ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံ႐ံုး ဥကၠ႒ႏွင့္ အဖြဲ႕၀င္မ်ား မိမိအသိစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ႏုတ္ထြက္ေစရန္ ေတာင္းဆိုထားေသာ သ၀ဏ္လႊာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ထံ ေပးပို႔ေသာ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏ သ၀ဏ္လႊာ
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က (၁၄-၈-၂၀၁၂) ရက္စြဲနဲ႕ သ၀ဏ္လႊာ ၁ ေစာင္ ေပးပို႔လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီသ၀ဏ္လႊာကေတာ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ စပ္လ်ဥ္းၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံ႐ံုးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၃၀၁ ဦးက မေက်နပ္တဲ့အတြက္ လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး ခုံ႐ံုးအဖြဲ႕၀င္ ၉ ဦးကို စြပ္စြဲျပစ္တင္မွႈ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီတင္ျပခ်က္အေပၚမွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က သည္းခံၾကရန္ ေမတၱာရပ္ခံၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံ ေပးပို႔လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
အဓိကအားျဖင့္ ေတာင္းဆိုခ်က္ ၂ ခ်က္ ပါ၀င္ပါတယ္။
(၁) ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတကိုယ္စား ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္က ခုံ႐ံုးကို တင္သြင္းခဲ့တဲ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုေပးေရးဆိုင္ရာ တင္သြင္းမႈကို ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းေပးရန္။
(၂) ခုံ႐ံုးအဖြဲ႕၀င္အားလုံး မိမိအသိစိတ္ဓာတ္နဲ႕ ႏုတ္ထြက္ေစရန္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ေဆာင္ရြက္ေပးရန္တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီသ၀ဏ္လႊာအေပၚမွာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရဲ႕ သေဘာထားကို ယေန႔ ရက္စြဲနဲ႔ ေအာက္ပါအတိုင္း ျပန္ၾကားခဲ့ပါတယ္။
---------------------------------------------------------------------------------------------
ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရံုး
စာအမွတ္၊ ၁၀၈ ( ၁ ) / ၈ / သမၼတရံုး
ရက္စဲြ၊ ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၂၀ ရက္
သို႔
ဥကၠ႒
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္
အေၾကာင္းအရာ။ သဝဏ္လႊာေပးပို႔ျခင္း
ရည္ ညႊန္းခ်က္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံသို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ က ၁၄-၈-၂၀၁၂ ရက္စဲြပါစာအမွတ္၊ ၀၃/ပသ(စဝ) ၄/၂၀၁၂-၀၁၂ ျဖင့္ ေပးပို႔သည့္ သဝဏ္လႊာ
၁။ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေက်နပ္လက္ခံႏိုင္ျခင္း မရိွသျဖင့္ သက္ဆိုင္သူမ်ား အားလံုးအတြက္ ထိခိုက္နစ္နာမႈ အနည္းဆံုးျဖင့္ သင့္ျမတ္ၿပီး တရားနည္းလမ္းက်ေသာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား ျဖစ္လာေစရန္ ေစတနာေကာင္းျဖင့္ အႀကံျပဳေပးပို႔ျခင္းအား ေက်းဇူးတင္ရိွပါသည္။
၂။ ပထမအခ်က္အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ကိုယ္စား ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္က တင္သြင္းခဲ့ေသာ တင္သြင္းလႊာကို ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းရန္ အႀကံျပဳခ်က္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းလင္းျပန္ၾကားလိုပါသည္။ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ဖဲြ႕စည္းထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔တို႔အား ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႕အစည္းျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္ေျပာၾကားေနျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အဆိုပါေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႕တို႔သည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား ျဖစ္လာပါက ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီသည့္ ေငြေၾကးကိစၥမ်ားႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားကို မိမိတို႔ အစိုးရအဖဲြ႕အေနျဖင့္ စီမံေဆာင္ရြက္ေပးရန္ တာဝန္ရိွလာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ေဆာင္ရြက္ေပးရာတြင္ ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ ညီညြတ္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ဖဲြ႕စည္းထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႕တို႔သည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားတြင္ အကံ်ဳးဝင္ျခင္း ရိွ မရိွ တိက်ရွင္းလင္းစြာ သိရိွႏိုင္ေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႕အစည္းဆိုသည့္ စကားရပ္ကို အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုေပးရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးသို႔ တင္သြင္းေမးျမန္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
၃။ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ကို အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုေပးရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးသို႔ တင္သြင္းခဲ့ျခင္းသည္ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ဖဲြ႕စည္းထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႕တို႔မွ အဖဲြ႕ဝင္မ်ားအား ဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ေရးအတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
၄။ ဤကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးက ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ မတ္လ ၂၈ ရက္တြင္ “လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ဖဲြ႕စည္းထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႕တို႔အား ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႕အစည္းအျဖစ္ ထည့္သြင္း အဓိပၸါယ္္ဖြင့္ဆိုျခင္းသည္ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္ျခင္း မရိွေၾကာင္း” ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၂၄ ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုး ဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၃ တို႔အရ အၿပီးအျပတ္ အတည္ျဖစ္ပါသည္။ ဤကိစၥမွာ စစ္ေဆးၾကားနာဆဲ အဆင့္မဟုတ္ဘဲ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္ၿပီးသည့္ အဆင့္ျဖစ္၍ တင္သြင္းလႊာကို ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းရန္မွာ တရားရံုးမ်ား၏ အစဉ္အလာႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားအရ မည္သို႔မွ် မျဖစ္ႏိုင္ပါသျဖင့္ ဤကိစၥအား အစိုးရအဖဲြ႔အေပၚ နားလည္ႏိုင္မည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။
၅။ ဒုတိယအခ်က္အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုး ဥကၠ႒ႏွင့္ အဖဲြ႔ဝင္မ်ားအား ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၂၁ ရက္ မတိုင္မီ ၄င္းတို႔၏ ဆႏၵအေလ်ာက္ တာဝန္မွ အနားယူေစေရး ကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းလင္းျပန္ၾကားလိုပါသည္။ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၁၊ ပုဒ္မခဲြ(က)ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ၏ ခက္မသံုးျဖာျဖစ္သည့္ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာႏွင့္ တရားစီရင္ေရးအာဏာတို႔ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ပိုင္းျခားသံုးစဲြရန္ႏွင့္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းရန္အတြက္သာ အပ္ႏွင္းထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးအေနျဖင့္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ေပးအပ္ထားေသာ လုပ္ငန္းတာဝန္အရ လြတ္လပ္စြာ ဆံုးျဖတ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းအေပၚ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးဥကၠ႒ႏွင့္ အဖဲြ႔ဝင္မ်ားအား တာဝန္မွ အနားယူသြားေစေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ေဆာင္ရြက္မည္ဆိုလွ်င္ ဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္မည္ မဟုတ္သည့္အျပင္ တရားမွ်တမႈလည္း ရိွႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးဥကၠ႒ႏွင့္ အဖဲြ႔ဝင္မ်ားကို တာဝန္မွ အနားယူေစရန္မွာလည္း ေဆာင္ရြက္၍ မရႏိုင္သည့္ကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။
၆။ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးအဖဲြ႔တြင္ ပါဝင္သည့္ ပုဂၢိဳုလ္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ၂ ဦးတို႔မွ ေရြးခ်ယ္၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ခန့္အပ္ထားသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထိုပုဂၢိဳုလ္္မ်ားသည္ ဥပေဒေရးရာ ကြ်မ္းက်င္၍ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တရားစီရင္ေရး အေတြ႔အႀကံဳရိွသူမ်ား ျဖစ္သည့္အျပင္ အခိ်ဳ႕ေသာ ပညာရွင္မ်ားသည္ ဤဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ေရးဆဲြေရးအတြက္ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္အတြင္း က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အမိ်ဳးသားညီလာခံတြင္ တာဝန္ေက်ပြန္စြာ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဤဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ကိစၥအေပၚ အမွားမွား အယြင္းယြင္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဘက္လိုက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း အဆံုးအျဖတ္ေပးၾကမည့္ ပုဂၢိဳုလ္္မ်ား မျဖစ္ႏိုင္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။
၇။ မိမိအပါအဝင္ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္အားလံုးသည္ “ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္သိ လိုက္နာ႐ိုေသၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒမ်ားကို လိုက္နာက်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္ပါမည္” ဟု လႊတ္ေတာ္ စတင္က်င္းပစဥ္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ သဘာပတိ၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ကတိသစၥာ သို႔မဟုတ္ က်မ္းသစၥာ ျပဳထားၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၃၂၄ ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးဥပေဒပုဒ္မ ၂၃ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအရ မိမိအေနျဖင့္ လိုက္နာရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
၈။ မိမိတို႔ႏိုင္ငံသည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို က်င့္သံုးစ ကမၻာ့အလယ္တြင္ မ်က္ႏွာပြင့္လန္းကာစ အေျခအေနတြင္သာ ရိွပါေသးသည္။ သို႔ပါ၍ လက္ရိွအေျခအေနတြင္ ဤအျငင္းပြားမႈ ျပႆနာေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံဒီမိုကေရစီစနစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားေရးမ႑ိဳင္ႀကီး ၃ ရပ္လံုးမွ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၏ အရိွန္အဟုန္ ေလ်ာ့နည္းရပ္တန္႔သြားျခင္း မရိွေစရန္ႏွင့္ ျပည္သူသန္း ၆၀ ၏ မ်က္ႏွာကို ေထာက္ထား၍လည္းေကာင္း၊ မိမိတို႔ မ႑ိဳင္ႀကီး ၃ ရပ္၏ စည္းလံုးညီညြတ္မႈကို မထိခိုက္ေစရန္ အတြက္လည္းေကာင္း၊ ဤကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ လႊတ္ေတာ္က စြပ္စဲြျပစ္တင္သည့္ နည္းလမ္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည့္အစား ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အခန္း (၁၂) တြင္ တရားဝင္ ေပးအပ္ထားသည့္ အခြင့္အေရးကို အသံုးျပဳမည္ ဆိုပါကလည္း မည္သူ႔ကိုမွ် ထိခိုက္မႈ မရိွေစဘဲ သင့္ေလ်ာ္ေကာင္းမြန္မည္ဟု ယူဆပါသည္။
၉။ သို႔ေသာ္လည္း ဤအဖဲြ႔အစည္းနွစ္ခုသည္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ေပးအပ္ထားသည့္ သီးျခားလြတ္လပ္ေသာ အဖဲြ႔အစည္းမ်ား ျဖစ္ပါသျဖင့္ မိမိတို႔ဆႏၵအရ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သည့္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းကို ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ခြင့္ ရိွပါေၾကာင္း ျပန္ၾကားပါသည္။
(ပုံ)
သိန္းစိန္
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ
No comments:
Post a Comment