Friday, October 08, 2010

ဥပေဒသိက လူေရးလွ - ဦးေက်ာ္ေဇယ်


အေမး။
ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒအရ လင္က မယားျဖစ္သူအား လင္ငယ္ေနသည္ဟု အစဥ္သျဖင့္ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုေနျခင္းသည္ ဥပေဒအရ ရက္စက္မႈ ျဖစ္သလား။
အေျဖ။
ရက္စက္မႈဆိုရာ၌ ကိုယ္၏ဆင္းရဲျခင္းသာမက စိတ္၏ဆင္းရဲျခင္းသည္လည္း ပါ၀င္သည္။ ရက္စက္မႈဆိုသည္မွာ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ျဖစ္ႏုိင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္၏ ဆင္းရဲျခင္းျဖစ္ေအာင္ ရက္စက္မႈျပဳက်င့္လွ်င္လည္း ကြာရွင္းခြင့္ ရွိေပသည္။ လင္သည္ မယားျဖစ္သူအား နာက်င္ေအာင္ လင္ငယ္ေနသည္ဟု အစဥ္သျဖင့္ မဟုတ္မမွန္ စြပ္စြဲေျပာဆိုျခင္းသည္ တရားဥပေဒအရ ရက္စက္မႈ မည္ေပသည္။

[၁၉၇၈၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ စီရင္ထံုး၊ စာ ၁၁၀]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

အေမး။
ေမြးစားသည့္ သားသမီးသည္ ေမြးစားမိဘထံမွ စားစရိတ္ ေတာင္းဆိုႏိုင္သလား။
အေျဖ။
ေမြးစားသည့္ သားသမီးသည္ ေမြးစားမိဘထံမွ စားစရိတ္ မေတာင္းႏုိင္ေပ။
[၁၉၃၇၊ ေအအိုင္အာရ္၊ ရန္ကုန္၊ စာ ၃၇၀]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

အေမး။
အရြယ္မေရာက္ေသးေသာ မိန္းကေလးသည္ ၎၏ခ်စ္သူ တရားခံႏွင့္ ခ်ိန္းဆိုၿပီး ၎သေဘာအရ ခ်စ္သူထံသို႔ ထြက္သြားျခင္းသည္ အုပ္ထိန္းသူ၏ အုပ္ထိန္းျခင္းေအာက္မွ ထြက္သြားေစျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏုိင္ပါသလား။
အေျဖ။
အုပ္ထိန္းသူ၏ အုပ္ထိန္းျခင္းေအာက္မွ ထြက္သြားေစျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူဆရမည္ျဖစ္၍ ျပစ္မႈေျမာက္သည္။
[ေမာင္ေက်ာ္ ႏွင့္ အစိုးရ၊ ၁၉၄၇၊ ရန္ကုန္စီရင္ထံုး၊ စာ ၅၇]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

အေမး။
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္သည္ မယားႀကီးရွိလ်က္ႏွင့္ ပထမအိမ္ေထာင္ရွိေၾကာင္း ထိန္၀ွက္ေျပာဆုိၿပီး အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကို လက္ထပ္လွ်င္ ျပစ္မႈဆုိင္ရာ ဥပေဒအရ ျပစ္မႈေျမာက္ပါသလား။
အေျဖ။
ရာဇသတ္ႀကီး ပုဒ္မ ၄၉၅ အရ ေယာက္်ားတစ္ဦးသည္ မယားအသက္ရွင္လ်က္ ရွိျခင္းေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းသည္ အတည္မျဖစ္ေသာ ကိစၥမ်ိဳး၌ ေနာက္ထပ္ထိမ္းျမားသူအား အထက္က ထိမ္းျမားျခင္းအေၾကာင္းကို ထိန္ခ်န္လွ်င္ ၎သည္ ယင္းပုဒ္မ၏ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ျပစ္မႈ က်ဴးလြန္ရာေရာက္သည္။
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ မယားႀကီး ရွိေစကာမူ ေနာက္ထပ္ တရား၀င္ အိမ္ေထာင္ျပဳႏိုင္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ေလွ်ာက္ထားသူသည္ ရာဇသတ္ႀကီး ပုဒ္မ ၄၉၅ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ပါ ျပစ္မႈမ်ိဳး က်ဴးလြန္ႏုိင္မည္ မဟုတ္။
[ကိုစိုးသိန္း ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံ၊ ၁၉၇၃၊ ျမန္မာႏိုင္ငံစီရင္ထံုး၊ စာ ၁၀]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

အေမး။
ေသလွ်င္ ပိုင္ဆုိင္ေၾကာင္း မွာၾကားေရးသားထားသည့္ စာသည္ ျမန္မာဓေလ့ထံုးတမ္း ဥပေဒအရ တရား၀င္သလား။
အေျဖ။
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအေနျဖင့္ ေသတမ္းစာသေဘာ သက္ေရာက္သည့္ စာခ်ဳပ္စာတမ္းမ်ား တရားမ၀င္ေပ။ စာခ်ဳပ္စာတမ္းတစ္ခုသည္ ေသတမ္းစာသေဘာ သက္ေရာက္လွ်င္ တရား႐ံုးက အတည္မျပဳေပ။
[ေမာင္သုခ ႏွင့္ ဦးသုနႏၵ၊ ၅၊ ရန္ကုန္၊ ၃၇၁]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

အေမး။
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္သည္ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ရန္ အသက္ကန္႔သတ္မႈ ရွိသလား။ မိဘအုပ္ထိန္းသူ သေဘာတူညီခ်က္ ရယူရန္လိုသလား။
အေျဖ။
ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္သည္ က်န္းမာေရးႏွင့္ ျပည့္စံုလွ်င္ မည္သည့္အရြယ္၌မဆို ထိမ္းျမားလက္ထပ္ႏုိင္သည္။ အသက္အရြယ္ ကန္႔သတ္မႈ မရွိေပ။ မိဘ သို႔မဟုတ္ အုပ္ထိန္းသူတို႔၏ သေဘာတူညီခ်က္ ရယူရန္လည္း မလိုေပ။
[ေမာင္သိန္းေမာင္ ႏွင့္ မေစာ၊ ၆၊ ရန္ကုန္၊ ၃၄၀]

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics