ကၽြန္ေတာ္တို႔႐ံုးက အေဆာက္အအံုတစ္ခုရဲ႕ အထပ္တစ္ထပ္လံုးမွာ ရွိပါတယ္။ ၀န္ထမ္းေတြဟာ ဌာနအလိုက္ တစ္ဦးစာအကန္႔ငယ္ေလးေတြကိုယ္စီနဲ႔ ႐ံုးထိုင္ရပါတယ္။ ဒီလိုအခန္းမ်ိဳးမွာ ႐ံုးထိုင္ရသူေတြအေနနဲ႔ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ အေႏွာင့္အယွက္မေပးမိေအာင္ လိုက္နာသင့္တဲ့အခ်က္ေတြကို သိပါရေစခင္ဗ်ာ။
ဒီလို႐ံုးခန္းမ်ိဳးမွာ အလုပ္လုပ္ရသူေတြအေနနဲ႔ စိန္ေခၚမႈရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေနရာအကန္႔အသတ္ ရွိေနတဲ့အျပင္ ဒီ႐ံုးခန္းမ်ိဳးမွာ အလုပ္လုပ္ၾကသူေတြ ေျပာေလ့ေျပာထအရွိဆံုး ကိစၥရပ္ကေတာ့ "သီးသန္႔တည္ရွိမႈ"၊ "အေႏွာင့္အယွက္မွ ကင္းေ၀းမႈ" ဆိုတဲ့ Privacy မရွိတာကိုပါပဲ။ ခုေခတ္ အလုပ္လုပ္ၾကရာမွာ Calculator ေတြ၊ ကြန္ပ်ဴတာေတြ၊ ပရင္တာေတြက ထြက္ေပၚလာတဲ့ ခလုတ္ႏွိပ္သံ၊ စာစီစာ႐ုိက္သံ၊ စက္လည္သံ၊ တျခားတျခားေသာ ႐ံုးပစၥည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရဲ႕ တစ္တစ္ေတာက္ေတာက္ ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်က္ခ်က္ ျမည္သံေပါင္းစံအသံေတြ၊ ကိုယ့္ေဘးခန္းက မၾကားခ်င္ေပမယ့္ ၾကားေနရမယ့္ စကားသံေတြအျပင္ အဆိုးတကာ့အဆိုးဆံုးကေတာ့ ကုိယ္႐ံုးထိုင္အလုပ္လုပ္ရာ အခန္းငယ္အတြင္း မေျပာမဆိုနဲ႔ အလြယ္တကူ ၀င္ေရာက္လာမယ့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြေၾကာင့္ အာ႐ံုေထြျပား အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ရတာေတြကို ရင္ဆိုင္ေနရတာပါပဲ။ အခန္းက်ယ္အတြင္းမွာ ဒီလို႐ံုးထိုင္အလုပ္လုပ္ၾကရမယ္ဆိုရင္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစဖို႔အတြက္ သေဘာတူညီခ်က္ (စည္းကမ္းခ်က္လို႔လည္း ဆိုႏိုင္မယ္ထင္ပါတယ္) ျပဳလုပ္ထားသင့္ပါတယ္။ ေဖာ္ျပပါအခ်က္ (၁၂) ခ်က္ကို အႀကံျပဳခ်င္ပါတယ္။
- တျခားတစ္ေယာက္ရဲ႕ အခန္းငယ္ (အဂၤလိပ္လို "က်ဴးဘစ္ခ္လ္" (Cubicle) လို႔ ေခၚပါတယ္) တြင္းကို လာဖို႔ ဖိတ္ၾကားမခံရဘဲ မ၀င္ပါနဲ႔။ အဲဒီလို အခန္းငယ္တိုင္းမွာ မျမင္ရတဲ့အခန္းတံခါး ရွိေနတယ္လို႔ သိမွတ္ထားပါ။
- တယ္လီဖုန္းေျပာဆိုေနသူ၊ ဒါမွမဟုတ္ တျခားနည္းလမ္းတစ္ခုခုနဲ႔ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုေနသူကို ၾကားျဖတ္ ၀င္ေရာက္ေႏွာင့္ယွက္တာမ်ိဳး မလုပ္ပါနဲ႔။
- ေျပာဆိုစရာကိစၥရွိလာမယ္ဆိုရင္ အလုပ္ထဲ အေတြးထဲမွာနစ္ေနသူ တစ္ဖက္သားကို ၾကားျဖတ္ေျပာဆို သင့္၊ မသင့္ ႏွစ္ခါျပန္စဥ္းစားပါဦး။ မျဖစ္မေနေျပာရမယ့္ အေၾကာင္းကိစၥဆိုရင္ေတာ့ တစ္ဆိတ္ေလာက္ခင္ဗ်ာ…၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို အခ်ိန္ခဏေလာက္ေပးႏိုင္မလား လို႔ အရင္ေမးပါ။
- ကုိယ့္အသံေၾကာင့္ တျခားသူေတြ ဘယ္လိုျဖစ္ႏိုင္မလဲ သတိမူပါ။ (ေမးခြန္းရွင္က က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ရယ္ေမာလိုက္ၿပီ ဆိုပါစို႔၊ တျခားသူေတြ ခင္ဗ်ားအသံကို ဘယ္ေလာက္က်ယ္က်ယ္ ၾကားသြားမလဲ၊ သူတို႔တစ္ေတြရဲ႕ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈအေပၚ ဘယ္လိုသက္ေရာက္သြားမလဲ ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ဆန္းစစ္ပါ)
- စပီကာဖုန္းလို အသံက်ယ္တဲ့ ကိရိယာေတြနဲ႔ ဒီလို႐ံုးခန္းမ်ိဳးဟာ လံုး၀ လုိက္ဖက္ျခင္း မရွိပါဘူး။
- တျခား၀န္ထမ္းေတြ မသိသင့္တဲ့ကိစၥ၊ လွ်ိဳ႕၀ွက္ရမယ့္ကိစၥေတြကို ကုိယ့္အခန္းမွာ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုတာမ်ိဳးကို ေရွာင္ၾကဥ္ရပါမယ္။
- ေမးခြန္းရွင္ ေျပာဆိုတာမွန္သမွ်အားလံုးဟာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ Internal Customer ေတြျဖစ္တဲ့ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္၊ အခန္းနီးခ်င္းေတြက ခင္ဗ်ားအေပၚ သေဘာထားယူဆခ်က္ ျဖစ္ေစမယ္ဆိုတာကို နားလည္ထားပါ။
- ထမင္းစားခ်ိန္၊ ခဏနားခ်ိန္လို အခ်ိန္မ်ိဳးကလြဲရင္ ႐ံုးခ်ိန္အတြင္းမွာ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ ဖုန္းေခၚဆိုတာ၊ လက္ခံေျပာဆိုတာေတြ မလုပ္သင့္ပါဘူး။
- တစ္ေယာက္ေယာက္ ၾကားျဖတ္ၿပီး တျခားကိစၥမေျပာေစခ်င္တဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ အဲဒီလူနဲ႔ မ်က္လံုးခ်င္းဆံုေအာင္ မေနပါနဲ႔။ (ဥပမာ- ဖုန္းေျပာေနခ်ိန္၊ ဒါမွမဟုတ္ အစည္းအေ၀းလုပ္ေနခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ျဖစ္ပါတယ္)
- ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈကို အခ်ိန္တိုတိုနဲ႔ အၿပီးသတ္ခ်င္ရင္ မတ္တတ္ရပ္ပါ၊ ေနာက္ ကုိယ့္အခန္းငယ္ရဲ႕ ထြက္ေပါက္ဆီ ဦးတည္ေလွ်ာက္လိုက္ပါ။
- ကိုယ့္အခန္းငယ္အတြင္းမွာ မတတ္သာမွသာ အစားစားပါ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ အႀကိမ္နည္းႏိုင္သမွ် နည္းနည္းပဲ အစားစားသင့္ပါတယ္။ ကုိယ့္႐ံုးခန္းငယ္ေလးဟာ ေကာ္ဖီဆုိင္အေသးစားနဲ႔ တူေနတာမ်ိဳး၊ အနံ႔ေတြလိႈင္ေနတာမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ပါဘူး။
- ကိုယ့္အခန္းငယ္ဟာ ကုိယ့္ကိုယ္စား၊ ကုိယ့္ပံုရိပ္ေရာင္ျပန္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သပ္ရပ္သန္႔ရွင္းၿပီး စနစ္တက်ရွိေအာင္ ေနထိုင္ရမယ္ဆိုတာကို သိမွတ္ထားရပါမယ္။
ေနရာထိုင္ခင္း အေနအထားအရ အေႏွာင့္အယွက္ေတြကေန လံုးလံုးလ်ားလ်ား ကင္းေ၀းဖို႔ဆိုတာ သိပ္မလြယ္လွပါဘူး။ ကိုယ့္အလုပ္က အေရးႀကီးေနခ်ိန္မွာ၊ အၿပီးသတ္ေပးရေတာ့မယ့္အခ်ိန္နား ကပ္ေနခ်ိန္မွာ ကုိယ့္အနား အေၾကာင္းရွာၿပီး ရစ္သီရစ္သီလုပ္၊ စကားစ ရွာေျပာ၊ အလုပ္အေၾကာင္းနည္းနည္း တျခားအေၾကာင္းမ်ားမ်ား ေျပာခ်င္သူေတြ ရွိႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဘယ္သူေတြက ဒီလိုလုပ္ေဖာ္ကုိယ္ဖက္မ်ိဳးလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ အလြယ္တကူ စဥ္းစားၾကည့္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီလိုလူေတြကို ႏွစ္လိုဖြယ္အၿပံဳးနဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳရင္း ကိုယ့္အခန္းငယ္၊ ကုိယ့္အလုပ္စားပြဲဆီ တိုက္႐ိုက္ဦးတည္ၿပီး ေျခလွမ္းက်ဲက်ဲ လွမ္း၀င္လုိက္ပါ။ သူ႔ကို ကိုယ္က စကားမစပါနဲ႔။ တကယ္လို႔ အဲဒီ၀န္ထမ္း ေနာက္က လုိက္လာဦးမယ္၊ အခန္းထဲ၀င္လာဦးမယ္ ဆိုရင္လည္း ကိုယ့္အလုပ္ကို (ဖုန္းဆက္တာမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္) စတင္လုိက္ပါ။ ဒါဆို အဲဒီ၀န္ထမ္းလည္း ခင္ဗ်ားအလုပ္မ်ားေနတယ္၊ အေရးႀကီးေနတယ္ဆိုတာကို သိျမင္သြားပါလိမ့္မယ္။ တခ်ိဳ႕ မသိသားဆိုး၀ါးၿပီး အလုပ္နဲ႔ မသက္ဆုိင္တာေတြ ေျပာေနဦးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ "အဲဒီအေၾကာင္း ခင္ဗ်ားနဲ႔ မေျပာခ်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခုအခ်ိန္မွာ အလုပ္အၿပီးသတ္ဖို႔ အေရးႀကီးေနတယ္။ ဒီေတာ့ ညေန႐ံုးဆင္းခ်ိန္က်မွ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔ၿပီး ေျပာၾကမလား" လို႔ ေျပာလုိက္ပါ။ ဒါဆို အလုပ္ခ်ိန္အတြင္းမွာ ခင္ဗ်ားကို တျခားအေၾကာင္း ဆက္ေျပာလို႔မရဘူးဆိုတာ တစ္ဖက္လူ သိသြားပါလိမ့္မယ္။
No comments:
Post a Comment