င္သည္။ ေကာင္းေအာင္ လုပ္ေပးခ်င္သည္။ အဲဒါေတြ လုပ္ႏုိင္ရန္အတြက္ ရပ္ကြက္လူႀကီးေရြးပြဲ၊ ရြာသူႀကီးေရြးပြဲေတြ ၀င္ဖို႔လိုသည္ဆိုလွ်င္ သူ၀င္ခြင့္ရွိသလို ကုိယ္လည္း ၀င္ခြင့္ရွိရမည္။ သူေျပာဆိုစည္း႐ံုး ကို္ယ္ေျပာဆိုစည္း႐ံုး။ သူ႔ကို လူအမ်ားေထာက္ခံလွ်င္ သူလုပ္၊ ကုိယ့္ကို လူအမ်ားေထာက္ခံလွ်င္ ကို္ယ္လုပ္။
အဲဒါဆိုလွ်င္ တရားမွ်တသည္။ တန္းတူအခြင့္အေရးရွိသည္ဟု ျမင္သည္။ ဒါကို လူအမ်ား သေဘာက်သည္။ အမ်ားျပည္သူက ဒီမိုကေရစီ လိုခ်င္သည္ဟု ေျပာေသာအခါ သည္လို အေနအထားေတြကို ရည္ေမွ်ာ္ၿပီး ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္...။
ကုိယ္လိုခ်င္တာေတြခ်ည္းပဲလားလို႔ ေမးလွ်င္ သည္လိုခ်ည္း မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ျပတ္ျပတ္သားသား ေျဖၾကလိမ့္မည္။
လူေတြသည္ "ဆန္ေပးမွ ေဆးရ" သေဘာကို နားလည္ၾကသည္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိသလုိ လုပ္ေပးရမည့္ တာ၀န္ေတြရွိတာလည္း သိၾကသည္။ လုပ္ေပးခဲ့တာေတြ မ်ားပါပေကာလားဟုပင္ ေစာဒကတက္ႏုိင္သည္။
သို႔ေသာ္ ဘာမွ အထူးတလည္ မေတာင္းဆို၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္ႏွင့္ တာ၀န္မွ်တဖို႔၊ ေပးရေသာဆန္ႏွင့္ ျပန္ရေသာေဆး တန္ဖိုးခ်င္း ညီမွ်ဖို႔ကိုသာ လူအမ်ား အေလးထားၾကပါသည္။
ျပည္သူ႔ေခတ္အယ္ဒီတာ
၂-၈-၂၀၁၀
No comments:
Post a Comment