ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ရွိသည္။
တစ္ခါ၌ လူတစ္ေယာက္သည္ ရပ္ေ၀းခရီးသြားစဥ္ လမ္း၌ ခိုးသားဓားျပတို႔ႏွင့္ ေတြ႔ရသည္။ ဓားျပတို႔က သူ႔အား ေသလုေျမာပါး ႐ုိက္ႏွက္ၿပီး အ၀တ္အစားပါမက်န္ လုယူသြားသည္။ လမ္းေဘး၌ လဲေနေသာ ၎လူကို သည္လမ္းမွ ျဖတ္သန္းသြားသူတို႔ ျမင္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ မကူညီၾက။ လမ္းတစ္ဖက္ျခမ္းမွ ကြင္းေရွာင္သြားၾကသည္။ ထူးျခားေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသာ လဲေနသူကိုျမင္လွ်င္ပင္ အနီးသို႔ ခ်ဥ္းကပ္သြားၿပီး ဒဏ္ရာကို ေဆးထည့္ေပးသည္။ အ၀တ္ျဖင့္ စည္းေႏွာင္ေပးသည္။ လူေနအိမ္ေျခရွိသည့္ ေနရာအထိ သယ္ေဆာင္သြားၿပီး တည္းခိုအိမ္တစ္ခု၌ အပ္ႏွံသည္။ သည္ပုဂၢိဳလ္ကို လက္ခံျပဳစုေပးပါ။ ေလာေလာဆယ္ ေငြေၾကး မည္မွ်ယူထားပါ။ ေနာက္ထပ္ က်သင့္ေငြကို မိမိ ခရီးကိစၥ ျပန္လာလွ်င္ ေပးပါမည္ဟု ဆိုသည္။
ဤသည္က ခရစ္ယာန္သမၼာက်မ္းစာလာ ဆမာရီတန္ ပံုျပင္ကို ျပန္ေျပာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဒုကၡေရာက္သူအေပၚ က႐ုဏာစိတ္ထားသူ၊ သြားကူလွ်င္ ငါ့မွာ ျပႆနာ တစ္စံုတစ္ရာ တက္မလားဟု ေႏွာင့္ေႏွးဗ်ာပါ မရွိသူ၊ ကူညီရာ၌လည္း ေရွးဦးသူနာျပဳစုျခင္းမွသည္ အိတ္ထဲက ေငြေၾကးပါ စိုက္ထုတ္ကာ အစအဆံုး ျပည့္စံုေအာင္ ေဆာင္ရြက္သူ....၊ သည္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ရွားပါးလွပါသည္။
သို႔ေသာ္ ရွိေတာ့ ရွိသည္။
ၾကက္ေျခနီဖခင္ႀကီးဟု အမ်ားသိမွတ္ၾကသည့္ ဟင္နရီဒူးနန္႔ (Jean Henri Dunant 1828-1910) သည္လည္း အလားတူ ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ိဳး ျဖစ္သည္။
ဒူးနန္႔သည္ လုပ္ငန္းရွင္ သူႂကြယ္တစ္ဦးျဖစ္၍ လုပ္ငန္းကိစၥ တစ္ရပ္အတြက္ ျပင္သစ္ဧကရာဇ္ နပုိလီယံထံ တင္ျပေတာင္းခံရန္ သြားေရာက္ရင္း ျပင္သစ္ႏွင့္ ၾသစႀတီးယားတို႔ တိုက္ခိုက္ၾကသည့္ လြမ္ဘာဒီစစ္ေျမျပင္သို႔ ေရာက္သြားသည္။ သူေရာက္ရွိခ်ိန္မွာ တိုက္ပြဲၿပီးဆံုးသြားၿပီ။ သို႔ေသာ္ ဒဏ္ရာရသူေပါင္း ၄၀၀၀၀ ေက်ာ္မွ် စစ္တလင္းမွာ က်န္ရစ္သည္။
ေသြးအလိမ္းလိမ္းကပ္၍ ညစ္ေထးေပက်ံကာ ေၾကာက္ဖြယ္ေသာ ဒဏ္ရာကုိယ္စီႏွင့္ ညည္းညဴျမည္တမ္း ေနၾကသူမ်ားၾကားသို႔ ကုိယ္ပုိင္ ျမင္းရထားတစ္စီးႏွင့္ ဒူးနန္႔ေရာက္ရွိသြားသည္။ စီးပြားေရးေဇာႏွင့္ လာခဲ့သူျဖစ္ေသာ္လည္း ဒုကၡသည္ေတြ ျမင္ရသည့္အခါ သူ လ်စ္လ်ဴမ႐ႈႏိုင္။ "ေရ၊ ေရ" ဟု တစာစာေအာ္သူေတြကို ေရရွာ၍ တုိက္သည္။ ဒဏ္ရာမွ ေသြးေတြစီးက်ေနသူကို အ၀တ္စရွာ၍ စည္းေပးသည္။ ထို႔ေနာက္၌ ဆမာရီတန္လိုပင္ အပ္ႏွံ၍ မသြားႏုိင္ဘဲ မလွမ္းမကမ္းရြာက ရြာသူရြာသားမ်ားကို စည္း႐ံုးကာ ေစတနာ့၀န္ထမ္း အဖြဲ႔ငယ္မ်ား ဖြဲ႔စည္းၿပီး အေရးေပၚ ကယ္ဆယ္ေရး ေဆာင္ရြက္သည္။
သည္ကစတင္ကာ ဒူးနန္႔၏ ဦးေႏွာက္ထဲ ႏွလံုးသားထဲမွာ လူသားခ်င္း စာနာေထာက္ထားေသာစိတ္ အျမစ္တြယ္သြားၿပီး ကုိယ္ပိုင္လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဘးဖယ္ကာ ဒုကၡေရာက္သူတို႔အား လူမ်ိဳးဘာသာ မခြဲျခားဘဲ ေစာင့္ေရွာက္ကူညီမည့္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ၾကက္ေျခနီအဖြဲ႔အစည္းႀကီး ျဖစ္ေျမာက္ေရးကို စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္ရြက္သြားခဲ့သည္။
ယေန႔ေခတ္၌ လူလူခ်င္း စာနာေထာက္ထားေသာ လုပ္ငန္းေတြသည္ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အသိဉာဏ္ျမင့္မားေသာ လူသား၏ လကၡဏာတစ္ရပ္အျဖစ္ ကမၻာတစ္လႊား၌ ျပန္႔ပြားတြင္က်ယ္လ်က္ ရွိေနသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌လည္း မိဘမဲ့ကေလးသူငယ္၊ ေစာင့္ေရွာက္သူမဲ့ သက္ႀကီးရြယ္အို၊ မ်က္မျမင္၊ ဆြံ႔အနားမၾကား၊ မသန္စြမ္းသူမ်ား၊ ေရာဂါဘယႀကီးမ်ား၊ ဖိစီးႏွိပ္စက္ခံရသူ၊ စီးပြားေရးနိမ့္က်လြန္းသျဖင့္ ပညာမသင္ၾကားႏုိင္သူ၊ ေဆး၀ါးမကုသႏိုင္သူ၊ အစာအာဟာရ ျပတ္လပ္သူ၊ ႐ုတ္တရက္က်ေရာက္သည့္ သဘာ၀ေဘးရန္ေၾကာင့္ ဒုကၡမ်ိဳးစံု ႀကံဳရသူ အစရွိသည့္ အကူအညီလိုသူ မ်ိဳးစံုတို႔အတြက္ ကူညီေသာ ကယ္ဆယ္ေသာ ေစာင့္ေရွာက္ေသာ အလုပ္မ်ားကို အင္တိုက္အားတိုက္ လုပ္ေဆာင္လာေနၾကတာ ေတြ႔ရသည္။
လူသားခ်င္း စာနာသည့္ စိတ္ဓာတ္မ်ား ထြန္းကားလာျခင္းကို ေကာင္းေသာ လကၡဏာအျဖစ္ ႀကိဳဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္၊
လိုအပ္သူကို ကူညီျခင္းသည္ က႐ုဏာလုပ္ငန္း၏ ပဏာမအဆင့္သာ ျဖစ္သည္။ ပို၍ အေရးႀကီးၿပီး ပို၍ ထိေရာက္ေသာအဆင့္ကား လိုအပ္သူနည္းပါးေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေရး၊ သို႔မဟုတ္ လုိအပ္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပၚရသည့္ အေၾကာင္းရင္းမ်ားကို ဖယ္ရွားေပးႏုိင္ေရး ျဖစ္သည္။
အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ကူညီေစာင့္ေရွာက္မႈ လိုအပ္သူ အမ်ားစုတို႔၌ အရင္းခံျပႆနာသည္ ဆင္းရဲခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆင္းရဲျခင္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းမေနႏုိင္၊ စာမတတ္သျဖင့္ ပိုဆင္းရဲ၊ ဆင္းရဲျခင္းေၾကာင့္ ေဆးမကုႏုိင္၊ မက်န္းမာသျဖင့္ ပိုဆင္းရဲ၊ ဆင္းရဲျခင္းေၾကာင့္ .....။
ဆင္းရဲျခင္းႏွင့္ ေဘးဒုကၡတို႔သည္ ပတ္ခ်ာလည္ ျပႆနာျဖစ္ေနသည္။
စင္စစ္ သသာ၀ေဘးရန္မ်ားပင္ ဆင္းရဲသူတို႔ ပို၍ ခုခံႏုိင္စြမ္း နည္းပါးၾကသည္။ ေဘးရန္ခ်င္းတူလွ်င္ ဆင္းရဲသူတို႔ ပို၍ ေသေက်ပ်က္စီးရသည္။
ဆင္းရဲျခင္း ေလ်ာ့ပါးေအာင္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက အားမထုတ္ဘဲ ဆင္းရဲျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည့္ ေဘးဒုကၡမ်ားကိုသာ ေကာက္သင္းေကာက္ လုိက္လံေျဖရွင္းေနလွ်င္ အိတ္ေပါက္ႏွင့္ ဖားေကာက္သလို ျဖစ္ေနလိမ့္မည္။
အေမရိကန္ လူမည္းေခါင္းေဆာင္ မာတင္လူသာကင္း () ေျပာသြားေသာ စကားတစ္ခုကို ျမန္မာလို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပန္ေျပာခ်င္သည္။ မာတင္လူသာကင္းက... "က႐ုဏာအလုပ္သည္ ေတာင္းစားေနသူတစ္ဦးထံ ေငြဒဂၤါတစ္ျပား ပစ္ေပးလိုက္႐ံုႏွင့္ မၿပီး။ သူေတာင္းစားမ်ား ထုတ္လုပ္ေပးေနသည့္ လူမႈအေဆာက္အအံုကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ႏို္င္မွ ကိစၥၿပီးသည္။ ေစတနာရွင္ ဆမာရီတန္လို ဘ၀ခရီးလမ္းေဘးတြင္ ဒဏ္ရာႏွင့္ လဲေနသူကို ေဖးမကူညီ႐ံုႏွင့္ မၿပီး။ သူသူငါငါတို႔၏ ဘ၀ခရီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ႐ုိက္ႏွက္လုယက္မည့္ သူမ်ားႏွင့္ မဆံုေတြ႔ရေအာင္ ခရီး၀န္းက်င္ကုိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးဖို႔လည္း လိုအပ္သည္" ဟု ဆုိခဲ့ပါသည္။
ျပည္သူ႔ေခတ္အယ္ဒီတာ
၉-၈-၂၀၁၀
၉-၈-၂၀၁၀
No comments:
Post a Comment