Saturday, August 25, 2012

ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံု႐ံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ သေဘာထားအျမင္မ်ား



ဦးေက်ာ္၀င္း (ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေလ့လာသံုးသပ္သူ၊ စာေရးဆရာ)
ကြၽန္ေတာ္ ဉာဏ္မီသေလာက္ေျပာရရင္ အခုကိစၥက ႏွစ္မ်ဳိးျဖစ္ႏုိင္မယ္ ထင္တယ္။ ပထမအခ်က္ကေတာ့ အေျခခံဥပေဒအေပၚ နားလည္ခ်က္။ ဒါကို ႐ိုး႐ုိးသားသား မတူၾကတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မသိႏုိင္၊ သိခြင့္မရွိတဲ့ ေနာက္ကြယ္က အေၾကာင္းရင္းတစ္ခ်ဳိ႔ ရွိေကာင္းရွိႏုိင္တယ္။ ေျပာရရင္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႔ အားၿပိဳင္မႈမ်ဳိးလားေပါ့။

ပထမအခ်က္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခက အေျခခံဥပေဒကို ႐ိုး႐ိုးသားသား နားလည္ခ်က္ မတူတာဆုိရင္ ညႇိႏႈိင္းလုိ႔ရမယ္ ထင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို ေရးဆြဲခဲ့သူေတြကို သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနတဲ့ ခုလိုခ်ိန္မွာ မူလအဓိပၸာယ္ ျပန္ေဖာ္ဖုိ႔က သိပ္ခက္မယ္ မထင္ဘူး။ မူလအဓိပၸာယ္ကိုက လက္ေတြ႔အလုပ္လုပ္ရာမွာ အခက္အခဲ ျဖစ္သလိုရွိေနရင္ ျပင္သင့္ျပင္ရမွာပါ။

ဒုတိယျဖစ္ႏုိင္ေျခ အားၿပိဳင္မႈဆုိရင္ေတာ့ ေျဖရွင္းရခက္လိမ့္မယ္။ အားၿပိဳင္မႈ ဘရိတ္ေပါက္ၿပီး ပဋိပကၡအသြင္ ေရာက္သြားရင္ ႏုနယ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီအတြက္ အႏၲရာယ္ႀကီးတယ္။ ဒါကို ႏွစ္ဖက္စလံုး ထိန္းမွျဖစ္မယ္၊ ထိန္းၾကပါလုိ႔လည္း ႏုိင္ငံသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။ အာဏာသံုးရင္ တစ္နည္းေျပာရရင္ မ႑ိဳင္သံုးခုဟာ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းဖို႔ လိုသလို ညီၫြတ္ဖို႔လည္း လုိမယ္ထင္တယ္။

ကမၻာကေရာ ျမန္မာကပါ အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံရဲ႔ အေျပာင္းအလဲမွာ ဦးသိန္းစိန္တုိ႔၊ သူရဦးေရႊမန္းတုိ႔ဆုိတာ ထင္ရွားတဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြပါ။ လူပုဂၢဳိလ္အရေျပာရရင္ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ညီၫြတ္ေရး၊ အဖြဲ႔အစည္းအရ ေျပာရရင္ အစိုးရနဲ႔လႊတ္ေတာ္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈဟာ ဒီကေန႔ အေျပာင္းအလဲရဲ႔ ေသာ့ခ်က္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္းနဲ႔ လူထုအမ်ားစု အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံထားတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တုိ႔ ညီညီၫြတ္ၫြတ္ လက္တြဲေဆာင္ရြက္သြားၾကရင္ အခက္အခဲအားလံုး ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး လုိရာခရီးကို ေအးေအးေညာင္းေညာင္း ဆက္ႏုိင္မယ္ ထင္တာပဲ။ အဲဒီတုိင္းပဲ ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။


ဦးသိန္းၫြန္႔ (ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္)
ကြၽန္ေတာ္နားလည္တာက ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရကုိ ဖြင့္ဆုိတဲ့ေနရာမွာ အေရးႀကီးဆုံးအခ်က္က ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒပုိင္းဆုိင္ရာ ပဋိပကၡေပါ့။ လက္ေတြ႔က်က် စဥ္းစားတာက ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ သ၀ဏ္လႊာ၊ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ သ၀ဏ္လႊာ ဒီႏွစ္ခုကုိ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လႊတ္ေတာ္က ယူထားတာက လႊတ္ေတာ္လုပ္ငန္းေတြ လုပ္တဲ့အခါမွာ ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီးေတြ၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီးေတြကုိ ေခၚယူေမးျမန္း စုံစမ္းတဲ့အခါမွာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဆုိတာ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ဒီဘက္က လုိခ်င္တာ လုပ္ပုိင္ခြင့္။ သမၼတရဲ႔ သ၀ဏ္လႊာကုိ ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ခံစားခြင့္၊ ခံစားပုိင္ခြင့္ေတြ ျဖစ္လာတဲ့အတြက္ ဒီဟာေတြေပးရမွာကုိ သမၼတဘက္ကလည္း တြက္ခ်က္ၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႔ စုိးရိမ္ပူပန္မႈကုိ ေဖာ္ျပတာ။

အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အျမင္ ေျပာရရင္ ဒီႏွစ္ခုကုိ ညႇိလုိက္ဖုိ႔ လုိတယ္။ လႊတ္ေတာ္က လုိလားတဲ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္သည္ လုပ္ပုိင္ခြင့္ပဲ ျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ေဘာင္ခတ္လုိက္ေပါ့။ အဲဒါဆုိ သမၼတႀကီးေျပာခ်င္တဲ့ ခံစားပုိင္ခြင့္ ဆုိတဲ့ဟာမ်ဳိးလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ အလုပ္ျဖစ္သြားၿပီ။ အခုလုိ ဒီမုိကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းတဲ့ အရွိန္ျမင့္ေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ဒီျပႆနာေၾကာင့္ ေႏွးေကြးမွာ မလုိလားဘူး။

ဦးခင္ေမာင္ေဆြ (အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအင္အားစုပါတီ NDF ဥကၠ႒)
ဒီျပႆနာက ဘယ္အရာကိုမွ ယတိျပတ္ ေျပာလုိ႔မရဘူး။ အေျခခံဥပေဒမွာ ပါတာနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာ ျပ႒ာန္းထားတာေတြက ဘာကိုမွ ျပတ္ျပတ္သားသား ရွင္းရွင္းလင္းလင္း အေျဖေပးမထားဘူး။ အျငင္းပြားစရာ ျဖစ္ေနတယ္။ မွီျငမ္းစရာ မရွိလုိ႔ ၀ိ၀ါဒ ကြဲေနတာကိုး။ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာကေတာ့ အားလံုးလႊမ္းၿခံဳၿပီး ရွင္းလင္းေအာင္ လုပ္လို႔ရတာေပါ့။ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းေဖးမၿပီး ညီညီၫြတ္ၫြတ္နဲ႔သြားရင္ ပိုအဆင္ေျပမယ္လုိ႔ ထင္တယ္။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ၁၀ ပါတီနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးနဲ႔ ေတြ႔တုန္းကလည္း ေျပာခဲ့ပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာနဲ႔ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ ညီညီၫြတ္ၫြတ္သြားရင္ ႏုိင္ငံအတြက္ ပိုေကာင္းမယ္ဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္။ အဲဒီလုိ ညီၫြတ္ေနမွ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔အတူ ေပၚလာတဲ့ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲက ပိုသိမ္ေမြ႔ၿပီး ေျပလည္ႏုိင္မယ္ထင္တယ္လုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္။

ဒီကိစၥက သမၼတႀကီးကေန ေရွ႔ေနခ်ဳပ္ကတစ္ဆင့္ တင္တဲ့ကိစၥကို ျပန္႐ုပ္ရင္ အနည္းငယ္ ေျပလည္ေလာက္တယ္။ အဲဒါမွ ခက္ခဲေနတယ္ဆုိရင္ ခံစားခ်က္ေတြ ပုဂၢဳိလ္ေရးဖယ္ရွားၿပီး ဒီမုိကေရစီက်င့္စဥ္အရ ထိန္းေက်ာင္းေဖးမၿပီး ညီညီၫြတ္ၫြတ္နဲ႔ သြားသင့္တယ္။

မေန႔ကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ သမၼတနဲ႔ ေတြ႔တယ္လုိ႔ ၾကားပါတယ္။ ဒီျပႆနာကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ၀င္ေရာက္ညႇိႏႈိင္းေပးႏုိင္ရင္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္လာမယ္ ထင္တယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ရယ္၊ သမၼတရယ္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရယ္ ၀ိုင္း၀န္းေျဖရွင္းလုိက္ရင္ ေျပလည္သြားလိမ့္မယ္လုိ႔ ထင္တယ္။

ေဒါက္တာ ေအးေမာင္ (အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္)
ခံု႐ံုးရဲ႔ သံုးသပ္ခ်က္ကို ခံု႐ံုးကပဲ ဆံုးျဖတ္ရလိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ခံု႐ံုးကုိ ဖြဲ႔စည္းတာလည္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႔စည္းတာ။ ခံု႐ံုးမွာ ပါသင့္ပါအပ္တဲ့ ခံု႐ံုးအဖြဲ႔၀င္ေတြရဲ႔ အရည္အခ်င္းကိုလည္း သတ္မွတ္ထားတာ ရွိတယ္။ ခံု႐ံုးကို ဘာေၾကာင့္ ဖြဲ႔စည္းသလဲဆုိေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကုိ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒရဲ႕ ပုဒ္မ တစ္ခုခ်င္းကုိ အကြၽမ္း၀င္ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက အင္မတန္ နည္းတယ္ဗ်။ ခုံ႐ုံးမွာပါတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက (မႏႈိင္းေကာင္းပါဘူး) တိပိဋက အာဂုံေဆာင္ႏုိင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလုိ ဆုိရင္ေတာ့ ေမးႏုိင္ေထာက္ႏုိင္တာေပါ့။ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြကုိက ဒီဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ တစ္ခုခ်င္းေပၚမွာ ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္း ျပည့္ၿပီလား၊ သူတုိ႔ကုိယ္သူတုိ႔ သုံးသပ္ရလိမ့္မယ္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံက တကယ္တမ္း သူတုိ႔ေရးခဲ့တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပုံ မဟုတ္ဘူး။

ဦးေအာင္တုိးဆုိရင္ ကြၽန္ေတာ္မေျပာဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ သူတုိ႔သည္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိတဲ့အခါမွာ မမွားပါဘူးလုိ႔ ေျပာလုိ႔မရဘူး။ ဒီဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒက ဘာကုိ ရည္ရြယ္သလဲ။ ေဒါက္တုိင္ႀကီး သုံးခု၊ မ႑ိဳင္ႀကီး သုံးခု Check and Balance ပုံသဏၭာန္ကုိ သြားခ်င္တာ။ ဒါမ်ဳိးျဖစ္ဖုိ႔ ဖန္တီးထားတဲ့ ပုဒ္မေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဥပမာ-ပုဒ္ ၂၁၇၊ သူ႔ရဲ႕အတုိင္းအတာ၊ အာဏာစက္ေတြ ရွိတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလမ္းေၾကာင္းကေတာ့ ဟုိတုန္းကသြားသလုိ သြားခ်င္တာပဲ။ ဒါလည္း ဓမၼတာ သဘာ၀က်တာပဲ။ သူတုိ႔က မေျပာင္းလဲလုိဘူးေလ။ ခုေျပာင္းလဲလုိတဲ့ စနစ္ကုိ တီထြင္တာမုိ႔လုိ႔ ဒီဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျဖစ္လာတာ။ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒက ပုဒ္မတစ္ခုခ်င္းမွာ သီးသန္႔စီ ေပးထားတာ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ တကယ္တမ္း အဓိပၸာယ္ ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ ဖြင့္ႏုိင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရွိဖုိ႔ အေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာ ခုံ႐ုံးမွာ လုိအပ္တယ္။ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕အဓိပၸာယ္ႂကြယ္၀မႈကုိ ဖြင့္ဆုိႏုိင္မွ ျပည္သူေရာ၊ အစုိးရေရာ၊ လႊတ္ေတာ္တုိ႔ေရာ မွ်ေ၀ခံစားႏုိင္မွာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရည္အခ်င္း ျပည့္၀တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ လိုတယ္။ ေဒါသ၊ ဆႏၵစြဲ မပါရဘူး။

စြပ္စြဲျပစ္တင္မႈ လုပ္ရမွာေပါ့။ လုပ္ရမယ့္တာ၀န္က ျပည္သူေတြက ေပးထားတာ။ လႊတ္ေတာ္ကုိေရာက္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္တုိင္းက တည့္မတ္ေပးရမယ္။ ဒါေပမယ့္ လုပ္ခ်င္မွလည္း လုပ္ျဖစ္မယ္။ တာ၀န္သိသိနဲ႔ တာ၀န္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ညႇိႏႈိင္းႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ခုံ႐ုံးက သူ႔ဟာသူ ႏုတ္ထြက္သြားမွာ။ အဲဒါ အေကာင္းဆုံးပဲ။

ေဒၚခင္၀ိုင္းၾကည္ (အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္)
တင္မယ္လုိ႔ ၾကားေပမယ့္ တကယ္တမ္း ညႇိလုိက္တဲ့အခါ တစ္မ်ဳိးျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္သြားႏုိင္တယ္ေလ။ အခုအခ်ိန္ထိေတာ့ Confirm (အတည္) မျဖစ္ေသးဘူး။ အန္တီ့သေဘာထားက အန္တီတုိ႔ႏုိင္ငံမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ Trust (ယံုၾကည္မႈ) လုိတယ္။ Unity လိုတယ္။ ေနာက္ Negotiation (ညႇိႏိႈင္းေစ့စပ္မႈ) လိုတယ္။ ေနာက္က်ေတာ့မွ Peace တုိ႔၊ Development တုိ႔က လာမွာ။ Procedure (အဆင့္)ေတြက အဲလိုရွိတယ္ဆုိေတာ့ အန္တီက စိတ္ရင္းအတုိင္း အကုန္လံုး Negatiate လုပ္တယ္။ ေဆြးေႏြးတယ္။ ညႇိႏႈိင္းတယ္။ အဆင္ေျပတယ္။ အၿမဲတမ္း အဲဒါမ်ဳိးကိုပဲ လုိခ်င္တယ္။ လုိခ်င္တာဆုိေတာ့ တကယ္လုိ႔သာ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ညႇိႏႈိင္းတုိင္ပင္လုိ႔ အဆင္ေျပသြားတယ္ဆုိရင္ အန္တီတုိ႔က အရမ္း၀မ္းသာတယ္ေပါ့။ ေပါင္းလုပ္ၾကရမယ့္ သူေတြပဲေလ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခုရွိတာက ဥပေဒရဲ႕အထက္မွာ ဘယ္သူမွ မရွိရဘူးေလ။ အဲဒီက်ေတာ့ ဥပေဒျပဳေနတဲ့သူေတြရဲ႕ Role နဲ႔ အဆင့္ကေတာ့ တစ္စံုတစ္ရာ အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိ Responsible (တာ၀န္)က်တဲ့ အဆင့္တစ္ခု ရွိရမယ္။ အဲဒီေတာ့ အန္တီေျပာတဲ့ စကားလံုးေတြက ဘယ္ကုိ ဦးတည္ေနသလဲ။ ဘယ္လုိ အဓိပၸာယ္ရွိတယ္ဆုိတာ သိမွာပဲ။

ဦးရဲထြန္း (ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္)
အေကာင္းဆုံး ျဖစ္တာကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဒီခုံ႐ုံးကုိ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒမွာ ဘယ္လုိဆုိထားသလဲ ဆုိၿပီးေတာ့ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ခုိင္းတာ။ အဲဒီေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒခုံ႐ုံးကလည္း ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းဆုိသည္မွာ ဆုိၿပီးေတာ့ အဓိပၸာယ္ဖြင့္႐ုံပဲ သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒခုံ႐ုံးက ဒီဟာေတြ ညီမညီဆုိတာ ဘယ္ဟာေတြပဲ လုပ္ခြင့္ရွိသလဲဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေနာက္လႊတ္ေတာ္မွာျပဳမယ့္ ဥပေဒေတြက်ေတာ့မွသာ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႔ ညီမညီ ဆုိတာကုိ လုပ္ရမယ့္ တာ၀န္ရွိတာ။ ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖံြ႔ၿဖဳိးေရးေကာင္စီ လက္ထက္က ျပဳခဲ့တဲ့ ဥပေဒေတြေရာ အဂၤလိပ္လက္ထက္က ျပဳခဲ့တဲ့ ဥပေဒေတြေရာ ညီမညီဆုိတာ သုံးသပ္ဖုိ႔ သူ႔ထဲမွာ မေဖာ္ျပထားဘူး။ အဲဒါက ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒထဲမွာလည္း မပါဘူး။ ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒခုံ႐ုံး ဥပေဒထဲမွာလည္း မပါဘူး။

အဲဒီေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက ေပးလုိက္တဲ့ တာ၀န္ကေတာ့ ဥပေဒနဲ႔ညီတယ္။ ဘယ္လုိပဲ ျပန္ၿပီး ေျဖသင့္တာလဲဆုိရင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းဆုိသည္မွာ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖြဲ႔၊ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္၊ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာ ခုံ႐ုံး စသျဖင့္ေပါ့ေလ အတိအက် ေဖာ္ျပၿပီးေတာ့ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တုိ႔က ဖြဲ႔စည္းတဲ့ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖြဲ႔မ်ားဟာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဥပေဒျပဳ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ျဖစ္တယ္လုိ႔ အဓိပၸာယ္ ေကာက္ယူႏုိင္ပါတယ္လုိ႔ေျပာရင္ အဲဒါ ႏွစ္ဖက္စလုံးအတြက္ ေကာင္းတယ္။ အဲဒါက ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး လုိခ်င္တဲ့ အေျဖလည္း ရသြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကုိလည္း ဒီအဆင့္ အမွန္အတုိင္းပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က လုိခ်င္လုိ႔ ျပ႒ာန္းတဲ့ဟာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒမွာ ပါတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံံ႔ၿဖဳိးေရးေကာင္စီရဲ႕ ဥပေဒေတြထဲမွာ အတိအက် ပါၿပီးသား။

သူတုိ႔က အဲဒီဥပေဒေတြကုိ ေလ့လာသုံးသပ္ခြင့္ မရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒထဲမွာပါတဲ့ စာသားကုိပဲ လုပ္ရင္ လုံေလာက္ၿပီ။ ထပ္မကြန္႔နဲ႔။ ထပ္ကြန္႔ရင္ သူ႔ကုိ ေပးအပ္မထားတဲ့ တာ၀န္ကုိ ထမ္းေဆာင္လုိက္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူ႔ရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ဟာလည္း ဥပေဒနဲ႔ မညီေတာ့ဘူး၊ အာဏာမသက္ေရာက္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ခုံ႐ုံးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေနာက္ပုိင္းမွ ဖြဲ႔စည္းတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပါ၀င္တဲ့ တရားစီရင္ေရးနဲ႔ ဥပေဒစုိးမုိးေရး ေကာ္မတီကုိ ျပည္ေထာင္စု အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္သည္လုိ႔ ေရးထည့္ေပးတာလည္း မမွားဘူး။ မွန္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႔ဆုံးျဖတ္ခ်က္က အာဏာ မသက္ေရာက္လုိ႔။

အဲဒီရဲ႕ Concept ေပါ့။ အဲဒါကုိ ယူၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၊ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မ်ား၊ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ခုံ႐ုံးဥကၠ႒နဲ႔ အဖြဲ႔ရယ္ ဒါကုိ ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္လုိက္ရင္ ဘာမွ လုပ္စရာ မလုိဘဲနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လည္း သူတုိ႔ကုိ ျဖဳတ္စရာမလုိ၊ သူတုိ႔လည္း ႏုတ္ထြက္စရာ မလုိ၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္က အလုိအေလ်ာက္ ျပယ္သြားၿပီ ဆုိၿပီးေတာ့ လုပ္လုိ႔ရတယ္။

(The VOICE Weekly ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ ၈၊ အမွတ္ ၃၄၊ စာမ်က္ႏွာ ၂၂၊ ၂၃ မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။) 

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics