အခုတေလာဖတ္ရတဲ့သတင္းေတြက တစ္ခုမွကို အဆင္မေခ်ာပါဘူး။ ပိုက္ဆံရွိတဲ့ ေလာဘေဇာတုိက္ ကုန္သည္အခ်ိဳ႔ရဲ႔ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ မီးဖိုေခ်ာင္သံုးစားကုန္ျဖစ္တဲ့ ၾကက္သြန္နီေစ်းေတြ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ စံခ်ိန္တင္ထိုးတက္သြားတဲ့သတင္းေတြ၊ ျပည္ပကသြင္းလာတဲ့ စားသံုးဆီေတြမွာ က်န္းမာေရးကို အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ ဓာတုပစၥည္းေတြ ပါ၀င္တဲ့အတြက္ စားသံုးရန္မသင့္ေၾကာင္းနဲ႔ အဆိုပါဆီမ်ား ေရာင္း၀ယ္သူမ်ားကို ေထာင္ဒဏ္(၃)ႏွစ္အထိ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြ၊ တရား၀င္ကုမၸဏီႀကီးရဲ႔တစ္ခုရဲ႔ အႀကီးအကဲတစ္ေယာက္က အျခားသူမ်ားရဲ႔ ယံုၾကည္မႈကို အလြဲသံုးစားလုပ္ၿပီး ေငြေၾကးပမာဏ သန္းေပါင္းေထာင္နဲ႔ခ်ီၿပီး လိမ္လည္တဲ့သတင္းေတြ၊ ေျပာရရင္ တကယ့္ကို အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ေျပာခ်င္တာက အဲဒီလို ကိစၥျဖစ္ေနတာကို မျဖစ္သင့္ဘူး ဘာညာေျပာခ်င္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥေတြဟာ ျဖစ္သင့္မျဖစ္သင့္ဆိုတဲ့ အခ်က္နဲ႔ ခ်ိန္ထိုးၿပီးေျပာေနတာပါ။ လူသားေတြအေနနဲ႔ ကုိယ္ခ်င္းစာတရားေတြ၊ လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားမႈေတြ၊ ေမတၱာတရားေတြ ေခါင္းပါးကုန္ၾကၿပီလားလို႔ စဥ္းစားမိလို႔ပါ။ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံလို ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္တဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုမွာ အဲဒီလိုမ်ိဳးျဖစ္ရပ္ေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ျဖစ္သင့္သလား မျဖစ္သင့္သလားဆိုတာကို ေတြးေနမိလို႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ အမ်ားစုဟာ ကုိယ့္ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာတရား၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဂုဏ္ယူၾကမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီလို ဂုဏ္ယူႏိုင္ေအာင္လည္း အဆက္ဆက္က ဘုိးေဘးဘီဘင္ေတြဟာ လက္ဆင့္ကမ္းထိန္းသိမ္းခဲ့ၾကပါတယ္။ အခုလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္က်မွ ဒီလုိမ်ိဳးေတြျဖစ္လာတာဟာ ေကာင္းတဲ့အေၾကာင္းအရာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ျမင္ပါတယ္။ လူေတြအေနနဲ႔ ပိုက္ဆံေငြေၾကးသာ အဓိကျဖစ္ေနတာဟာ ေကာင္းတဲ့လကၡဏာ မဟုတ္ပါဘူး။ ငယ္ငယ္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူႀကီးသူမမ်ားက ဆံုးမတတ္တဲ့ စကားေလးတစ္ခြန္းရွိပါတယ္။ အဲဒီေကာင္ဟာေလ ကုိယ့္အတြက္ အက်ိဳးရွိမယ္ဆိုရင္ ဘနဖူးကိုေတာင္ သိုက္တူးမယ့္ေကာင္ ဆိုၿပီး ေျပာတတ္ၾကတာပါ။ အခုေတာ့ သိုက္တူး႐ံုတင္မကပါဘူး။ ကုိယ္ပိုက္ဆံရဖို႔၊ အျမတ္ေတြအမ်ားႀကီးက်န္ဖို႔၊ စီးပြားျဖစ္ဖို႔အတြက္ အျခားလူေတြရဲ႔ ေခၽြးႏွဲစာေတြကို လိမ္လည္ဖို႔လည္း ၀န္မေလးေတာ့ပါဘူး၊ အျခားလူေတြ ေသခ်င္ေသပါေစ ငါတို႔ ပိုက္ဆံအမ်ားႀကီးရရင္ ၿပီးေရာဆိုၿပီး အဆိပ္ျဖစ္ေစတဲ့ ဆီေတြကို ေရာင္းဖို႔လည္း လက္မတြန္႔ေတာ့ပါဘူး၊ အျခားလူေတြ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ငါလုပ္ခ်င္ရာလုပ္မယ္ဆိုၿပီး ေစ်းကြက္ကစားၿပီး ေစ်းေတြပ်က္ေအာင္လုပ္ဖို႔လည္း အၿပံဳးမပ်က္ပါပဲ။ ဒါေတာင္ တေလာက အတည္လိုလို ေကာလာဟလလိုလို ထြက္လာတဲ့ စားအုန္းဆီေတြထဲကို ဆပ္ျပာမႈန္႔ထည့္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို အတည္မျပဳႏိုင္တဲ့အတြက္ ထည့္မေရးေတာ့တာပါ။
မလြယ္တာမွ တကယ့္ကို မလြယ္တာပါ။ အဲဒီလိုေတြလုပ္ေနတာဟာ ငါတို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြမွ ဟုတ္ပါေလစလို႔ကို ကၽြန္ေတာ့္မွာ သံသယျဖစ္မိပါတယ္။ ငယ္ငယ္ကတည္းက နားရည္၀ေနတဲ့ သီခ်င္းကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို သတိေပးေနသလိုပါပဲ။ ေဟ့ေကာင္မေလး ကမၻာေပၚမွာ ျမန္မာျပည္ဟာ အယဥ္ေက်းဆံုး တုိင္းျပည္တစ္ခုပါ... ဆိုလားပါပဲ။ အခုေတာ့ အဲဒီသီခ်င္းကုိေတာင္ ရဲရဲမဆို၀ံ့ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနပါၿပီဗ်ာ။
ဓမၼေစတီဆရာေတာ္ ဦးေကာသလႅေဟာတဲ့တရားထဲက စကားအခ်ိဳ႔ကို သတိရလို႔ ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။ ဆရာေတာ္က ဥပမာေလးနဲ႔ေျပာတာပါ။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မရည္ရြယ္ပါဘူး။ အကုန္လံုး အဲဒီလိုျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆိုလုိတာမဟုတ္ပါ။ ဒီလုိပါ။ အထူးကုဆရာ၀န္ႀကီးတစ္ေယာက္ ဆိုပါေတာ့။ လူနာတစ္ေယာက္ကို ဘယ္ေလာက္ဆိုတဲ့ ေစ်းႏႈံးနဲ႔ ၾကည့္ေပးပါတယ္။ အထူးကုေဆးခန္းႀကီးေတြမွာ အထူးေစ်းႏႈံးေတြနဲ႔ထိုင္။ ေဆးကု။ သူေဌးႀကီးလာလည္း ဒီေစ်းပဲ။ စာေရးႀကီး လာျပလည္း ဒီေစ်းပဲ။ ပိုက္ဆံမရွိတဲ့ ေက်ာင္းဆရာမေလး လာျပလည္း ဒီေစ်းပဲ။ ဒီေစ်းေပးဖို႔ ပိုက္ဆံမရွိရင္ အထူးကုေဆးခန္းကို မလာနဲ႔ေလ။ ပိုက္ဆံမရွိရင္ ေသေပါ့ဆိုတဲ့သေဘာ သက္ေရာက္မေနဘူးလား။ ၿပီးေတာ့မွ အလွဴႀကီးအတန္းႀကီးေတြလုပ္ ဘုရားေတြတည္၊ ေက်ာင္းေတြေဆာက္ၿပီး အထူးကုဆရာ၀န္ႀကီး ဘယ္သူ ေကာင္းမႈ ဘာညာလုပ္ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီလို လုပ္တဲ့ကုသိုလ္ဟာ တကယ္ေရာ အက်ိဳးေပးပါ့မလား။ ဆရာေတာ္ကေတာ့ ႏိုးသာဓု လို႔ ခပ္ျပတ္ျပတ္ေျပာပါတယ္။
ဒါက ဆရာေတာ္ေျပာတဲ့အထဲက ဥပမာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႔ တင္ျပပံု မပိရိမႈေၾကာင့္ ဆိုလိုရင္းမေရာက္ရင္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ေစာေစာက ဥပမာထဲက ဆရာ၀န္ပါ။ ဟုတ္ၿပီ အဲဒါဆိုရင္ ၾကက္သြန္ေစ်းကစားတဲ့ ကုန္သည္ႀကီးေတြ၊ စားအုန္းဆီထဲကို ဆပ္ျပာမႈန္႔ထည့္တဲ့ ကုန္သည္ႀကီးေတြ၊ နယ္စပ္ကေန အခြန္မဲ့ေစ်းသက္သာၿပီးေရာ တင္သြင္းလာၿပီး ျပည္တြင္းမွာ သံုးတဲ့လူေတြအတြက္ အရည္အေသြးမမီ စံမမီတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ေရာင္းခ်ေနတဲ့ စီးပြားေရးသမားႀကီးေတြေရာ။ သူတို႔လည္း အဲဒီလိုရလာတဲ့ ပိုက္ဆံေတြနဲ႔ အလွဴေတြလုပ္မွာပါပဲ။ လူျမင္ေအာင္ နာမည္စာလံုးအႀကီးႀကီးေတြနဲ႔ ကမၺည္းတင္ၾကမွာပါပဲ။ အဲဒီလိုလုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ဟာ တကယ္ေရာအက်ိဳးေပးပါ့မလား။ ျဖဴစင္တဲ့ ကုသုိလ္ေရာ ဟုတ္ပါရဲ႔လား။ ကုိယ့္ကို မွီတင္းေနထိုင္ရတဲ့ မိသားစု၀င္ေတြကေရာ လိပ္ျပာသန္႔သန္႔နဲ႔ သူရွာေကၽြးတဲ့ ထမင္းကို စားႏိုင္ၾကပါရဲ႔လား။ အခုလိုေခတ္မွာ ဒီလုိေတြ ေရးရတာ အေတာ္ေတာ့ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ႏိုင္တဲ့ကိစၥမွန္း ကၽြန္ေတာ္သိပါတယ္။
အခုလည္း လာျပန္ၿပီ။ ၾကက္ဥအတုတဲ့။ စိတ္ညစ္စရာ ေကာင္းလုိက္တာဗ်ာ။ ေျပာရရင္ ၾကက္ဥဆိုတာ အေျခခံအက်ဆံုး လူတန္းစားေတြရဲ႔ ေန႔စဥ္သံုး စားစရာပါ။ ႐ံုးမွာ ထမင္းခ်ိဳင့္ထည့္လာလို႔ ဘာဟင္းလဲလို႔ ေမးလိုက္တဲ့အခါ ၾကက္ဥေၾကာ္၊ ၾကက္ဥသုတ္၊ ၾကက္ဥေမႊေၾကာ္၊ ၾကက္ဥခရမ္းခ်ဥ္သီးခ်က္ စသည္ျဖင့္ ေျပာတဲ့လူ မ်ားပါတယ္။ အေဖနဲ႔ အေမဟာ ႏွစ္ေယာက္လံုး ၀န္ထမ္းေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ညီအစ္ကို ငယ္စဥ္ ေက်ာင္းတက္တုန္းကလည္း တစ္ပတ္မွာ သံုးရက္ေလာက္က ၾကက္ဥေၾကာ္၊ ၾကက္ဥခ်က္နဲ႔ ေန႔လည္စာ စားခဲ့ရတာပါ။ မနက္ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသြားအမီ ထမင္းဘူးထည့္ေပးလိုက္ဖို႔နဲ႔ သူတို႔႐ံုးခ်ိန္မီေအာင္ သြားဖို႔အတြက္ဆိုတာ အျခားဟင္းခ်က္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ၾကက္ဥဟာ အခ်ိန္ကုန္သက္သက္သာသာနဲ႔ အျမန္ဆံုးဟင္းျဖစ္ေစတယ္၊ ကုန္က်စရိတ္လည္း သက္သာတယ္၊ ရွိတဲ့လူဦးေရနဲ႔ ေ၀ပံုက် ခြဲေပးတဲ့ေနရာမွာလည္း အျခားဟင္းေတြလို စဥ္းစားခန္း၀င္စရာမလိုဘူး။ တစ္ေယာက္ တစ္ျခမ္းဆို တစ္ျခမ္း၊ တစ္လံုးဆို တစ္လံုး ေ၀ေပးလိုက္႐ံုပဲ။ ေဟာ အခုေတာ့ ၾကက္ဥအတု လာပါၿပီဗ်ာ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ အဲဒီၾကက္ဥအတုဟာ ပိုက္ဆံရွိတဲ့ လူခ်မ္းသာေတြအတြက္ ဘာမွအေရးမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အင္မတန္မ်ားျပားေသာ အေရအတြက္ရွိတဲ့ လူတန္းစားေတြအတြက္ေတာ့ တကယ့္ျပႆနာပါ။ အခုမွ အဲဒီသတင္းထြက္လို႔သာေပါ့။ မသိဘဲ စားၿပီးတဲ့ လူက ဘယ္ေလာက္ရွိေနၿပီလဲ။ ဘယ္သူမွ မသိႏိုင္ဘူး။ ကိုယ္စားလိုက္တဲ့ အစားအစာဟာ အတုလား၊ အစစ္လားေတာင္ မသိႏိုင္ေတာ့တဲ့ လူသားေတြရဲ႔ဘ၀ဟာ ဘယ္ေလာက္မ်ား စိတ္ကုန္စရာေကာင္းလိုက္သလဲဆိုတာ စာဖတ္သူသာ စဥ္းစားၾကည့္ပါေတာ့ဗ်ာ။
ကဲ... ၾကက္ဥအတုနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္အလက္အခ်ိဳ႔ကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
အဲဒါေတြကေတာ့ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့အခ်က္အလက္ေတြထဲက ေကာက္ႏုတ္ျပထားတာပါ။ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ စိတ္ညစ္စရာေကာင္းတဲ့ ကိစၥႀကီးပါ။ ေစ်းဆုိင္မွာ ၾကက္ဥသြား၀ယ္ရင္ေတာင္ အစစ္လား၊ အတုလား စစ္ေဆးရေတာ့မယ့္ပံုပဲ။ ၿပီးေတာ့ ေရးထားတာကသာ သူ႔ဟာနဲ႔သူဟုတ္ေနတာ။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ၾကက္ဥအစစ္လား၊ အတုလား ခြဲႏိုင္မလဲ။ ၾကက္ဥကို ကိုင္ေပါက္ၿပီး ခြဲၾကည့္မွပဲ သိႏုိင္ေတာ့မွာပဲ။ အကာနဲ႔ အႏွစ္မေရာဘူး၊ ဒါဆိုအစစ္၊ ၀ယ္မယ္။ အႏွစ္နဲ႔အကာေရာသြားတယ္၊ ဒါအတုႀကီးပဲ မယူႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး ဆုိင္မွာသြားလုပ္လို႔မွ မရတာဗ်ာ။ ထားလိုက္ပါဦး။ ခင္ဗ်ားက ကုိယ္တုိင္ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ေလွာ္တဲ့လူမို႔ ေၾကာ္ခါနီး၊ ျပဳတ္ခါနီးမွာ စမ္းသပ္ၾကည့္တတ္တယ္လို႔။ ဒါကလည္း စကားအျဖစ္သာ ေျပာရတာပါဗ်ာ။ ဒီဘေလာ့ဂ္ကို လာဖတ္တဲ့လူဆိုကတည္းက အနည္းဆံုးအဆင့္ အိမ္မွာ ထမင္းဟင္းခ်က္ရမယ့္လူ ဟုတ္ဟန္မတူပါဘူး။ အမ်ိဳးသမီးစာဖတ္သူေတြအတြက္ေတာ့ ႁခြင္းခ်က္ပါဗ်ာ။ အိမ္အမ်ားစုက ကုိယ့္အလုပ္နဲ႔ကုိယ္ အခ်ိန္အားရွိၾကတာမဟုတ္ဘူးဗ်။ အမ်ားအားျဖင့္ အိမ္အကူေကာင္မေလးေတြ ခ်က္ျပဳတ္ေပးတာကို စားရတယ္၊ ဆုိင္မွာ လေပးနဲ႔စားရတယ္၊ ထမင္းခ်ိဳင့္ယူၿပီး စားရတယ္။ အဲဒီလုိဆိုေတာ့ အဲဒီခ်က္ျပဳတ္တဲ့ အိမ္အကူေကာင္မေလးေတြ၊ ဆိုင္က ထမင္းဟင္းခ်က္တဲ့ အလုပ္သမားေတြက ၾကက္ဥ အစစ္လား အတုလား ခြဲျခားႏိုင္တဲ့ ဗဟုသုတရွိပါ့မလား။ ခြဲျခားဖို႔ေရာ အခ်ိန္ရမွာလား။ ၾကက္ဥအတုေတြ ေပၚေနတာေရာ သူတို႔သိရဲ႔လား။ လားေပါင္းမ်ားစြာတို႔ရဲ႔ အေျဖဟာ အေတာ္ေလး စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ သတင္းစာမွာပါတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြမွာ ၾကက္ဥအတုနဲ႔အစစ္ရဲ႔ အရသာကြာျခားမႈ ဘယ္လိုရွိတယ္ဆိုတာ မပါဘူးဗ်။ အျခားစားတဲ့လူေတြေတာင္ စားၿပီးၿပီပဲဗ်ာ။ ပညာရွင္ေတြလည္း လံုးေစ့ပတ္ေစ့ ေရးႏိုင္ေအာင္ အရသာဘယ္လိုရွိတယ္ဆိုတာပါ ျမည္းစမ္းသင့္တယ္လို႔ ထင္တာပဲ။ ဥပမာဗ်ာ... ၾကက္ဥအတုက ဘယ္လိုအရသာရွိတယ္၊ ေပါ့တယ္၊ ငံတယ္၊ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ဒါမွမဟုတ္ ဘာအရသာမွ မရွိဘူးဆိုလည္း မရွိဘူးေပါ့။ ညွီနံ႔ နံတယ္ဆိုလည္း နံတယ္ေပါ့။ ေနာက္ၿပီး အေလးခ်ိန္ကလည္း အတူတူပဲလား။ အေပၚက ပညာရွင္ဆန္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြလို မဟုတ္ဘဲ ရပ္ကြက္ထဲက သာမန္အိမ္ရွင္မတိုင္း နားလည္ႏိုင္တဲ့ ခြဲျခားနည္း မရွိဘူးလား။ ဥပမာဗ်ာ... ေရထဲကို ႏွစ္လိုက္ရင္ ေပၚတယ္၊ ျမဳပ္တယ္၊ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အိမ္ရွင္မတိုင္းဟာ ဘြဲ႔ရပညာတတ္ေတြ၊ ပံုမွန္သတင္းစာဖတ္႐ႈသူေတြ၊ ပံုမွန္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ၾကည့္႐ႈသူေတြ မဟုတ္ဘူးဗ်။ အႀကံျပဳတာပါ။ ပညာရွင္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္လို ငခၽြတ္ကေလးက ေ၀ဖန္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပိုက္ဆံမခ်မ္းသာလို႔မွ ေစ်းေပါေပါ ၾကက္ဥ ၀ယ္စားပါတယ္ဆိုမွ ဘာအာဟာရမွ မျဖစ္တဲ့ ၾကက္ဥအတုကို စားေနရမယ့္ လူေတြကို ကုိယ္ခ်င္းစာ သနားေနမိလို႔ပါ။
ကဲ ေတာ္ပါၿပီဗ်ာ။ အတုေတြအေၾကာင္းေရးေနရင္း ကုိယ့္ဘေလာ့ဂ္ကိုလည္း နည္းနည္းေတာ့ သံသယျဖစ္မိတယ္။ ပံုမွန္ စာဖတ္သူ reader အေရအတြက္ေတြမ်ားလာလို႔ ႀကိဳးစားၿပီး ဘေလာ့ဂ္ေရးရက်ိဳး နပ္တယ္ဆိုၿပီး ၀မ္းသာေနတာဗ်။ အတုေတြအေၾကာင္း ဖတ္ၿပီးခါမွ ငါ့ဘေလာ့ဂ္ကို လာဖတ္ေနတဲ့ဧည့္သည္ေတြဟာ စာဖတ္သူအစစ္ေတြမွ ဟုတ္ရဲ႔လား ဆိုၿပီး ေခါင္းေတြႀကီးေနမိေၾကာင္းပါ။ အဲဒီကိစၥကလည္း ေခတ္စားေနတာကိုး။
ကိုမ်ိဳးေက်ာ့ၿမိဳင္စကားလံုးနဲ႔ေျပာရရင္ လူျဖစ္ရတဲ့ဒုကၡ လို႔ ညည္းရမယ္ထင္တယ္။ ေနာက္ၿပီး စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္ရဲ႔ စကားလံုးေလးလည္း ခဏငွားသံုးပါရေစဦးဗ်ာ။ ...လူေတြ တကယ္မလြယ္ပါ သားသား ေၾကာက္ေၾကာက္.....။
မလြယ္တာမွ တကယ့္ကို မလြယ္တာပါ။ အဲဒီလိုေတြလုပ္ေနတာဟာ ငါတို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြမွ ဟုတ္ပါေလစလို႔ကို ကၽြန္ေတာ့္မွာ သံသယျဖစ္မိပါတယ္။ ငယ္ငယ္ကတည္းက နားရည္၀ေနတဲ့ သီခ်င္းကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို သတိေပးေနသလိုပါပဲ။ ေဟ့ေကာင္မေလး ကမၻာေပၚမွာ ျမန္မာျပည္ဟာ အယဥ္ေက်းဆံုး တုိင္းျပည္တစ္ခုပါ... ဆိုလားပါပဲ။ အခုေတာ့ အဲဒီသီခ်င္းကုိေတာင္ ရဲရဲမဆို၀ံ့ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနပါၿပီဗ်ာ။
ဓမၼေစတီဆရာေတာ္ ဦးေကာသလႅေဟာတဲ့တရားထဲက စကားအခ်ိဳ႔ကို သတိရလို႔ ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။ ဆရာေတာ္က ဥပမာေလးနဲ႔ေျပာတာပါ။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မရည္ရြယ္ပါဘူး။ အကုန္လံုး အဲဒီလိုျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆိုလုိတာမဟုတ္ပါ။ ဒီလုိပါ။ အထူးကုဆရာ၀န္ႀကီးတစ္ေယာက္ ဆိုပါေတာ့။ လူနာတစ္ေယာက္ကို ဘယ္ေလာက္ဆိုတဲ့ ေစ်းႏႈံးနဲ႔ ၾကည့္ေပးပါတယ္။ အထူးကုေဆးခန္းႀကီးေတြမွာ အထူးေစ်းႏႈံးေတြနဲ႔ထိုင္။ ေဆးကု။ သူေဌးႀကီးလာလည္း ဒီေစ်းပဲ။ စာေရးႀကီး လာျပလည္း ဒီေစ်းပဲ။ ပိုက္ဆံမရွိတဲ့ ေက်ာင္းဆရာမေလး လာျပလည္း ဒီေစ်းပဲ။ ဒီေစ်းေပးဖို႔ ပိုက္ဆံမရွိရင္ အထူးကုေဆးခန္းကို မလာနဲ႔ေလ။ ပိုက္ဆံမရွိရင္ ေသေပါ့ဆိုတဲ့သေဘာ သက္ေရာက္မေနဘူးလား။ ၿပီးေတာ့မွ အလွဴႀကီးအတန္းႀကီးေတြလုပ္ ဘုရားေတြတည္၊ ေက်ာင္းေတြေဆာက္ၿပီး အထူးကုဆရာ၀န္ႀကီး ဘယ္သူ ေကာင္းမႈ ဘာညာလုပ္ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီလို လုပ္တဲ့ကုသိုလ္ဟာ တကယ္ေရာ အက်ိဳးေပးပါ့မလား။ ဆရာေတာ္ကေတာ့ ႏိုးသာဓု လို႔ ခပ္ျပတ္ျပတ္ေျပာပါတယ္။
ဒါက ဆရာေတာ္ေျပာတဲ့အထဲက ဥပမာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႔ တင္ျပပံု မပိရိမႈေၾကာင့္ ဆိုလိုရင္းမေရာက္ရင္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ေစာေစာက ဥပမာထဲက ဆရာ၀န္ပါ။ ဟုတ္ၿပီ အဲဒါဆိုရင္ ၾကက္သြန္ေစ်းကစားတဲ့ ကုန္သည္ႀကီးေတြ၊ စားအုန္းဆီထဲကို ဆပ္ျပာမႈန္႔ထည့္တဲ့ ကုန္သည္ႀကီးေတြ၊ နယ္စပ္ကေန အခြန္မဲ့ေစ်းသက္သာၿပီးေရာ တင္သြင္းလာၿပီး ျပည္တြင္းမွာ သံုးတဲ့လူေတြအတြက္ အရည္အေသြးမမီ စံမမီတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ေရာင္းခ်ေနတဲ့ စီးပြားေရးသမားႀကီးေတြေရာ။ သူတို႔လည္း အဲဒီလိုရလာတဲ့ ပိုက္ဆံေတြနဲ႔ အလွဴေတြလုပ္မွာပါပဲ။ လူျမင္ေအာင္ နာမည္စာလံုးအႀကီးႀကီးေတြနဲ႔ ကမၺည္းတင္ၾကမွာပါပဲ။ အဲဒီလိုလုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ဟာ တကယ္ေရာအက်ိဳးေပးပါ့မလား။ ျဖဴစင္တဲ့ ကုသုိလ္ေရာ ဟုတ္ပါရဲ႔လား။ ကုိယ့္ကို မွီတင္းေနထိုင္ရတဲ့ မိသားစု၀င္ေတြကေရာ လိပ္ျပာသန္႔သန္႔နဲ႔ သူရွာေကၽြးတဲ့ ထမင္းကို စားႏိုင္ၾကပါရဲ႔လား။ အခုလိုေခတ္မွာ ဒီလုိေတြ ေရးရတာ အေတာ္ေတာ့ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ႏိုင္တဲ့ကိစၥမွန္း ကၽြန္ေတာ္သိပါတယ္။
အခုလည္း လာျပန္ၿပီ။ ၾကက္ဥအတုတဲ့။ စိတ္ညစ္စရာ ေကာင္းလုိက္တာဗ်ာ။ ေျပာရရင္ ၾကက္ဥဆိုတာ အေျခခံအက်ဆံုး လူတန္းစားေတြရဲ႔ ေန႔စဥ္သံုး စားစရာပါ။ ႐ံုးမွာ ထမင္းခ်ိဳင့္ထည့္လာလို႔ ဘာဟင္းလဲလို႔ ေမးလိုက္တဲ့အခါ ၾကက္ဥေၾကာ္၊ ၾကက္ဥသုတ္၊ ၾကက္ဥေမႊေၾကာ္၊ ၾကက္ဥခရမ္းခ်ဥ္သီးခ်က္ စသည္ျဖင့္ ေျပာတဲ့လူ မ်ားပါတယ္။ အေဖနဲ႔ အေမဟာ ႏွစ္ေယာက္လံုး ၀န္ထမ္းေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ညီအစ္ကို ငယ္စဥ္ ေက်ာင္းတက္တုန္းကလည္း တစ္ပတ္မွာ သံုးရက္ေလာက္က ၾကက္ဥေၾကာ္၊ ၾကက္ဥခ်က္နဲ႔ ေန႔လည္စာ စားခဲ့ရတာပါ။ မနက္ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသြားအမီ ထမင္းဘူးထည့္ေပးလိုက္ဖို႔နဲ႔ သူတို႔႐ံုးခ်ိန္မီေအာင္ သြားဖို႔အတြက္ဆိုတာ အျခားဟင္းခ်က္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ၾကက္ဥဟာ အခ်ိန္ကုန္သက္သက္သာသာနဲ႔ အျမန္ဆံုးဟင္းျဖစ္ေစတယ္၊ ကုန္က်စရိတ္လည္း သက္သာတယ္၊ ရွိတဲ့လူဦးေရနဲ႔ ေ၀ပံုက် ခြဲေပးတဲ့ေနရာမွာလည္း အျခားဟင္းေတြလို စဥ္းစားခန္း၀င္စရာမလိုဘူး။ တစ္ေယာက္ တစ္ျခမ္းဆို တစ္ျခမ္း၊ တစ္လံုးဆို တစ္လံုး ေ၀ေပးလိုက္႐ံုပဲ။ ေဟာ အခုေတာ့ ၾကက္ဥအတု လာပါၿပီဗ်ာ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ အဲဒီၾကက္ဥအတုဟာ ပိုက္ဆံရွိတဲ့ လူခ်မ္းသာေတြအတြက္ ဘာမွအေရးမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အင္မတန္မ်ားျပားေသာ အေရအတြက္ရွိတဲ့ လူတန္းစားေတြအတြက္ေတာ့ တကယ့္ျပႆနာပါ။ အခုမွ အဲဒီသတင္းထြက္လို႔သာေပါ့။ မသိဘဲ စားၿပီးတဲ့ လူက ဘယ္ေလာက္ရွိေနၿပီလဲ။ ဘယ္သူမွ မသိႏိုင္ဘူး။ ကိုယ္စားလိုက္တဲ့ အစားအစာဟာ အတုလား၊ အစစ္လားေတာင္ မသိႏိုင္ေတာ့တဲ့ လူသားေတြရဲ႔ဘ၀ဟာ ဘယ္ေလာက္မ်ား စိတ္ကုန္စရာေကာင္းလိုက္သလဲဆိုတာ စာဖတ္သူသာ စဥ္းစားၾကည့္ပါေတာ့ဗ်ာ။
ကဲ... ၾကက္ဥအတုနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္အလက္အခ်ိဳ႔ကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
- ၾကက္ဥအတုမ်ားမွာ အထူးသျဖင့္ ေမြးျမဴေရးၾကက္ဥမ်ားႏွင့္ ပံုသဏၭာန္တူၿပီး အေပၚယံၾကည့္႐ံုမွ်ျဖင့္ ခြဲျခားမရႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ ထိုၾကက္ဥအတုကို ဓာတုေဗဒနည္းျဖင့္ ျပဳလုပ္ေၾကာင္း သိရသည္။
- ၾကက္ဥအတု၏ အကာပိုင္းျပဳလုပ္ရာတြင္ ဘင္ဇိုရစ္အက္ဆစ္၊ ဂ်ယ္လီ၊ အမည္မသိဓာတုေဆးမႈန္႔၊ ေကာ္ရည္ျပဳလုပ္ရာတြင္ထည့္သြင္းအသံုးျပဳသည့္ ဓာတုပစၥည္းမ်ားႏွင့္ မုန္႔ဖုတ္ရာတြင္ အသံုးျပဳေသာ ဓာတုေပါင္ဒါမ်ားျဖင့္ ေရာစပ္ျပဳလုပ္သည္ဟု သိရသည္။
- ၾကက္ဥအတု၏ အႏွစ္ပိုင္း ျပဳလုပ္ရာတြင္ အမည္မသိ အ၀ါေရာင္ေပါင္ဒါမႈန္႔အား အရည္တစ္မ်ိဳးျဖင့္ သမေအာင္ေမႊကာ ကယ္လ္ဆီယမ္ကလို႐ုိက္ဒ္ ထည့္သြင္းေဖ်ာ္စပ္ထားသည့္ Magic Water ေခၚ အရည္တစ္မ်ိဳးျဖင့္ ေရာစပ္ျပဳလုပ္သည္ဟု သိရသည္။
- ထို႔ေနာက္ ၾကက္ဥအတု၏ အကာႏွင့္ အႏွစ္ကို အ၀ိုင္းပံုသဏၭာန္ရွိသည့္ ပလတ္စတစ္ပံုသြင္းခြက္ထဲသို႔ ေလာင္းထည့္ကာ ပံုသြင္းရေၾကာင္းႏွင့္ ၾကက္ဥအကာႏွင့္ အႏွစ္တို႔အၾကား ေရာေႏွာသြားျခင္း မရွိေစရန္ Magic Water က ပါးလႊာေသာ အေျမွးပါးအသြင္ျဖင့္ ပိုင္းျခားေပးထားေၾကာင္း သိရသည္။
- ၾကက္ဥအခြံကိုမူ ပါရာဖင္းဓာတ္ပါ၀င္ေသာ ဖေယာင္းႏွင့္ အမည္မသိ အျဖဴေရာင္ဓာတုေဆးရည္တစ္မ်ိဳးတို႔ ေရာစပ္ျပဳလုပ္ၿပီး ၎အရည္ကို အ၀ိုင္းပံုသဏၭာန္ျပဳလုပ္ထားေသာ ပလတ္စတစ္ခြက္အတြင္း ထည့္ထားသည့္ အႏွစ္အတုႏွင့္ အကာအတုမ်ားေပၚသို႔ ေလာင္းခ်၍ အခ်ိန္အနည္းငယ္ၾကာေအာင္ အေျခာက္ခံထားပါက ၾကက္ဥအစစ္ႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ် အသြင္သဏၭာန္တူေသာ ဓာတုေဗဒနည္းျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ ၾကက္ဥအတုကို ရရွိသည္ဟု သိရသည္။
- ၾကက္ဥအတုတြင္ လူကို အာဟာရျဖစ္ေစမည့္ ပ႐ိုတိန္း စသည့္ ဓာတ္ပစၥည္းမ်ား ပါ၀င္ျခင္း မရွိသည့္အျပင္ ပါ၀င္ေသာ ဓာတုပစၥည္းမ်ားေၾကာင့္ ၎အားစားသံုးပါက က်န္းမာေရးထိခိုက္ႏိုင္သည္ဟု ေဆးပညာရွင္မ်ားက သတိေပးထားသည္။
- ၀ယ္ယူစားသံုးသူမ်ားအေနျဖင့္ ၾကက္ဥအတုႏွင့္ အစစ္ကို ခြဲျခားရန္မွာ ၾကက္ဥအတုကိုကိုင္၍ ခပ္ျပင္းျပင္း လႈပ္ၾကည့္ပါက အဆန္ေခ်ာင္ေနသည္ကို ေတြ႔ရၿပီး ၾကက္ဥအစစ္ကိုကိုင္၍ ခပ္ျပင္းျပင္း လႈပ္ၾကည့္ပါကမူ အဆန္ေခ်ာင္ျခင္း မရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
- ၾကက္ဥအတုႏွင့္အစစ္ကို ယွဥ္၍ မွန္၊ ဇလံု၊ ပန္းကန္တစ္ခုခုေပၚတြင္တင္၍ လွည့္ၾကည့္ပါက အတုက ဂ်င္လည္သကဲ့သို႔ မႊတ္ေနေအာင္ လည္ပတ္ႏႈန္းျမန္ၿပီး လည္ပတ္ခ်ိန္ပိုၾကာေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရသည္။
- ၾကက္ဥအတုႏွင့္အစစ္ကို ယွဥ္ၾကည့္ပါက အတု၏အေရာင္က ပိုရင့္ေၾကာင္း၊ အတု၏အခြံသည္ ဖေယာင္းႏွင့္ ျပဳလုပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ ပိုမိုအလင္းျပန္ေၾကာင္း၊ ၾကက္ဥမ်ားကို ပြတ္ၾကည့္လွ်င္ အတု၏ အခြံမ်က္ႏွာျပင္က ပို၍ၾကမ္းေၾကာင္း၊ ၾကက္ဥကိုခြဲ၍ ၾကည့္မည္ဆိုပါက အတု၏ အႏွစ္ႏွင့္အကာသည္ သီးသန္႔မေနဘဲ ေရာ၍သြားေၾကာင္း၊ အတု၏အခြံ၌ အေျမွးမပါဘဲ အစစ္၌သာ အေျမွးပါေၾကာင္း၊ ျပဳတ္လိုက္ပါကလည္း အတုသည္ အစစ္ကဲ့သုိ႔ အႏွစ္ႏွင့္အကာ သီးျခားမေနဘဲ ေရာ၍သြားေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရသည္။
အဲဒါေတြကေတာ့ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့အခ်က္အလက္ေတြထဲက ေကာက္ႏုတ္ျပထားတာပါ။ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ စိတ္ညစ္စရာေကာင္းတဲ့ ကိစၥႀကီးပါ။ ေစ်းဆုိင္မွာ ၾကက္ဥသြား၀ယ္ရင္ေတာင္ အစစ္လား၊ အတုလား စစ္ေဆးရေတာ့မယ့္ပံုပဲ။ ၿပီးေတာ့ ေရးထားတာကသာ သူ႔ဟာနဲ႔သူဟုတ္ေနတာ။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ၾကက္ဥအစစ္လား၊ အတုလား ခြဲႏိုင္မလဲ။ ၾကက္ဥကို ကိုင္ေပါက္ၿပီး ခြဲၾကည့္မွပဲ သိႏုိင္ေတာ့မွာပဲ။ အကာနဲ႔ အႏွစ္မေရာဘူး၊ ဒါဆိုအစစ္၊ ၀ယ္မယ္။ အႏွစ္နဲ႔အကာေရာသြားတယ္၊ ဒါအတုႀကီးပဲ မယူႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး ဆုိင္မွာသြားလုပ္လို႔မွ မရတာဗ်ာ။ ထားလိုက္ပါဦး။ ခင္ဗ်ားက ကုိယ္တုိင္ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ေလွာ္တဲ့လူမို႔ ေၾကာ္ခါနီး၊ ျပဳတ္ခါနီးမွာ စမ္းသပ္ၾကည့္တတ္တယ္လို႔။ ဒါကလည္း စကားအျဖစ္သာ ေျပာရတာပါဗ်ာ။ ဒီဘေလာ့ဂ္ကို လာဖတ္တဲ့လူဆိုကတည္းက အနည္းဆံုးအဆင့္ အိမ္မွာ ထမင္းဟင္းခ်က္ရမယ့္လူ ဟုတ္ဟန္မတူပါဘူး။ အမ်ိဳးသမီးစာဖတ္သူေတြအတြက္ေတာ့ ႁခြင္းခ်က္ပါဗ်ာ။ အိမ္အမ်ားစုက ကုိယ့္အလုပ္နဲ႔ကုိယ္ အခ်ိန္အားရွိၾကတာမဟုတ္ဘူးဗ်။ အမ်ားအားျဖင့္ အိမ္အကူေကာင္မေလးေတြ ခ်က္ျပဳတ္ေပးတာကို စားရတယ္၊ ဆုိင္မွာ လေပးနဲ႔စားရတယ္၊ ထမင္းခ်ိဳင့္ယူၿပီး စားရတယ္။ အဲဒီလုိဆိုေတာ့ အဲဒီခ်က္ျပဳတ္တဲ့ အိမ္အကူေကာင္မေလးေတြ၊ ဆိုင္က ထမင္းဟင္းခ်က္တဲ့ အလုပ္သမားေတြက ၾကက္ဥ အစစ္လား အတုလား ခြဲျခားႏိုင္တဲ့ ဗဟုသုတရွိပါ့မလား။ ခြဲျခားဖို႔ေရာ အခ်ိန္ရမွာလား။ ၾကက္ဥအတုေတြ ေပၚေနတာေရာ သူတို႔သိရဲ႔လား။ လားေပါင္းမ်ားစြာတို႔ရဲ႔ အေျဖဟာ အေတာ္ေလး စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ သတင္းစာမွာပါတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြမွာ ၾကက္ဥအတုနဲ႔အစစ္ရဲ႔ အရသာကြာျခားမႈ ဘယ္လိုရွိတယ္ဆိုတာ မပါဘူးဗ်။ အျခားစားတဲ့လူေတြေတာင္ စားၿပီးၿပီပဲဗ်ာ။ ပညာရွင္ေတြလည္း လံုးေစ့ပတ္ေစ့ ေရးႏိုင္ေအာင္ အရသာဘယ္လိုရွိတယ္ဆိုတာပါ ျမည္းစမ္းသင့္တယ္လို႔ ထင္တာပဲ။ ဥပမာဗ်ာ... ၾကက္ဥအတုက ဘယ္လိုအရသာရွိတယ္၊ ေပါ့တယ္၊ ငံတယ္၊ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ဒါမွမဟုတ္ ဘာအရသာမွ မရွိဘူးဆိုလည္း မရွိဘူးေပါ့။ ညွီနံ႔ နံတယ္ဆိုလည္း နံတယ္ေပါ့။ ေနာက္ၿပီး အေလးခ်ိန္ကလည္း အတူတူပဲလား။ အေပၚက ပညာရွင္ဆန္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြလို မဟုတ္ဘဲ ရပ္ကြက္ထဲက သာမန္အိမ္ရွင္မတိုင္း နားလည္ႏိုင္တဲ့ ခြဲျခားနည္း မရွိဘူးလား။ ဥပမာဗ်ာ... ေရထဲကို ႏွစ္လိုက္ရင္ ေပၚတယ္၊ ျမဳပ္တယ္၊ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အိမ္ရွင္မတိုင္းဟာ ဘြဲ႔ရပညာတတ္ေတြ၊ ပံုမွန္သတင္းစာဖတ္႐ႈသူေတြ၊ ပံုမွန္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ၾကည့္႐ႈသူေတြ မဟုတ္ဘူးဗ်။ အႀကံျပဳတာပါ။ ပညာရွင္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္လို ငခၽြတ္ကေလးက ေ၀ဖန္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပိုက္ဆံမခ်မ္းသာလို႔မွ ေစ်းေပါေပါ ၾကက္ဥ ၀ယ္စားပါတယ္ဆိုမွ ဘာအာဟာရမွ မျဖစ္တဲ့ ၾကက္ဥအတုကို စားေနရမယ့္ လူေတြကို ကုိယ္ခ်င္းစာ သနားေနမိလို႔ပါ။
ကဲ ေတာ္ပါၿပီဗ်ာ။ အတုေတြအေၾကာင္းေရးေနရင္း ကုိယ့္ဘေလာ့ဂ္ကိုလည္း နည္းနည္းေတာ့ သံသယျဖစ္မိတယ္။ ပံုမွန္ စာဖတ္သူ reader အေရအတြက္ေတြမ်ားလာလို႔ ႀကိဳးစားၿပီး ဘေလာ့ဂ္ေရးရက်ိဳး နပ္တယ္ဆိုၿပီး ၀မ္းသာေနတာဗ်။ အတုေတြအေၾကာင္း ဖတ္ၿပီးခါမွ ငါ့ဘေလာ့ဂ္ကို လာဖတ္ေနတဲ့ဧည့္သည္ေတြဟာ စာဖတ္သူအစစ္ေတြမွ ဟုတ္ရဲ႔လား ဆိုၿပီး ေခါင္းေတြႀကီးေနမိေၾကာင္းပါ။ အဲဒီကိစၥကလည္း ေခတ္စားေနတာကိုး။
ကိုမ်ိဳးေက်ာ့ၿမိဳင္စကားလံုးနဲ႔ေျပာရရင္ လူျဖစ္ရတဲ့ဒုကၡ လို႔ ညည္းရမယ္ထင္တယ္။ ေနာက္ၿပီး စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္ရဲ႔ စကားလံုးေလးလည္း ခဏငွားသံုးပါရေစဦးဗ်ာ။ ...လူေတြ တကယ္မလြယ္ပါ သားသား ေၾကာက္ေၾကာက္.....။
ကိုဉာဏ္ (ပန္းေလာင္ေျမ)
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၇ ရက္၊ ေသာၾကာေန႔။
ညေန ၄ နာရီ ၅၁ မိနစ္တြင္ ၿပီး၏။
ကိုးကား - (၃၁-၇-၂၀၀၉) ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ။
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၇ ရက္၊ ေသာၾကာေန႔။
ညေန ၄ နာရီ ၅၁ မိနစ္တြင္ ၿပီး၏။
ကိုးကား - (၃၁-၇-၂၀၀၉) ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ။
No comments:
Post a Comment