Thursday, August 26, 2010

အေျခခံမူႏွင့္ လက္ေတြ႔က်င့္စဥ္


sage.jpg

ဘယ္ကိစၥမဆို တရားေသစြဲမထားႏွင့္။ အခ်ိန္အခါ အေျခအေနႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ လုပ္ပါဟု အႀကံေပးေလ့ ရွိၾကသည္။

သင့္ျမတ္ေသာစကား ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ ေယဘုယ် က်လြန္းသည္။

အဲသည္အတုိင္းခ်ည္း လိုက္လုပ္လွ်င္လည္း တရားေသသေဘာ သက္ေရာက္သြားမည္ဟု စဥ္းစားႏိုင္သည္။

တစ္ဖန္ တရားေသစြဲကုိင္သည္ဆိုတာ ဘာလဲ။

မွန္သည္ဟု ထင္ေသာ၊ ယူဆေသာ၊ ယံုမွတ္ေသာအရာကို မလႊတ္တမ္း ဆုပ္ကုိင္ထားသည္ကို ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ မွန္သည္ထင္တာေတြ စြတ္လုပ္ေနျခင္းမ်ိဳးကို ျငင္းပယ္သင့္ေသာ္လည္း အမွန္တရားကို လက္ကုိင္ထားျခင္းကိုမူ လက္ခံရေပလိမ့္မည္။ အေၾကာင္းက လူသည္ အမွန္တရားကို ယံုၾကည္ျမတ္ႏိုးျခင္း၊ ကိုင္စြဲက်င့္သံုးျခင္း၊ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ျခင္းတို႔ျဖင့္သာ ဂုဏ္က်က္သေရ ျပည့္၀လာႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ဂုဏ္သိကၡာ ျပည့္၀ေသာသူမ်ားမွာ၊

သူ ယံုၾကည္ကိုင္စြဲေသာ အယူအဆမ်ား၊ သို႔မဟုတ္ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ား ရွိသည္။

ထို႔ေနာက္ သည္အယူအဆမ်ားႏွင့္အညီ လက္ခံက်င့္သံုးေသာ မူ၀ါဒလမ္းစဥ္မ်ား ရွိသည္။

ဥပမာ-
ဘာသာေရး ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ ဘာသာကုိးကြယ္မႈ၊
ႏို္င္ငံေရးယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးလမ္းစဥ္၊
စီးပြားေရးယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ စီးပြားေရးမူ၀ါဒ၊ စသျဖင့္။

လူသည္ သူ စြဲၿမဲယံုၾကည္ေသာ အရာတစ္ခု ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ေစလိုေသာ ဆႏၵျပင္းျပေလ့ရွိသည္။ တစ္နည္းေျပာေသာ္၊ စြဲၿမဲေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ တစ္ခုသည္ လူတစ္ေယာက္၏ ဘ၀အတြက္ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္ ျဖစ္တတ္သည္။

သည္အတြက္ လုပ္ငန္းလမ္းစဥ္ေတြခ်ကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေလ့ ရွိၾကသည္။

အဲသည္အခါ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္ၾကားမွာ ကြာဟမႈေတြ ရွိလာတတ္သည္။ ညႇိရ၊ ႏိႈင္းရ အျငင္းပြားရတာေတြ ရွိလာတတ္သည္။

သည္အခါမ်ိဳးတြင္ လက္ေတြ႔ပဓာန၀ါဒီတို႔က တရားေသမစဥ္းစားနဲ႔ ပကတိအေနအထားကိုလည္း ၾကည့္ဟု ဆိုတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယံုၾကည္ခ်က္သမားမ်ားကလည္း လက္ေတြ႔ကိုလိုက္ရင္း ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ ေသြဖည္သြားလိမ့္ဟု ေထာက္ျပတတ္သည္။

သည္လိုျဖင့္ အျငင္းအခံုေတြ ျဖတ္ရသည္။

ႏို္င္ငံေရးကေ၀ဟု ဆိုၾကသည့္ မကၡီယာဗယ္လီ (Machiavelli ၁၄၆၉-၁၅၇၂) ကေတာ့ အခ်ိန္အခါႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ လုပ္ငန္းလမ္းစဥ္ (ေပၚလစီ) ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးတတ္သူသာ ေအာင္ျမင္သည္ဟူ၍ ဆိုသည္။

သူ႔အဆိုက အဲသည္ေလာက္ပဲဆိုလွ်င္ လက္မခံႏုိင္စရာမရွိ၊ ဟုတ္သားပဲဟုပင္ ဆိုရလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ သူက အဲသည္မွာ မရပ္။

နိဂံုးေကာင္းလွ်င္ နည္းလမ္းေကာင္းသည္ (The end justifies the means.) (ရလဒ္ေကာင္းထြက္လွ်င္ နည္းလမ္းေကာင္းျဖစ္သည္) ဟု ဆိုသည္။ အဓိပၸါယ္က ဘယ္နည္းလမ္းႏွင့္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ျမင္၊ ေအာင္ျမင္လွ်င္ ၿပီးတာပဲဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။

ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ဆိုလွ်င္ ျခေသၤ့၏နည္းလမ္း (အင္အားသံုးေသာနည္း) ကိုလည္း က်င့္သံုးရမည္၊ ေျမေခြး၏ နည္းလမ္း (ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲေသာနည္း) ကိုလည္း က်င့္သံုးရမည္ဟုလည္း ထပ္၍ ဆိုျပန္သည္။

အဲသည္အခါ ျပႆနာရွိလာသည္။
အၾကမ္းပတမ္းနည္း၊ လိမ္ညာေကာက္က်စ္ေသာ နည္းမ်ားျဖင့္ ရလာမည့္ ေအာင္ျမင္မႈသည္ ဘာအဓိပၸါယ္ ရွိမည္လဲ။ အဲသည္နည္းျဖင့္ ေရာက္ရွိေသာ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္သည္လည္း ျမင့္ျမတ္ဂုဏ္ယူဖြယ္ ျဖစ္ႏုိင္မည္ေလာ။

ဥပမာ - လူ႔အသိုင္းအ၀ို္င္းအတြင္း ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟေနျခင္းသည္ မေကာင္း၊ အဲသည္လို ကြာဟေနေသာ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းသည္ မတရား မမွ်တေသာ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္း ျဖစ္သည္။ အဲဒါကို ျပင္ရမည္ဟူေသာ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရည္မွန္းခ်က္၊ သို႔မဟုတ္ စိတ္ေကာင္း ေစတနာျပည့္၀ေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ကုိ မည္သည့္နည္းလမ္းျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည္နည္း။ ခ်မ္းသာသူေတြဆီက လုယက္ၿပီး ဆင္းရဲသူေတြ ေ၀ငွေပးမည္ဆိုလွ်င္ ရည္မွန္းခ်က္ ျမင့္မားေသာ္လည္း လမ္းစဥ္က နိမ့္က်လိမ့္မည္။ ထိုနိမ့္က်ေသာ လမ္းစဥ္မ်ိဳးျဖင့္လည္း ျမင့္မားေသာ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ေအာင္ျမင္ေလ့မရွိ။

သို႔ေသာ္ မကၡယာဗယ္လီလို ဘယ္နည္းလမ္းႏွင့္ျဖစ္ျဖစ္ ေအာင္ျမင္ဖို႔ အဓိကဟု ရမ္းရမ္းကားကား မေႂကြးေၾကာ္ေသာ္လည္း လက္ေတြ႔ေလာကတြင္ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ရာ၌ မိမိတို႔ ရည္မွန္းခ်က္ ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ မူ၀ါဒကို အလုိက္သင့္ အလ်ားသင့္ အေလ်ာ့အတင္း ျပဳတန္ျပဳရမည္ဟု သေဘာထားၾကသူေတြ ရွိသည္။

အေမရိကန္ သံတမန္ထိပ္သီး ဟင္နရီကစ္ဆင္းဂ်ား (Henry Kissinger ၁၉၂၃ - )က ႏုိင္ငံေရး အေနအထား တစ္ရပ္ကို လႊမ္းမိုးထားႏိုင္ဖို႔ နည္းဗ်ဴဟာပိုင္းမွာ အေလွ်ာ့အတင္း အေျပာင္းအလဲ လုပ္ႏုိင္ရသည္။ သို႔ေသာ္ ရည္မွန္းခ်က္ (သို႔မဟုတ္) အေျခခံမူကိုကား ထိန္းထားရမည္ဟု ဆိုသည္။

သို႔ေသာ္ ေနာက္တစ္ေနရာက်ေတာ့ သူက တစ္မ်ိဳးေျပာျပန္သည္။
အေျခခံမူ (principle)ေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ အေလွ်ာ့မေပးရဘူးဆိုေပမယ့္ ကုိယ္မွ မရွင္သန္ မက်န္ရစ္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ ကုိယ့္အေျခခံမူေတြ ဘယ္လို ထိန္းသိမ္းႏို္င္မလဲ ဆိုတာလည္း  ကၽြန္ေတာ္တို႔ သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုတယ္ဟု ဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

မေလွ်ာ့နဲ႔ဆိုေပမယ့္ မူေသ မွတ္မထားနဲ႔၊ အေျခအေနေတာ့ ၾကည့္ရဦးမည္ဟူေသာ သေဘာ။

သို႔ေပမယ့္ ဘယ္ေလာက္ဆိုးသည့္ အေျခအေနမွာ အေလွ်ာ့အတင္းျပဳမည္လဲ။ ေတာ္႐ံုအခက္အခဲႀကံဳတုိင္း ေလွ်ာ့ေပါ့ေျပာင္းလဲေနလွ်င္ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကုိယ့္မူ၀ါဒလမ္းစဥ္ဆိုတာ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္းမသိ ျဖစ္သြားတတ္သည္။

ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ကေတာ့ အေတာ္ ထိထိခိုက္ခိုက္ စကားတစ္ခြန္း ေျပာသည္။

"ယံုၾကည္ခ်က္ဆိုတာ သိပ္တန္ဖိုးရွိတယ္ဗ်၊ အေရးႀကံဳလာတဲ့အခါ ထုတ္ေရာင္းလို႔ရတယ္" ဟူ၍။

သူက ယံုၾကည္ခ်က္စကား တြင္တြင္ေျပာၿပီး ယိမ္းယိုင္ေသြဖည္သြားတတ္သူေတြကို ေလွာင္ေျပာင္ေျပာဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။

ခရစ္ယာန္မွာေတာ့ သည္လိုလူမ်ိဳးေတြအတြက္ ပိုျပင္းထန္ေသာ အသံုးအႏႈန္းတစ္ခု ရွိသည္။ ဆာတန္နတ္ဆိုးထံမွာ မိမိ၀ိညာဥ္ကို ေရာင္းစားထားသူ (the man who sold his soul to the devil) ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္း။

နတ္ဆိုးက သူ၏တန္ခိုးသတၱိျဖင့္ မိမိကို ခ်မ္းသာေအာင္၊ ေက်ာ္ၾကားေအာင္၊ ၾသဇာအာဏာႀကီးမားေအာင္၊ လူတကာကို အႏုိင္ယူႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေပးပါ။ မိမိက မိမိ၏၀ိညာဥ္ သို႔မဟုတ္ ႏွလံုးသည္းပြတ္ သို႔မဟုတ္ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာတရားကို နတ္ဆိုးအား ေပးပါမည္။ မိမိအား မ,စသျဖင့္ မိမိကလည္း နတ္ဆိုးခိုင္းေစသည့္ ေလာကပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း၊ ဘာသာပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္း၊ အလုပ္မ်ားကို ျပန္လုပ္ေပးပါမည္ဟု ကတိက၀တ္ျပဳထားေသာ သေဘာျဖစ္ပါသည္။

တစ္နည္းေျပာရေသာ္ ကုိယ္က်ိဳးစီးပြားအတြက္ ယံုၾကည္ခ်က္ကို အေပးအယူျပဳလုပ္သူ။

သည္ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးသည္ အခိုက္အတန္႔အဖို႔မွာ လိုရာကိုရမည္။ သို႔ေသာ္ ႏွလံုးသည္းပြတ္မပါ။ အခြံအကာသတ္သက္ျဖင့္ အသက္ရွင္သန္ရေသာ သူ၏ဘ၀သည္ အခ်ည္းႏွီးအလဟႆ ဘ၀၊ က်က္သေရ မဂၤလာကင္းမဲ့ေသာ ဘ၀သာ ျဖစ္ေနေပမည္။
ျပည္သူ႔ေခတ္အယ္ဒီတာ
(၁၈-၈-၂၀၁၀)

1 comment:

  1. Share ခြင့္ျပဳပါဆရာ...

    ReplyDelete

 
Web Statistics