ႏိုင္ငံေရးတြင္ အၫႊန္း Referential Points တို႔ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေလ့ရွိၾကသည္။ ဤအၫႊန္းတို႔ကို ျပဳစုတည္ေဆာက္ရာ၌ ပကတိအေျခအေနႏွင့္ ဆီေလ်ာ္အပ္စပ္မႈ Relevance ကို အေျခခံသည္။ အုိင္ဒီယာ Ideas တို႔ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရာ၌မူ အဓိကအားျဖင့္ ယုတၱိက်ိဳးေၾကာင္းခုိင္လံုမႈ validity ကို အေျခခံသည္။ ထို႔အျပင္ အိုင္ဒီယာတို႔သည္လည္း ယုတၱိအျပင္ ဆီေလ်ာ္အပ္စပ္မႈကို အေျခခံထားလာရသည္။
အုိင္ဒီယာတစ္ရပ္သည္ ယုတၱိဖြဲ႔စည္းပံုအရ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခုိင္မာျပည့္စံုေစကာမူ အစစ္အမွန္ႏွင့္ ဆီေလ်ာ္မႈမရွိပါက အဓိပၸါယ္မဲ့ေနမည္။ အသံုး၀င္မည္မဟုတ္ေပ။ တစ္ဖန္ ဆီေလ်ာ္အပ္စပ္မႈကလည္း အခ်ိန္ကာလ၊ ေခတ္ကာလေပၚ မူတည္သည္။ တစ္ခါက ဆီေလ်ာ္အပ္စပ္ေသာ အၫႊန္းတို႔သည္ ေျပာင္းလဲသြားေသာေခတ္၌ ဆီေလ်ာ္အပ္စပ္မႈ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားႏိုင္သည္။
ဤအေျခခံအျမင္ျဖင့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ စာေရးသူက အၫႊန္းႏွစ္ပါးကို ျဖဳတ္ပစ္လုိသည္။ ေျပာင္းလဲလာေသာ အေျခအေနႏွင့္ မအပ္စပ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ စာေရးသူျဖဳတ္ပစ္ေသာ အၫႊန္းႏွစ္ပါးမွာ (၁) အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီ ႏွင့္ (၂) သမိုင္း တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီႏွင့္ သမုိင္းတို႔သည္ ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္မီႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ႏိုင္ငံေရးတြင္ လမ္းၫႊန္အျဖစ္ အသံုးျပဳရန္အထိ အသံုးတည့္စရာအေၾကာင္းမရွိၿပီ။ အိုင္ဒီအိုလိုဂ်ီႏွင့္ သမုိင္းမပါေသာ အနာဂတ္ႏိုင္ငံေရးျမင္ကြင္းကိုသာ သက္ဆုိင္ရာပေလယာတို႔က ႐ႈျမင္သံုးသပ္အပ္သည္ဟု ထင္သည္။
အိုင္ဒီအိုလိုဂ်ီေမာ
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသည္ အုိင္ဒီအိုလုိဂ်ီမ်ိဳးစံုကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္။ အိုင္ဒီအိုလိုဂ်ီ အထူးသျဖင့္ လက္၀ဲအုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီတို႔ကို လံုခြက္ထဲထည့္ၿပီး အရမ္းမီးျပင္းတိုက္ ဖိုထိုးစမ္းသပ္ခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ေနာက္က်က်န္ရစ္ခဲ့သည္မွာ အိုင္ဒီအိုလုိဂ်ီတို႔ကို မီးျပင္းတိုက္ၿပီး စမ္းသပ္ခဲ့ၾက၍ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေနျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ျဖစ္ေစ အုိင္ဒီအိုလုိဂ်ီ ေမာကာေနခဲ့ၿပီး Ideology Fatigue ျဖစ္ေနသည္။ အိုင္ဒီအိုလိုဂ်ီဆိုလွ်င္ မၾကားခ်င္ေတာ့သည္အထိ ျဖစ္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီကို အၫႊန္အျဖစ္မွ ျဖဳတ္ပစ္ရန္ အေျခအေနက ေတာင္းဆိုသည္ဟု တြက္မိသည္။
ျမန္မာ့ေခတ္ၿပိဳင္သမိုင္းကိုလည္း အၫႊန္းအျဖစ္ ျဖဳတ္ပစ္သင့္သည္။ အေၾကာင္းရွိပါသည္။ ျမန္မာ့သမုိင္းသည္ စီးရီးဆြဲ၍ တစ္ဆက္တည္း တန္းစီထားေသာ သမိုင္းမဟုတ္။ အျဖတ္အေတာက္ေတြ အလြန္မ်ားသည္။ သမုိင္းစဥ္ အျဖတ္အေတာက္တို႔၌လည္း ညင္သာမႈမရွိ။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ျဖတ္ေတာက္သည္မဟုတ္။ အၾကမ္းပတမ္းနည္းတို႔ျဖင့္ ျဖတ္ေတာက္သည္။ ဤလုိအျဖတ္အေတာက္တို႔ျဖင့္ ျဖစ္ေပၚသည့္အျပင္ ျမန္မာ့ေခတ္ၿပိဳင္သမုိင္းကလည္း အလြန္႐ႈပ္ေထြးသည္။ Historical Discontinuity and Complexity ဟု လကၡဏာေရးျဖတ္ရမည္။ ျမန္မာ့ေခတ္ၿပိဳင္ သမုိင္းသည္ ထိုသို႔ ႐ႈပ္ေထြးခက္ထန္မႈတို႔ေၾကာင့္ အနာဂတ္၏ ႏိုင္ငံေရးအတြက္ သမုိင္းသည္ အၫႊန္းမျဖစ္အပ္ေပ။ သမုိင္းကို အၫႊန္းအရာမွ နန္းခ်သင့္သည္ဟု ထင္သည္။ သမုိင္းအေပၚ အစြဲအလမ္းႀကီးလွ်င္ ႐ိုမန္တစ္သာျဖစ္မည္။ ျပႆနာတို႔၏ အေျဖကို ေတြ႔မည္မဟုတ္ေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အနာဂတ္ႏိုင္ငံေရး အထူးသျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲအႀကိဳႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ေပၚမည့္ လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးတို႔တြင္ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီႏွင့္ သမုိင္းတို႔ အၫႊန္းေနရာမွ နန္းခ်ခံထားရသည့္အေျခကို ေတြ႔မည္ဟု ထင္သည္။ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီႏွင့္ သမုိင္းမပါေသာ ႏိုင္ငံေရးပံုသဏၭာန္ကို ေမွ်ာ္မွန္း မွန္းဆၾကည့္ဖို႔သာရွိသည္။
အၫႊန္းခုနစ္ပါး
အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီႏွင့္ သမိုင္းကို ျဖဳတ္စဥ္းစားရေသာ ႏိုင္ငံေရးတြင္ ဒါျဖင့္ ဘာေတြစဥ္းစားရမွာလဲဟု ေမးစရာေပၚသည္။ ႏုိင္ငံေရး အၫႊန္းတရားတို႔တြင္ ေအာက္ပါအၫႊန္းတို႔ ပါ၀င္သည္။ (၁) အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီ၊ (၂) သမိုင္း၊ (၃) ေပၚလစီ၊ (၄) ေခါင္းေဆာင္မႈ၊ (၅) စိစစ္သံုးသပ္မႈပါ၀ါ၊ (၆) အတုခိုးမႈ (အျခားႏိုင္ငံတို႔၏ အေတြ႔အႀကံဳကို အတုခိုးျခင္း)၊ (၇) လက္ေတြ႔အေျခစိုက္မႈ Pragmatism တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါအၫႊန္း ခုနစ္ပါးအနက္ ေသာ့ခ်က္က်ေသာ အၫႊန္းသည္ စိစစ္သံုးသပ္မႈပါ၀ါ Analytical Power ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု စာေရးသူက ယူဆသည္။ ဥပမာ - လက္ရွိတပ္မေတာ္အစိုးရ၏ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ပံုသည္ အမိန္႔ေပးကြပ္ကဲမႈစနစ္ ျဖစ္သည္။ ထိပ္ေအာက္ Top-Down ဖြဲ႔စည္းပံုျဖစ္သည္။ ေဒါက္လိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ပံုျဖစ္သည္။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီး၍ ေပၚလာမည့္ လႊတ္ေတာ္တို႔တြင္ လႊတ္ေတာ္အသီးသီး၏ သေဘာတူညီခ်က္ကိုယူ၍ အုပ္ခ်ဳပ္ရမည္။ သေဘာမွာ အလ်ားလိုက္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုသဏၭာန္ျဖစ္သည္။ ေထာင္လုိက္အုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုသဏၭာန္သည္ သေဘာ၀အေလ်ာက္ အာဏာျဖင့္ စီမံရမည္ျဖစ္၍ ပို၍ စြမ္းရည္ထက္ထက္ျမက္ျမက္ရွိသည္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား ျမန္ဆန္သည္။
ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီးေပၚမည့္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ပံုစနစ္သည္ အလ်ားလိုက္ဖြဲ႔စည္းပံု သဏၭာန္ျဖစ္၍ အလ်ားလိုက္ဖြဲ႔စည္းမႈ သဏၭာန္ျဖင့္ အစြမ္းထက္ထက္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္မည့္အလားအလာတို႔ကို ရွာေဖြရမည္။ ေစ်းကြက္ယႏၱရားကို ေပၚလစီျဖင့္ အစြမ္းထက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္၊ မလုပ္ႏိုင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီတို႔က ခ်ိန္ရမည္။
တစ္နည္းေျပာလွ်င္ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီးကာလသည္ ေဒါင္လိုက္စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈမွ အလ်ားလိုက္စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈသို႔ အသြင္ကူးေျပာင္းရျခင္းကို စီမံခန္႔ခြဲရေသာ ကာလျဖစ္မည္။ အနာဂတ္စီမံခန္႔ခြဲမႈ အုပ္ခ်ဳပ္ပံုကို အသစ္တည္ေဆာက္ရမည္ျဖစ္၍ သမုိင္းသည္လည္းေကာင္း၊ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီသည္လည္းေကာင္း အၫႊန္းမျဖစ္ႏိုင္ေပ။ သမုိင္းႏွင့္ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီတို႔ကို ဖယ္ထုတ္ထားေသာ အေတြးအျမင္တို႔သာလွ်င္ တစ္နည္းေျပာလွ်င္ လက္ေတြ႔အေျခစိုက္ စဥ္းစားနည္း Pragmatism သည္သာလွ်င္ အေတြးအေခၚကိရိယာအျဖစ္က်န္မည္။ သမုိင္းႏွင့္ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီကိုျဖဳတ္၍ လက္ေတြ႔က်က် စဥ္းစားၾကရမည္ဟု ယူဆသည္။
အုိင္ဒီယာတစ္ရပ္သည္ ယုတၱိဖြဲ႔စည္းပံုအရ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခုိင္မာျပည့္စံုေစကာမူ အစစ္အမွန္ႏွင့္ ဆီေလ်ာ္မႈမရွိပါက အဓိပၸါယ္မဲ့ေနမည္။ အသံုး၀င္မည္မဟုတ္ေပ။ တစ္ဖန္ ဆီေလ်ာ္အပ္စပ္မႈကလည္း အခ်ိန္ကာလ၊ ေခတ္ကာလေပၚ မူတည္သည္။ တစ္ခါက ဆီေလ်ာ္အပ္စပ္ေသာ အၫႊန္းတို႔သည္ ေျပာင္းလဲသြားေသာေခတ္၌ ဆီေလ်ာ္အပ္စပ္မႈ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားႏိုင္သည္။
ဤအေျခခံအျမင္ျဖင့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ စာေရးသူက အၫႊန္းႏွစ္ပါးကို ျဖဳတ္ပစ္လုိသည္။ ေျပာင္းလဲလာေသာ အေျခအေနႏွင့္ မအပ္စပ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ စာေရးသူျဖဳတ္ပစ္ေသာ အၫႊန္းႏွစ္ပါးမွာ (၁) အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီ ႏွင့္ (၂) သမိုင္း တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီႏွင့္ သမုိင္းတို႔သည္ ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္မီႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ႏိုင္ငံေရးတြင္ လမ္းၫႊန္အျဖစ္ အသံုးျပဳရန္အထိ အသံုးတည့္စရာအေၾကာင္းမရွိၿပီ။ အိုင္ဒီအိုလိုဂ်ီႏွင့္ သမုိင္းမပါေသာ အနာဂတ္ႏိုင္ငံေရးျမင္ကြင္းကိုသာ သက္ဆုိင္ရာပေလယာတို႔က ႐ႈျမင္သံုးသပ္အပ္သည္ဟု ထင္သည္။
အိုင္ဒီအိုလိုဂ်ီေမာ
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသည္ အုိင္ဒီအိုလုိဂ်ီမ်ိဳးစံုကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္။ အိုင္ဒီအိုလိုဂ်ီ အထူးသျဖင့္ လက္၀ဲအုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီတို႔ကို လံုခြက္ထဲထည့္ၿပီး အရမ္းမီးျပင္းတိုက္ ဖိုထိုးစမ္းသပ္ခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ေနာက္က်က်န္ရစ္ခဲ့သည္မွာ အိုင္ဒီအိုလုိဂ်ီတို႔ကို မီးျပင္းတိုက္ၿပီး စမ္းသပ္ခဲ့ၾက၍ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေနျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ျဖစ္ေစ အုိင္ဒီအိုလုိဂ်ီ ေမာကာေနခဲ့ၿပီး Ideology Fatigue ျဖစ္ေနသည္။ အိုင္ဒီအိုလိုဂ်ီဆိုလွ်င္ မၾကားခ်င္ေတာ့သည္အထိ ျဖစ္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီကို အၫႊန္အျဖစ္မွ ျဖဳတ္ပစ္ရန္ အေျခအေနက ေတာင္းဆိုသည္ဟု တြက္မိသည္။
ျမန္မာ့ေခတ္ၿပိဳင္သမိုင္းကိုလည္း အၫႊန္းအျဖစ္ ျဖဳတ္ပစ္သင့္သည္။ အေၾကာင္းရွိပါသည္။ ျမန္မာ့သမုိင္းသည္ စီးရီးဆြဲ၍ တစ္ဆက္တည္း တန္းစီထားေသာ သမိုင္းမဟုတ္။ အျဖတ္အေတာက္ေတြ အလြန္မ်ားသည္။ သမုိင္းစဥ္ အျဖတ္အေတာက္တို႔၌လည္း ညင္သာမႈမရွိ။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ျဖတ္ေတာက္သည္မဟုတ္။ အၾကမ္းပတမ္းနည္းတို႔ျဖင့္ ျဖတ္ေတာက္သည္။ ဤလုိအျဖတ္အေတာက္တို႔ျဖင့္ ျဖစ္ေပၚသည့္အျပင္ ျမန္မာ့ေခတ္ၿပိဳင္သမုိင္းကလည္း အလြန္႐ႈပ္ေထြးသည္။ Historical Discontinuity and Complexity ဟု လကၡဏာေရးျဖတ္ရမည္။ ျမန္မာ့ေခတ္ၿပိဳင္ သမုိင္းသည္ ထိုသို႔ ႐ႈပ္ေထြးခက္ထန္မႈတို႔ေၾကာင့္ အနာဂတ္၏ ႏိုင္ငံေရးအတြက္ သမုိင္းသည္ အၫႊန္းမျဖစ္အပ္ေပ။ သမုိင္းကို အၫႊန္းအရာမွ နန္းခ်သင့္သည္ဟု ထင္သည္။ သမုိင္းအေပၚ အစြဲအလမ္းႀကီးလွ်င္ ႐ိုမန္တစ္သာျဖစ္မည္။ ျပႆနာတို႔၏ အေျဖကို ေတြ႔မည္မဟုတ္ေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အနာဂတ္ႏိုင္ငံေရး အထူးသျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲအႀကိဳႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ေပၚမည့္ လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးတို႔တြင္ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီႏွင့္ သမုိင္းတို႔ အၫႊန္းေနရာမွ နန္းခ်ခံထားရသည့္အေျခကို ေတြ႔မည္ဟု ထင္သည္။ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီႏွင့္ သမုိင္းမပါေသာ ႏိုင္ငံေရးပံုသဏၭာန္ကို ေမွ်ာ္မွန္း မွန္းဆၾကည့္ဖို႔သာရွိသည္။
အၫႊန္းခုနစ္ပါး
အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီႏွင့္ သမိုင္းကို ျဖဳတ္စဥ္းစားရေသာ ႏိုင္ငံေရးတြင္ ဒါျဖင့္ ဘာေတြစဥ္းစားရမွာလဲဟု ေမးစရာေပၚသည္။ ႏုိင္ငံေရး အၫႊန္းတရားတို႔တြင္ ေအာက္ပါအၫႊန္းတို႔ ပါ၀င္သည္။ (၁) အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီ၊ (၂) သမိုင္း၊ (၃) ေပၚလစီ၊ (၄) ေခါင္းေဆာင္မႈ၊ (၅) စိစစ္သံုးသပ္မႈပါ၀ါ၊ (၆) အတုခိုးမႈ (အျခားႏိုင္ငံတို႔၏ အေတြ႔အႀကံဳကို အတုခိုးျခင္း)၊ (၇) လက္ေတြ႔အေျခစိုက္မႈ Pragmatism တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါအၫႊန္း ခုနစ္ပါးအနက္ ေသာ့ခ်က္က်ေသာ အၫႊန္းသည္ စိစစ္သံုးသပ္မႈပါ၀ါ Analytical Power ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု စာေရးသူက ယူဆသည္။ ဥပမာ - လက္ရွိတပ္မေတာ္အစိုးရ၏ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ပံုသည္ အမိန္႔ေပးကြပ္ကဲမႈစနစ္ ျဖစ္သည္။ ထိပ္ေအာက္ Top-Down ဖြဲ႔စည္းပံုျဖစ္သည္။ ေဒါက္လိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ပံုျဖစ္သည္။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီး၍ ေပၚလာမည့္ လႊတ္ေတာ္တို႔တြင္ လႊတ္ေတာ္အသီးသီး၏ သေဘာတူညီခ်က္ကိုယူ၍ အုပ္ခ်ဳပ္ရမည္။ သေဘာမွာ အလ်ားလိုက္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုသဏၭာန္ျဖစ္သည္။ ေထာင္လုိက္အုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုသဏၭာန္သည္ သေဘာ၀အေလ်ာက္ အာဏာျဖင့္ စီမံရမည္ျဖစ္၍ ပို၍ စြမ္းရည္ထက္ထက္ျမက္ျမက္ရွိသည္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား ျမန္ဆန္သည္။
ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီးေပၚမည့္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ပံုစနစ္သည္ အလ်ားလိုက္ဖြဲ႔စည္းပံု သဏၭာန္ျဖစ္၍ အလ်ားလိုက္ဖြဲ႔စည္းမႈ သဏၭာန္ျဖင့္ အစြမ္းထက္ထက္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္မည့္အလားအလာတို႔ကို ရွာေဖြရမည္။ ေစ်းကြက္ယႏၱရားကို ေပၚလစီျဖင့္ အစြမ္းထက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္၊ မလုပ္ႏိုင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီတို႔က ခ်ိန္ရမည္။
တစ္နည္းေျပာလွ်င္ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီးကာလသည္ ေဒါင္လိုက္စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈမွ အလ်ားလိုက္စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈသို႔ အသြင္ကူးေျပာင္းရျခင္းကို စီမံခန္႔ခြဲရေသာ ကာလျဖစ္မည္။ အနာဂတ္စီမံခန္႔ခြဲမႈ အုပ္ခ်ဳပ္ပံုကို အသစ္တည္ေဆာက္ရမည္ျဖစ္၍ သမုိင္းသည္လည္းေကာင္း၊ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီသည္လည္းေကာင္း အၫႊန္းမျဖစ္ႏိုင္ေပ။ သမုိင္းႏွင့္ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီတို႔ကို ဖယ္ထုတ္ထားေသာ အေတြးအျမင္တို႔သာလွ်င္ တစ္နည္းေျပာလွ်င္ လက္ေတြ႔အေျခစိုက္ စဥ္းစားနည္း Pragmatism သည္သာလွ်င္ အေတြးအေခၚကိရိယာအျဖစ္က်န္မည္။ သမုိင္းႏွင့္ အုိင္ဒီအိုလိုဂ်ီကိုျဖဳတ္၍ လက္ေတြ႔က်က် စဥ္းစားၾကရမည္ဟု ယူဆသည္။
--------------------------
ေမာင္စူးစမ္း (၁၇-၈-၂၀၀၉)
--------------------------
ေမာင္စူးစမ္း (၁၇-၈-၂၀၀၉)
--------------------------
( The Voice Weekly ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၅၊ အမွတ္ ၄၂ မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္ )
No comments:
Post a Comment