Tuesday, October 05, 2010

သမုိင္းကို ဘယ္သူဖန္တီးတာလဲ - လူထုစိန္၀င္း


useinwin.jpg

သမုိင္းကိုဖန္တီးတာ ဘယ္သူလဲ။ လူစြမ္းေကာင္းေတြလား၊ ျပည္သူျပည္သား လူအမ်ားလား။ ဒီေမးခြန္းကို အျငင္းပြားခဲ့ၾကတာ ႏွစ္ပရိေစၦဒေတြ မနည္းေတာ့ဘူး။ ေယဘုယ်ၿခံဳၿပီး ေျပာရရင္ လက္ယာသမားေတြက ႐ုစဗဲ့လို၊ ခ်ာခ်ီလို ဧရာမပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြက သမုိင္းကို ဖန္တီးပံုေဖာ္တာလို႔ ဆိုၾကၿပီး လက္၀ဲသမားေတြက သမိုင္းဖန္တီးရွင္ဟာ ျပည္သူေတြသာ ျဖစ္တယ္လို႔ ယံုၾကတယ္။

အေျဖမထြက္တဲ့ ျငင္းခုန္မႈ
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အျငင္းပြားခဲ့ၾကေပမယ့္ အေျဖထြက္မလာဘူး။ ႏွစ္ဖက္စလံုးက ကိုယ့္အယူအဆကိုယ္ ခိုင္ခုိင္မာမာ ဆုပ္ကိုင္ထားခဲ့ၾကတယ္။ ႏွစ္ဆယ္ရာစု ကုန္ဆံုးခါနီး ေနာက္ဆံုးဆယ္စုႏွစ္နဲ႔ ႏွစ္ဆယ္တစ္ရာစုရဲ႕ ပထမဆံုး ဆယ္စုႏွစ္မ်ားအတြင္းေရာက္ေတာ့ နည္းပညာ တိုးတက္မႈမ်ားဟာ မႀကံဳစဖူး အံ့ၾသစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ကို ခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊား ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ ကြန္ပ်ဴတာအင္တာနက္ ဆက္သြယ္ေရးပညာရပ္ တိုးတက္မႈေၾကာင့္ အခ်ိန္နဲ႔ အကြာအေ၀းဆိုတာ လူေတြအတြက္ အတားအဆီး တစ္ခုသဖြယ္ ျဖစ္မေနေတာ့ဘူး။ ကမၻာ့အေရွ႕စြန္းနဲ႔ အေနာက္စြန္းမွာ ေနသူႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ၾကည့္ၿပီး စကားေျပာႏိုင္ၾကတယ္။ လန္ဒန္က ေဘာလံုးကြင္းမွာ ကန္ေနတဲ့ ေဘာလံုးပြဲကို လန္ဒန္သားေတြနဲ႔ တစ္ခ်ိန္တည္း ၀ါးဘေလာက္ေသာက္ ရြာသားေတြလည္း ၾကည့္ႏိုင္တယ္။

သူေဌးသမီးရွာဖို႔မလို
အင္တာနက္နဲ႔ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ နည္းပညာေတြက အခ်ိန္နဲ႔ အကြာအေ၀းကို ေပ်ာက္ကြယ္သြားေအာင္ လုပ္လုိက္ႏိုင္ၿပီလို႔ေတာင္ ေျပာႏိုင္တယ္။ အဆင့္ျမင့္ပညာရပ္ေတြ သင္ယူဖို႔ ေငြကုန္ေၾကးက် အမ်ားႀကီး ခံစရာ မလိုေတာ့သလို သူေဌးသမီး အပ်ဳိႀကီးကို ထမင္းထုပ္သိုးေအာင္ လိုက္ရွာစရာလည္း မလိုေတာ့ဘူး။ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးကို တစ္လေလာက္ ၾကာေအာင္စီးၿပီး ဘိလပ္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးအေရာက္ သြားေနဖို႔လည္း မလိုေတာ့ဘူး။ အိုးမကြာ အိမ္မကြာနဲ႔ သင္ယူခ်င္တဲ့ ပညာရပ္ကို အြန္လိုင္းက သင္လို႔ရေနၿပီ။ ေအာက္စဖို႔ တကၠသိုလ္ႀကီးက ဘြဲ႕ယူခ်င္သလား၊ လန္ဒန္တကၠသိုလ္ႀကီးကပဲ ယူခ်င္သလား။ ဒါမွမဟုတ္ အေမရိကန္မွ အေမရိကန္ဆိုလည္း ဟားဗတ္က ယူမလား၊ ေယးလ္နဲ႔ စတန္းဖို႔က ယူမလား။ ပရင့္စတန္နဲ႔ ဘာကေလက ယူမလား။ ႀကိဳက္ရာေရြးယူလို႔ရတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုး ရွိဖို႔ပဲလိုတယ္။ တျခားဘာမွ မလိုဘူး။ ပိုက္ဆံလည္း မ်ားမ်ားစားစား မကုန္ဘူး။

ဣစာသယဓာတ္လံုး
လူေတြက ဒီေခတ္ကို နည္းပညာေခတ္လို႔ ေခၚၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ပညာေခတ္လို႔ ေခၚတယ္။ လက္ကိုင္တယ္လီဖုန္းေလး တစ္လံုးရွိရင္ လုပ္ခ်င္တာကို ဘယ္သူမဆို စိတ္ရွိတိုင္း လုပ္ႏိုင္တယ္။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ဖို႔ ႐ုပ္ရွင္႐ံုသြားဖို႔ မလိုဘူး။ သီခ်င္းနားေထာင္ဖို႔ ကက္ဆက္ေတြ၊ ဓာတ္စက္ေတြ ရွိဖို႔မလိုဘူး။ အင္တာနက္သံုးဖို႔ ကြန္ပ်ဴတာရွာစရာ မလိုဘူး။ စာဖတ္ခ်င္လို႔ စာၾကည့္တိုက္ သြားစရာ မလိုဘူး။ ေစ်း၀ယ္ဖို႔ ကုန္တိုက္ႀကီးမွာ ေျခေညာင္းခံ ေလွ်ာက္စရာ မလိုဘူး။ လက္ကိုင္ဖုန္းေလး တစ္လံုးရွိ႐ံုနဲ႔ ဘာမဆို လုပ္လုိ႔ရတယ္။ လက္ကိုင္ဖုန္းဆိုတာ ဒီေခတ္ရဲ႕ ဣစၦာသယဓာတ္လံုး ျဖစ္တယ္။

ဥံဳဖြဆို အကုန္ျဖစ္
ဖုန္းတစ္လံုးနဲ႔ ဘာမဆိုလုပ္လို႔ရတဲ့အတြက္ လူတုိင္းဟာ တန္ခိုးရွင္ ျဖစ္လာတယ္။ ဥံဳဖြဆိုၿပီး ဘာမဆို ကိုယ့္ေရွ႕ေရာက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူရဲေကာင္းေတြနဲ႔ လူစြမ္းေကာင္းေတြရဲ႕ေခတ္ နိဂံုးခ်ဳပ္သြားၿပီ။ ဒီေခတ္က ျပည္သူ႕အာဏာ (People Power) ေခတ္ ျဖစ္သြားၿပီလို႔ ေႂကြးေၾကာ္သူေတြက ေႂကြးေၾကာ္ၾကတယ္။ ေႂကြးေၾကာ္ေလာက္ေအာင္လည္း နည္းပညာေတြက တစ္ေန႔တျခား တိုးတက္လာတယ္။ တိုက်ဳိၿမိဳ႕က ႏွလံုးခြဲစိတ္ ကုသဖို႔လိုတဲ့ လူနာကို နယူးေယာက္ေဆး႐ံုက ႏွလံုးခြဲစိတ္ကု ဆရာ၀န္ႀကီးက ကြန္ပ်ဴတာကတစ္ဆင့္ တိုက်ဳိေဆး႐ံု ခြဲစိတ္ခန္းထဲက စက္႐ုပ္ကို ၫႊန္ၾကားေစခိုင္းၿပီး ခြဲစိတ္ကုသတဲ့ အေ၀းထိန္းခြဲစိတ္မႈ (Virtual Surgery)ေတာင္ လုပ္လို႔ရေနၿပီျဖစ္တယ္။

အပိုင္စီးထားလို႔ မရေတာ့
ကိုယ္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ သတင္းမီဒီယာ နယ္ပယ္မွာေတာင္ အခုဆို "လူထု သတင္းသမား"(Citizen Journalist) ဆိုတာေတြ တစ္ပံုႀကီး။ သတင္းစာဂ်ာနယ္ လက္ကိုင္ရွိတယ္ဆိုၿပီး ေခါင္းတေမာ့ေမာ့၊ ရင္တေကာ့ေကာ့ လုပ္ေနလုိ႔ မရေတာ့ဘူး။ "ခက္ဖြယ္ရယ္ႀကံဳ၊ လက္နက္ကယ္ စံုအညီနဲ႔" ဆိုတဲ့ လံၾကဳပ္သတင္းမ်ဳိးေတြလည္း လႊင့္ခ်င္တိုင္း လႊင့္လို႔မရေတာ့ဘူး။ တိမ္ၾကားမင္းေခါင္ ေပၚေပါက္လာတယ္ ဆိုတာမ်ဳိးနဲ႔လည္း လုပ္စားလို႔ မရေတာ့ဘူး။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထဲမွာ ေတြ႕ရသမွ် လူငယ္တိုင္းဟာ "ဘေလာ့ဂါ" ေလးေတြ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ဘက္စ္ကားေပၚမွာ ကိုယ့္နား ကပ္ထိုင္သြားတဲ့ ေကာင္မေလးကလည္း  Facebook ကတစ္ဆင့္ ေ၀ဖန္ခ်က္၊ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြ မွန္မွန္ေရးေနတဲ့သူ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ ေရွးကလို "ခြင္" တစ္ခြင္ကို အပိုင္စီးထားလို႔ မရေတာ့ဘူး။ လူတုိင္းရဲ႕ေခတ္၊ ျပည္သူ႔ေခတ္ ျဖစ္ေနၿပီ။

ၾကက္တူေရြးလို
ဒါကိုရည္စူးၿပီး သူရဲေကာင္းတုိ႔ေခတ္၊ လူစြမ္းေကာင္းတို႔ေခတ္ ကုန္ဆံုးသြားၿပီ။ နိဂံုးခ်ဳပ္သြားၿပီလို႔ ေႂကြးေၾကာ္သူမ်ားက ေႂကြးေၾကာ္ေနၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ခက္တာက အဲဒီ ေႂကြးေၾကာ္သူ အမ်ားစုဟာ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚ အယူအဆ ဒႆနရယ္လို႔ မယ္မယ္ရရ မရွိတာဘဲ ျဖစ္တယ္။ သူတို႔က သူမ်ားေရးတဲ့ စာအုပ္ေတြဖတ္ၿပီး၊ ၾကက္တူေရြးလို ႏႈတ္တိုက္ရြတ္ေနၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဟိုက နိဂံုးဆိုရင္ ဒီမွာလည္း အားလံုးနိဂံုးဆို လိုက္ေအာ္ၾကတာပဲ။ ေအာ္တဲ့သူ သံုး-ေလးေယာက္ ဆံုမိၿပီဆိုရင္ေတာ့ အားလံုးနိဂံုး၊ နိဂံုးနဲ႔ ယိမ္းကေနသလို ျဖစ္ေနေတာ့တယ္၊ လူရယ္စရာႀကီးေပါ့။

ေနာက္လုိက္ေကာင္း ျဖစ္ေအာင္လုပ္
လူစြမ္းေကာင္းေခတ္ နိဂံုးခ်ဳပ္သြားၿပီလို႔ ေအာ္ေနတဲ့ ရပ္ကြက္ကပဲ သမုိင္းကို ျပည္သူေတြက ေရးတယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆကို ျပက္ရယ္ျပဳ ေျပာဆိုသံေတြ ထြက္လာတာ တေလာေလးက ခပ္သဲ့သဲ့ ၾကားလုိက္ရတယ္။ လူထုဆိုတာ အမ်ားစုက ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေဖာက္တဲ့လမ္းေပၚ တက္ေလွ်ာက္ၾကတာပဲ ျဖစ္တယ္။ ခ်ာခ်ီလို၊ ႐ုစဗဲ့လို ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေတြေၾကာင့္ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးကို ႏိုင္ေအာင္တိုက္ႏိုင္ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္၊ ပညာတတ္ၿပီး အေျမာ္အျမင္ ရွိသူေတြကိုသာ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ရမယ္။ လူထုဆိုတာေယဘုယ်အားျဖင့္ ပညာရည္အဆင့္ နိမ့္က်တယ္။ ေခါင္းမေဆာင္ႏိုင္ဘူး။ ေခါင္းမေဆာင္သင့္ဘူးလို႔ ဆိုၾကၿပီး လူထုအေနနဲ႔က ေနာက္လိုက္ေကာင္း ျဖစ္ေအာင္သာ ႀကိဳးစားသင့္တယ္လို႔ ဆံုးမၾသ၀ါဒ ေပးၾကတယ္။

ေခါမ၊ ေရာမေခတ္ အယူအဆ
ပညာေခတ္ ဆိုတဲ့စကားကို ခုတံုးလုပ္ၿပီး ေရေပၚဆီလူတန္းစား အခြင့္ထူးခံတစ္စုက သူတို႔ရဲ႕ေရေပၚဆီေနရာကို ကာကြယ္ေနၾကတာပါ။ သူတုိ႔အယူအဆက ဘာနဲ႔တူေနသလဲဆိုေတာ့ ပညာရွင္ေတြကသာ တိုင္းျပည္ကိုအုပ္ခ်ဳပ္သင့္တယ္ဆိုတဲ့ ေခါမေခတ္၊ ေရာမေခတ္က အယူအဆေတြနဲ႔ ထပ္တူထပ္မွ်ပါပဲ။ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ရာစုေခတ္ လူထုဟာ ေခါမ၊ ေရာမေခတ္က ကြၽန္ေတြ မဟုတ္ၾကေတာ့ဘူးဆုိတာ သူတုိ႔မသိၾကဘူး။ ေရေပၚဆီ (အီလစ္) ေတြလိုပဲ အင္တာနက္ေခတ္၊ ပညာေခတ္ႀကီးကို ျဖတ္သန္းလာခဲ့ၾကတယ္ ဆိုတာကုိလည္း နားမလည္ၾကဘူး။ လူငယ္ဘေလာ့ဂါေလးေတြက ဂ်ာနယ္တိုက္ထဲက အယ္ဒီတာႀကီးေတြထက္ေတာင္ နည္းပညာလိႈင္းေတြထဲမွာ ကူးခတ္လႈပ္ရွား ႏိုင္ၾကတယ္။ လိႈင္းလံုးႀကီးေတြ ဘယ္ေလာက္ႀကီးႀကီး၊ ေကာင္းေကာင္း စီးနင္းလိုက္ပါ ႏိုင္ၾကတယ္ဆိုတာလည္း မသိၾကပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူတို႔တေတြက ငါမွတစ္ပါး တျခားမရွိဆိုတဲ့ တိမ္သလာေတြဖံုးၿပီး ေအာက္ေျခလြတ္ေနၾကတာကိုး။

ေအာက္ေျခလြတ္ေတာ့ လူေတြကိုအထင္ေသးတယ္။ ေနရာတကာ အေပၚစီးကၾကည့္တယ္။ လူေတြဟာ အသိဥာဏ္ဗဟုသုတ နည္းၾကရွာတယ္။ ပညာမဲ့ၾကရွာတယ္။ သနားပါတယ္။ ငါမကယ္ ေသဖြယ္သာ ရွိေတာ့တယ္လို႔ အထင္ေရာက္လာတယ္။

နားကေလာလြန္း
လူေတြကို အထင္ေသးတဲ့စိတ္နဲ႔ အတူတူ တစ္ၿပိဳင္တည္း ေပၚထြက္လာတာက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အထင္ႀကီးလြန္းတဲ့စိတ္ ျဖစ္တယ္။ ေနရာတိုင္းမွာ ငါသာသိတယ္။ ငါသာတတ္တယ္။ ငါသာ လုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး ဘ၀င္ျမင့္လာတယ္။ တစ္တိုင္းတစ္ျပည္လံုးက လူေတြကို တပည့္လို႔ ယူဆၿပီး ေနရာတိုင္း ဆရာႀကီးလုပ္ခ်င္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးကို ခုတံုးလုပ္ၿပီး ကိုယ့္မိသားစုတစ္စု လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ျပည္ပႏိုင္ငံေတြမွာ ေနၾကတဲ့ ျမန္မာတခ်ဳိ႕က ပိုဆိုးေသးတယ္။ သူတို႔မွ ပညာရွင္၊ သူတို႔မွ ဒီမိုကေရစီသူရဲေကာင္း။ ဟိုေရာက္မွ လက္ပူတိုက္ေပးတဲ့ သင္တန္းေတြတက္၊ ဒီမိုကေရစီ သမၼာက်မ္းေတြ အာဂံုေဆာင္ၿပီး ၾကက္တူေရြးပညာရွင္ လုပ္ေနၾကတာ နားကေလာလြန္းလွတယ္။

ေၾကာက္လုိ႔ထြက္ေျပးတာ ဘယ္သူလဲ
ကိုယ့္အေၾကာင္းနဲ႔ကိုယ္ ႏိုင္ငံျခားသြားေနၾကတာ ေနပါ။ ဘာမွ ေျပာစရာမရွိပါဘူး။ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္။ ကိုယ့္စီးပြား ကိုယ္ရွာၿပီး ေအးေအးေနၾကပါ။ အထဲက လူေတြကို အတံုးအအေတြလို႔ သေဘာထားၿပီး ဒီမိုကေရစီ ဂု႐ုႀကီးေတြ မလုပ္ၾကပါနဲ႔။ အထဲကလူေတြ ေၾကာက္ေနၾကတယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာ့ ေယာင္လို႔ေတာင္ မေျပာပါနဲ႔။ ေၾကာက္လို႔ထြက္ေျပးတာ ဘယ္သူေတြလဲဆိုတာ တစ္ႏိုင္ငံလံုး သိၾကပါတယ္။ အင္တာနက္ေခတ္၊ ဂလိုဘယ္ေခတ္နဲ႔ ပါးစပ္က အျမႇဳပ္ထြက္ေအာင္ ေအာ္ေနၾကေပမယ့္ အင္တာနက္ရဲ႕ အစြမ္းကိုေတာ့ ဘာမွေသခ်ာေရရာ သိၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဂု႐ုႀကီး လုပ္ေနၾကတာ။

ၿဖီးတာကို ၿဖီးမွန္းသိ
အင္တာနက္ကို ျမန္မာလူငယ္ေတြ ေကာင္းေကာင္း အသံုးခ်တတ္ပါတယ္။ အဂၤလန္က၊ အေမရိကန္က၊ ၾသစေၾတးလ်က၊ စင္ကာပူက ကြန္ပ်ဴတာမဟာဘြဲ႕ရတဲ့ လူငယ္ေတြ ျမန္မာျပည္မွာ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အင္တာနက္ကို အသံုးခ်ၿပီး ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပညာရပ္မ်ဳိးစံုကို ေလ့လာေနၾကပါတယ္။ လူေတြဟာ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြဟာ မတံုး မအ ၾကေတာ့ဘူး။ ၿဖီးတာကို ၿဖီးမွန္းသိတယ္။ လိမ္တာကို လိမ္မွန္းသိတယ္။ ဘယ္သူေတြဟာ ၿခံစည္း႐ိုးေပၚ ခြထိုင္ၿပီး ႏွစ္ဖက္စလံုးက ေပးစာကမ္းစာကို စားေသာက္ေနၾကတာလဲ ဆိုတာလည္း သိတယ္။ ဘယ္သူေတြ ႏွစ္ဖက္ခြၽန္ လုပ္ေနတာလဲ ဆိုတာလည္းသိတယ္။ ဒီေခတ္က (Citizen Journalist) လူထုသတင္းသမားေခတ္ေလ။ လူေတြၾကားမွာ သတင္းေတြဟာ မရပ္မနား အစုန္အဆန္ စီးဆင္းေနၾကပါတယ္။

ကြန္ယက္ထဲမွာ သိန္းခ်ီရွိ
သတင္းကို စီအင္န္အင္န္ တစ္ခုတည္းက ဖန္တီးတဲ့ေခတ္ ကုန္ဆံုးသြားၿပီ။ အယ္လ္ဂ်ာဇီးရား (aljazeera) လည္း ေပၚေနၿပီ။ ၀က္ဘ္ဆိုက္ေတြနဲ႔ ဘေလာ့ဂ္ေတြလည္း ကြန္ရက္ထဲမွာ သိန္းနဲ႔ခ်ီ ရွိေနၾကၿပီ။ အေမရိကမွာေနမွ နယူးေယာက္တိုင္း ဖတ္ႏိုင္တဲ့ေခတ္ နိဂံုးခ်ဳပ္သြားၿပီ။ ဂ်က္(ကြမ္းၿခံကုန္း) ရဲ႕ ၀ါးဘေလာက္ေသာက္ကလည္း နယူးေယာက္တိုင္း၊ ၀ါရွင္တန္ပို႔စ္၊ ႀကိဳက္တဲ့သတင္းစာ ေရြးဖတ္ႏိုင္တဲ့ေခတ္ ေရာက္ေနၿပီ။ ဒီေခတ္ဟာ လူစြမ္းမ်ားေခတ္၊ သူရဲေကာင္းမ်ားေခတ္ မဟုတ္ေတာ့သလို ေခတ္ပ်က္ ဂု႐ုေတြရဲ႕ေခတ္လည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အင္တာနက္က ကမၻာႀကီးတစ္ခုလံုးကို လူထုေခတ္အျဖစ္ ေျပာင္းပစ္လိုက္ၿပီ။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္က သမုိင္းဖန္တီးတာလား
ဒါကို နားမလည္ဘဲနဲ႔ သမိုင္းဆိုတာ ခ်ာခ်ီလို၊ ႐ုစဗဲ့လို ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြက ဖန္တီးတာ။ လူထုဆိုတာ ေနာက္လိုက္ေတြ သက္သက္ပဲလို႔ ေျပာေနၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီဂု႐ုေတြက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလို၊ သခင္ဖိုးလွႀကီးလို၊ ဆရာစံလို ပုဂၢိဳလ္ေတြကို လက္ၫွိဳးထိုးျပေလ့ ရွိတယ္။ ေရနံေျမသပိတ္ႀကီးကို သခင္ဖိုးလွႀကီးက ဖန္တီးသေယာင္ ေျပာဆိုၾကတယ္။ တကယ္က ေရနံေျမသပိတ္ႀကီးက သခင္ဖိုးလွႀကီးဆိုတဲ့ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ကို ေမြးထုတ္ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ံုးႀကီးကို သခင္ေအာင္ဆန္းက ေမြးထုတ္လိုက္တာ မဟုတ္ဘူး။ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးႀကီးက ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ေမာင္ေအာင္ဆန္းကို မ်ဳိးခ်စ္ႏိုင္ငံေရးသမား တစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေပးလိုက္တာ ျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ေမာင္ေအာင္ဆန္းရယ္လို႔ ျဖစ္လာေအာင္လည္း ၁၉၃၆ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီးက ေမြးထုတ္လိုက္တာ ျဖစ္တယ္။ အလားတူပဲ ဂ်ဒ္ဆင္ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားေလး ေမာင္ေအာင္ေက်ာ္ကိုလည္း အာဇာနည္ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ျဖစ္ေအာင္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈႀကီးက ေမြးထုတ္ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ေမာင္ေအာင္ဆန္း၊ ေမာင္ေအာင္ေက်ာ္တို႔က ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈႀကီးကို ေမြးထုတ္လိုက္တာ မဟုတ္ဘူး။

သခင္အဖြဲ႔ စတင္တည္ေထာင္သူ
တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ံုးႀကီးကို စတင္တည္ေထာင္ၿပီး "သခင္" ဆိုတဲ့ အမည္ကို စၿပီးသံုးခဲ့သူက စာေရးဆရာႀကီး သခင္ဘေသာင္းဆိုတဲ့ လူေတာ္ႀကီး တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ သူတို႔ဟာ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးႀကီးနဲ႔ ကင္းကြာသြားၿပီး လြတ္လပ္ေရး တုိက္ပြဲေတြနဲ႔လည္း အဆက္ျပတ္သြားခဲ့တယ္။ တိုက္ပြဲနဲ႔ အဆက္ျပတ္သြားတာနဲ႔ လူထုနဲ႔လည္း အလွမ္းကြာေဝးသြားခဲ့တယ္။ ၁၉၆၀ခုႏွစ္ အိမ္ေစာင့္အစိုးရေခတ္ တည္ၿမဲ-သန္႔ရွင္းတို႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ သူဟာ နတ္ေမာက္မဲဆႏၵနယ္ တစ္သီးပုဂၢလ အမတ္ေလာင္းအျဖစ္ ၀င္ေရာက္အေရြးခံရာမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အနိမ့္ဆံုးမဲ အေရအတြက္ေတာင္ မရလိုက္ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ တင္ထားတဲ့ အာမခံေၾကးေတာင္ ျပန္မရေတာ့ဘဲ အဆံုးခံလိုက္ရပါတယ္။

အထင္အရွား သိႏုိင္တယ္
သခင္ဘေသာင္းဆိုတာ အင္မတန္ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္တဲ့ စာေရးဆရာႀကီး တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသမုိင္းကို မဖန္တီးႏိုင္႐ံုသာမက သူကိုယ္တိုင္ တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးကိုေတာင္ သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ မဖန္တီးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ထူးခြၽန္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြက သမုိင္းကို ဖန္တီးတာလား၊ သမုိင္းက ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေမြးထုတ္ေပးလိုက္တာလား ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ကိုေအာင္ဆန္း၊ ကိုေအာင္ေက်ာ္တို႔နဲ႔ ဆရာသခင္ဘေသာင္းရဲ႕ ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ကို ေလ့လာလိုက္႐ံုနဲ႔ အထင္အရွား သိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ေတာင္ မက္ထ႐ိုပိုလစ္တန္ အီလစ္ေတြက မသိဘူးဆိုတာေတာ့ ထူးဆန္းမေနဘူးလား။

အေပၚလႊာကိုပဲ နီးစပ္ေအာင္
အေသအခ်ာ သံုးသပ္ၾကည့္ရင္ေတာ့ မထူးဆန္းဘူးဆိုတာ သိႏိုင္တယ္။ သဘာ၀က်စြာ ျဖစ္ေပၚလာတာပါပဲ။ အဲဒီၿမိဳ႕ႀကီးသားလူလည္ ေရေပၚဆီ အီလစ္ေတြဆိုတာက ေခတ္တိုင္းေခတ္တိုင္းမွာ ေရေပၚဆီလို အေပၚယံမွာပဲ ေ၀့၀ဲေနခဲ့ၾကတယ္။ ဘယ္လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲစဥ္ေတြမွာမွ ပါ၀င္ခဲ့ဖူးျခင္း မရွိပါဘူး။ အေပၚယံလႊာမွာပဲ ေ၀့၀ဲေနသူေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ေအာက္ေျခလူထု လူတန္းစားေတြနဲ႔လည္း ေတာင္၀င္႐ိုးစြန္းနဲ႔ ေျမာက္၀င္႐ိုးစြန္းပမာ အလွမ္းကြာေ၀းပါတယ္။ လူထုကို အထင္ေသးၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ နီးစပ္ေအာင္ မႀကိဳးစားပါဘူး။ ေအာက္ေျခအစား အေပၚလႊာကိုပဲ နီးစပ္ေအာင္ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ႀကိဳးစားၿပီး ေရေပၚဆီ လုပ္ေနခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ရယ္စရာ ျဖစ္မေနဘူးလား
အဲဒီလို ေရေပၚဆီလူတန္းစားေတြကပဲ သမုိင္းကို ျပည္သူလူထုအမ်ားက ဖန္တီးတာဆိုတဲ့ အယူအဆကို ျပက္ရယ္ျပဳခဲ့ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ပညာရွင္ေတြကသာ တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး လူထုေတြကေတာ့ ေနာက္လိုက္ေကာင္းျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖို႔ လိုတယ္လို႔ ပါးစပ္က အျမႇဳပ္တစီစီထြက္ေအာင္ ေအာ္ဟစ္ေနၾကတာျဖစ္တယ္။ ဂလိုဘယ္အင္တာနက္ေခတ္၊ လူထုသတင္းသမားမ်ားရဲ႕ ေခတ္မွာေတာင္ လူစြမ္းေကာင္း ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေတြက သမိုင္းကို ဖန္တီးတယ္လို႔ ေျပာေနတာကေတာ့ ရယ္စရာျဖစ္မေနဘူးလား။

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics