ျဖဴေသာအေရာင္ရွိသည့္ေခြးကို ေခြးျဖဴဟု ေခၚ၏။ ေခြးျဖဴအတြက္ထားရွိေသာ စကားပံုမွာ ေခြးျဖဴ ေတာမတိုး ဟူ၏။
ႏြားတြင္ ျဖဴေသာအေရာင္ရွိသည့္ႏြားကို စာဥ ဟု ေခၚ၏။ စာဥသည္ ႏြားတကာ့ႏြားတြင္ အညံ့ဆံုးျဖစ္ေသာ ႏြား၀ါေကာက္႐ိုးေမြး ေအာက္တြင္ေနရသည္။
ေၾကာင္တြင္ အနက္သည္ ထိပ္ဆံုးျဖစ္၏။ ေၾကာက္နက္ေအာက္တြင္ ေၾကာင္၀ါ၊ ေၾကာင္က်ားမ်ား အဆင့္ဆင့္စြမ္းၾကျငား၊ ဘိတ္ေခ်းတြင္ ေနေသာေၾကာင္မွာ ေၾကာင္ျဖဴျဖစ္သည္။ ငွက္လည္း မဖမ္းတတ္၊ ႂကြက္လည္း မခုတ္တတ္။ ႂကြက္ကိုက္မည္စိုး၍ ျခင္ေထာင္ထဲတြင္ သြင္းသိပ္ရသည္။
ဆိတ္တြင္လည္း ဆိတ္နက္သည္ အေ၀ွ႔အသန္ဆံုး ျဖစ္သည္။ ဆိတ္က်ားေတြလည္း သူ႔အဆင့္ႏွင့္သူ ေ၀ွ႔ၾကျငား၊ ဆိတ္ျဖဴမူ သံုး၍ မရေခ်။
ၾကက္တြင္လည္း ၾကက္ျဖဴသည္ သံုး၍ မရေခ်။ ခြပ္ရန္ေ၀းစြ တြန္ရန္ပင္ မနည္းၾကာေအာင္ ေစာင့္ရသည္။ ၾကက္တြင္ ၾကက္ျဖဴသည္လည္း အသံုးမက်ေခ်။
ဤသို႔လွ်င္ ေခြးျဖဴႏွင့္ ႏြားျဖဴ၊ ေၾကာင္ျဖဴ၊ ဆိတ္ျဖဴ၊ ၾကက္ျဖဴ စသည့္ အျဖဴေရာင္သတၱ၀ါမ်ား ညံ့ဖ်င္းပါလ်က္၊ လူျဖဴက်မွ မည္သည့္အတြက္ ေတာ္ေနရသနည္း။ စီးပြားေရး စစ္ေရးတြင္ ထိပ္က၊ သိပၸံပညာတြင္ လူေတာ္၊ အားကစားတြင္ လူခၽြန္။
သို႔ရာတြင္ ေသခ်ာစြာေစ့ငုေသာအခါ လူျဖဴေတြ ေတာ္ျခင္းမဟုတ္။ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ား ညံ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ားသည္ ပ်င္းသည္၊ ေရသာခိုသည္။ ထူးခၽြန္ရန္ တြန္႔ဆုတ္သည္။ ႀကိဳးစားလိုစိတ္ မရွိ။
လူျဖဴသည္ မပ်င္း၊ ေရသာမခို။ ႀကိဳးစားသည္။ ထူးခၽြန္မႈကို အၿမဲလက္လွမ္းသည္။ လူမည္း၊ လူညိဳလူ၀ါမ်ားႏွင့္ ယွဥ္လိုက္ေသာအခါ သူက ေရွ႔သုိ႔ ေရာက္ေနသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ လူျဖဴသည္ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါတို႔ထက္ သာသည္ဟု သူ႔ကုိယ္သူ ထင္ေနေလ၏။
အမွန္အားျဖင့္ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ားသည္ လူျဖဴထက္ေတာ္၏။ သို႔ရာတြင္ ပ်င္းေသာေၾကာင့္ လူျဖဴက ေခါင္းေပၚတက္နင္းေနျဖင္း ျဖစ္၏။ သို႔လွ်င္ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ားထက္ သာလြန္သည္၊ ေတာ္သည္ဟု သူ႔ကုိယ္သူ ထင္ေသာ လူျဖဴသည္ စိတ္ႀကီး၀င္လာ၏။
စိတ္ႀကီး၀င္ျခင္းမွာ ဘ၀င္ျမင့္ျခင္း တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ သို႔ေၾကာင့္ လူျဖဴသည္ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ားကို အထင္ေသးလာ၏။ သူ႔အက်ိဳးစီးပြားမ်ားအတြက္ မည္သည့္လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါကိုျဖစ္ေစ မတရားျပဳရန္ ၀န္မေလးေခ်။ ထိုမွတစ္ဆင့္ တက္လာေသာအခါ မည္သူ႔ကိုမဆို ေစာ္ကားရန္ ၀န္မေလးေသာ သေဘာထား ျဖစ္ေပၚလာေတာ့သည္။
ၿပီးခဲ့ေသာ ယမန္ႏွစ္က ကမၻာ့ေဘာလံုးပြဲတြင္ အေရွ႔အလယ္ပိုင္း ေဘာလံုးအသင္းမ်ားလည္း ေျခစြမ္းျပႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ အေရွ႔အလယ္ပိုင္းေဘာလံုးအသင္းတစ္သင္းမွ အားကစားသမားတစ္ေယာက္သည္ မ်က္ႏွာျဖဴ ေဘာလံုးသမားတစ္ေယာက္ကို အေရာ၀င္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့သည္။ အႀကိဳးစားခံရေသာ ေဘာလံုးသမားက လုိက္လုိက္ေလ်ာေလ်ာမရွိ။ မတူမတန္ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ ျပန္လည္ဆက္ဆံသည္ကို သတိထားမိ၏။
ဤအျဖစ္အပ်က္က မည္သည္ကိုျပသနည္း။
လူျဖဴမ်ားသည္ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ားကို မတူမတန္ဟု သေဘာထားသည္။ သူတို႔သာ တတ္သည္။ သူတို႔သာ ေတာ္သည္ဟု သေဘာထားသည္။ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါတို႔တြင္ အဆံုးစြန္အားထားစရာျဖစ္ေသာ ညီၫြတ္မႈကို ေသာ္မွ် ထိေရာက္စြာ အသံုးမျပဳႏိုင္ေသာအခါ လူျဖဴက လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါကို အလကားေကာင္ေတြဟု ထင္ေတာ့သည္။
ကမၻာတြင္ ငပြႀကီးဟု အမည္တြင္ေနေသာ စြက္ဖက္က်ဴးေက်ာ္ေရးသမား ႏိုင္ငံႀကီးကို ၾကည့္...။
သူ႔တြင္ ဓနအင္အားရွိသည္။ ကမၻာ၏ မည္သည့္ေနရာသို႔ျဖစ္ေစ သြားေရာက္က်ဴးေက်ာ္တုိက္ခုိက္ႏိုင္ေသာ ေရတပ္ ေလတပ္ရွိ၏။ ထိုမွ် အင္အားႀကီးမားသည့္အတြက္ မည္သူ႔ကိုမွ် လူမထင္ေခ်။ တရားမွ်တျခင္း၊ တရားဥပေဒစေသာ အသံုးအႏႈန္းမ်ားသည္ ငပြႀကီးအတြက္ မဟုတ္ေခ်။
ငပြႀကီးသည္ တိုင္းႏိုင္ငံတစ္ခု မည္မည္ရရ ထူေထာင္ထားျငား၊ ခမ္းနားသပ္ယပ္ေသာ လူမ်ိဳးအမည္ မရွိေခ်။ လူမ်ိဳး မရွိေသာေၾကာင့္ မ်ိဳး႐ိုးဇာတိႏွင့္ စပ္ဆုိင္သည့္ ယဥ္ေက်းမႈလည္း မရွိေခ်။ ထိုအခါတြင္ အမ်ားသံုးေ၀ါဟာရကိုပင္ အမ်ားနည္းတူ လက္ခံသံုးစြဲတတ္ျခင္း မရွိေပ။
ပံုစံအားျဖင့္ အၾကမ္းဖက္ျခင္း။
ငပြႀကီးသည္ သူက်ဴးလြန္ေသာ အၾကမ္းဖက္မႈကို အၾကမ္းဖက္မႈဟု မသံုးသပ္ဘဲ သူႏွင့္ဆန္႔က်င္သူ၏ အၾကမ္းပတမ္းမႈကိုသာ အၾကမ္းဖက္မႈဟု သံုးသပ္သည္။ ဤနည္းျဖင့္ သူသည္ ငပြႀကီးျဖစ္လာ၏။ ဤသို႔လွ်င္ က်ဴးေက်ာ္ျခင္း၊ အၾကမ္းဖက္ျခင္းတို႔သည္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္၍ မရေသာ ေ၀ါဟာရမ်ား ျဖစ္ေနရေတာ့သည္။
ငပြႀကီးသည္ သူ၏ မတရားမႈကို ေခါင္းညိတ္ေထာက္ခံေလ့ရွိေသာ တပည့္မ်ားကို ေမြးျမဴထား၏။ ငပြႀကီး၏ တပည့္အမ်ားစုမွာ လူျဖဴမ်ားျဖစ္ၿပီး၊ တပည့္အခ်ိဳ႔မွာ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ လူညိဳလူ၀ါႏွင့္ လူမည္းတပည့္ အခ်ိဳ႔မွာလည္း ကုန္ပစၥည္းေတြ မသြင္းရ အက်ပ္ကိုင္ခံရမည္ စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္ ႏွာေစးေခ်ာင္းဆိုး ေနၾကရျခင္း ျဖစ္၏။
ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ လာေရာက္လည္ပတ္ေသာ လူျဖဴမ်ားတြင္ လူေကာင္းေတြမ်ားစြာ ပါ၀င္ပါလိမ့္မည္။ သမုိင္းသုေတသီ၊ ယဥ္ေက်းမႈသုေတသီေတြ၊ စာေပသမားေတြ ပါ၀င္ပါမည္။ ထုိသူမ်ားႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္မိေသာ ျမန္မာမ်ားသည္ ျပဴးတူးၿပဲတဲၾကည့္သည္။ ဣေႁႏၵမရေအာင္ ၾကည့္သည္။ ဤနည္းမွာလည္း လူျဖဴမ်ား ေရာင့္တက္စရာအေၾကာင္း ျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ခန္႔က ဗဟန္းမွတ္တုိင္မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ထဲသို႔အျပန္တြင္ လူျဖဴမတစ္ေယာက္ကို ဘတ္စ္ကားေပၚ၌ ေတြ႔သည္။ ကားမွာ စစ္က်န္ကားမ်ားကို ျပဳျပင္ထားသျဖင့္ ယာဥ္ေမာင္း၏ ၀ဲဘက္တြင္ ႏွစ္ေယာက္ထိုင္ ထုိင္ခံုတစ္ခု ပါသည္။ ေပါင္လယ္စကတ္ျဖင့္ ဟိုးလိုေဟာင္းေလာင္းထုိင္လ်က္ လုိက္ပါလာေသာ လူျဖဴမသည္ ပေယာပယိမလုပ္ေသာ မ်က္ႏွာကို ျမင္လွ်င္ျမင္ခ်င္း သူ႔ေပါင္ေတြ ဒူးေတြကို လြယ္အိတ္ျဖင့္ဖံုးသည္ေရာ ထီးျဖင့္အုပ္သည္ေရာ လုပ္၏။
ပေယာပယိလုပ္သူႏွင့္ေတြ႔လွ်င္ သူသည္ ထိုကဲ့သုိ႔ လုပ္ဖြယ္မရွိေခ်။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူတို႔ကို အထူးအဆန္း ၾကည့္ျခင္း၊ အငမ္းမရျဖစ္ျခင္းမ်ားသည္ မေလးမခန္႔ျပဳရန္ ဖိတ္ေခၚရာ ေရာက္သည္ထင္၏။
ယေန႔ အာဖဂန္နစၥတန္ႏွင့္ အီရတ္ကို က်ဴးေက်ာ္ေနသူမ်ားမွာ လူျဖဴေတြျဖစ္သည္။ လူ၀ါလူညိဳ ႏိုင္ငံအခ်ိဳ႔က မ်က္ႏွာလိုမ်က္ႏွာရ ေဆးေပးမီးယူလုပ္ေနသည္မွအပ လူျဖဴႏိုင္ငံေတြခ်ည္းျဖစ္၏။ ယင္းသို႔ က်ဴးေက်ာ္ရဲျခင္းမွာ အေရာ၀င္ေသာမ်က္ႏွာ။ ပေယာပယိလုပ္ေသာ အျပဳအမူမ်ားေၾကာင့္ ေရာင့္တက္ၿပီး ေစာ္ကားျခင္း ျဖစ္၏။
ဆိုလုိရင္းအဓိပၸါယ္မွာ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ား အပ်င္းမထူေရး၊ ေရသာမခုိေရး ျဖစ္သည္။ ေခြးျဖဴ၊ ႏြားျဖဴႏွင့္ ၾကက္ျဖဴ ေၾကာင္ျဖဴေတြ ပ်င္းပါလ်က္၊ လူျဖဴေတြ ေတာ္ျခင္းမွာ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါေတြ အသံုးမက်ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ အသံုးမက်မႈကို အဆံုးသတ္သင့္ၿပီ။
ႏြားတြင္ ျဖဴေသာအေရာင္ရွိသည့္ႏြားကို စာဥ ဟု ေခၚ၏။ စာဥသည္ ႏြားတကာ့ႏြားတြင္ အညံ့ဆံုးျဖစ္ေသာ ႏြား၀ါေကာက္႐ိုးေမြး ေအာက္တြင္ေနရသည္။
ေၾကာင္တြင္ အနက္သည္ ထိပ္ဆံုးျဖစ္၏။ ေၾကာက္နက္ေအာက္တြင္ ေၾကာင္၀ါ၊ ေၾကာင္က်ားမ်ား အဆင့္ဆင့္စြမ္းၾကျငား၊ ဘိတ္ေခ်းတြင္ ေနေသာေၾကာင္မွာ ေၾကာင္ျဖဴျဖစ္သည္။ ငွက္လည္း မဖမ္းတတ္၊ ႂကြက္လည္း မခုတ္တတ္။ ႂကြက္ကိုက္မည္စိုး၍ ျခင္ေထာင္ထဲတြင္ သြင္းသိပ္ရသည္။
ဆိတ္တြင္လည္း ဆိတ္နက္သည္ အေ၀ွ႔အသန္ဆံုး ျဖစ္သည္။ ဆိတ္က်ားေတြလည္း သူ႔အဆင့္ႏွင့္သူ ေ၀ွ႔ၾကျငား၊ ဆိတ္ျဖဴမူ သံုး၍ မရေခ်။
ၾကက္တြင္လည္း ၾကက္ျဖဴသည္ သံုး၍ မရေခ်။ ခြပ္ရန္ေ၀းစြ တြန္ရန္ပင္ မနည္းၾကာေအာင္ ေစာင့္ရသည္။ ၾကက္တြင္ ၾကက္ျဖဴသည္လည္း အသံုးမက်ေခ်။
ဤသို႔လွ်င္ ေခြးျဖဴႏွင့္ ႏြားျဖဴ၊ ေၾကာင္ျဖဴ၊ ဆိတ္ျဖဴ၊ ၾကက္ျဖဴ စသည့္ အျဖဴေရာင္သတၱ၀ါမ်ား ညံ့ဖ်င္းပါလ်က္၊ လူျဖဴက်မွ မည္သည့္အတြက္ ေတာ္ေနရသနည္း။ စီးပြားေရး စစ္ေရးတြင္ ထိပ္က၊ သိပၸံပညာတြင္ လူေတာ္၊ အားကစားတြင္ လူခၽြန္။
သို႔ရာတြင္ ေသခ်ာစြာေစ့ငုေသာအခါ လူျဖဴေတြ ေတာ္ျခင္းမဟုတ္။ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ား ညံ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ားသည္ ပ်င္းသည္၊ ေရသာခိုသည္။ ထူးခၽြန္ရန္ တြန္႔ဆုတ္သည္။ ႀကိဳးစားလိုစိတ္ မရွိ။
လူျဖဴသည္ မပ်င္း၊ ေရသာမခို။ ႀကိဳးစားသည္။ ထူးခၽြန္မႈကို အၿမဲလက္လွမ္းသည္။ လူမည္း၊ လူညိဳလူ၀ါမ်ားႏွင့္ ယွဥ္လိုက္ေသာအခါ သူက ေရွ႔သုိ႔ ေရာက္ေနသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ လူျဖဴသည္ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါတို႔ထက္ သာသည္ဟု သူ႔ကုိယ္သူ ထင္ေနေလ၏။
အမွန္အားျဖင့္ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ားသည္ လူျဖဴထက္ေတာ္၏။ သို႔ရာတြင္ ပ်င္းေသာေၾကာင့္ လူျဖဴက ေခါင္းေပၚတက္နင္းေနျဖင္း ျဖစ္၏။ သို႔လွ်င္ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ားထက္ သာလြန္သည္၊ ေတာ္သည္ဟု သူ႔ကုိယ္သူ ထင္ေသာ လူျဖဴသည္ စိတ္ႀကီး၀င္လာ၏။
စိတ္ႀကီး၀င္ျခင္းမွာ ဘ၀င္ျမင့္ျခင္း တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ သို႔ေၾကာင့္ လူျဖဴသည္ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ားကို အထင္ေသးလာ၏။ သူ႔အက်ိဳးစီးပြားမ်ားအတြက္ မည္သည့္လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါကိုျဖစ္ေစ မတရားျပဳရန္ ၀န္မေလးေခ်။ ထိုမွတစ္ဆင့္ တက္လာေသာအခါ မည္သူ႔ကိုမဆို ေစာ္ကားရန္ ၀န္မေလးေသာ သေဘာထား ျဖစ္ေပၚလာေတာ့သည္။
ၿပီးခဲ့ေသာ ယမန္ႏွစ္က ကမၻာ့ေဘာလံုးပြဲတြင္ အေရွ႔အလယ္ပိုင္း ေဘာလံုးအသင္းမ်ားလည္း ေျခစြမ္းျပႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ အေရွ႔အလယ္ပိုင္းေဘာလံုးအသင္းတစ္သင္းမွ အားကစားသမားတစ္ေယာက္သည္ မ်က္ႏွာျဖဴ ေဘာလံုးသမားတစ္ေယာက္ကို အေရာ၀င္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့သည္။ အႀကိဳးစားခံရေသာ ေဘာလံုးသမားက လုိက္လုိက္ေလ်ာေလ်ာမရွိ။ မတူမတန္ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ ျပန္လည္ဆက္ဆံသည္ကို သတိထားမိ၏။
ဤအျဖစ္အပ်က္က မည္သည္ကိုျပသနည္း။
လူျဖဴမ်ားသည္ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ားကို မတူမတန္ဟု သေဘာထားသည္။ သူတို႔သာ တတ္သည္။ သူတို႔သာ ေတာ္သည္ဟု သေဘာထားသည္။ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါတို႔တြင္ အဆံုးစြန္အားထားစရာျဖစ္ေသာ ညီၫြတ္မႈကို ေသာ္မွ် ထိေရာက္စြာ အသံုးမျပဳႏိုင္ေသာအခါ လူျဖဴက လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါကို အလကားေကာင္ေတြဟု ထင္ေတာ့သည္။
ကမၻာတြင္ ငပြႀကီးဟု အမည္တြင္ေနေသာ စြက္ဖက္က်ဴးေက်ာ္ေရးသမား ႏိုင္ငံႀကီးကို ၾကည့္...။
သူ႔တြင္ ဓနအင္အားရွိသည္။ ကမၻာ၏ မည္သည့္ေနရာသို႔ျဖစ္ေစ သြားေရာက္က်ဴးေက်ာ္တုိက္ခုိက္ႏိုင္ေသာ ေရတပ္ ေလတပ္ရွိ၏။ ထိုမွ် အင္အားႀကီးမားသည့္အတြက္ မည္သူ႔ကိုမွ် လူမထင္ေခ်။ တရားမွ်တျခင္း၊ တရားဥပေဒစေသာ အသံုးအႏႈန္းမ်ားသည္ ငပြႀကီးအတြက္ မဟုတ္ေခ်။
ငပြႀကီးသည္ တိုင္းႏိုင္ငံတစ္ခု မည္မည္ရရ ထူေထာင္ထားျငား၊ ခမ္းနားသပ္ယပ္ေသာ လူမ်ိဳးအမည္ မရွိေခ်။ လူမ်ိဳး မရွိေသာေၾကာင့္ မ်ိဳး႐ိုးဇာတိႏွင့္ စပ္ဆုိင္သည့္ ယဥ္ေက်းမႈလည္း မရွိေခ်။ ထိုအခါတြင္ အမ်ားသံုးေ၀ါဟာရကိုပင္ အမ်ားနည္းတူ လက္ခံသံုးစြဲတတ္ျခင္း မရွိေပ။
ပံုစံအားျဖင့္ အၾကမ္းဖက္ျခင္း။
ငပြႀကီးသည္ သူက်ဴးလြန္ေသာ အၾကမ္းဖက္မႈကို အၾကမ္းဖက္မႈဟု မသံုးသပ္ဘဲ သူႏွင့္ဆန္႔က်င္သူ၏ အၾကမ္းပတမ္းမႈကိုသာ အၾကမ္းဖက္မႈဟု သံုးသပ္သည္။ ဤနည္းျဖင့္ သူသည္ ငပြႀကီးျဖစ္လာ၏။ ဤသို႔လွ်င္ က်ဴးေက်ာ္ျခင္း၊ အၾကမ္းဖက္ျခင္းတို႔သည္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္၍ မရေသာ ေ၀ါဟာရမ်ား ျဖစ္ေနရေတာ့သည္။
ငပြႀကီးသည္ သူ၏ မတရားမႈကို ေခါင္းညိတ္ေထာက္ခံေလ့ရွိေသာ တပည့္မ်ားကို ေမြးျမဴထား၏။ ငပြႀကီး၏ တပည့္အမ်ားစုမွာ လူျဖဴမ်ားျဖစ္ၿပီး၊ တပည့္အခ်ိဳ႔မွာ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ လူညိဳလူ၀ါႏွင့္ လူမည္းတပည့္ အခ်ိဳ႔မွာလည္း ကုန္ပစၥည္းေတြ မသြင္းရ အက်ပ္ကိုင္ခံရမည္ စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္ ႏွာေစးေခ်ာင္းဆိုး ေနၾကရျခင္း ျဖစ္၏။
ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ လာေရာက္လည္ပတ္ေသာ လူျဖဴမ်ားတြင္ လူေကာင္းေတြမ်ားစြာ ပါ၀င္ပါလိမ့္မည္။ သမုိင္းသုေတသီ၊ ယဥ္ေက်းမႈသုေတသီေတြ၊ စာေပသမားေတြ ပါ၀င္ပါမည္။ ထုိသူမ်ားႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္မိေသာ ျမန္မာမ်ားသည္ ျပဴးတူးၿပဲတဲၾကည့္သည္။ ဣေႁႏၵမရေအာင္ ၾကည့္သည္။ ဤနည္းမွာလည္း လူျဖဴမ်ား ေရာင့္တက္စရာအေၾကာင္း ျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ခန္႔က ဗဟန္းမွတ္တုိင္မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ထဲသို႔အျပန္တြင္ လူျဖဴမတစ္ေယာက္ကို ဘတ္စ္ကားေပၚ၌ ေတြ႔သည္။ ကားမွာ စစ္က်န္ကားမ်ားကို ျပဳျပင္ထားသျဖင့္ ယာဥ္ေမာင္း၏ ၀ဲဘက္တြင္ ႏွစ္ေယာက္ထိုင္ ထုိင္ခံုတစ္ခု ပါသည္။ ေပါင္လယ္စကတ္ျဖင့္ ဟိုးလိုေဟာင္းေလာင္းထုိင္လ်က္ လုိက္ပါလာေသာ လူျဖဴမသည္ ပေယာပယိမလုပ္ေသာ မ်က္ႏွာကို ျမင္လွ်င္ျမင္ခ်င္း သူ႔ေပါင္ေတြ ဒူးေတြကို လြယ္အိတ္ျဖင့္ဖံုးသည္ေရာ ထီးျဖင့္အုပ္သည္ေရာ လုပ္၏။
ပေယာပယိလုပ္သူႏွင့္ေတြ႔လွ်င္ သူသည္ ထိုကဲ့သုိ႔ လုပ္ဖြယ္မရွိေခ်။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူတို႔ကို အထူးအဆန္း ၾကည့္ျခင္း၊ အငမ္းမရျဖစ္ျခင္းမ်ားသည္ မေလးမခန္႔ျပဳရန္ ဖိတ္ေခၚရာ ေရာက္သည္ထင္၏။
ယေန႔ အာဖဂန္နစၥတန္ႏွင့္ အီရတ္ကို က်ဴးေက်ာ္ေနသူမ်ားမွာ လူျဖဴေတြျဖစ္သည္။ လူ၀ါလူညိဳ ႏိုင္ငံအခ်ိဳ႔က မ်က္ႏွာလိုမ်က္ႏွာရ ေဆးေပးမီးယူလုပ္ေနသည္မွအပ လူျဖဴႏိုင္ငံေတြခ်ည္းျဖစ္၏။ ယင္းသို႔ က်ဴးေက်ာ္ရဲျခင္းမွာ အေရာ၀င္ေသာမ်က္ႏွာ။ ပေယာပယိလုပ္ေသာ အျပဳအမူမ်ားေၾကာင့္ ေရာင့္တက္ၿပီး ေစာ္ကားျခင္း ျဖစ္၏။
ဆိုလုိရင္းအဓိပၸါယ္မွာ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါမ်ား အပ်င္းမထူေရး၊ ေရသာမခုိေရး ျဖစ္သည္။ ေခြးျဖဴ၊ ႏြားျဖဴႏွင့္ ၾကက္ျဖဴ ေၾကာင္ျဖဴေတြ ပ်င္းပါလ်က္၊ လူျဖဴေတြ ေတာ္ျခင္းမွာ လူမည္းႏွင့္ လူညိဳလူ၀ါေတြ အသံုးမက်ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ အသံုးမက်မႈကို အဆံုးသတ္သင့္ၿပီ။
( ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လထုတ္ ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္ရည္ မဂၢဇင္း အမွတ္ ၁၁၁ မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္ )
No comments:
Post a Comment