တစ္ေလာက ႐ုပ္သံလုိင္းမ်ားကို စိတ္လိုလက္ရ တစ္ခုခ်င္းေရႊ႔ၾကည့္ေနစဥ္ World Literacy Day ကမၻာ့စာမတတ္သူပေပ်ာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈကို ၾကည့္လိုက္ရပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွ လူငယ္မ်ား၏ အင္တာဗ်ဴးကို လႊင့္ထုတ္ေပးသည္။ အာရွႏိုင္ငံမ်ားပါသလို အေရွ႔အလယ္ပိုင္းမွလည္း ပါသည္။ အာဖရိကမွ လူငယ္ေလးမ်ားလည္းပါသည္။ အခ်ိဳ႔စာသင္ရြယ္ထက္ေတာင္ လြန္ေနသည္ကိုေတြ႔ရေတာ့ စိတ္ထဲအေတာ္မေကာင္း ျဖစ္မိသည္။
တိုးတက္ေနေသာႏိုင္ငံတိုင္းကို ေလ့လာလွ်င္ စာတတ္သူအေရအတြက္ မ်ားျပားသည္ကို ေတြ႔ရပါမည္။ စာတတ္ေျမာက္မႈႏႈန္းသည္ ႏိုင္ငံတုိးတက္မႈႏႈန္းႏွင့္ တုိက္႐ိုက္အခ်ိဳးက်ပါသည္။ ထိပ္တန္းေရာက္ႏိုင္ငံႀကီးမ်ားတြင္ ေက်ာင္းေကာင္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္ေကာင္းႀကီးမ်ား ရွိၾကသည္ကို သတိမူမိႏိုင္သည္။ စာမတတ္ဘဲ တိုးတက္သြားေသာႏိုင္ငံဟူ၍ ကမၻာေပၚတြင္ တစ္ႏိုင္ငံတစ္ခုတေလမွ မရွိပါ။ ယေန႔အေျပာမ်ားေသာ ပညာဟူသည့္ Knowledge သည္ စာတတ္ျခင္း Education မွ တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းလာေသာ အရာျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းႀကီးမ်ားတြင္ အဆင့္တစ္ခုအထိ စာကိုသင္ေပး၏။ လူ႔ဘ၀ က်ယ္ေျပာေသာတကၠသိုလ္တြင္ ဆက္လက္ပညာရွာမွီးရာ ငယ္စဥ္က တတ္ေျမာက္ခဲ့ေသာ စာတတ္မႈအရည္အခ်င္းျဖင့္ ဆက္လက္ရွာေဖြစုေဆာင္းရသည္။ လုပ္ငန္းခြင္မွ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားက ပညာျဖစ္ႏိုင္သလို လက္လွမ္းမီေသာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား ဖတ္႐ႈျခင္းျဖင့္လည္း ပညာတစ္ပုိင္းတစ္စ ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ ယေန႔ေခတ္ေပၚ Web မ်ားမွာ စာတတ္လွ်င္ ပညာမ်ားစြာရပါသည္။ အတန္းလြန္ ပညာရရွိႏိုင္ရန္ ငယ္ရြယ္စဥ္ စာတတ္ဖို႔ လုိအပ္ပါသည္။
"ကၽြန္ေတာ္စာတတ္ခဲ့ရင္ မိသားစုကို ျပန္လုပ္ေကၽြးႏိုင္မွာေပါ့"
"ကၽြန္ေတာ္တို႔လူမ်ိဳးေတြ စာတတ္တဲ့သူမ်ားရင္ တိုးတက္လာမယ္"
"စာသိပ္ဖတ္တတ္ခ်င္တယ္၊ ပညာရွိႀကီးလည္းျဖစ္ခ်င္တယ္၊ အေဖ အေမက ေတာင္သူေတြေလ၊ စာမတတ္ေတာ့ သိပ္ပင္ပန္းဆင္းရဲတယ္"
"ႀကီးရင္ ေက်ာင္းဆရာမလုပ္မယ္၊ ကေလးေတြကို စာျပန္သင္ေပးမယ္"
"စာတတ္ရင္ ႏိုင္ငံျခားသြားၿပီး အလုပ္လုပ္ခ်င္တယ္"
အရြယ္စံု၊ အေျဖစံုပါ။ အနည္းဆံုး စာတတ္ေျမာက္မႈ၏ တန္ဖိုးကို သိနားလည္ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္ကိုေတာ့ ေကာင္းစြာေတြ႔ေနရပါသည္။ မည္သို႔ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ကြဲျပားေစကာမူ ပညာျဖင့္ တစ္ဦးခ်င္းအက်ိဳးမွသည္ အမ်ားအက်ိဳးကို သယ္ပိုးႏိုင္ေၾကာင္း ယံုၾကည္ထားၾကသူမ်ားအျဖစ္ ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။ ေလး၊ ငါးႏွစ္သားမွသည္ အရြယ္လြန္ (၁၀)ႏွစ္ေက်ာ္ကေလးမ်ား အင္တာဗ်ဴးမွ ေျဖၾကသည္ကို မွတ္မိသမွ် ေရးလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္ကာလမ်ားတြင္ တ႐ုတ္ျပည္ႀကီး ဘာမွမဟုတ္ေသး။ ေမာ္စီတုန္း၏ ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးႀကီးက သူ႔အား အာဏာေပးခဲ့သည္မွလြဲ၍ ထိုေတာ္လွန္ေရးျဖင့္ တုိင္းျပည္ကို ခ်မ္းသာေအာင္ မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့။ ခုႏွစ္ သကၠရာဇ္ အတိအက် မမွတ္မိေတာ့ေသာ္လည္း ၁၉၆၀-၇၀ ျပည့္ႏွစ္ကာလမ်ား ျဖစ္သည္ကိုေတာ့ ေကာင္းစြာအမွတ္ရသည္။ ခ်ဴအင္လုိင္းက တ႐ုတ္မွ လူေပါင္း (၂၀၀၀၀)ကို ႏုိင္ငံတကာပညာေရးရယူရန္ ေစလႊတ္မည့္အစီအစဥ္ကို သတင္းတစ္ပုဒ္တြင္ ဖတ္လိုက္ရေသာအခါ တ႐ုတ္ျပည္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ တိုးတက္ေတာ့မည္ဟု မုဒိတာပြားျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ၁၉၇၀ ျပည့္ႏွစ္ဟုပဲထား၊ ႏွစ္ေပါင္း (၃၀) ၾကာခဲ့ၿပီး ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ခန္႔တြင္ တ႐ုတ္ျပည္သည္ တစ္ဟုန္ထိုး တုိးတက္လာေသာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံအျဖစ္ ေရာက္ရွိခဲ့ပါၿပီ။
ပညာတန္ဖိုးထားတတ္မႈ၊ မူ၀ါဒျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္မႈ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ျပည့္၀စြာရွိမႈမ်ား၏ အသီးအပြင့္မ်ားျဖစ္သည္။ ပညာေခတ္တြင္ ပညာျဖင့္သာ တံု႔ျပန္ရန္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါသည္။ အာဖရိကႏိုင္ငံတခ်ိဳ႔ ဆက္လက္မြဲေတေနျခင္းမွာ ပညာကို တန္ဖိုးမထားတတ္ေသး၊ စာကို တန္ဖိုးမထားတတ္ေသးဟုဆိုလွ်င္ ရပါသည္။ ေခါင္းေဆာင္တို႔၏ အၾကားအျမင္တစ္ခုတည္းက တိုင္းျပည္ကို ဆြဲလည္းတင္ႏိုင္သလို စုပ္စုပ္ျမဳပ္ေအာင္လည္း ပစ္ခ်ႏိုင္ပါသည္။ ၁၉၇၀ ျပည့္ႏွစ္ကာလမ်ားတြင္ အေရွ႔အလယ္ပိုင္းေဒသသည္ ေရနံေစ်းမ်ား ျမင့္တက္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ၀င္ေငြေျမာက္ျမားစြာ ရရွိခဲ့ဖူးသည္။ ပညာအေျခမခံေသာ ဦးေဆာင္မႈက မ်ားျပားစြာရရွိလာေသာေငြမ်ားကို ေတာ္သင့္စြာ စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့၊ မလဟႆ ျဖဳန္းတီးခဲ့သည္။ အုပ္စိုးသူတို႔၏ ေနာက္မ်ိဳးဆက္မ်ားကို အေနာက္တိုင္း၏ ေခတ္ေပၚစီမံခန္႔ခြဲေရးေက်ာင္းႀကီးမ်ားကို ေစလႊတ္ပညာသင္ၾကားေစခဲ့ရာ အျမင္အေတြးမ်ား ပြင့္လင္းခဲ့ၿပီး ယခုအခါ ေရရွည္တုိင္းျပည္အတြက္ ျပန္လည္အက်ိဳးရွိေစမည့္ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ေရနံမွရေသာ ေငြမ်ားကို ျပန္လည္ျမႇဳပ္ႏွံခဲ့ပါသည္။ အဘူဒါဘီ၊ ဒူဘုိင္းႏိုင္ငံမ်ားမွာ တစ္ခ်ိန္တြင္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားကပင္ ျပန္လည္၍ ၾသခ်ရေလာက္မည့္ ႏိုင္ငံမ်ား ျဖစ္လာၾကပါလိမ့္မည္။
Fareed Zakaria ၏ Post American World ကို ေရးျဖစ္ေတာ့ ကမၻာ့သမိုင္းကို တစ္စြန္းတစ္စ သိခြင့္ရလိုက္သည္။ သကၠရာဇ္ ၁၄၀၅ ခုႏွစ္တြင္ တ႐ုတ္ျပည္၌ ေရတပ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ က်န္ေဟး Zheng He က ေရေၾကာင္းခရီး စြန္႔စားရွာေဖြခရီးကို ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ သူ႔သေဘၤာအုပ္စု၌ သေဘၤာေပါင္း (၃၁၇)စီးႏွင့္ လူေပါင္း (၂၈၀၀၀)ေက်ာ္ ပါ၀င္ခဲ့သည္။ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္ေရာက္မွ (ႏွစ္ေပါင္း ၉၀ နီးပါးေနာက္က်ၿပီး) လူတုိင္းသိေသာ ကိုလံဘတ္စ္ Christopher Columbus က ေရေၾကာင္းခရီးျဖင့္ နယ္ေျမသစ္ရွာပံုေတာ္ ဖြင့္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္က်န္၏ သေဘၤာမ်ားမွာ ပ်မ္းမွ်ေပ (၄၀၀)ေက်ာ္ ရွည္လ်ားၾကၿပီး ကုိလံဘတ္စ္၏ အႀကီးဆံုးသေဘၤာျဖစ္ေသာ Santa Maria ထက္ (၄)ဆေက်ာ္ ႀကီးမားသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က်န္၏ အေသးဆံုးသေဘၤာ ရြက္(၅)ခုတပ္ သေဘၤာကပင္ ကမၻာေက်ာ္စပိန္တို႔၏ သေဘၤာထက္ (၂)ဆေက်ာ္ ႀကီးေသးသည္။
ထိုစဥ္ တ႐ုတ္တို႔မွာ ယဥ္ေက်းမႈအရေရာ၊ စာေပအရာမွာေရာ၊ နည္းပညာပိုင္းမွာပါ ကမၻာ့ထိပ္တန္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ ပညာကို တန္ဖိုးထားတတ္ေသာ၊ အျမင္က်ယ္ေသာ မင္ မင္းဆက္ Ming Dynasty တြင္ တ႐ုတ္တို႔၏ ေရတပ္မေတာ္သည္ ကမၻာေပၚတြင္ အင္အားအႀကီးဆံုးျဖစ္ခဲ့သည္။ သေဘၤာတည္ေဆာက္ေရးနည္းပညာမ်ား ထိပ္တန္းမွာျဖစ္သည္။ ၁၉၄၀ ျပည့္ႏွစ္ကာလတြင္ ေနာက္မင္းဆက္တစ္ခု တက္လာေသာအခါ အေျမာ္အျမင္ နည္းပါးမႈေၾကာင့္ ရြက္ႏွစ္ရြက္ထက္ပိုေသာ သေဘၤာမ်ားကို တည္ေဆာက္ခြင့္မရွိၾကေတာ့။ ေနာက္ပိုင္းမင္းဆက္ ၁၆၄၄ ခုႏွစ္တြင္ Qing မင္းဆက္ တက္လာေသာအခါ တီထြင္မႈ၊ ကုန္သြယ္ေရး စသည္တို႔ကို အားမေပးေတာ့။ ကမၻာႀကီး၏ေရွ႔မွာေနခဲ့ေသာ တ႐ုတ္တို႔သည္ ႏွစ္ေပါင္း (၂၀၀)အတြင္း ကမၻာႀကီး၏ေနာက္သို႔ ေရာက္သြားေတာ့၏။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ပညာကိုဦးစားေပးေသာ၊ စူးစမ္းမႈကိုအားေပးေသာ၊ တီထြင္မႈကိုအားေပးေသာ အေနာက္ႏိုင္ငံ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္က သူတို႔တုိင္းျပည္ကို ကမၻာ့ေရွ႔တန္းေရာက္ေအာင္ ဆြဲတင္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ အေနာက္ဘက္က တီထြင္လိုက္ေသာ စက္မႈအစိတ္အပိုင္းမ်ားျဖင့္ျပဳလုပ္သည့္ နာရီေပၚလာေသာအခါ တ႐ုတ္တို႔မွာ ေရနာရီ၊ ေနနာရီကိုသာ သံုးစြဲႏိုင္ေသာဘ၀မွ မတက္ႏိုင္ေသးေတာ့ေခ်။ ကမၻာတြင္ စကၠဴ၊ ယမ္းကို ဦးစြာရွာေဖြေတြ႔ရွိ အသံုးခ်ခဲ့ေသာ တ႐ုတ္တို႔သည္ ဒတ္ခ်္တို႔ယူလာေသာအေျမာက္ကို မပစ္တတ္ေတာ့ေခ်။ ရင္နာစရာေကာင္းစြ။
ျမန္မာျပည္မွာလည္း ဤျဖစ္စဥ္မ်ိဳး ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ကေနာင္မင္း၏ ေရျမႇဳပ္ဗံုးစမ္းသပ္ခ်က္ ေအာင္ျမင္မႈေနာက္ပိုင္း ပိတ္ပင္ျခင္းသာမရွိခဲ့ပါက အေတာ္ခရီးေရာက္ႏိုင္ေနမည္ျဖစ္သည္။ ကံတရားေပၚ အျပစ္ပံုရမည္လား၊ ေျမာ္ျမင္မႈ အားနည္းၾကသည့္အျဖစ္ကိုပင္ အျပစ္တင္ရမည္လား။
သိပၸံပညာရွင္အေရအတြက္ နည္းေသးသည္။ တီထြင္ႀကံဆမႈ ကမၻာကို ရင္ေဘာင္မတန္းႏိုင္ေသး။ ပညာရွင္မ်ားကို ေမြးထုတ္ေပးသည့္ ကမၻာ့ထိပ္တန္း တကၠသိုလ္ႀကီးမ်ား တ႐ုတ္တို႔တြင္ မရွိေသး။ ႏုိင္ငံေရးစနစ္၏ အားေပးမႈအပိုင္းကို ေလ့လာလွ်င္ တ႐ုတ္တို႔ အေတာ္အားနည္းေနပါေသးသည္။ ႏိုင္ငံတစ္ခု ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ XY မ်ဥ္းႏွစ္ေၾကာင္းပံုစံျဖင့္ ေလ့လာလွ်င္ လြယ္ကူသည္။ တစ္ေၾကာင္းက ႏုိင္ငံေရးလြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ တစ္ေၾကာင္းက စီးပြားေရးလြတ္လပ္ခြင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၉၀ - ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္အတြင္း (၁၀)ႏွစ္စာ ႏိုင္ငံမ်ားကို ေလ့လာေသာအခါ ကမၻာ့ထိပ္တန္းႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ေသာ အဂၤလန္သည္ပင္လွ်င္ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္၌ ႏိုင္ငံေရးလြတ္လပ္ခြင့္အျပည့္အ၀ ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း စီးပြားေရးလြတ္လပ္ခြင့္ (အခြင့္သာမႈ)၌ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္က်မွ အျပည့္အ၀ရခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရသည္။
အဂၤလန္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္အျဖစ္ တ႐ုတ္တို႔က ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ စီးပြားေရးလြတ္လပ္ခြင့္ (၅၀)ရာခိုင္ႏႈန္း Mixed Economy ရရွိၾကၿပီး ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္က်မွ တကယ့္ Free Market Economy အဆင့္ကို ေရာက္ခဲ့သည္။ ထို (၁၀)ႏွစ္အတြင္း ႏိုင္ငံေရးလြတ္လပ္ခြင့္ သိသာစြာ တိုးတက္သည္ကို မေတြ႔ရ။
ဟန္ေဂရီက သြားရာလမ္းေၾကာင္း မွန္သည္။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ စီးပြားေရးေရာ၊ ႏိုင္ငံေရးမွာပါ လြတ္လပ္ခြင့္ တစ္၀က္ခန္႔စီရၿပီး ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ႏွစ္မ်ိဳးလံုး၌ အျပည့္အ၀ရရွိထားသည္။ ယေန႔ကာလသည္ ဘယ္အရာမွ သီးျခားလြတ္ကင္း၍ အတည္ျဖစ္ၾက။ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ ေရာယွက္ေနၾက၏။ ကမၻာဆန္ျခင္းဟူေသာ Globalization သည္ပင္ ဤအရာမ်ားစြာကို ေပါင္းစည္းေပးျခင္းလည္း မည္သည္။ တ႐ုတ္တို႔၏ တိုးတက္မႈသည္ အထြားလြန္ၿပီး ေျခမခိုင္ေသးေသာ ကေလးငယ္ကဲ့သို႔သာ ရွိေသးသည္ဟု ေနာက္ဆံုးသံုးသပ္ႏိုင္သည္။
ပညာမိုးမႊန္ေအာင္ ေျပာေသာေခတ္တြင္ အေျခခံအားျဖင့္ လူတုိင္း စာတတ္သင့္ပါသည္။ သာမန္ေရးတတ္၊ ဖတ္တတ္သည္ပင္ ေနာက္ပိုင္း ပညာျဖစ္ရာ ေလွခါးထစ္မ်ားျဖစ္၏။ အတန္းကုန္ေအာင္ ဘာသာစံုသင္ခြင့္ရျခင္းသည္ အေတြးအေခၚတို႔ကို ျဖစ္ထြန္းေစသည္။ အယူအဆတို႔ကို မွန္ကန္ေစသည္။ အေျမာ္အျမင္တို႔ကို ထက္ျမက္ေစပါသည္။
ေခတ္သစ္သည္ ဓားကိုင္ျမင္းစီးၿပီး ရဲသူႏိုင္ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ လက္ထိပ္ေသြးေဖာက္၍ သတၱိကို စမ္းသပ္ရမည့္ေခတ္ထက္ ေက်ာ္လြန္ေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ ခလုတ္တစ္ခ်က္၊ လက္ညႇိဳးတစ္ကုပ္မွာ လူ႔အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ ဇီ၀ိန္ေႁခြေသာေခတ္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ထက္ပိုဉာဏ္ႀကီးသူမ်ားက ခလုတ္တစ္ခ်က္ႏွိပ္႐ံုျဖင့္ တစ္ႏုိင္ငံလံုး ျပာပံုျဖစ္ေအာင္လုပ္ႏိုင္ေသာ ေခတ္ျဖစ္လာပါၿပီ။ ဤအရာအားလံုး၊ စြမ္းရည္အားလံုးကို ပညာမွရရွိခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ပညာနည္းသူတို႔က ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စိုက္ရေသာသစ္ကို အလံုးအတိုင္းေရာင္းၾကပါသည္။ ပညာအနည္းငယ္ ရွိသူတို႔က ထိုသစ္ကိုျပဳျပင္၍ တန္ဖိုးျမႇင့္ကာ ေရာင္းႏိုင္လာသည္။ ပညာႀကီးသူတို႔က တန္ဖိုးအႀကီးဆံုးျမႇင့္၍ ႀကီးစြာအျမတ္ရေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ၾကသည္။ ထိုသစ္ပင္ကို စိုက္စရာမလိုပါ။ ပညာျဖင့္ တစ္ရက္တစ္မနက္ ထည့္သြင္းလိုက္႐ံုသာ ျဖစ္ပါသည္။
ပညာစြမ္းရည္မျပည့္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားက ေရနံကို ေရနံစိမ္းအတိုင္း ေရာင္းရပါသည္။ ပညာအသံုးျပဳႏိုင္သူတို႔က ထိုေရနံကိုခ်က္ၿပီး အသင့္သံုးေလာင္စာအျဖစ္ တန္ဖိုးျမႇင့္ၾကပါသည္။ ပညာႀကီးသူတို႔က စက္ဆီ၊ ေခ်ာဆီအျဖစ္ ျပဳျပင္မြမ္းမံ၍ ေစ်းႀကီးႀကီးျဖင့္ ေရာင္းခ်ႏုိင္ၾကပါသည္။ ပညာျဖင့္ ေစ်းကြက္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားသည္။ ဤမွ်ေသာ အေျခအေနကပင္ ပညာတန္ဖိုးကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ ေျပာျပႏုိင္လွ်င္၊ ႐ႈပ္ေထြးေသာ မဟာဗ်ဴဟာအဆင့္တြင္ ပညာရွိသူႏွင့္ ပညာမဲ့သူ မည္သို႔ရွိမည္နည္းကို ေတြးဆႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ မလိုအပ္လွ်င္ ဘယ္သူမွ သင္ၾကားၾကမည္မဟုတ္ပါ။ သဲသဲမဲမဲ ပညာသင္ၾကားၾကျခင္းမွာ ပညာတန္ဖိုးကို အမွန္တကယ္ သိေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ပညာသည္
- အရည္အခ်င္းတစ္ရပ္ကို ျဖစ္ေစသည္။
- ေျမာ္ျမင္မႈကို ရေစသည္။
- မွန္ကန္ေသာ ဦးေဆာင္ႏိုင္စြမ္းကို ေပးသည္။
No comments:
Post a Comment