Friday, July 13, 2012

Myanmar or Burma? ျမန္မာလား၊ ဗမာလား


ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ ေခတ္သစ္ေရာက္ၿပီဟု အခ်ိဳ႕က ေႂကြးေၾကာ္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း ေနာက္ျပန္လွည့္ႏိုင္ေသးတယ္လို႔ ေျပာၾကျပန္သည္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ ေရာက္ေနၿပီ၊ ေလွ်ာက္ေနၿပီ ဆိုသည့္အခ်က္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္လည္း လူသားတစ္ဦး ျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ႏုိင္ငံေရးသတၱ၀ါအျဖစ္ ခံယူလိုက္သည္။ ႏုိင္ငံေရးကို ေလ့လာျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေရးစာေပေတြ ရွာဖတ္ျဖစ္သည္။ သူေျပာငါေျပာ ႏုိင္ငံေရးေတြကိုလည္း နားေထာင္ျဖစ္သည္။ မေတာက္တေခါက္ အသိေလးေတြျဖင့္ ဟိုေရးဒီေရး ေရးျဖစ္ခဲ့သည္။

ယခုေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား အားေကာင္းလာသည့္အတြက္ သူတို႔ေတြကို စိတ္၀င္တစား ေလ့လာျဖစ္သည္။ တတ္သိနားလည္သည့္ ေရွ႕မီေနာက္မီ လူႀကီးမ်ားက ေျပာတတ္ၾကသည္။ ပါတီႏုိင္ငံေရးဆိုတာ သိပ္႐ႈပ္ေထြးတယ္၊ ကုိယ့္ပါတီ အႏုိင္ရဖို႔အတြက္ ကုိယ့္ဖေအကိုေတာင္ အပုပ္ခ်ဖို႔ ၀န္မေလးရဘူးတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ဖ်ားသြားတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေျပာဖူးတာကို ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ဖူးတယ္ေလ။ ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ အဲဒီလို အလုပ္မ်ိဳး မဟုတ္ဘူး၊ သိပ္ကို ျမင့္ျမတ္တဲ့အလုပ္၊ ဘုရားအေလာင္းလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြသာ လုပ္ႏုိင္တဲ့အလုပ္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းေတြ အလုပ္မ်ားသြားၾကတယ္။

ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္ကို ကၽြန္ေတာ္ၾကားဖူးတာၾကာၿပီ။ အင္တာနက္ေပၚမွာ ဟိုးေလးတေၾကာ္ ျဖစ္တာေၾကာင့္ပါ။ အထူးသျဖင့္ တစ္ခ်ိန္တုန္းက သတင္းစာေတြေပၚကေန အတိအလင္း ႐ံႈ႕ခ်တာ ခံခဲ့ရဖူးတဲ့ မီဒီယာေတြက ေၾကာ္ျငာေပးတာ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ဆိုပါေတာ့။ သူ႔ရဲ႕ စာအုပ္ေတြလည္း အေတာ္ေကာင္းတယ္လို႔ ၫႊန္းသူက ၫႊန္းၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မဖတ္ျဖစ္ခဲ့။ ဒါက အမွန္အတုိင္း ၀န္ခံျခင္းပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္ထက္ အသက္အားျဖင့္၊ ၀ါအားျဖင့္၊ အေတြ႔အႀကံဳအားျဖင့္ အမ်ားႀကီး သာလြန္တယ္ဆိုၿပီး ဘာမွတ္ခ်က္မွ မေပးျဖစ္ခဲ့ဘူး။ သည္းသည္းလႈပ္ မျဖစ္ခဲ့တာေတာ့ အမွန္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ ဂ်ာနယ္ေရစီးေၾကာင္းႀကီး အားေကာင္းေမာင္းသန္ စီးဆင္းေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ကူးခတ္ပစ္လုိက္တယ္။ ဟိုနားကေရကို ခပ္ေသာက္လုိက္၊ ဒီနားက ေရကို ခပ္ေသာက္လိုက္ေပါ့။ အဲဒီလိုနဲ႔ D-Wave ဒီလိႈင္း ဆိုတဲ့ ျမစ္ငယ္ေလးတစ္စင့္ မီဒီယာေရစီးထဲကို စီး၀င္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေစာင့္ဖတ္ျဖစ္တယ္။ ပထမဆံုး ဂ်ာနယ္အမွတ္စဥ္ ၂ ခုေလာက္နဲ႔တင္ ကၽြန္ေတာ္ သူတို႔ကို နားလည္သြားတယ္။ တစ္ခ်ိန္တုန္းက သူတို႔ကုိယ္တုိင္ မေကာင္းဘူး၊ မျဖစ္သင့္ဘူး၊ အဓိပၸါယ္မရွိဘူး၊ အေရမရအဖတ္မရ၊ ကုိယ့္ဘက္ကိုယ္ယက္ထားတာ၊ မဲျပာပုဆိုး စသည္ျဖင့္ ေ၀ဖန္ေရး ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ စကားလံုး ေသာင္းေျပာင္းေထြလာနဲ႔ အစိုးရသတင္းစာေတြ၊ အစိုးရမီဒီယာေတြကို ေ၀ဖန္ပုတ္ခတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ အလုပ္ေတြကို အခုသူတို႔ကုိယ္တုိင္ တေပ်ာ္တပါးႀကီး၊ ၿမိန္ရည္ရွက္ရည္၊ အရွက္မရွိ လုပ္ေနၾကတယ္။ မေကာင္းဘူးလို႔ ကုိယ္ေ၀ဖန္ခဲ့တဲ့ အလုပ္တစ္ခုကို ကုိယ္တုိင္ လုပ္တာဟာ ဘယ္လိုမွ လက္ခံႏုိင္စရာ မရွိဘူူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္တယ္။ ဥပမာေျပာပါရေစ... ကၽြန္ေတာ့္ကို လူတစ္ေယာက္က အလကားေနရင္း ပါးလာ႐ုိက္မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္လံုး၀ ႀကိဳက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘယ္သူ႔ကိုမွ အလကားေနရင္း ပါးသြားမ႐ိုက္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္မႀကိဳက္တဲ့အလုပ္ကို အျခားသူလည္း ႀကိဳက္မွာမဟုတ္ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတြးတယ္။ အခုက်ေတာ့ သူတို႔မႀကိဳက္တဲ့အလုပ္ကို လုပ္တယ္ဆိုၿပီး ေ၀ဖန္ခဲ့တယ္၊ သူတို႔က်ေတာ့ မ်က္ႏွာေျပာင္တုိက္ၿပီး အဲဒီပံုစံအတိုင္း တစ္ေသြမတိမ္း လိုက္လုပ္ေနတယ္။ အံ့ၾသကုန္ႏုိင္ဖြယ္ပါပဲ။ ဒါက သူတို႔ဂ်ာနယ္ရဲ႕ တင္ဆက္မႈပံုစံကို ေျပာျခင္းသက္သက္ပါ။ အခ်ိဳ႕ေသာ ႏိုင္ငံေရးေဆာင္းပါးေတြ၊ ဥပေဒေဆာင္းပါးေတြကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္တာ ၀န္ခံပါတယ္။ တေလးတစားလည္း ဖတ္မွတ္ သိမ္းဆည္းထားပါတယ္။ ဂ်ာနယ္တင္ဆက္ပံုကို မႀကိဳက္တာနဲ႔ စာမႀကိဳက္တာကို ကၽြန္ေတာ္ မေရာေထြးပါ။

ဒီလိႈင္းဂ်ာနယ္မွာ ကၽြန္ေတာ္မႀကိဳက္ဆံုးနဲ႔ စိတ္အညစ္ဆံုးက ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္ပါပဲ။ အိုႀကီးအိုမနဲ႔ ဘာေတြလုပ္ေနမွန္း မသိဘူးလို႔ ေျပာမိရင္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အကုသိုလ္မ်ား ျဖစ္မလား မသိပါဘူး။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္ရဲ႕ စာေတြကို ဖတ္လုိက္မိတုိင္း အင္တာနက္ေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ရတဲ့ စာေတြကို ေျပးေျပးျမင္မိၿပီး အူလိႈက္သည္းလိႈက္ ရယ္မိတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က ကေလးဘာ၀ စၾကေနာက္ၾကသလိုမ်ိဳး "ေဟ့ေကာင္ခ်က္ႀကီးရာ၊ မင္းေျပာတဲ့ ေႁမြႀကီးက အိမ္တုိင္ေလာက္ ရွိတယ္ဆိုလို႔ သြားၾကည့္တာ တီေကာင္ပဲ ေတြ႔ခဲ့တယ္" ဆိုသလိုပါပဲ။ ဒီလိႈ္င္းဂ်ာနယ္ကို ဖတ္မိတုိင္း ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္ဆိုတဲ့ တီေကာင္ႀကီးကိုပဲ ေတြ႔ေတြ႔ေနရေတာ့တာပါပဲ။ ဆရာႀကီး လူထုစိန္၀င္း မေသခင္ကသာ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႔ခြင့္ရလုိက္ရင္ ေသခ်ာေပါက္ ေမးမိမယ့္ ေမးခြန္းကေတာ့ "ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္ ေရးသားေနတာေတြဟာ မီဒီယာက်င့္၀တ္နဲ႔ ကိုက္ညီရဲ႕လား၊ လူေတြအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ေစရဲ႕လား၊ သူ႔ေဒါသေတြ၊ မေက်နပ္တာေတြ ေဖာ္ထုတ္တာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာဖတ္သူေတြက ပိုက္ဆံေပးၿပီး ၀ယ္ဖတ္ရတာ ထိုက္တန္ရဲ႕လား" ဆိုတာပါပဲ။ လူထုစိန္၀င္းလည္း ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္နဲ႔က်မွ လက္ေလွ်ာ့ခဲ့ရတယ္ ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ။

ကဲ... စကားေတြက ေတာင္ေရာက္ေျမာက္ေရာက္၊ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြေတြလည္း ေခါင္းအေတာ္ေျခာက္ ေရာ့မယ္။ လိုရင္းကို သြားၾကပါစို႔။ ဒီအပတ္ထုတ္ ဒီလိႈင္းဂ်ာနယ္ အတြဲ (၁)၊ အမွတ္ (၂၅)၊ စာမ်က္ႏွာ (၃) မွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ တီေကာင္ဆရာႀကီးက "စည္းဟဲ့ ကမ္းဟဲ့ ဆိုတာေတြ ပတ္ၾကမ္းမတုိက္ပါေစနဲ႔ အႀကီးဟဲ့ အၾကပ္ဟဲ့ ဆိုတာေတြ ထပ္ထပ္မၾကမ္းပါေစနဲ႔" ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္မဟာတပ္ၿပီး သကာလ ဖတ္သူအေပါင္းကို စိတ္ႏွလံုးရႊင္လန္းေစမယ့္၊ ႏုိင္ငံေရးစိတ္ေတြ တဖြားဖြား ႏိုးၾကားသြားေစမယ့္၊ ဗဟုသုတျဖစ္ေစမယ့္၊ ေႏွာင္းလူေတြ အေရးတယူျပဳ မွတ္သားရေစမယ့္ စာတစ္ပုဒ္ကို ေရးသားခဲ့ပါတယ္ဗ်ာ။

ေဆာင္းပါးကို စၿပီဆိုကတည္းက "ဟီး.... ဟီး.... ဟဲ.... ဟဲ..... ဟား... ဟား... ဟင္း... ဟင္း...." ဆိုတာနဲ႔ ဖြင့္တယ္ဗ်ာ။ ကဲ... ဘယ္ေလာက္မ်ား ခန္႔ညားလုိက္သလဲ။ ကဲ... ေတာ္ပါၿပီဗ်ာ။ အျခားဟာေတြ ထပ္မံထုတ္ႏုတ္ျပရင္ ဖတ္ရတဲ့လူေတြအတြက္ အလကားေနရင္း စိတ္တိုေနရပါဦးမယ္။ အဲဒီလို ေရးရင္းနဲ႔ တီေကာင္ဆရာႀကီးက ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ ေအာက္မွာကၽြန္ေတာ္ တင္ေပးထားတဲ့ ျမန္မာ သို႔မဟုတ္ ဗမာ ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကို ေရးျပထားပါသဗ်။ စာဖတ္သူမ်ား ကုိယ္တုိင္သာ ဖတ္႐ႈၾကပါကုန္။ မွားသည္ မွန္သည္ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာလိုပါ။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း တုိင္းရင္းသားမ်ား ရွိၾကပါသည္။ သူတို႔ေရွ႕မွာသြားၿပီး ကၽြန္ေတာ္က "ဒါ ဗမာႏုိင္ငံကြ၊ ဗမာႏုိင္ငံ" လို႔ ေျပာမိလွ်င္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို မ်က္လံုးစိမ္းမ်ား၊ မ်က္လံုးနီမ်ား၊ မ်က္လံုး၀ါမ်ား၊ မ်က္လံုးျပာမ်ားျဖင့္ ၾကည့္လုိက္ၾကမည့္ျဖစ္ျခင္းဟု ကၽြန္ေတာ္ေတြးေနမိပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔လူမ်ိဳးသည္ ပုဂၢိဳလ္စြဲ အင္မတန္ႀကီးလြန္းပါသည္။ လူတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္မိလွ်င္ ထိုသူ ဘာပဲလုပ္လုပ္ အေကာင္းခ်ည္း ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။ ခ်စ္လြန္းေတာ့ အျပစ္မျမင္ဆိုသလို အမွားကိုပင္ ေထာက္မျပ၊ မေ၀ဖန္ေတာ့ဘဲ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ ေနလိုက္ၾကပါသည္။ ယခုလည္း ထိုနည္းႏွင္ႏွင္ပင္။ Myanmar ပဲေခၚေခၚ၊ Burma ပဲ သံုးသံုး ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံက တစ္လက္မမွ် ပြန္းပဲ့သြားတာ မဟုတ္တာကို ကၽြန္ေတာ္နားလည္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အေျခအေနႏွင့္ အခ်ိန္အခါအရ မည္သည့္အရာက ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္သည္ကို စဥ္းစားသင့္ၾကပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ သမုိင္းပညာရွင္ မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာဟူသည္၊ ဗမာဟူသည္ စသည့္စကားလံုးမ်ား၏ မူရင္းဇာစ္ျမစ္ကို မသိပါ။ သို႔ေသာ္ ယေန႔အခ်ိန္အခါတြင္ Burma, Burma ဟုေျပာမည့္အစား၊ ဗမာႏုိင္ငံ၊ ဗမာႏုိင္ငံဟု ေျပာမည့္အစား Myanmar ဟူသည့္စကားလံုး၊ ျမန္မာဟူသည့္ အသံုးအႏႈန္းက ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္ၿပီး ဆီေလ်ာ္သည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။

ယေန႔ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေနၾကသူအားလံုးသည္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၏ အရိပ္အာ၀ါသေအာက္တြင္ လုပ္ကုိင္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မည္သည့္အလုပ္ပင္ျဖစ္ေစ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ (  ) အရဆိုၿပီး ကိုးကားေျပာဆိုရသည့္ အခ်ိန္အခါ၊ ေခတ္ကာလ ျဖစ္ေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ မ်က္ေျခမျပတ္ၾကေစလိုပါ။ အိပ္ခ်င္ေယာင္ မေဆာင္ၾကေစလိုပါ။

ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ပါ၀င္သည့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရးမ်ား ရရွိေရးဟု ေႂကြးေၾကာ္ေနပါလ်က္၊ ေတာင္းဆိုေနပါလ်က္ ထိုဥပေဒတြင္ပင္ ျပ႒ာန္းထားသည့္ "ပုဒ္မ ၂။ ႏုိင္ငံေတာ္ကို ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ဟု ေခၚတြင္ရမည္။" ဆိုသည့္အခ်က္ကိုက်မွ အဘယ့္ေၾကာင့္ မလိုက္နာခ်င္ရသနည္း ဆိုသည္ကိုမူ ကာယကံရွင္မ်ားသာ နားလည္ၾကပါလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုဉာဏ္ ေတြးဆႏုိင္ျခင္း မရွိပါ။ စကားလံုးမ်ား၏ေနာက္သို႔ လုိက္လြန္းလွ်င္ ပြတ္တိုက္မႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္လာႏုိင္ေၾကာင္း ေစတနာသတိေပးလိုပါသည္။

ေအာက္တြင္-
၁။ ဟံသာ၀တီဦး၀င္းတင္၏ ဒီလိႈင္းဂ်ာနယ္ပါ ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္။
၂။ တစ္ခ်ိန္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း တင္ခဲ့ဖူးသည့္ အဆိုေကာက္ႏုတ္ခ်က္။
၃။ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာပါ ျမန္မာေ၀ါဟာရ သမုိင္းေၾကာင္းေဆာင္းပါး
တုိ႔ကို ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ေတြးဆဆင္ျခင္ၾကပါကုန္။


(ဤဓာတ္ပံုကို Myanmar Express မွ ကူးယူထားပါသည္။)

ျမန္မာေ၀ါဟာရသမုိင္းေၾကာင္း ေဆာင္းပါးကို ဤေနရာတြင္ ကူးယူဖတ္႐ႈႏုိင္ပါသည္။

အမွတ္တရ
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၁၁ ရက္၊ အဂၤါေန႔တြင္ စတင္ေရးသား၍
၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၁၃ ရက္၊ ေသာၾကာေန႔ နံနက္ ၀၀ နာရီ ၃၈ မိနစ္တြင္ၿပီး၏။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics