သူ ေ၀ဖန္တာကို မျငင္းႏုိင္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဟာသလုပ္ၿပီး ျပန္ေျဖရသည္။ "သတင္းစာမ်ားသည္ သမုိင္းကို ေျပာေနၾကသည္" လို႔ ဆရာႀကီး လူထုဦးလွ ေရးတယ္ မဟုတ္လားဗ်ာ။ အခုလည္း ဒီကေန႔ ဂ်ာနယ္ေခတ္မွာ "ဂ်ာနယ္မ်ားသည္ သမုိင္းကို ေျပာေနၾကသည္" ေပါ့ဗ်ာ ဟူ၍။
မိတ္ေဆြက ဘာမွဆက္မေျပာ။
ေျပာစရာလည္း မလိုေတာ့။ သူ႔စကားတစ္ခြန္းႏွင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ႀကီး အခက္ေတြ႔သြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
လူထုဦးလွကို ရမ္းသန္းကိုးကားကာ ႐ုတ္တရက္ ထြက္ေပါက္ရွာလိုက္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ေျပာတာႏွင့္ ဦးလွေျပာတာ အဓိပၸါယ္ခ်င္း မတူေၾကာင္း အားလံုး သိပါသည္။
ဆရာႀကီးဦးလွက ေရွးသတင္းစာေဟာင္းမ်ားကို လွန္ေလွာတူးဆြကာ သမုိင္း၀င္ျဖစ္ရပ္ေတြကို ျဖစ္ဆဲကာလမွာပင္ သတင္းစာတို႔ ေရးသားတင္ျပခဲ့ၾကပံုကို ထုတ္ျပၿပီး အဲသည္ သတင္းစာေတြသည္ သူ႔ေခတ္ကာလ အေျခအေနအေၾကာင္းျခင္းရာမ်ားကို ေဖာ္ျပေနသည့္ ေန႔စဥ္သမုိင္းမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေန႔စဥ္ အပတ္စဥ္ သမုိင္းသစ္ေတြကို မေရး၊ သမုိင္းေဟာင္းေတြကိုသာ ျပန္လွန္တင္ျပေနၾကသည္ဟု ဆိုလိုက္တာ ျဖစ္ပါသည္။
ဘာေၾကာင့္ သည္လို ျဖစ္ရသလဲ။
သမုိင္းဆရာႀကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္း၏ "မအေအာင္လို႔" ၀ါဒကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေသာ သေဘာျဖင့္ သမုိင္းသင္ခန္းစာေတြ ရွာေဖြတင္ျပေနၾကတာလား။ ဒါသည္လည္းပဲ အျပစ္တင္စရာေတာ့ မဟုတ္။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ႏုိင္ငံေရးေလာကက ေကာင္းေသာ (အထူးသျဖင့္) မေကာင္းေသာ သမုိင္းေၾကာင္းမ်ားကို ေဖာ္ျပေရးသားၾကတာေတြ၊ အတိတ္ကာလ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ေတြ၊ ငယ္စဥ္ကာလ ကုိယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္ေတြ စသျဖင့္ ပံုသဏၭာန္မ်ိဳးစံုႏွင့္ ေဖာ္ျပသည့္ သမုိင္းအေရးအသားေတြ မ်ားလြန္းေနတာ မျငင္းႏုိင္။ ပိုဆိုးသည္က သည္ကေန႔ေရးသည့္ အတိတ္သမုိင္းေၾကာင္း ေတြသာမက သမုိင္းေဟာင္းကိုျပသည့္ စာေဟာင္းေပေဟာင္းေတြကိုပါ အမ်ားအျပား ေဖာ္ျပလာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
အခ်ိန္အခါႏွင့္ တိုက္ဆုိင္ညီၫြတ္စြာ ေဖာ္ထုတ္တင္ျပလုိက္သည့္ ျပန္လည္ဆန္းစစ္စာတို႔သည္ တန္ဖိုးရွိပါ၏။ သို႔ေသာ္ မ်ားလြန္းသည့္အခါ၌မူ စာအုပ္ေဟာင္းမ်ားထဲမွ အယ္ဒီတာအႀကိဳက္ေတြေရြးကာ စုစည္းထုတ္ေ၀လုိက္တာႏွင့္ သြားတူသည္။
ကုိယ့္ေပါင္ကိုယ္လွန္ေထာင္းသည့္ ကိစၥ သည္မွာရပ္လွ်င္ နည္းေသးသည္ဟု ဆိုၾကလိမ့္မည္ ထင္သည္။ ဒါျဖင့္ ဘာေတြ က်န္ေသးသလဲ။ တျခား ဘယ္ေပါင္ေတြ ရွိေသးသလဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ အတိတ္ကာလေတြ မေရး၊ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကုိပဲ ေရးမည့္ စာနယ္ဇင္းသမား ရွားပါးေနသည္လား။
ေရးတတ္သူ နည္းပါးသျဖင့္ အယ္ဒီတာေတြက အေဟာင္းမ်ားႏွင့္ ျဖည့္ေနေထေနရသည္လား။
ဒါမွမဟုတ္ ျမင္တတ္ေရးတတ္ပါလ်က္ မေရးဘဲ လက္ေရွာင္သူေတြ မ်ားေနသည္လား။
သို႔မဟုတ္ ေရွးဆရာမ်ား ေျပာခဲ့သလို အေၾကာင္းေၾကာင္းေသာ အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ မေရးႏုိင္ၾကတာလား။
အဲသည္အထဲမွာ ဘယ္အရာက အခ်ိဳးအစား မ်ားသနည္း။ ဘာက အဓိကက်သနည္း။ စဥ္းစားၾကည့္ဖို႔ လိုလိမ့္မည္။
သို႔ေသာ္ စဥ္းစားေနတုန္းမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ေခတ္ကာလ လူမႈေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးအေျခအေနမ်ားကို ထင္ရွားပီျပင္စြာ ေဖာ္ျပသည့္ စာတို႔ အားနည္းေနလိမ့္ဦးမည္။ အမ်ားျပည္သူ႔ ခံစားခ်က္ႏွင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား၊ သေဘာထား အျမင္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ျပႏုိင္သည့္ စူးရွထက္ျမက္ေသာ သံုးသပ္ေ၀ဖန္စာတို႔ နည္းပါးေနေပလိမ့္ဦးမည္။
သို႔ေသာ္ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ သည္ကေန႔ ဂ်ာနယ္ေတြသည္ ေနာင္တစ္ေန႔တြင္ သမုိင္းထဲ ေရာက္သြားၾကလိမ့္မည္။ အဲသည္အခါ သမုိင္းေၾကာင္းကို ေျခရာေကာက္သူ၊ ေခတ္ကာလမ်ားကို ေ၀ဖန္စစ္ေၾကာသူတို႔က အကဲျဖတ္ မွတ္ခ်က္ခ်ၾကလိမ့္မည္။
အဲသည္ေခတ္သည္ ဘယ္သို႔ေသာေခတ္၊ အဲသည္ေခတ္က ဂ်ာနယ္ေတြသ္ ဘယ္သို႔ေသာ ဂ်ာနယ္ေတြ၊ သမုိင္းစဥ္ရွိ သူ႔ေရွ႕က ေပၚခဲ့ေသာ သူ႔ေနာက္တြင္ ေပၚလာေသာ ဂ်ာနယ္မ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ကာ သည္ဂ်ာနယ္ေတြ၏ အဆင့္အတန္းသည္ ဘယ္ေနရာေလာက္မွာ ရွိသည္ စသျဖင့္ တုိင္းတာ သတ္မွတ္ၾကလိမ့္မည္။
အဲသည္အခါ ရက္စက္ေသာ ေ၀ဖန္သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္ ဂ်ာနယ္ေတြသည္ အေဟာင္းကိုျပန္ေရးေသာ ဂ်ာနယ္ေဟာင္းမ်ား ျဖစ္သည္။ သမုိင္းမွာ မ,အေသာ္လည္း မ်က္ေမွာက္ေရးရာမွာေတာ့ ႏံုခ်ာလွသည္ဟု မွတ္ခ်က္ခ်မွာ ကၽြန္ေတာ္စိုးရိမ္သည္။ အဲဒါဆိုလွ်င္လည္း သူ႔ကို အျပစ္တင္စရာ မရွိ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တာ၀န္သာ ျဖစ္လိမ့္မည္။
သို႔ေသာ္ ေ၀ဖန္တာေတြကို သည္းခံရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ သမုိ္င္းေတြပဲ ဆက္ေရးေနၾကဦးမည္လား။
No comments:
Post a Comment