ဒီေန႔ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားသစ္တင္တာ သြားၾကည့္ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာေတာ့ ႐ံုတင္ၿပီးတာ အေတာ္ၾကာၿပီေပါ့။ နယ္ၿမိဳ႔ဆိုေတာ့လည္း အခုမွပဲ ၾကည့္ရေတာ့တယ္။ ကုိယ္မၾကည့္ရေသးရင္ အသစ္ပါပဲ။ မဟုတ္ဘူးလား။
ဟာသကားဆိုတာေလာက္ေတာ့ သိထားပါတယ္။ မဂၢဇင္းေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြထဲမွာ အဲဒီ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရးထားတာေတြကို ဖတ္ဖူးထားတာကိုး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အပ်င္းေျပေတာ့ ရယ္ရမွာပဲဆိုၿပီး သြားၾကည့္တယ္ဆိုပါေတာ့။ ရန္ကုန္ကျပန္လာတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က တားပါတယ္။ "အသားကုန္ ေပါထားတဲ့ကား၊ သြားမၾကည့္နဲ႔"တဲ့။ သူက်ေတာ့ ရန္ကုန္မွာ ၾကည့္လာခဲ့ၿပီးၿပီ။ ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ "ေအး… သူတို႔ဘယ္လိုေပါထားသလဲဆိုတာ ကုိယ္တုိင္သြားၾကည့္ခ်င္လို႔" ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ၀င္ေျပာေသးတယ္။ "ေဟ့ေကာင္… မင္းဘာသာမင္း သြားလည္းၾကည့္ေသးတယ္… ၿပီးရင္ ဘေလာ့ဂ္ေပၚမွာ ေ၀ဖန္ေရးလိုလို ဘာလိုလိုနဲ႔ ေပါက္ကရေတြေရးဦးမယ္" တဲ့။
ဗီဒီယိုေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့တာေတြက ေပါက္ကရေတြမ်ား ျဖစ္ေနသလားဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ၿပီးသမွ်ကို ကၽြန္ေတာ္ျမင္သလို ေရးျပတာပဲ ရွိပါတယ္။ ဒါကလည္း အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အခုလို ဘေလာ့ဂ္မွာ တင္ထားတဲ့ပို႔စ္ေတြကို ဒီအတိုင္း လာဖတ္တာထက္စာရင္ မွတ္ခ်က္ေပးသြားတဲ့လူေတြကို အမွတ္ထင္ထင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ကၽြန္ေတာ္ေရးထားတာေတြကို ေကာင္းရင္ေကာင္းတယ္၊ မေကာင္းရင္မေကာင္းဘူး၊ ႀကိဳက္ရင္ႀကိဳက္တယ္၊ မႀကိဳက္ရင္မႀကိဳက္ဘူး စသည္ျဖင့္ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပတဲ့လူေတြကို သေဘာက်တယ္ဆိုပါေတာ့။ ကိုယ္လုပ္ထားတဲ့အလုပ္တစ္ခုကို အျခားတစ္ေယာက္က ဘယ္လိုအျမင္ရွိသလဲဆိုတာကို သိခြင့္ရတာဟာ အင္မတန္မွ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းတဲ့ ကိစၥလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ခံယူပါတယ္။ ဒီအတိုင္း ဘာမွမေျပာဘဲေနတာထက္စာရင္ မင္းေရးထားတာေတြက တစ္စက္မွကို အဓိပၸါယ္မရွိဘူးတို႔၊ ဘာအဆင့္မွမရွိဘူးတို႔ စသည္ျဖင့္ ေရးတဲ့လူေတြကို ပိုၿပီးတန္ဖိုးထားမိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း မၾကာခဏဆိုသလို ပို႔စ္အခ်ိဳ႔မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို မေကာင္းေျပာ၊ ေ၀ဖန္ၾကသူေတြကို အေလးအနက္ထားၿပီး ေျဖရွင္းေရးသားေနတာပါ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ဘာမွမေျပာတာထက္စာရင္ တစ္ခုခုေျပာတဲ့လူေတြကို ကၽြန္ေတာ္အေလးထားတယ္ ဆိုတာပါပဲ။
အခုလည္း ထိုနည္း၎ပါပဲ။ ဒါ႐ုိက္တာေတြ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ပရိသတ္ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့ ဇာတ္ကားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေကာင္းတယ္ထင္ရင္ ေကာင္းေၾကာင္း၊ မေကာင္းဘူးထင္ရင္ မေကာင္းေၾကာင္း ေရးျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အျခားဘာအကန္႔မွ မရွိေၾကာင္းပါ။
စကားရွည္ေနတာနဲ႔ လုိရင္းကို မေရာက္ေတာ့ပါဘူး။ ေျပာလိုတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအေၾကာင္းကို ဆက္ပါ့မယ္။ ဒီလိုပါ-
ဇာတ္ကားအမည္ - ခ်စ္ကံပြင့္ႏွင့္ မေခ်ာေလးဆယ္
ဇာတ္လမ္း - ေဒါန
ဇာတ္ၫႊန္း - အၾကည္ေတာ္
ဒါ႐ုိက္တာ - ေဒါန
သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား - ရန္ေအာင္၊ ဟိန္းေ၀ယံ၊ ေက်ာ္ေက်ာ္ဗို၊ အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္၊ ထြန္းအိႁႏၵာဗို၊ ခရစၥတီးနား၊ မိုးယုစံ၊ စိုးျပည့္သဇင္၊ ၾကည္လဲ့လဲ့ဦး၊ ခုိင္ပြင့္၊ ေမာ့စ္၊ မိုးဒီ၊ ငွက္ေပ်ာ္ေၾကာ္၊ ကင္းေကာင္၊ ရန္ပုိင္စိုး၊ ထူးမြန္၊ ေဗလု၀၊ အျခားသ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား
ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္း
ဂ်ာနယ္တိုက္တစ္ခုက စာေရးဆရာ၊ အယ္ဒီတာ လူပ်ိဳႀကီးတစ္ေယာက္ သူ႔ထက္အသက္မ်ားစြာငယ္တဲ့ အေခ်ာအလွေလးတစ္ေယာက္ကို ႏွစ္သက္စြဲလန္းမိရာက လိုက္လံပိုးပန္းတဲ့ဇာတ္လမ္းကို အေျခတည္ထားတာပါ။ ေနာက္ဆံုး သူနဲ႔ယူဖို႔ ေစ့စပ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္က်မွ ႏိုင္ငံျခားမွာေရာက္ေနတဲ့ ေကာင္မေလးရဲ႔ခ်စ္သူ ျပန္ေရာက္လာၿပီး သူတို႔ႏွစ္ဦးၾကားမွာ ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ သံသယေတြ၊ အထင္မွားမႈေတြကို ေခ်ဖ်က္ပစ္လုိက္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီေကာင္ေလးကလည္း ကိုကံပြင့္ရဲ႔ တူေတာ္ေမာင္ျဖစ္ေနတဲ့အခါ….။
သံုးသပ္ေ၀ဖန္ခ်က္
ႀကိဳက္တာေတြ
(၁) အပ်င္းေျပသက္သက္ ၾကည့္ဖို႔အတြက္ဆိုရင္ေတာ့ ၾကည့္သင့္တဲ့ဇာတ္ကားပါ။ ခ်စ္လို႔စတာထက္စာရင္ေတာ့ ၾကည့္လို႔ေကာင္းတယ္လို႔ ၫႊန္းရမွာပါပဲ။ အႏူေတာမွာေတာ့ လူေခ်ာလို႔ ေျပာရမလားမသိပါဘူး။
(၂) အခ်ိဳ႔ဇာတ္ကားေတြမွာလို အတင္းကလိထိုးေနတာမ်ိဳးမဟုတ္တဲ့ အေတာ္ေလးကို ရယ္ရတဲ့အခန္းေတြ ပါပါတယ္။ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ ရယ္ရမွာပါ။
မႀကိဳက္တာေတြ
(၁) သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြနာမည္ အမ်ားႀကီးေတြ႔လို႔ အရမ္းကာေရာ အထင္ႀကီးမသြားပါနဲ႔လို႔ ႀကိဳေျပာပါရေစ။ ဇာတ္ကြက္ေလး တစ္ခန္းႏွစ္ခန္းေလာက္ပါၿပီး နာမည္ထိုးခံထားရတာေတြပါ။ ေျပာရရင္ေတာ့ ကင္း၀င္ဖုိ႔အတြက္ ထိုးေကၽြးခံထားရတဲ့ ပြန္း႐ုပ္ေလးေတြဆိုပါေတာ့။ ခရစၥတီးနား၊ မိုးယုစံ၊ စိုးျပည့္သဇင္၊ ၾကည္လဲ့လဲ့ဦး၊ ေမာ့စ္၊ မိုးဒီ၊ ထူးမြန္၊ ေဗလု၀ တို႔ထဲမွာ အမ်ားဆံုးပါတဲ့လူက အခန္းႏွစ္ခန္းပါပဲ။
(၂) ထြန္းအိႁႏၵာဗိုလ္ ဆိုရင္ သူ႔ဇာတ္လည္းမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား ဒီဇာတ္ကားကို ႐ိုက္ရပါလိမ့္လို႔ ေတြးမိတယ္။
(၃) ေက်ာ္ေက်ာ္ဗိုက ပိုဆိုးတယ္။ သူ႔ဇာတ္ကြက္ ဘာမွမရွိဘဲ အလကားေနရင္း ၀င္ေပါေနရသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ၀င္ၿပီးသ႐ုပ္ေဆာင္ရတဲ့ ေနရာကလည္း တကယ့္ကို အူေၾကာင္ၾကားနဲ႔ ေပါရတဲ့ေနရာႀကီး။ မဆီမဆိုင္ အလကားေနရင္း ပခုကၠဴကေန မင္းသားလုပ္ဖို႔ ရန္ကုန္တက္လာတယ္ဆိုၿပီးကေန စလုိက္တာ ဘာေတြမွန္းကို မသိဘူး။
(၄) ေဗလု၀ပါတယ္ဆိုၿပီး လာၾကည့္တဲ့လူေတြကို ပုိသနားတယ္။ ကိုေဗက တစ္ခန္းပဲပါတယ္။ အဲဒီတစ္ခန္းေတာင္ မင္းသားနဲ႔ မင္းသမီး ဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘာျဖစ္လို႔၊ ဘာအက ကတာမွန္းမသိတဲ့ အခန္းမွာ မ်က္ႏွာေလးကို တစ္ခ်က္႐ိုက္ျပလိုက္တာပဲ ရွိတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ခ ဘယ္ေလာက္ရသလဲဆိုတာေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ သူ႔နာမည္ေတာ့ အသံုးခံလုိက္ရတာ ေသခ်ာတယ္။
(၅) ဇာတ္လမ္းက ရန္ေအာင္(ကိုကံပြင့္)ကို အသားေပးၿပီး ႐ိုက္ထားတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဇာတ္လမ္းေခါင္းစဥ္ျဖစ္တဲ့ ခ်စ္ကံပြင့္ႏွင့္ မေခ်ာေလးဆယ္ဆိုတဲ့ နာမည္ကို ဘာေၾကာင့္ ေပးထားရသလဲဆိုတာကို အခုထိ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္လို႔ မရဘူး။ ဇာတ္ကားနာမည္နဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္နာမည္ေတြကို ဖတ္မိတဲ့အခါ ဒီလိုဇာတ္လမ္းမ်ိဳး ျဖစ္မွာပဲလို႔ ပရိသတ္ေတြ ေတြးမိၾကလိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္မိတယ္။ ဇာတ္ကားနာမည္ကိုဖတ္ၿပီး ဇာတ္လမ္းကို ႀကိဳတင္မွန္းဆရင္ေတာ့ တလြဲႀကီးပါပဲလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
(၆) အၾကည္ေတာ္ကလည္း သူဇာတ္ၫႊန္းခြဲတိုင္း ေရကူးကန္အခန္းေတြကို ဦးစားေပးလြန္းတာ ေတြ႔ရတယ္။ အခုလည္း ဒီဇာတ္ကားမွာ ေရကူးကန္အခန္းကို ထည့္ျဖစ္ေအာင္ ထည့္လုိက္ေသးတယ္။ မင္းသမီးက ႀကံ့ခုိင္ေရးဆရာမလုပ္တာပဲ။ ေအ႐ိုးဗစ္ကတဲ့အခန္းေတြနဲ႔ ပရိသတ္ေတြကို ျမဴဆြယ္ရတာ အားမရလို႔ ထင္ပါရဲ႔။ မဆီမဆိုင္ ေရကူးကန္ေဘးမွာကို အလကားေနရင္း ႐ုိက္ျပထားပါေသးတယ္။ ကိုကို၊ ေမာင္ေမာင္၊ ဦးဦး၊ ဘဘေတြကေတာ့ ႀကိဳက္ၾကမယ္ထင္ပါရဲ႔။
(၇) ေအ႐ိုးဗစ္ကတဲ့ အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္ကို ၾကည့္ၿပီးမွပဲ ေပါင္တံအေတာ္ေလးေသးတာကို သတိထားမိတယ္။ ေပါင္နဲ႔ ေျခသလံုးက တစ္ဆက္တည္းလား ေအာက္ေမ့ရတယ္။ တကယ့္ကို တညီတည္းပဲ။ တစ္မ်ိဳးမထင္နဲ႔ဦးေနာ္။ အသားကပ္အရွည္ေပၚမွာ ေဘာင္းဘီအတိုေလး၀တ္ၿပီး ေအ႐ိုးဗစ္ကတဲ့အခန္း ပါလို႔ပါ။ ၾကည့္ေသာသူျမင္၏ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပေသာလူရွိလို႔ ၾကည့္ရတာပါ။ ၾကည့္ေတာ့ ျမင္တာေပါ့။ ျမင္ေတာ့လည္း ျပန္ၿပီးေဖာက္သည္ခ်မိတာပါ။
(၈) စာေရးဆရာ အယ္ဒီတာတစ္ေယာက္က သူ႔တပည့္ခိုင္းတုိင္း ေလွ်ာက္လုပ္ေနတယ္ဆိုတာကလည္း သဘာ၀မက်လိုက္တာဗ်ာ။
(၉) နယ္ကအေမ ဖုန္းဆက္မယ္ဆိုလို႔ အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္က အေဒၚရဲ႔ စာအုပ္တိုက္ကိုသြားၿပီး ဖုန္းေစာင့္တာက တစ္မ်ိဳးႀကီးပဲ။ (အျပင္မွာ သြားလုပ္ၾကည့္စမ္းပါ။ စာအုပ္တုိက္မ်ား ပီစီအို က်ေနတာပဲ။ သူ႔အေဒၚက အဲဒီစာအုပ္တိုက္ ပိုင္ရွင္ဆိုရင္လည္း ထားပါေတာ့။ ဒီေန႔ေခတ္မွာ ဖုန္းဆက္ရဖို႔ကို အဲဒီေလာက္ ခက္ခဲမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္မေတြးထားမိတာလည္း ပါမွာေပါ့။)
(၁၀) ႏိုင္ငံျခားကေန စာလာတယ္ဆိုတာကို လြယ္လြယ္ေလး ယံုၾကည္တာကလည္း မဟုတ္ေသးဘူး ထင္ပါရဲ႔။ ဂ်ပန္ကေန စာထည့္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဂ်ပန္စာတုိက္တစ္ခုခုရဲ႔ အမွတ္အသားေတာ့ ပါရမွာေပါ့ဗ်ာ။ အနည္းဆံုးေတာ့ စာအိတ္ပံုစံကိုၾကည့္ရင္ သိမယ္ထင္တာပါပဲ။ ျမန္မာစာအိတ္ေတြနဲ႔ ဂ်ပန္စာအိတ္ေတြက ပံုစံတူမထုတ္ေလာက္ဘူးလို႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ထင္တာပဲ။ ဂ်ပန္ကိုမေရာက္ဖူးေတာ့ ေသခ်ာမသိတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္မွားေနရင္ ခြင့္လႊတ္ဗ်ာ။
(၁၁) အဆိုးဆံုးက ေနာက္ဆံုးအခန္းပဲ။ ေစ့စပ္ပြဲၿပီးလို႔ ညပိုင္းမွာ ကိုကံပြင့္နဲ႔ မိတ္ေဆြေတြ အရက္ေသာက္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္ေနတဲ့အခန္းကို ျပန္သြားတယ္။ အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္ကလည္း ေျပာတယ္။ ဒီေန႔ည ျပန္မလာေတာ့ဘူးလို႔ ထင္ေနတာတဲ့။ ကိုကံပြင့္က အိပ္ခ်င္ၿပီဘာညာလုပ္ေတာ့ အရက္ေသာက္ထားရင္ သူမႀကိဳက္ဘူးေပါ့။ ေရခ်ိဳးဦးဆိုၿပီး ေရခ်ိဳးခိုင္းတယ္။ ေရခ်ိဳးၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ တံခါးလာေခါက္တယ္။ ႏိုင္ငံျခားကျပန္လာတဲ့ကုိယ္ေတာ္ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီမွာ အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္က သူရွင္းမယ္ေပါ့။ ကိုကံပြင့္ကို ခဏေရွာင္ေနေပးဖို႔ေျပာတယ္။ ဘယ္မွာေရွာင္ရမလဲဆိုတာ စဥ္းစားရင္း၊ လုိက္ရွာရင္းနဲ႔ ၀ရန္တာမွာ ေရွာင္ေနဖို႔ေျပာတယ္။ ေရွာင္ေနလိုက္တယ္ဆိုပါေတာ့။ အခန္းထဲမွာ ညဖက္ျဖစ္လို႔ မီးေတြထြန္းထားၿပီး အျပင္၀ရန္တာက်မွ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ႀကီး လင္းေနတာကေတာ့ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲလို႔ ဒါ႐ိုက္တာမွပဲ သိမယ္ထင္ပါရဲ႔။ ၀ရန္တာမွာထြက္ေနတဲ့ ကုိကံပြင့္ကို ေအာက္မွာ၀ိုင္းၾကည့္ေနတဲ့လူေတြက အမ်ားႀကီး၊ ရပ္ကြက္က တာ၀န္ရွိသူေတြေရာ၊ ရဲေတြေရာ၊ ေနာက္ဆံုး မီးသတ္ကားေတြပါ ေရာက္လာတယ္။ အံမယ္.. အဲဒီမွာ သူနဲ႔အတူ အရက္ေသာက္ခဲ့ၾကတဲ့ မိတ္ေဆြေတြလည္း ပါသဗ်။ ေစာေစာေလးကပဲ ညပိုင္းႀကီး အရက္ေသာက္လာတယ္။ အခုက်ေတာ့လည္း ခ်က္ခ်င္းႀကီးပဲ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ႀကီးမွာ ကိုကံပြင့္ကို သူမ်ားေတြနဲ႔အတူ လာၾကည့္ေနပါ့လား။ ဘယ္ေလာက္ေသာက္ေသာက္ မမူးတဲ့လူေတြေတာ့ မဟုတ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဘာပဲေျပာေျပာ ညဖက္အိပ္ယာ၀င္ခါနီးအခန္းကေန ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းႀကီး ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ လင္းလင္းခ်င္းခ်င္းႀကီး ျဖစ္သြားေအာင္ ႐ုိက္ျပႏိုင္တဲ့အတြက္ေတာ့ အသိအမွတ္ျပဳမိပါတယ္။ အၾကည္ေတာ္ ဇာတ္ၫႊန္းေရးတာပဲ ဒီေလာက္ေတာ့ ရွိမွာေပါ့လို႔ပဲ ေျဖေတြးေလး ေတြးမိပါတယ္။ (တခ်ိဳ႔လည္းေျပာကုန္ၾကၿပီ၊ မင္းကဘာျဖစ္လို႔ အၾကည္ေတာ္ကို အဲဒီေလာက္ အလာ့ဂ်စ္ ျဖစ္ေနရတာလဲတဲ့၊ ေနာက္မွပဲ သီးသန္႔ေျဖေတာ့မယ္)
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ ၁၄ ရက္၊ စေနေန႔။
နံနက္ ၀ နာရီ ၄၈ မိနစ္တြင္ ၿပီး၏။
No comments:
Post a Comment