အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို လက္ေတြ႔က်က် ၾကည့္႐ႈသံုးသပ္ၿပီး လက္ေတြ႔ျဖစ္ႏုိင္တာကိုပဲ လုပ္ရမယ္။ စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး ျဖစ္ခ်င္တာေတြကို ေလွ်ာက္လုပ္ေနလို႔ မျဖစ္ဘူးဆိုတဲ့ စကားမ်ား အခုတေလာ ထပ္ခါတလဲလဲ ၾကားေန၊ ဖတ္ေနရတယ္။ ေျပာသူေတြက ဘိုလိုေျပာၾက၊ ေရးၾကတာေပါ့။ "ပရတ္မားတစ္" (Pragmatic) ျဖစ္ရမယ္ေပါ့ေလ။
ေတာကလူ လယ္သမားပဲ လုပ္ရမွာလား
သူတို႔ေျပာတဲ့အတုိင္းဆိုရင္ ေက်းရြာဇနပုဒ္က ေတာင္သူလယ္သမား သားသမီးတစ္ေယာက္က ဆရာ၀န္ႀကီးျဖစ္ခ်င္တယ္၊ အင္ဂ်င္နီယာႀကီးျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုတာ လက္ေတြ႔မက်ဘူး။ စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး ေလထဲ တိုက္အိမ္ေဆာက္ေနတာသာ ျဖစ္တယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ဆယ္ေစာင္တြဲ ကုန္႐ံုေလာက္သာ ေမွ်ာ္မွန္းၿပီး လက္ေတြ႔က်က်နဲ႔ လယ္သမားပဲ လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္။ ေရွးေခတ္လူသားေတြသာ စိတ္ကူးမယဥ္ခဲ့ၾကဘူးဆိုရင္ မီးရထားတို႔၊ ေလယာဥ္ပ်ံတို႔ဆိုတာေတြ ဘယ္လိုလုပ္ ေပၚလာႏုိင္မွာလဲ။ လေပၚကို လူေတြ ေျခခ်ႏိုင္ခဲ့ၾကတာလည္း စိတ္ကူးယဥ္တတ္ၾကလို႔ပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ လေပၚကို လူလႊတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကဆဲအခ်ိန္ကာလမွာ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီးတစ္ပါးက မျဖစ္ႏိုင္တာေတြကို စိတ္ကူးယဥ္ေနၾကတာဟာ မုိက္မဲမႈသက္သက္ ျဖစ္တယ္လို႔ ႐ႈတ္ခ်ေျပာဆိုခဲ့တယ္။ ေနာက္ တကယ္လူေရာက္သြားေတာ့မွပဲ ႐ႈတ္ခ်သံ ရပ္စဲသြားေတာ့တယ္။
ဘီေအေအာင္သူ ၁၀၀ မရွိလို႔
အဂၤလိပ္လက္ေအာက္မွာ ေနၾကစဥ္ကာလေတြတုန္းကလည္း ျမန္မာျပည္မွာ ဘီေအေအာင္တဲ့သူ ၁၀၀ ျပည့္ေအာင္ မရွိေသးလို႔ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ မထိုက္တန္ေသးဘူး။ ၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလို၊ ကက္စဘီအုပ္ခ်ဳပ္ေရလို၊ ဟုမၼ႐ူးလို အဆင့္ေလာက္သာ ေတာင္းသင့္တယ္။ ဒါမွ လက္ေတြ႔ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ရွိတယ္လို႔ အဂၤလိပ္ရဲ႕လက္ေ၀ခံ အလိုေတာ္ရိေတြက ေျပာခဲ့ၾကတာပဲ။ ေနာက္ဆံုး ဘယ္လိုမွ တားမရတဲ့အေျခအေနမ်ိဳး ေရာက္တာေတာင္ အဲဒီ အလိုေတာ္ရိေတြက လြတ္လပ္ေရးယူၿပီးရင္ ဓနသဟာသအဖြဲ႔၀င္အျဖစ္ ဆက္ေနသြားဖို႔ တိုက္တြန္းမႈေတြ မရပ္မနား လုပ္ခဲ့ၾကပါေသးတယ္။
လူမိုက္ကေလးေတြရဲ႕ ေက်းဇူး
ဂ်ပန္ေခတ္မွာလည္း ဂ်ပန္ေပးတဲ့ လြတ္လပ္ေရးအတုႀကီးနဲ႔ပဲ စိတ္ရွည္သည္းခံေနဖို႔ ဂ်ပန္အလိုေတာ္ရိေတြက ႏိႈးေဆာ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ၀င္ လူမုိက္ကေလးေတြက ရတာကိုယူၿပီး ေက်နပ္မေနဘဲ လိုခ်င္တာကို မရ,ရေအာင္ မိုက္မိုက္မဲမဲ လုပ္ခဲ့ၾကလို႔သာ ဒီေန႔ လြတ္လပ္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံအျဖစ္ ရပ္တည္ေနႏုိင္တာျဖစ္တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ တစ္ေတြသာ လူလိမၼာေတြျဖစ္ၿပီး "လူနပ္ခ်မ္းသာ" လုပ္ခဲ့ၾကရင္ လြတ္လပ္ေရးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခုခ်ိန္ထိ ဘာမွန္းသိဦးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဟိုတစ္ခ်ိန္က အဂၤလိပ္အလိုေတာ္ရိေတြ၊ ဂ်ပန္အလိုေတာ္ရိေတြက ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔တစ္ေတြို "ပရတ္မားတစ္" မျဖစ္တဲ့ တစ္ဖက္စြန္းေရာက္ တေဇာက္ကန္းသမားေတြလို႔ စြပ္စြဲေျပာဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။
အၫြန္႔ခ်ိဳးပစ္လိုက္တာ
ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ရွိတာပဲလုပ္ ဆိုတာက ရသမွ်နဲ႔ ေရာင့္ရဲေက်နပ္၊ ဆက္ႀကိဳးစားမေနနဲ႔ ဆိုတဲ့သေဘာ။ ဒါမွမဟုတ္လည္း တန္ရာတန္ရာ ရတာပဲ ဘာမွ ေစာဒကတက္မေနနဲ႔ ဆိုတဲ့သေဘာ ျဖစ္တယ္။ အၫြန္႔တလူလူတက္ေနတဲ့ အပင္ကေလးကို အၫြန္႔ခ်ိဳးၿပီး လက္စတံုးလုပ္လိုက္တာပဲျဖစ္တယ္။ လက္ခံထားရင္ ဘယ္ေတာ့မွ လူေမႊးလူေတာင္ ေျပာင္လာမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ေတာရြာဇနပုဒ္က ေက်းေတာသားေလး တစ္ေယာက္လည္း ဇြဲလံု႔လ ၀ီရိယနဲ႔ မေနမနား ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈျပဳခဲ့ရင္ သူျဖစ္ခ်င္တဲ့အတုိင္း ဆရာ၀န္ႀကီးတစ္ေယာက္၊ အင္ဂ်င္နီယာႀကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္မလာႏုိင္စရာအေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ ပန္းတေနာ္က ေက်ာင္းဆရာေလး ဦးသန္႔ဟာ ဘီေအမေအာင္ခဲ့ေပမယ့္ ကမၻာ့ကုလသမဂၢအဖြဲ႔ႀကီးရဲ႕ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ဆိုတဲ့ ကမၻာ့ေခါင္းေဆာင္အဆင့္ကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဆိုတာ ေတာသားတစ္ေယာက္ျဖစ္သလို ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ျဖစ္တဲ့ ဦးႏုလည္း ေတာသားတစ္ေယာက္ပါပဲ။ ျမန္မာ့သမုိင္းမွာ အေရးပါတဲ့ ဇာတ္ေကာင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းလည္း ေတာသားျဖစ္ပါတယ္။
တိုးတက္ခ်င္ရင္ အိပ္မက္မက္
ေရွးလူႀကီးေတြ စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ၾကလို႔ တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရး ရခဲ့တာျဖစ္တယ္။ လူဆိုတာ စိတ္ကူးယဥ္အိပ္မက္ေတြ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ အဆက္မျပတ္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနတဲ့ သတၱ၀ါမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ျဖစ္ႏိုင္တာကိုပဲလုပ္ၿပီး ေက်နပ္ေနတယ္ဆိုရင္ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္တဲ့လူ ဘယ္ျဖစ္လာေတာ့မွာလဲ။ တိုးတက္ခ်င္ရင္ အိပ္မက္,မက္တတ္ရမယ္။ အိပ္မက္ေတြကို လက္ေတြ႔ျဖစ္လာေအာင္လည္း အဆက္မျပတ္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနရမယ္။ စိတ္ကူးမယဥ္နဲ႔ ျဖစ္ႏုိင္တာပဲလုပ္ဆိုတဲ့ လူေတြဟာလည္း အမ်ားအားျဖင့္ စိတ္ကူးအႀကံဉာဏ္ေတြ ခန္းေျခာက္သြားၿပီျဖစ္တဲ့ "အိုက္ဒီေယာေလာ္ဂ်ီ" ခၽြတ္ၿခံဳက်ေနသူေတြ။ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရင္ အားထုတ္သေလာက္ ခရီးေရာက္တာ ေသခ်ာတယ္။ ကံေပးသမွ် ယူမယ္ဆိုတဲ့သူဟာ ဘာမွရမွာမဟုတ္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဘာမွမလုပ္ဘဲ ထုိင္ေစာင့္ေနသူကို ကံက ဘာမွမေပးဘူး။ အဲဒါ အမွန္တရားပဲ။ စိတ္ကူးယဥ္ပါ၊ အိပ္မက္ေတြမက္ပါ။ "အိုက္ဒီေယာေလာ္ဂ်ီ" ခၽြတ္ၿခံဳက်သူေတြကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ အိပ္မက္ မမက္တတ္ၾကဘူး။ သူတို႔မွာ အေတြးအေခၚေတြ၊ စိတ္ကူးေတြ ခန္းေျခာက္သြားၾကၿပီ။
Tuesday, February 16, 2010
အိုက္ဒီေယာေလာ္ဂ်ီခန္းေျခာက္ရင္ အိပ္မက္မမက္တတ္ဘူး - လူထုစိန္၀င္း
(News Watch Weekly ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၂၉ မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)
Posted by Ko Nyan Posted Time 11:40 AM
Labels ေဆာင္းပါး-Article
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment